Gulács község képviselő testületének 3/2015 (III.1..) önkormányzati rendelete

a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni települési támogatásokról

Hatályos: 2017. 03. 02- 2019. 01. 08

Gulács Község  Önkormányzata

Képviselő-testületének

3/2015. (III.1.) önkormányzati rendelete


a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni települési támogatásokról


(egységes szerkezetben )


Gulács Község  Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. III. törvény 132. § (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi XLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 11. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


I. Fejezet

Általános rendelkezések


1. A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet személyi hatálya kiterjed Gulács   (a továbbiakban: község ) közigazgatási területén érvényes lakó- illetve tartózkodási hellyel rendelkező és életvitelszerűen lakó, az Szt. 3. § (1) bekezdés  a) – d) pontjaiban és az Szt. 3. § (3)  bekezdésében megjelölt személyekre.

(2)A rendelet hatálya – a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.)  7. § (1) bekezdésében megjelölt ellátások vonatkozásában az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi II. törvény rendelkezései szerint jogszerűen Magyarországon tartózkodó állampolgáraira is kiterjed.


2. § A rendelet tárgyi hatálya az Szt., a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény, a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Korm. rendelet (a továbbiakban Korm.r.) által nem szabályozott kérdésekre terjed ki.


2. Értelmező rendelkezések

3. § E rendelet alkalmazásában:

1. Egy főre jutó jövedelem: az Szt. 4.§. (1) bekezdés a) és b) pontjára tekintettel a c) és f) pont figyelembe vételével számított összeg.

2. Elismert lakásnagyság: ha  háztartásban legalább  2 személy lakik 55 m2, ha 3 személy lakik 60 m2, ha 4 személy lakik 65 m2, minden további személy után további 5-5 m2.

3. Környezettanulmány: a kérelmező saját otthonában történő felkeresése információ gyűjtés céljából életkörülményei, jövedelmi, illetve vagyoni viszonyaival kapcsolatban.

4. Munkanélküli: az az aktív korú személy, aki az állami foglalkoztatási szervnél álláskeresőként nyilvántartott, és az állami foglalkoztatási szervvel folyamatosan együttműködik.

5.[1] Pénzbeli ellátások:  igazolással alátámasztott okból nyújtott támogatás, temetési támogatás,  gyógyszertámogatás., Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndij támogatás

6. [2]Természetbeni ellátások:    köztemetés ,tüzelőanyag támogatás, karácsonyi egyszeri támogatás , mezőgazdasági termények biztositása, feldolgozott állapotban is.[3]



3. Az ellátások megállapításának általános szabályai

4. § A pénzbeli és természetbeni szociális ellátásként nyújtott települési támogatás megállapításakor – ha az Szt. vagy e rendelet másként nem rendelkezik – az egy háztartásban élő személyek szociális helyzetét egységben kell vizsgálni. A támogatásokat úgy kell megállapítani, hogy elősegítsék a kérelmező létfenntartási és lakhatási lehetőségeit.


5. §  Nem állapítható meg támogatás, ha a kérelmező, vagy a jogosultság szempontjából beszámítandó bármely családtagja az igénylés benyújtásának időpontjáig nem vette igénybe, vagy az igénybevételi eljárást nem indította el azokra a társadalombiztosítási, vagy rendszeres pénzellátásokra, melyekre szerzett, vagy származtatott joga fennáll.


6. § (1) Az ellátásra irányuló kérelmet – ha e rendelet másként nem rendelkezik – a Tarpai Közös Önkormányzati  Hivatal Gulácsi Kirendeltségén (a továbbiakban: Hivatal) az e célra rendszeresített formanyomtatványon kell benyújtani.

(2) A kérelemben fel kell tüntetni a (3) bekezdésben meghatározottakon túlmenően - amennyiben az adott támogatási forma előírja – a kérelmező háztartásában, vagy családjában élő személyek lakcímen tartózkodási jogcímét, a rokonsági fokot, a támogatás elbírálásához szükséges további adatot, igazolást, valamint a támogatás igénylésének indoklását.

(3) A kérelemhez mellékelni kell:

a) a kérelmező, valamint a vele egy családban vagy háztartásban lakó személyek vonatkozásában az érvényes személyi azonosító igazolvány vagy személyazonosságot igazoló más érvényes hatósági igazolvány másolatát,

b) a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány másolatát,

c) a társadalombiztosítási azonosító jelet igazoló hatósági igazolvány másolatát, adókártya másolatát,

d) a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelméről igazolást, tárgyévi nyugellátásról szóló éves értesítőt, valamint az utolsó havi nyugellátásról szóló postai szelvényt vagy folyószámla kivonatot,

e)  társadalombiztosítási ellátás esetében a havi járandóságró1 szó1ó igazolást,

f) munkanélküli esetén a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Járási  Kormányhivatala Munkaügyi Központ kirendeltsége által kiadott igazolást arró1, hogy a kérelem benyújtásakor a kérelmező regisztrált álláskereső,

g) a szülői felügyeleti jog egyik szülő általi gyakorlása esetén az erre vonatkozó okiratot,

h) 18. életévét betöltött gyermek esetén a tanulói jogviszony nappali tagozaton való fennállását igazoló iskolalátogatási igazolást,

i) annak igazolását, hogy valamely jövedelem, támogatás megállapítása folyamatban van,

j) a gyermek elhelyezése vagy ideiglenes hatályú elhelyezése és a gyámrendelés tárgyában hozott bírósági vagy gyámhivatali határozatot,

l) a gyermektartásdíj – amennyiben az rendelkezésre áll – megállapításáról szóló jogerős b.bírósági ítélet eredeti, vagy az eredetivel megegyező hiteles másolatát, valamint

k) a támogatás megállapításához előírt egyéb igazolást.


(4) A kérelem benyújtásakor a kérelmező – amennyiben az adott támogatás elbírálásához szükséges – köteles maga és a vele egy háztartásban vagy családban élő személyek vagyoni – jövedelmi viszonyairól igazolást becsatolni, vagy ha ez aránytalan nehézségekbe ütközne és időigényes, akkor ezekről büntetőjogi felelőssége tudatában nyilatkozatot tenni.

(5) Az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott vagyont, vagyoni helyzetet a Korm. r. 1. számú mellékletében foglaltak szerint kell igazolni.

(6) Munkanélküli, vagy havi rendszeres jövedelemmel nem rendelkező kérelmező részére támogatás csak abban az esetben állapítható meg, ha a 3. § 4. pontjában meghatározott feltételeknek megfelel és az erről szóló igazolást benyújtotta, vagy ha a kérelmező igazolással alátámasztott ok miatt – így különösen: jelentős mértékű össz-szervezeti egészségkárosodás, egyéb súlyos betegség, vagy jogszabályi rendelkezés erejénél fogva – nem tud megfelelni a 3. § 4. pontjában meghatározott követelménynek.

(7)[4] Jövedelemtől független rendkívüli települési támogatás méltányosságból évente egyszer maximum 40.000.- Ft összegben adható.


7. § (1) A települési támogatás iránti kérelemhez csatolni kell az egyes támogatási formákhoz külön is előírt igazolásokat.

(2) Vállalkozó kérelmező esetén az Szt. 10. § rendelkezéseit  kell alkalmazni azzal, hogy jövedelmének igazolásához az adóbevallással már lezárt időszak tekintetében az illetékes adóhatóság igazolása szükséges.

(3) Valamennyi települési támogatásra irányuló kérelem elbírálásának feltétele a  Családsegítő  közreműködésével elkészített, egy évnél nem régebbi környezettanulmány megléte.


(4) A (3) bekezdésben megjelölt környezettanulmánynak tartalmaznia kell, hogy a kérelmező és a vele egy családban vagy háztartásban élő személy a kérelemben megjelölt és hatósági igazolvánnyal alátámasztott lakó-, tartózkodási helyén életvitelszerűen tartózkodik. Tartalmaznia kell továbbá a kérelem elbírálásához szükséges jövedelmi, vagyoni viszonyokat.


(5) Amennyiben a jövedelemre vonatkozó nyilatkozatban foglaltak a Hivatal tudomása, vagy környezettanulmány alapján vitathatók, alkalmazni kell a vélelmezett jövedelem számítására vonatkozó szabályokat.


(6) E rendeletben meghatározott feltételekkel nyújtható - szociális rászorultságtól függő - támogatások megállapításánál a család vagy a háztartás Szt. 4. § (1) bekezdés – az a) - b) pontjaira tekintettel –  c) és f) pontjai szerinti jövedelmét és vagyonát kell figyelembe venni.


(7) Az e rendelet hatálya alá tartozó támogatások megállapításával kapcsolatos eljárási cselekmények elektronikus ügyintézés keretében nem gyakorolhatók.


8. § Jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett ellátás megtérítésére, e körben méltányosság gyakorlására az Szt. 17. §-ának rendelkezései az irányadók, de a visszafizetés nem mentesít az egyéb, így különösen a büntető, vagy szabálysértési felelősség alól.


9. §[5] A  rendeletbe foglalt támogatásokról a Képviselő-testület dönt a természetbeni települési támogatások kivételével, melyben a Polgármester jogosult dönteni.”




II. Fejezet

Települési támogatások


4. A települési támogatások nyújtásának formái

10. § (1) A képviselő-testület az Szt. 45. § (1) és (2) bekezdésének rendelkezései alapján a következő települési támogatásokat nyújthatja:

a) a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez,

c) a gyógyszerkiadások viseléséhez,

 

(2) A képviselő-testület az Szt. 45. § (3) és (4) bekezdései alapján rendkívüli települési támogatást nyújt:

a) betegséghez,

b) halálesethez,

c) elemi kár elhárításához,




5. Lakhatási támogatás


11. § (1) A képviselő-testület települési támogatásként lakhatási kiadásokhoz kapcsolódó támogatást nyújthat a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez való hozzájárulásként.


(2) A lakhatási támogatás a villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás, , szippantás  és a szemétszállítás, lakbér (a továbbiakban együtt: rezsiköltség) díjához.


(3) A lakhatási támogatás olyan, a lakásfenntartással összefüggő rendszeres kiadásokhoz nyújtható, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.


(4)  Lakhatási  támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át, és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona. Az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem megegyezik a háztartás összjövedelmének és a fogyasztási egységek összegének hányadosával.


(5) A lakhatási  támogatás tekintetében fogyasztási egység a háztartás tagjainak a háztartáson belüli fogyasztási szerkezetet kifejező arányszáma, ahol

a) a háztartás első nagykorú tagjának arányszáma 1,0,

b) a háztartás második nagykorú tagjának arányszáma 0,9,

c) a háztartás minden további nagykorú tagjának arányszáma 0,8,

d) a háztartás első és második kiskorú tagjának arányszáma személyenként 0,8,

e) a háztartás minden további kiskorú tagjának arányszáma tagonként 0,7.



(5) Az (1) bekezdésben foglalt lakhatási támogatás iránt benyújtott kérelemhez a 6. § (3) bekezdésében meghatározottakon túlmenően mellékelni kell a háztartás rezsiköltségét igazoló, a kérelem benyújtását megelőző, egy hónapnál nem régebbi számlákat, bizonylatokat, valamint a lakás használatának jogcímét alátámasztó iratot, így különösen tulajdoni lapot.

(6) Az (1) bekezdésben meghatározott lakhatási támogatás legfeljebb a kérelem benyújtását követő hónaptól kezdődően, egy évre állapítható meg.


(7) Lakhatási támogatás egy hónapra jutó összege


a) [6] a lakhatási támogatás  elismert havi költségének és a támogatás mértékének (a továbbiakban: TM) szorzata, ha a jogosult háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem a 4) pont szerinti mértéket nem haladja meg, összeg havonta  3.000-, Ft/hó.



(9) A Képviselő-testület a települési támogatásra való jogosultság egyéb feltételeként az

ellátás jogosultja számára a lakókörnyezete rendezettségének biztosítására vonatkozóan

az alábbi feltételeket határozza meg:

a) tiszta legyen

aa) a lakás vagy a ház,

ab) az aa) pontban meghatározott épület udvara, kertje,

ac) az aa) pontban meghatározott épület kerítéssel kívül határos területe, a járda,

b) az ingatlan állag megőrzése biztosítva legyen,

c) az ingatlan olyan állagú legyen, amely biztosítja a rendeltetésszerű használhatóságot,

d) az ingatlan vonatkozásában biztosítva legyen a higiénikus állapot


(10) A (9) bekezdésben felsoroltak nem teljesülése esetén a Jegyző - az elvégzendő

tevékenységek konkrét megjelölésével –Képviselő-testületet   értesíti.


12. § (1) A 11. § (1)  bekezdésben  meghatározott lakhatási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától. Külön lakásnak kell tekinteni  a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.


(2) A lakhatási támogatás iránti kérelem elutasítása, vagy a megállapított támogatás megszüntetése esetén ugyanazon lakásra vonatkozóan a döntés jogerőre emelkedésétől számított 3 hónapon belül a háztartás egy tagja sem nyújthat be ilyen irányú kérelmet.


(3) A lakhatási támogatást, és annak folyósítását meg kell szüntetni:

a) ha a kérelmező lakcíme a támogatás folyósítása alatt megváltozik, vagy a kérelmező elhalálozott, vagy

b) ha a kérelmező, valamint a háztartásában élő személyek jövedelmi, vagy vagyoni viszonyaiban – e támogatásra irányadó, jövedelemhatárt érintő - változás következik be,

a változás hónapját követő hónaptól.


(4) Kérelmező a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozásáról 15 napon belül köteles értesíteni a Hivatalt.



6. Gyógyszertámogatás


13. § (1) A gyógyszertámogatás a szociálisan rászorult személy részére az egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához kapcsolódó kiadásainak csökkentése érdekében biztosított hozzájárulás.


(2) Gyógyszertámogatás állapítható meg – házipénztár kifizetésével  – gyógyszerkiadásokhoz kapcsolódó költségekhez való hozzájárulás céljából, ha a kérelmező családjában az egy főre jutó nettó havi jövedelem nem haladja meg a nyugdíjminimum 150 %át  – egyedülálló esetén a 200 %-át  – feltéve, ha részére a feltétlen szükséges havi rendszeres gyógyító ellátás költségének összege meghaladja a nyugdíjminimum 20 %-át.


 (3) A gyógyszertámogatásra való jogosultság megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell - a 6. § (3) bekezdésében foglaltakon túlmenően – a havi rendszeres gyógyító ellátás költségéről - kizárólag a kérelmező személyes szükségletének kielégítéséhez szükséges gyógyító ellátásról – szóló igazolást.


(4) A gyógyszertámogatás havi összege 5000.-Ft, melyet a támogatás teljes időtartamára – 6 hónapra - előre, a támogatás megállapításáról szóló határozatot követő minden hónapban kell folyósitani.


(5) Meg kell szüntetni a gyógyszertámogatásra való jogosultságot, ha

a) a jogosult az Szt. 50. § (1), vagy (2) bekezdésében foglalt közgyógyellátásra szerez jogosultságot,

b) ha a jogosult kerületi lakcíme a folyósítás időtartama alatt megszűnik, vagy

c) a jogosult elhalálozott.


III.Fejezet

Rendkívüli települési támogatások



7. Igazolással alátámasztott rendkívüli okból nyújtott  rendkívüli települési támogatás


14. § (1) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg – házi pénztár  formájában – igazolással alátámasztott, nem várt többletkiadás keletkezése, vagy rendkívüli élethelyzet kialakulása esetén, így különösen betegséghez, elemi kár, vis maior elhárításához, vagy káresemény bekövetkezéséhez kapcsolódó kiadásokhoz való hozzájárulás céljából.


(2) A rendkívüli élethelyzetet alátámasztó, a nem várt többletkiadásokat igazoló tények, körülmények, a még teljesítésre váró kiadásokkal is igazolhatóak.


(3) A támogatás abban az esetben állapítható meg, ha a kérelmező háztartásában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg a nyugdíjminimum 150 %-át


(4) Elemi kár, vis maior bekövetkezése esetén az (1) bekezdésben meghatározott támogatás akkor nyújtható, ha a kérelmező hitelt érdemlően igazolja, hogy a kár megtérítésére harmadik személy nem kötelezhető, vagy kötelezhető ugyan, de a kártérítés várható mértéke jóval alacsonyabb a bekövetkezett kár összegénél, és a kár viselése a kérelmező, illetve családja életét, vagy létfenntartását veszélyezteti.



15. §[7] [8]A 14 §-ban meghatározott célból adható rendkívüli települési támogatás – valamennyi célt figyelembe véve – egy naptári évben egy alkalommal állapítható meg,  mely  nem haladhatja meg családonként az 5.000.-Ft-ot. „




8. Temetési támogatás


16. § (1) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg

a) az eltemettetésre köteles személynek, vagy

b) az elhunyt személy eltemettetéséről erre vonatkozó kötelezettség nélkül gondoskodó személynek – postai úton történő folyósítással – halálesethez, illetve temetéshez kapcsolódó költségekhez való hozzájárulás céljából, ha a kérelmező családjában az egy főre jutó nettó havi jövedelem összege nem haladja meg a nyugdíjminimum 330 %-át. A halálesettel, illetve temetéssel járó költségekhez való hozzájárulás céljából megállapított támogatás összege a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 20 %-a.


(2) A kérelemhez csatolni kell a 6. § (3) bekezdésében meghatározottakon túlmenően az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatát, és 60 napnál nem régebben kiállított temetési számlát.


(3) Az (1) bekezdésben meghatározott támogatás iránti kérelmet a temetési számla keltétől számított 60 napon belül kell benyújtani, mely jogvesztő határidő. A kérelem kedvező elbírálása esetén, a támogatás megállapításának tényét és összegét a temetési számlán rögzíteni kell.



(4) Amennyiben a kérelmező az utólagos elszámolási kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, úgy az Szt. 17. § (1) és (2) bekezdésben foglaltak szerint kell eljárni.


(5) A támogatás a határozat meghozatalát követően azonnal kifizethető.


 (6) [9]A temetési támogatás elbírálása a polgármester részére átruházott hatáskörben történik.


8/A [10] Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj


16/A.§  (1) Képviselő-testület  Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat keretében, az önkormányzat költségvetésének terhére ösztöndíj támogatásban részesíti az önkormányzat területén állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező, hátrányos szociális helyzetű felsőoktatási intézményben tanuló hallgatókat, akik a pályázati kiírásban és e rendeletben foglalt feltételeknek megfelelnek.


(2) Az önkormányzat a pályázatok elbírálása során a pályázót az adott évi pályázati rendszer általános szerződési feltételként meghatározott minimális összeggel azonos vagy azt meghaladó mértékű támogatásban részesíti, vagy a pályázó támogatási igényét elutasítja.


 (3) Az önkormányzat a megítélt havi támogatás összegét a pályázati forduló teljes időtartamára garantálja, a megítélt összeget nem módosíthatja.


(4) A támogatás pénzügyi fedezetét az Önkormányzat a mindenkori éves költségvetésében biztosítja.


(5) Ösztöndíjban az a hallgató részesülhet:

a) aki a pályázatban előírt feltételeknek megfelel,

b) akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a mindenkori

öregségi nyugdíj legkisebb összegének 300%-át ( 85.500.- Ft),

c) aki a Hivatalba a pályázatát határidőre benyújtotta, és a pályázat kötelező mellékleteit hiánytalanul csatolta.




IV.Fejezet

Természetben nyújtott szociális ellátások


9. Köztemetés


17.§ (1) A Polgármester  részben vagy egészben mentesítheti a köztemetés költségeinek

megtérítési kötelezettsége alól azt az eltemettetésre köteles személyt, akinek a költségek

viselése a saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti.


(2) A létfenntartás veszélyeztetésének minősülő körülmény, ha az eltemettetésre köteles

személy családjában az egy főre jutó havi jövedelem a nyugdíjminimum 100 %-át,

egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg.


(3) A költségek megfizetésére indokolt esetben kérelemre, legfeljebb 6 havi kamatmentes

részletfizetés engedélyezhető.


9/A.[11] Karácsonyi egyszeri támogatás


17/A. §   A Képviselő-testület az életvitelszerűen Gulács  községben  lakó, és gulácsi  állandó lakcímmel rendelkező lakosok részére december hónapban egyszeri természetbeni  juttatásként élelmiszertámogatást nyújthat, melynek maximális megállapítható összege 5000,- Ft/fő


17/B. § (1) A Képviselő-testület méltányossági alapon fűtésszezonban természetbeni tüzelőanyag támogatást állapíthat meg annak a szociálisan rászorult személynek, aki tartósan vagy átmenetileg kora, egészségi állapota vagy más szociális helyzete miatt tüzelőanyagról gondoskodni nem tud.


(2) A tüzelőanyag támogatás keretében évente legfeljebb 3 alkalommal egy köbméter tűzifa adható.


(3) A támogatás iránti kérelmet írásos formában kell benyújtani a polgármesterhez/ Képviselő-testülethez.



9/B.[12]  Tüzelőanyag támogatás



17/B. § (1) A Képviselő-testület méltányossági alapon fűtésszezonban természetbeni tüzelőanyag támogatást állapíthat meg annak a szociálisan rászorult személynek, aki tartósan vagy átmenetileg kora, egészségi állapota vagy más szociális helyzete miatt tüzelőanyagról gondoskodni nem tud.


(2) A tüzelőanyag támogatás keretében évente legfeljebb 3 alkalommal egy köbméter tűzifa adható.


(3) A támogatás iránti kérelmet írásos formában kell benyújtani a polgármesterhez/ Képviselő-testülethez.


9/C[13] Mezőgazdasági termények biztosítása

„17/C.§ A Polgármester az életvitelszerűen Gulács  községben  lakó, és gulácsi  állandó lakcímmel rendelkező lakosok részére jövedelemtől függetlenül , a Start munkaprogram keretében megtermelt mezőgazdasági terményeket  természetbeni  juttatásként a megtermelt mennyiség függvényében-feldolgozott állapotban is- biztosítja.”


IV.Fejezet


Záró rendelkezések


18. § (1) Ez a rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba.


(2) Az e rendelet hatályba lépését megelőzően indult eljárásokra az eljárás megindulásakor hatályos rendelet rendelkezéseit – figyelemmel az Szt. ide vonatkozó rendelkezéseire is -  kell megfelelően alkalmazni.



(3) Hatályát veszti a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 15/2013.(XII.12.) önkormányzati rendelet.





  Ujvári Judit                                                                                   Vassné Szűcs Róza

  polgármester                                                                                             jegyző









[1]

  17/ 2016.(XI.24.) önkormányzati rendelettel  módosítva 

[2]

17/ 2016.(XI.24.) önkormányzati rendelettel  módosítva 

[3]

1/2017.(I.25.) önkormányzati rendelettel módositva

[4]

15/2016.(IX.8.) önkormányzati rendelettel módosítva

[5]

15/2015.(IX.24.) önkormányzati rendelettel módosítva 2016. január 1. napján lép hatályba

[6]

15/2015.(IX.24.) önkormányzati rendelettel módosítva 2016. január 1. napján lép hatályba

[7]

15/2015.(IX.24.) önkormányzati rendelettel módosítva  2016. január 1. napján lép hatályba

[8]

1/2017.(I.25.) önkormányzati rendelettel módosítva

[9]

15/2015.(IX.24.) önkormányzati rendelettel módosítva 2016. január 1. napján lép hatályba

[10]

17/2016.(XI.24.) önkormányzati rendelettel módositva

[11]

17/2016.(XI.24.) önkormányzati rendelettel módositva

[12]

17/2016.(XI.24.) önkormányzati rendelettel módositva



[13]

1/2017.(I.25.) önkormányzati rendelettel módositva