Rudolftelep község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2020(V.25..) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2022. 05. 13- 2023. 03. 10Rudolftelep község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2020(V.25..) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról 1
Rudolftelep Községi Önkormányzat Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében foglalt eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Képviselő-testület feladat és hatáskörét gyakorolva a következőket rendeli el:
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
Az önkormányzat
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Rudolftelep Községi Önkormányzat (továbbiakban: önkormányzat).
(2) Székhelye: Rudolftelep, József Attila utca 1.
2. § (1) Az önkormányzat jelképe: a címer, zászló és pecsét amelyekről, valamint használatuk rendjéről a képviselő-testület rendeletet alkot.
(2) Az önkormányzat képviselő-testülete a helyi kitüntetések és címek alapítására és adományozására rendeletet alkot.
(3)2 Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.rudolftelep.hu
Az önkormányzati jogok
3. § (1) Az önkormányzati jogok az Alaptörvényben rögzítettek szerint illetik meg az önkormányzatot.
(2) A képviselő-testület véleményt nyilváníthat és kezdeményezhet a feladat- és hatáskörébe nem tartozó, de a helyi közösséget érintő ügyekben is. E jogával különösen abban az esetben élhet, ha az ügy a településfejlesztéssel és üzemeltetéssel, a lakossági közszolgáltatások fejlesztésével áll kapcsolatban.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSÉNEK SZABÁLYAI
A képviselő-testület feladat- és hatásköre
4. § (1)3 A képviselő-testület tagjainak száma: 5 fő. A képviselő-testület tagjainak névsorát a rendelet 1. melléklete tartalmazza
(2) A képviselő-testület egyes hatásköreit törvényben meghatározottak szerint átruházhatja. E hatáskör gyakorlásához utasítást adhat, e hatáskört visszavonhatja. Az átruházott hatáskör tovább nem ruházható. (1. melléklet)
(3) A képviselő-testület át nem ruházható hatásköreit Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 42. §-a tartalmazza.
Feladat- és hatáskörök
5. § (1)4 Az önkormányzat az Mötv. 10. § (1) bekezdésében foglaltak szerint, kötelező és önként vállalt feladat- és hatásköröket lát el.
(2) Az önkormányzat az (1) bekezdés szerinti feladatellátása során – törvényben meghatározottak szerint – intézi a helyi közügyeket, gyakorolja a helyi közhatalmat, és megteremti a helyben biztosítható közfeladatok ellátásának feltételrendszerét.
(3) Az önkormányzat szabadon vállalhatja közfeladat ellátását abban az esetben, ha
a) ellátása nem sérti más települések érdekeit,
b) nem tartozik más szerv kizárólagos feladat- és hatáskörébe,
c) megvalósítása nem veszélyezteti a kötelezően előírt feladat- és hatáskörök ellátását,
d) ellátásához a szükséges feltételek fennállnak.
(4) Az önként vállalt feladatok megvalósíthatósága tárgyában a képviselő-testület, az éves költségvetési rendeletben – forrásbiztosítással – dönt.
A képviselő-testület működése
A munkaterv
6. § (1) A képviselő-testület éves munkaterv alapján működik. A munkaterv előkészítése és előterjesztése a polgármester feladata.
(2) A munkaterv tervezetének elkészítéséhez a polgármester javaslatot kér:
a) valamennyi képviselő-testületi tagtól,
b) a képviselő-testület bizottságától,
c) a jegyzőtől,
d) a polgármester által meghatározott szervektől,
e) a fontosabb közszolgáltatást végző szervezetektől és az önkormányzat által alapított illetve fenntartott intézmények vezetőitől.
(3) A munkatervnek tartalmaznia kell:
a) az ülések tervezett időpontját, helyét,
b) a napirendek címét, előadóját,
c) az előterjesztések előkészítésének határidejét,
d) a közmeghallgatás időpontját,
e) a községi lakossági fórumok tervezett rendjét.
(4) A munkatervben meg kell jelölni azokat a témaköröket, amelyeket a bizottság nyújt be, illetőleg amelyek csak meghatározott bizottsági véleménnyel együtt terjeszthetők elő.
A képviselő-testület ülései
7. § (1) A képviselő-testület szabályszerűen összehívott üléseken működik, azokon fejti ki munkásságát és gyakorolja jogkörét.
(2) A testületi ülés lehet:
a) alakuló ülés;
b) soros ülés;
c) soron kívüli ülés;
d) együttes ülés;
e) közmeghallgatás.
A képviselő-testület alakuló ülése
8. § Az alakuló ülés első napirendi pontjaként a Választási Bizottság elnöke tájékoztatást ad a polgármester és a helyi önkormányzati képviselők választásáról; valamint a választás eredményéről.
Soros ülés
9. § A testület az éves munkatervekben meghatározott időpontokban ülésezik, de évente legalább 6 ülés tart. A munkatervben elfogadott időpontoktól utólagosan eltérni rendkívül indokolt esetben lehet, az elmaradt ülés pótlásával.
Soron kívüli ülés
10. § (1) A rendkívüli ülések száma nincs meghatározva és azt valahányszor, ha a szükség úgy kívánja, össze kell hívni.
(2) A rendkívüli ülés összehívására vonatkozó indítványt a polgármesternél kell előterjeszteni.
(3) A polgármester az indítvány benyújtásától számított 15 napon belüli időpontra köteles az ülést összehívni.
(4) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze. A rendkívüli ülés összehívásának indokát a meghívóban fel kell tüntetni. Sürgős, halasztást nem tűrő esetben el lehet tekinteni az írásbeliségtől is, a sürgősség okát azonban mindenféleképpen közölni kell.
Az ülés helye
11. § A képviselő-testület a közmeghallgatást nem tartalmazó üléseit az Önkormányzat Polgármesteri Irodájában tartja, közmeghallgatásait és egyéb lakossági fórumait az Önkormányzat tanácstermében.
A képviselő - testületi ülés összehívása
12. § (1)5 A képviselő-testület ülését a polgármester írásbeli meghívóval hívja össze. A polgármester akadályoztatása esetén az ülést a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester, mindkettőjük akadályoztatása esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze. A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége esetén, a képviselő-testület ülését az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze. Az ülést tizenöt napon belüli időpontra össze kell hívni a települési képviselők egynegyedének, a képviselő-testület bizottságának, valamint a kormányhivatal vezetőjének a testületi ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára. Az indítvány alapján a testületi ülést a polgármester hívja össze a testületi ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározásával.
(2) Az ülés meghívóját, a képviselők részére az ülés előtt legalább 5 nappal kell kézbesíteni. A meghívóval együtt kézbesíteni kell az ülés napirendjének előterjesztéseit is.
Az ülések nyilvánossága
13. § (1) A testületi ülések – zárt ülés kivételével – nyilvánosak és az azokon a megjelenő állampolgárok a részükre kijelölt helyen foglalhatnak helyet.
(2) A képviselő-testület nyílt ülésen megjelenő állampolgárok, az egyes napirendi pontok tárgyalásához – képviselő-testületi hozzájárulás nélkül - nem szólhatnak hozzá, nem nyilváníthatnak véleményt, nem tehetnek fel kérdéseket. A képviselő-testület a hozzájárulásról ügyrendi kérdésként, nyílt szavazással dönt.
(3) A hallgatóság tetszését vagy nemtetszését nem nyilváníthatja ki.
(4) Rendzavarás esetén a polgármester a rendzavarókat rendre utasíthatja, ismétlődő rendzavarás esetén az érintetteket a terem elhagyására kötelezi.
(5) Zárt ülés elrendelésekor a hallgatóságnak a termet el kell hagynia.
(6) A képviselő-testület a működése során keletkezett valamennyi közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerését az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben meghatározottak szerint biztosítja, a tájékoztatási és közzétételi kötelezettség teljesítéséről az önkormányzat honlapján a törvényben meghatározott módon gondoskodik.
Az ülés napirendje
14. § (1) A képviselő-testület ülésének napirendjére a polgármester – elsősorban a kiküldött meghívó szerint - tesz javaslatot, amelynek alapján az ülés napirendjét a képviselő-testület állapítja meg.
(2) A képviselő-testület a napirend kérdésében, vita nélkül szavaz. A napirend elfogadása után az előterjesztő az elfogadott napirendi ponthoz kötve van, annak visszavonására, a napirend megváltoztatására csak a képviselő-testület döntése alapján van lehetőség.
(3) A napirendi pontok tárgyalási sorrendjét az alábbiak szerint kell meghatározni:
a) rendeleti döntést igénylő javaslatok,
b) határozati döntést igénylő javaslatok,
c) a beszámoló jellegű, határozati javaslatot is tartalmazó előterjesztések,
d) beszámolók, tájékoztatók,
e) kérdések,
f) bejelentések, egyéb indítványok, javaslatok.
(4) A napirendi pontok tárgyalása után a polgármester a polgármesteri jelentés keretein belül beszámol:
a) a lejárt határidejű testületi határozatok végrehajtásáról;
b) az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről, valamint a jelentősebb eseményekről;
c) az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
A (4) bekezdésben szabályozott beszámolónál a tárgy- és tényszerűségre, rövidségre kell törekedni. A beszámolóval kapcsolatban a képviselők kérdéseket tehetnek fel, észrevételeiket fogalmazhatják meg, de ebben az esetben is törekedni kell az időbeli rövidségre.
(5) Amíg valamely határozathozatalt igénylő ügy, a napirendi pontok közül, vagy az adott napirenden belül határozattal eldöntve nincs, addig más tárgyra áttérni nem lehet. Ugyanazon ülésen a már egyszer letárgyalt és határozattal eldöntött ügy újból tárgyalás alá nem vehető.
(6) A napirendi pontok tárgyalásának lezárásáról a képviselő-testület dönt.
Az előterjesztések rendje
15. § (1) A képviselő-testületi előterjesztéseket a napirend tárgya szerinti előadók készítik el, akik lehetnek a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, a képviselő-testület bizottsága, a tanácskozási joggal kötelezően meghívottak, illetve a Hivatal adott tárgykörben érintett köztisztviselői, valamint a közös fenntartású intézmények, társulások munkaszervezeteinek ügyintézői.
(2)6
(3)7 Az Ügyrendi Bizottság terjeszti elő a polgármester jutalmazására és egyéb juttatásaira vonatkozó előterjesztést.
(4) A napirendi pontokhoz kapcsolódó egyéb előterjesztéseket – elsősorban az önálló képviselői indítványokat, véleményeket - a polgármesternél kell benyújtani, a képviselő-testületi ülés összehívása előtt, rendes ülés esetében 8 nappal előbb; rendkívüli ülés esetében
– ha azt nem a polgármester kezdeményezi - az ülés összehívásának kezdeményezésekor. Az előterjesztéseket az ülésre szóló meghívóval kapják meg a képviselő-testület ülésére meghívottak a rendelet 12. §-ában foglaltak szerint.
(5) A képviselő-testület ülésén önálló napirendi pontként olyan előterjesztés tárgyalható, amely egyébként megfelel az előterjesztésekkel szemben támasztott általános követelményeknek: előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett, a képviselő-testület vagy a képviselő-testület bizottsága által előzetesen javasolt rendelet- és határozattervezet, beszámoló és tájékoztató.
(6) A testületi ülésre az előterjesztés főszabályként írásban kerül benyújtásra, melytől eltérni csak rendkívüli okok miatt lehet. Ilyen rendkívüli ok lehet pl.: az idő rövidsége és a tárgyalandó előterjesztés fontossága. Rendeleti javaslat csak írásbeli lehet.
(7) Az írásbeli előterjesztésnek tartalmaznia kell:
a) a tárgyat és a tényállást,
b) a lehetséges döntési alternatívákat és azok jogszabályi alapját,
c) az alternatívák indokait,
d) a határozati javaslatot,
e) az önkormányzati rendelet-tervezetét,
f) és szükség szerint a felelős és a határidő megjelölését.
(8) Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.
Kérdés
16. § (1) A képviselő a képviselő-testület ülésén a polgármesterhez, alpolgármesterhez, a jegyzőhöz, a bizottság elnökéhez önkormányzati ügyekben kérdést intézhet, amelyre az ülésen – vagy legkésőbb 15 napon belül írásban – érdemi választ kell adni.
(2) A válasz elfogadásáról a képviselő-testület akkor határoz vita nélkül, ha a kérdező nem fogadta el a választ.
A képviselő-testület tanácskozási rendje
17. § (1) A képviselő-testületi ülést a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti. Egyidejű akadályoztatásuk, valamint polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége esetén, a Rendelet 12. § (1) bekezdését kell alkalmazni.
(2) Az ülést, az ülés vezetője (továbbiakban: polgármester) nyitja meg, megállapítja a jelen lévő képviselők számát, az ülés határozatképességét. A képviselő-testület létszámának ülés közbeni változását (érkező, távozó képviselők) a határozatképesség szempontjából folyamatosan figyelemmel kell kísérni; változás esetén a polgármesternek ismételten meg kell állapítani a határozatképességet, melyet a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.
(3) A képviselő-testületi ülésen résztvevő képviselők, illetve minden jelen lévő személy köteles a tanácskozás méltóságát tiszteletben tartani.
(4) A polgármester gondoskodik a képviselő-testületi ülés rendjének fenntartásáról.
(5) A tanácskozás rendjének megtartása érdekében a polgármester:
a) a tárgytól eltérő, vagy ugyanazon érveket megismétlő felszólalót figyelmezteti, ismétlődő esetben megvonja tőle a szót,
b) rendreutasítja azt a képviselőt, aki a testületi ülés tekintélyét sértő kifejezést használ,
c) rendzavarás esetén figyelmezteti a rendbontót; ha a rendzavarás a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az ülést határozott időre félbeszakíthatja.
(6) A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett – e rendeletben szabályozott – intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani vagy azokkal vitába szállni nem lehet.
A vitavezetés szabályai
18. § (1) A polgármester minden napirendi pont felett vitát nyit. Nem nyit vitát a tájékoztató jellegű napirendek esetében.
(2) A testületi ülésen napirendként, elsőként az adott napirendi pont előadóját, másodikként - ha érintett – a bizottság elnökét illeti meg a szó.
(3) Az írásbeli előterjesztést az előadó és az előterjesztés készítője a napirend tárgyalásának kezdetekor szóban kiegészítheti. A szóbeli kiegészítés csak az írásos előterjesztésben nem ismertetett kérdésekre terjedhet ki. Az előadó röviden indokolni köteles azt is, hogy a szóbeli kiegészítésre miért van szükség, valamint hogy a szóban elmondottak miért nem szerepelnek az írásos előterjesztésben.
(4) A szóbeli kiegészítés után az előterjesztőhöz a képviselők és a tanácskozási joggal jelen lévő meghívottak is kérdéseket intézhetnek. A képviselők kérdésüket, az ülést megelőzően írásban is benyújthatják a polgármesterhez.
(5) A válaszok elhangzása után a kérdezők egyenként nyilatkoznak azok elfogadásáról.
A döntéshozatal szabályai
19. § (1) A képviselő-testület döntéseihez a képviselő-testületnek határozatképesnek kell lennie. A határozatképességet a polgármesternek meg kell állapítania, az ülésen résztvevő képviselők létszámának számszerűségével. Ha az ülés kezdetekor a polgármester megállapítja a képviselő-testület határozatképtelenségét, akkor az ülést nem nyitja meg; ha az ülés folyamán bármikor, illetve a szünet után a polgármester határozatképtelenséget állapít meg, akkor az ülést bezárja, vagy elnapolja.
(2) A határozatképesség megállapítására és bizonyítására a jelenléti ív szolgál, mely tartalmazza a képviselő-testületi ülés időpontját naptári nap és a kezdő időpont óra szerinti megjelöléssel, helyszínét, a képviselő-testület névsorát, a tanácskozási joggal meghívottak és egyéb meghívottak névsorát és meghívotti minőségét teljes ülésen, illetve egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó jogosultság szerinti megbontásban, a nyílt ülésen megjelenő érdeklődők számát. A jelenléti íven fel kell tüntetni az ülés megnyitása után érkező és bezárása előtt távozók távozásának időpontját. A nyílt és zárt ülésen résztvevőkről külön jelenléti ívet kell készíteni.
(3) A képviselő-testület tagjai a jelenléti ív aláírásával és az (2) bekezdés szerinti vezetésével dokumentálják az ülés határozatképességét, a tanácskozási joggal meghívottak és egyéb meghívottak pedig az ülésen vagy annak egyes napirendjein való részvételüket.
(4) Határozatképtelenség esetén a polgármester megkísérli a határozatképesség létrehozását vagy helyreállítását, ennek érdekében a képviselő-testületi ülés kezdetét 15 perccel későbbi időpontra halasztja, vagy ha a határozatképtelenség az ülés közben következik be, 15 perc szünetet rendel el. Ha a képviselő-testület határozatképességének létrehozására vagy helyreállítására tett kísérlet eredménytelenül zárul, akkor 15 napon belüli időponttűzéssel, az ülés újbóli összehívásának szándékát ki kell mondani. Az ülés újbóli összehívására a rendeletben szabályozottak az irányadók.
20. § (1) Ha a képviselő, a képviselő-testület döntéshozatala során nem tesz eleget a Mötv. 49. § (2) bekezdésében szabályozott, személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségének, a bejelentés elmulasztásától számított 3 hónapig az őt megillető tiszteletdíj 75%-ára jogosult.
(2) Ha a polgármester, az alpolgármester a képviselő-testület döntéshozatala során nem tesz eleget a Mötv. 49. § (2) bekezdésében szabályozott, személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségének, a képviselői tiszteltdíj (1) bekezdés szerinti csökkentésének megfelelő összegű rendbírság megfizetésére köteles, az ülést követő 8 napon belül.
A szavazás módja
21. § (1) Szavazni kizárólag személyesen lehet.
(2) A polgármester a vita során elhangzott javaslatokkal érintett részeket, külön-külön bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító és kiegészítő, majd az eredeti javaslatot bocsátja szavazásra. Ha a módosító vagy kiegészítő javaslatot az előterjesztő befogadja, a módosító vagy kiegészítő javaslatról az eredeti javaslatnak módosítással, kiegészítéssel, javaslattal nem érintett pontjaival együtt kell a szavazásra vonatkozó szabályok megfelelő alkalmazásával szavazni.
(3) Képviselői indítványra az előterjesztő által befogadott javaslatról is külön szavazást kell elrendelni.
(4) A szavazás számszerű eredményének megállapítása után a polgármester kihirdeti a döntést.
A nyílt szavazás
22. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik. A polgármester a szavazatokat megszámolja. A szavazás számszerűsége helyességével kapcsolatban felmerülő kétség esetén a szavazást meg kell ismételni.
(2) A szavazatok összeszámlálása után a polgármester megállapítja a javaslat mellett, majd ellene szavazók, végül a szavazástól tartózkodók számát.
A névszerinti szavazás
23. § (1) A név szerinti szavazás esetén a képviselők névsorát ábécé sorrendben kell felolvasni. A képviselők „igen”, „nem”, „tartózkodtam” nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámolja és a szavazás eredményét névsorral együtt átadja a polgármesternek. A szavazás eredményét a polgármester hirdeti ki. A szavazás tényét, számszerű eredményét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell, a szavazási névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
(2) Nem lehet név szerinti szavazást tartani, ha a képviselő-testület titkos szavazás mellett döntött.
(3) Név szerinti szavazást kell tartani, ha azt jogszabály kötelezővé teszi.
A titkos szavazás
24. § (1) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, illetve zárt ülést tarthat. Az alpolgármester választására az Mötv. 74. § (1) bekezdése, és megbízatásának visszavonására az Mötv.76. § d) pontja szerint titkos szavazással kerül sor.
(2)8 A titkos szavazás lebonyolításában az Ügyrendi Bizottság, mint szavazatszámláló bizottság működik közre..
(3) A titkos szavazás szavazólappal történik.
(4) A szavazás lebonyolításának technikai feltételeit a Hivatal biztosítja.
(5) A szavazatszámláló bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát, a szavazás eredményét.
(6) A szavazás eredményéről a bizottság elnöke tájékoztatja a képviselő-testületet.
(7) A titkos szavazásról minden esetben külön jegyzőkönyv készül, mely a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvének melléklete.
Határozathozatal
25. § (1) Minősített többség szükséges:
a) a polgármesterrel szemben fegyelmi, kártérítési eljárás megindításához, vele szemben fegyelmi büntetés kiszabásához, kártérítési felelőssége megállapításához,
b) a képviselő-testület által meghatározott értékhatár feletti hitelfelvétel és kötvénykibocsátáshoz,
c) az önkormányzati tulajdonba kerülő, vagy önkormányzati tulajdonban lévő vagyontárgyak korlátozottan forgalomképessé, vagy forgalomképtelenné, illetve a törzsvagyon forgalomképessé minősítéséhez,
d) a korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak elidegenítéséhez, gazdasági társaságba történő beviteléhez,
e) kitüntetés, díszpolgári cím adományozásához.
A képviselő-testület döntései
26. § (1) A képviselő-testület döntései:
a) önkormányzati rendeletek és
b) határozatok (normatív vagy egyedi).
A határozat
27. § (1) A képviselő-testület normatív határozatait az önkormányzati hivatal rudolftelepi kirendeltségének hirdetőtáblájára történő kifüggesztéssel kell közzé tenni
(2) A határozatokról a jegyző nyilvántartást vezet.
(3) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő három napon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.
(4) A határozatok végrehajtásával kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket a végrehajtásukért felelős személy készíti elő és terjeszti a képviselő-testület elé.
Az önkormányzati rendelet
28. § (1) A képviselő-testület feladatkörében eljárva rendeletet alkothat.
(2) Rendeletalkotást kezdeményezhet:
a) a polgármester;
b) a képviselő;
c) a képviselő-testület bizottsága;
d) a jegyző;
e) a településen működő civil szervezet képviselője.
(3) A kezdeményezésről a polgármester a soron következő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.
(4) A képviselő-testület
a) állást foglal a rendeletalkotás szükségességéről,
b) meghatározza a tervezet elkészítésének főbb elveit, menetét, az egyeztetés és a vitafórumok rendjét,
c)9 az előkészítéssel megbízhatja az Ügyrendi bizottságot, illetőleg e célra külön bizottságot, munkacsoportot hozhat létre,
d) szakértőket kérhet fel az előkészítésben való részvételre,
e) közmeghallgatás tartásáról rendelkezhet.
(5) Az (1) bekezdés szerinti kezdeményezés, annak részletes indoklásával együtt írásban a polgármesterhez kell benyújtani. Végleges megszövegezése a jegyző feladata. A képviselő-testületet az előterjesztésben tájékoztatni kell az előkészítés során felvetett, de a tervezetben nem szereplő kisebbségi javaslatokról is..
(6)10
(7) A rendelet kihirdetéséről és nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
a) A rendelet kihirdetése az önkormányzati hivatal rudolftelepi kirendeltségének hirdetőtábláján való kifüggesztéssel történik.
b) A rendelet közzétételére az Önkormányzat hivatalos honlapján is sor kerül.
(8) Az egységes szerkezetbe foglalt, kihirdetett rendeleteket meg kell küldeni
a) a települési képviselőknek,
b) a rendelet tárgya szerint érintett állami és önkormányzati szervek, intézmények vezetőinek.
(9) A rendeletek folyamatos felülvizsgálatáról a jegyző gondoskodik. A rendeletek hatályosulásának tapasztalatairól a képviselő-testületet – kétévente – tájékoztatja.
A jegyzőkönyv elkészítése
29. § (1)11 A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik. A jegyzőkönyv elkészítése érdekében a képviselő-testület ülésén jegyzőkönyvvezető működik közre.
(2) A jegyzőkönyv egy eredeti példányban készül, melyet – a mellékleteivel együtt – a hivatalban kell helyezni és évente beköttetést követően tárolni, illetve a Nemzeti Jogszabálytár felületére az ülést követő 15 napon belül fel kell terjeszteni.
(3) A képviselő-testület nyílt üléseiről készült jegyzőkönyveket – teljes terjedelmükben – közzé kell tenni az önkormányzat honlapján.
(4) A képviselő-testület a működése során keletkezett valamennyi közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerését az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben meghatározottak szerint biztosítja, a tájékoztatási és közzétételi kötelezettség teljesítéséről az önkormányzat honlapján a törvényben meghatározott módon gondoskodik.
30. § A jegyzőkönyvhöz mellékletként csatolni kell a képviselő kérésére az írásban is benyújtott hozzászólását, kérdését, valamint a jelenléti ívet.
Együttes ülés
31. § (1) A Berentei Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó önkormányzatok képviselő-testületei a közös önkormányzati hivatal működését érintő, a közös önkormányzati hivatal létrehozására irányuló megállapodásban meghatározott kérdésekről együttes ülésükön döntenek.
(2) Az együttes ülés összehívására, vezetésre, a tanácskozási rendjére, a döntéshozatalra vonatkozóan a rendeletben megállapított szabályokat kell alkalmazni, az alábbi eltérésekkel:
a) Az együttes ülés összehívásáról a közös önkormányzati hivatal székhelye szerinti önkormányzat polgármestere (a továbbiakban: székhely önkormányzat polgármestere) gondoskodik. Az ülést köteles összehívni bármelyik nem székhely település polgármesterének indítványára.
b) Az ülés helye a közös önkormányzati hivatalhoz tartozó települések önkormányzatai által, az erre a célra biztosított, megfelelő helyiség. Az ülés helyszínét egymást követő ismétlődéssel állapítják meg a képviselő testületek éves munkatervükben.
c) Az ülést a székhely önkormányzat polgármestere vezeti, akadályoztatása vagy a tisztség betöltetlensége esetén az ülésnek helyet adó önkormányzat polgármestere. Ha az ülés helyszínét a székhely önkormányzat biztosítja, a székhely önkormányzat polgármesterének akadályoztatása vagy a tisztség betöltetlensége esetén, az ülést a székhely önkormányzat alpolgármestere vezeti. A székhely önkormányzat alpolgármesterének akadályoztatása, vagy a tisztség betöltetlensége esetén, az ülést a nem székhely önkormányzatok polgármesterei közül vezeti egy fő, megállapodásuk szerint.
d.) Az együttes ülés jegyzőkönyve az azon résztvevő képviselő-testületek számának megfelelő példányban készül.
A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐK
A települési képviselő
32. § (1) A képviselő jogait és kötelezettségeit az Mötv, valamint e rendelet határozza meg.
(2) A képviselő-testület tagja a község egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választók érdekeit.
(3) Az Mötv-ben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület határozatával
a) első alkalommal 3 havi időtartamra 50 %-os mértékre csökkenti,
b) második alkalommal 6 havi időtartamra 75 %-os mértékre csökkenti,
c) harmadik és további alkalmakkal 12 havi időtartamra megvonja.
A képviselők díjazása
33. § A képviselők tiszteletdíjáról a képviselő-testület rendeletet alkotott.
Az összeférhetetlenség
34. § (1) A képviselő összeférhetetlenségére az Mötv. 36-37. §-ában foglaltak az irányadók. Az összeférhetetlenségi bejelentést az ok megjelölésével a polgármesternél kell előterjeszteni.
(2)12 Az összeférhetetlenségi ügyeket az Ügyrendi Bizottság vizsgálja.
(3) A bizottság elnöke köteles az összeférhetetlenségi vizsgálat eredményét a legközelebbi testületi ülésen ismertetni, s döntésre előkészíteni.
Vagyonnyilatkozat
35. § (1) A képviselő az Mötv. 39. § (1) bekezdése és a bizottság nem képviselő tagja pedig a 2007. évi CLII. törvény alapján vagyon-nyilatkozatot köteles tenni.
(2)13 A vagyonnyilatkozatokat az Ügyrendi Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGA
A bizottság jogállása
36. § (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, átruházott hatáskörben a döntések meghozatalára, a döntések végrehajtásának szervezésére, valamint ellenőrzésére állandó bizottságokat, valamint ideiglenes bizottságokat hozhat létre.
(2) A bizottság elnökére és tagjaira bármelyik képviselő javaslatot tehet.
Állandó bizottság
37. §14 (1) A Képviselő-testület által létrehozott állandó bizottság: az Ügyrendi Bizottság (továbbiakban: Bizottság).
(2) Az Ügyrendi Bizottság tagjainak száma 5 fő, 3 fő képviselő és 2 fő nem képviselő bizottsági tag. A Bizottság tagjainak névsorát a 2. melléklet tartalmazza
38. § (1)15 Az Ügyrendi Bizottság feladatköre a 2. mellékletben kerül részletezésre.
(2) A bizottság elnökét, tagjait, a képviselő-testület választja meg.
(3) A képviselő-testület a bizottságra átruházott hatáskör gyakorlásához utasítást adhat, e hatáskört visszavonhatja.
(4) A Bizottság nem képviselő tagjai esküt tesznek, illetve eleget tesznek vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségüknek
39. § (1) A képviselő-testület indokolt esetben, általa meghatározott feladatok ellátására, ideiglenes bizottságot is létrehozhat. A bizottság részletes feladatait a képviselő-testület határozza meg.
(2) Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetve az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.
(3) Az ideiglenes bizottság feladata különösen:
a) esetenként jelentkező, mérlegelést és körültekintést igénylő feladatok végrehajtásának előkészítése;
b) egyes képviselő-testületi rendeletek vagy döntések előkészítése, végrehajtásának ellenőrzése.
A bizottság ülései
40. § (1)16
(2) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti.
(3) Az elnök akadályoztatása esetén feladatait az elnökhelyettes látja el.
(4) Az elnök köteles a határozatban, indítványban megjelölt határidőn belülre összehívni a bizottságot:
a) a képviselő-testület határozatára;
b) a polgármester indítványára;
c) a jegyző indítványára;
d) a bizottsági tagok legalább egynegyedének indítványára.
(5) Bármely képviselő javasolhatja a bizottság elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó kérdés megtárgyalását, amelyet a bizottság legközelebbi ülése elé kell terjeszteni. A tárgyalásra az indítványozó képviselőt meg kell hívni.
(6) A Bizottság működésének ügyviteli feladatait a Berentei Közös Önkormányzati Hivatal, illetve annak Rudolftelepi Kirendeltsége (továbbiakban: Hivatal) látja el.
A POLGÁRMESTER, AZ ALPOLGÁRMESTER, A JEGYZŐ
A polgármester
41. § (1) Rudolftelep község polgármestere a megbízatását főállásban látja el.
(2) A képviselő-testület egyes hatásköreinek gyakorlását a polgármesterre ruházza át.
(3) A képviselő-testület a polgármesterre átruházott hatáskör gyakorlásához utasítást adhat,
e hatáskört visszavonhatja.
A polgármester feladatai
42. § (1) A polgármester – törvényben meghatározottakon túli - feladata különösen:
a) a község fejlődésének elősegítése,
b) a helyi közszolgáltatások fejlesztésének elősegítése,
c) a község vagyonának megőrzése és gyarapítása,
d) a községgazdálkodás,
e) a demokratikus helyi hatalomgyakorlás, a közakarat érvényesülésének a biztosítása,
f) a képviselő-testület működési feltételeinek a megteremtése, munkájának megszervezése, összehangolása,
g) a képviselő-testület döntéseinek előkészítése, a döntések végrehajtása, a végrehajtás megszervezése és ellenőrzése,
h) a lakosság összeszerveződő közösségeinek a támogatása, az együttműködés kialakítása,
i) a nyilvánosság megteremtése, a helyi fórumok szervezése,
j) az önkormányzati saját intézmények működésének ellenőrzése, segítése.
(2) A polgármester képviselő-testület működésével összefüggő feladata különösen a képviselők munkájának segítése.
(3) A polgármester állandó- és eseti bizottságok működésével összefüggő jogkörei:
a) indítványozhatja a bizottság összehívását,
b) gondoskodik a bizottságok tevékenysége előkészítése és összehangolása érdekében a megfelelő tájékoztatásukról,
c) ellenőrzi a bizottságok határozatainak, javaslatainak intézését, a bizottságokkal kapcsolatos hivatali tevékenységet.
(4) Polgármester részére feladatokat a jogszabályokon túl, a képviselő-testület állapíthat meg.
(5) A polgármester a képviselő-testület döntései szerint és saját jogkörében eljárva, jogszabályban és a közös önkormányzati hivatal létrehozására irányuló megállapodásban rögzítettek szerint irányítja a hivatalt.
43. § A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, rendkívüli testületi ülést összehívására sem lehetőséget biztosító körülmény fennállása esetén, dönthet olyan pályázatok benyújtásáról – továbbá aláírhatja a benyújtáshoz szükséges dokumentumokat -, amelyekhez önkormányzati saját forrást nem kell biztosítani.
44. §17 A polgármester, alpolgármester hiányában, lemondását az Ügyrendi Bizottság elnökének adja át, részére juttatja el.
45. §18 A polgármester tisztségének megszűnése esetén munkakörét az új polgármesternek, alpolgármesternek, ezek hiányában az Ügyrendi Bizottság elnökének adja át.
Összeférhetetlenség, vagyonnyilatkozattételi kötelezettség
46. § A polgármesterre vonatkozó összeférhetetlenségi és vagyonnyilatkozat tételi kötelezettséggel kapcsolatos szabályokat az Mötv. 72. §-a állapítja meg.
Az alpolgármester
47. § (1) A képviselő-testület – saját tagjai közül a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel, a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.
(3) Az alpolgármesterre megfelelően irányadók a polgármesterre vonatkozó szabályok.
A jegyző
48. § (1) A jegyző vezeti a Berentei Közös Önkormányzati Hivatalt.
(2) A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról. Ennek keretében:
a) előkészíti a képviselő-testület, valamint a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket;
b) ellátja a képviselő-testület, a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat;
c) a képviselő-testületi ülésen az előterjesztés vitájában, a szavazás előtt bármely javaslatot érintően törvényességi észrevételt tehet;
d) rendszeresen ügyfélfogadást tart;
e) szervezi a Hivatal ügyfélszolgálati tevékenységét;
f) ellátja a közigazgatási tevékenység korszerűsítésével és fejlesztésével összefüggő feladatokat.
(3) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb 6 hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a Berentei Közös Önkormányzati Hivatalt fenntartó önkormányzatok polgármesterei által megbízott köztisztviselő látja el.
A Közös Önkormányzati Hivatal
49. § (1) Berente Község Önkormányzata Képviselő-testülete; Alacska Község Önkormányzat Képviselő-testülete és Rudolftelep Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Mötv.84. § (1) bekezdésének felhatalmazása alapján, az Mötv. 85. § (1)-(2) bekezdésének szabályai szerint, az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására közös önkormányzati hivatalt (továbbiakban: Hivatal) hoznak létre, melynek neve: Berentei Közös Önkormányzati Hivatal.
(2) A nem hivatali székhely településeken – Alacska és Rudolftelep – az ügyfélfogadást, a (1) bekezdés szerinti feladatok ellátását az állandó kirendeltségek biztosítják.
AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDASÁGI ALAPJAI, TÁRSULÁSAI
Az önkormányzat társulásai
Az önkormányzat vagyona, költségvetése
50. § (1) Az önkormányzat törzsvagyonára és a tulajdonosi jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat önkormányzati rendelet szabályozza.
(2) A polgármester évenként közmeghallgatáson köteles tájékoztatni a lakosságot az önkormányzat vagyoni helyzetének alakulásáról.
51. § (1) Az önkormányzat a Mötv.-ben szabályozottak szerint bonyolítja gazdálkodását, viseli veszteséges gazdálkodásának következményeit. A gazdálkodás formáit a helyi önkormányzat feladataihoz igazodóan választja meg, önállóan alakítja ki az érdekeltségi szabályokat a pénzügyi előírások keretei között.
(2) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötéséről vagy befektetéséről – a képviselő-testület folyamatos tájékoztatása mellett – saját hatáskörben döntsön.
(3)19 Az önkormányzat egységes kormányzati funkció rendjét a 3. melléklet tartalmazza.
52. § (1) A képviselő-testület a Mötv. előírásainak megfelelően egy vagy több önkormányzati feladat- és hatáskör, valamint a polgármester és a jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörének hatékonyabb, célszerűbb ellátására jogi személyiséggel rendelkező társulást hozhat létre, ahhoz csatlakozhat.
A LAKOSSÁGI FÓRUMOK, KÖZMEGHALLGATÁS
Lakossági fórumok
53. § (1) A képviselő-testület lakossági fórumok szervezésével teremt lehetőséget az állampolgárok és önszerveződő közösségeik számára a helyi ügyekben való részvételre:
a) a fontosabb döntések előkészítése során a vélemény nyilvánítására,
b) a közvetlen tájékoztatásra,
c) közérdekű bejelentésre vagy javaslattételre.
(2) Lakossági fórumok:
a) falugyűlés,
b) állampolgári közösségek rendezvényei.
(3) A lakossággal való élő és szorosabb kapcsolattartást szolgálja az önkormányzattal összefüggő híreknek a helyi tévén keresztül történő tájékoztatása és az önkormányzat hivatalos honlapjának fenntartása.
(4) A lakosságot a lakossági fórum helyéről és időpontjáról annak megtartása előtt legalább 8 nappal korábban a meghívó közzétételével értesíteni kell. A meghívót az önkormányzati hivatal rudolftelepi kirendeltségének hirdetőtábláján ki kell függeszteni és az önkormányzat hivatalos honlapján közzé kell tenni.
Falugyűlés
54. § (1) A polgármester vagy a képviselő-testület előre meghatározott közérdekű kérdésben, illetőleg a jelentősebb községi döntések előkészítésére az állampolgárok és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatására, véleményének kikérése céljából lakossági fórumot, falugyűlést hívhat össze.
(2) A falugyűlés egyaránt összehívható a község egészét, vagy annak nagyobb, illetőleg egy részét érintő tárgykörökben.
(3) A falugyűlés elé kerülő ügyeket a képviselő-testület előzetesen megtárgyalja és véleményt nyilvánít.
Közmeghallgatás
55. § (1) A képviselő-testület
a) munkaterve,
b) eseti döntése
alapján évente szükség szerint, de legalább egy alkalommal előre meghirdetett, közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatási napirendek tárgyát a képviselő-testület határozza meg, melynek a lakosság körében való megismertetéséről a polgármester gondoskodik.
(3) A lakosságot a közmeghallgatás helyéről és időpontjáról annak megtartása előtt legalább 8 nappal korábban a meghívó közzétételével értesíteni kell. A meghívót az önkormányzati hivatal rudolftelepi kirendeltségének hirdetőtábláján ki kell függeszteni és az önkormányzat hivatalos honlapján közzé kell tenni.
(4) A közmeghallgatáson résztvevők felszólalhatnak, észrevételeket tehetnek és kérdéseket intézhetnek a polgármesterhez, a jegyzőhöz, a képviselőkhöz, a képviselő-testület bizottságához.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
56. § (1) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszíti a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2018. (XI.27.) önkormányzati rendelet
1. melléklet a 4/2020. (V.12.) önkormányzati rendelethez20
1. A Képviselő-testület tagjainak névsora:
a) Zilahy Zoltán polgármester
b) Ardai László alpolgármester
c) Balázs István képviselő
d) Balázs Zoltán képviselő
e) Sipos-Primó Edina képviselő
2. A polgármesterre átruházott határkörök:
2.1. A munkaügyi igazgatás területén:
Gyakorolja a képviselő-testület alkalmazásában álló, a Munkatörvénykönyve hatálya alá tartozók esetében tekintetében az egyéb munkáltatói jogokat.
2.2. A szociális- és gyermekvédelmi igazgatás körében dönt:
a) a lakhatási támogatásról,
b) a gyermekszületési támogatásról,
c) a temetési támogatásról,
d) a köztemetésről.
2.3. A pénzügyi igazgatás körében:
a) Kiadja a hozzájáruló nyilatkozatot jelzálogjog és az azt biztosító elidegenítési és terhelési tilalom bejegyzésére az önkormányzatot követő sorrendben.
b) Kiadja a nyilatkozatot az önkormányzat javára bejegyzett jelzálogjog és az azt biztosító elidegenítési és terhelési tilalom törlése iránt.
2.4. Az építésügyi igazgatás körében:
a) Dönt a közterület-használati engedély iránti kérelmek tárgyában.
b) Kiadja a tulajdonosi hozzájárulásokat.
c) Településképi véleményezési eljárás lefolytatása.
d) Településképi bejelentési eljárás lefolytatása.
e) Településképi kötelezési eljárás lefolytatása.
3. A társulásokra átruházott hatáskörök:
3.1. A Sajó-Bódva Völgye és Környéke Önkormányzati Társulásra átruházott feladat és hatáskör:
Székhelye: Kazincbarcika Város Önkormányzata, 3700 Kazincbarcika, Fő tér 4.
Gondoskodik a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 33-37/A. §-ában meghatározott hulladékgazdálkodási feladatok és hatáskörök ellátásáról.
3.2. Kazincbarcika és Vonzáskörzete Többcélú Önkormányzati Kistérségi Társulásra átruházott feladat és hatáskör:
Székhelye: Kazincbarcika Város Önkormányzata, 3700 Kazincbarcika, Fő tér 4.
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 119. §-ában meghatározott, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 70. §-a szerinti a belső ellenőrzéshez kapcsolódó feladat- és hatáskör.
3.3. Rudabánya és Környéke Szociális Szolgáltató Önkormányzati Társulásra átruházott feladat és hatáskör:
Székhelye: 3733 Rudabánya, Gvadányi J. út 47.
Gyermekjóléti és családsegítő feladatok.
2. melléklet a 4/2020. (V.12.)) önkormányzati rendelethez21
1. Az Ügyrendi Bizottság tagjainak névsora:
a) Sipos-Primó Edina elnök, képviselő
b) Balázs István tag, képviselő
c) Balázs Zoltán tag, képviselő
d) Dániel Szabolcs nem képviselő tag
e) Nagy Béláné nem képviselő tag
2. Ügyrendi Bizottság feladatai:
a) az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezések kivizsgálása,
b) a polgármester, az önkormányzati képviselők és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatának nyilvántartása, ellenőrzése,
c) a polgármester jutalmazására,egyéb juttatására vonatkozó javaslat előkészítése,
d) a titkos szavazások lebonyolítása,
e) a személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálása,
f) A Képviselő-testület megbízása alapján a rendeletalkotás előkészítése.
1. függelék22
2. függelék23
3. melléklet24
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
013320 Köztemető-fenntartása és –működtetés |
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatok feladatok |
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények |
022010 Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése |
032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek |
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
041232 Start – munka program – Téli közfoglalkoztatás |
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
041236 Országos közfoglalkoztatási program |
041237 Közfoglalkoztatás mintaprogram |
045120 Út, autópálya építése |
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek |
051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása |
064010 Közvilágítás |
066010 Zöldterület-kezelés |
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
072111 Háziorvosi alapellátás |
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás |
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése |
086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése |
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása |
082043 Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme |
082044 Könyvtári szolgáltatás |
082064 Múzeumi közművelődési, közönségkapcsolati tevékenység |
082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
082094 Közművelődés – kulturális alapú gazdaságfejlesztés |
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai |
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben |
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben |
104030 Gyermekek napközbeni ellátása |
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
104042 Gyermekjóléti szolgáltatások |
106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
107051 Szociális étkeztetés |
107052 Házi segítségnyújtás |
107053 Jelzőrendszeres ház segítségnyújtás |
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás |
107080 Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok |
A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2020. május 27. napjával.
A 2. § (3) bekezdését a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.
A 4. § (1) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Az 5. § (1) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 12. § (1) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 15. § (2) bekezdését a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 16. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 15. § (3) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
A 24. § (2) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A 28. § (4) bekezdés c) pontja a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.
A 28. § (6) bekezdését a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 16. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 29. § (1) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.
A 34. § (2) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.
A 35. § (2) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.
A 37. § a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 11. §-ával megállapított szöveg.
A 38. § (1) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.
A 40. § (1) bekezdését a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 16. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
A 44. § a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 13. §-ával megállapított szöveg.
A 45. § a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 13. §-ával megállapított szöveg.
Az 51. § (3) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 15. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. melléklet a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 15. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 1. függeléket a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 16. § d) pontja hatályon kívül helyezte.
A 2. függeléket a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 16. § e) pontja hatályon kívül helyezte.
A 3. mellékletet a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 15. § (3) bekezdése iktatta be.