Kaposújlak község képviselő testületének 1/2019 (III.18..) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről

Hatályos: 2019. 03. 18- 2020. 05. 05

Kaposújlak Községi Önkormányzat Képviselő-testületének

1/2019. (III.18.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről

(egységes szerkezetben a módosításról szóló 6/2019.(IX.25.),2/2020.(VI.18.) rendelettel.


Kaposújlak Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. § (1) bekezdésében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésben és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. §

A rendelet hatálya kiterjed a képviselő-testületre, valamint a támogatásban részesített magányszemélyekre, jogi személyiséggel rendelkező, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre.


2. §

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. § (2) bekezdésében foglaltak alapján a képviselő-testület a címrendet az 1. számú melléklet szerint állapítja meg.


I.


A költségvetés bevételeinek és kiadásainak

fő összege


Kaposújlak Községi Önkormányzat 2019. évi költségvetését a Tisztelt Képviselő-testület

26 728 907 Ft tárgyévi költségvetési bevétellel

26 728 907 Ft tárgyévi költségvetési kiadással

módosítja.


3. §


(1)Kaposújlak Községi Önkormányzat 2019. évi költségvetésén belül

Bevételi főösszegét: 242 452 128 Ft-ban

ebből:

  • a működési célú támogatásokat                                          3 173 235 Ft-ban
  • egyéb működési célú támogatásokat                               17 551 035 Ft-ban
  • felhalmozási bevételeket                                                119 203 794 Ft-ban
  • a közhatalmi bevételeket                                                  42 880 157 Ft-ban        
  • a működési célú bevételeket                                               5 176 204 Ft-ban
  • felhalmozási bevételeket                                                    2 755 906 Ft-ban
  • működési célú átvett pénzeszköz                                          386 421 Ft-ban
  • finanszírozási bevételeit                                                   51 325 376 Ft-ban

   *ebből pénzmaradvány:                                              41 197 944 Ft



            Kiadási főösszegét: 242 452 128 Ft-ban


ebből:

  • a működési célú kiadásokat                                        191 977 171 Ft-ban

ebből:

  • a személyi juttatások kiadásait                             24 337 341 Ft-ban
  • a munkaadókat terhelő járulékokat                        4 105 642 Ft-ban
  • a dologi kiadásokat                                               31 581 859 Ft-ban
  • ellátottak pénzbeli juttatása                                    1 000 000 Ft-ban
  • működési célú kiadás                                          130 952 329 Ft-ban


  • a felhalmozási célú kiadást                                           50 391 479 Ft-ban

ebből:

  • a beruházások,                                                          647 778 Ft-ban        
  •  felújítások összegét                                            49 743 701 Ft-ban
  • finanszírozási kiadások                                            83 478 Ft-ban


 (2) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évi pénzmaradványt működési, illetve felhalmozási célú igénybevétel szerinti tagolásban a 7. számú melléklet alapján hagyja jóvá.


Az önkormányzat bevételei és kiadásai

4. §


(1) Az önkormányzat bevételeit forrásonként e rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.


(2) Az önkormányzat kiadási előirányzatait e rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.


(3)  Az önkormányzat összevont költségvetési mérlegét e rendelet 4. számú melléklete tartalmazza.


(4) A képviselő-testület a felhalmozási kiadásokat feladatonként e rendelet 5. számú melléklete szerint állapítja meg.


(5) A képviselő-testület az önkormányzat éves létszám-előirányzatát összesen, e rendelet 6. számú melléklete szerint állapítja meg.


A bevételi többlet kezelése

5. §


(1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a képviselő-testület értékpapír vásárlás, illetve pénzintézeti lekötés útján hasznosíthatja.

(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.


Általános és céltartalék

6. §


A képviselő-testület az önkormányzat fejlesztési céltartalékát


                                               45 004 237 Ft összegben állapítja meg.


Előirányzat-felhasználási ütemterv

7. §


A 2019. évi költségvetés bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási ütemtervét havi bontásban a 8. számú melléklet tartalmazza.


8. §.

(1)  Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról - ha az érdemi döntést igényel - a testület dönt a polgármester előterjesztésére a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.


(2)  Az (1) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok felosztásáról és az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek saját hatáskörben kezdeményezett rendelet módosításáról a képviselő testület dönt.


Az előirányzat-módosításának szabályai

9. §


(1) Az önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatók az előirányzat módosításával. Az előirányzatok megváltoztatása e költségvetési rendeletben meghatározottak szerint történik.


(2) A képviselő-testület előterjesztés alapján negyedévente - a féléves beszámolóval, illetve a koncepcióval egyidejűleg - de legkésőbb a zárszámadási rendelettervezet képviselő-testület elé terjesztését közvetlenül megelőző testületi ülésen, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.


Létszám- és bérgazdálkodással kapcsolatos előírások

10. §


 (1) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzatot nem lépheti túl. Kaposújlaki Képviselőtestület a 3/2019 (I.21.) számú határozatban jóváhagyta a Hivatalban dolgozó köztisztviselők illetményapjának 20%-os megemelését 46 320 Ft-ra.




Támogatási szerződés

11. §.


(1) Az 100 000 ezer Ft-ot meghaladó összegű támogatások átadása előtt a támogatás címzettjével megállapodást kell kötni.


(2) A képviselő-testület évente a november 15-ig megalkotandó éves belső ellenőrzési tervébe beépíti a helyi önkormányzat költségvetéséből céljelleggel juttatott támogatások felhasználása elszámolásának ellenőrzését.


(3) Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő, illetve a támogatást nem célirányosan felhasználó szervezetek, személyek részére újabb támogatás 1 évig nem ítélhető meg.


12. §.

Az egyéb szervezetek részére nyújtott támogatások a megállapodásoknak megfelelően, kerüljenek kiutalásra.


Önkormányzati biztos kirendelése

13. §


(1) Ha a helyi önkormányzati költségvetési szerv 30 napon túli, elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani, akkor a képviselő-testület a költségvetési szervnél az Áht. 100/F. § (5) bekezdésében foglalt hatáskörrel rendelkező önkormányzati biztost jelöl ki.


(2) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.


14. §

Előzetes hatásvizsgálati lap

(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a alapján)


A tervezett jogszabály társadalmi, gazdasági, költségvetési hatása:


A helyi önkormányzat az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdése értelmében a költségvetését a költségvetési rendeletben állapítja meg, amely elősegíti a jelenlegi pénzügyi helyzetről a valós kép kialakítását és meghatározza az éves gazdálkodási lehetőségeket. A költségvetés végrehajtása során elsőbbséget élvez az önkormányzat működőképességének biztosítása, az önkormányzat kötelező feladatainak ellátásához szükséges forrás biztosítása, valamint a képviselő testületi döntésekből származó kötelezettségvállalások biztosítása.


Környezeti és egészségi következményei:


A költségvetés rendelkezik támogatás értékű működési kiadás formájában, valamint az érvényes társulási megállapodások alapján - többek között – az egészségügyi és szociális, valamint a gyermekjóléti feladatok ellátásáról, ezáltal biztosítja az önkormányzat által közvetlenül ellátandó és az említett feladatokat érintő finanszírozások zökkenőmentes megvalósulását, mely hozzásegíti a fenti feladatokat ellátó intézményt ahhoz, hogy fedezete legyen ezen feladatok ellátására, mely pozitív kihatással van településünk lakosságának egészségi állapotára, szociális életkörülményeire.


Adminisztratív terheket befolyásoló hatások:


A költségvetés elkészítése és a hozzá kapcsolódó feladatok ellátása a munkatársak munkaköri leírásában szerepel.


A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:


Az Áht.24.§. (2) bekezdése alapján a „Jegyző által előkészített költségvetési rendelettervezetet a polgármester a központi költségvetésről szóló törvény hatályba lépését követő negyvenötödik napig nyújtja be a képviselő testületnek. „ Ennek elmaradása mulasztásban megnyilvánuló jogszabálysértést von maga után, mely esetben Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 132.§. (1) bekezdés a) pontja alapján a Kormányhivatal törvényességi felhívással élhet.

Fentieken túl, ha a képviselő testület a költségvetési rendeletet a jogszabályban meghatározott határidőig nem alkotta meg és az átmeneti gazdálkodásról sem alkotott rendeletet, a polgármester jogosult a helyi önkormányzatot megillető bevételek és az előző év költségvetési rendeletben meghatározott kiadási irányzatok keretei között a kiadások időarányos teljesítésére.


A jogszabály megalkotásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:


A költségvetés végrehajtása az Áht. és a számviteli törvényről szóló 2000. évi C. törvény, valamint az államháztartás szervezeti beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságáról szóló 4/2013. (I.11.) kormányrendelet előírásai szerint a Hivatal végzi.


Záró és egyéb rendelkezések

15. §.

(1) A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.


(2) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.


Kaposújlak, 2019. február 25.




                             Csabai Tamás sk.                                     dr. Mészáros Renáta sk.

                              polgármester                                                jegyző          


Kihirdetési záradék:


Kihirdetve: 2019. március 18.


                                                                                   dr. Mészáros Renáta sk.

                                                                                              jegyző