Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2019. (XII.5.) önkormányzati rendelete

Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2023. 12. 09- 2024. 06. 18

Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2019. (XII.5.) önkormányzati rendelete

Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról

2023.12.09.

Moha Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. Az Önkormányzat adatainak meghatározása

1. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Moha Község Önkormányzata

(2) Az Önkormányzat székhelye: 8042 Moha, Fő utca 26.

(3) Az Önkormányzati testület megnevezése: Moha Község Önkormányzata Képviselő-testülete

(4) A Képviselő-testület hivatalának megnevezése: Sárkeresztesi Közös Önkormányzati Hivatal

(5) Az Önkormányzat működési területe: Moha község közigazgatási területe

(6) Az Önkormányzat honlapja: www.moha.hu

2. Az Önkormányzat jelképei

2. § (1) Moha Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) jelképei a címer és a zászló.

(2)1 Moha község címere egy klasszikus formát követő háromszögű pajzs, mely harántvágásokkal három mezőre osztott. Az első mező zöld hátterében lebegő, három aranyszínű gabonakalász, a második mező kék hátterében a „Parkerdőre” utaló ugyancsak a lebegő ezüst törzsű és zöld lombkoronájú platánfa látható. A harmadik mező a Mohai Ágnes forrást és annak gyógyhatású vizét ábrázolja. A vörös háttérben ezüst osztással kialakított kút, melyből ezüst színű balra és jobbra elhajlóforrás tör fel, a visszahulló vízcseppek – balról és jobbról – kék színűek. A forrás ábrázolását aranyszínű természetesen tekeredő kígyó fogja közre.

(3) Moha község zászlója világoskék színű, téglalap alakú, 90x150 cm nagyságú, álló vagy fekvő elrendezésű, rajta a község címere. A zászló széleit aranyszínű rojt díszíti. Mindkét formában a címer a zászló közepén helyezkedik el, fölötte a község neve látható.

(4) A címer és a zászló használatának rendjét „az önkormányzat jelképeiről és használatuk rendjéről” szóló 11/2018. (XI. 22.) önkormányzati rendelete szabályozza.

3. Az Önkormányzat feladatai, hatásköre

3. § (1) Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg.

(2) A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.

(3) Az Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását és önként vállalt feladatait a 2. melléklet tartalmazza.

(4)2 A Képviselő-testület által a jegyzőre átruházott hatáskörök felsorolását a 3. melléklet tartalmazza.

II. Fejezet

A Képviselő-testület működése

4. A Képviselő-testület létszáma, ülései és azok nyilvánossága

4. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma: 5 fő. A polgármester tagja a Képviselő-testületnek.

(2)3 A Képviselő- testület név szerinti felsorolását a 4. melléklet tartalmazza.

(3) A Képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli és közmeghallgatással egybekötött rendes és együttes rendes ülést tart.

(4) A Képviselő-testület a nyilvánosság biztosítása érdekében üléseinek meghívóját a község hirdetőin és honlapján is közzéteszi legkésőbb:

a) az alakuló és a rendes ülés napját megelőző 3 nappal,

b) a rendkívüli ülés napját megelőző 1 nappal, ha az összehívás írásban történik,

c) a közmeghallgatással egybekötött rendes ülés esetén az ülés napját megelőző 8 nappal.

5. A Képviselő-testület alakuló ülése

5. § A Képviselő-testület alakuló ülésére a rendes ülésre vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.

6. A Képviselő-testület rendes ülése

6. § (1)4 A Képviselő-testület a munkatervében meghatározottak szerint évente legalább 8 alkalommal ülést tart.

(2) A Képviselő-testület működésének alapja az éves munkaterv. A következő évi munkaterv tervezetét a jegyző állítja össze és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a Képviselő-testület elé legkésőbb a november hónapban megtartott ülésen.

(3) A munkaterv tartalmazza:

a) a tervezett ülések időpontját a hónap megjelölésével,

b) az ülés tervezett napirendjét,

c) a napirend előadóját,

d) az együttes ülés megjelölését.

(4) A Képviselő-testület ülésének helye a Sárkeresztesi Közös Önkormányzati Hivatal Mohai Kirendeltsége, közmeghallgatással egybekötött ülés esetén a Művelődési ház, de indokolt esetben valamint együttes ülés esetén a polgármester más helyre is összehívhatja a Képviselő-testület ülését.

7. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze és vezeti.

(2) A polgármesteri tisztség betöltetlensége vagy a polgármester akadályoztatása esetén e hatáskörét az alpolgármester gyakorolja.

(3) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása esetén e hatáskört a korelnök gyakorolja.

8. § (1) A Képviselő-testületet a polgármester írásbeli meghívóval hívja össze.

(2) A meghívó tartalmazza:

a) az ülés jellegét, helyét, idejét,

b) a tervezett napirendi pontok felsorolását,

c) a tervezett napirendi pontok előadóját.

(3) Az ülés meghívóját és az egyes napirendekhez tartozó előterjesztéseket a képviselőknek – választásuk szerint - legkésőbb az ülést megelőző 3. napig kell elektronikus formában e-mailen vagy papíralapon megküldeni. Amennyiben az előterjesztés terjedelme indokolttá teszi, elektronikus formában kell megküldeni a képviselők által meghatározott e-mail címre.

(4) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal kell meghívni:

a) a jegyzőt,

b) a tervezett napirend előadóját,

c) akinek jelenlétét jogszabály kötelezővé teszi,

d) akit a polgármester szükségesnek tart.

(5) A tanácskozási joggal meghívottak - a döntéshozatalban való részvétel kivételével – a képviselőket megillető jogosultságokkal rendelkeznek az ülésen.

(6) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási jog nélkül meg kell hívni azt, akinek meghívását a polgármester indokoltnak tartja. A tanácskozási jog nélkül meghívott személy az őt, vagy az általa képviselt szervezetet érintő kérdésben az ülésen szót kérhet, a polgármester szót adhat.

7. Tanácskozási rend

9. § (1) A Képviselő-testület ülése nyilvános, azon bármely állampolgár szabadon részt vehet, a résztvevőknek be kell tartani a szervezeti és működési szabályzatban foglalt magatartási szabályokat.

(2) A polgármester a testületi ülés vezetése során:

a) megállapítja, és figyelemmel kíséri a határozatképességet, határozatképtelenség esetén szünetet rendel el,

b) előterjeszti az ülés napirendjét,

c) tájékoztatást ad a két ülés közötti fontosabb eseményekről,

d)5 tájékoztatást ad az előző képviselő-testületi ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről,

e) tájékoztatást ad az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.

(3) A Képviselő-testület az elfogadott napirend alapján végzi munkáját. A napirendre és a napirendek sorrendjére a polgármester tesz javaslatot. A napirendi pont tárgyalásának elhalasztására az előterjesztő és bármely képviselő tehet javaslatot. A javaslatot a polgármester felszólítására indokolni kell. A javaslat és az indoklás elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül dönt.

(4) A polgármester és a jegyző javasolhatják a Képviselő-testületnek a meghívóban nem szereplő napirend sürgős tárgyalását, a napirendre vételéről a Képviselő-testület egyszerű többséggel dönt.

(5) A testületi ülésre az előterjesztés elsősorban írásban kerül benyújtásra, de szóbeli előterjesztés is lehetséges. Írásban kell előterjeszteni:

a) a rendelet tervezeteket,

b) szerződés-tervezeteket,

c) beszámolókat valamely szerv tevékenységéről vagy valamely feladat elvégzéséről,

d) a döntést igénylő határozati javaslatokat,

e) intézmény alapítására, átszervezésére vonatkozó javaslatokat,

f) helyi népszavazás kiírásának javaslatát,

g) tájékoztató anyagokat, melyek tudomásulvételt igényelnek.

(6) Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.

(7) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során

a) az előadó a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet,

b)6 az előadóhoz a Képviselő-testület tagjai, tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, melyre az előadó köteles rövid választ adni.

(8) A felszólalásra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.

(9) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.

(10) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a Képviselő-testület bármely tagja tehet javaslatot. A javaslatról a testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra.

(11) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület - az elhangzás sorrendjében - majd az eredeti határozati javaslatról.

10. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használt,

b)7 rendre utasítja azt a személyt, aki a Képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít,

c) tartós rendzavarás, állandó lárma, vagy a vita folyamatos rendjét ellehetetlenítő esemény következtében a polgármester - ha ismételt figyelmeztetése sem vezetett eredményre - az ülést felfüggesztheti.

(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalhatják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendre utasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására is kötelezheti.

(3) A polgármesternek a rend fenntartása érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.

8. Döntéshozatal

11. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik, „igen”, „nem” és „tartózkodom” szavazati tartalommal. Először a javaslat mellett, majd az ellene szavazó képviselők, végül a döntéstől tartózkodók szavaznak.

(2) A Képviselő-testület döntéshozatalából ki kell zárni azt a képviselőt, akit vagy akinek a közeli hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A települési képviselő köteles bejelenteni személyes érintettségét. Amennyiben a képviselő e kötelességét elmulasztja, a tudomásra jutást követően a polgármester e mulasztásra felhívja a képviselő figyelmét, és az ügyben a szavazást meg kell ismételni.

(3) Szavazategyenlőség esetén, valamint abban az esetben, ha szavazati arány alapján döntés nem született, az előterjesztést a soron következő ülésen ismételten be kell terjeszteni. Amennyiben a Képviselő-testület két egymást követő alkalommal ugyanabban az ügyben nem hozott döntést, - a Képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható döntéseket kivéve, a minősített többséget nem igénylő esetekben - és amikor a határidőhöz kötött döntés újabb elhalasztása az önkormányzatnak anyagi vagy egyéb hátrányt okozna, a polgármester döntést hozhat.

(4) Név szerint szavazást kell elrendelni, ha:

a) azt jogszabály írja elő,

b) azt a képviselő-testület legalább 2 tagja indítványozza,

c) azt a polgármester kezdeményezi.

(5)8 Ügyrendi kérdésben név szerinti szavazást nem lehet tartani. A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző felolvassa a képviselők nevét, akik a nevük felolvasásakor „igen”-nel vagy „nem”-mel vagy „tartózkodom”-mal szavaznak.

(6) A szavazatok összeszámlálásáról a polgármester gondoskodik. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, vagy ha azt valamelyik települési képviselő kéri, a polgármester a szavazást köteles megismételni.

(7) Titkos szavazásra a Képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben valamint a Képviselő-testület titkos szavazást tart a 74. § (1) bekezdésben foglalt esetben.

(8) A titkos szavazás lebonyolításáról – az alakuló ülés kivételével, ahol a titkos szavazás lebonyolításáról egy az alakuló ülésen választott 3 tagból álló bizottság gondoskodik - az Ügyrendi Bizottság gondoskodik. A szavazás szavazólapon, külön helyiségben történik. A szavazólapot zárt borítékban kell átadni a szavazatszámláló bizottságnak.

(9) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyet a Képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni. A jegyzőkönyv tartalmazza a szavazás helyét, napját, tárgyát, a szavazás eredményét, a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét, aláírását.

9. A Képviselő-testület rendkívüli ülése

12. § (1) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze bármely képviselő, bizottság, a jegyző indítványára, ha halaszthatatlan ügy vagy önkormányzati érdek azt indokolja.

(2) A rendkívüli ülés esetén az ülésre meghívás szóban és telefonon is történhet.

(3) Sürgős, halasztást nem tűrő, azonnali döntést igénylő esetben a meghívás a rendkívüli ülés megkezdése előtt 4 órával is történhet bármilyen értesítési mód alkalmazásával. Ez esetben az előterjesztés helyszíni kiosztással is megtehető.

(4) A Képviselő-testület rendkívüli ülésére egyebekben a rendes ülésre vonatkozó 7–11. §-ban foglalt rendelkezéseket kell alkalmazni.

10. Közmeghallgatás

13. § (1) A Képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy esetben, a rendes testületi ülés keretében és szabályainak megfelelően közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben a Képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterhez, vagy a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek.

(3) A képviselő – választása szerint – a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 32. § (2) bekezdés k) pontjában foglalt kötelezettségének a közmeghallgatáson is eleget tehet.

11. Együttes Képviselő-testületi ülés

14. § (1) A Képviselő-testületeket a polgármesterek együttesen, írásbeli meghívóval hívják össze. Az együttes ülés meghívójára és a meghívottak körére a 8. §-ban foglaltakat kell alkalmazni.

(2) A székhely önkormányzat polgármestere vezeti az ülést, ismerteti az előterjesztéseket, intézkedik a tanácskozás rendjének fenntartásáról.

(3) Az együttes ülésen részt vevő önkormányzatok polgármesterei külön-külön állapítják meg a határozatképességet, valamint a döntési javaslatokat is külön bocsátják szavazásra.

(4) Az együttes ülés jegyzőkönyvére a 16. §-ban foglaltakat kell alkalmazni.

12. Kérdés, felvilágosítás, interpelláció, bejelentés

15. § (1) A képviselő a Képviselő-testület ülésén az önkormányzat hatáskörébe tartozó témákban kérdést tehet fel, melyre az ülésen választ kell adni. A kérdésre adott válasz elfogadásáról a Képviselő-testület nem dönt.

(2) A képviselő a Képviselő-testület ülésén - a napirendek lezárása után a polgármestertől és a jegyzőtől önkormányzati ügyben felvilágosítást kérhet, melyre az ülésen vagy legkésőbb 15 napon belül írásban érdemi választ kell adni.

(3) A Képviselő-testület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az előterjesztő nyilatkozik, majd vita nélkül a testület dönt az elfogadásáról.

(4) A bejelentés közérdekű információ közlése, melyet a polgármester, alpolgármester, képviselő, jegyző a Képviselő-testület ülésén szóban ismertet, de a bejelentéshez írásbeli kiegészítés is tehető.

13. A jegyzőkönyv

16. § (1) A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 52. §-ban meghatározottakon túl:

a) a képviselő-testületi ülésen történt fontosabb eseményeket,

b) a polgármesternek a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében tett intézkedéseit,

c) az ülésen elhangzott bejelentéseket, kérdéseket, interpellációkat, a rájuk adott válaszokat,

d) a meghívót, a jelenléti ívet, az elfogadott és kihirdetett önkormányzati rendeletet.

(2) A képviselő kérelmére az írásban benyújtott hozzászólást mellékelni kell a jegyzőkönyvhöz.

(3) Ha a képviselő kéri, akkor felszólalását szó szerint kell a jegyzőkönyvben rögzíteni.

(4) A jegyzőkönyv elkészítését követő 3 napon belül a Képviselő-testület ülésén hozott döntésekről 3 napon belül jegyzőkönyvi kivonatot kell küldeni a döntés végrehajtásért felelős személynek vagy szervnek, a döntéssel érintettnek valamint a jegyzőkönyvet közzé kell tenni a www.moha.hu honlapon is.

14. Az önkormányzati rendelet

17. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:

a) a képviselő,

b) a polgármester,

c) az alpolgármester,

d) a jegyző.

(2) A rendelet-tervezet elkészítéséért a jegyző felelős.

(3) Amennyiben a szabályozandó társadalmi viszony összetettsége azt indokolja, a jegyző javaslatára a Képviselő-testület a rendelet tervezetét több fordulóban tárgyalja.

(4) A lakosság szélesebb körét érintő rendeletek tervezetét a jegyző javaslatára a Képviselő-testület közmeghallgatásra bocsáthatja.

(5) Az önkormányzati rendeletet és normatív határozatot a helyben szokásos módon, azaz a Sárkeresztesi Közös Önkormányzati Hivatal Mohai Kirendeltsége hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell kihirdetni. A kifüggesztés időtartama rendelet esetében a kihirdetéstől számított 10 nap, normatív határozat esetében az ülésről készült jegyzőkönyv aláírásától számított 10 nap.

(6) A rendelet és a normatív határozat közzétételre kerül továbbá a www.moha.hu honlapon is.

III. Fejezet

Az Önkormányzat szervei

18. § Az önkormányzat szervei:

a) a polgármester

b) a Képviselő-testület bizottsága

c) a Sárkeresztesi Közös Önkormányzati Hivatal

d) a jegyző.

15. A polgármester

19. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el. Illetményére a jegyző, jutalmazására az alpolgármester tesz javaslatot a Képviselő-testületnek.

(2) A polgármester - a Képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható döntéseket kivéve, a minősített többséget nem igénylő esetekben – a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyekben a két ülés közötti időszakban felmerült halaszthatatlan önkormányzati ügyekben döntést hozhat.

(3) A Képviselő-testület saját tagjai közül a polgármester javaslatára titkos szavazással egy alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásban látja el a feladatát.

(4) Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait, a polgármester határozza meg munkájának területeit, tartalmát és ellenőrzi munkájának menetét. A polgármester akadályoztatása esetén képviseli az önkormányzatot.

16. A Képviselő-testület bizottságai, feladataik és működésük

20. § (1) A Képviselő-testület meghatározott önkormányzati feladatok ellátására állandó, vagy eseti bizottságot választ.

(2)9 A Képviselő-testület állandó bizottságként az Ügyrendi Bizottságot hozza létre, mely tagjainak száma: 3 fő képviselő. A bizottság tagjainak név szerinti felsorolását az 5. melléklet tartalmazza.

(3) Az Ügyrendi Bizottság évente legalább 6 alkalommal ülést tart.

(4) Az Ügyrendi Bizottság feladata és hatásköre:

a) Előkészíti és lebonyolítja a Képviselő-testület titkos szavazásait, az alakuló ülés kivételével, ahol a titkos szavazás lebonyolításáról egy az alakuló ülésen választott 3 tagból álló bizottság gondoskodik.

b) Kivizsgálja és döntésre előkészíti a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó összeférhetetlenségi, fegyelmi és méltatlansági ügyeket.

c) Nyilvántartja a képviselők vagyonnyilatkozatát. Lefolytatja a vagyonnyilatkozat ellenőrzésével, vizsgálatával kapcsolatos eljárást, és erről a soron következő ülésen tájékoztatja a Képviselő-testületet.

d) Ellátja továbbá mindazokat a feladatokat, melynek véleményezésére, kidolgozására a Képviselő-testület felkéri.

(5) A Képviselő-testület meghatározott feladat ellátására ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetőleg az erről szóló jelentésnek a Képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.

21. § (1) A bizottság működésére a Képviselő-testület működésére vonatkozó 8–12. §-ban meghatározott rendelkezéseket az e §-ban meghatározott eltérésekkel megfelelően kell alkalmazni.

(2) A bizottság ülését írásbeli meghívóval a bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(3) A bizottság ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:

a) a bizottság tagjait,

b) a polgármestert,

c) a jegyzőt.

(4) A bizottság üléséről készített jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a bizottság ülésén az elnök javaslata alapján megválasztott tagja írja alá.

(5) A bizottság a tevékenységéről évenként beszámol a Képviselő-testületnek.

17. A Közös Önkormányzati Hivatal

22. § (1) A Sárkeresztesi Közös Önkormányzati Hivatal Sárkeresztes Község Önkormányzata és Moha Község Önkormányzata közös önkormányzati hivatala, melynek működését az önkormányzatok között megkötött Társulási Megállapodás és a hivatal szervezeti és működési szabályzata határozza meg.

(2) A Sárkeresztesi Közös Önkormányzati Hivatal székhelye: 8051 Sárkeresztes, Kossuth utca 44.

(3) A Sárkeresztesi Közös Önkormányzati Hivatal kirendeltsége: Sárkeresztesi Közös Önkormányzati Hivatal Mohai Kirendeltsége 8042 Moha, Fő utca 26.

18. A jegyző

23. § (1) A Sárkeresztesi Közös Önkormányzati Hivatal vezetője a jegyző, akit Sárkeresztes Község Polgármestere és Moha Község Polgármestere döntése alapján Sárkeresztes Község Polgármestere nevez ki és ment fel az önkormányzatok között megkötött Társulási Megállapodásban foglaltak szerint.

(2) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a polgármester a jegyző képesítési követelményeinek megfelelő végzettséggel rendelkező hivatali köztisztviselőt nevez ki, mely határozott időre, legfeljebb hat hónap időtartamra szól.

(3) A jegyző kötelezettsége, hogy amennyiben a Képviselő-testület döntése, működése jogszabályt sért, haladéktalanul, de legkésőbb a soron következő testületi ülésen jelezze azt a Képviselő-testületnek, mely az ülésről készülő jegyzőkönyvben is rögzítésre kerül.

19. Záró rendelkezések

24. § (1) Ez a rendelet 2019. december 10. napján lép hatályba.

(2) Hatályát veszti az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 2/2015. (II. 13.) önkormányzati rendelet.

1. melléklet a 10/2019. (XII. 5.) önkormányzati rendelethez

A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzéke

1. Gyakorolja a költségvetési rendeletben részére meghatározott feladat- és hatásköröket.

2. Dönt a költségvetési rendeletben meghatározott értékhatárig előirányzat átcsoportosításáról.

3. Dönt átmenetileg szabaddá váló pénzeszközök betétként történő elhelyezéséről, az átmenetileg szabaddá váló pénzeszközök felhasználásával történő rövid és hosszlejáratú (éven túli) állampapír vásárlásáról, az átmenetileg szabaddá váló pénzeszközök felhasználásával vásárolt rövid és hosszlejáratú (éven túli) állampapírok értékesítéséről, melyről a Képviselő-testületet tájékoztatja.

4. Engedélyezi a követelésről lemondás eseteiről és módjairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott - kis összegű értékhatárig a követelés törlését.

5. Dönt az önkormányzat esetében önkormányzati saját erő vállalását, önkormányzati előfinanszírozást, vagy a pályázat megvalósítását követő időszakban pénzügyi kötelezettséget nem igénylő pályázatok benyújtásáról. A költségvetési szervek esetében hozzájárul pályázat benyújtásához, amennyiben az önkormányzati forrásból származó saját erő vállalását, előfinanszírozást vagy a pályázat megvalósítását követő időszakban pénzügyi kötelezettséget nem igényel.

6. Gyakorolja az államháztartáson kívüli forrás átvételére és átadására vonatkozó szabályokról szóló önkormányzati rendeletben részére megállapított feladat- és hatásköröket.

7. Gyakorolja a szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló önkormányzati rendeletben részére meghatározott feladat- és hatásköröket. Gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről köztemetés keretében, továbbá dönt a köztemetés költségének a haláleset helye szerinti önkormányzat számára történő megtérítéséről, ha annak jogszabályban meghatározott feltételei fennállnak; valamint megtesz minden olyan intézkedést, amely a köztemetés költségeinek az önkormányzat részére történő megtérítése érdekében szükségesek.

8. Gyakorolja az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló önkormányzati rendeletben részére meghatározott feladat- és hatásköröket.

9. Gyakorolja a közterületek használatáról és szabályozásának rendjéről szóló önkormányzati rendeletben részére meghatározott feladat- és hatásköröket.

10. Gyakorolja az önkormányzat jelképeiről és használatuk rendjéről szóló önkormányzati rendeletben részére meghatározott feladat- és hatásköröket.

11. Gyakorolja a közterületek nemzeti ünnepeken történő fellobogózásáról szóló önkormányzati rendeletben részére meghatározott feladat- és hatásköröket.

12. Gyakorolja a településkép védelméről szóló önkormányzati rendeletben részére meghatározott feladat- és hatásköröket.

13. Az önkormányzati tulajdont érintő hatósági eljárásokban gyakorolja a tulajdonost megillető nyilatkozattételi jogot.

14. Gondoskodik az önkormányzat jogi képviseletének ellátásáról. Peres és nem peres eljárásban nyilatkozik a keresetlevélben foglaltakra, megteszi az eljárás során szükséges nyilatkozatokat.

15. Dönt az Önkormányzat jogait, érdekeit érintő ügyekben közigazgatási eljárás megindítása iránti kérelem benyújtásáról, jogorvoslati kérelem benyújtásáról, szükség esetén intézkedik fizetési meghagyás kibocsátására vonatkozó kérelem benyújtásáról, gondoskodik az Önkormányzatot megillető követelések érvényesítéséről, végrehajtási eljárás kezdeményezéséről.

16. Aláírja a Képviselő-testület döntése alapján megkötendő szerződéseket.

17. Közbeszerzési eljárásban halaszthatatlan önkormányzati ügy esetén gyakorolja a döntési jogköröket.

2. melléklet a 10/2019. (XII. 5.) önkormányzati rendelethez10

Az önkormányzat alaptevékenysége kormányzati funkciók szerinti besorolása és önként vállalt feladatai

A

B

1

Kormányzati funkció

Az önkormányzat feladatai

2

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

3

013320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

4

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

5

013360

Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

6

041232

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

7

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

8

042180

Állat-egészségügy

9

045120

Út, autópálya építése

10

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

11

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

12

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

13

051040

Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

14

051050

Veszélyes hulladék begyűjtése, szállítása, átrakása

15

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

16

063020

Víztermelés, -kezelés, -ellátás

17

064010

Közvilágítás

18

066010

Zöldterület-kezelés

19

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

20

072111

Háziorvosi alapellátás

21

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

22

074011

Foglalkozás-egészségügyi alapellátás

23

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

24

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

25

081045

Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

26

082042

Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

27

082091

Közművelődés- közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

28

082092

Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

29

086020

Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

30

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

31

104042

Család és gyermekjóléti szolgáltatások

32

107051

Szociális étkeztetés szociális konyhán

33

107052

Házi segítségnyújtás

1. Függelék a 10/2019. (XII. 5.) önkormányzati rendelethez11

2. Függelék a 10/2019. (XII. 5.) önkormányzati rendelethez12

3. melléklet a 10/2019. (XII.5.) önkormányzati rendelethez13

A Képviselő-testület által a jegyzőre átruházott hatáskör

1. Gyakorolja a közterületek elnevezéséről és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 5/2015. (II. 27.) önkormányzati rendeletben részére meghatározott feladat- és hatásköröket.

4. melléklet a 10/2019. (XII.5.) önkormányzati rendelethez14

A Képviselő-testület tagjainak névsora

A

B

1

Kovács Sándorné

polgármester

2

Molnár Gyula

alpolgármester

3

Németh Lászlóné

képviselő

4

Bakos-Simon Fruzsina

képviselő

5

Loósz-Németh Andrea

képviselő

5. melléklet a 10/2019. (XII.5.) önkormányzati rendelethez15

Az Ügyrendi Bizottság tagjainak névsora

A

B

1

Németh Lászlóné

Ügyrendi Bizottság Elnöke

2

Bakos-Simon Fruzsina

Ügyrendi Bizottság tagja

3

Loósz-Németh Andrea

Ügyrendi Bizottság tagja

1

A 2. § (2) bekezdése a Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (XII. 8.) önkormányzati rendelete 5. § a) pontja szerint módosított szöveg.

2

A 3. § (4) bekezdését a Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (V. 15.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

3

A 4. § (2) bekezdése a Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (XII. 8.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

4

A 6. § (1) bekezdése a Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (XII. 8.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

5

A 9. § (2) bekezdés d) pontja a Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (V. 15.) önkormányzati rendelete 3. § a) pontja szerint módosított szöveg.

6

A 9. § (7) bekezdés b) pontja a Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (V. 15.) önkormányzati rendelete 3. § b) pontja szerint módosított szöveg.

7

A 10. § (1) bekezdés b) pontja a Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (V. 15.) önkormányzati rendelete 3. § c) pontja szerint módosított szöveg.

8

A 11. § (5) bekezdése a Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (XII. 8.) önkormányzati rendelete 5. § b) pontja szerint módosított szöveg.

9

A 20. § (2) bekezdése a Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (XII. 8.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

10

A 2. melléklet a Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (XII. 8.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

11

Az 1. Függeléket a Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (XII. 8.) önkormányzati rendelete 6. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

12

A 2. Függeléket a Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (XII. 8.) önkormányzati rendelete 6. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

13

A 3. mellékletet a Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (V. 15.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.

14

A 4. mellékletet a Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (XII. 8.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdése iktatta be.

15

Az 5. mellékletet a Moha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (XII. 8.) önkormányzati rendelete 4. § (3) bekezdése iktatta be.