Csákberény Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2015 (II.27.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről
Hatályos: 2015. 10. 01- 2016. 02. 29Csákberény Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2015 (II.27.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről
2015-10-01-tól 2016-02-29-ig
Csákberény Község Önkormányzati Képviselő- testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés f.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:
A rendelet hatálya:
1.§ A rendelet hatálya a Csákberény Község Önkormányzatra és az önkormányzat által fenntartott költségvetési szervekre terjed ki.
A költségvetés címrendje:
2.§ (1) A képviselőtestület az önkormányzat 2015. évi költségvetésének kiadási és bevételi főösszegét 222.946 ezer Ft-ban állapítja meg.
(2) Az önállóan működő és gazdálkodó Vértesalja Önkormányzati Társulás önálló címet alkot.
(3) Az önkormányzat költségvetésében szereplő nem költségvetési szerveket érintő előirányzatok külön-külön címet alkot.
3.§ A képviselőtestület az önkormányzat 2015. évi költségvetését 222.946 ezer Ft bevétellel és kiadással, ezen belül
Személyi juttatással K1 6.031 ezer Ft
Munkaadót terhelő járulékkal K2 1.169 ezer Ft
Dologi kiadással K3 45.058 ezer Ft
Ellátottak pénzbeli juttatásaival K4 1.860 ezer Ft
Működési kiadásokkal K5 137.527 ezer Ft
Beruházásokkal K6 3.513 ezer Ft
Felújításokkal K7 24.846 ezer Ft
Finanszírozási kiadásokkal 2.942 ezer Ft
állapítja meg.
4. § (1) Az önkormányzat 2015. évi költségvetési bevételeinek forrásonkénti részletezését az 1. melléklet, kormányzati funkciók szerinti részletezését a 12. melléklet tartalmazza.
(2) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az 1/a melléklet tartalmazza.
(3) A Vértesalja Önkormányzati Társulás bevételeit a 10. melléklet tartalmazza.
(4) A Vértesalja Önkormányzati Társulás keretében működő Vértesalja Óvoda bevételeit a 11. melléklet tartalmazza.
5. § (1) A képviselőtestület az önkormányzat költségvetési kiadásait feladatonként a 2. melléklet, kormányzati funkciók szerinti részletezését a 13. melléklet alapján állapítja meg. A Vértesalja Önkormányzati Társulás kiadásait a 10. melléklet, valamint a Vértesalja Óvoda kiadásait a 11. melléklet tartalmazza.
(2) A képviselőtestület a községben működő civil szervezetek támogatására 2.600 ezer Ft-ot állapít meg, melyre számadási kötelezettséget ír elő. A szervezetek támogatási összegét, a támogatás célját, a támogatás folyósításának ütemezését, a számadási kötelezettség határidejét a 3. melléklet tartalmazza.
(3) Amennyiben a támogatott szervezet számadási kötelezettségének határidőre nem tesz eleget, a kötelezettség teljesítéséig a támogatás folyósítását fel kell függeszteni.
6.§ A képviselőtestület a költségvetésében szereplő felhalmozási és felújítási jellegű feladatainak kiadásait előirányzatonként a 4. melléklet szerint állapítja meg.
A beruházások- felújítások előirányzata: 26.414 eFt
7.§ A képviselőtestület az önkormányzat 2015. évi költségvetésében nem tervezett több éves kihatással járó feladatot.
8.§ A képviselőtestület az önkormányzat éves létszámkeretét 29 főben állapítja meg, melyből a Vértesalja Önkormányzati Társulásé 3, a Vértesalja Óvoda létszámkerete 19 fő. Az önkormányzat költségvetési szervei létszámkeretét a 5. melléklet tartalmazza.
9.§ A képviselőtestület az önkormányzat 2015. évi előirányzat felhasználási és likviditási tervét a 6. melléklet szerint fogadja el.
10.§ (1) Az év közben engedélyezett pótelőirányzat felosztásáról, ha az érdemi döntést igényel, a képviselőtestület dönt, a polgármester előterjesztésében a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.
(2) Az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötésének elrendelésére a polgármester jogosult
11.§ (1) A település lakosai élet és vagyonbiztonságát veszélyeztető elemi csapás illetőleg ezek következményeinek elhárítása érdekében a polgármester az önkormányzat költségvetése körében átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti és a költségvetésben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott átcsoportosítást elsősorban a felhalmozási és felújítási kiadások terhére kell megvalósítani. Amennyiben a vészhelyzet elhárítása a felhalmozási és felújítási kiadások terhére nem teljesíthető, úgy a személyi juttatások és az ehhez kapcsolódó munkaadókat terhelő járulékok előirányzatok kivételével más előirányzatok terhére is biztosítható.
(3) A polgármester a tett intézkedésről a képviselőtestület legközelebbi ülésén beszámol.
12.§ (1) A feladat elmaradásából származó - személyi és dologi - megtakarítások felhasználására csak a képviselőtestület engedélyével kerülhet sor.
(2) A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy e rendelet 4. számú mellékletében felsorolt felhalmozási kiadási előirányzatok erejéig- az ott meghatározott feladatok szerint – kötelezettséget vállaljon.
(3) A polgármester a költségvetési főösszegen belül az önkormányzat kiadásai valamint az általános tartalék terhére 300.000 Ft értékhatárig előirányzatot átcsoportosíthat, az átcsoportosításokról a képviselőtestületet legalább a féléves és az éves zárszámadás keretében tájékoztatja.
13.§ Az önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatainak mérlegszerű bemutatását a 7. melléklet tartalmazza.
14.§ Az önkormányzat költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 8. melléklet tartalmazza.
15. § Az Önkormányzat költségvetési bevételeinek és költségvetési kiadásainak következő 3 évre tervezett alakulását a 9. melléklet tartalmazza.
16. § Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 24. §.(4) bekezdés szerinti
tájékoztatás az alábbi tájékoztató táblák szerint valósul meg:
-1. számú tájékoztató tábla: a saját bevételekről és azok várható alakulásáról
- 2. számú tájékoztató tábla: kimutatás az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokról
A forráshiány finanszírozásának kezelése
17.§ (1) Amennyiben az önkormányzat működése során az év közben forráshiány lépne fel, a képviselőtestület a forráshiány fedezetéről a számlavezető pénzintézet útján működési célú likvidhitel felvételével gondoskodik.
(2) A működési célú likvidhitel felvételéről való döntés a képviselőtestület kizárólagos hatáskörébe tartozik. A hitelszerződés aláírására a képviselőtestület felhatalmazása alapján a polgármester jogosult.
Záró rendelkezések
18.§ Ez az önkormányzati rendelet 2015. február 27. lép hatályba.
Dr. Vécsei László Vilmos Kovácsné Szabó Erika
polgármester jegyző