Csesztreg Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2018. (II. 15.) önkormányzati rendelete

Csesztreg Község Önkormányzata 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 02. 16- 2018. 04. 26

Csesztreg Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. § (1)            A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, valamint az önkormányzat költségvetési szerveire.

(2) Az önkormányzat költségvetésében címet alkot: 

a) Csesztreg Község Önkormányzata

b) Csesztregi Közös Önkormányzati Hivatal.


2. § (1)            A képviselő-testület az önkormányzat - beleértve a költségvetési szerveit - 2018. évi költségvetésének bevételi főösszegét, az 1. melléklet szerint 459.880.779 forintban hagyja jóvá, melynek jogcímei:

a)

működési célú támogatások államháztartáson belülről


173.040.999 Ft

b)

felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről


86.185.955 Ft

c)

közhatalmi bevételek


82.450.000 Ft

d)

működési bevételek


27.906.000 Ft

e)

felhalmozási bevételek


15.000 Ft

f)

működési célú átvett pénzeszközök


50.000 Ft

g)

felhalmozási célú átvett pénzeszközök


0 Ft

h)

finanszírozási bevételek


90.232.825 Ft

(2) A képviselő-testület a 2018. évi összes kiadást 459.880.779 forintban, ezen belül a költségvetési kiadások összegét az 1. melléklet szerint 455.604.598 forintban hagyja jóvá, melynek jogcímei:

a)

személyi juttatások


104.139.636 Ft


b)

munkaadókat terhelő járulékok és szociális hj.-i adó


23.456.488 Ft

c)

dologi kiadások


77.075.558 Ft

d)

ellátottak pénzbeli juttatásai


6.315.000 Ft

e)

egyéb működési célú kiadások


110.559.819 Ft


ebből: tartalék


57.879.594 Ft

f)

beruházási kiadások


38.354.000 Ft

g)

felújítási kiadások


95.154.097 Ft

h)

egyéb felhalmozási célú kiadások


550.000 Ft

i)

finanszírozási kiadások


4.276.181 Ft


(3) A képviselő-testület az Önkormányzat 2018. évi elemi költségvetési bevételi és kiadási főösszegét 429.614.848 forintban állapítja meg, a 2/a. és a 2/b. mellékletek szerint.


3. § (1)            A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szerve létszámkeretét, valamint bevételeinek és kiadásainak feladatok szerinti megbontását a 8/a. és 8/b. mellékletben feltüntetettek szerint állapítja meg.

(2) A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok bemutatását önkormányzati szinten a 6/a. és a 6/b. melléklet részletezi.

(3) A normatív hozzájárulásokat jogcímenként a képviselő-testület a 4. melléklet alapján hagyja jóvá.

(4) A képviselő-testület a Csesztregi Közös Önkormányzati Hivatal 2018. évi bevételi és kiadási főösszegét 103.565.908 forintban állapítja meg a 3. melléklet szerint.


4. § (1)            Az önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások és felújítások kiadásainak beruházásonkénti, valamint felújításonkénti részletezését az 5. melléklet szerint határozza meg.

(2) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projektetek a 9. melléklet szerint hagyja jóvá.

(3) Az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat, kedvezményeket és mentességeket a 11. melléklet tartalmazza.   

(4) A többéves kihatással járó döntések számszerűsítését évenkénti bontásban és cél szerinti összesítésben a 12. melléklet részletezi.

(5) Az adósságot keletkeztető 2018. évi fejlesztési célok, az ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségek, valamint ezek fedezetéül szolgáló saját bevételek bemutatása a 13. melléklet szerint kerül elfogadásra.

(6) Az önkormányzat előirányzat felhasználási és likviditási ütemtervét a 10. melléklet tartalmazza.


5. § (1) Az önkormányzat a kiadások között 5.000.000 Ft általános tartalékot és 52.879.594 Ft fejlesztési célú tartalékot állapít meg a 7. melléklet szerint.

(2) A képviselő-testület a tartalékból 2018. évre 57.879.594 forint polgármesteri keretet képez, amely felett a rendelkezési jogot a polgármester gyakorolja egyedi elbírálás alapján. A polgármesteri keret előirányzata szabad felhasználású. A keret felhasználásáról a polgármester negyedévente a költségvetés módosításakor tájékoztatja a képviselő-testületet.


6. § (1) Az önkormányzat költségvetési hiánya 0 ezer forint.

(2) Az önkormányzat hitelállománnyal nem rendelkezik.


7. § (1) A költségvetés végrehajtása során a takarékos gazdálkodásra kell
törekedni. Az ennek ellenére esetlegesen felmerülő évközi likviditási problémákat, és a költségvetésben jóváhagyott fejlesztések saját forrás igényét hitelfelvétellel lehet kezelni, melyben a polgármester előterjesztése alapján a képviselő-testület dönt.

(2) Az önkormányzat költségvetési gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester a felelős.  


8. § (1) Az önkormányzat és költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.

(2) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról – a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – a képviselő-testület dönt.

(3) A képviselő-testület az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 1.000.000 forint összeghatárig
– mely esetenként a 250.000 forint összeghatárt nem haladhatja meg – a polgármesterre átruházza. Egyéb esetekben a képviselő-testület a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.

(4) A (3) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni. Az átruházott hatáskörű előirányzat-módosítási jogkör 2018. december 31-ig gyakorolható.

(5) Kifizetéseket teljesíteni csak a jóváhagyott előirányzat mértékéig a költségvetési célokra és feladatokra lehet.  

(6) Az önkormányzat és költségvetési szervei költségvetésének megváltoztatásáról a képviselő-testület költségvetési rendeletének módosításával dönt.

(7) Az önkormányzat esetében a polgármester saját hatáskörben engedélyezheti:

a) a felszámolási eljárás alá vont szervezettel szemben fennálló meg nem térült követelés törlését,

b) egyéb, a végrehajtási eljárások során behajthatatlanná vált, valamint bírósági döntéssel alátámasztott behajthatatlan követelés törlését,

c) a 100.000 forint értékhatárt el nem érő kisösszegű követelés törlését, amennyiben az önkéntes teljesítésre történő felszólítás harmadszorra is eredménytelen.

Minden más egyedi esetbe követelés csak a képviselő-testület hozzájárulásával törölhető.


9. § (1)            Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet vagy elkülönített állami pénzalap a helyi önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.  

(2) A meghatározott tartalékok előirányzatának módosításáról a képviselő-
testület, valamint a polgármester dönt, a költségvetési rendelet módosítása során.


10. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány finanszírozási módja a hitelfelvétel a számlavezető pénzintézettől.

(2) Hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a képviselő-testületet illetik meg.


11. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött ideiglenes költségvetési többletet értékpapír vásárlás, illetve pénzintézeti pénzlekötés útján kell hasznosítani.

(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolításáról átruházott hatáskörben a polgármester dönt. Kiemelt szempont a biztonság és az elérhető hozam nagysága.


12. § (1) Az önkormányzati biztos kirendelésére a Korm. rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni.

(2) Az önkormányzati biztos kirendeléséről, megbízatása megszűntetéséről és egyéb kérdésekben a képviselő-testület jár el.


13. § (1) Az önkormányzat költségvetési szervei a jóváhagyott előirányzatokon belül kötele­sek gazdálkodni.

(2) Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv – Csesztregi Közös Önkormányzati Hivatal – költségvetése végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért a jegyző a felelős.

(3) A költségvetési szervek a képviselő-testület által megállapított finanszírozásból, és az intézmény saját bevételeiből köteles úgy megtervezni kiadásait, hogy abból biztosí­tott legyen az alapító okiratban meghatározott feladatok ellátása.

(4) Kifizetést csak a költségvetési rendeletben jóváhagyott célokra és feladatokra lehet teljesíteni. A képviselő-testület előzetes jóváhagyása mellett többletfeladat az intézmé­nyi saját forrástöbblet egyidejű biztosításával és az előirányzat emelésével vállalható.

(5) A költségvetési szerv kiadási és bevételi előirányzatait saját hatáskörben módosíthatja, előirányzatai között átcsoportosíthat az államháztartásról szóló törvényben és a törvény végrehajtásáról szóló kormányrendeletben foglaltak szerint. A módosítások költségvetési rendeleten történő átvezetésére a költségvetési szerv adatszolgáltatása alapján a 15. § szerint kerül sor.

(6)  A költségvetési szerv a működési és fejlesztési célú pályázatok benyújtása előtt a polgármestert köteles tájékoztatni.

(7) A 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 53.§ (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelően nem szükséges előzetes írásbeli kötelezettségvállalás az olyan kifizetés teljesítéséhez, amely értéke gazdasági eseményenként a 200.000 forintot nem éri el.


14. § A normatív állami hozzájárulás igényléséhez szolgáltatott adatok 3 %-os mértéknél nagyobb eltéréséért a költségvetési szerv vezetője a felelős, helytelen adatszolgáltatásból adódó különbözet és ahhoz kapcsolódó kamat fizetési kötelezettség összege az intézmény költségvetéséből elvonásra kerül.


15. § (1) A 2018. évi költségvetés előirányzatainak módosítását – az első negyedév kivételével – negyedévenként kell a képviselő-testület elé terjeszteni. Kiemelt fontosságú előirányzat módosításokat soron kívül a képviselő-testület elé kell terjeszteni.


16. § (1) A képviselő-testület az önkormányzatnál foglalkoztatott dolgozók részére – a hatályos jogszabályokban meghatározottak szerint – munka- és védőruhát biztosít.

(2) Az önkormányzat bevételeit és kiadásait az M7 TAKARÉK Szövetkezet Csesztregi Kirendeltségénél vezetett számláin teljesíti. 

(3) A képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél jogviszonyban állok – kivéve megbízási jogviszonyban állok- részére bruttó 200.000 Ft cafeteria juttatást biztosít.

(4) A képviselő-testület a (3) bekezdésben szereplő dolgozók részére évi 250 adag meleg étkezési lehetőséget biztosít 430 Ft/ adag áron.

(5) A közfoglalkoztatottak alkalmazásáról a polgármester dönt és gyakorolja a munkáltatói jogokat.

(6) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy pályázatot nyújthat be az önkormányzatok fejlesztési és egyéb célú támogatására kiírt pályázataira, ha a pályázat önrésze nem haladja meg a 1.000.000 forintot és az önrész fedezete a tárgyévi költségvetésben biztosított.

(7) A polgármester dönt a legfeljebb nettó egymillió forint értékhatárt elérő vagy az alatti ellenértékű szerződések, megállapodások megkötéséről, ilyen értékig kötelezettségvállalásokról, a szerződéskötés tényéről a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett.


17. § (1) A képviselő-testület a Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény 59. § (6) bekezdésében kapott felhatalmazással élve a Csesztregi Közös Önkormányzati Hivatalnál (a továbbiakban: Hivatal) foglalkoztatott köztisztviselők vonatkozásában az illetményalapot – a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben foglaltaktól eltérően – 45.000 Ft-ban állapítja meg.

(2) A képviselő-testület a Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők részére a 2018. évre illetménykiegészítést állapít meg.

(3) Az illetménykiegészítés mértéke mind a felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselők, mind az érettségi végzettségű köztisztviselők esetében a köztisztviselő alapilletményének 5 százaléka.  


18. § (1) A 2018. január 1. és e rendelet hatályba lépése közötti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e költségvetés részét képezik.

(2) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2018. költségvetési év során kell alkalmazni.


Csesztreg, 2018. február 14.

  


                        dr. Tüske Róbertné                                          Czupi Magdolna

            jegyző                                                            polgármester


Kihirdetési záradék:

A rendeletet a mai napon kihirdettem.

Csesztreg, 2018. február 15.


dr. Tüske Róbertné

jegyző

Mellékletek