Apaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2013. (III. 1.) rendelete

az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

Hatályos: 2013. 10. 31

Apaj Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. §-a alapján – figyelemmel a végrehajtására kiadott 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendeletben és a Magyarország 2013. évi központi költségvetéséről szóló 2012. évi CCIV. törvényben (továbbiakban: költségvetési törvény) meghatározottakra – az önkor-mányzat és intézményei 2013. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:

A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed az Apaj Község Önkormányzatára.

Az önkormányzat 2013. évi költségvetése

2. § (1) Az önkormányzat a 2013. évi költségvetési
(a) bevételeinek főösszegét 87.096 eFt-ban, azaz nyolcvanhétmillió-kilencvenhatezer forintban
(b) kiadásainak főösszegét 87.096. eFt-ban, azaz nyolcvanhétmillió-kilencvenhatezer forintban
állapítja meg.

I. A költségvetési bevételek és költségvetési kiadások

3. § (1) Az önkormányzat működési és felhalmozási célú bevételeit főbb jogcím-csoportonként,  kiadásait kiemelt előirányzatonként tájékoztató jelleggel, mérlegszerűen a 1. számú melléklet adja meg.

(2) Az önkormányzat 2013. évi költségvetési bevételeit  és kiadásait forrásonként, azon belül főbb jogcím csoportonkénti részletezettségben a 2. számú melléklet tartalmazza. E melléklet tartalmazza az Önkormányzat kötelező feladatai bevételi és kiadási előirányzatait azzal, hogy vállalt feladatok Apaj Önkormányzata esetében nem kerültek meghatározásra.

4. § (1)  Az önkormányzat működési, fenntartási, kiadási előirányzatait a Képviselő-testület a következők szerint hagyja jóvá:
 - Működési kiadások előirányzata összesen: 74 822 eFt
Ebből:
- személyi jellegű kiadások: 13 869 eFt
- munkaadókat terhelő járulékok: 3 051 eFt
- dologi jellegű kiadások: 39 803 eFt
- ellátottak pénzbeli juttatásai: 2 862 eFt
- szoc.pol.juttatások: 800 eFt
- támogatásértékű működési kiadások  14 437 eFt

(2) A képviselő-testület az önkormányzat működési kiadásait kiemelt előirányzatonként a 3. számú mellékletek szerint hagyja jóvá.

5. § (1) Az önkormányzat felhalmozási célú kiadásai összesen 12 274 ezer forint.

A  felhalmozási kiadásokból:
- a beruházások előirányzata: 8 880 ezer forint,
- a felújítások előirányzata: 3 394 ezer forint.

(2) Az önkormányzat felhalmozási kiadásait feladatonként a 4. számú melléklet tartalmazza.

6. § Az önkormányzat többéves kihatással járó feladatainak előirányzatait éves bontásban az 5. számú  melléklet mutatja be.

7. § (1) Az önkormányzat tartalékot nem tervezett.

(2) Az önkormányzat pénzmaradványt nem tervezett.

II. A költségvetési létszámkeret

8. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat létszám-keretét 6-7. számú melléklet szerint hagyja jóvá, melynek feladatonkénti részletezését a 3. számú melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat a közmunkában résztvevők létszámát a létszám előirányzaton belül 8 főben határozza meg.

A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok


9. § (1) A 2. § (1) bekezdésében szereplő költségvetési szervek pénzügyi-gazdasági feladatait az  Áporkai Közös Önkormányzati Hivatal végzi.

(2) Az intézmények vezetői az intézményre vonatkozó, a költségvetésben jóváhagyott kereteken belüli gazdálkodást a takarékosság maximális betartása mellett végzik, az év közben képződő bérmegtakarítás a forráshiány fedezetéül szolgál. Az intézményvezetői hatáskörbe utalt szakmai kiadásokra vonatkozó kötelezettségvállalás pénzügyi teljesítésének összege nem haladhatja meg a jóváhagyott előirányzat negyedévenkénti időarányos összegét.

(3) Az önkormányzat felhatalmazza a polgármestert, hogy a gazdálkodás során az év közben létrejött hiány finanszírozására szükség esetén munkabér hitelt és a külön meghatározott keret erejéig folyószámla hitelt vegyen fel a számlavezető pénzintézettől.
10. § (1) Az Önkormányzat 2013. évi Európai Uniós támogatási programját a 8. számú melléklet szerint fogadja el.

(2) Az önkormányzat 2013. évi előirányzat felhasználási ütemtervét az 9. sz. melléklet tartalmazza, melynek terv szerinti teljesítéséről a polgármester gondoskodik.

(3) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy szükség szerint az ütemtervtől eltérjen, a költségvetési előirányzatot azonban nem lépheti túl.

(4)  Az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat a 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 28. § szerinti részletezésben a 10. számú melléklet tartalmazza.

11. § (1) Az önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.

(2) A képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása.

(3) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet vagy elkülönített állami pénzalap az önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatni köteles.
A pótelőirányzatról a polgármester a képviselő-testületet negyedévenként köteles tájékoztatni. A képviselő-testület legalább félévenként - adott év június 30-ig, illetve december 31-i hatállyal (a külön jogszabályban meghatározott határidőig) - dönt a költségvetési rendeletének módosításáról.

(4) Az önkormányzat a jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül a részelőirányzatoktól - az államháztartás működési rendjéről szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet 42. §-ban foglal-tak figyelembevételével - előirányzat-módosítás nélkül is eltérhetnek.

12. § Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött likviditási hiány finanszírozási módja a likvid hitel felvétel a számlavezető pénzintézettől.

13. § Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött költségvetési többletet pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosíthatja.

14.§ A feladat elmaradásából származó – személyi és dologi – megtakarítások felhasználására csak a Képviselő-testület engedélyével kerülhet sor.

A gazdálkodás ellenőrzése

15. § Az önkormányzat pénzügyi ellenőrzését  megbízott belső ellenőr útján végzi.

Záró és egyéb rendelkezések

16. § Ez a rendelet a 2013. január 1-én lép hatályba.