Háromhuta Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2021. (VII.28.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2018. (IV.26.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2021. 08. 01- 2021. 08. 01
Háromhuta Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2021. (VII.28.) önkormányzati rendelete
2021.08.01.
„(3) A bizottság, a polgármester és a jegyző feladat és hatásköreit a 2. melléklet tartalmazza.”
3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.
1. melléklet
I. A PÉNZÜGYI, SZOCIÁLIS ÉS ÜGYRENDI BIZOTTSÁG FELADAT- ÉS HATÁSKÖREI
1. Véleményezi az éves költségvetési javaslatot, és a költségvetés végrehajtásáról készült éves beszámoló (zárszámadás) tervezetét.
2. Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, -különös tekintettel a saját bevételekre.
3. Figyelemmel kíséri a vagyonváltozást (növekedést, csökkenést).
4. Értékeli a vagyonváltozást előidéző okokat.
5. Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát.
6. Ellenőrzi a pénzkezelési szabályzat megtartását.
7. Ellenőrzi a bizonylati rend, és a bizonylati fegyelem érvényesülését.
8. Szakmai kapcsolatot alakít ki az önkormányzat belső ellenőrzésében közreműködő egyéb szervezetekkel, személyekkel, így a belső ellenőrrel, könyvvizsgálóval, intézmények vezetőivel.
9. Észrevételt tesz az előirányzat-felhasználási ütemterv és likviditási terv adataival kapcsolatban.
10. Javaslatot tesz a likviditási helyzet javítására.
11. Ellenőrzi az adóztatási tevékenységet, különös tekintettel az adókintlévőségek behajtására.
12. Ellenőrzi a gazdálkodási folyamatokat.
13. Ellátja mindazon ügyekben a szavazatszámláló bizottsági feladatokat, amikor a képviselő-testület ülésén titkos szavazásra kerül sor.
14. Ellátja a polgármester és a képviselők összeférhetetlenségének, méltatlanságának kivizsgálásával kapcsolatos teendőket.
15. Ellátja a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatának gyűjtésével, nyilvántartásával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat.
16. Javaslattételi joga van a polgármester jutalmának megállapítására.
17. Közreműködik az önkormányzat SZMSZ-ének felülvizsgálatában, javaslatot készít a módosításra, illetve új szabályzat alkotására.
18. Vizsgálja a település rendezési terv hatályosulását, szükség esetén kezdeményezi a módosítását, illetve új rendezési terv elkészítését.
19. Figyeli a pályázati lehetőségeket, javaslatot terjeszt elő a település fejlesztését elősegítő pályázatok benyújtására.
20. Közreműködik a település idegenforgalmának fejlesztésében, a lehetőségek feltárásában.
II. A POLGÁRMESTER FELADAT- ÉS HATÁSKÖREI
21. Rendkívüli települési támogatás megállapítása.
22. Temetési támogatás megállapítása.
III. A JEGYZŐ FELADAT- ÉS HATÁSKÖREI
23. Lakásfenntartási támogatás megállapítása.