Vasszécseny Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2018. (II.16.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 02. 17

Vasszécseny Község Önkormányzatának képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület) az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Általános rendelkezések


1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Vasszécseny Község Önkormányzatára, valamint az önkormányzat által fenntartott költségvetési szervre.

(2) Az önkormányzat költségvetési szerve: Vasszécsenyi Közös Önkormányzati Hivatal.

(3) A rendelet meghatározza az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatainak ellátásához szükséges bevételeket, valamint kiadásokat.

II. Az önkormányzati költségvetés bevételei és kiadásai


2. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2018. évi költségvetésének bevételi és kiadási főösszegét 604.371.466.- Ft, azaz Hatszáznégyezerháromszázhetvenegyezernégyszázhatvanhat  forintban állapítja meg.

(2) A Képviselő-testület a költségvetés működési bevételi főösszegét 604.371.466.- Ft-ban, működési kiadási főösszegét 287.376.336 Ft-ban állapítja meg. A Képviselő-testület a felhalmozási kiadási főösszegét 316.995.130 Ft-ban Ft-ban állapítja meg.

(3) A Képviselő-testület a Vasszécsenyi Közös Önkormányzati Hivatal 2018. évi költségvetésének bevételi és kiadási főösszegét 70.797.826.- Ft, azaz Hetvenmillióhétszázkilencvenhétezernyolcszázhuszonhat   forintban állapítja meg.

(4) A Képviselő-testület az Önkormányzat és költségvetési szerve 2018. évi költségvetésének bevételi és kiadási főösszegét 611.454.442.- Ft, azaz Hatszáztizenegymilliónégyszázötvennégyezernégyszáznegyvenkettő  forintban állapítja meg.

(5) A képviselő-testület tartalékot nem képez. (7. melléklet) 

3. § (1) A 2.§ (1)-(4) bekezdésében megállapított bevételi és kiadási főösszegek előirányzat-csoportonkénti, kiemelt előirányzatok szerinti, valamint kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti részletezését e rendelet 1., 2. és 3. melléklete tartalmazza.

(2) A képviselőtestület az önkormányzat 2018. évi engedélyezett létszám előirányzatát e rendelet 4. melléklete szerint 20 fő átlagos statisztikai állományi létszámban állapítja meg.(4.melléklet)

4. § (1) A képviselőtestület az önkormányzat működési költségvetési egyenlegét 316.995.130 forintban, a felhalmozási költségvetési egyenlegét -316.995.130 forintban állapítja meg, melyet részletesen e rendelet 5. melléklete tartalmaz.

(2) A képviselőtestület a Stabilitási törvény 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettséget nem állapít meg, saját bevételeit e rendelet 6. melléklete tartalmazza.

(3) Az önkormányzat irányítószervi támogatását a 8. melléklet tartalmazza.

(4) Az önkormányzat és intézménye  előirányzat felhasználási tervét a 9-10. melléklet tartalmazza.

(5) Az önkormányzat nevében végzett beruházások és felújítások kiadásait beruházásonként és felújításonként a rendelet 11. melléklete tartalmazza.

(6) Az önkormányzatnak európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programja és projektje van folyamatban, ezt a rendelet 12. melléklete tartalmazza.

(7) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a rendelet 13. és 14. melléklete tartalmazza.

(8) Az önkormányzat által adott közvetett támogatások részletezését a rendelet 15. melléklete tartalmazza.

(9)  Az önkormányzat 2018. évi működési célú pénzeszközátadását, bevételét, lakossági támogatását a rendelet 16., 17. és 18. melléklete tartalmazza.

(10) Az önkormányzat helyi adóbevételeinek és közhatalmi bevételeinek részletezését a 19. melléklet tartalmazza.

III. A forráshiány finanszírozásának kezelése


5. § (1) Forráshiány esetén a képviselőtestület a költségvetés egyensúlyának megteremtéséről a működési jellegű forráshiány fedezetéről a számlavezető pénzintézet útján éven belüli likvid hitel felvételével gondoskodik.

(2) A likvid hitel felvételéről való döntés a képviselőtestület kizárólagos jogkörébe tartozik. A hitelszerződés aláírására a képviselőtestület felhatalmazása alapján a polgármester a jegyző jogi ellenjegyzése mellett jogosult.

(3) A költségvetési hiány külső finanszírozására vagy a költségvetési többlet felhasználására szolgáló finanszírozási bevételek és kiadások működési és felhalmozási cél szerinti tagolásban történő kimutatását a 20. melléklet tartalmazza.

IV. Az önkormányzati költségvetés végrehajtásával kapcsolatos rendelkezések


6. § (1) A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy e rendelet keretein belül a 2018. évi költségvetésben az önkormányzatot megillető bevételek beszedéséről gondoskodjon, valamint tegyen intézkedéseket a jóváhagyott kiadási előirányzatok célirányos felhasználására.

(2) A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy az önkormányzat költségvetési elszámolási számláján az átmenetileg szabad pénzeszközök betétként történő elhelyezésére, rövidlejáratú értékpapír vásárlására. A lekötést csak úgy lehet eszközölni, hogy a folyamatos pénzellátást ne zavarja. A lekötésről a polgármester a soron következő ülésen tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(3) A képviselőtestület – a költségvetés soron következő módosításakor történő tájékoztatási kötelezettség mellett – felhatalmazza a polgármestert

a) 100.000 Ft összeghatárig saját hatáskörben történő intézkedésre;

b) 1.000.000.- Ft összeghatárig a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra;

c) a bevételi előirányzatok között összeghatár megkötöttsége nélkül történő átcsoportosításra.

(4) Az Önkormányzat gazdálkodásának lebonyolítását a Vasszécsenyi Közös Önkormányzati Hivatal végzi. Ennek keretében gondoskodik a bevételek beszedéséről, a kifizetések teljesítéséről, a szükséges pénzügyi nyilvántartások vezetéséről, a könyvelési munka elvégzéséről, a számlák kifizetés előtti átvizsgálásáról, a szükséges jelentések, adatszolgáltatások elvégzéséről, a belső ellenőrzések folyamatos végzéséről.

(5) A képviselőtestület az önkormányzat által foglalkoztatottak részére béren kívüli juttatásként nettó 149.009.- Ft összegű cafeteria keretet biztosít. A polgármester a közszférára vonatkozó, költségvetési törvényben szabályozott cafeteria keretre jogosult.

(6) A tartalékkal való rendelkezés joga a képviselőtestületet illeti meg.

(7) A maradvány módosítása a képviselőtestület hatáskörébe tartozik.

7. § (1) Alapítványok, egyesületek és más egyéb civil szervezetek – a képviselő-testülethez címzett kérelmük alapján – az önkormányzat e célra elkülönített költségvetési előirányzatai terhére kizárólag a képviselő-testület döntése alapján írásbeli megállapodás szerint részesülnek önkormányzati támogatásban.

(2) Kizárólag azok az egyesületek, civil szervezetek, alapítványok kaphatnak támogatást, akik a kapott támogatás felhasználásának ellenőrzését biztosítják. A támogatáshoz megállapodást kell készíteni. A 2018. évi támogatás feltétele, hogy a 2017. évben kapott összegről a támogatott egyesület, civil szervezet elszámolást készít a támogatási megállapodásban megjelölt határidőig.

(3)  A támogatott szervezet a támogatás összegével köteles elszámolni. A (2) bekezdésben megjelölt megállapodásban meg kell határozni a támogatással való elszámolás feltételeit és módját, valamint ehhez kapcsolódóan a számadás nem teljesítése esetére visszafizetési kötelezettséget kell előírni. Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet, az előírt számadási kötelezettségnek határidőre nem tesz eleget, és a támogatási szerződés alapján további támogatási összegre is jogosult lenne, támogatását fel kell függeszteni, és fel kell szólítani a már kifizetett támogatás visszafizetésére.

(4) A támogatásról és az elszámolás feltételeiről szóló megállapodás aláírására a polgármester jogosult.

8. § (1) Amennyiben a tulajdon védelme megfelelően biztosított és ellenőrzött, valamint az intézmény az eszközökről és az azok állományában bekövetkezett változásokról folyamatosan részletező nyilvántartást vezet mennyiségben és értékben, akkor a költségvetési évről, december 31-ei forduló-nappal készített könyvviteli mérlegben kimutatott eszközöket és forrásokat – ideértve az aktív és passzív pénzügyi elszámolásokat is – alátámasztó leltározást elegendő két évenként végrehajtani. Az ilyen módon leltározható eszközök köre a következő: ingatlanok, szellemi termékek, tárgyi eszközök, járművek, gépek-berendezések.

(2) Kötelező a fordulónappal (a megszűnés napjával) a leltározást végrehajtani, amennyiben az intézmény átszervezés vagy jogutód nélküli megszűnés következtében megszűnik. 

9. § (1) A költségvetés e rendeletben meghatározottak szerinti végrehajtásáért, valamint a beszámolási kötelezettségek teljesítésért a polgármester a felelős.

(2) Vasszécseny Község Önkormányzata elszámolási számláját az összes alszámláival együtt az OTP Nyrt. vezeti.

V. Záró rendelkezések


10. § (1) E rendeletet a Képviselő-testület a 2018. február 15-én tartott ülésen fogadta el.

(2) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2018. január 1. napjától kell alkalmazni.