Cserhátszentiván Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2017. (VII.28.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól.
Hatályos: 2017. 07. 28- 2023. 06. 30Cserhátszentiván Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2017. (VII.28.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól.
Hatályos: 2017. 07. 28
1. A rendelet hatálya
1. § E rendelet hatálya Cserhátszentiván község közigazgatási területén belül a házasság megkötésével kapcsolatos anyakönyvvezetői közreműködést igénylő szolgáltatást igénybe vevőkre és ezen eljárásban közreműködő anyakönyvvezetőre terjed ki.
2. Értelmező rendelkezések
2. § E rendelet alkalmazásában:
a) anyakönyvi esemény: házasságkötés,
b) kérelmezők: a hivatali helyiségen-, hivatali munkaidőn kívül tartandó házasságkötést az anyakönyvi jogszabályok szerint bejelentő ügyfelek,
c) hivatali helyiség: Cserhátszentiván, Kossuth utca 1.
d) hivatali munkaidő: a Mátraszőlősi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő,
e) hivatali helyiségen kívüli helyszín: a kijelölt hivatali helyiségeken kívül Cserhátszentiván közigazgatási területén tartott anyakönyvi esemény helyszíne,
f) hivatali munkaidőn kívüli időpont: hétfőtől – péntekig 14.45– 19.00 óráig, szombati napokon 9.00 – 19.00 óráig terjedő időintervallum, ha a munkanap szombati napra esik 14.45 – 19.00 óráig terjedő időintervallum.
3. Hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés
3. § (1) A hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés létesítésének engedélyezését az 1. és a 2. számú melléklet szerinti nyomtatványon kell kérni a bejelentési szándékkal egy időben, de legalább az anyakönyvi esemény tervezett időpontját megelőző 30. napig.
(2) A kérelemről a jegyző – az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével – dönt.
(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény esetén a kérelmezőknek kell gondoskodniuk a külső helyszínnek az anyakönyvi esemény megtartására alkalmas keretéről. A hivatali helyiségen kívüli helyszín akkor alkalmas az anyakönyvi esemény megtartására, ha az anyakönyvi iratok és kellékek sérülés és szennyeződésmentes elhelyezését biztosító asztal rendelkezésre áll.
(4) Az anyakönyvvezetőnek a külső helyszínre való utazására a 6. § (b), (c) bekezdésében meghatározott díj nyújt fedezetet.
(5) A kérelmezők az anyakönyvvezető házasságkötés helyszínére való szállításáról és a hivatali helyiségbe történő visszaszállításáról a díj megfizetésével gondoskodnak.
4. § (1) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítésének engedélyezését a 3. számú melléklet szerinti nyomtatványon kell kérni a bejelentési szándékkal egy időben, de legalább az anyakönyvi esemény tervezett időpontját megelőző 30. napig.
(2) A kérelemről a jegyző – az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével – dönt.
5. § (1) A közeli halállal fenyegető állapot esetén a hivatali helyiségen kívül történő házasság megkötésére irányuló eljárás során a felek a 4. § (1) bekezdésben meghatározott eljárási határidő alól mentesülnek. Az anyakönyvi eseményre az At. 27. § (2) bekezdésében meghatározott napokon van lehetőség.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt feltételek fennállása esetén az eljáráshoz a felek által bemutatott igazolás szükséges.
4. A díjfizetés szabályai
6. § A hivatali helyiségen kívül történő, valamint a hivatali helyiségben munkaidőn túl tartandó anyakönyvi esemény lebonyolításáért az alábbi igazgatási szolgáltatási díjat (továbbiakban: díjat) kell fizetni:
a) A hivatali helyiségben hivatali munkaidőn kívül tartandó anyakönyvi eseményért 20.000,- Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére.
b) A hivatali helyiségen kívül, hivatali munkaidőben tartandó anyakönyvi eseményért 20.000,- Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére
c) A hivatali helyiségen kívül és a hivatali munkaidőn kívüli időpontban tartandó anyakönyvi eseményért bruttó 20.000,- Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére
7. § A szolgáltatás igénybe vevői a megállapított díj teljes összegének visszatérítésére jogosultak, amennyiben az anyakönyvi esemény megtartása iránti kérelmüket az esemény tervezett időpontját megelőzően legalább 10 munkanappal korábban írásban visszavonják.
8. § A szolgáltatás igénybe vevői a megállapított díj 50 %-ának visszatérítésére jogosultak, amennyiben az anyakönyvi esemény megtartása iránti kérelmüket az esemény tervezett időpontját megelőzően legalább 5 munkanappal korábban írásban visszavonják.
9. § Amennyiben a szolgáltatás igénybe vevői az anyakönyvi esemény megtartása iránti kérelmüket a 12. §-ban meghatározott időpontot követően, vagy egyáltalán nem vonják vissza és az esemény megtartására nem kerül sor, a szolgáltatás igénybe vevői a díjvisszatérítésére nem jogosultak.
10. § A szolgáltatási díjat a megkötött szolgáltatási megállapodás alapján a Mátraszőlősi Közös Önkormányzati Hivatal Cserhátszentiváni Kirendeltségnél nyugta ellenében kell megfizetni – mely összeg befizetésre kerül a Mátraszőlősi Közös Önkormányzati Hivatal pénztárába – az anyakönyvi eseményt megelőzően, de legkésőbb az eseményt megelőző 10. napon.
11. § A 6. § szerinti díj megfizetése alól a Jegyző mentesítést ad, amennyiben a házasulók valamelyikének orvos által igazolt közeli hallállal fenyegető egészségi állapota vagy hivatalos okirattal igazolt, súlyosan mozgáskorlátozott vagy mozgásképtelen állapotot okozó betegsége miatt valamelyikük lakásán vagy gondozási helyén kérik az anyakönyvi esemény lebonyolítását.
5. Az anyakönyvvezető díjazása
12. § Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke:
(1) A hivatali helyiségben, hivatali munkaidőn kívül közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy 15.000.- Ft/alkalom díjazás illeti meg.
(2) A hivatali helységen kívüli, hivatali munkaidőben közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy 10.000.- Ft/alkalom díjazás illeti meg.
(3) A hivatali helységen kívüli, hivatali munkaidőn kívül közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy 20.000.- Ft/alkalom díjazás illeti meg.
13. § (1) Az anyakönyvvezetők, az anyakönyvi eseményen történő ünnepélyes megjelenés biztosítása érdekében naptári évenként 30.000 Ft/fő ruházati költségtérítésre jogosult. A költségtérítés után járó adó és járulék megfizetéséről az önkormányzat gondoskodik.
(2) Az anyakönyvvezető köteles a ruházati költségtérítés összegével a Mátraszőlősi Közös Önkormányzati Hivatal nevére szóló, a számviteli szabályoknak megfelelő számlával, a pénz felvételt követő 30 napon belül elszámolni.
(a) felsőruházati termék (szoknya, kosztüm, blézer, blúz, női nadrág, női ruha)
(c) kiegészítők (sál, harisnya, bizsu ékszer)
6. Záró rendelkezések
14. § (1) Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.
(2) E rendelet hatálybalépésével a hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívüli házasságkötések és bejegyzett élettársi kapcsolatok és egyéb családi események szolgáltatási díjáról és az anyakönyvvezető juttatásairól szóló 4/2014.(V.16.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.