Szuha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2017.(VII.26.) önkormányzati rendelete
Az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól
Hatályos: 2017. 08. 01- 2021. 03. 30
Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2017.(VII.26.) önkormányzati rendelete
2017.08.01.
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól
1. § A rendelet hatálya Szuha Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) illetékeségi területén történő házasságkötés, valamint gyermekköszöntő, jubileumi házasságkötés és házasságkötést megerősítő szertartás során az e rendeletben meghatározott szolgáltatást igénybe vevőkre, valamint a Mátramindszenti Közös Önkormányzati Hivatalnál közszolgálati jogviszonnyal rendelkező anyakönyvvezetőkre terjed ki.
II. Értelmező rendelkezések
2. § E rendelet alkalmazásában:
a) anyakönyvi esemény: a házasságkötés;
b) családi esemény: gyermekköszöntő, jubileumi házasságkötés és házasságkötést megerősítő szertartás;
c) hivatali munkaidő: a Mátramindszenti Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend;
d) hivatali helyiség: az Önkormányzat házasságkötő terme. Amennyiben a házasságkötésre, vagy családi esemény megtartására kijelölt hivatali helyiség műszaki, technikai vagy egyéb ok miatt nem áll rendelkezésre, abban az esetben megfelelő helyiség biztosításáról a jegyző gondoskodik;
III. A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő események engedélyezésének szabályai
1. Anyakönyvi-, illetve családi eseményt hivatali munkaidőben és hivatali munkaidőn kívüli időben az Önkormányzat házasságkötő termében (Szuha, Kossuth út 86.) lehet lebonyolítani.
2. A hivatali helyiségen kívül anyakönyvi-, illetve családi esemény tartását a jegyző akkor engedélyezheti, ha a külső helyszín alkalmas az anyakönyvi-, illetve családi esemény méltóságteljes, ünnepélyes lebonyolítására és a jogszabályban előírt feltételek biztosítására, továbbá az e rendeletben meghatározott díjat megfizetik.
3. Anyakönyvi-, illetve családi esemény hivatali helyiségen kívüli helyszínen való tartásának engedélyezése iránti kérelmet az esemény tervezett időpontját megelőző 30 nappal előbb írásban kell benyújtani a jegyzőhöz.
4. Az anyakönyvvezető meggyőződik a külső helyszín alkalmasságáról.
5. Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi-, illetve családi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi-, illetve családi eseményekre, azok lebonyolítását az engedélyezendő hivatalon kívüli esemény nem veszélyeztetheti.
1. Az önkormányzati intézményekben tartandó anyakönyvi-, illetve családi eseményt az intézményvezető vagy az általa kijelölt személy írásbeli jóváhagyását követően engedélyezhető.
2. Családi eseményt csak hivatali munkaidőn kívül lehet tartani.
IV. Az anyakönyvi-, illetve családi események díjazása
1. Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.
2. Az anyakönyvi-, illetve családi esemény házasságkötő teremben, hivatali munkaidőn kívüli, valamint hivatali helyiségen kívüli lebonyolításának díját e rendelet
1. melléklete tartalmazza.
V. Díjfizetésre vonatkozó szabályok
1. A hivatali munkaidőn kívül és hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi-, illetve családi esemény esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként Szuha Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) részére az
1. mellékletben meghatározott díjat kell fizetni.
2. Az (1) bekezdésekben meghatározott díjat az anyakönyvi-, illetve családi eseményt megelőző 15. napig be kell fizetni a Önkormányzat pénzforgalmi bankszámlájára, vagy a házipénztárba. A befizetés tényét az anyakönyvvezető felé igazolni kell.
3. Az anyakönyvi-, illetve családi esemény elmaradása esetén a befizetett díjat a kérelmező részére, az anyakönyvvezető írásos jelzése alapján a Önkormányzat visszautalja.
Rendkívüli körülmények esetén, így különösen akkor, ha valamelyik fél
3a. közeli halállal fenyegető egészségi állapota miatt
b) büntetés-végrehajtási intézetben fogvatartott,
c) mozgáskorlátozottsága miatt,
d) orvosi igazolással alátámasztott súlyos egészségi állapota vagy kora miatt
különös erőfeszítés lenne számára az anyakönyvvezető hivatali helyiségében való megjelenés, a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi-, illetve családi esemény díjmentes.
5. Házasság, egyéb családi esemény (gyermekköszöntő, jubileumi házasságkötés, házasságkötést megerősítő szertartás) hivatali helyiségen kívül történő megkötéséért, illetve megtartásáért fizetendő díj mértéke, független a házasság, egyéb családiesemény megkötésének, illetve megtartásának napjától.
VI. Az anyakönyvvezető és egyéb közreműködő díjazása
7. § Az anyakönyvvezetőt hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi-, illetve családi eseménynél történő közreműködése esetén, eseményenként az Önkormányzat részére megfizetett díjon felül
a) bruttó 10.000 Ft díjazás illeti meg.
1. Ez a rendelet 2017. augusztus 1. napján lép hatályba.
3. E rendelet rendelkezéseit a hatályba lépését követően bejelentett házasságkötési szándék, valamint családi esemény alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.
Az Önkormányzat részére fizetendő díjak
1. |
Hivatali munkaidőben, a hivatali helyiségben tartott anyakönyvi eseményért az ügyfél által fizetendő díj. |
ingyenes |
2. |
Házasság, egyéb családi esemény (gyermekköszöntő, jubileumi házasságkötés és házasságkötést megerősítő szertartás) hivatali munkaidőn túli – hétköznapi és szombati napokon – történő megkötéséért, illetve megtartásáért az ügyfél által fizetendő díj. |
20.000 Ft |
3. |
Házasság, egyéb családi esemény (gyermekköszöntő, jubileumi házasságkötés és házasságkötést megerősítő szertartás) hivatali munkaidőn túli – vasárnap és ünnepnapokon – történő megkötéséért, illetve megtartásáért az ügyfél által fizetendő díj. |
30.000 Ft |
4. |
Házasság, egyéb családi esemény (gyermekköszöntő, jubileumi házasságkötés és házasságkötést megerősítő szertartás) hivatali helyiségen kívül történő megkötéséért, illetve megtartásáért az ügyfél által fizetendő díj. |
35.000 Ft |