Kup Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2015.(II.25.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat 2015. évi költségvetéséről
Hatályos: 2015. 05. 11- 2015. 09. 17Kup Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2015.(II.25.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat 2015. évi költségvetéséről
2015-05-11-tól 2015-09-17-ig
Kup Község Önkormányzat képviselő-testületének
1/2015 (II.25. ) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről
(egységes szerkezet)
Kup Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 23-24. §-ában, valamint az Államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm.rendeletben (továbbiakban: Ávr.) foglaltak alapján a 2015. évi költségvetéséről a következőket rendeli el.
A rendelet hatálya
1.§
A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, valamint annak költségvetési szervére a Vadrózsa Német Nemzetiségi Óvodára.
A költségvetés bevételei és kiadásai
2. §
(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2015. évi összesített költségvetését az alábbiak szerint fogadja el:
- költségvetési bevételét 31.745 E Ft1 -ban
aa) működési költségvetési bevételét 31.205 E Ft2 -ban
ab) felhalmozási költségvetési bevételét 540 E Ft-ban
- költségvetési kiadását 38.047 E Ft3 -ban
ba) működési költségvetési kiadását 36.359 E Ft4 -ban
ebből:
- személyi jellegű kiadások 15.110 E Ft5 -ban
- munkaadókat terh. járulékok 3.847 E Ft6 -ban
- dologi kiadások 13.750 E Ft7 -ban
- ellátottak pénzbeli juttatása 2.650 E Ft-ban
- egyéb működési célú kiadások 1.002 E Ft-ban
bb) felhalmozási költségvetési kiadását 540 E Ft-ban
ebből:
- a felújítások előirányzatát 540 E Ft-ban
bc) tartalék 307 E Ft8 -ban
bd) finanszírozási kiadását 841 E Ft9 –ban
ebből:
- államháztartáson belüli megelőlegezések visszafizetése 841 E Ft10-ban
- költségvetési egyenlegének összegét: - 6.302 E Ft-ban állapítja meg
- a költségvetési hiány belső finanszírozását szolgáló előző évek pénzmaradványának igénybevétele 6.302 E Ft
- a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettsége nincs.
- az általános tartalék összegét 307 E Ft11-ban hagyja jóvá
- az Önkormányzat összesített éves létszám előirányzatát 6 főben, a közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzatát 1 főben hagyja jóvá
(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását összesítetten a rendelet 1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(3) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.
(4) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának az igénybevételét rendeli el.
(5) Intézményi térítési díjak 01.01-02.28.
- Óvoda: 364 Ft
- tízórai 65 Ft
- ebéd 233 Ft
- uzsonna 65 Ft
(5) Intézményi térítési díjak 03.01-től
- Óvoda: 450 Ft
- tízórai 80 Ft
- ebéd 290 Ft
- uzsonna 80 Ft
A költségvetés részletezése
3. §
- Az Önkormányzat költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban az 3. melléklet mutatja be.
- Az Önkormányzat előirányzat felhasználási tervét a 4. melléklet mutatja be.
- A költségvetési hozzájárulásokat az 5. melléklet mutatja be.
- A céljellegű támogatásokat részletező kimutatást a 6. melléklet szerint fogadja el.
- Az Önkormányzat felújítási kiadásainak célonkénti részletezését a 7. melléklet szerint fogadja el.
- Európai uniós forrásból finanszírozott támogatással az önkormányzat nem rendelkezik.
- A Képviselő-testület a kiadások között 307 E Ft általános tartalékot állapít meg. A tartalékkal való rendelkezés jogát a Képviselő-testület fenntartja magának.
- Többéves kihatással járó döntések számszerűsítését a 9.melléklet mutatja be.
Az Önkormányzat és az irányított intézmények költségvetése
4. §
(1) A Képviselő-testület a 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, költségvetési szervenkénti megoszlását, az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 8.1-8.2. mellékletek szerint határozza meg.
(2) A Képviselő–testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az Önkormányzat, valamint a költségvetési szervei összeállított, tartalmi és formai szempontból ellenőrzött költségvetését az önkormányzati rendelet-tervezet Képviselő-testület elé terjesztésének határidejét követő 30 napon belül a Kincstár területi szervéhez nyújtsa be.
A 2015. évi költségvetés végrehajtásával kapcsolatos szabályok
5. §
- Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
- Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a Képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
- Az önkormányzat gazdálkodása során az év közben létrejött költségvetési többlet pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosítható. A költségvetési többlet hasznosításával kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1 millió forintig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester az ezzel kapcsolatos intézkedéséről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást adni köteles.
- A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
- Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
6. §
- Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a Képviselő-testület dönt.
- A Képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.
- A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
- A Képviselő-testület az előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
- Amennyiben az Önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.
- A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani.
A gazdálkodás szabályai
7. §
- A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
- A költségvetési szervek az alapfeladataik ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkeznek.
- Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani.
- A költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
8. §
- Az Önkormányzat a költségvetés végrehajtását belső ellenőrzés keretében ellenőrzi. A belső ellenőrzési feladatokat a Pápakörnyéki Önkormányzatok Feladatellátó Társulása keretében működő ellenőrzési társulás végzi az éves ellenőrzési munkatervében foglaltak szerint. Az ellenőrzés tapasztalatairól a polgármester a zárszámadási rendelet-tervezet előterjesztésekor köteles a Képviselő-testületet tájékoztatni.
- A jegyző köteles olyan kontrolltevékenységeket kialakítani, melyek biztosítják a kockázatok kezelését, hozzájárulnak a célok eléréséhez. Minden tevékenységre vonatkozóan biztosítani kell a folyamatba épített, előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzést (FEUVE). A költségvetési szervek vezetői kötelesek a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet szerinti nyilatkozatban értékelni a költségvetési szerv belső kontrollrendszerének minőségét.
Átmeneti gazdálkodás
9. §
- Az Áht. 25. § (3) alapján – mivel az Önkormányzat 2015. január 1-jéig a költségvetési rendeletét nem alkotta meg – a polgármester jogosult az Önkormányzat költségvetését megillető bevételeknek a hatályos jogszabályok szerinti beszedésére, és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére.
- A polgármester a 2015. évi költségvetés elfogadásakor – az (1) bekezdésben foglaltak alapján – a Képviselő-testületnek beszámol, a Képviselő-testület a beszedett bevételeket és a teljesített kiadásokat e rendeletbe beépítve fogadja el.
Záró rendelkezések
10. §
E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
Kup, 2015. február 4.
Hiér Judit sk Bóka Istvánné sk
polgármester jegyző
Záradék
A rendelet kihirdetve:
Kup, 2015. február 25.
Bóka Istvánné sk.
jegyző
1-11 Módosítva Kup Község Önkormányzat 6/2015 (V.11.) Önkormányzati rendelete alapján.