Ipolytölgyes Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2019 (XII.5.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendeletének módosításáról
Hatályos: 2019. 12. 05- 2019. 12. 16Ipolytölgyes Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2019 (XII.5.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendeletének módosításáról
2019-12-05-tól 2019-12-16-ig
Ipolytölgyes Község Önkormányzata Képviselő-testületének
6/2019. (XII.5.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló
8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendeletének módosításáról
Ipolytölgyes Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XI.10.) rendeletének ( továbbiakban: Rendelet ) módosításáról a következőket rendeli el:
1. §.
(1) A Rendelet 2. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Ipolytölgyes Község Önkormányzata ( a továbbiakban: Önkormányzat ) Az Önkormányzat működési területe: Ipolytölgyes Község közigazgatási területe.”
(2) A Rendelet 2. §-a az alábbi bekezdésekkel egészül ki:
„(5) Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.ipolytolgyes.hu.
(6) Az Önkormányzat hivatalos lapja a Tölgyesi Hírmondó.
(7) Az önkormányzat részvételével működő társulások:
- Szobi Kistérség Önkormányzatainak Többcélú Társulása
székhelye: 2628 Szob, Szent Imre u.
- Észak-Kelet Pest és Nógrád Megyei Regionális Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi
Önkormányzati Társulás
székhelye:
A társulás keretében ellátott feladatokat a társulási megállapodások tartalmazzák.”
(3) A Rendelet 6. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:
“(1) A Képviselő-testület tagjainak száma 5 fő. A Képviselő-testület tagjainak névsorát az 1. függelék tartalmazza.
(2) Az Önkormányzat ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) valamint az ágazati törvények szerinti kötelezően előírt, továbbá az önként vállalt feladat- és hatásköröket. Az önkormányzat tevékenységének kormányzati funkcióinak felsorolását a 2. függelék tartalmazza.”
(4) A Rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép, és a 9. § (4) bekezdése hatályát veszti:
„(1) A helyi közügy vállalása előtt a képviselő-testület előkészítő eljárást köteles folytatni. Az eljárás lefolytatásával a polgármester, vagy erre a célra létrehozott külön bizottság is megbízható.”
(5) A Rendelet 17. § (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„(1) Előterjesztésre jogosult:
a) polgármester
b) alpolgármester
c) bizottság elnöke
d) képviselő
e) jegyző
f) a képviselő-testület, a polgármester, a jegyző által felkért személy”
(6) A Rendelet 32. § (2) és (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„(2) A rendelet-tervezetet – amennyiben azt nem a jegyző készíti el – a jegyző véleményével együtt, megvitatás céljából a Képviselő-testület elé kell terjeszteni.
(3) A rendelet-tervezetet a polgármester vagy a jegyző terjeszti a Képviselő-testület elé.”
(7) A Rendelet 39. § (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„(3) A képviselőt a tisztségviselők, a jegyző ügyintézői munkaidő alatt – előzetesen egyeztetett időpontban – köteles fogadni.
(8) A Rendelet az alábbi 39/A. és 39/B.§-okkal egészül ki:
„Vagyonnyilatkozattal kapcsolatos szabályok
Vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség
39/A. §
(1) A vagyonnyilatkozatot a képviselő és a polgármester, a bizottság nem képviselő tagja (továbbiakban: képviselő) illetőleg hozzátartozóik két példányban kötelesek elkészíteni. A vagyonnyilatkozat valamennyi oldalát köteles annak kitöltője aláírni, illetve valamennyi oldalára rávezetni a vagyonnyilatkozat készítésének dátumát. A hozzátartozói vagyonnyilatkozatokat a képviselő, illetve a polgármester is aláírja.
(2) Az Mötv. 39. § (3) bekezdése szerinti bizottságnak a Vagyonnyilatkozatot Ellenőrző Bizottságot kell tekinteni.
(3) A vagyonnyilatkozattételre köteles képviselő nyilatkozat kitöltésével jelzi a 40. § (1) bekezdésben kijelölt bizottság felé, hogy hány vele közös háztartásban élő személyt érint a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség.
(4) A nyilatkozatot a képviselő határidőben visszajuttatja a jegyzőnek, aki a 40. § (1) bekezdésben kijelölt bizottság elnökének felhatalmazása alapján átveszi a képviselői nyilatkozatokat, és ezzel egyidejűleg átadja a képviselő számára a megfelelő számú vagyonnyilatkozat kitöltésére alkalmas nyomtatványt.
(5) A kitöltött vagyonnyilatkozatot a képviselő átadja a jegyzőnek, aki a 40. § (1) bekezdésben kijelölt bizottság elnökének felhatalmazása alapján a vagyonnyilatkozatok átvételét külön nyomtatványon, írásban igazolja a képviselő számára, továbbá a képviselő hozzátartozójának vagyonnyilatkozatát tartalmazó borítékot a polgármesteri hivatal pecsétjével látja el, oly módon, hogy annak megsérülése nélkül az ne legyen felnyitható.
A vagyonnyilatkozatok kezelése
39/B. §
(1) A képviselői vagyonnyilatkozatok leadásáról a jegyző nyilvántartást vezet. A vagyonnyilatkozatok leadásáról készült nyilvántartás a nyilatkozatot adó képviselő nevét és a vagyonnyilatkozat átadásának időpontját tartalmazza.
(2) Az átadott vagyonnyilatkozatok biztonságos őrzéséről a 40. § (1) bekezdésben kijelölt bizottság gondoskodik, a polgármesteri hivatalban elhelyezett tűzbiztos lemezszekrényben, amelynek kulcsát a jegyző őrzi.
(3) A Képviselő-testület alakuló ülését követően a megszűnt mandátumú képviselők és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatát a jegyző a 40. § (1) bekezdésben kijelölt bizottság elnökének felhatalmazása alapján visszaadja a vagyonnyilatkozat-tételre köteles képviselő részére az átvételt rögzítő igazolás ellenében. Azon megszűnt mandátumú képviselők vagyonnyilatkozatait, amelyeket az arra jogosultak nem vesznek át, haladéktalanul meg kell semmisíteni.”
(9) A Rendelet 40. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület állandó bizottsága a Vagyonnyilatkozatot Ellenőrző Bizottság, mely ellátja a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát, és az ezzel összefüggő feladatokat.
(2) A Vagyonnyilatkozatot Ellenőrző Bizottság két önkormányzati képviselő tagból, és egy külső tagból áll. A bizottság tagjainak felsorolását a 3. függelék, a bizottság feladatait a 2. melléklet tartalmazza.
(3) A bizottság működésére, jegyzőkönyveire, előterjesztésére a képviselő-testületre vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni, az alábbi eltérésekkel:
a) A bizottság elnökének akadályoztatása esetén a bizottság legidősebb képviselő tagja jogosult összehívni a bizottság ülését, míg a levezetést az elnök akadályoztatása esetén a bizottsági tagok által választott tag folytatja le.
b) A bizottság az üléseit Ipolytölgyes Község Önkormányzata székhelyén köteles tartani, kivéve ha a körülmények az ülés más helyen tartását indokolják. Az ülés helyének megváltoztatásáról a bizottság elnöke dönt, azonban döntését a Képviselő-testület előtt a soron következő testületi ülésen indokolni köteles.
c) A bizottsági ülés jegyzőkönyvét a bizottság elnöke, és az ülésen megjelentbizottsági tagok írják alá.
(4) A bizottság működési szabályait - a rendelet 4. függelékében szabályozottakon túl - saját maga határozza meg.”
2. §.
(1) A Rendelet 42. §-a, 43. §-a, 44. §-a, 46. §-a, 49. §-a, 50. §-a, 51. §-a hatályát veszti.
(2) A Rendelet 45. §-a 42. §-ra, 47. §-a 43. §-ra, a 48. §-a 44. §-ra, 52. §-a 45. §-ra, 53. §-a 46. §-ra, 54. §-a 47. §-ra, 55. §-a 48. §-ra, 56. §-a 49. §-ra, 57. §-a 50. §-ra, 58. §-a 51. §-ra, 59. §-a 52. §-ra, 60. §-a 53. §-ra, 61. §-a 54. §-ra módosul.
(3) A Rendelet mellékletei helyébe jelen rendelet mellékletei lépnek.
(4) Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba, és a kihirdetését követő napon hatályát veszti.
Ipolytölgyes, 2019. december 3.
Radnai Bertalan Bahil Emilné dr.
polgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
A rendelet a mai napon - az Önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel – kihirdetésre került.
Ipolytölgyes, 2019. december 5.
Hegedűs Ferencné
aljegyző
8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendelet 1. melléklete
6/2019. (XII.05.) önkormányzati rendelet 1.melléklete
A képviselő-testület által átruházott feladat- és hatáskörök
A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott feladat- és határkörök
1. Gyakorolja a település évenkénti költségvetési rendeletében szabályozott hatásköröket.
2. Dönt a pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásokról szóló rendeletben hatáskörébe utaltakról.
3. Dönt a jogszabály által az önkormányzat feladat- és hatáskörébe utalt közbiztonsággal összefüggő feladatokban.
5. Közfoglalkoztatásra vonatkozó szerződések megkötése, közfoglalkoztatottakkal és önkormányzat által foglalkoztatottakkal kapcsolatos munkáltatói jogok gyakorlása.
6. Gondoskodik a közterületek rendszeres tisztántartásáról, zöldterületek fenntartásáról az erre a célra létrehozott szervezetek útján, vagy megbízással.
7. Dönt az önkormányzat vagyonáról, a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utaltakról.
8. Az Önkormányzat döntéseinek előkészítése, valamint a Képviselő-testület munkájának segítése céljából dönt szakértő igénybevételéről.
9. A Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönt a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet, és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében szükséges intézkedésről, saját forrást nem igénylő önkormányzati pályázat benyújtásáról,
10. Ha a Képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester döntést hozhat, kivételt képeznek ez alól a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó, valamint a minősített többséget igénylő döntések. A polgármester a döntésről a Képviselő-testületet a következő ülésen tájékoztatja.
11. Véleményezi a menetrend szerint közlekedő tömegközlekedési eszközök menetrend változásait.
12. Megállapodások, különböző együttműködési, csatlakozási nyilatkozatok aláírása, mely sem az aláírásakor, sem azt követően az önkormányzat számára pénzügyi kötelezettségvállalást nem jelent, a képviselő-testület által át nem ruházható hatáskörébe tartozó ügyek kivételével.
13. Ellátja a közterületek használatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskörébe utalt feladatokat.
14. Dönt a gazdasági társaságok legfőbb szervének hatáskörébe tartozó ügyekkel kapcsolatban az önkormányzat, mint tulajdonos képviseletének ellátásához szükséges álláspont kialakításáról az önkormányzat költségvetését terhelő pénzügyi, vagyoni kötelezettséget megállapító döntés meghozatala és a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó tárgykörök kivételével.
15. Ellátja a településkép védelméről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott, hatáskörébe utalt feladatokat.
8/2014.(XI.10.) önkormányzati rendelet 2. melléklete
6/2019. (XII.05.) önkormányzati rendelet 2. melléklete
A bizottság feladat és hatásköre
Vagyonnyilatkozatot Ellenőrző Bizottság
- vagyonnyilatkozatok ellenőrzése,
- vagyonnyilatkozatok nyilvántartása,
- a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről tájékoztatási kötelezettség a képviselő-testület felé.
- a képviselő, a polgármester, alpolgármester tekintetében az összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyek kivizsgálása.
8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendelet 3. melléklete
6/2019. (XII.05.) önkormányzati rendelet 3. melléklete
A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott feladat- és hatáskörök
1. Gyakorolja a település évenkénti költségvetési rendeletében szabályozott hatásköröket.
2. Dönt a pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásokról szóló rendeletben hatáskörébe utaltakról.
3. Dönt a jogszabály által az önkormányzat feladat- és hatáskörébe utalt közbiztonsággal összefüggő feladatokban.
5. Közfoglalkoztatásra vonatkozó szerződések megkötése, közfoglalkoztatottakkal és önkormányzat által foglalkoztatottakkal kapcsolatos munkáltatói jogok gyakorlása.
6. Gondoskodik a közterületek rendszeres tisztántartásáról, zöldterületek fenntartásáról az erre a célra létrehozott szervezetek útján, vagy megbízással.
7. Dönt az önkormányzat vagyonáról, a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utaltakról.
8. Az Önkormányzat döntéseinek előkészítése, valamint a Képviselő-testület munkájának segítése céljából dönt szakértő igénybevételéről.
9. A Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönt a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet, és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében szükséges intézkedésről, saját forrást nem igénylő önkormányzati pályázat benyújtásáról,
10. Ha a Képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester döntést hozhat, kivételt képeznek ez alól a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó, valamint a minősített többséget igénylő döntések. A polgármester a döntésről a Képviselő-testületet a következő ülésen tájékoztatja.
11. Véleményezi a menetrend szerint közlekedő tömegközlekedési eszközök menetrend változásait.
12. Megállapodások, különböző együttműködési, csatlakozási nyilatkozatok aláírása, mely sem az aláírásakor, sem azt követően az önkormányzat számára pénzügyi kötelezettségvállalást nem jelent, a képviselő-testület által át nem ruházható hatáskörébe tartozó ügyek kivételével.
13. Ellátja a közterületek használatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskörébe utalt feladatokat.
14. Dönt a gazdasági társaságok legfőbb szervének hatáskörébe tartozó ügyekkel kapcsolatban az önkormányzat, mint tulajdonos képviseletének ellátásához szükséges álláspont kialakításáról az önkormányzat költségvetését terhelő pénzügyi, vagyoni kötelezettséget megállapító döntés meghozatala és a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó tárgykörök kivételével.
15. Ellátja a településkép védelméről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott, hatáskörébe utalt feladatokat.
8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendelet 1. függeléke
6/2019. (XII.05.) önkormányzati rendelet 1. függeléke
A képviselő-testület tagjai
Radnai Bertalan polgármester
Kepes István képviselő, alpolgármester
Nagy Tímea képviselő
Kissné Staud Hajnalka képviselő
Drinka Ferencz Mátyás képviselő
8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendelet 2. függeléke
6/2019. (XII.05.) önkormányzati rendelet 2. függeléke
Az önkormányzat tevékenységének kormányzati funkciói
Kormányzati funkció kód | Kormányzati funkció megnevezése | |
1 | 011130 | Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
2 | 013320 | Köztemető-fenntartás és –működtetés |
3 | 013350 | Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
4 | 016010 | Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek |
5 | 016020 | Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek |
6 | 016080 | Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények |
7 | 041231 | Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
8 | 041232 | Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás |
9 | 041233 | Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
10 | 041236 | Országos közfoglalkoztatási program |
11 | 041237 | Közfoglalkoztatási mintaprogram |
12 | 045160 | Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
13 | 051030 | Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása |
14 | 064010 | Közvilágítás |
15 | 066010 | Zöldterület kezelése |
16 | 066020 | Város-, és községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
17 | 072111 | Háziorvosi alapellátás |
18 | 072112 | Háziorvosi ügyeleti ellátás |
19 | 074011 | Foglalkozás-egészségügyi alapellátás |
20 | 081030 | Sportlétesítmények, edzőtermek működtetése és fejlesztése |
21 | 081045 | Szabadidős- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása |
22 | 082042 | Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása |
23 | 082044 | Könyvtári szolgáltatások |
24 | 082092 | Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
25 | 082094 | Közművelődés – kulturális alapú gazdaságfejlesztés |
26 | 104037 | Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
27 | 106020 | Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendelet 3. függeléke
6/2019. (XII.05.) önkormányzati rendelet 3. függeléke
A Vagyonnyilatkozatot Ellenőrző Bizottság (VEB) bizottság tagjainak névsora
Nagy Tímea képviselő elnök
Kissné Staud Hajnalka képviselő tag
Dományiné Bóna Gyöngyi (külsős) tag
a 8/2014. (XI. 10.) önkormányzati rendelet 4. függeléke
6/2019. (XII.05.) önkormányzati rendelet 4. függeléke
A Képviselő-testület bizottságainak működési szabályzata
A Képviselő-testület bizottságainak általános érvényű működési szabályait a következőkben állapítja meg.
- A bizottság működése
1.1 A bizottság szükség szerint tartja ülését.
1.2 A bizottság ülését a bizottság elnöke – akadályoztatása esetén az alelnök, annak távollétében a legidősebb bizottsági tag – hívja össze és vezeti.
1.3 A bizottság ülésének határozatképességére, döntéshozatalának szabályaira, továbbá az ülésének nyilvánosságára, valamint a zárt ülés tartásának eseteire Mötv. valamint ezen rendelet rendelkezéseit – a jelen mellékletben foglaltak kivételekkel - szükséges alkalmazni, azzal, hogy ahol a jogszabály polgármestert említ, ott a bizottság elnöke értendő.
2. A bizottság ülése
2.1 A bizottság ülésére a meghívót a bizottság ülését megelőzően - a 2.2 pontban meghatározott esetet kivéve - legalább 3 nappal korábban meg kell küldeni:
2.1.1 a bizottság tagjainak
2.1.2 a jegyzőnek,
2.1.3 a meghívottaknak.
2.2 Rendkívüli esetben a bizottságot a 2.1 pontban írt kötöttségek nélkül, szóban is össze lehet hívni, és ezzel egyidejűleg a meghívás módjáról, valamint a meghívottakról feljegyzést kell készíteni. A bizottság üléseinek összehívása a Mötv. 60. § és 44. §-a alapján történik.
2.3 A meghívó tartalmazza:
2.3.1 az ülés helyét és kezdési időpontját,
2.3.2 a javasolt napirendeket, lehetőleg mellékletként a napirendek előterjesztéseit,
2.3.3 a napirendek előterjesztőit.
2.4 A bizottság üléséről az önkormányzati hivatal illetékes belső szervezeti egysége tömör jegyzőkönyvet vezet, amely tartalmazza a Mötv. 52.§ (1) bekezdésében meghatározottakat.
2.5 A jegyzőkönyv 1 példányát, valamint a jelenléti ívet a Hivatalban kell őrizni, a másik példányát a Kormányhivatalhoz 15 napon belül, elektronikusan meg kell küldeni.
- Az együttes bizottsági ülés
Az együttes bizottsági ülés tartása esetén az alábbiakat kell alkalmazni:
3.1 Amennyiben egy adott napirendi pontot több bizottság is tárgyal egyidejűleg, úgy az érintett bizottságok elnökei közösen egyeztetett időpontban együttes bizottsági ülést is tarthatnak.
3.2 Az együttes bizottsági ülést a résztvevő bizottságok tagjai által egyszerű szótöbbséggel megválasztott levezető elnök vezeti.
3.3 A vitát lezáró szavazás minden résztvevő bizottság részéről külön történik, melynek eredményét a külön-külön készített jegyzőkönyvben kell feltüntetni, és a szavazást követően minden bizottság külön határozatot hoz a soron következő sorszámmal ellátva.
3.4 Az együttes ülést követően a résztvevő bizottságok külön döntése alapján együttes előterjesztés is készíthető, melyet a levezető elnök terjeszt a Képviselő-testület elé, kiemelve mindkét bizottság álláspontját az adott napirendi ponttal kapcsolatban.