Klárafalva Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2015 (IX.30.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2014.(XI.14.) Önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2015. 10. 01- 2015. 10. 01Klárafalva Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2015 (IX.30.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2014.(XI.14.) Önkormányzati rendelet módosításáról1
1. § Módosul a rendelet 1. § (5) bekezdése az alábbiak szerint:
(5) Az önkormányzat szervei: a polgármester, a képviselő-testület Számvizsgáló és Ügyrendi bizottsága, a Kübekházi Közös Önkormányzati Hivatal, a jegyző, a Kiszombor Térségi Szociális, Gyermekjóléti és Óvodai Társulás, a Makói Kistérség Többcélú Társulása és a Dél-alföldi Térségi Hulladékgazdálkodási Társulás.
2. § Kiegészül a rendelet 8. §-a az alábbiak szerinti (4) bekezdéssel:
8. § (4) Amennyiben az önkormányzati képviselő – a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban Mötv.) 49. § (1) bekezdésében meghatározott – személyes érintettségét nem jelenti be, a képviselő-testület a mulasztás tudomására jutását követő ülésén felülvizsgálja döntését, továbbá ezzel egyidejűleg – amennyiben kár keletkezett – az okozott kár megtérítése iránt igényt támaszthat.
3. § A rendelet 11. § (2) bekezdése hatályát veszti.
4. § Módosul a rendelet 14. §(1) bekezdés b) pontja az alábbiak szerint:
14. § (1) Tanácskozási joggal kell meghívni
b) a jegyzőt, aljegyzőt,
5. § Módosul a rendelet 15. § (2) bekezdése az alábbiak szerint:
(2) Tájékoztatónak minősül: minden olyan a képviselő-testület részére benyújtott írásos anyag, melyben nem szükséges képviselő-testületi döntés és melynek célja a testület tájékoztatása egy kérdésről vagy területről.
6. § Módosul a rendelet 24. §(1) bekezdés e) pontja az alábbiak szerint:
24. § (1) Rendelet alkotását kezdeményezheti:
e) jegyző, aljegyző
7. § Módosul a rendelet IV. fejezetének címe az alábbiak szerint:
A polgármester, az alpolgármester,
a jegyző és az aljegyző
8. § Módosul a rendelet 34. §-a és az alcíme az alábbiak szerint:
Jegyző, aljegyző
34. § (1) A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai
a) tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a hatáskörét érintő jogszabályokról,
b) gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzéséről,
c) biztosítja az önkormányzati rendeletek, a határozatok érintettekkel való megismertetését.
(2) A jegyző távolléte, vagy akadályoztatása esetén helyettesítését az aljegyző látja el. A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére - legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a hivatal vezetése tekintetében a Közös Önkormányzati Hivatal képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő, a polgármester által megbízott köztisztviselője látja el.
(3) A jegyző a hatáskörébe tartozó ügyekben a kiadmányozás rendjét külön szabályzatban határozza meg.
(4) A jegyző fogadónapja: minden hétfőn: 8. 00 - 16. 00 óráig tart.
(5) Az aljegyző kinevezése és feladatai tekintetében az Mötv. 82. §-a irányadó.
9. § Módosul a rendelet 35. § (1) bekezdése az alábbiak szerint:
35. § (1) A Képviselő-testület Ferencszállás, Klárafalva és Tiszasziget Községi Önkormányzat Képviselő-testületével az igazgatási feladatainak ellátására Közös Önkormányzati Hivatalt alakít és tart fenn. A Közös Önkormányzati Hivatal ügyrendjét a rendelet 2. függeléke tartalmazza.
10. § Módosul a rendelet 1. sz. melléklete az alábbiak szerint:
1. melléklet:
A képviselő-testület által a polgármesterre
átruházott hatáskörök:
11. § Módosul a rendelet 2. sz. melléklet b) pontja az alábbiak szerint:
011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás |
12. § (1) Ez a rendelet 2015. október 1. napján lép hatályba.
(2) Ez a rendelet kihirdetve 2015. szeptember 30. napján.
A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2015. október 2. napjával.