Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2020. 01. 01- 2020. 01. 28

Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2020.01.01.

Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Baracska Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat), melynek főbb adatait a rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(2) Székhelye: 2471 Baracska, Kossuth Lajos u. 29.

(3) Az önkormányzati testület megnevezése: Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testülete

(4) Ülések helyszíne: 2471 Baracska, Kossuth u. 29. (Tanácsterem)

(5) A Képviselő-testület bizottságainak elnevezése:

a) Pénzügyi Bizottság, székhelye: 2471 Baracska, Kossuth Lajos u. 29.

b) Együtt Közösen Baracskáért Bizottság, székhelye: 2471 Baracska, Kossuth Lajos u. 29.

(6) A képviselő-testület hivatalának elnevezése: Baracskai Polgármesteri Hivatal, székhelye: 2471 Baracska, Kossuth Lajos u. 29.

(7) Baracska Község Önkormányzata szervei:

a) a polgármester

b) a Pénzügyi Bizottság

c) Együtt Közösen Baracskáért Bizottság

d) a Baracskai Polgármesteri Hivatal,

e) a jegyző,

f) Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás (székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út 13.),

g) Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás (székhelye: 8154 Polgárdi, Batthyány u. 132.)

(8) Az önkormányzat intézményei: Baracskai Polgármesteri Hivatal, Baracskai Bóbita Óvoda

(9) A képviselők, és a bizottságok tagjainak névjegyzékét a rendelet 2. melléklete tartalmazza.

2. § (1) Az önkormányzat jelképei a címer, a zászló és a pecsét.

(2) A képviselő-testület körbélyegzője tartalmazza Magyarország címerét és körben a „Baracska Község Képviselő-testülete” feliratot.

(3) A polgármester körbélyegzője közepén tartalmazza Magyarország címerét, a köríven „Baracska Község Polgármestere” feliratot.

(4) Az önkormányzat körbélyegzője közepén tartalmazza Magyarország címerét, a köríven „Baracska Község Önkormányzata” feliratot.

(5) Baracska Község Képviselő-testületének Pénzügyi Bizottsága körbélyegzője közepén tartalmazza Magyarország címerét, a köríven „Baracska Község Képviselő-testületének Pénzügy Bizottsága” feliratot.

(6) Baracska Község Képviselő-testületének Együtt Közösen Baracskáért Bizottság körbélyegzője közepén tartalmazza Magyarország címerét, a köríven „Baracska Község Képviselő-testületének Együtt Közösen Baracskáért Bizottsága” feliratot.

(7) A Civil szervezetek pályázati támogatással történő elszámolásához készült pecsét: „A számla összegéből …… forint kizárólag a …….. sz. pályázat elszámolásához került felhasználásra.” szövegezést tartalmazza.

(8) Az önkormányzati jelképek használati módját, (mely tartalmazza a zászló és a címer leírását) valamint az önkormányzat által adományozható elismerések és kitüntetések rendjét külön önkormányzati rendelet állapítja meg.

II. Fejezet

Az önkormányzat hivatalos lapja, honlapja

3. § (1) Az önkormányzat hivatalos lapja: a havonta megjelenő Kidoboló (a továbbiakban: Lap) című, papír alapú helyi lap.

(2) A Lap működtetésére vonatkozó szabályokat a képviselő-testület külön határozattal elfogadott Szabályzatban határozza meg.

(3) Az önkormányzat tulajdonában áll a www.baracska.hu elnevezésű honlap, melynek szerkesztését és karbantartását vállalkozási szerződés útján láttatja el.

(4) A honlapon kell közzétenni a magasabb szintű jogszabályokban előírt információkat, közérdekű adatokat, jegyzőkönyveket, meghívókat, az önkormányzat képviselő-testülete által hozott rendeleteket teljes terjedelmükben, egységes szerkezetben illetve minden, az állampolgárokat közvetlenül érintő tudnivalókat, tájékoztatókat.

III. Fejezet

A képviselő-testület feladat-és hatáskörei

4. § (1) Az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladataira a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 10. § (1) és (2) bekezdése, valamint a 13. § (1) bekezdése az irányadó. Az önkormányzat által önként vállalt feladatokat a rendelet 3. melléklete tartalmazza.

(2) A képviselő-testület szerveit az Mötv. 41. § (2) bekezdése sorolja fel.

(3) A képviselő-testület hatásköreit az Mötv. 41. § (4) bekezdése szerinti szerveire ruházhatja át, mely hatáskörök az Mötv. 41. § (5) bekezdése alapján tovább nem ruházhatók. Az átruházott hatáskörök felsorolását a rendelet 4. melléklete tartalmazza.

(4) Az átruházott hatáskör gyakorlója a képviselő-testületnek évente egy alkalommal beszámol.

(5) A képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható hatásköröket az Mötv. 42. §-a tartalmazza.

(6) Baracska község Önkormányzat kormányzati funkcióit a rendelet 5. melléklete tartalmazza.

(7) Az önkormányzat kötelező feladatai ellátásában közreműködő vállalkozások, egyéb szervezetek felsorolását a rendelet 6. melléklete tartalmazza

IV. Fejezet

A képviselő-testület működése

5. § (1) A képviselő-testület tagjai a települési képviselők. A képviselő-testület a polgármesterből és 6 fő képviselőből áll.

(2) A képviselő-testület üléseit munkaterv szerint tartja. A képviselő-testület évi rendes minimum ülésszáma 6 ülés.

(3) A képviselő-testület július és augusztus hónapokban nem tart soros ülést.

(4) A munkatervre javaslatot tehet:

a) a polgármester,

b) a képviselő,

c) a bizottsági tag,

d) a nevelési, oktatási intézmény vezetője,

e) a művelődésszervezői, könyvtárosi feladatokat ellátó közalkalmazott,

f) a jegyző.

(5) A munkaterv elkészítéséhez a polgármester javaslatot kérhet:

a) a települési képviselőtől

b) a bizottságoktól

c) a községben működő társadalmi (civil) szervezetek vezetőitől

d) az önkormányzati és közszolgáltatást nyújtó intézmények vezetőitől.

(6) A munkaterv tartalmazza:

a) az ülés várható időpontját, helyét,

b) a napirendek címét,

c) a közmeghallgatás időpontját.

(7) A tervezetet a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé. Az ülésen tájékoztatást ad a munkatervbe fel nem vett javaslatokról, az elutasítás indokairól.

(8) A képviselő-testület az I. félévi munkaterv elfogadásáról legkésőbb a megelőző év utolsó testületi ülésén, a II. félévi munkaterv elfogadásáról pedig legkésőbb június 30. napjáig dönt.

(9) A munkatervben meghatározott rendes képviselő-testületi ülés időpontjától eltérő időpontban meghatározott rendes képviselő-testületi üléssel kapcsolatban a munkatervet módosítani kell.

7. § (1) A képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli és ünnepi ülést tarthat. Az alakuló ülésre az Mötv. 43. § (1)-(3) bekezdései az irányadóak.

(2) Az alakuló ülés összehívására az alábbi szabályok az irányadóak:

a) az alakuló ülés előtt legalább 5 munkanappal kell kiküldeni a meghívót a képviselő-testületi tagok és meghívottak részére. Az alakuló ülést a polgármester hívja össze.

b) a meghívót a képviselő-testületi tagok részére elektronikus úton kell kiküldeni.

c) a meghívónak tartalmaznia kell az ülés helyének, idejének meghatározását, a javasolt napirendeket, az előterjesztő nevét, a meghívó mellékleteinek felsorolását.

d) az alakuló ülés helyéről, időpontjáról és napirendjéről a lakosságot a rendes ülésre vonatkozó szabályok szerint kell tájékoztatni.

e) az alakuló ülés napirendi pontjait a 7. melléklet tartalmazza.

(2) Halaszthatatlan esetben a rendkívüli ülés telefonon is összehívható a napirend megjelölésével.

8. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze legkésőbb az ülés időpontját megelőző 5. munkanapon.

(2) A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester, amennyiben az alpolgármester is akadályoztatva van, a Pénzügyi Bizottság Elnöke hívja össze az ülést.

9. § (1) A képviselő-testület ülését, az ülés helyének, napjának és kezdési időpontjának, továbbá a napirend tárgyának megjelölését tartalmazó meghívóval kell összehívni.

(2) A rendes ülésre szóló meghívót a képviselő-testület ülésének napját megelőzően legalább 5 munkanappal korábban kell kézbesíteni. A kézbesítés elektronikus úton történik.

(3) Az ülés időpontjáról és helyéről, a napirendről a lakosságot hirdetmény útján előzetesen tájékoztatni kell. A hirdetményeket az önkormányzat, az önkormányzati intézmények hirdetőtábláin és Baracska község honlapján kell elhelyezni az ülés előtt legalább 4 nappal.

(4) A képviselő-testület tagjainak, az intézmények vezetőinek, valamint azon személyeknek és szervezeteknek küldött meghívóhoz, melyekkel kapcsolatban az előterjesztés az adott személyre vagy szervezetre nézve intézkedést, rendelkezést tartalmaz, az írásos meghívóhoz mellékelni kell az írásos előterjesztést is.

(5) Az ülésre meg kell hívni:

a) a képviselőket,

b) a bizottságok nem képviselő tagjait,

c) a jegyzőt,

d) a napirendi pontnál érintett köztisztviselőt,

e) a napirendi pontok előterjesztőit,

f) azt, akinek a jelenlétét a napirend tárgyalása során a polgármester indokoltnak tartja.

10. § (1) A képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen a megválasztott képviselők több mint a fele jelen van (legalább 4 fő).

(2) Amennyiben a képviselő-testület ülése nem határozatképes, az ülésvezető – a határozatképtelenség megállapítását követően – az ülést bezárja.

11. § (1) A határozatképtelen ülést 8 napon belül változatlan napirenddel össze kell hívni.

(2) Ismételt határozatképtelen ülés esetén a polgármester a rendkívüli ülés összehívására vonatkozó szabályok szerint köteles intézkedni. Az így tartott rendkívüli ülésen tisztázni kell a határozatképtelenség okait.

(3) A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.

(4) A képviselő-testület rendkívüli ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az általános helyettesítés rendjének megfelelően az alpolgármester vagy a Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze a települési képviselők egynegyedének, a képviselő-testület bizottságának, valamint a kormányhivatal indítványára. Az indítványban meg kell jelölni az ülés javasolt napirendjét, időpontját, helyszínét, valamint az összehívás szükségességének indokait. Az indítvány a polgármesternél terjeszthető elő. A polgármester a Képviselő-testület rendkívüli ülését 2 napon belüli, délutáni időpontra hívja össze.

(5) Az ünnepi ülés összehívására a (4) bekezdésben foglalt szabályokat kell alkalmazni.

12. § Az ülésvezető jogköre:

a) az ülést megnyitja, megállapítja a képviselőt-testület határozatképességét, melyet minden döntés előtt vizsgálnia kell,

b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,

c) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat,

d) javaslatot tehet a tartalmilag összefüggő napirendek együttes tárgyalására,

e) szünetet rendelhet el,

f) megnyitja a vitát,

g) lezárja a vitát,

h) szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat, megállapítja a döntés eredményét,

i) lezárja a napirendi pontok tárgyalását,

j) rendre utasítja a képviselő-testület ülését megzavaró képviselőt,

k) bezárja az ülést.

13. § (1) A képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:

a) írásbeli polgármesteri tájékoztató a két ülés között történt fontosabb eseményekről,

b) rendeleti szintű döntést igénylő napirendi pontok,

c) határozati szintű döntést igénylő napirendi pontok,

d) határozathozatalt nem igénylő napirendi pontok,

e) sürgősséggel tárgyalandó javaslatok,

f) kérdés és interpelláció,

g) tájékoztató és egyéb bejelentés.

(2) Az ülésvezető a napirendi pontok felett külön-külön nyit vitát.

(3) A vita során elsőként az előterjesztőnek ad szót, mely során az előterjesztést bármikor módosíthatja, kiegészítheti.

(4) Az előterjesztőn kívül a polgármester, a képviselők, a jegyző napirendhez kapcsolódóan bármikor szót kérhet, a szót az elnök soron kívül, vagy jelentkezésük sorrendjében köteles megadni.

14. § . (1) A napirendi pont tárgyalási sorrendje:

a) az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez,

b) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottságok ismertethetik véleményüket,

c) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések,

d) vita az előterjesztéssel kapcsolatban,

e) módosító javaslatok megtétele,

f) döntés a módosító javaslatokról,

g) döntés az eredeti előterjesztésben szereplő döntési javaslatról.

15. § (1) A hozzászólások a napirendi pontok sorrendjében történnek.

(2) Egy napirendi pont esetében maximum 5 perc időtartamban lehet hozzászólni. Abban az esetben, ha a képviselő-testület rendelet-tervezetet tárgyal, akkor a hozzászólás maximális időtartama 10 perc lehet.

(3) A polgármester a hozzászólótól megvonja a szót:

a) a (2) bekezdésben foglalt időkorlát túllépése esetén,

b) ha a hozzászólás nem az adott napirendhez kapcsolódik.

(4) A hallgatóság számára a hozzászólási lehetőséget a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel hozott határozattal biztosítja.

(5) A képviselő-testület az (4) bekezdésen foglalt javaslat felett vita nélkül egyszerű szótöbbséggel határoz.

16. § (1) A kérdések és a vita előtt a napirendi pont előadója az írásbeli előterjesztést – maximum 5 perc időtartamban – kiegészítheti. A szóbeli kiegészítés csak az előterjesztésben nem szereplő tényekre, az esetleges változásokra terjedhet ki.

(2) Szóbeli előterjesztés esetén az előterjesztő maximum 10 percben terjesztheti elő a tárgyalásra javasolt témát és a döntésre vonatkozó javaslatát.

(3) A bizottságok véleményét a bizottságok elnökei, vagy akit az elnökök megbíztak ezzel a feladattal, 3 percben foglalhatja össze.

(4) Amennyiben a bizottságok az adott témát tárgyalták, és a képviselő-testület tagjai írásban megkapták a bizottság által hozott határozatot, a bizottságok képviselő és nem képviselő tagjai a határozattal ellentétes vagy azt kiegészítő véleménye esetén kaphat szót 3 percben azzal a feltétellel, ha különvéleményét – a rendkívüli esetet kivéve – a testületi ülésen jelezheti.

17. § (1) A vita elhúzódása esetén az ülés vezetője javaslatot tehet a hozzászólások vagy azok időtartamának korlátozására. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

(2) A vita során bármely képviselő, valamint az ülés vezetője kezdeményezheti a napirendi pont tárgyalásának elnapolását. A javaslatról – az előterjesztő véleményének kikérését követően – a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz és kijelöli a tárgyalás új időpontját.

(3) A vita során az ülés vezetője maximum 10 perc időtartamra szünetet rendelhet el.

(4) Amennyiben az adott napirendi ponthoz több hozzászólás nincs, az ülés vezetője lezárja a vitát. A vita elhúzódása esetén az ülés vezetője vagy bármely képviselő javasolhatja a vita lezárását. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.

(5) A vita lezárását követően az előterjesztő maximum 5 perc időtartamban válaszolhat a hozzászólásokra, melyet követően az ülés vezetője a vita lényegét maximum 5 perc időtartamban összefoglalja.

A tanácskozás rendjének fenntartása

18. § (1) Az ülés rendjének fenntartásáért az ülés vezetője felel.

(2) Az ülés vezetője a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, akinek a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a fogalmazása,

b) rendre utasíthatja azt, aki a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít,

c) figyelmezteti azt az ülésen részt vevő állampolgárt, aki a tanácskozás rendjét magatartásával zavarja, ismételt rendzavarás esetén a terem elhagyására is kötelezheti.

(3) Ha a rendre utasítás eredménytelen, az ülés vezetője kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület a képviselőt megrója, erről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

(4) Amennyiben a képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely lehetetlenné teszi a tanácskozás folytatását, az ülés vezetője az ülést határozott időre félbeszakíthatja vagy bezárhatja.

(5) A Képviselő-testület – bármely tagjának javaslatára – vita nélkül, minősített többséggel hozott határozattal rendbírsággal sújthatja azt a képviselőt, aki

a) az adott ülésen több mint két alkalommal – engedély nélkül – túllépte a rendelkezésére biztosított időkeretet,

b) az ülésen másokat sértő vagy a testülethez méltatlan, nem illő kifejezést vagy hangnemet használ,

c) aki a tanácskozás méltóságát magatartásával sérti, a képviselő-testület tagjait sértő kifejezésekkel illeti, kivéve, ha bántó kijelentéseit rögtön vissza nem vonja, továbbá a sértettet, illetőleg a testületet meg nem követi,

d) a napirendtől ismételt figyelmeztetés ellenére eltért.

(6) A rendbírság összege alkalmanként 1.000 Ft, mely összeget az ülést követő legközelebbi pénztári napon 16.00 óráig kell az önkormányzat házipénztárába befizetni.

(7) 18 éven aluli személyek a képviselő-testület ülésein csak a polgármester egyedi engedélye alapján vehetnek részt.

A szavazás rendje

19. § (1) A képviselő-testület a napirendi pont vitáját követően a döntést igénylő kérdésekben rendeletet alkot vagy határozatot hoz.

(2) Az ülés elnöke az előterjesztett javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra. A módosító javaslat(ok)ról való szavazás megelőzi az előterjesztett javaslatokról való szavazást. Ha az egymást kizáró javaslatok közül a képviselő-testület az egyik javaslatot elfogadja, a többiről nem kell szavazást elrendelni.

(3) Ha a képviselő-testület két vagy több előterjesztést együtt vitatott meg, a határozati javaslatokról akkor is külön-külön kell a szavazást elrendelni.

20. § (1) A képviselő-testület a döntéseit kézfelemeléssel hozza.

(2) A képviselő-testület a döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza. Az egyszerű szótöbbséggel elfogadható javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselő-testületi tagok több mint a felének „igen” szavazata szükséges.

(4) A minősített többséggel elfogadható javaslat elfogadásához a megválasztott települési képviselők több mint a felének „igen” szavazata szükséges.

(5) Amennyiben a javaslatra „tartózkodás” szavazat érkezik, azt a szavazatot „nem” szavazatnak kell tekinteni.

(6) Minősített többség szükséges az alábbi döntések esetén:

a) rendeletalkotás,

b) az önkormányzat szervezetének kialakítása és működésének meghatározása, a törvény által hatáskörébe utalt választás, kinevezés, vezetői megbízás,

c) a helyi népszavazás elrendelése, kitüntetések és elismerő címek alapítása (adományozás?)

d) a gazdasági program, a hitelfelvétel, a kötvénykibocsátás, a kölcsönfelvétel vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás, alapítványi forrás átvétele és átadása,

e) önkormányzati társulás létrehozása, megszüntetése, abból történő kiválás, a társulási megállapodás módosítása, társuláshoz, érdekképviseleti szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás,

f) megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás,

g) intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése,

h) közterület elnevezése, köztéri szobor, műalkotás állítása,

i) eljárás kezdeményezése az Alkotmánybíróságnál,

j) bíróságok ülnökeinek megválasztása,

k) állásfoglalás intézmény átszervezéséről, megszüntetéséről, ellátási, szolgáltatási körzeteiről, ha a szolgáltatás a települést is érinti,

l) a települési képviselő, a polgármester méltatlansági és a vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos, továbbá összeférhetetlenségi ügyében való döntés,

m) az önkormányzati képviselői megbízatás megszűnéséről szóló döntés, ha a képviselő egy éven át folyamatosan nem vesz részt a képviselő-testület, amennyiben bizottsági tag, a bizottság ülésein,

n) a településfejlesztési eszközök és a település szerkezeti terv jóváhagyása, területszervezési kezdeményezés,

o) A helyi önkormányzati vagyon tulajdonjogának az Mötv. 108. § szerinti ingyenes átruházására vagy nemzeti vagyon tulajdonjogának ingyenes átvételére vonatkozó döntés,

p) zárt ülés elrendelése,

r) képviselő-testületi tag kizárása,

s) a képviselő-testület megbízatásának lejárta előtti önfeloszlatás kimondása,

t) az önkormányzati pénzügyi kötelezettséget vállaló szerződéskötéshez,

u) sürgősségi indítvány tárgyában való döntés

(7) A (6) bekezdés szerinti minősített többséghez kötött aktusok visszavonásához, megszüntetéséhez szintén minősített többséggel történő döntés szükséges.

21. § (1) A képviselő-testület titkos szavazással dönt mindazon esetekben, melyeket jogszabály részére előír.

(2) A képviselő-testület titkos szavazással dönthet az Mötv. 46. § (2) a.) és b) pontja szerinti tárgykörökben, amennyiben azt legalább 4 képviselő kezdeményezi.

(3) A titkos szavazást az Együtt Közösen Baracskáért Bizottság szavazatszámláló bizottságként - bonyolítja le.

(4) A titkos szavazás szavazólapon, arra kijelölt helyiségben és szavazóurna igénybevételével történik.

(5) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:

a) a szavazás helyét, napját, kezdetét és végét,

b) a szavazatszámláló bizottságként működő Együtt Közösen Baracskáért Bizottság jelen lévő tagjainak nevét,

c) a szavazás során felmerült körülményeket,

d) a szavazás eredményét.

(6) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz.

22. § (1) Név szerinti szavazást ugyanabban az ügyben egy alkalommal lehet tartani, a képviselők – legalább – egynegyedének indítványára.

(2) Név szerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők nevét, akik „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A név szerinti szavazás eredményét az ülés vezetője állapítja meg.

(3) Nem lehet név szerinti szavazást tartani bizottság létszáma és összetétele tekintetében, valamint a tanácskozások lefolytatásával összefüggő (ügyrendi) kérdésekben.

(4) A név szerinti szavazás tényét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell. A jegyzőkönyvhöz csatolni kell a szavazás eredményét.

(5) Név szerinti szavazást kell tartani:

a) a képviselő-testület megbízatásának lejártát megelőző feloszlásáról szóló testületi döntés,

b) önkormányzati vagyon megterheléséről,

c) önkormányzati kötvény kibocsátásáról.

(6) A név szerinti szavazásra vonatkozóan az Mötv. 48. § (3) bekezdésében foglaltak az irányadóak.

(7) A határozathozatal formájától függetlenül a szavazás eredményét az ülésvezető állapítja meg.

(8) Kétség esetén bármely képviselő kérésére a szavazást egy alkalommal meg lehet ismételni.

A képviselő-testület döntései

A határozat

23. § (1) A képviselő-testület a törvényben meghatározott esetekben határozatot hoz. A képviselő-testület határozatainak számozását évente újra kell kezdeni. A határozatok számozása folyamatos. A határozatok számozására pozitív egész arab számokat kell alkalmazni.

(2) A határozat megjelölésére vonatkozóan az 5/2019.(III.13.) IM rendelet szabályait kell betartani.

(3) E §-ban foglaltakat az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.

(4) A határozatokról nyilvántartást kell vezetni, melyről a jegyző gondoskodik.

(5) Az átruházott hatáskörben hozott határozatokról külön nyilvántartást kell vezetni és azokat külön kell jelölni.

A rendelet

24. § (1) A képviselő-testület törvény keretei között a helyi közügyek intézése körében (származékos jogalkotói hatáskör), vagy külön törvényi felhatalmazás nélkül, törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére (eredeti jogalkotói hatáskör) alkothat rendeletet.

(2) A polgármesternél rendelet alkotását kezdeményezhetik:

a) a települési képviselő,

b) a bizottságok,

c) az alpolgármester,

d) a jegyző,

e) a település társadalmi, érdekképviseleti és civil szervezetei,

f) az önkormányzat fenntartásában működő intézmények vezetői.

(3) A rendelet-tervezetet a jegyző, illetve az általa megbízott köztisztviselő készíti el, melyet a társadalmi részvétel biztosítása érdekében 30 napon keresztül az önkormányzat honlapján megjelenít, valamint az önkormányzat épületében 30 napra kifüggeszt.

(4) A rendelet-tervezetet a megjelenéstől, kifüggesztéstől számított 15 napon belül írásban lehet véleményezni, melyet a honlapon keresztül, vagy a jegyzőhöz kell eljuttatni.

(5) A (3)-(4) bekezdések alapján beérkezett vélemények figyelembevételével a rendelet-tervezetet a jegyző véleményezésre megküldi az arra jogosult szerveknek, személyeknek.

(6) A rendelet-tervezetről szóló előterjesztésnek tartalmaznia kell:

a) a rendelet megalkotásának indokait,

b) a tervezetbe beépített, illetve elvetett véleményeket, javaslatokat,

c) a rendelet-tervezet teljes szövegét.

25. § (1) Az önkormányzat rendeletének megjelölése tartalmazza:

a) a rendelet megalkotójának teljes megjelölését,

b) a rendelet sorszámát,

c) a rendelet kihirdetésének idejét,

d) az „önkormányzati rendelete” kifejezést,

e) a rendelet címét.

(2) Példa a rendelet megjelölésére:

"Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének
…./20…(…hó…nap) önkormányzati rendelete
a helyi adókról"

26. § (1) A rendeletek aláírására, kihirdetésére és helyesbítésére az Mötv. 51. §-a az irányadó.

(2) A rendeletet az önkormányzat hirdetőtábláin ki kell hirdetni. A kihirdetett önkormányzati rendeletet közzé kell tenni az önkormányzat hivatalos honlapján.

(3) A jegyző az önkormányzati rendelet és annak, valamint – ha az önkormányzati rendelet módosító vagy hatályon kívül helyező rendelkezést is tartalmaz – az abban foglalt módosítással vagy hatályon kívül helyezéssel érintett önkormányzati rendelet valamennyi jövőbeni időállapota szerinti egységes szerkezetű szövegét, legkésőbb a kihirdetést követő harmadik munkanapon, a Nemzeti Jogszabálytár szolgáltatója által e célra kialakított informatikai rendszeren keresztül megküldi a Fejér Megyei Kormányhivatalnak.

27. § (1) A döntések végrehajtásának megszervezése érdekében a képviselő-testület által hozott döntésekről a Baracskai Polgármesteri Hivatalban határidős nyilvántartást kell vezetni.

(2) Külön nyilvántartást kell készíteni az önkormányzati rendeletekről és az önkormányzati határozatokról.

(3) Az önkormányzati határozatokról készült nyilvántartás tartalmazza:

a) a határozat számát,

b) a határozat meghozatalának időpontját,

c) a határozat tárgyát,

d) a határozat végrehajtásának határidejét,

e) a végrehajtásért felelős szerveket vagy személyeket.

(4) Az önkormányzati rendeletekről készült nyilvántartás tartalmazza:

a) a rendelet tárgyát,

b) a rendelet számát,

c) a megalkotásának időpontját,

d) a hatálybalépésének időpontját,

e) az esetleges módosító vagy hatályon kívül helyező rendelet számát és a változás időpontját.

Az előterjesztés

28. § (1) Előterjesztésnek minősül:

a) határozat-tervezet,

b) rendelet-tervezet,

c) beszámoló,

d) tájékoztató.

(2) Az előterjesztés tartalmazza:

a) az „előterjesztés” címzést,

b) az előterjesztés tárgyalásának javasolt időpontját,

c) az előterjesztés tárgyának megjelölését (ami egyezik a napirendi pont elnevezésével),

d) a téma tárgyalásához szükséges információkat („Előzmények” elnevezéssel),

e) a döntést befolyásoló tényezők felsorakoztatását („Döntést befolyásoló tényezők” elnevezéssel),

f) a döntési javaslatot („Döntési javaslat” elnevezéssel, mely akár több variációban is határozat-tervezetet, vagy rendelet-tervezetet tartalmaz),

g) az előterjesztés készítésének időpontját,

h) az előterjesztés készítőjének megnevezését,

i) az előterjesztés előterjesztőjének megnevezését.

29. § (1) Az előterjesztés benyújtására jogosultak:

a) polgármester,

b) a képviselő-testület bizottságai,

c) bármely képviselő,

d) a jegyző,

e) a polgármester, illetve a képviselő-testület által felkért szervezetek, egyesületek vezetői.

f) önkormányzati intézmény vezetője

g) a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsának Elnöke

h) a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Munkaszervezetének vezetője,

i) az Ercsi Kistérség Járóbeteg-szakellátó Egészségügyi Központ Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság ügyvezető igazgatója,

j) a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás Elnöke

k) a FEJÉRVÍZ Zrt. vezetője,

l) a Velencei-tó Hulladékgazdálkodási Kft. vezetője,

m) a belső ellenőri feladatokkal megbízott belső ellenőr,

n) közbeszerzési eljárás lebonyolításával megbízott közbeszerzési szakértő,

o) a helyi közösségi közlekedés szolgáltatójának képviselője

p) feladat-ellátási szerződés alanyai,

r) közszolgáltatási szerződés alanyai,

(2) A bizottsági ülés elé kerülő előterjesztéseket – a meghívóval együtt – azoknak a képviselőknek is meg kell küldeni, akik nem tagjai a bizottságnak.

30. § (1) Kizárólag írásban nyújthatóak be a 28. §-ban felsorolt előterjesztések.

(2) A döntés tervezetét szóbeli előterjesztés esetén is írásban kell benyújtani.

31. § (1) A képviselő-testületi meghívóval – lehetőség szerint – kézbesíteni kell az írásos előterjesztéseket.

(2) A polgármester sürgős esetben engedélyezheti az írásban foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülés megkezdése előtt történő kiosztását.

(3) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti a 24. §-ban foglaltakon túl:

a) társadalmi szervezet,

b) a szabályozandó tárgykörben érintett érdekképviseleti szerv.

(4) A kezdeményezést az érintett bizottság véleményezését követően a polgármester köteles 30 napon belül – a bizottság és a jegyző törvényességre vonatkozó véleményével – a képviselő-testület elé terjeszteni.

(5) Rendelet-tervezet bizottság véleményezése nélkül nem terjeszthető a képviselő-testület elé.

(6) A kezdeményezés elfogadásáról vagy elutasításáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt. A határozatban meg kell jelölni a rendelet-tervezet elkészítésére köteles személyt vagy szervezetet, valamint a tervezet elkészítésének határidejét.

32. § (1) Azon előterjesztések kerülhetnek a képviselő-testület elé, melyeket a 29. § (1) bekezdésben foglalt előterjesztők készítettek és bizonyíthatóan a képviselő-testület ülés időpontját 8 nappal megelőzően a polgármester részére eljuttattak.

(2) A polgármester nem köteles a képviselő-testület elé terjeszteni azokat az előterjesztéseket, amelyekben már korábban a képviselő-testület döntést hozott, és az előterjesztés a korábbi döntést megalapozó előterjesztéshez képest új tényt vagy körülményt nem tartalmaz.

(3) A jegyző az írásos előterjesztésekre rávezeti a következő szöveget: az előterjesztésben szereplő döntési javaslattal kapcsolatban nincs törvényességi észrevétel.

33. § (1) A sürgősségi indítvány – a sürgősség tényének rövid indokolásával – legkésőbb a képviselő-testületi ülést megelőző pénteki nap munkaidőben, illetőleg amennyiben ez a nap munkaszüneti napra esik, úgy a testületi ülést megelőző utolsó munkanap déli 12.00 óráig nyújtható be írásban a polgármesternek.

(2) Sürgősségi indítvány előterjesztésére jogosult:

a) a polgármester,

b) a jegyző

c) a települési képviselők egynegyede (legalább 2 képviselő)

(3) A sürgősségi indítványt a képviselő-testületi ülésen a polgármester ismerteti, és szükség esetén lehetőséget ad az indítvány kiegészítésére.

(4) Sürgősség tárgyában a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.

(5) Amennyiben a sürgősség indokoltságát a képviselő-testület nem fogadja el, úgy az indítványt egyszerű napirendként kell kezelni és az elfogadott munkatervre is figyelemmel meg kell határozni napirendre tűzésének időpontját.

V. Fejezet

A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv

34. § (1) A képviselő-testületi ülésről írásos jegyzőkönyvet kell készíteni, mely tartalmazza a tanácskozás lényegét, valamint a hozott döntéseket. A jegyzőkönyv közokirat, amely teljes bizonyító erővel bizonyítja a benne foglalt intézkedést vagy határozatot.

(2) A képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyv 2 eredeti példányban készül, melyből 1 eredeti példány a kézi irattárba kerül lefűzésre.

(3) A zárt ülés jegyzőkönyve 2 eredeti példányban készül.

(4) A testületi és bizottsági ülésről hangfelvételt is kell készíteni, a rögzített hanganyagot selejtezni nem lehet.

(5) A zárt ülésről külön hangfelvételt kell készíteni, a rögzített hanganyagot selejtezni nem lehet.

35. § Az írásos jegyzőkönyv tartalmazza:

a) az ülés számát, helyét és időpontját,

b) a megjelent és távollévő képviselők és meghívottak nevét,

c) az ülés megnyitásának kezdetét,

d) a napirend előtti felszólalások lényegét,

e) napirendi pontonként a napirend tárgyát, az előadók és felszólalók nevét, a kérdések, szóbeli előterjesztések, illetőleg a hozzászólások lényegét,

f) a szavazásra feltett döntési javaslat pontos tartalmát,

g) a döntéshozatalban résztvevők számát,

h) a döntésből kizárt önkormányzati képviselő nevét és a kizárás indokát,

i) a jegyző jogszabálysértésre vonatkozó jelzését,

j) a meghozott döntéseket.

k) az ülés vezetőjének intézkedéseit, továbbá az ülésen történt fontosabb eseményeket,

l) az ülés berekesztésének időpontját,

m) a képviselő kérésére véleményének szó szerinti rögzítését,

n) aláírásokat, dátumot, pecsétet.

36. § (1) Az írásos jegyzőkönyv az Mötv-ben meghatározottakon túl tartalmazza:

a) előterjesztésenként a képviselő kérése alapján külön feltüntetve a képviselő véleményét,

b) az elhangzott interpellációt, az arra adott szóbeli válasz lényegét, az interpelláló véleményét és a képviselő-testület döntését,

c) a napirenden kívül felszólaló nevét, felszólalása lényegét,

d) az elhangzott bejelentések lényegét.

37. § (1) A jegyzőkönyv eredeti példányainak mellékletét képezi:

a) a meghívó

b) az írásos előterjesztések, a képviselői önálló indítványok és írásban benyújtott hozzászólások, az interpellációk, továbbá az önkormányzati rendeletek kihirdetett szövege,

c) a jelenléti ív,

d) a titkos szavazásról készült jegyzőkönyv és annak mellékletei,

e) a név szerinti szavazásról készült hitelesített névsor,

f) a képviselő írásban is megküldött hozzászólása (ha annak a csatolását a jegyzőkönyvhöz kéri),

g) a jegyző törvényességi észrevétele (amennyiben azt írásban tette meg)

38. § (1) A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A jegyzőkönyvet a polgármester/levezető elnök és a jegyző írja alá.

(3) A jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül a jegyző köteles elektronikus úton megküldeni a Fejér Megyei Kormányhivatalnak az njt. rendszeren keresztül.

(4) A jegyzőkönyvet annak elkészítését követően az önkormányzat tulajdonában lévő www.baracska.hu honlapon is meg kell jeleníteni.

(5) A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvéből készült jegyzőkönyvi kivonatot – intézkedés céljából – haladéktalanul át kell adni a végrehajtásért felelős szerveknek, személyeknek.

39. § (1) A választópolgárok a nyilvános ülés képviselő-testületi üléseire készített előterjesztésekbe és a nyilvános ülésről készült jegyzőkönyvbe betekinthetnek.

(2) A zárt ülésről készült jegyzőkönyveket, valamint a zárt ülés hanganyagát a titkos ügykezelés szabályai szerint elkülönítve kell tárolni, őrizni.

(3) Az ülések hanganyagának tárolására, sokszorosítására, kiadására a közérdekű adatkezelési szabályokat kell alkalmazni.

(4) A hangfelvételről nem készíthető másolat.

(5) A jegyzőkönyvről, illetve annak részeiről az állampolgárok másolatot kérhetnek az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. tv. 30. § (6) bekezdése szerint megalkotott, a közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítésének rendjét rögzítő szabályzatban foglaltak szerint.

(6) A jegyző a jegyzőkönyvet mellékleteivel együtt legalább 3 évente bekötteti és gondoskodik annak megőrzéséről. A beköttetés költségeit a képviselő-testület az adott évi önkormányzati költségvetésébe betervezi.

VI. Fejezet

Helyi népszavazás

40. § A helyi népszavazás kezdeményezéséhez szükséges választópolgárok számát a 19/2016.(XI.25.) önkormányzati rendelet határozza meg.

VII. Fejezet

Lakossági fórumok

41. § (1) A képviselő-testület egyedi döntése alapján lehet:

a) fórumokat szervezni, amelyeken a lakosság tájékoztatást kap az önkormányzat munkájáról, döntéseiről, feladatairól, terveiről, céljairól és mindezekben véleményt nyilváníthat,

b) közvélemény-kutatást szervezni a lakosság véleményének megismerésére.

(2) Az előkészítés során lehetővé kell tenni, hogy a választópolgárok a polgármesterhez eljuttathassák kérdéseiket, válaszaikat és javaslataikat, amelyekre intézkedést várnak.

(3) A fórumokra történő meghívás hirdetmények útján történik.

(4) A lakossági fórumokon született állásfoglalásról és az ott felmerült kisebbségi véleményekről tájékoztatni kell a képviselő-testületet.

VIII. Fejezet

Közmeghallgatás

42. § (1) A képviselő-testület évente legalább egy alkalommal közmeghallgatást tart, melynek időpontját és helyét 8 nappal megelőzően az önkormányzat hirdetőtábláin, valamint az önkormányzat honlapján kell a lakosság tudomására hozni.

(2) A munkaterv meghatározhatja, hogy mely napirendek megtárgyalása történik közmeghallgatással egybekötve.

(3) A közmeghallgatással egybekötött képviselő-testület összehívására és lefolytatására az SZMSZ. előírásait az e fejezetben meghatározott eltérésekkel kell alkalmazni.

43. § (1) Az ülésen a helyi lakosság és a helyben érdekelt szervezetek képviselői a helyi közügyeket érintő kérdéseket és javaslatokat tehetnek.

(2) Az állampolgárok és az (1) bekezdésben említett szervezetek képviselői a képviselő-testülethez, a képviselőkhöz, a polgármesterhez, a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek.

44. § (1) Az ülésen elhangzott közérdekű kérdéseket és javaslatokat a képviselő-testület megtárgyalja és értékeli. Amennyiben az azonnali válaszadásra, intézkedésre nincs lehetőség, kijelöli azt a szervezetet, vagy személyt, amely vagy aki az elhangzott felszólalás tartalmát megvizsgálja és a szükséges intézkedéseket megteszi.

(2) A felszólaló részére a vizsgálat eredményéről és a tett intézkedésekről 15 napon belül írásban a polgármester, az alpolgármester, a jegyző választ ad.

(3) A képviselő-testület a település lakossága számára lehetővé teszi, hogy kérdéseit, javaslatait a közmeghallgatás előtt és alatt írásban is benyújthassa. Amennyiben a kérdéseket, javaslatokat a közmeghallgatás előtt nyújtják be, azok benyújtásának határideje a közmeghallgatás időpontját megelőző 3. nap.

IX. Fejezet

A települési képviselő

45. § (1) A képviselő-testület a képviselőkre vonatkozó magatartási szabályokat az Mötv. 53. § (1) bekezdés d) pontja alapján az alábbiak szerint határozza meg:

1. a képviselő köteles az ülésre pontosan megjelenni,

2. a képviselő az ülésre köteles a részére előterjesztésként megküldött anyagot áttekinteni,

3. a jelen szervezeti és működési szabályzatban meghatározottakat köteles betartani,

4. köteles tevékenyen részt venni a képviselő-testület munkájában,

5. köteles olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,

6. köteles felkérésre részt venni a testületi ülések előkészítésében, valamint különböző vizsgálatokban,

7. köteles bejelenteni írásban vagy szóban, ha a képviselő-testület vagy bizottságának ülésén vagy egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van,

8. köteles bejelenteni személyes érintettségét a döntéshozatalnál.

(2) A képviselők és bizottsági tagok tiszteletdíjáról és költségtérítéséről külön önkormányzati rendelet rendelkezik.

46. § (1) A képviselő köteles kapcsolatot tartani a választópolgárokkal, akiknek évente legalább egy alkalommal tájékoztatást nyújt képviselői tevékenységéről. A képviselő ezen kötelezettségének írásbeli beszámolás útján tesz eleget, melyet közölni kell az önkormányzat www.baracska.hu honlapján,valamint a Kidoboló c. önkormányzati helyi lapban.

(2) A képviselő az írásbeli beszámolóját a december havi soros képviselő-testületi ülésre terjeszti be, első alkalommal a megválasztását követő év december havi soros ülésre.

(3) Amennyiben a képviselő a (1) bekezdésben foglalt kötelezettségét az (2) bekezdésben foglalt határidőre nem teljesíti, a tárgyévet követő január havi tiszteletdíját 50 %-kal csökkenteni kell.

47. § (1) A képviselőt a tisztségviselők, a jegyző, a Baracskai Polgármesteri Hivatal köztisztviselői ügyintézői munkaidő alatt kötelesek fogadni.

(2) A képviselő az önkormányzati hivatalos iratokba betekinthet. Az iratbetekintés joga a képviselőt a nem önkormányzati hatósági ügyekben keletkezett iratok tekintetében az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvényben előírtak szerint illeti meg.

X. Fejezet

A képviselő-testület bizottsága

48. § (1) A képviselő-testület döntései előkészítésére, véleményezésére, összehangolására, szervezésére és ellenőrzésére két állandó bizottságot hoz létre „Pénzügyi Bizottság”, illetve „Együtt Közösen Baracskáért Bizottság” elnevezéssel.

(2) A Pénzügyi Bizottság 3 fő képviselő tagból, az Együtt Közösen Baracskáért Bizottság 4 képviselő és 2 külsős tagból áll.

(3) A bizottságok tagjaira javaslatot kizárólag a polgármester tehet.

49. § (1) A Pénzügyi Bizottság feladatkörébe tartozik:

a) a képviselő-testület hatáskörébe tartozó összeférhetetlenségi és fegyelmi ügyek kivizsgálása és döntésre előkészítése,

b) a polgármester és a helyi képviselők vagyonnyilatkozatainak vizsgálatával, nyilvántartásával, ellenőrzésével kapcsolatos feladatok,

c) az önkormányzati rendelet-tervezetek véleményezése,

d) a polgármester illetményével, jutalmával, költségtérítésével és az alpolgármester tiszteletdíjával, jutalmával, költségtérítésével kapcsolatos javaslatok előterjesztése,

e) a képviselő-testület elé kerülő pénzügyi vonatkozású előterjesztések, jelentések megvitatása, véleményezése,

f) a költségvetési tervjavaslatok megvitatása és véleményezése,

g) az önkormányzati vagyon-hasznosításával kapcsolatos előterjesztéseket véleményezése

h) helyi bevételi források feltárására irányuló tevékenységet végez,

i) saját munkaterve alapján ellenőrzi a költségvetési gazdálkodást és az előirányzatok közötti átcsoportosítást,

j) átruházott hatáskörben dönt a Bursa Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíj Pályázatra érkezett pályázatokról

k) dönt a Civil Alapból nyújtott pályázati támogatás, civil szervezetek által benyújtott beszámolóiról.

(2) A Pénzügyi Bizottság az önkormányzatnál és intézményeinél:

a) véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezetét,

b) figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az előidéző okokat,

c) vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és bizonylati fegyelem érvényesítését,

d) véleményt nyilvánít az intézményi átszervezésről, racionalizálásról,

(3) A Pénzügyi Bizottság vizsgálati megállapításait a képviselő-testülettel haladéktalanul közli. Ha a képviselő-testület a vizsgálati megállapításokkal nem ért egyet, a vizsgálati jegyzőkönyvet az észrevételeivel együtt megküldi az Állami Számvevőszéknek.

50. § Az Együtt Közösen Baracskáért Bizottság feladatkörébe tartozik:

a)a szavazatszámlálással kapcsolatos feladatok ellátása,
b)a település általános rendezési terve módosítási tervezetének megvitatása, véleményezése,
c)az önkormányzati honlap jogszabályi előírásoknak megfelelő működtetésének és a lakosság rendszeres, megbízható tájékoztatásának ellenőrzése,
d)a környezetvédelmi helyzet, a település idegenforgalma alakulásának figyelemmel kísérése,
e)javaslatot tesz az infrastrukturális fejlesztésekre legkésőbb az önkormányzati költségvetési rendelet-tervezet összeállításáig, valamint az elvégzett útfelújítások végrehajtását ellenőrzi,
f)javaslatot tesz és előkészíti Baracska sport, művelődési programjait, azok szervezését, lebonyolítását felügyeli,
g)oktatási, egészségügyi témákban javaslattétel, véleményezés

51. § (1) A Pénzügyi Bizottság, valamint az Együtt Közösen Baracskáért Bizottság belső működési szabályait a jogszabályok keretei között és e rendeletben foglaltaknak megfelelően saját maga határozza meg, mely tartalmazza:

a) a bizottság munkatervére vonatkozó szabályokat,

b) a bizottság működési szabályait,

c) a bizottság jogállását,

d) üléseinek számát, a nyilvános és a zárt ülések körét,

e) az ülések tervezésére, előkészítésére vonatkozó szabályokat,

f) az előterjesztésekre vonatkozó szabályokat,

g) a bizottsági ülés összehívásának, vezetésének szabályait,

h) a döntéshozatali eljárás szabályait,

i) a bizottsági jegyzőkönyvekre vonatkozó szabályokat.

(2) A Pénzügyi Bizottság, valamint az Együtt Közösen Baracskáért Bizottság a tevékenységéről évente egy alkalommal beszámol a képviselő-testületnek.

(3) A beszámolási kötelezettség időpontját a képviselő-testület féléves munkatervében határozza meg.

(4) Bármelyik képviselő tanácskozási joggal részt vehet mindkét bizottság ülésén.

(5) A bizottságok üléseiről készült jegyzőkönyveket a www.baracska.hu honlapon meg kell jeleníteni.

(6) Mindkét bizottság üléséről készült jegyzőkönyveket az ülést követő 15 napon belül meg kell küldeni a Fejér Megyei Kormányhivatalnak. A jegyzőkönyvek határidőn belüli megküldéséért a jegyző a felelős.

52. § (1) A képviselő-testület egyes feladatainak ellátására ideiglenes bizottságot is létrehozhat.

(2) A bizottságok létrehozására az Mötv. 57. (1) és (3) bekezdései, az elnök és tagjainak megbízatására, választására, összetételére, megbízatásáról történő lemondására az Mötv. 58. § (1) bekezdése, képviselő-testületi átruházott hatásköreire az Mötv. 59. § (1) –(3) bekezdései, a bizottság ülésének összehívására, működésére, nyilvánosságára, határozatképességére és határozathozatalára, döntésének végrehajtására, a bizottság tagjainak kizárására, a bizottság üléséről készített jegyzőkönyv tartalmára az Mötv. 60. §-a, a bizottság összehívására, döntéseinek végrehajtására és felfüggesztésére az Mötv. 61. §-a az irányadó.

XI. Fejezet

A polgármester

53. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el. Foglalkoztatási jogviszonya megválasztásával jön létre. E jogviszonyban töltött időtartam közszolgálati, illetve hivatásos szolgálati jogviszonyban töltött időnek, illetve nyugdíjra jogosító szolgálati időnek számít.

(2) A polgármester ügyfélfogadása: hétfő: 8-12 óra és szerda: 14-16.30 óra

54. § (1) A polgármester eskütételére az Mötv. 63. §-a, az ülések összehívására az Mötv. 65. §-a, a polgármester képviselő-testületi tagságára az Mötv. 66. §-a az irányadó.

(2) A polgármester jogait és kötelezettségeit az Mötv. 67. §-a szabályozza.

55. § (1) A polgármesternek az ülések vezetésén túl a képviselő-testület működésével összefüggő feladatai:

a) segíti a képviselők, a bizottságok munkáját,

b) az önkormányzat nevében kötelezettséget vállal, képviseli a képviselő-testületet,

c) kezdeményezheti a képviselő-testület önkormányzat érdekeit sértő döntésének ismételt megtárgyalását,

d) kapcsolatot tart a Kistérségi Társulás településeinek polgármestereivel, az Önkormányzati társulások érintett képviselőivel.

e) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat,

f) gondoskodik az önkormányzat vagyonának megőrzéséről, gyarapításáról,

g) támogatja a lakossági közösségek, társadalmi szervezetek tevékenységét

h) kapcsolatot tart a pártok helyi vezetőivel,

i) ellátja a képviselő-testület által a rá átruházott feladatokat,

j) tevékenységével hozzájárul Baracska Község fejlődéséhez, az önkormányzat szervei munkájának hatékonyságához,

k) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széleskörű nyilvánosságát,

l) segíti és koordinálja a települési képviselők, bizottságok munkáját,

m) akadályoztatása vagy tartós távolléte esetén köteles a folyamatban lévő önkormányzati ügyekről az alpolgármestert haladéktalanul és teljes körűen írásban tájékoztatni.

n) akadályoztatása vagy tartós távolléte esetén köteles a képviselő-testület által az önkormányzat képviseletével megbízott önkormányzati képviselő részére a képviselet megfelelő ellátásához szükséges információt írásban átadni

o) köteles az alpolgármester részére feladatait írásban meghatározni.

(2) A jegyző javaslatainak figyelembe vételével meghatározza a Baracskai Polgármesteri Hivatal feladatait az önkormányzat munkájának szervezésében és végrehajtásában, ezen belül:

a) a jegyző javaslatára előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek a Baracskai Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódásának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének meghatározására,

b) dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági ügyekben, egyes hatásköreinek gyakorlását átruházhatja.

c) a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét,

d) gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző, a közfoglalkoztatottak, az egyéb munkáltatói jogokat pedig az alpolgármester, a védőnő, a művelődésszervező, az önkormányzati közalkalmazott(ak), valamint a Baracskai Bóbita Óvoda vezetője tekintetében,

56. § (1) A polgármester jogosult arra, hogy az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságát veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (vészhelyzetben) a költségvetés körében átmeneti intézkedéseket hozzon.

(2) Az (1) bekezdés alapján tett intézkedésről és döntésről a polgármester a képviselő-testület következő ülésén köteles beszámolni.

57. § A polgármester, ha a képviselő-testület döntését az önkormányzat érdekeit sértőnek tartja, ugyanazon ügyben egy alkalommal kezdeményezheti a döntés ismételt tárgyalását. A kezdeményezést az ülést követő 3 napon belül nyújthatja be, a képviselő-testület a benyújtás napjától számított 15 napon belül dönt.

58. § A polgármester e tisztségéről a képviselő-testülethez intézett írásbeli nyilatkozatával mondhat le, amelyet az alpolgármesternek ad át. Amennyiben az alpolgármester tartósan távol van, a lemondó nyilatkozatot a Pénzügyi Bizottság elnökének kell átadni.

XII. Fejezet

Az alpolgármester

59. § (1) A képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére a képviselő-testület tagjai közül 1 fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ (továbbiakban: alpolgármester). Választására, jogállására az Mötv. 74. §-a az irányadó.

(2) Az alpolgármesteri tisztség betöltésének módját a képviselő-testület a megbízatás időtartamán belül egy esetben, a polgármester egyetértésével, a szervezeti és működési szabályzat egyidejű módosításával megváltoztathatja.

(3) Az alpolgármester minden páros héten hétfői napon 16.30 óra és 17.30 között tart fogadóórát a Baracskai Polgármesteri Hivatalban (2471 Baracska, Kossuth u. 29.).

(4) Az alpolgármester tiszteletdíjáról és költségtérítéséről a képviselő-testület határozattal dönt.

(5) Az alpolgármesterre az Mötv. 74. §-79 §-ai az irányadóak.

(6) Az alpolgármester az általa elvégzett feladatok eredményéről szükség szerint, de legalább 3 havonta köteles beszámolni a polgármesternek.

(7) Az alpolgármester részletes feladatait a polgármester írásban határozza meg, melyről tájékoztatja a képviselő-testületet.

(8) Az alpolgármester számára a képviselő-testület feladatot nem állapíthat meg.

XIII. Fejezet

A jegyző

60. § (1) A polgármester az Mötv. 82. § (1) bekezdésében foglaltak alapján nevezi ki a jegyzőt, gyakorolja felette a munkáltatói jogokat.

(2) A jegyző – a polgármester irányításával – vezeti a Baracskai Polgármesteri Hivatalt.

(3) A polgármesterrel egyeztetve gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról az Mötv. 81. (3) bekezdésében foglaltak figyelembevételével.

(4) A polgármester egyetértése szükséges – az általa meghatározott körben – a Baracskai Polgármesteri hivatal köztisztviselője, alkalmazottja kinevezéséhez, bérezéséhez, vezetői kinevezéséhez, felmentéséhez és jutalmazásához.

XIV. Fejezet

A Baracskai Polgármesteri Hivatal

61. § (1) A képviselő-testület egységes, szervezetileg tagolt hivatalt működtet – Baracskai Polgármesteri Hivatal elnevezéssel – az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására.

(2) A Baracskai Polgármesteri Hivatal közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában.

(3) A Baracskai Polgármesteri Hivatal belső szervezeti felépítését, az ügyintézők önkormányzati és hatósági feladatainak megnevezését a képviselő-testület külön döntéssel, a Baracskai Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata elfogadásával hagyja jóvá.

(4) A jegyző az önkormányzat és az önkormányzati költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló jogszabályokban előírt feladatait külső szervezet megbízásával oldja meg.

(5) A Baracskai Polgármesteri Hivatal létszámáról a képviselő-testület az önkormányzat éves költségvetése elfogadásával egyidejűleg dönt.

XV. Fejezet

A gazdasági program, fejlesztési terv

62. § (1) A képviselő-testület hosszú távú fejlesztési elképzeléseit gazdasági programban, fejlesztési tervben rögzíti, melynek elkészítéséért a helyi önkormányzat felelős. A gazdasági program, fejlesztési terv a képviselő-testület megbízatásának időtartamára vagy azt meghaladó időszakra szól (Mötv. 116. § )

(2) A gazdasági program az önkormányzat részére helyi szinten meghatározza mindazon célkitűzéseket, feladatokat, amelyek a költségvetési lehetőségekkel összhangban, a helyi társadalmi, környezeti, gazdasági adottságok átfogó figyelembevételével az önkormányzat által nyújtandó kötelező és önként vállalt feladatok biztosítását, színvonalának javítását szolgálják.

(3) A gazdasági program, fejlesztési terv, a megyei területfejlesztési elképzelésekkel összhangban tartalmazza különösen:

1. az egyes közszolgáltatások biztosítására, színvonalának javítására vonatkozó fejlesztési elképzeléseket,

2. a munkahelyteremtés feltételeinek elősegítését,

3. a településfejlesztési politika,

4. az adópolitika célkitűzéseit,

5. pályázati projektek megvalósítását.

(4) A gazdasági programot, fejlesztési tervet a képviselő-testület az alakuló ülést követő hat hónapon belül fogadja el.

XVI. Fejezet

Az önkormányzat költségvetése

63. § (1) Az önkormányzat gazdálkodásának alapja az éves költségvetése. Ebből finanszírozza és látja el a törvényben meghatározott kötelező, valamint a kötelező feladatai ellátását nem veszélyeztető önként vállalt feladatait. E feladatok ellátásának forrásait és kiadásait a hely önkormányzat egységes költségvetési rendelete elkülönítetten tartalmazza.

(2) A helyi önkormányzat költségvetésének tervezési-előkészítési folyamata az alábbi szakaszokra oszlik:

a) a költségvetés összeállítását megalapozó anyagi vonatkozású döntések meghozatala,

b) a költségvetési rendelet-tervezet elkészítése,

c) a költségvetési rendelet elfogadása.

XVII. Fejezet

A önkormányzat vagyona

64. § (1) Az önkormányzat vagyona a tulajdonából és az önkormányzatot megillető vagyoni értékű jogokból áll, amelyek az önkormányzati feladatok és célok ellátását szolgálják.

(2) A képviselő-testület az önkormányzat vagyonáról, a vagyongazdálkodás szabályairól külön önkormányzati rendeletet alkot.

XVIII. Fejezet

A gazdálkodás ellenőrzése

65. § A helyi önkormányzat és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek belső ellenőrzési feladatait a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás által polgári jogi szerződés keretében foglalkoztatott belső ellenőr útján láttatja el.

XIX. Fejezet

Társulások

66. § A képviselő-testület feladatai hatékonyabb, célszerűbb megoldása érdekében társulásokban vesz részt. A társulások típusait a rendelet 8. melléklete tartalmazza.

XX. Fejezet

Záró rendelkezések

67. § (1) Ez a rendelet 2020. január 1. napján lép hatályba.

(2) Hatályát veszti Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 37/2018.(XI.30.) önkormányzati rendelete.

1. melléklet

Baracska település főbb adatai
A település elnevezése: Baracska
A település besorolása: község
A település területe: 3.968 ha, melyből

a) belterület: 258 ha,

b) külterület: 3.710 ha.

A lakóházak száma: 975 db

2. melléklet

Képviselők névjegyzéke:
Badics Csaba
Fejes Csaba
dr. Herczeg József
Dr. Mayer András Gyula
Pintérné Bernyó Piroska
Tóthné Dr. Kolumbán Ottilia (alpolgármester)
A Pénzügyi Bizottság névjegyzéke:
Az Együtt Közösen Baracskáért Bizottság tagjai:

3. melléklet

Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testülete általi, önként vállalt feladatok:

1. Civil Alap támogatása (az önkormányzat éves költségvetési lehetőségeitől függően)

2. Bursa Hungarica Ösztöndíjpályázatban történő részvétel

3. Arany János Tehetséggondozó Programban való részvétel

4. Kidoboló c. önkormányzati lap kiadása

4. melléklet

A képviselő-testület által átruházott hatáskörök listája

1. a polgármesterre átruházott hatáskörök

a) odaítéli a szociális tűzifa támogatást ( A szociális tűzifa támogatás helyi szabályairól szóló 14/2019.(IX.12.) önkormányzati rendelet 4. §)

b) engedélyezi a Baracska Község jelképeinek használatát (Baracska jelképeiről, azok használatának rendjéről szóló 7/2019.(III.29.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése

c) megállapítja a helyi szociális támogatásokat (A szociális ellátásokról szóló 25/2018.(X.26.) önkormányzati rendelet 4. §)

d) közterület-használati engedélyt ad ki (A közterületek használatáról szóló 24/2012.(XI.28.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdése)

e) dönt lakáspályázat kiírásáról

f) dönt befogadás engedélyezéséről

g) dönt bérlőtársi, társbérleti jogviszony engedélyezése, folytatása kérdésében,

h) dönt lakásbérleti jog folytatásának engedélyezéséről,

i) dönt bérleti szerződés közös megegyezéssel történő megszüntetéséről,

j) tudomásul veszi a lakásbérleti szerződés bérlő általi felmondását,

k) engedélyezi a lakbérbeszámításokat, megköti a bérlőkkel az erre vonatkozó megállapodásokat (Az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletéről és elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 15/2016.(X.28.) önkormányzati rendelet1. § (5) bekezdés)

2. a jegyzőre átruházott hatáskörök

a) engedélyezi a vendéglátó egységeknek a helyi rendeletben foglaltaktól eltérő nyitva-tartást (Az üzletek éjszakai nyitva-tartásáról, a felügyeleti díjról, valamint az üzletek működésével összefüggésben elkövetett jogellenes cselekmények ellenőrzésének rendjéről szóló 33/2018.(XI.30.) önkormányzati rendelet 3. § (3) bekezdés)

b) a közösségi együttélés alapvető szabályait sértő magatartással kapcsolatos hatósági eljárás lefolytatása és közigazgatási bírság kiszabása (A közösségi együttélés alapvető szabályairól, valamint ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 16/2016.(X.28.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdés)

3. a Pénzügyi Bizottságra átruházott hatáskörök

a) dönt a Bursa Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíj Pályázatra érkezett pályázatokról,

b) dönt a Civil Alapból nyújtott támogatás, civil szervezetek által benyújtott beszámolóiról (a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019.(XI.29.) önkormányzati rendelet )

c) dönt lakás méltányosságból történő kiutalásának kérdésében,

d) dönt a bérleti szerződések meghosszabbítása kérdésében

e) dönt a lakások bérbeadásának jogcíméről (szociális, költségelvű, piaci alapú)

f) dönt a bérleti szerződések felmondásáról

g) dönt tartási szerződés megkötéséhez való hozzájárulás kérdésében (Az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletéről és elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 15/2016.(X.28.) önkormányzati rendelet 1. § (4) bekezdés

5. melléklet

Baracska Község Önkormányzata kormányzati funkciói
Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testülete alaptevékenységeként az alábbi kormányzati funkciókat alkalmazza:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető-fenntartás és működtetés
013330 Pályázat- és támogatáskezelés, ellenőrzés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatás
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
031030 Közterület rendjének fenntartása
032020 Tűz-és katasztrófavédelmi tevékenységek
041232 Start munkaprogram- téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
045150 Egyéb szárazföldi személyszállítás
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
045161 Kerékpárutak üzemeltetése, fenntartása
045170 Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása
052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
063020 Víztermelés, kezelés, ellátás
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület kezelés
066020 Város-, és községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
074011 Foglalkozás-egészségügyi ellátás
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
082044 Könyvtári szolgáltatás
082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
083030 Egyéb kiadói tevékenység
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátás
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

6. melléklet

Az önkormányzat kötelező feladatai ellátásában közreműködő vállalkozások és egyéb szervezetek felsorolása

1. Multi Alarm Zrt. (távfelügyeleti szolgáltatási szerződés)

2. E.ON. Energiakereskedelmi Kft. (villamos energia kereskedelmi szerződés)

3. E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zártkörűen Működő Rt. (közcélú közvilágítási használati szerződés)

4. NKM Földgázszolgáltató Zrt. (földgáz-kereskedelmi szerződés)

5. Fejér Megyei Önkormányzatok Víz- és Csatornamű Zrt. (közszolgáltatási szerződés ivóvíz szolgáltatására és szennyvízcsatorna használatára, bérleti és üzemeltetési szerződés)

6. Magyar Telekom Nyrt. (távközlési szolgáltatási szerződés)

7. OTP Bank Nyrt. (bankszámlaszerződés)

8. Szent László Völgye Segítő Szolgálat (megállapodás falugondnoki szolgálat működtetésére)

9. KNYKK Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. (jogutódja a Volán) (közszolgáltatási szerződés menetrend szerinti autóbuszjárattal történő helyi személyszállításról)

10. Transfekál Szennyvízszállító és Szolgáltató Kft. (köszolgáltatási szerződés a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére és ártalmatlanításra történő elszállítására)

11. Klebelsbert Intézményfenntartó Központ (jogutódja a Tankerületi Központ) (vagyonkezelési szerződés köznevelési alapfeladatok ellátására- Kozma Ferenc Általános Iskola)

12. AEGON Zrt. (vagyonbiztosítási szerződés)

13. Dr. Kolumbán Családorvosi Bt. (feladatellátási szerződés háziorvosi alapellátásra)

14. MAYERMED Egészségügyi és Szolgáltató Kft. (feladatellátási szerződés háziorvosi alapellátásra)

15. TündérFog Fogászati Bt. feladatellátási szerződés fogorvosi alapellátásra)

16. Kajászó Község Önkormányzata, Vál Község Önkormányzata (feladatellátási szerződés a szennyvízközmű rendszer üzemeltetéséhez kapcsolódó ellátási feladatok megvalósítására)

17. Baracska Község Református Egyházközség (megállapodás köztemetésre önkormányzati temetőrész biztosítására)

18. Vörösmarty Mihály Könyvtár (megállapodás könyvtárellátási szolgáltatás nyújtására)

19. HPM Plus Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (vállalkozási szerződés közétkeztetési feladatok ellátására)

20. Kiss Róbert (vállalkozási szerződés tűzvédelmi, munkvédelmi feladatok ellátására)

21. Depónia Hulladékkezelő és Településtisztítási Kft, VHG Velencei-tavi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. (együttműködési megállapodás a vegyes hulladékok, valamint az elkülönítetten gyűjtött (szelektív) hulladékok begyűjtésére, szállítására és kezelésére)

22. Berghammer Beáta (megbízási keretszerződés újságtördelés, szövegek, képek betördelése, korrektúra és archiválás)

23. ATEV Fehérjefeldolgozó Zrt. (szolgáltatási szerződés állati melléktermék elszállítására és kezelésére)

24. ALFHA-VET Kft. (feladatellátási szerződés az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvény 48/A. § (3) bekezdésében rögzített, a kóbor állatok befogására vonatkozó önkormányzat feladatellátásra)

25. ROLFIM Elektronikai és Finommechanikai Szövetkezet (együttműködési megállapodás az önkormányzat közigazgatási határán belül elektronikus berendezésekből keletkezett, un. történelmi elektronikai hulladék, és folyamatosan keletkező elektronikai hulladék (e-hulladék) jogszabálynak megfelelő begyűjtéséra, ill. továbbiakban azok hasznosításának megszervezésére)

26. SAPEXPRO Egészség- és Környezetvédelmi Kft. (vállalkozási szerződés a humán egészségügyi szolgáltatásban (I. háziorvosi rendelő, II. háziorvosi rendelő, védőnői szolgálat) keletkező fertőzés veszélyes hulladék átvételére, ártalmatlanításra történő elszállítására)

7. melléklet

Az alakuló ülés napirendi pontjai

1. az alakuló ülés ünnepélyes megnyitása,

2. Az alakuló ülés határozatképességének megállapítása,

3. A helyi választási bizottság elnökének tájékoztatója a választás végleges eredményéről,

4. A képviselő-testület tagjainak eskütétele, megbízólevelek átadása, esküokmány átadás-átvétele,

5. A polgármester eskütétele, megbízólevelek átadása, esküokmány átadás-átvétele,

6. Polgármesteri program ismertetése,

7. Polgármester illetményének, tiszteletdíjának, költségtérítésének megállapítása,

8. Szavazatszámláló bizottság megválasztása az alpolgármester választásának lebonyolításához,

9. Alpolgármester(ek) megválasztása, alpolgármester(ek) eskütétele,

10. Alpolgármester(ek) illetményének, tiszteletdíjának, költségtérítésének megállapítása,

11. Bizottság(ok) meghatározása, elnöke(ik), valamint tagjainak megválasztása,

12. A nem képviselő-testületi bizottsági tagok megválasztása, eskütétele,

13. Az önkormányzati képviselőnek, a bizottsági elnöknek, a bizottság tagjának, a tanácsnoknak – külön rendeletben meghatározott – tiszteletdíj, természetbeni juttatás megállapítása,

14. Önkormányzati társulásokba való delegálásról döntés,

15. Tájékoztatás a képviselői összeférhetetlenségi szabályokról,

16. Tájékoztatás a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség szabályairól,

17. Tájékoztatás a KOMA adatbázisba való felvétel szabályairól,

18. SZMSZ felülvizsgálata, vagy annak előkészítése a következő ülésre (Mötv. 43. § (3) bek.

8. melléklet

Baracska Község Önkormányzat az alábbi társulásokban, együttműködésekben vesz részt:

1. Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás (székhely: 2462 Martonvásár, Budai út 13.)

2. Ercsi Kistérség Járóbeteg-szakellátó Egészségügyi Központ Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 2451 Ercsi, Esze Tamás u. 14.)

3. Központi Orvosi Ügyelet fenntartása a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társuláson belül

4. Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás (székhely: 8154 Polgárdi, Batthyány u. 132.)