Cikó Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2015.(II.26.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátások helyi szabályozásáról

Hatályos: 2018. 10. 24

Cikó Község Önkormányzata Képviselő-testületének

5/2015 (II. 26.) önkormányzati rendelete

 a szociális ellátások helyi szabályozásáról 

                                                           egységes szerkezetben


Cikó Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk. (1) bekezdés a) pontjában és (2) bekezdésében kapott feladatkörében, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában kapott hatáskörében eljárva, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 18. § a) pontjában, 26. §-ban, 32. § (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, 48. § (4) bekezdésében, 58/B. § (2) bekezdésében, 62. § (2) bekezdésében, 92. § (1) bekezdésében és 132. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a következőket rendeli el: 


I. fejezet

Általános rendelkezések

A rendelet célja


1. § A rendelet célja, hogy Cikó Község Önkormányzata által biztosított pénzbeli és természetbeni juttatások igénybevételének szabályait megállapítsa, rendelkezzék az ellátások igénybevételének jogosultságáról, az ellátások mértékéről, igénybevételük módjáról.


A rendelet hatálya


2.  §  (1) A rendelet hatálya kiterjed

a) Cikó Önkormányzata közigazgatási területén élő, lakóhellyel rendelkező magyar állampolgárokra, a bevándorlási engedéllyel rendelkező személyekre, a letelepedési engedéllyel rendelkező személyekre, hontalanokra, valamint a magyar hatóságok által menekültként vagy oltalmazottként elismert személyekre;

b) az Szt. 6.§-ában meghatározott, az önkormányzat illetékességi területén tartózkodó hajléktalan személyekre, amennyiben a hajléktalan személy az ellátás igénybevételekor nyilatkozatában Cikó község közigazgatási területét tartózkodási helyként megjelölte;

c) az Szt. 7. §-ának (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében a fentiekben foglaltakon túlmenően az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak a Magyarország területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira;

d) a személyes gondoskodást nyújtó ellátások tekintetében Cikó Község Önkormányzata által szervezett és nyújtott ellátásokra.

(2) E rendelet hatálya nem terjed ki az Szt., valamint a külön jogszabályokban foglalt – és e rendeletben nem említett - szociális illetve szociális jellegű egyéb ellátásokra.


 Eljárási rendelkezések


3. § (1) A szociális ellátás iránti eljárás kérelemre vagy hivatalból indul. A (2) bekezdés kivételével a kérelmet Bátaapáti Közös Önkormányzati Hivatal Cikó Kirendeltségén  kell benyújtani.

(2) Az e rendeletben szabályozott, a társulás keretében fenntartott Bonyhád Város Gondozási  Központ – a továbbiakban: gondozási  központ - által biztosított szociális alapszolgáltatások esetében, az alapszolgáltatás igénybevétele iránti kérelmet az intézmény vezetőjénél kell benyújtani.

4. § (1) A kérelmező a kérelmében saját, valamint a vele egy háztartásban élő személyek adatairól, jövedelmi viszonyairól köteles nyilatkozni, a jövedelmi adatokra vonatkozó bizonyítékokat a kérelem benyújtásával egyidejűleg kell csatolnia.

(2) A jogosultsági feltételek megállapításához szükséges bizonyítékok körét az Szt, a  pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól  szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet, és e rendeletnek az egyes ellátási formákra vonatkozó rendelkezései szabályozzák. 

5. § Amennyiben a pénzbeli vagy természetbeni ellátás iránti kérelemben előadott életkörülmények vizsgálatát a kérelem megalapozott elbírálása szükségessé teszi, a kérelmezőnél helyszíni szemlét kell elrendelni.

(2) Nem kell helyszíni szemlét tartani, ha a kérelmező életkörülményeit a képviselő-testület, a polgármester, Képviselő-testület, vagy a jegyző – a továbbiakban együtt: önkormányzat - szociális ellátás iránti eljárásban hat hónapon belül vizsgálta, és azokban lényeges változás nem feltételezhető.

(3) Az önkormányzat külön megkeresés útján köteles beszerezni a kérelmező jövedelmi viszonyairól szóló igazolást, ha alapos okkal arra lehet következtetni, hogy a becsatolt igazolás, illetve nyilatkozat valótlan adatot tartalmaz.

6. § A szociális ellátásra jogosultság, a jogosultat érintő jog és kötelezettség megállapítására, továbbá a hatósági ellenőrzésre a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény (Ket.) rendelkezéseit kell alkalmazni.

7. § (1) A pénzbeli szociális ellátások folyósítása, elsősorban fizetési számlára utalással, vagy - a hatáskört gyakorló döntése esetén - házipénztári kifizetéssel történik.

(2) A rendszeresen megállapított települési támogatást havonta utólag, minden hónap 5. napjáig, míg az eseti ellátást a döntés jogerőre emelkedését követő öt munkanapon belül kell kifizetni, vagy átutalni a közműszolgáltató részére.

(3) A létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került személy ellátása esetében a döntést követő azonnali kifizetés rendelhető el. 

(4) A jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítésére az Sztv. 17. §-ában foglaltakat kell alkalmazni.

(5) A jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett támogatás mérséklése vagy elengedése kizárólag a fél írásos kérelemére történhet.


II. fejezet

Települési támogatás

 A települési támogatás nyújtásának és személyes gondoskodás formái


8. § (1) ) A képviselő-testület az Szt. 45. § (1) és (2) bekezdésének rendelkezései alapján a következő települési támogatásokat nyújthatja:

a) a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez,

b) a 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának az ápolását, gondozását végző személy részére,

c) a gyógyszerkiadások viseléséhez,

 (2) A képviselő-testület az Szt. 45. § (3) és (4) bekezdései alapján rendkívüli települési támogatást nyújt:

a) betegséghez,

b) halálesethez,

c) elemi kár elhárításához,

d) a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához, iskoláztatáshoz, a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások, vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt segítségre szorulók anyagi gondjainak enyhítéséhez.


(3) Az önkormányzat a személyes gondoskodást nyújtó ellátások körében

a) az étkeztetés;

b) a házi segítségnyújtás;

c) a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás; közösségi és támogató szolgálat ,

d) a családsegítés.

 (4) A települési támogatás természetbeni ellátásként is nyújtható.

(5) Az e rendeletben meghatározott szociális hatáskörök gyakorlását Cikó Község Önkormányzatának Képviselő-testülete

  1. Polgármesterre ruházza át:
    • Lakhatási támogatás megállapítását,
    • azonnali rendkívüli települési támogatás
    • Temetési támogatás megállapítását,
    • Köztemetés elrendelését


Lakhatási támogatás


9.§ (1) A lakhatási támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtott hozzájárulás

(2) Lakhatási támogatásra cikói lakcímmel rendelkező személy jogosult, akinek

a) a háztartásában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250 %-át, egyedül élő esetén a 300 %-át, feltéve , hogy a lakásfenntartás elismert havi költsége a háztartás havi összjövedelmének  20 %-át eléri vagy meghaladja, [1]

b) vagyonnal nem rendelkezik, és

c) az érintett ingatlanban az alábbi jogcímek valamelyike szerint életvitelszerűen lakik:

            ca) magántulajdonú lakás tulajdonosa, haszonélvezője, használója

10.§ (1) Lakhatási költségként figyelembe vehető kiadások:

            a) lakás lakbére

            b) gáz-, áram -, víz és csatornahasználati, és fűtési díj költsége

(2) Az igazolt lakásfenntartási költségek a kérelem beadását megelőző számlák alapján kell megállapítani. A költségként figyelembe vehető kiadásokat a (1) bekezdés szerinti számlákkal kell igazolni.

11.§ (1) A lakhatási támogatást elsősorban természetbeni szociális ellátás formájában, és a lakásfenntartással összefüggő azon rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.

(2) A lakhatási támogatás az erre a célra rendszeresített nyomtatványon nyújtható be, a kérelemhez csatolni kell:

            a) a közös háztartásban élő személyek jövedelemigazolását és vagyonnyilatkozatát

            b) a lakásfenntartási költségek igazolására szóló számlákat,

            c)annak a szolgáltatónak az utolsó havi teljes számlamásolatát ,amelyre a kérelmező a

lakhatási támogatást, utalását kéri,

d) lakás-, vagy albérleti szerződés bemutatása vagy másolatának csatolása szükséges.

(3) A lakhatási támogatás mértéke havi : 3.000.- Ft

12. § (1) Lakhatási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

(2) A lakhatási támogatás iránti kérelemben nyilatkozni kell arról is, hogy a támogatást kérő milyen jogcímen lakik a lakásban.

(3) Az (1) bekezdése alkalmazásában külön lakásnak kell tekinteni az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.

13. § (1) A lakhatási támogatást a polgármester 6 hónapra állapítja meg.

(2) A kérelmezőt a lakhatási célú települési támogatás a kérelem benyújtása hónapjának első napjától illeti meg.


Gyógyszertámogatás


14 § (1) A Képviselő-testület gyógyszertámogatás formájában települési támogatást nyújt a szociálisan rászorult azon személyek részére, akik az Szt. 50.§ (1) és (2) bekezdés szerinti közgyógyellátásra nem jogosultak, de egészségi állapotuk, diagnosztizált krónikus betegségük miatt rendszeres gyógyszerszedésre szorulnak.

(2) Gyógyszertámogatásra cikói lakcímmel rendelkező személy jogosult, aki

            a) egyedül élő esetén a jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb

összegének 350%-át nem haladja meg,

b) családban élő esetén az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-át nem haladja meg,

feltéve, ha részére a feltétlen szükséges havi rendszeres gyógyító ellátás költségének összege meghaladja a nyugdíjminimum 20 %-át.

(3) A gyógyszertámogatásra való jogosultság megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell - a 4.§ (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően – a havi rendszeres gyógyító ellátás költségéről - kizárólag a kérelmező személyes szükségletének kielégítéséhez szükséges gyógyító ellátásról – szóló igazolást; a Kormányhivatal Járási Hivatalának 3 hónapnál nem régebbi határozatát, miszerint sem alanyi, sem normatív közgyógyellátásra nem jogosult.

(4) A gyógyszertámogatás havi összege 5.000.-Ft, melyet a támogatás teljes időtartamára – 6 hónapra - , a támogatás megállapításáról szóló határozat jogerőre emelkedését követő hónaptól havonta kell folyósítani.

(5) Meg kell szüntetni a gyógyszertámogatásra való jogosultságot, ha

a) a jogosult az Szt. 50. § (1), vagy (2) bekezdésében foglalt közgyógyellátásra szerez jogosultságot,

b) ha a jogosult települési lakcíme a folyósítás időtartama alatt megszűnik, vagy

c) a jogosult elhalálozott.


III. fejezet

Rendkívüli települési támogatás


15. § (1) Az önkormányzat a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére az e  rendeletben meghatározottak szerint rendkívüli települési támogatást nyújt.

(2) Önkormányzati segély különösen az alábbiakra való tekintettel állapítható meg:

  • betegség;
  • haláleset;
  • elemi kár bekövetkezése;
  • válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása;
  • a gyermek fogadásának előkészítése;
  • nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásának elősegítése;
  • gyermek családba való visszakerülésének elősegítése;
  • iskoláztatás biztosítása;
  • gyermek hátrányos helyzete,
  • egyéb, rendkívüli ok bekövetkezése esetén.

(3) Rendkívüli települési támogatás adható eseti jelleggel – évente legfeljebb négy alkalommal - vagy meghatározott időszakra havi rendszerességgel. A havi rendszerességgel nyújtott települési támogatás havi összege, nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét.

(4) A rendkívüli települési támogatás kérelemre és hivatalból - különösen nevelési-oktatási intézmény, gyámhatóság, továbbá más családvédelemmel foglalkozó intézmény, illetve természetes személy vagy a gyermekek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet kezdeményezésére - is megállapítható.

(5) A Képviselő- testület  a rendkívüli települési támogatást állapít meg annak a személynek, aki önmaga, illetve családja létfenntartásáról más módon nem tud gondoskodni vagy alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások, vagy a gyermek/ek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorul, feltéve, hogy kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át.


(6) A polgármester elemi csapás, katasztrófa vagy más bekövetkezet szerencsétlenség  esetén az érintett személynek vagy családnak 100.000.-Ft-ig terjedő azonnali rendkívüli települési támogatást állapít meg.


16. § (1) A rendkívüli települési támogatás pénzügyi szolgáltatásnak nem minősülő kamatmentes  kölcsön (a továbbiakban: kölcsön) formájában is nyújtható, annak a rászorult személynek, aki baleset, betegség, elemi kár vagy más előre nem látható ok miatt kerül rendkívüli élethelyzetbe, valamint önhibáján kívül, létfenntartását veszélyeztető súlyos anyagi helyzetbe került közmű tartozása miatt.

(2)  Az (1) bekezdés szerinti kamatmentes kölcsön összegét 20.000.-Ft és 50.000.- Ft összegben lehet megállapítani, melynek visszafizetési ideje legfeljebb 12 hónap. A kölcsönt nyújtó határozatban rendelkezni kell a visszafizetés időtartamáról, feltételeiről, kifizetés módjáról, valamint fel kell tüntetni a visszafizetés jogkövetkezményeit.

(3) A kamatmentes kölcsönről képviselő-testület dönt, kölcsön visszafizetésétől a képviselő-testület méltányosságból eltekinthet, amennyiben a rászorult a törlesztési idő alatt önhibáján kívül ismét létfenntartását veszélyeztető helyzetbe került.




Temetési támogatás


17. § (1) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás összege 30.000.-Ft, ha a temetési költségek viselése a kérelmezőnek vagy családjának a létfenntartását veszélyezteti, és a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a nyugdíjminimum 600 %-át.[2]

(2) Az (1) bekezdés szerint megállapított támogatás iránti kérelemhez – melyet legkésőbb a temetést követő 30 napon belül kell benyújtani - mellékelni kell a kérelmező vagy vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója nevére kiállított számla eredeti példányát, vagy annak – a hivatal által - hitelesített másolatát, jövedelemigazolást és a halotti anyakönyvi kivonatot.

(3) Nem részesülhet az (1) bekezdésben meghatározott támogatásban az a személy, akinek a hozzátartozóját az önkormányzat köztemetésben temettette el.


IV. fejezet

Természetbeni ellátások

18. § (1) Rendkívüli települési támogatás természetbeni ellátásként is nyújtható.

A Képviselő-testület természetben nyújtott rendkívüli települési támogatást biztosíthat annak a személynek, aki megfelel a 15. §-ban foglalt feltételeknek.

(2) Rendkívüli települési támogatást, ha élelmiszer vásárlása céljából kívánja megállapítani , azt Erzsébet utalvány formájában nyújtja, melynek egy naptári évben maximális megállapítható összege alkalmanként 8000.-Ft, feltéve, hogy a kérelmező családjában az egy főre jutó nettó havi jövedelem összege nem haladja meg a nyugdíjminimum 150 %-át.

(3) Az élelmiszer vásárlása céljából megállapított rendkívüli települési támogatás egy naptári évben megállapítható összege alkalmanként 4000.-Ft lehet, feltéve ha a kérelmező családjában az egy főre jutó nettó havi jövedelem összege meghaladja a nyugdíjminimum 150 %-át, de a 300 %-át nem éri el.

(4) Az élelmiszer vásárlása céljából nyújtott rendkívüli települési támogatás  egy naptári évben maximálisan három alkalommal állapítható meg.





Köztemetés


19. § (1) A polgármester a köztemetést az Sztv. 48. §-ában meghatározottak szerint állapítja meg és biztosítja.

(2) A polgármester a köztemetés költségeit részben vagy egészben elengedheti, ha a temetésre kötelezett személy saját ingatlannal nem rendelkezik, és kérelmező illetve családja egy főre jutó jövedelme nem haladja meg a nyugdíjminimumot.




V. fejezet

Személyes gondoskodást nyújtó ellátások

Általános szabályok

20. § (1) Az önkormányzat az Sztv. 57. § (1) bekezdésében rögzített, a személyes gondoskodás keretébe tartozó szociális alapszolgáltatások közül a következőket biztosítja:

a.) étkeztetést

b.) a házi segítségnyújtást,

c.) a családsegítést.

d.) közösségi ellátások

e.) támogató szolgáltatás

f.) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás.


21. § (1) A személyes gondoskodás körébe tartozó ellátás igénybevételéről az intézmény és az ellátott megállapodást köt. A megállapodásban ki kell térni

a) étkeztetés esetén az étkeztetés módjára;

b) házi segítségnyújtás esetén a segítségnyújtás tartamára, időpontjára;

c) az étkezési térítési díj összegére és a megfizetés időpontjára, módjára;

d) az ellátástól való távolmaradás esetén (pl. betegség, kórházi ápolás, elutazás) az előzetes bejelentési kötelezettség szabályaira;

e) az ellátás megkezdésének időpontjára;

f) az ellátás megszüntetésének eseteire vonatkozó figyelmeztetésre.

22. § A személyes gondoskodás körébe tartozó ellátást meg kell szüntetni, ha

a) az ellátás megállapítása határozott időre vagy feltétel bekövetkeztéig történt;

b) az ellátott az ellátást előzetes bejelentés nélkül tartósan - legalább kettő hétig - nem vette igénybe, s ezt utólag elfogadható módon nem mentette ki;

c) az ellátott magatartásával az ellátást lehetetlenné teszi vagy akadályozza;

d) az ellátott a részére megállapított térítési díj megfizetését figyelmeztetés ellenére elmulasztotta, feltéve, hogy annak megfizetésére egyébként képes lenne.


Étkeztetés


23. § (1) Étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetéséről kel gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen

  1. súlyos mozgáskorlátozott,
  2. munkaképességét 67 %-ban elvesztette és az összegészség-károsodása eléri az 50 %-ot,
  3. 50 év feletti,
  4. a reá irányadó nyugdíjkorhatárt betöltötte,
  5. pszichiátriai vagy szenvedélybeteg,
  6. hajléktalan,
  7. jövedelemmel nem rendelkezik és a napi létfenntartása veszélyeztetve van.

és legalább napi egyszeri meleg ételéről, más módon gondoskodni nem tud.

(2) Az étkeztetés keretében az ebéd elszállításáról elsősorban a jogosult köteles gondoskodni, de – egészségi állapota, fogyatékossága miatt - kérheti a lakására történő kiszállítását is.


 Házi segítségnyújtás

24. § Az önkormányzat az Szt. 63.§ szerint megállapított gondozási szükséglettel rendelkező, házi segítségnyújtást igénylő személyek ellátásáról gondoskodik.


Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás


25. § A jelzőrendszeres házi segítségnyújtásról, - mely a saját otthonukban élő, egészségi állapotuk és szociális helyzetük miatt rászoruló, a segélyhívó készülék megfelelő használatára képes időskorú vagy fogyatékos személyek, illetve pszichiátriai betegek részére az önálló életvitel fenntartása mellett felmerülő krízishelyzetek elhárítása céljából nyújtott ellátás, - az önkormányzat a - Völgységi Önkormányzatok Társulás keretein belül - a Bonyhádi Gondozási Központ útján gondoskodik.


Közösségi ellátások

26.§ (1) Az Önkormányzat a közösségi ellátást –pszichiátriai, illetve szenvedélybetegek részére – a Völgységi Önkormányzatok Társulás útján látja el.

(2) A közösségi ellátás feladatát a Gondozási Központ (Bonyhád) szakemberei látják el a társulási megállapodás alapján a településen.

Támogató szolgáltatás

27.§ Az Önkormányzat a támogató szolgáltatást – fogyatékos személyek lakókörnyezetben történő ellátása – a Völgységi Önkormányzatok Társulással kötött ellátási szerződés alapján, a Sztv. 65/C. §-ban foglaltak szerint látja el.


Családsegítés


28. § A családsegítő szolgáltatásról, - melynek célja a szociális és mentálhigiénés problémák miatt veszélyeztetett, illetve krízishelyzetbe került személyek, családok életvezetési képességének megőrzése, az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése, a krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség megőrzése, - az önkormányzat a Bonyhád Gondozási Központ útján- a Családsegítő Szolgálat közreműködésével gondoskodik.


VI. fejezet


Térítési díj


29.§ Az e rendeletben szabályozott személyes gondoskodást nyújtó ellátások közül az étkeztetésért külön rendeletben meghatározott térítési díjat kell fizetni. A házi segítségnyújtásért önkormányzat rendeletében foglalt térítési díjat kell fizetni.



VII. fejezet

 Átmeneti és záró rendelkezések


30. § (1) E rendelet 2015. március 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépését követően indult ügyekben kell alkalmazni.

(2) E rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Sztv.-ben foglaltak az irányadóak.

(3) E rendelet megfelel a belső piaci szolgáltatásokról szóló, az Európai Parlament és a Tanács 2006/123/EK irányelvében foglaltaknak.

(4) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg a szociális igazgatás és szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 20/2013. (XII.30.) önkormányzati rendelet hatályát veszíti.



Cikó, 2015. február 25.



Haures Csaba sk.                                                       Bakó Józsefné sk.

      polgármester                                                                  jegyző



A kihirdetés napja: 2015. február 26.


                                                                                              Bakó Józsefné sk.

                                                                                                   jegyző


Egységes szerkezetbe foglalva: 2015. március 27.


                                                                                              Bakó Józsefné sk.

                                                                                                  jegyző



Egységes szerkezetbe foglalva: 2018. október  24.


                                                                                              Bakó Józsefné

                                                                                                  jegyző

[1]

A rendelet 9.§ a) pontja a 8/2015.(III:27.) önkormányzati rendelet 1.§-val megállapított szöveg. Hatályos 2015.április 1. napjával.

[2]

A rendelet 17.§ (1) bekezdése a 8 /2018.(X.24..) önkormányzati rendelet 1.§-val megállapított szöveg. Hatályos 2018. október