Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I.24.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 11. 27- 2024. 11. 28

Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I.24.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.11.27.

Ikervár Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 3. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„3. A képviselő-testületi ülés munkaterve”

2. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„5. § (1) A képviselő-testület a gazdasági programon alapuló éves munkaterv alapján végzi munkáját.

(2) A képviselő-testület éves munkaterve tartalmazza:

a) a képviselő-testület üléseinek tervezett időpontját és napirendjét;

b) a tervezett napirendi pontok előadóinak nevét;

c) a tervezett napirendi pontokhoz meghívandók felsorolását.

(3) A munkaterv tervezetét a Polgármester állítja össze és terjeszti a képviselő-testület elé legkésőbb a tárgyév első képviselő-testületi ülésén.

(4) A képviselő-testület szükség szerint ülésezik, de évente legalább 6 ülést tart.”

3. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet a 6. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:

„3/A. A Képviselő-testületi ülés összehívása”

4. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 6. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A képviselő-testület ülését a polgármester, a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása esetén az Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze.

(2) A képviselő-testület a rendes és rendkívüli üléseit, a közmeghallgatásait és az együttes képviselő-testületi üléseit az ikervári polgármesteri hivatal hivatalos helyiségében vagy az ikervári művelődési ház tanácskozó termében tartja.”

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 6. § (4)–(8) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(4) A képviselő-testületi ülés meghívóját, illetve az egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztéseket - amennyiben azok rendelkezésre állnak - a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak és az őket érintő mértékben a részvételi joggal jelenlévőknek olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 3 nappal megkapják.

(5) A polgármester soron kívüli képviselő-testületi ülést köteles összehívni a települési képviselők legalább egynegyedének vagy a képviselő-testület bizottságának indítványára. Soron kívüli ülést a polgármester önállóan is indítványozhat. Az indítványban meg kell jelölni a rendkívüli ülés indokát. A polgármester a soron kívüli ülést az indítvány beérkezésétől számított 15 napon belüli időpontra hívja össze. A soron kívüli ülésen új, a meghívóban nem szereplő napirendi pont tárgyalását nem lehet felvenni.

(6) Soron kívüli ülésre szóló meghívót és - amennyiben azok rendelkezésre állnak - az előterjesztéseket úgy kell kézbesíteni, hogy azt a képviselők az ülés előtt lehetőség szerint legalább 1 nappal megkapják.

(7) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a polgármester rendkívüli soron kívüli képviselő-testületi ülést hívhat össze, melyre az ülés előtt 12 órával is kiküldhető a meghívó. Erre telefonon történő értesítési mód is igénybe vehető, a sürgősség okát azonban a meghívottal mindenképpen közölni kell. Az így összehívott soron kívüli ülésen csak egy napirendi pontot lehet tárgyalni.

(8) A képviselő-testület rendes üléseinek időpontjáról a lakosságot az ülés előtt legalább 3 nappal az önkormányzati hivatal hirdető tábláján elhelyezett hirdetménnyel értesíteni kell. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell a testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét. Az értesítésre ezen felül egyéb elektronikus (önkormányzat honlapja, hivatalos közösségi oldala, önkormányzati intézmények hivatalos elektronikus fórumai), vagy helyben szokásos közzétételi megjelenítés (pl. hirdető táblák, lakossági szórólap) is igénybe vehető.”

5. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 7. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A képviselő-testület két ülése közötti időszak fontosabb eseményeiről szóló tájékoztatót a testület - vita nélkül - tudomásul veszi, valamint dönt a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámolók, és az átruházott hatáskörben hozott intézkedések elfogadásáról.”

6. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 9. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik. A képviselő-testület tagjai igennel vagy nemmel szavaznak, illetve tartózkodnak a szavazásnál.

(4) Az önkormányzati képviselő amennyiben elmulasztja az Mötv. 49. § (1) bekezdése szerinti személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét, és a személyes érintettséget bármely önkormányzati képviselő jelzi a döntést követő 6 hónapon belül, a képviselő-testület dönt az önkormányzati képviselő kizárásáról. Amennyiben a képviselő-testület az érintett önkormányzati képviselőt kizárja, az ügyben meghozott döntését hatályon kívül helyezi és az ügyet újratárgyalja.”

7. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 10. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„10. § (1) Név szerinti szavazást kell elrendelni, ha:

a) azt a törvény előírja,

b) azt a képviselők több mint fele indítványozza

c) a képviselő-testület megbízatásának lejártát megelőző feloszlásáról szóló testületi döntésről

d) a költségvetés 10 %-át meghaladó hitelfelvételről

e) intézmény alapításáról, átszervezéséről

f) a település státuszát illető kérdésekben.

(2) Név szerinti szavazás esetén a jegyző a névsornak megfelelően felolvassa a képviselő-testületi tagok nevét. A jelenlévő tagok nevük elhangzásakor „igen”-nel vagy „nem”-mel szavaznak. Bármely települési képviselő élhet tartózkodási jogával. A jegyző a szavazatokat a névsoron feltünteti, a szavazatokat tartalmazó névsort aláírásával látja el és átadja az ülésvezetőnek. Az ülésvezető a név szerinti szavazás eredményét kihirdeti. A név szerinti szavazásokat tartalmazó névsort a jegyzőkönyv mellé kell csatolni. A név szerinti szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyet hitelesítve a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.”

8. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 12. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(4) Az írásbeli előterjesztést a képviselő-testület ülését megelőzően, legalább 10 nappal kell a jegyzőhöz eljuttatni, aki jogszerűségi észrevételt tesz, és gondoskodik valamennyi anyag postázásáról. Halaszthatatlan esetben az ülésvezető engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és a határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.

(5) Szóbeli előterjesztést a képviselő-testület 7. § (5) bekezdés szerinti egyszerű szótöbbséggel hozott döntése alapján lehet felvenni a napirendek közé.”

9. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 13. § (3) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Sürgősségi indítványt nyújthatnak be:)

„c) a bizottság elnöke,”

10. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 16. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyv készül, amelyet az önkormányzati hivatalban kell tárolni.”

11. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 17. § (1) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:)

„b) a Képviselő-testület bizottsága;”

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 17. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A jegyző gondoskodik az önkormányzati rendeletek kihirdetéséről az önkormányzati hivatal hirdetőtábláján. A rendeletek közzététele az önkormányzat honlapján is megtörténik.”

12. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 22. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„22. § A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat az Ikervári Közös Önkormányzati Hivatal jegyző által kijelölt ügyintézője, kijelölés hiányában Ikervár igazgatási ügyintézője látja el.”

13. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.

(3) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

14. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet

15. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelethez

1. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 5. pont helyébe a következő pont lép:

„5. a magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény 97-101. §-aiban meghatározott önkormányzati településkép-érvényesítési eszközök alkalmazása

2. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 6. pont helyébe a következő pont lép:

„6. a szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 5/2021. (VII.1.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdésben, valamint a (9)-(10) bekezdéseiben meghatározott rendkívüli, a 3., 4. és 5. §-aiban meghatározott települési támogatásokra, valamint a 6. § (2) bekezdés a) és b) pontjai szerinti szolgáltatásra való jogosultság megállapítása tárgyában való döntés”

2. melléklet a 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelethez

IKERVÁR KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása

1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2. 013320 Köztemető-fenntartás és –működtetés

3. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

4. 013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

5. 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

6. 032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek

7. 041232 Start-munkaprogram – Téli közfoglalkoztatás

8. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

9. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

10. 051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

11. 052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

12. 062020 Területfejlesztési projektek és támogatásuk

13. 063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése üzemeltetése

14. 064010 Közvilágítás

15. 066010 Zöldterület kezelés

16. 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

17. 072111 Háziorvosi alapellátás

18. 074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

19. 081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése fejlesztése

20. 082044 Könyvtári szolgáltatások

21. 082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

22. 082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

23. 091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

24. 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

25. 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

26. 104031 Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

27. 104035 Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében

28. 104036 Munkahelyi étkeztetés gyermekek napközbeni ellátását biztosító intézményben

29. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

30. 106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

31. 107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán

32. 107052 Házi segítségnyújtás

33. 107053 Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás”

3. melléklet a 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelethez

1. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 1. pont helyébe a következő pont lép:

„1. Végzi a vagyonnyilatkozatok nyilvántartásával és ellenőrzésével, valamint az összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyekkel kapcsolatos feladatokat;”