Rábatöttös Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2020. (II.26.) önkormányzati rendelete

2020. évi költségvetéséről

Hatályos: 2020. 02. 27- 2020. 11. 10

Rábatöttös Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület) Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Magyarország 2020. évi központi költségvetésről szóló 2019. évi LXXI. törvény, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. §-a, 24. § (2) bekezdése, valamint a végrehajtásával kapcsolatos kormányrendeletben foglaltakra figyelemmel, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározott feladatai ellátására a 2020. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:

Általános rendelkezések


1.§.


(1) A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, mint önállóan működő és gazdálkodó szervre.

(2) A rendelet meghatározza az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatainak ellátásához szükséges bevételeket, valamint kiadásokat.

Az önkormányzati költségvetés bevételei és kiadásai


2.§.   


(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2020. évi költségvetésének bevételi és kiadási főösszegét 35.452.181,- Ft, azaz harmincötmillió négyszázötvenkettőezer egyszáznyolcvanegy forintban állapítja meg.

(2) A Képviselő-testület a költségvetés működési bevételi főösszegét 21.349.150 Ft-ban, működési kiadási főösszegét 24.016.194 Ft-ban állapítja meg. A Képviselő-testület a felhalmozási kiadási főösszegét 10.717.221 Ft-ban, a felhalmozási bevételi főösszegét 0 Ft-ban állapítja meg.

(3) A finanszírozási bevételek összegét 14.103.031 Ft-ban állapítja meg, amely maradványból ered. A maradványból 10.717.221 Ft felhalmozási, 3.385.810 Ft működési célt szolgál. A finanszírozási kiadások összegét 718.766,-Ft-ban állapítja meg, amely állami előleg visszafizetése.

(4) A képviselőtestület az évközi többletigények, valamint az elmaradt bevételek pótlására szolgáló tartalék összegét 1.277.688 forintban állapítja meg (5. melléklet).


3.§.


(1) A 2.§ (1)-(3) bekezdésében megállapított bevételi és kiadási főösszegek előirányzat-csoportonkénti, kiemelt előirányzatok szerinti, valamint kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti részletezését e rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(2) A képviselőtestület az önkormányzat 2020. évi engedélyezett létszám előirányzatát e rendelet 2. melléklete szerint 8 fő átlagos statisztikai állományi létszámban állapítja meg.



4. §


(1) A képviselőtestület az önkormányzat működési költségvetési egyenlegét 0 forintban, a felhalmozási költségvetési egyenlegét 0 forintban állapítja meg, melyet részletesen e rendelet 3. melléklete tartalmaz.

(2) A képviselőtestület a Stabilitási törvény 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettséget nem állapít meg, saját bevételeit e rendelet 4. melléklete tartalmazza.

(3) Az önkormányzat irányítószervi támogatását a 6. melléklet tartalmazza.

(4) Az önkormányzat előirányzat felhasználási tervét a 7. melléklet tartalmazza.

(5) Az önkormányzat nevében végzett beruházások és felújítások kiadásait beruházásonként és felújításonként a rendelet 8. melléklete tartalmazza.

(6) Az önkormányzatnak EU-s forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló beruházása nincsen (9. melléklet).

(7) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a rendelet 10. és 11. melléklete tartalmazza.

(8) Az önkormányzat által adott közvetett támogatások részletezését a rendelet 12. melléklete tartalmazza.

(9) Az önkormányzat 2020. évi működési célú pénzeszközátadását, bevételét, lakossági támogatását a rendelet 13, 14. és 15. melléklete tartalmazza.

(10) Az önkormányzat helyi adóbevételeinek és közhatalmi bevételeinek részletezését a 16. melléklet tartalmazza.

A forráshiány finanszírozásának kezelése


5. §


(1) Forráshiány esetén a képviselőtestület a költségvetés egyensúlyának megteremtéséről a működési jellegű forráshiány fedezetéről a számlavezető pénzintézet útján éven belüli likvid hitel felvételével gondoskodik.

(2) A likvid hitel felvételéről való döntés a képviselőtestület kizárólagos jogkörébe tartozik. A hitelszerződés aláírására a képviselőtestület felhatalmazása alapján a polgármester az aljegyző jogi ellenjegyzése mellett jogosult.

(3) A költségvetési hiány külső finanszírozására vagy a költségvetési többlet felhasználására szolgáló finanszírozási bevételek és kiadások működési és felhalmozási cél szerinti tagolásban történő kimutatását a 20. melléklet tartalmazza.

Az önkormányzati költségvetés végrehajtásával kapcsolatos rendelkezések


6. §


(1) A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy e rendelet keretein belül a 2020. évi költségvetésben az önkormányzatot megillető bevételek beszedéséről gondoskodjon, valamint tegyen intézkedéseket a jóváhagyott kiadási előirányzatok célirányos felhasználására.

(2) A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy az önkormányzat költségvetési elszámolási számláján az átmenetileg szabad pénzeszközök betétként történő elhelyezésére, rövidlejáratú értékpapír vásárlására. A lekötést csak úgy lehet eszközölni, hogy a folyamatos pénzellátást ne zavarja. A lekötésről a polgármester a soron következő ülésen tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(3) A képviselőtestület – a költségvetés soron következő módosításakor történő tájékoztatási kötelezettség mellett – felhatalmazza a polgármestert:

  1.  500.000 Ft összeghatárig saját hatáskörben történő intézkedésre;
  2. 1.000.000 Ft összeghatárig a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra;
  3. A bevételi előirányzatok között összeghatár megkötöttsége nélkül történő átcsoportosításra.

(4) Az Önkormányzat gazdálkodásának lebonyolítását a Vasszécsenyi Közös Önkormányzati Hivatal végzi. Ennek keretében gondoskodik a bevételek beszedéséről, a kifizetések teljesítéséről, a szükséges pénzügyi nyilvántartások vezetéséről, a könyvelési munka elvégzéséről, a számlák kifizetés előtti átvizsgálásáról, a szükséges jelentések, adatszolgáltatások elvégzéséről, a belső ellenőrzések folyamatos végzéséről.

(5) A tartalékkal való rendelkezés joga a képviselőtestületet illeti meg.

(6) A pénzmaradvány módosítása a képviselőtestület hatáskörébe tartozik.


7. §


(1) Alapítványok, egyesületek és más egyéb civil szervezetek – a kiírt pályázat alapján – az önkormányzat e célra elkülönített költségvetési előirányzatai terhére kizárólag a képviselő-testület döntése alapján írásbeli megállapodás szerint részesülnek önkormányzati támogatásban.

(2) Kizárólag azok az egyesületek, civil szervezetek, alapítványok kaphatnak támogatást, akik a kapott támogatás felhasználását igazolják és annak ellenőrzését biztosítják. A támogatáshoz megállapodást kell készíteni. A 2020. évi támogatás feltétele, hogy a 2019. évben kapott összegről a támogatott egyesület, civil szervezet elszámolást készít a támogatási megállapodásban megjelölt határidőig.

(3) A támogatott szervezet a támogatás összegével köteles elszámolni.A (2) bekezdésben megjelölt megállapodásban meg kell határozni a támogatással való elszámolás feltételeit és módját, valamint ehhez kapcsolódóan a számadás nem teljesítése esetére visszafizetési kötelezettséget kell előírni. Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet, az előírt számadási kötelezettségnek határidőre nem tesz eleget, és a támogatási szerződés alapján további támogatási összegre is jogosult lenne, támogatását fel kell függeszteni, és fel kell szólítani a már kifizetett támogatás visszafizetésére.

(4) A támogatásról és az elszámolás feltételeiről szóló megállapodás aláírására a polgármester jogosult.


8. §


(1) Amennyiben a tulajdon védelme megfelelően biztosított és ellenőrzött, valamint az intézmény az eszközökről és az azok állományában bekövetkezett változásokról folyamatosan részletező nyilvántartást vezet mennyiségben és értékben, akkor a költségvetési évről, december 31-ei forduló-nappal készített könyvviteli mérlegben kimutatott eszközöket és forrásokat – ideértve az aktív és passzív pénzügyi elszámolásokat is – alátámasztó leltározást elegendő két évenként végrehajtani. Az ilyen módon leltározható eszközök köre a következő: ingatlanok, szellemi termékek, tárgyi eszközök, járművek, gépek-berendezések.

(2) Kötelező a fordulónappal (a megszűnés napjával) a leltározást végrehajtani, amennyiben az intézmény átszervezés vagy jogutód nélküli megszűnés következtében megszűnik.


9. §


(1) A költségvetés e rendeletben meghatározottak szerinti végrehajtásáért, valamint a beszámolási kötelezettségek teljesítésért a polgármester a felelős.

(2) Rábatöttös Község Önkormányzata elszámolási számláját az összes alszámláival együtt a Takarék Bank Zrt. vezeti.

Záró rendelkezések


10. §


E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2020. január 1. napjától kell alkalmazni.




Annár István                                                                                                dr. Pintér Dóra

polgármester                                                                                                       jegyző