Hegymeg Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2020. (XI.25.) önkormányzati rendelete
A szervezeti és működési szabályzatról
Hatályos: 2022. 02. 12- 2023. 04. 21Hegymeg Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2020. (XI.25.) önkormányzati rendelete
A szervezeti és működési szabályzatról
Hegymeg Község Önkormányzatának Polgármestere a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 478/2020. (XI.3.) Korm. rendelet 1. §-ában kihirdetett veszélyhelyzetre figyelemmel, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a Képviselő-testület feladat- és hatáskörét gyakorolva, az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye
1. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése:
A képviselő-testület átruházott hatáskörei
2. § A Képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.
Az ülés összehívása, vezetése, tanácskozási rendje.
A tanácskozás rendjének fenntartása
3. § (1) A képviselő - testület évenként hat ülést tart.
(2) Az ülés helye: Hegymeg Község Önkormányzata, 3786. Hegymeg Petőfi Sándor út 18.
(3) A munkatervben nem szereplő ülés rendkívüli ülésnek minősül.
(4)1 A képviselő-testület rendkívüli ülését össze kell hívni a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 44. §-ában meghatározott esetekben.
(5) A polgármester a (4) bekezdésben foglalt eseten kívül rendkívüli ülést hívhat össze szükség szerint a feladatok jellegétől és nagyságától függően.
(6)2 A rendkívüli ülésre szóló meghívót az ülés kezdő időpontját megelőző legalább huszonnégy órával ki kell kézbesíteni.
(7) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke gondoskodik a képviselő - testület ülésének összehívásáról, vezetéséről.
(8) Az írásbeli meghívót és előterjesztéseket az érdekeltek részére az ülést megelőzően legalább 5 nappal korábban kell kiküldeni.
(9) A meghívó tartalmazza:
a) az ülés helyét, kezdési időpontját,
b) a javasolt napirendeket, előterjesztők nevét.
4. § (1) Az önkormányzati ülések időpontjáról, helyéről és napirendjéről a lakosságot közhírré tétel útján, az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel, az ülést megelőzően legalább 5 nappal korábban kell értesíteni.
(2) A nyilvános testületi ülésen résztvevő állampolgárok hozzászólási időtartama testületi döntés alapján korlátozható.
5. § Az önkormányzati ülésre tanácskozási joggal meg kell hívni a munkatervben szereplő napirendekhez tartozó előadókat, meghívottakat.
6. § A képviselő - testület a polgármester előterjesztése alapján dönt:
a) a napirendről,
b) a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentés elfogadásáról,
c) az előző ülést követő fontosabb eseményekről, intézkedésekről adott tájékoztatók, beszámolók elfogadásáról.
7. § (1) A polgármester az elfogadott napirendeknek megfelelően az egyes előterjesztések felett külön - külön vitát nyit.
(2) Az írásbeli előterjesztést az előadó a vita megnyitása előtt szóban tömören kiegészítheti úgy, hogy ne ismételje az előterjesztésben foglaltakat.
(3) Az előadóhoz a képviselők és tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre a vita előtt válaszolnia kell.
8. § (1) A vita során a polgármester határozza meg a hozzászólások sorrendjét.
(2) A vita lezárására vagy a hozzászólások időtartamának korlátozására a testület bármely tagja javaslatot tehet. Az indítvány felett a testület vita nélkül határoz.
(3) A vita lezárása után a napirendi pont előadója szükség esetén reagálhat a hozzászólásokra.
(4) A döntéshozatal előtt a bizottság elnöke és a jegyző felszólalási jogot kaphat, amennyiben a döntést illetően észrevételt kíván tenni.
(5) A polgármesteri összefoglalónak a vita lényegét tömören összegeznie kell, melyben érdemben térjen ki az előterjesztéstől eltérő véleményekre, a döntést érintő valamennyi felvetésre.
9. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata.
(2) Ez irányú jogosítványai:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, akinek a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a megfogalmazása,
b) rendre utasíthatja azt, aki a képviselő - testülethez méltatlan magatartást tanúsít,
c) figyelmezteti azt az ülésen jelenlévő állampolgárt, aki a tanácskozást magatartásával zavarja, ismételt rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezheti,
d) ha a rendzavarás a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester javaslatára a képviselő - testület az ülést határozott időre félbeszakíthatja. Ebben az esetben az ülés csak újabb polgármesteri összehívásra folytatódhat.
A képviselő-testület,
az önkormányzati képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok
10. § (1) [2] Hegymeg Község Önkormányzata Képviselő - testületének tagjai: 4 fő települési képviselő és a polgármester. A Képviselő-testület tagjainak névsorát e rendelet 1. függeléke tartalmazza.
(2) A képviselő köteles
11. § (1) A képviselőt megillető tiszteletdíj és egyéb juttatások rendjét önálló rendelet szabályozza.
(2) A képviselő-testület tagját a tiszteletdíj nem illeti meg, ha feladatai ellátásában egy hónapon túl akadályoztatva van.
(3) A tiszteletdíjat egy hónapra meg kell vonni a képviselőtől, ha a képviselő-testület munkáját önhibájából elhanyagolja, két egymást követő testületi ülésen előzetes bejelentés nélkül nem vesz részt.
(4) A tiszteletdíj megvonására vonatkozó előterjesztést a polgármester döntésre a képviselő-testület elé terjeszti.
A nyilvánosság biztosítása
12. § A képviselő-testület működésének nyilvánosságát hivatalos honlap működtetése útján biztosítja.
A képviselő-testületi ülés előkészítése
13. § (1) A képviselő - testület éves munkaterv alapján végzi tevékenységét.
(2) Az éves munkatervet a polgármester iránymutatása alapján a jegyző állítja össze és azt a polgármester terjeszti a testület elé.
(3) A testület és a bizottság munkatervének összhangjáról a polgármester gondoskodik.
(4) A polgármester a munkaterv összeállításához javaslatot kérhet
a) a települési képviselőktől,
b) közszolgáltatást nyújtó szervezetek vezetőitől,
c) a településen működő sportegyesülettől
d) a helyi civil szervezetektől.
(5) A munkaterv tartalmazza:
a) az ülések tervezett időpontját,
b) az ülések várható napirendjét
c) a napirend előkészítésében részt vevő szerveket, személyeket,
d) a napirendek előadóit,
e) a közmeghallgatás időpontját,
f) a napirendi pontok előkészítésével, az ülések lebonyolításával kapcsolatos szervezési feladatokat.
(6) A munkatervet meg kell küldeni:
a) a települési képviselőnek,
b) a nem testületi tag bizottsági tagoknak,
c) a munkatervben érintett előadóknak.
Az előterjesztések tartalmi, formai követelményei
14. § (1) Előterjesztést kell készíteni azon napirendek esetében, amelyhez a képviselő – testület döntése szükséges.
(2) A képviselő - testülethez előterjesztést nyújthat be:
a) a települési képviselő
b) a polgármester
c) a képviselő - testület bizottsága.
(3) Kizárólag írásban készülhet előterjesztés az alábbi ügyekben:
a) önkormányzati rendeletalkotás,
b) intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése,
c) helyi népszavazás kiírása,
d) munkaprogram, munkaterv,
e) a képviselő - testület által meghatározott értékhatár feletti hitelfelvétel, kötvénykibocsátás, alapítványrendelés,
f) társulások létrehozása, csatlakozás társulásokhoz, társulásból való kilépés,
g) PTK-ból eredő jogügyletek,
h) önkormányzati vállalkozásokkal kapcsolatos ügyek,
i) valamennyi határozati javaslat,
j) lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámoló.
15. § (1) Az előterjesztésnek általában két részből kell állnia.
(2) Az első részben
a) a tárgyat pontosan meg kell határozni,
b) meg kell jelölni, hogy a képviselő - testület korábban foglalkozott - e a témával, ha igen milyen határozatot hozott,
c) értékelni kell, hogy a korábbi határozat hogyan került végrehajtásra, milyen intézkedések történtek a végrehajtása érdekében,
d) az előterjesztésből ki kell tűnnie az előkészítő, összehangoló munkának, az esetleges eltérő véleményeknek,
e) fel kell tüntetni mindazokat a körülményeket, amelyek indokolják a döntés szükségességét,
f) az előterjesztés készítői érdemben terjesztik a testület elé az előkészület alakalmával felmerült nézeteket, a mellettük és ellenük szóló érvekkel együtt, hogy a testület ezek ismeretében hozhassa meg döntését.
(3) Az előterjesztés második része a határozati javaslat
a) a határozati javaslat csak egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből állhat, indokolást nem tartalmazhat,
b) ne ismételje meg más szervek jogszabályi előírásait,
c) tartalmazza a végrehajtásért felelős személy nevét, a végrehajtás határidejét,
d) a végrehajtás határidejére vonatkozóan folyamatos vagy naptár szerinti megjelölést használhat, de folyamatos határidő esetén is meg kell jelölni az időközönkénti beszámolási kötelezettség időpontjait.
16. § Az írásos előterjesztéseket az ülést megelőzően legalább 8 nappal korábban kell polgármester részére megküldeni.
A döntéshozatali eljárás, a szavazás módja
17. § (1) A képviselő - testület döntéseit nyílt szavazással - kézfelemeléssel - hozza.
(2) A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben szabályozott titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon külön helyiség és urna igénybevételével történik.
(3) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:
a) a szavazás helyét, napját,
b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
c) a szavazás során felmerült körülményeket,
d) a szavazás eredményét.
(4) Név szerinti szavazás esetén a képviselők névsor szerint „igen” „nem” „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.
A rendeletalkotás
18. § (1) Rendelet alkotását kezdeményezheti:
a) a polgármester
b) a képviselő
c) a képviselő - testület bizottsága
d) a jegyző
(2) A rendeletalkotással kapcsolatos kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani.
(3) A polgármester - az illetékes bizottság és a hivatal bevonásával megvizsgálja kezdeményezést, majd a tervezetet a képviselő - testület elé terjeszti.
(4) A szakmai előkészítés minden esetben a jegyző feladata.
(5) A tervezetek érdemi vitája előtt, amennyiben szükséges a testület közmeghallgatást is tarthat.
19. § (1) Az önkormányzati rendeletet az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztés útján ki kell hirdetni.
(2) A jegyző feladata folyamatosan figyelemmel kísérni az önkormányzati rendeletek időszerűségét és javaslatot tenni az elavult rendeletek hatályon kívül helyezésére, és szükség esetén javasolni új rendelet megalkotását.
20. § (1) Az önkormányzati rendeletek végrehajtásáról a polgármester tájékoztatást ad a képviselő - testületnek.
(2) A képviselő - testület egyes rendeletek hatályosulását bizottsága útján ellenőrizheti.
A határozathozatal
21. § (1) Döntések előtt ellenőrizni kell a határozatképesség meglétét.
(2) Határozatképtelenség miatt elmaradt képviselő - testületi ülést 14 napon belül ugyanazon napirendek megtartásával össze kell hívni.
(3) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra, úgy hogy előbb a vita során elhangzott módosító és kiegészítő, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslat felett kell dönteni.
22. § Minősített többség szükséges a helyi önkormányzatokról szóló törvényben szabályozott eseteken kívül:
a) képviselő - testület hatáskörének átruházásához,
b) sürgősségi indítvány elfogadásához,
c) társasági jog hatálya alá tartozó vállalkozások társasági szerződésébe foglalt rendelkezések meghatározásához.
A képviselő - testület jegyzőkönyve
23. § (1) A jegyzőkönyv tartalmazza a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározottakon kívül:
a) az ülésről távolmaradt képviselők nevét, távolmaradásuk okát
b) az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat és kérdéseket, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat.
(2) A jegyzőkönyv mellékletei:
a) a meghívó,
b) a jelenléti ív.
24. § A jegyzőkönyvet a helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározottakon kívül az ülésen résztvevő ABC sorrend szerint a névsorban következő két képviselő hitelesíti.
25. § A rendeletek, határozatok nyilvántartásának vezetéséről a jegyző gondoskodik.
26. §
Lakossági fórumok, közmeghallgatás
27. § (1) Képviselő - testület a lakossággal való közvetlen kapcsolattartás érdekében falugyűlést szervez.
(2) A falugyűlés időpontját a testület határozza meg.
(3) A falugyűlés helyéről, idejéről a lakosságot a helyben szokásos módon legalább 5 nappal korábban tájékoztatni kell.
(4) Képviselő - testület a falugyűlésen elhangzott hozzászólásokat értékeli és kijelöli azt a személyt, aki a szükséges intézkedést előkészíti.
28. § (1) Képviselő - testület a lakossággal való közvetlen kapcsolattartás érdekében évente egy alkalommal közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatás időpontját a testület határozza meg.
(3) A közmeghallgatás helyéről, idejéről a lakosságot a helyben szokásos módon legalább 5 nappal korábban tájékoztatni kell.
(4) Közmeghallgatást a képviselő - testület külön is elrendelhet egy-egy nagyobb horderejű, a
A polgármester, alpolgármester és jegyző
A polgármester
29. § (1) A polgármester tisztségét főállásban tölti be.
(2) A polgármester helyi önkormányzatokról szóló törvényben szabályozott feladatin túl ellátja a következő feladatokat:
a) Biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széles körű nyilvánosságát.
b) Feladata a településfejlesztés, a közszolgáltatások szervezése.
c) Segíti a települési képviselők, bizottságok munkáját.
d) Együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel.
30. § (1) A főállású polgármester munkaideje heti 40 óra.
(2) A polgármester kötelező fogadó órája heti 4 óra, hétfőn 8.00 órától 10.00 óráig és szerdán 15.00 órától 17.00 óráig.
Az alpolgármester
31. § (1) A képviselő-testület saját tagjai közül egy alpolgármestert választ.
(2) [5] Az alpolgármester társadalmi megbízatásban tölti be tisztségét.
A jegyző
32. § (1) A jegyző a helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározott feladatain túl
a) rendszeresen tájékoztatást ad a képviselő - testületnek, bizottságnak, a polgármesternek az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról,
b) a polgármester irányításával előkészíti a képviselő – testület és a bizottsága elé kerülő előterjesztéseket,
c) tájékoztatja a képviselő - testületet a hivatal munkájáról és az ügyintézésről,
d) szervezi a jogi felvilágosító munkát,
e) gondoskodik a hivatali dolgozók rendszeres továbbképzéséről,
f) igény szerint segíti a települési önszerveződő közösségek tájékoztatását,
g) gondoskodik az SZMSZ függelékeinek folyamatos előkészítéséről, vezetéséről, kiegészítéséről.
(2) Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy az önkormányzat döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés észlelését követő képviselő-testületi ülésen köteles ezt jelezni a képviselő-testület felé.
(3) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat az aljegyző látja el.
A Borsodsziráki Közös Önkormányzati Hivatal
33. § (1) A képviselő - testület Borsodsziráki Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel egységes hivatalt hoz létre.
(2) A Közös Önkormányzati hivatal belső szervezeti felépítését, feladatkörét, ügyfélfogadási rendjét a hivatal Szervezeti és Működési szabályzata tartalmazza.
(3) A Közös Önkormányzati Hivatal létszámát, a hivatal működéséhez szükséges előirányzatokat, működési fenntartási költségeket, felhasználható bérkeretet a Közös Önkormányzati Hivatal létrehozásáról szóló megállapodás alapján, az önkormányzat költségvetési rendelete tartalmazza.
A képviselő - testület bizottsága
34. §
.
hozhat létre. Az ideiglenes bizottság elnöke minden esetben képviselő lehet.
35. § (1) A bizottság tevékenységéről évente legalább egy alkalommal beszámol a képviselő -
testületnek.
(2) A bizottság éves munkaterv alapján végzi tevékenységét, amelyet tájékoztatás céljából a képviselő-testületnek bemutat.
(3) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti.
(4) Az elnök köteles összehívni a bizottságot a képviselő-testület határozatára.
36. § (1) Ügyrendi Bizottság álalános feladatai:
Az önkormányzat feladat- és hatáskörei
37. § Az Önkormányzat a kötelezően előírt feladatait az alábbi módon látja el:
a) Óvodai nevelést a kötelező felvételt biztosító Lak Községi Óvoda és az edelényi Szent Miklós Görögkatolikus Általános Iskola és Óvoda Oltalom Tagóvoda látja el.
b) A közművelődés szervezése a művelődési házban történik, valamint a községi könyvtárban.
c) Az egészségügyi alapellátást a Lak településen működő Védőnői Szolgálat, valamint a Háziorvosi szolgálatot a Lak településen működő háziorvos végzi területi ellátási kötelezettséggel. Az orvosi ügyeletet feladat-ellátási szerződés keretében Edelény Város Önkormányzata útján biztosítja.
d) A családsegítő és gyermekjóléti szolgáltatást a Borsodsziráki Család- és Gyermekjóléti Szolgálat útján biztosított.
e) Az önkormányzat gondoskodik a kezelésében lévő 1,5 km út és 300 m járda, a közterületek és a ravatalozó karbantartásáról.
f) Biztosítja a község közterületein a közvilágítást az ÉMÁSZ szolgáltató által.
g) Vezetékes ivóvíz rendszert az Észak-magyarországi Regionális Vízművek Zrt. üzemelteti.
h) Hulladék gyűjtési, szállítási kötelező közszolgáltatást a Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás útján, közszolgáltatási Szerződés alapján biztosítja.
i) Szennyvízelvezetés és tisztítás közszolgáltatást a 3 település tulajdonában lévő hálózat bérbeadása útján, az Észak-magyarországi Regionális Vízművek Zrt. végzi.
j) A különböző pénzbeni és természetbeni szociális alapellátást a jogszabályokban foglaltaknak megfelelően biztosítja.
38. § A képviselő-testület az önkormányzat kormányzati funkcióit a rendelet 4 . függeléke szerint állapítja meg.
39. § (1) Az önként vállalt feladatokat az éves költségvetésben, fedezet biztosításával dönti el.
(2) Nem kötelező feladatellátás keretében támogatja a helyi civil szervezetek és az egyház tevékenységét.
Az önkormányzat társulásai
40. § (1) A képviselő-testület a következő társulásokban vesz részt:
a) Edelényi Kistérség Többcélú Kistérségi Társulása.
b) Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás.
(2) A társulások létrehozását, működési rendjét a létrehozásukról szóló együttműködési megállapodás tartalmazza.
Az önkormányzat költségvetése, vagyona
41. § A költségvetési rendelet megalkotása - a költségvetési törvény által előírt részletezésben az államháztartásról szóló törvény rendelkezéseit betartva – egy fordulóban történik.
42. § A képviselő - testület vagyonát és a vagyonával való rendelkezés szabályait önkormányzati rendeletben állapítja meg.
Az ellenőrzés
43. § Az önkormányzat és költségvetési szerveinek ellenőrzését belső ellenőr útján látja el, egyéni vállalkozó által, külön szerződésben meghatározottak szerint.
Záró rendelkezések
44. § (1) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Hegymeg Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2015.(III.26.) önkormányzati rendelete.
1. melléklet3
1. melléklet a 13/2020. (XI.25.) önkormányzati rendelethez
2. A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök:
2.1. A szociális igazgatásról és a szociális, gyermekvédelmi ellátások helyi szabályairól szóló …./2021.(IX.10.) önkormányzati rendeletében meghatározott ellátások tekintetében az alábbi hatáskörök gyakorlása:
2.1.1. a 6. §-ban meghatározott rendkívüli élethelyzetre való tekintettel kérelmezett települési támogatás elbírálását,
2.1.2. a 7. §-ban meghatározott eltemettetés költségeihez történő hozzájárulás elbírálását,
2.1.3. a 8. §-ban meghatározott iskolakezdési támogatás elbírálását,
2.1.4. a 11. §-ban meghatározott települési támogatás azon személynek, aki 18 év alatti gyermeket nevel vagy a tárgyév december 31. napjáig a 65. életévét betölti elbírálását,
2.1.5. a 12. §-ban meghatározott lakásvásárlás és lakásfelújítás céljából nyújtott települési támogatás elbírálását.
2.2. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 42/A. § -ában meghatározott közútkezelői hozzájárulás megadása hatáskörének gyakorlását.
3. A képviselő-testület által az Edelényi Kistérség Többcélú Társulására átruházott hatáskörök:
3.1. Egészségügyi alapellátás, az egészséges életmód segítését célzó szolgáltatások:
3.1.1. Térségi adatbázis, információs rendszer működtetése.
3.1.2. Pályázat figyelés, pályázat előkészítés, pályázati forrásgyűjtés.
3.1.3. Kistérségi szűrővizsgálatok szervezése.
3.2. A területfejlesztési feladatok körében:
3.2.1. vizsgálja és értékeli a térség társadalmi, gazdasági és környezeti helyzetét, adottságait;
3.2.2. kidolgozza és elfogadja a Társulás területfejlesztési koncepcióját, illetve ennek figyelembevételével készített területfejlesztési programját, ellenőrzi azok megvalósítását;
3.2.3. koordinálja a térségben működő társulások és más - a területfejlesztésben érdekelt – szervezetek együttműködését, együttműködik az állami és civil szervezetekkel;
3.2.4. folyamatosan kapcsolatot tart megyei önkormányzattal, a térségben működő közigazgatási szervezetekkel, intézményekkel, a fejlesztési szükségletek és a bevonható helyi források feltárása érdekében;
3.2.5. forráskoordinációt végez, pályázatokat készít tervei megvalósítására, adatokat, információkat szolgáltat a területi információs rendszernek,
3.2.6. pályázatot nyújthat be a térség fejlesztéséhez kapcsolódó források igényléséhez.
3.3. A térség közigazgatási ügyintézésének korszerűsítése
3.4. Család-, gyermek- és ifjúságvédelem a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 15. § (2) bekezdése b) pontja keretében; ifjúsági feladatok térségi szintű koordinálása, szervezése, ezen belül különösen:
3.4.1. figyelemmel kíséri és segíti a térségben élő ifjúsági közösségek tevékenységét;
3.4.2 elősegíti a településeken működő, az ifjúságot érintő önkormányzati, civil és informális szervezetek koordinációját;
3.4.3 elősegíti a térségben lévő ifjúsági közösségek közötti együttműködést, és
3.4.2. ifjúsági programokat szervez.
3.5. Települési és térségi esélyegyenlőségi tervek elkészítése, esélyegyenlőségi program megvalósítása, esélyegyenlőség megvalósulásának elősegítése.
3.6. Bűnmegelőzési együttműködés
3.7. Turizmusfejlesztés, idegenforgalom, ezen belül különösen:
3.7.1. közreműködik a térség idegenforgalmi értékeinek feltárásában
3.7.2. közreműködik a térség és a mikrotérségek turizmusfejlesztési koncepciójának kidolgozásában,
3.7.3. közreműködik a térség turizmust megtartó, elősegítő programok kidolgozásában, megvalósításában,
3.7.4.Térség településeinek, a kistérség idegenforgalmi értékeinek közös megjelentetése.
3.8. Térségi közművelődési tevékenységek koordinálása, térségi identitás erősítése, kulturális örökség őrzése
3.8.1. Amatőr alkotó művészeti tevékenységek, közösségek menedzselése.
3.8.2. Gyermek és ifjúsági alkotótábor, művésztelep működtetése.
3.8.3. Térségi információs rendszer működtetése.
3.8.4. Térségi kulturális kapcsolatok szervezése, gondozása.
3.8.5. Művészeti bemutatók, amatőr alkotó művészek kiállításának szervezése.
3.9. Helyi környezet- és természetvédelem, ivóvízellátás, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás valamint bel- és csapadékvíz-elvezetés feladatainak összehangolása.
3.10. Térségi foglalkoztatás-politikai célok összehangolása
3.11. Sport feladatok
3.11.1. Térségi szintű utánpótlás-nevelés, tehetséggondozás.
3.11.2. Térségi sportversenyek szervezése, rendezése.
3.11.3. Sport rendezvénynaptár készítése, összehangolása.
3.11.4. Térségi versenyrendszer működtetéséhez segítségnyújtás.
3.11.5. Pályázatfigyelés, közös pályázat, pályázati források gyűjtése.
3.12. Nemzetközi és térségi külföldi kapcsolatok terén:
3.12.1. Határon átnyúló kapcsolatok, határmenti együttműködések.
3.12.2. Külföldi térségi kapcsolatok kialakítása, működtetése.
3.13. Településfejlesztési, településrendezési feladatok koordinálása
3.14. Nemzetiségi ügyek támogatása.
4. A képviselő-testület által a Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás átruházott hatáskörök:
a hulladékgazdálkodási feladatainak ellátása érdekében létrehozott társulására a hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására vonatkozó közszolgáltatási szerződés megkötését.
4. függelék az 1. melléklethez4
Kormányzati funkció |
Megnevezés |
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
013320 |
Köztemető -fenntartás és -működtetés |
013350 |
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
016010 |
Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek |
016020 |
Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek |
016080 |
Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények |
041231 |
Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
041232 |
Start- munka program- Téli közfoglalkoztatás |
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
047410 |
Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek |
049010 |
Máshova nem sorolt gazdasági ügyek |
051030 |
Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása |
051040 |
Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása |
052020 |
Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése |
052030 |
Szennyvíziszap kezelése, ártalmatlanítása |
053010 |
Környezetszennyezés csökkentésének igazgatása |
062020 |
Településfejlesztési projektek és támogatásuk |
063020 |
Víztermelés, -kezelés, -ellátás |
064010 |
Közvilágítás |
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
074040 |
Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás |
081041 |
Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása |
082044 |
Könyvtári szolgáltatások |
082091 |
Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
082092 |
Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
082093 |
Közművelődés – egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek |
082094 |
Közművelődés – kulturális alapú gazdaságfejlesztés |
104037 |
Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
106020 |
Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
107051 |
Szociális étkeztetés |
107052 |
Házi segítségnyújtás |
107055 |
Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás |
A 3. § (4) bekezdése a Hegymeg Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (II. 11.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. § (6) bekezdése a Hegymeg Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (II. 11.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 1. melléklet a Hegymeg Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021. (IX. 10.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet 4. függelék a Hegymeg Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2021. (X. 22.) önkormányzati rendelete 1. mellékletével megállapított szöveg.