Segesd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (IV. 5.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014. (IV. 11.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2023. 04. 05 17:30- 2023. 04. 05Segesd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (IV. 5.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014. (IV. 11.) önkormányzati rendelet módosításáról
Segesd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 3. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A képviselő-testület feladatainak eredményes megoldása érdekében együttműködik a vármegyei önkormányzattal. A koordináció keretében a közvetlen cél, a vármegyei tervek, koncepció kidolgozásában való részvétel, valamint azok egyeztetése a helyi elképzelésekkel. A folyamatos kapcsolattartás a polgármester, illetve a jegyző feladata.”
2. § A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő-testület ülését tizenöt napon belüli időpontra össze kell hívni:)
3. § A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 10. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A képviselő-testület üléseinek időpontjáról a lakosságot a meghívónak és az előterjesztésnek a község honlapján történő elhelyezésével.”
4. § A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 35. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A polgármester a képviselő-testület elnöke, foglalkoztatási jogviszonyban tölti be tisztségét.”
5. § A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 49. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az önkormányzat gazdálkodási feladatait a hivatal látja el. E körben feladatai:)
6. § (1) A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 2. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 5. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.
(3) A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 6. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
7. § Hatályát veszti a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 35. § (3) bekezdése.
8. § Ez a rendelet 2023. április 5-én 17 óra 30 perckor lép hatályba, és 2023. április 6-án hatályát veszti.
1. melléklet a 6/2023. (IV. 5.) önkormányzati rendelethez
1. A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a következő 4. ponttal egészül ki:
„4. A foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester esetében gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokhoz kapcsolódó jogosítványokat.”
2. melléklet a 6/2023. (IV. 5.) önkormányzati rendelethez
1. A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 1. pont helyébe a következő pont lép:
„1. „amely létrejött egyrészről Segesd Község Önkormányzata (képviseli Pékó Gábor polgármester, székhely: 7562 Segesd, Szabadság tér 1., bankszámlaszám: 67000021-11028017-00000000, adószám: 15398587-2-14, KSH statisztikai számjel: 15398587-8411-321-14, törzskönyvi azonosító szám: 398589) továbbiakban Önkormányzat,”
2. A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 5. melléklete a következő 22a. ponttal egészül ki:
„22a. Az együttműködési megállapodást Segesd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 64/2023. (IV. 5.) önkormányzati határozatával, míg a Segesd Község Roma Nemzetiségi Önkormányzatának Képviselő-testülete a 23/2023. (III. 28.) számú határozatával felülvizsgálta és módosította.”
3. A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014.(IV.11.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 23. pont helyébe a következő pont lép:
„23. Pékó Gábor polgármester”
3. melléklet a 6/2023. (IV. 5.) önkormányzati rendelethez
1. A bizottság véleményezi:
1.1. Az önkormányzat költségvetési koncepcióját, valamint az önkormányzat költségvetéséről és annak módosításáról szóló előterjesztéseket.
1.2. Az önkormányzat gazdálkodásának első féléves és háromnegyed éves helyzetéről szóló tájékoztatót, valamint a zárszámadásról szóló rendelettel kapcsolatos előterjesztést, az éves pénzmaradvány felhasználására és felosztására vonatkozó javaslatot.
1.3. A rövid- és hosszú lejáratú hitelek felvételére vonatkozó javaslatot.
1.4. A helyi adók bevezetésére vagy módosítására vonatkozó javaslatot.
1.5. A költségvetési tartalék felhasználására vonatkozó javaslatot.
1.6. Az ágazati fejlesztési koncepciókat, szakmai programokat.
1.7. A képviselő-testület elé kerülő rendelet-tervezetet.
2. A bizottság javaslatot tesz:
2.1. És állást foglal a tevékenységi területéhez tartozó intézményvezetők vonatkozásában a képviselő-testület munkáltatói jogkörébe tartozó döntések tekintetében /kinevezés, munkaviszony megszüntetés, bérfejlesztés, jutalmazás, kitüntetés, fegyelmi ügyek/.
2.2. A polgármester jutalmazására.
3. A bizottság ellenőrzést végez:
3.1. Ellenőrizheti a Pénzkezelési Szabályzat megtartását, a bizonylati rend és fegyelem érvényesítését, megállapításait a képviselő-testülettel haladéktalanul közli.
3.2. Ellenőrzi a jóváhagyott költségvetést, az önkormányzati vagyon törvényes és célszerű felhasználását.
3.3. Ellenőrzi a Szervezeti és Működési Szabályzat hatályosulását, szükség szerint módosító indítványt terjeszt elő. Az SZMSZ és módosítása csak a bizottság véleményével együtt terjeszthető a képviselő-testület elé.
3.4. Ellenőrzi a polgármesteri hivatalnak a képviselő-testület és a bizottságok tevékenységével kapcsolatos munkáját.
4. A bizottság állást foglal:
4.1. Az intézmények pénzmaradványának visszaadásáról.
4.2. Az intézmények beruházásairól, felújításairól.
4.3. Az intézmények kihasználtságának a vizsgálatáról, ennek függvényében költségvetésük módosításáról.
4.4. Az önkormányzati intézmények ellenőrzési tervéről, beszámolójáról.
4.5. A tevékenységi területét illetően intézményalapítás, megszüntetés, átszervezés, közfeladat önkéntes felvállalása kérdésében.
5. A bizottság további feladatai:
5.1. Közreműködik az önkormányzat vagyonának nyilvántartásba vételében.
5.2. Pénzügyi kihatású előterjesztés a bizottság előzetes állásfoglalásával terjeszthető a képviselő-testület elé.
5.3. Elemzi az egészségügyi, szociális ellátottság helyzetét, figyelemmel kíséri a halmozottan hátrányos helyzetű lakossági csoportok helyzetét. Ezekre vonatkozóan javaslatokat dolgoz ki.
5.4. Vizsgálja - esetenként szakértők bevonásával - a hatáskörébe tartozó intézmények szakmai tevékenységét.
5.5. Az átruházott hatáskörök gyakorlása.
5.6. Ellátja a képviselő-testületi ülésen a titkos szavazással kapcsolatos szavazatszámláló bizottsági teendőket.
5.7. Megvizsgálja és javaslatával a képviselő-testület elé terjeszti a képviselő-testület döntése elleni törvényességi észrevételt.
5.8. Az önkormányzati tisztségviselői és képviselői összeférhetetlenségi ügyekben előterjesztést tesz a képviselő-testületnek.
5.9. Szervezi a helyi népszavazás előkészítését és lebonyolítását.
5.10. Figyelemmel kíséri és véleményezi az önkormányzat által kötött szerződéseket, társulást létesítő megállapodásokat és az önkormányzat jogvitáit.
5.11. Elvégzi a polgármesteri és képviselői vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos teendőket.
5.12. A társadalmi megbízatású polgármester esetében gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokhoz kapcsolódó jogosítványokat.
5.13. Közreműködik a község rendjének, tisztaságának fenntartásával kapcsolatos feladatok ellátásában, koordinálja, ellenőrzi az ezzel kapcsolatos tevékenységet.
5.14. Lefolytatja a személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálását.
5.15. Ellátja a közterületek elnevezésével kapcsolatos előkészítő feladatokat.
5.16. Javaslatot tesz a település fejlesztését, komfortosabbá tételét szolgáló tevékenységekre, ellenőrzést folytat le e tekintetben.
5.17. A foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester esetében gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokhoz kapcsolódó jogosítványokat.”