Alsódobsza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (VIII. 9.) önkormányzati rendelete

Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2023. 08. 12- 2023. 08. 12

Alsódobsza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (VIII. 9.) önkormányzati rendelete

Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2023.08.12.

Alsódobsza Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Alsódobsza Község Önkormányzata

(2) Az önkormányzat székhelye, pontos címe: 3717 Alsódobsza, Rákóczi út 44.

(3) Az önkormányzat képviselő-testületének hivatalos elnevezése: Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő-testülete

(4) A képviselő-testület hivatala: Megyaszói Közös Önkormányzati Hivatal

a) Székhelye: 3718 Megyaszó, Alkotmány út 2.

b) Alsódobszai Kirendeltsége: 3717 Alsódobsza, Rákóczi út 44.

II. Fejezet

A Képviselő-testület működése

1. A Képviselő-testület ülései

2. § A képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést tart.

3. § (1) Az alakuló ülés napirendje:

a) Képviselők eskütétele

b) Polgármester eskütétele

c) Alpolgármester megválasztása, eskütétele

d) Polgármester tiszteletdíjának megállapítása

e) Alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása

f) Bizottságok tagjainak megválasztása

(2) Az alpolgármester választását lebonyolító ideiglenes szavazatszedő bizottság elnökére és tagjaira a polgármester tesz javaslatot.

(3) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazást a szavazatszedő bizottság bonyolítja le. Szavazás módja kijelölt helyiség és urna igénybevétele, borítékban elhelyezett szavazólap rendelkezésre bocsátása.

(4) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:

a) a választás helyét, napját, kezdetét és végét,

b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét

c) a szavazás során felmerült körülményeket

d) a szavazás eredményét

e) a bizottság elnökének és tagjainak aláírását.

(5) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet az alakuló ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.

(6) A Képviselő-testület évente legalább hat ülést tart.

(7) A Képviselő-testület évente a munkaterv szerinti ülésezik.

(8) A munkatervet minden év február 15-ig a polgármester terjeszti elő.

(9) A munkaterv tartalmazza:

a) az ülések várható időpontját.

b) az adott ülésen tárgyalandó napirendet és előadóját.

c) közmeghallgatás, falugyűlés időpontját.

2. A Képviselő-testületi ülések összehívása

4. § A polgármester és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása esetén az Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat Kezelő Bizottság elnöke hívja össze a Képviselő-testületet és vezeti a Képviselő-testületi ülést.

5. § (1) A Képviselő-testület rendes ülésének összehívása írásos meghívó kiküldésével történik.

(2) A meghívónak tartalmaznia kell:

a) az ülés helyét,

b) az ülés időpontját,

c) a tervezett napirendeket,

d) a napirendek előadóit,

e) a Képviselő-testület ülése összehívójának megnevezését.

(3) A meghívóhoz mellékelni kell az előterjesztéseket. A polgármester felmentést adhat az előterjesztések írásban történő kiadása alól. Amennyiben az előterjesztések postázására vagy email-ben történő elküldésére nem a meghívóval egyidejűleg kerül sor, azokat olyan időpontban kell kézbesíteni, hogy tárgyalható legyen.

(4) A meghívót és az előterjesztéseket a Képviselő-testületi ülés időpontja előtt 5 nappal ki kell küldeni.

(5) A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni:

a) képviselőknek,

b) jegyzőnek,

c) nem állandó meghívottaknak:

ca) előterjesztőknek,

cb) akiket az ülés összehívója megjelöl,

cc) intézményvezetőnek, amennyiben az intézményt érinti az előterjesztés és költségvetés, féléves beszámoló, tájékoztató, zárszámadás tárgyalásakor,

cd) szakértőnek.

6. § (1) A rendkívüli képviselő-testületi ülés összehívására a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 44. §-ában meghatározottak az irányadók.

(2) Az indítvány alapján a testületi ülést a polgármester hívja össze a testületi ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározásával.

(3) A Képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása a rendes ülésekhez hasonlóan írásos meghívóval és a vonatkozó előterjesztések csatolása mellett történhet, a képviselő-testületi ülés időpontja előtt 5 nappal.

(4) A polgármester rendkívüli ülést rendkívüli, sürgős intézkedést igénylő esetben hívhat össze.

(5) Indokolt esetben lehetőség van a Képviselő-testületi ülés összehívására telefonon keresztül történő szóbeli meghívással. A szóbeli meghívás esetében lehetőség szerint biztosítani kell az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatását.

7. § (1) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan:

a) a jegyzőt,

b) előterjesztőt,

c) szakértőt.

(2) Az ülésre tanácskozási joggal meg kell hívni az önszerveződő közösségek, civil szervezetek képviselőit a tevékenységüket érintő napirendekhez kapcsolódóan.

8. § (1) A Képviselő-testület üléséről a lakosságot az ülés előtt 5 nappal tájékoztatni kell.

(2) A tájékoztatás formája a meghívó kifüggesztése az önkormányzati hirdetőtáblára, valamint a közösségi hirdetőtáblákra.

3. A Képviselő-testület ülésének vezetése során ellátandó feladatok

9. § (1) A polgármester feladata:

a) képviselő-testület határozatképességének megállapítása,

b) javasolt napirend előterjesztése, elfogadtatása,

c) tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről,

d) az ülés jellegének (nyílt, zárt) megítélése, a zárt ülés tényének bejelentése,

e) tárgyalt napirendként:

ea) vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,

eb) vita összefoglalása,

ec) indítványok szavazásra való feltevése,

ed) határozati javaslatok szavaztatása,

ee) a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,

ef) a napirend tárgyában hozott döntés (ek) kihirdetése.

f) a rend fenntartása,

g) időszerű kérdésekről tájékoztatás,

h) az ülés bezárása.

(2) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:

a) rendre utasítja azt, aki a képviselő-testület üléséhez méltatlan, az ülést zavaró magatartást tanúsít,

b) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, vagy akinek a hozzászólása másokat sértő,

c) a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonhatja a szót,

d) amennyiben az ülésen olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az ülést a polgármester az általa meghatározott időre felfüggeszti.

(3) Az ülésen megjelent tanácskozási joggal nem rendelkező személyek tetszésüket vagy nemtetszésüket nem nyilváníthatják ki, az ülést nem zavarhatják. Rendzavarás esetén a polgármester a rendzavarót figyelmezteti, szükség esetén távozásra szólítja fel.

4. Közmeghallgatás

10. § (1) A Képviselő-testület évente legalább egyszer – előre meghirdetett – közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatást előre meg kell hirdetni a község hirdetőtábláján, a közmeghallgatás időpontja előtt legalább 7 nappal.

(3) A meghirdetés során meg kell határozni a közmeghallgatás napirendjét, helyét, idejét.

(4) Közmeghallgatáson az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést vethetnek fel és javaslatot tehetnek, az ülés előtt írásban vagy az ülésen szóban.

(5) A közmeghallgatást a polgármester vezeti, melyről jegyzőkönyvet kell készíteni és azt aláírás után a jegyző 15 napon belül köteles feltölteni a Nemzeti Jogszabálytár felületére.

5. Vagyongazdálkodás

11. § Az önkormányzat által ellátott feladatok kormányzati funkcióit a rendelet 1. melléklete tartalmazza.

III. Fejezet

A döntéshozatali eljárás, a szavazás módja, a Képviselő-testület döntései, jegyzőkönyv

6. A határozatképesség megállapítása

12. § (1) A Képviselő-testület tagjainak választáskori létszáma: 4 fő, polgármesterrel együtt 5 fő.

(2) A Képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább a képviselőknek több mint a fele, azaz 3 fő jelen van.

(3) Ha a (2) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen. A határozatképtelen ülést 10 napon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni.

7. Napirendi javaslat előterjesztése és elfogadtatása

13. § (1) A polgármester előterjeszti a javasolt napirendi pontokat. A képviselők javaslatot tehetnek a napirendi pontok felcserélésére, új napirendi pontok felvételére, javasolt napirendi pontok törlésére.

(2) A napirend elfogadásáról a testület egyszerű szótöbbséggel, határozathozatal nélkül dönt.

(3) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát és bocsátja szavazásra.

8. A Képviselő-testület döntései

14. § (1) Minősített többséghez a megválasztott képviselők több mint felének (legalább 3 képviselő) egybehangzó szavazata szükséges.

(2) A Képviselő-testület döntéseit (határozat, rendelet) általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.

(3) A Képviselő-testület a név szerinti szavazás elrendeléséről egyszerű szótöbbséggel dönt.

(4) A név szerinti szavazás alkalmazásával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít és a képviselő által adott válasz (igen, nem, tartózkodom) a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti.

(5) A titkos szavazásról a képviselő testület esetenként dönt, egyszerű szótöbbséggel.

(6) A titkos szavazás lebonyolításáról az esetenként megválasztott bizottság gondoskodik.

(7) Minősített többség szükséges a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (továbbiakban: Mötv.) meghatározottakon túl:

a) helyi népszavazás kiírásához,

b) hitelfelvételhez, kötvénykibocsátáshoz, kölcsönfelvételhez vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállaláshoz,

c) települési képviselő, polgármester méltatlansági és a vagyonnyilatkozati eljárásával kapcsolatos, továbbá összeférhetetlenségi ügyben való döntéshez,

d) összeférhetetlenség és méltatlanság megállapításához.

(8) Döntéshozatal során amennyiben a képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja és bármely képviselő vagy a polgármester tudomására jut a képviselő személyes érintettsége, első alkalommal a polgármester felszólítja kötelezettsége jövőbeni teljesítésére, következő alkalommal bírság kiszabására kerül sor. A bírság mértéke 1000 Ft.

9. Önkormányzati rendelet

15. § (1) Önkormányzati rendeletalkotást kezdeményezheti:

a) polgármester,

b) képviselő,

c) képviselő-testület bizottsága,

d) jegyző.

(2) A rendelet-tervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(3) Az önkormányzat rendeletét helyben szokásos módon ki kell hirdetni.

(4) Helyben szokásos módnak minősül: önkormányzati hivatal hirdetőtáblájára történő kihelyezés.

16. § (1) A Képviselő-testület rendeleteit a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A képviselő-testület által alkotott rendelet megjelölése: Alsódobsza Község Önkormányzata Képviselő-testületének …/év (hó, nap) önkormányzati rendelete és a rendelet címe „ról” „ről” toldalékkal ellátva.

(2) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról.

10. Önkormányzati határozat

17. § (1) A Képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, szükség szerint a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését.

(2) A képviselő-testület jegyzőkönyvben rögzítetten, de számozatlan határozattal dönt:

a) ügyrendi kérdésekben,

b) képviselői interpelláció, kérdésre adott válasz elfogadásáról,

c) név szerinti, vagy titkos szavazás elrendeléséről,

d) tájékoztató, beszámoló elfogadásáról,

e) módosító indítványokról.

(3) A Képviselő-testület hatósági határozataira az Mötv.-ben foglalt eltérésekkel az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.

18. § (1) A Képviselő-testület határozatait a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A képviselő-testület által hozott határozatok jelölése a következő formában történik: Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő-testületének sorszám/évszám (hó, nap.) határozata.

(2) A normatív határozatok kihirdetésének és közzétételének módja megegyezik a 15. § (3)–(4) bekezdésében foglaltakkal.

(3) A jegyző gondoskodik a Képviselő-testületi határozatok nyilvántartásáról.

11. A jegyzőkönyv

19. § (1) A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyvet egy példányban kell készíteni, melyet 15 napon belül aláírásokkal, pecséttel ellátva a Nemzeti Jogszabálytár felületére fel kell tölteni, melyért a jegyző a felelős.

(2) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:

a) a meghívót,

b) a jelenléti ívet,

c) előterjesztéseket,

d) illetve a képviselők kérése alapján a képviselői beadványokat, hozzászólásokat és írásban benyújtott képviselői hozzászólásokat.

(3) A jegyzőkönyv közhitelességének biztosítása érdekében a jegyzőkönyv oldalát zsinórral át kell fűzni, majd a zsinórt a jegyzőkönyv hátoldalán az önkormányzat bélyegzőjével ellátott zárcédulával rögzíteni.

(4) A választópolgárok – a zárt ülés kivételével – betekinthetnek a képviselő-testület ülésének a jegyzőkönyvébe és mellékleteibe, térítési díj ellenében másolatot kérhetnek.

(5) A jegyzőkönyvek betekinthetőségéről a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvnek anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.

(6) A Képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti tárolásáról a jegyző gondoskodik.

(7) A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző írja alá.

IV. Fejezet

Az önkormányzati képviselők

12. A képviselők névsora

20. § A települési képviselők névsorát az 1. függelék tartalmazza.

13. A képviselők tiszteletdíja

21. § (1) A képviselő tiszteletdíjra jogosult.

(2) A települési képviselők tiszteletdíjáról önálló rendelet rendelkezik.

(3) A képviselő tiszteletdíjra jogosult abban az esetben is, ha az ülésről igazoltan hiányzott.

(4) Igazoltnak kell tekinteni a képviselő távolmaradását, ha az ülés megkezdése előtt jelzi indokolt távolmaradását a polgármesternek.

(5) Indokolt a távolmaradás:

a) betegség miatt,

b) munkájával kapcsolatos elfoglaltság miatt,

c) halaszthatatlan családi esemény miatt.

(6) A távolmaradás „igazolt” vagy „igazolatlan” tényét a jelenléti íven és a jegyzőkönyvben is rögzíteni kell.

(7) Ha a képviselő indokolatlanul és előzetes bejelentés nélkül nem vett részt a képviselő- testületi ülésen, a következő hónap képviselő-testületi ülés után járó tiszteletdíjra nem jogosult.

(8) Az ismételt kötelezettség szegés esetén ismételten megállapítható a megvonás.

(9) A (7)–(8) bekezdésében foglaltak utáni tiszteletdíj megvonás a jelenléti ívek alapján történik.

(10) A képviselő tiszteletdíjáról írásban lemondhat.

(11) A tiszteletdíjról történő írásbeli lemondó nyilatkozatnak tartalmaznia kell:

a) mely időtartamra járó tiszteletdíjról kíván lemondani vagy az összeg meghatározása,

b) az a) pontban meghatározott tiszteletdíj mely célra kerüljön felhasználásra.

V. Fejezet

A Képviselő- testület szervei és az alpolgármester

14. A bizottságok

22. § A Képviselő-testület állandó és ideiglenes bizottságot hoz létre.

15. A bizottság működése

23. § (1) A bizottsági üléseket a bizottság elnöke hívja össze, a polgármester indítványozhatja a bizottsági ülés összehívását.

(2) A bizottsági ülések meghívóját a képviselő-testületi ülések meghívójának kiküldésével egyidejűleg kell megküldeni az írásbeli előterjesztésével egyidejűleg.

(3) A bizottság ülésén a jegyző tanácskozási joggal részt vesz.

(4) A bizottság ülésén tanácskozási joggal részt vehetnek:

a) képviselők,

b) bizottság által meghívott személyek.

(5) Az üléseket a bizottság elnöke vezeti.

(6) A bizottság ülése nyilvános, a zárt ülésre vonatkozó szabályok a Képviselő-testületi zárt ülésre vonatkozó szabályokkal egyeznek meg.

(7) A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá. A jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül a jegyző köteles a Nemzeti Jogszabálytár felületére feltölteni.

(8) A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a Képviselő-testület hivatala látja el.

16. A Képviselő-testület állandó bizottsága

24. § (1) A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében állandó bizottságot hoz létre. Az Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat Kezelő Bizottság tagjainak száma: 3 fő.

(2) A bizottsági tagok névsorát a rendelet 2. függeléke tartalmazza.

(3) Az Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat Kezelő Bizottság feladatai:

a) a képviselő-testület tagjait terhelő vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget nyilvántartja, ellenőrzi és az ezzel összefüggő kezdeményezéseket vizsgálja

b) a képviselői összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést vizsgálja

c) az önkormányzati intézmények dolgozóinak magatartásával kapcsolatban felmerülő etikai észrevételek kivizsgálása.

17. A Képviselő-testület ideiglenes bizottságai

25. § (1) A Képviselő-testület az ideiglenes bizottságot:

a) meghatározott időre, vagy

b) meghatározott feladat elvégzésére hozhatja létre.

(2) A bizottság a meghatározott idő vagy a meghatározott feladat elvégzését követően automatikusan megszűnik.

(3) A képviselő-testület az ideiglenes bizottság létrehozásakor:

a) dönt a bizottság elnevezéséről,

b) rendelkezik a bizottság személyi összetételéről, létszámáról,

c) meghatározza azokat az előterjesztéseket, amelyeket a bizottság nyújt be, továbbá azokat, amelyek a bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a képviselő- testülethez,

d) meghatározza a bizottságok feladat- és hatáskörét.

(4) Az ideiglenes bizottságra, az állandó bizottságra vonatkozó rendelkezéseket kell – értelemszerűen – alkalmazni.

18. A polgármester

26. § A polgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.

27. § (1) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza a következő önkormányzati hatósági feladat-és hatásköreit:

a) települési támogatás

b) rendkívüli települési támogatás

c) települési temetési támogatás

d) köztemetés

e) étkeztetés

f) települési családok támogatása

g) települési születési támogatás

h) tanévkezdési célú települési támogatás

i) települési bölcsődéztetési támogatás

j) települési időskorúak támogatása elbírálása.

(2) A képviselő- testület az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően a polgármesterre ruházza át a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. §-ában foglalt önkormányzati hatósági hatásköröket.

(3) A polgármester két testületi ülés közötti időszakban felmerülő, halasztást nem tűrő önkormányzati ügyekre vonatkozó döntési jogköre a következő ügyekre terjed ki:

a) döntés azon pályázat benyújtásáról, melynek fedezete a költségvetésben biztosított,

b) pályázati eljárásban hiánypótlás teljesítése, egyéb nyilatkozatok megtétele,

c) a képviselő-testület által elfogadott szerződések módosítása, melyek nem járnak többletkötelezettség vállalással az önkormányzat részéről.

(4) A polgármester jogosult dönteni az 500.000 Ft-ot meg nem haladó kötelezettségvállalások, szerződések megkötésének érdekében.

19. Az alpolgármester

28. § (1) A képviselő-testület képviselő –testületi tagjai közül alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait.

(3) Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.

20. A jegyző

29. § (1) A jegyző a képviselő-testület üléseinek előkészítése során:

a) előkészíti a képviselő-testület, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,

b) ellátja a képviselő-testület, és a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat

c) gondoskodik a képviselő-testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítéséről.

(2) A jegyzői tisztség betöltetlensége, ill. tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatok ellátásával - legfeljebb hat hónap időtartamra- a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő a Közös Önkormányzati Hivatalban dolgozó köztisztviselő bízható meg.

(3) Amennyiben a jegyző jogszabálysértést észlel, köteles azt a testület ülésén szóban jelezni, valamint a jelzést írásban az ülésről készült jegyzőkönyvhöz mellékelni.

21. A Képviselő-testület hivatala

30. § A hivatal a jegyző által elkészített Szervezeti és Működési Szabályzat szerint működik, amely részletezi a hivatal feladatait és a belső munkamegosztást.

22. Társulás

31. § (1) Alsódobsza Község Önkormányzata az alábbi társulásoknak a tagja:

a) Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulás (székhelye: Szerencs),

b) Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás (székhelye: Kazincbarcika)

(2) A Társulási Tanácsok ülésén az önkormányzatot a polgármester képviseli, akadályoztatása esetén feladatát az alpolgármester látja el.

(3) A Képviselő-testület a Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulásra ruházza a következő feladat-és hatásköreit: támogató szolgáltatás.

VI. Fejezet

Záró rendelkezések

32. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.

33. § Hatályát veszti az Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2020.(III.12.) önkormányzati rendelet.

34. § Hatályát veszti az Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2020. (III.12.) önkormányzati rendelete megerősítéséről szóló 5/2020.(IV.15.) rendelet.

1. melléklet a 14/2023. (VIII. 9.) önkormányzati rendelethez

Alaptevékenységi besorolás:
841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége

kor.funk.

megnevezés

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320

Köztemető-fenntartás és - működtetés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013390

Egyéb kiegészítő szolgáltatások

031030

Közterület rendjének fenntartása

041232

Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

042220

Erdőgazdálkodás

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

082042

Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

082044

Könyvtári szolgáltatások

082091

Közművelődés- közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092

Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

104031

Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

104035

Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107051

Szociális étkeztetés szociális konyhán

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás