Kisrécse Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2017 (II.20.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
Hatályos: 2018. 04. 26- 2018. 04. 25Kisrécse Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2017 (II.20.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
2018-04-26-tól 2018-04-26-ig
KISRÉCSE KÖZSÉG
ÖNKORMÁNYZATA
KÉPVISELŐ - TESTÜLETÉNEK
1/2017. (II.20.)
Ö n k o r m á n y z a t i r e n
d e l e t e
AZ ÖNKORMÁNYZAT
2017. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL
(Egységes szerkezetben a 8/2017. (IX.13.) és a 2/2018. (IV. 25.) önkormányzati
rendelettel)
KÉPVISELŐ - TESTÜLETÉNEK
1/2017. (II.20.)
Ö n k o r m á n y z a t i r e n
d e l e t e
AZ ÖNKORMÁNYZAT
2017. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL
(Egységes szerkezetben a 8/2017. (IX.13.) és a 2/2018. (IV. 25.) önkormányzati
rendelettel)
Kisrécse Község
Önkormányzata Képviselő – testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében
meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1)
bekezdés f) pontjában, valamint a helyi önkormányzatok és szerveik, a
köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek
feladat – és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 138. § (1) bekezdés b)
pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az államháztartásról szóló
2011. évi CXCV. törvény 23. §. (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,
figyelemmel a Magyarország 2017. évi központi költségvetéséről szóló 2016. évi XC.
törvény helyi önkormányzatokra vonatkozó előírásaira, valamint az
államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/ 2011. (XII.31.)
Korm. rendeletben foglaltakra, Kisrécse
Község Önkormányzat 2017. évi
költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:
Általános rendelkezések
1.§
(1)
A rendelet célja Kisrécse Község Önkormányzata (továbbiakban:
önkormányzat) 2017. évi költségvetése – mint az önkormányzat gazdálkodási
alapja – egyensúlyának, és a közpénzekkel való szabályszerű, áttekinthető,
gazdaságos, hatékony, eredményes és ellenőrizhető gazdálkodásának biztosítása.
Az e rendeletben meghatározott bevételi előirányzatok azok teljesítésének
kötelezettségét, a kiadási előirányzatok pedig – a bevételi előirányzatok
teljesítésének figyelembevételével – azok felhasználásának jogosultságát
jelentik.
(2)
A rendelet hatálya a Képviselő – testületre terjed ki.
(3)
A Képviselő-testület – az Áht. 23. § (2) bekezdésében foglalt
rendelkezések lapján – költségvetés táblarendszerét e rendelet mellékleteinek
szerkezetében és a 1.-15. mellékletek szerint alakítja ki és hagyja jóvá. A 2017. évi
zárszámadás benyújtása is a Képviselő – testület részére – a teljesítési
adatokkal kiegészítve – ezen szerkezetben történik.
A költségvetés
bevételei és kiadásai
2. §
(1)[1] A
Képviselő-testület az önkormányzat és az intézmények együttes 2017. évi költségvetésének
kiadásait a 2b. melléklet részletezi, a 2017. évi költségvetés bevételeit a 2a.
melléklet részletezi, azt
281.368.061 Ft költségvetési
kiadással
259.148.804 Ft költségvetési bevétellel
22.219.257 Ft költségvetési
hiánnyal
állapítja meg.
(2)[2] A
hiány fedezetét a Képviselő – testület 22.219.257 Ft finanszírozási bevétellel
(22.219.257 Ft belső finanszírozás) állapítja meg.
(3)[3] A
finanszírozási bevétellel együtt az önkormányzat bevételi és kiadási főösszege
egyaránt 281.368.061 Ft. A
Képviselő-testület megállapítja, hogy az önkormányzat 2017. évi
költségvetésében 22.219.257 működési és felhalmozási hiány keletkezett, melynek
fedezetére került betervezésre az előző évi maradvány felhasználása, melyből
kötelezettséggel terhelt felhalmozási maradvány 14.393.995 Ft.
(4) Az Önkormányzat Képviselő- testülete kötelezettséget
vállal a fejlesztési és likvid hitelek visszafizetésére a tőke és járulék
erejéig.
I. A költségvetési bevételek
3. §
(1)[4] Az
önkormányzat és költségvetési szervei 2017. évi költségvetési bevételeinek
forrásonkénti, illetve működési és felhalmozási cél szerinti részletezését a 3.
melléklet tartalmazza.
Kiemelt bevételi előirányzatok:
a) Működési bevételek
1.Működési célú támogatások 15.247.426Ft
2.Közhatalmi bevételek 2.612.000Ft
3.Működési bevételek 1.480.000
Ft
4.Működési célra átvett pénzeszközök 7.473.773 Ft
b)Felhalmozási bevételek
1.Felhalmozási támogatások 1.331.000 Ft
2.Felhalmozási bevételek 200.000
Ft
3.Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 230.804.605Ft
c) finanszírozási bevételek 22.219.257Ft
Költségvetési
bevételek összesen:
281.368.061 Ft
II. A költségvetési kiadások
4. §
(1)[5] Az
önkormányzat működési, felhalmozási kiadási előirányzatait a Képviselő-testület
a következők szerint hagyja jóvá:
Kiemelt kiadási előirányzatok:
a) Működési kiadások
1.Személyi
juttatások
9.223.695 Ft
2.Munkaadókat terhelő
járulékok 1.470.855 Ft
3.Dologi kiadások
10.059.577Ft
4. Ellátottak pénzbeli
juttatásai 2.102.000Ft
5.Egyéb működési célú
kiadások 1.010.000 Ft
b) Felhalmozási
kiadások
1.Beruházások
233.533.529 Ft
2. Felújítások
23.072.846 Ft
3. Egyéb felhalmozási
célú kiadások 408.200 Ft
c)finanszírozási kiadások 487.359 Ft
Költségvetési kiadások
összesen 281.368.061 Ft
(2) A képviselő-testület Kisrécse község
Önkormányzatának működési kiadásait
kiemelt előirányzatonként a 3. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások
címenkénti megoszlását és a statisztikai átlagos állományi létszámot
költségvetési szervenként, feladatonként a 3a,
3b, 3c. mellékletek szerint hagyja
jóvá.
5. §
Az önkormányzat költségvetésében
szereplő beruházási kiadások feladatonkénti részletezését az 6. melléklet, felújítási kiadások
részletezése a 7. melléklet tartalmazza.
6. §
Az önkormányzat
költségvetésében szereplő Európai Uniós projektjeinek kimutatását a 8. melléklet szerint állapítja meg.
III. Költségvetési kiadások és
bevételek
7. §
(1) Az Önkormányzat költségvetésének kötelező,
önként vállalt valamint állami feladatonkénti megoszlását a rendelet 4.
melléklete tartalmazza.
(2)
Az önkormányzat 22.219.257 Ft pénzmaradvánnyal rendelkezik.
(4)
Az önkormányzat tényleges költségvetési hiánya összesen 0 Ft.
8. §
A
működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatokat tájékoztató
jelleggel, mérlegszerűen az 1. melléklet
adja meg.
IV. A költségvetési létszámkeret
9. §
(1)
A Képviselő-testület az önkormányzat létszám-előirányzatát:
- 9 fő
átlagos statisztikai állományi létszámban (átlaglétszámban) állapítja meg.
( Önkormányzat 1 fő, Közfoglalkoztatott dolgozók 8 fő)
(2)
Az önkormányzat költségvetési szerve, valamint az alcímek - ténylegesen
felhasznált - létszámkeretét a Képviselő-testület a rendelet mellékleteiben
foglaltak szerint hagyja jóvá.
10. §
A Képviselő-testület az Önkormányzat 2017. évi költségvetését
részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az önkormányzatnak több éves
kihatással járó kötelezettsége nincs.
(2) A működési célra és a felhalmozási
célra átvett pénzeszközöket a 10. és
a 11. melléklet szerint.
(3) Az önkormányzat működési célú
pénzeszközátadásait a 12. melléklet
szerint.
(4) Az önkormányzat által adott pénzbeli
juttatások az ellátottak számára a 13. melléklet
szerint.
(5) A
képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban (2017. január
1-től) a tárgyévi költségvetés elfogadásáig a polgármester az Áht. 25.§. (1)
bekezdése alapján intézkedett a bevételek beszedéséről és a kiadások
teljesítéséről. Az átmeneti időszakban teljesített bevételek és kiadások az Áht.
25.§ (4) bekezdés szerint ezen költségvetési rendeletbe és mellékleteibe
beépültek, azt tartalmazzák.
Előre nem
tervezett kiadások finanszírozása és előre nem tervezett bevételekre vonatkozó
jogszabályok
11. §
(1) Az önkormányzat költségvetési szervei feladataik
ellátásához pályázatot nyújthatnak be. Pályázat csak olyan feladatra nyújtható
be, amelyet a szervezet alapító okirata tartalmaz. A pályázat beadásának
további feltétele, hogy a szükséges önrész rendelkezésre álljon. Az önrészt az
intézmény saját költségvetésén belüli átcsoportosítással vagy az Önkormányzat
Képviselő-testülete biztosíthatja.
(2) Az (1) bekezdés szerinti pályázat benyújtásához
minden esetben vizsgálni kell a megvalósítandó cél jövőbeni kiadási vonzatát.
A hozzájárulás olyan cél megvalósításához adható
meg, amely a következő években önkormányzati finanszírozási többletigényt nem
igényel.
(3) A közvetlen pénzbeli támogatás,
felajánlás elfogadásáról a költségvetési szerv vezetője köteles tájékoztatni a polgármestert.
(4) Az önkormányzati intézmények vezetői, a
költségvetési év során keletkező többletbevételeikről a Képviselő - testületet
tájékoztatni kötelesek. A többletbevétel felhasználását a Képviselő - testület
adott feladat ellátására engedélyezheti.
12. §
(1) A Zalakomári székhelyű alapítványok, egyesületek
és más egyéb társadalmi önszerveződő közösségek, civil szervezetek az
Önkormányzat e célra elkülönített költségvetési előirányzatai terhére kizárólag
a képviselő-testület döntése alapján írásbeli megállapodás szerint
részesülhetnek önkormányzati támogatásban.
A támogatásról és az elszámolás feltételeiről szóló megállapodás aláírására a
polgármester jogosult.
(2) A támogatott szervezet a támogatás
összegével köteles elszámolni. Az (1) bekezdés alapján kötendő megállapodásban
meg kell határozni a támogatással való elszámolás feltételeit és módját.
(3) Támogatás csak annak a szervezetnek adható illetve
folyósítható, amely az előző évi támogatással hiánytalanul elszámolt.
A
költségvetés végrehajtásának szabályai
13.
§
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés
végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok
ellátásáért a jegyző a felelős.
(2)
A költségvetéssel összefüggő intézkedéseket a Képviselő-testület Szervezeti és
Működési Szabályzatában és a jelen rendeletben átruházott hatáskör alapján a
polgármester jogosult megtenni.
(3)
A bér és társadalombiztosítási járulék valamennyi önkormányzati
intézmény esetében kötött, a dologi megtakarítások terhére nem növelhető.
(4)
A Képviselő - testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a „működési
jellegű feladatok” között indokolt átcsoportosítást végezzen az alábbi
korlátozásokkal:
a) a bér és bérjellegű
előirányzat összességében nem emelhető
b) a többletbevételek
terhére csak a képviselő - testület engedélyével lehet kötelezettséget vállalni
(5)
A (4) bekezdés szerinti átruházott hatáskörben hozott döntések a
későbbi években többletkiadással nem járhatnak.
(6)
Az önkormányzat
minden felhalmozási és tőkebevétele lehetőség szerint felhalmozási célra
fordítandó.
(7)
Az évközben
engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról a képviselő-testület dönt
a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.
(8)
A Képviselő -
testület az operatív napi gazdálkodás és a célszerű intézkedések meghozatala
érdekében felhatalmazza a polgármestert, hogy az önkormányzat célhoz nem kötött
forrásait – az állami hozzájárulás kivételével – az átmenetileg szabad
pénzeszközeit betétként lekösse, illetve egyéb banki szolgáltatások
igénybevételéről intézkedjen.
(9)
Az
intézményvezető a reá bízott feladatokat a költségvetésben meghatározott
pénzösszeg keretein belül köteles elvégezni, különös tekintettel a szigorú
gazdálkodás követelményeire.
14. §
(1) Az önkormányzati gazdálkodás során
év közben keletkezett átmeneti hiány finanszírozása működési, likvid
hitelfelvétellel történik. A hitelfelvételről a Képviselő-testület minden
esetben külön határozatban dönt.
(2) A Képviselő-testület a 2017.
évben intézményeinél, költségvetési szerveinél a képernyő előtti munkavégzés
minimális egészségügyi és biztonsági követelményeiről szóló 50/1999. (XI.03.)
EüM. rendelet szerinti szemüveg térítés mértékét 40.000.-Ft-ban állapítja meg.
(3)
Az önkormányzat felügyelete alá tartozó intézmények adatot szolgáltatnak az
önkormányzat részére a költségvetési törvény szabályai szerint megállapítható
támogatásokhoz. Az intézményvezető felelős az adatszolgáltatás valódiságáért és
az általa szolgáltatott adatok 5 %-nál nagyobb mértékű eltéréséért.
(4)
A jegyző köteles a központi működési támogatások, az évközi többletigény, vagy
lemondás, valamint a költségvetési gazdálkodásról szóló beszámolók kitöltött
adatlapjait a Magyar Államkincstárnak történő leadásuk, vagy megküldésük előtt
az érintett intézmények vezetőivel egyeztetni, amit aláírásukkal igazolni kell.
(5)
Az önkormányzati intézményeknél tervezett bevételek esetleges elmaradása nem
vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését.
(6)
Az önkormányzati intézmények a költségvetési évet meghaladó időtartamú
kötelezettségeket nem vállalhatnak.
(7)
Az önkormányzati pályázatokról és azok önrészének mértékéről a képviselő-testület
határozattal dönt, a kötelezettségvállalást a költségvetési rendeletben át kell
vezetni.
15. §
(1)
Kisrécse Község Önkormányzata a 2017.
évben bevételeit és kiadásait a Mecsek
Takarékszövetkezet Nagykanizsai Fiókjánál vezetett számlákon bonyolítja.
(2)
Az Önkormányzat házipénztárának készpénz-ellátását a Mecsek Takarékszövetkezet Nagykanizsai fiókpénztárából való készpénzfelvétellel
biztosítja.
16. §
(1) A Képviselő-testület a jóváhagyott kiadási
előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.
(2) Az év közben engedélyezett központi
támogatások felhasználásáról, valamint az önkormányzat költségvetési szervei
által javasolt előirányzat-átcsoportosítások miatt a költségvetési rendelet
módosításáról a Képviselő-testület a jegyző által történő előkészítése után, a
polgármester előterjesztése alapján, negyedévente dönt.
17. §
(1) Az önkormányzat költségvetési szervei a rendeletben
meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői
előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott
költségvetési szervek a többletbevételük terhére is csak a forrásképződés
mértékének, illetve ütemének figyelembe vételével és az intézmény biztonságos
működésének szem előtt tartásával vállalhatnak kötelezettséget.
(3) A költségvetési szervek felhalmozási
célú többletbevételeiket csak a Képviselő-testület jóváhagyását követően
használhatják fel.
(4)
Az önkormányzati intézmények vezetői jogosultak saját hatáskörben a
rendelkezésükre bocsátott előirányzatok között kiemelt főcsoportokon belül
átcsoportosítást végrehajtani a központi rendelkezések figyelembe vétele
mellett, kivéve a víz-, villany- és gázenergiára tervezett előirányzatát.
(5)
Az intézmény költségvetésének takarékos gazdálkodási szemléletű végrehajtásáért
– az alapellátás sérelme nélkül – a létszám-előirányzat betartásával az
intézmény vezetője a felelős.
(6)
Az önkormányzati intézmény a működési forráshiány miatt költségvetéséből
havonta az intézményre arányosan jutó, csökkentett összegű előirányzat
felhasználására jogosult.
18.§.
(1)
A polgármester 1.000.000 Ft összegig vállalhat kötelezettséget – csak a
költségvetésben elfogadott előirányzatok terhére - az önkormányzat nevében,
melyről a soron következő testületi ülésen tájékoztatni köteles a
Képviselő-testületet.
A költségvetés végrehajtásának
ellenőrzése
19. §.
(1) A költségvetés végrehajtása belső ellenőrzési
feladatellátás keretében kerül ellenőrzésre előzetes felkérés alapján. Az
ellenőrzés tapasztalatairól a polgármester a zárszámadási rendelettervezet
előterjesztésekor köteles a Képviselő-testületet tájékoztatni.
(2) A költségvetési szervek vezetői kötelesek
gondoskodni saját belső ellenőrzésük megszervezéséről.
Vegyes rendelkezések
20.§.
Felhatalmazást
ad a Képviselő-testület a polgármesternek, hogy 2017. évben a költségvetés
elfogadásáig az önkormányzat bevételeit folytatólagosan beszedhesse, és
működési kiadásait fedezhesse. A kiadásokat a 2016. évi eredeti szinten
teljesítheti, új kötelezettségeket nem vállalhat.
Záró
és vegyes rendelkezések
21.
§
(1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép
hatályba, de rendelkezéseit 2017. január 1-jétől kell alkalmazni.
(2)
Jelen rendelet az önkormányzat és szervei
2017. évi költségvetési zárszámadásának elfogadásáról szóló rendelet
hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszíti.
Tóth Lucia
Krisztina Papné Szabó Mónika
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetésre került Kisrécse, 2017. február
20. napján.
Papné Szabó Mónika
jegyző
[1]
Módosította a 8/2015. (IX.13.) ör. 1. §-a. Hatályos 2017. szeptember 14.
napjától.
Módosította a 2/2018. (IV.25.) ör. 1. §-a. Hatályos
2018. április 26. napjától.
[2]
Módosította a 8/2015. (IX.13.) ör. 1. §-a. Hatályos 2017. szeptember 14.
napjától.
Módosította a 2/2018. (IV.25.) ör. 1. §-a. Hatályos
2018. április 26. napjától.
[3]
Módosította a 8/2015. (IX.13.) ör. 1. §-a. Hatályos 2017. szeptember 14.
napjától.
Módosította a 2/2018. (IV.25.) ör. 1. §-a. Hatályos
2018. április 26. napjától.
[4]
Módosította a 8/2015. (IX.13.) ör. 2. §-a. Hatályos 2017. szeptember 14.
napjától.
Módosította a 2/2018. (IV.25.) ör. 2. §-a. Hatályos
2018. április 26. napjától.
[5]
Módosította a 8/2015. (IX.13.) ör. 3. §-a. Hatályos 2017. szeptember 14.
napjától.
Módosította a 2/2018. (IV.25.) ör. 3. §-a. Hatályos
2018. április 26. napjától.
21.
§
(1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép
hatályba, de rendelkezéseit 2017. január 1-jétől kell alkalmazni.
(2)
Jelen rendelet az önkormányzat és szervei
2017. évi költségvetési zárszámadásának elfogadásáról szóló rendelet
hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszíti.
Tóth Lucia
Krisztina Papné Szabó Mónika
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetésre került Kisrécse, 2017. február
20. napján.
Papné Szabó Mónika
jegyző
[1]
Módosította a 8/2015. (IX.13.) ör. 1. §-a. Hatályos 2017. szeptember 14.
napjától.
Módosította a 2/2018. (IV.25.) ör. 1. §-a. Hatályos
2018. április 26. napjától.
[2]
Módosította a 8/2015. (IX.13.) ör. 1. §-a. Hatályos 2017. szeptember 14.
napjától.
Módosította a 2/2018. (IV.25.) ör. 1. §-a. Hatályos
2018. április 26. napjától.
[3]
Módosította a 8/2015. (IX.13.) ör. 1. §-a. Hatályos 2017. szeptember 14.
napjától.
Módosította a 2/2018. (IV.25.) ör. 1. §-a. Hatályos
2018. április 26. napjától.
[4]
Módosította a 8/2015. (IX.13.) ör. 2. §-a. Hatályos 2017. szeptember 14.
napjától.
Módosította a 2/2018. (IV.25.) ör. 2. §-a. Hatályos
2018. április 26. napjától.
[5]
Módosította a 8/2015. (IX.13.) ör. 3. §-a. Hatályos 2017. szeptember 14.
napjától.
Módosította a 2/2018. (IV.25.) ör. 3. §-a. Hatályos
2018. április 26. napjától.