Rudolftelep község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2020(V.25..) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2024. 04. 24- 2024. 10. 09 09:40Rudolftelep község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2020(V.25..) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról 1
Rudolftelep Községi Önkormányzat Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében foglalt eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Képviselő-testület feladat és hatáskörét gyakorolva a következőket rendeli el:
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
Az önkormányzat
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Rudolftelep Községi Önkormányzat (továbbiakban: önkormányzat).
(2) Székhelye: Rudolftelep, József Attila utca 1.
2. § (1) Az önkormányzat jelképe: a címer, zászló és pecsét amelyekről, valamint használatuk rendjéről a képviselő-testület rendeletet alkot.
(2) Az önkormányzat képviselő-testülete a helyi kitüntetések és címek alapítására és adományozására rendeletet alkot.
(3)2 Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.rudolftelep.hu
Az önkormányzati jogok
3. § (1) Az önkormányzati jogok az Alaptörvényben rögzítettek szerint illetik meg az önkormányzatot.
(2) A képviselő-testület véleményt nyilváníthat és kezdeményezhet a feladat- és hatáskörébe nem tartozó, de a helyi közösséget érintő ügyekben is. E jogával különösen abban az esetben élhet, ha az ügy a településfejlesztéssel és üzemeltetéssel, a lakossági közszolgáltatások fejlesztésével áll kapcsolatban.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSÉNEK SZABÁLYAI
A képviselő-testület feladat- és hatásköre
4. § (1)3 A képviselő-testület tagjainak száma: 5 fő. A képviselő-testület tagjainak névsorát a rendelet 1. melléklete tartalmazza
(2) A képviselő-testület egyes hatásköreit törvényben meghatározottak szerint átruházhatja. E hatáskör gyakorlásához utasítást adhat, e hatáskört visszavonhatja. Az átruházott hatáskör tovább nem ruházható. (1. melléklet)
(3) A képviselő-testület át nem ruházható hatásköreit Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 42. §-a tartalmazza.
Feladat- és hatáskörök
5. § (1)4 Az önkormányzat az Mötv. 10. § (1) bekezdésében foglaltak szerint, kötelező és önként vállalt feladat- és hatásköröket lát el.
(2) Az önkormányzat az (1) bekezdés szerinti feladatellátása során – törvényben meghatározottak szerint – intézi a helyi közügyeket, gyakorolja a helyi közhatalmat, és megteremti a helyben biztosítható közfeladatok ellátásának feltételrendszerét.
(3) Az önkormányzat szabadon vállalhatja közfeladat ellátását abban az esetben, ha
a) ellátása nem sérti más települések érdekeit,
b) nem tartozik más szerv kizárólagos feladat- és hatáskörébe,
c) megvalósítása nem veszélyezteti a kötelezően előírt feladat- és hatáskörök ellátását,
d) ellátásához a szükséges feltételek fennállnak.
(4) Az önként vállalt feladatok megvalósíthatósága tárgyában a képviselő-testület, az éves költségvetési rendeletben – forrásbiztosítással – dönt.
A képviselő-testület működése
A munkaterv
6. § (1) A képviselő-testület éves munkaterv alapján működik. A munkaterv előkészítése és előterjesztése a polgármester feladata.
(2) A munkaterv tervezetének elkészítéséhez a polgármester javaslatot kér:
a) valamennyi képviselő-testületi tagtól,
b) a képviselő-testület bizottságától,
c) a jegyzőtől,
d) a polgármester által meghatározott szervektől,
e) a fontosabb közszolgáltatást végző szervezetektől és az önkormányzat által alapított illetve fenntartott intézmények vezetőitől.
(3) A munkatervnek tartalmaznia kell:
a) az ülések tervezett időpontját, helyét,
b) a napirendek címét, előadóját,
c) az előterjesztések előkészítésének határidejét,
d) a közmeghallgatás időpontját,
e) a községi lakossági fórumok tervezett rendjét.
(4) A munkatervben meg kell jelölni azokat a témaköröket, amelyeket a bizottság nyújt be, illetőleg amelyek csak meghatározott bizottsági véleménnyel együtt terjeszthetők elő.
A képviselő-testület ülései
7. § (1) A képviselő-testület szabályszerűen összehívott üléseken működik, azokon fejti ki munkásságát és gyakorolja jogkörét.
(2) A testületi ülés lehet:
a) alakuló ülés;
b) soros ülés;
c) soron kívüli ülés;
d) együttes ülés;
e) közmeghallgatás.
A képviselő-testület alakuló ülése
8. § Az alakuló ülés első napirendi pontjaként a Választási Bizottság elnöke tájékoztatást ad a polgármester és a helyi önkormányzati képviselők választásáról; valamint a választás eredményéről.
Soros ülés
9. § A testület az éves munkatervekben meghatározott időpontokban ülésezik, de évente legalább 6 ülés tart. A munkatervben elfogadott időpontoktól utólagosan eltérni rendkívül indokolt esetben lehet, az elmaradt ülés pótlásával.
Soron kívüli ülés
10. § (1) A rendkívüli ülések száma nincs meghatározva és azt valahányszor, ha a szükség úgy kívánja, össze kell hívni.
(2) A rendkívüli ülés összehívására vonatkozó indítványt a polgármesternél kell előterjeszteni.
(3) A polgármester az indítvány benyújtásától számított 15 napon belüli időpontra köteles az ülést összehívni.
(4) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze. A rendkívüli ülés összehívásának indokát a meghívóban fel kell tüntetni. Sürgős, halasztást nem tűrő esetben el lehet tekinteni az írásbeliségtől is, a sürgősség okát azonban mindenféleképpen közölni kell.
Az ülés helye
11. § A képviselő-testület a közmeghallgatást nem tartalmazó üléseit az Önkormányzat Polgármesteri Irodájában tartja, közmeghallgatásait és egyéb lakossági fórumait az Önkormányzat tanácstermében.
A képviselő - testületi ülés összehívása
12. § (1)5 A képviselő-testület ülését a polgármester írásbeli meghívóval hívja össze. A polgármester akadályoztatása esetén az ülést a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester, mindkettőjük akadályoztatása esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze. A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége esetén, a képviselő-testület ülését az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze. Az ülést tizenöt napon belüli időpontra össze kell hívni a települési képviselők egynegyedének, a képviselő-testület bizottságának, valamint a kormányhivatal vezetőjének a testületi ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára. Az indítvány alapján a testületi ülést a polgármester hívja össze a testületi ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározásával.
(2) Az ülés meghívóját, a képviselők részére az ülés előtt legalább 5 nappal kell kézbesíteni. A meghívóval együtt kézbesíteni kell az ülés napirendjének előterjesztéseit is.
Az ülések nyilvánossága
13. § (1) A testületi ülések – zárt ülés kivételével – nyilvánosak és az azokon a megjelenő állampolgárok a részükre kijelölt helyen foglalhatnak helyet.
(2) A képviselő-testület nyílt ülésen megjelenő állampolgárok, az egyes napirendi pontok tárgyalásához – képviselő-testületi hozzájárulás nélkül - nem szólhatnak hozzá, nem nyilváníthatnak véleményt, nem tehetnek fel kérdéseket. A képviselő-testület a hozzájárulásról ügyrendi kérdésként, nyílt szavazással dönt.
(3) A hallgatóság tetszését vagy nemtetszését nem nyilváníthatja ki.
(4) Rendzavarás esetén a polgármester a rendzavarókat rendre utasíthatja, ismétlődő rendzavarás esetén az érintetteket a terem elhagyására kötelezi.
(5) Zárt ülés elrendelésekor a hallgatóságnak a termet el kell hagynia.
(6) A képviselő-testület a működése során keletkezett valamennyi közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerését az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben meghatározottak szerint biztosítja, a tájékoztatási és közzétételi kötelezettség teljesítéséről az önkormányzat honlapján a törvényben meghatározott módon gondoskodik.
Az ülés napirendje
14. § (1) A képviselő-testület ülésének napirendjére a polgármester – elsősorban a kiküldött meghívó szerint - tesz javaslatot, amelynek alapján az ülés napirendjét a képviselő-testület állapítja meg.
(2) A képviselő-testület a napirend kérdésében, vita nélkül szavaz. A napirend elfogadása után az előterjesztő az elfogadott napirendi ponthoz kötve van, annak visszavonására, a napirend megváltoztatására csak a képviselő-testület döntése alapján van lehetőség.
(3) A napirendi pontok tárgyalási sorrendjét az alábbiak szerint kell meghatározni:
a) rendeleti döntést igénylő javaslatok,
b) határozati döntést igénylő javaslatok,
c) a beszámoló jellegű, határozati javaslatot is tartalmazó előterjesztések,
d) beszámolók, tájékoztatók,
e) kérdések,
f) bejelentések, egyéb indítványok, javaslatok.
(4) A napirendi pontok tárgyalása után a polgármester a polgármesteri jelentés keretein belül beszámol:
a) a lejárt határidejű testületi határozatok végrehajtásáról;
b) az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről, valamint a jelentősebb eseményekről;
c) az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
A (4) bekezdésben szabályozott beszámolónál a tárgy- és tényszerűségre, rövidségre kell törekedni. A beszámolóval kapcsolatban a képviselők kérdéseket tehetnek fel, észrevételeiket fogalmazhatják meg, de ebben az esetben is törekedni kell az időbeli rövidségre.
(5) Amíg valamely határozathozatalt igénylő ügy, a napirendi pontok közül, vagy az adott napirenden belül határozattal eldöntve nincs, addig más tárgyra áttérni nem lehet. Ugyanazon ülésen a már egyszer letárgyalt és határozattal eldöntött ügy újból tárgyalás alá nem vehető.
(6) A napirendi pontok tárgyalásának lezárásáról a képviselő-testület dönt.
Az előterjesztések rendje
15. § (1) A képviselő-testületi előterjesztéseket a napirend tárgya szerinti előadók készítik el, akik lehetnek a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, a képviselő-testület bizottsága, a tanácskozási joggal kötelezően meghívottak, illetve a Hivatal adott tárgykörben érintett köztisztviselői, valamint a közös fenntartású intézmények, társulások munkaszervezeteinek ügyintézői.
(2)6
(3)7 Az Ügyrendi Bizottság terjeszti elő a polgármester jutalmazására és egyéb juttatásaira vonatkozó előterjesztést.
(4) A napirendi pontokhoz kapcsolódó egyéb előterjesztéseket – elsősorban az önálló képviselői indítványokat, véleményeket - a polgármesternél kell benyújtani, a képviselő-testületi ülés összehívása előtt, rendes ülés esetében 8 nappal előbb; rendkívüli ülés esetében
– ha azt nem a polgármester kezdeményezi - az ülés összehívásának kezdeményezésekor. Az előterjesztéseket az ülésre szóló meghívóval kapják meg a képviselő-testület ülésére meghívottak a rendelet 12. §-ában foglaltak szerint.
(5) A képviselő-testület ülésén önálló napirendi pontként olyan előterjesztés tárgyalható, amely egyébként megfelel az előterjesztésekkel szemben támasztott általános követelményeknek: előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett, a képviselő-testület vagy a képviselő-testület bizottsága által előzetesen javasolt rendelet- és határozattervezet, beszámoló és tájékoztató.
(6) A testületi ülésre az előterjesztés főszabályként írásban kerül benyújtásra, melytől eltérni csak rendkívüli okok miatt lehet. Ilyen rendkívüli ok lehet pl.: az idő rövidsége és a tárgyalandó előterjesztés fontossága. Rendeleti javaslat csak írásbeli lehet.
(7) Az írásbeli előterjesztésnek tartalmaznia kell:
a) a tárgyat és a tényállást,
b) a lehetséges döntési alternatívákat és azok jogszabályi alapját,
c) az alternatívák indokait,
d) a határozati javaslatot,
e) az önkormányzati rendelet-tervezetét,
f) és szükség szerint a felelős és a határidő megjelölését.
(8) Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.
Kérdés
16. § (1) A képviselő a képviselő-testület ülésén a polgármesterhez, alpolgármesterhez, a jegyzőhöz, a bizottság elnökéhez önkormányzati ügyekben kérdést intézhet, amelyre az ülésen – vagy legkésőbb 15 napon belül írásban – érdemi választ kell adni.
(2) A válasz elfogadásáról a képviselő-testület akkor határoz vita nélkül, ha a kérdező nem fogadta el a választ.
A képviselő-testület tanácskozási rendje
17. § (1) A képviselő-testületi ülést a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti. Egyidejű akadályoztatásuk, valamint polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége esetén, a Rendelet 12. § (1) bekezdését kell alkalmazni.
(2) Az ülést, az ülés vezetője (továbbiakban: polgármester) nyitja meg, megállapítja a jelen lévő képviselők számát, az ülés határozatképességét. A képviselő-testület létszámának ülés közbeni változását (érkező, távozó képviselők) a határozatképesség szempontjából folyamatosan figyelemmel kell kísérni; változás esetén a polgármesternek ismételten meg kell állapítani a határozatképességet, melyet a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.
(3) A képviselő-testületi ülésen résztvevő képviselők, illetve minden jelen lévő személy köteles a tanácskozás méltóságát tiszteletben tartani.
(4) A polgármester gondoskodik a képviselő-testületi ülés rendjének fenntartásáról.
(5) A tanácskozás rendjének megtartása érdekében a polgármester:
a) a tárgytól eltérő, vagy ugyanazon érveket megismétlő felszólalót figyelmezteti, ismétlődő esetben megvonja tőle a szót,
b) rendreutasítja azt a képviselőt, aki a testületi ülés tekintélyét sértő kifejezést használ,
c) rendzavarás esetén figyelmezteti a rendbontót; ha a rendzavarás a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az ülést határozott időre félbeszakíthatja.
(6) A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett – e rendeletben szabályozott – intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani vagy azokkal vitába szállni nem lehet.
A vitavezetés szabályai
18. § (1) A polgármester minden napirendi pont felett vitát nyit. Nem nyit vitát a tájékoztató jellegű napirendek esetében.
(2) A testületi ülésen napirendként, elsőként az adott napirendi pont előadóját, másodikként - ha érintett – a bizottság elnökét illeti meg a szó.
(3) Az írásbeli előterjesztést az előadó és az előterjesztés készítője a napirend tárgyalásának kezdetekor szóban kiegészítheti. A szóbeli kiegészítés csak az írásos előterjesztésben nem ismertetett kérdésekre terjedhet ki. Az előadó röviden indokolni köteles azt is, hogy a szóbeli kiegészítésre miért van szükség, valamint hogy a szóban elmondottak miért nem szerepelnek az írásos előterjesztésben.
(4) A szóbeli kiegészítés után az előterjesztőhöz a képviselők és a tanácskozási joggal jelen lévő meghívottak is kérdéseket intézhetnek. A képviselők kérdésüket, az ülést megelőzően írásban is benyújthatják a polgármesterhez.
(5) A válaszok elhangzása után a kérdezők egyenként nyilatkoznak azok elfogadásáról.
A döntéshozatal szabályai
19. § (1) A képviselő-testület döntéseihez a képviselő-testületnek határozatképesnek kell lennie. A határozatképességet a polgármesternek meg kell állapítania, az ülésen résztvevő képviselők létszámának számszerűségével. Ha az ülés kezdetekor a polgármester megállapítja a képviselő-testület határozatképtelenségét, akkor az ülést nem nyitja meg; ha az ülés folyamán bármikor, illetve a szünet után a polgármester határozatképtelenséget állapít meg, akkor az ülést bezárja, vagy elnapolja.
(2) A határozatképesség megállapítására és bizonyítására a jelenléti ív szolgál, mely tartalmazza a képviselő-testületi ülés időpontját naptári nap és a kezdő időpont óra szerinti megjelöléssel, helyszínét, a képviselő-testület névsorát, a tanácskozási joggal meghívottak és egyéb meghívottak névsorát és meghívotti minőségét teljes ülésen, illetve egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó jogosultság szerinti megbontásban, a nyílt ülésen megjelenő érdeklődők számát. A jelenléti íven fel kell tüntetni az ülés megnyitása után érkező és bezárása előtt távozók távozásának időpontját. A nyílt és zárt ülésen résztvevőkről külön jelenléti ívet kell készíteni.
(3) A képviselő-testület tagjai a jelenléti ív aláírásával és az (2) bekezdés szerinti vezetésével dokumentálják az ülés határozatképességét, a tanácskozási joggal meghívottak és egyéb meghívottak pedig az ülésen vagy annak egyes napirendjein való részvételüket.
(4) Határozatképtelenség esetén a polgármester megkísérli a határozatképesség létrehozását vagy helyreállítását, ennek érdekében a képviselő-testületi ülés kezdetét 15 perccel későbbi időpontra halasztja, vagy ha a határozatképtelenség az ülés közben következik be, 15 perc szünetet rendel el. Ha a képviselő-testület határozatképességének létrehozására vagy helyreállítására tett kísérlet eredménytelenül zárul, akkor 15 napon belüli időponttűzéssel, az ülés újbóli összehívásának szándékát ki kell mondani. Az ülés újbóli összehívására a rendeletben szabályozottak az irányadók.
20. § (1) Ha a képviselő, a képviselő-testület döntéshozatala során nem tesz eleget a Mötv. 49. § (2) bekezdésében szabályozott, személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségének, a bejelentés elmulasztásától számított 3 hónapig az őt megillető tiszteletdíj 75%-ára jogosult.
(2) Ha a polgármester, az alpolgármester a képviselő-testület döntéshozatala során nem tesz eleget a Mötv. 49. § (2) bekezdésében szabályozott, személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségének, a képviselői tiszteltdíj (1) bekezdés szerinti csökkentésének megfelelő összegű rendbírság megfizetésére köteles, az ülést követő 8 napon belül.
A szavazás módja
21. § (1) Szavazni kizárólag személyesen lehet.
(2) A polgármester a vita során elhangzott javaslatokkal érintett részeket, külön-külön bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító és kiegészítő, majd az eredeti javaslatot bocsátja szavazásra. Ha a módosító vagy kiegészítő javaslatot az előterjesztő befogadja, a módosító vagy kiegészítő javaslatról az eredeti javaslatnak módosítással, kiegészítéssel, javaslattal nem érintett pontjaival együtt kell a szavazásra vonatkozó szabályok megfelelő alkalmazásával szavazni.
(3) Képviselői indítványra az előterjesztő által befogadott javaslatról is külön szavazást kell elrendelni.
(4) A szavazás számszerű eredményének megállapítása után a polgármester kihirdeti a döntést.
A nyílt szavazás
22. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik. A polgármester a szavazatokat megszámolja. A szavazás számszerűsége helyességével kapcsolatban felmerülő kétség esetén a szavazást meg kell ismételni.
(2) A szavazatok összeszámlálása után a polgármester megállapítja a javaslat mellett, majd ellene szavazók, végül a szavazástól tartózkodók számát.
A névszerinti szavazás
23. § (1) A név szerinti szavazás esetén a képviselők névsorát ábécé sorrendben kell felolvasni. A képviselők „igen”, „nem”, „tartózkodtam” nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámolja és a szavazás eredményét névsorral együtt átadja a polgármesternek. A szavazás eredményét a polgármester hirdeti ki. A szavazás tényét, számszerű eredményét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell, a szavazási névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
(2) Nem lehet név szerinti szavazást tartani, ha a képviselő-testület titkos szavazás mellett döntött.
(3) Név szerinti szavazást kell tartani, ha azt jogszabály kötelezővé teszi.
A titkos szavazás
24. § (1) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, illetve zárt ülést tarthat. Az alpolgármester választására az Mötv. 74. § (1) bekezdése, és megbízatásának visszavonására az Mötv.76. § d) pontja szerint titkos szavazással kerül sor.
(2)8 A titkos szavazás lebonyolításában az Ügyrendi Bizottság, mint szavazatszámláló bizottság működik közre..
(3) A titkos szavazás szavazólappal történik.
(4) A szavazás lebonyolításának technikai feltételeit a Hivatal biztosítja.
(5) A szavazatszámláló bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát, a szavazás eredményét.
(6) A szavazás eredményéről a bizottság elnöke tájékoztatja a képviselő-testületet.
(7) A titkos szavazásról minden esetben külön jegyzőkönyv készül, mely a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvének melléklete.
Határozathozatal
25. § (1) Minősített többség szükséges:
a) a polgármesterrel szemben fegyelmi, kártérítési eljárás megindításához, vele szemben fegyelmi büntetés kiszabásához, kártérítési felelőssége megállapításához,
b) a képviselő-testület által meghatározott értékhatár feletti hitelfelvétel és kötvénykibocsátáshoz,
c) az önkormányzati tulajdonba kerülő, vagy önkormányzati tulajdonban lévő vagyontárgyak korlátozottan forgalomképessé, vagy forgalomképtelenné, illetve a törzsvagyon forgalomképessé minősítéséhez,
d) a korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak elidegenítéséhez, gazdasági társaságba történő beviteléhez,
e) kitüntetés, díszpolgári cím adományozásához.
A képviselő-testület döntései
26. § (1) A képviselő-testület döntései:
a) önkormányzati rendeletek és
b) határozatok (normatív vagy egyedi).
A határozat
27. § (1) A képviselő-testület normatív határozatait az önkormányzati hivatal rudolftelepi kirendeltségének hirdetőtáblájára történő kifüggesztéssel kell közzé tenni
(2) A határozatokról a jegyző nyilvántartást vezet.
(3) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő három napon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.
(4) A határozatok végrehajtásával kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket a végrehajtásukért felelős személy készíti elő és terjeszti a képviselő-testület elé.
Az önkormányzati rendelet
28. § (1) A képviselő-testület feladatkörében eljárva rendeletet alkothat.
(2) Rendeletalkotást kezdeményezhet:
a) a polgármester;
b) a képviselő;
c) a képviselő-testület bizottsága;
d) a jegyző;
e) a településen működő civil szervezet képviselője.
(3) A kezdeményezésről a polgármester a soron következő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.
(4) A képviselő-testület
a) állást foglal a rendeletalkotás szükségességéről,
b) meghatározza a tervezet elkészítésének főbb elveit, menetét, az egyeztetés és a vitafórumok rendjét,
c)9 az előkészítéssel megbízhatja az Ügyrendi bizottságot, illetőleg e célra külön bizottságot, munkacsoportot hozhat létre,
d) szakértőket kérhet fel az előkészítésben való részvételre,
e) közmeghallgatás tartásáról rendelkezhet.
(5) Az (1) bekezdés szerinti kezdeményezés, annak részletes indoklásával együtt írásban a polgármesterhez kell benyújtani. Végleges megszövegezése a jegyző feladata. A képviselő-testületet az előterjesztésben tájékoztatni kell az előkészítés során felvetett, de a tervezetben nem szereplő kisebbségi javaslatokról is..
(6)10
(7) A rendelet kihirdetéséről és nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
a) A rendelet kihirdetése az önkormányzati hivatal rudolftelepi kirendeltségének hirdetőtábláján való kifüggesztéssel történik.
b) A rendelet közzétételére az Önkormányzat hivatalos honlapján is sor kerül.
(8) Az egységes szerkezetbe foglalt, kihirdetett rendeleteket meg kell küldeni
a) a települési képviselőknek,
b) a rendelet tárgya szerint érintett állami és önkormányzati szervek, intézmények vezetőinek.
(9) A rendeletek folyamatos felülvizsgálatáról a jegyző gondoskodik. A rendeletek hatályosulásának tapasztalatairól a képviselő-testületet – kétévente – tájékoztatja.
A jegyzőkönyv elkészítése
29. § (1)11 A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik. A jegyzőkönyv elkészítése érdekében a képviselő-testület ülésén jegyzőkönyvvezető működik közre.
(2) A jegyzőkönyv egy eredeti példányban készül, melyet – a mellékleteivel együtt – a hivatalban kell helyezni és évente beköttetést követően tárolni, illetve a Nemzeti Jogszabálytár felületére az ülést követő 15 napon belül fel kell terjeszteni.
(3) A képviselő-testület nyílt üléseiről készült jegyzőkönyveket – teljes terjedelmükben – közzé kell tenni az önkormányzat honlapján.
(4) A képviselő-testület a működése során keletkezett valamennyi közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerését az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben meghatározottak szerint biztosítja, a tájékoztatási és közzétételi kötelezettség teljesítéséről az önkormányzat honlapján a törvényben meghatározott módon gondoskodik.
30. § A jegyzőkönyvhöz mellékletként csatolni kell a képviselő kérésére az írásban is benyújtott hozzászólását, kérdését, valamint a jelenléti ívet.
Együttes ülés
31. § (1) A Berentei Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó önkormányzatok képviselő-testületei a közös önkormányzati hivatal működését érintő, a közös önkormányzati hivatal létrehozására irányuló megállapodásban meghatározott kérdésekről együttes ülésükön döntenek.
(2) Az együttes ülés összehívására, vezetésre, a tanácskozási rendjére, a döntéshozatalra vonatkozóan a rendeletben megállapított szabályokat kell alkalmazni, az alábbi eltérésekkel:
a) Az együttes ülés összehívásáról a közös önkormányzati hivatal székhelye szerinti önkormányzat polgármestere (a továbbiakban: székhely önkormányzat polgármestere) gondoskodik. Az ülést köteles összehívni bármelyik nem székhely település polgármesterének indítványára.
b) Az ülés helye a közös önkormányzati hivatalhoz tartozó települések önkormányzatai által, az erre a célra biztosított, megfelelő helyiség. Az ülés helyszínét egymást követő ismétlődéssel állapítják meg a képviselő testületek éves munkatervükben.
c) Az ülést a székhely önkormányzat polgármestere vezeti, akadályoztatása vagy a tisztség betöltetlensége esetén az ülésnek helyet adó önkormányzat polgármestere. Ha az ülés helyszínét a székhely önkormányzat biztosítja, a székhely önkormányzat polgármesterének akadályoztatása vagy a tisztség betöltetlensége esetén, az ülést a székhely önkormányzat alpolgármestere vezeti. A székhely önkormányzat alpolgármesterének akadályoztatása, vagy a tisztség betöltetlensége esetén, az ülést a nem székhely önkormányzatok polgármesterei közül vezeti egy fő, megállapodásuk szerint.
d.) Az együttes ülés jegyzőkönyve az azon résztvevő képviselő-testületek számának megfelelő példányban készül.
A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐK
A települési képviselő
32. § (1) A képviselő jogait és kötelezettségeit az Mötv, valamint e rendelet határozza meg.
(2) A képviselő-testület tagja a község egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választók érdekeit.
(3) Az Mötv-ben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület határozatával
a) első alkalommal 3 havi időtartamra 50 %-os mértékre csökkenti,
b) második alkalommal 6 havi időtartamra 75 %-os mértékre csökkenti,
c) harmadik és további alkalmakkal 12 havi időtartamra megvonja.
A képviselők díjazása
33. § A képviselők tiszteletdíjáról a képviselő-testület rendeletet alkotott.
Az összeférhetetlenség
34. § (1) A képviselő összeférhetetlenségére az Mötv. 36-37. §-ában foglaltak az irányadók. Az összeférhetetlenségi bejelentést az ok megjelölésével a polgármesternél kell előterjeszteni.
(2)12 Az összeférhetetlenségi ügyeket az Ügyrendi Bizottság vizsgálja.
(3) A bizottság elnöke köteles az összeférhetetlenségi vizsgálat eredményét a legközelebbi testületi ülésen ismertetni, s döntésre előkészíteni.
Vagyonnyilatkozat
35. § (1) A képviselő az Mötv. 39. § (1) bekezdése és a bizottság nem képviselő tagja pedig a 2007. évi CLII. törvény alapján vagyon-nyilatkozatot köteles tenni.
(2)13 A vagyonnyilatkozatokat az Ügyrendi Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGA
A bizottság jogállása
36. § (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, átruházott hatáskörben a döntések meghozatalára, a döntések végrehajtásának szervezésére, valamint ellenőrzésére állandó bizottságokat, valamint ideiglenes bizottságokat hozhat létre.
(2) A bizottság elnökére és tagjaira bármelyik képviselő javaslatot tehet.
Állandó bizottság
37. §14 (1) A Képviselő-testület által létrehozott állandó bizottság: az Ügyrendi Bizottság (továbbiakban: Bizottság).
(2) Az Ügyrendi Bizottság tagjainak száma 5 fő, 3 fő képviselő és 2 fő nem képviselő bizottsági tag. A Bizottság tagjainak névsorát a 2. melléklet tartalmazza
38. § (1)15 Az Ügyrendi Bizottság feladatköre a 2. mellékletben kerül részletezésre.
(2) A bizottság elnökét, tagjait, a képviselő-testület választja meg.
(3) A képviselő-testület a bizottságra átruházott hatáskör gyakorlásához utasítást adhat, e hatáskört visszavonhatja.
(4) A Bizottság nem képviselő tagjai esküt tesznek, illetve eleget tesznek vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségüknek
39. § (1) A képviselő-testület indokolt esetben, általa meghatározott feladatok ellátására, ideiglenes bizottságot is létrehozhat. A bizottság részletes feladatait a képviselő-testület határozza meg.
(2) Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetve az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.
(3) Az ideiglenes bizottság feladata különösen:
a) esetenként jelentkező, mérlegelést és körültekintést igénylő feladatok végrehajtásának előkészítése;
b) egyes képviselő-testületi rendeletek vagy döntések előkészítése, végrehajtásának ellenőrzése.
A bizottság ülései
40. § (1)16
(2) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti.
(3) Az elnök akadályoztatása esetén feladatait az elnökhelyettes látja el.
(4) Az elnök köteles a határozatban, indítványban megjelölt határidőn belülre összehívni a bizottságot:
a) a képviselő-testület határozatára;
b) a polgármester indítványára;
c) a jegyző indítványára;
d) a bizottsági tagok legalább egynegyedének indítványára.
(5) Bármely képviselő javasolhatja a bizottság elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó kérdés megtárgyalását, amelyet a bizottság legközelebbi ülése elé kell terjeszteni. A tárgyalásra az indítványozó képviselőt meg kell hívni.
(6) A Bizottság működésének ügyviteli feladatait a Berentei Közös Önkormányzati Hivatal, illetve annak Rudolftelepi Kirendeltsége (továbbiakban: Hivatal) látja el.
A POLGÁRMESTER, AZ ALPOLGÁRMESTER, A JEGYZŐ
A polgármester
41. § (1) Rudolftelep község polgármestere a megbízatását főállásban látja el.
(2) A képviselő-testület egyes hatásköreinek gyakorlását a polgármesterre ruházza át.
(3) A képviselő-testület a polgármesterre átruházott hatáskör gyakorlásához utasítást adhat,
e hatáskört visszavonhatja.
A polgármester feladatai
42. § (1) A polgármester – törvényben meghatározottakon túli - feladata különösen:
a) a község fejlődésének elősegítése,
b) a helyi közszolgáltatások fejlesztésének elősegítése,
c) a község vagyonának megőrzése és gyarapítása,
d) a községgazdálkodás,
e) a demokratikus helyi hatalomgyakorlás, a közakarat érvényesülésének a biztosítása,
f) a képviselő-testület működési feltételeinek a megteremtése, munkájának megszervezése, összehangolása,
g) a képviselő-testület döntéseinek előkészítése, a döntések végrehajtása, a végrehajtás megszervezése és ellenőrzése,
h) a lakosság összeszerveződő közösségeinek a támogatása, az együttműködés kialakítása,
i) a nyilvánosság megteremtése, a helyi fórumok szervezése,
j) az önkormányzati saját intézmények működésének ellenőrzése, segítése.
(2) A polgármester képviselő-testület működésével összefüggő feladata különösen a képviselők munkájának segítése.
(3) A polgármester állandó- és eseti bizottságok működésével összefüggő jogkörei:
a) indítványozhatja a bizottság összehívását,
b) gondoskodik a bizottságok tevékenysége előkészítése és összehangolása érdekében a megfelelő tájékoztatásukról,
c) ellenőrzi a bizottságok határozatainak, javaslatainak intézését, a bizottságokkal kapcsolatos hivatali tevékenységet.
(4) Polgármester részére feladatokat a jogszabályokon túl, a képviselő-testület állapíthat meg.
(5) A polgármester a képviselő-testület döntései szerint és saját jogkörében eljárva, jogszabályban és a közös önkormányzati hivatal létrehozására irányuló megállapodásban rögzítettek szerint irányítja a hivatalt.
43. § A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, rendkívüli testületi ülést összehívására sem lehetőséget biztosító körülmény fennállása esetén, dönthet olyan pályázatok benyújtásáról – továbbá aláírhatja a benyújtáshoz szükséges dokumentumokat -, amelyekhez önkormányzati saját forrást nem kell biztosítani.
44. §17 A polgármester, alpolgármester hiányában, lemondását az Ügyrendi Bizottság elnökének adja át, részére juttatja el.
45. §18 A polgármester tisztségének megszűnése esetén munkakörét az új polgármesternek, alpolgármesternek, ezek hiányában az Ügyrendi Bizottság elnökének adja át.
Összeférhetetlenség, vagyonnyilatkozattételi kötelezettség
46. § A polgármesterre vonatkozó összeférhetetlenségi és vagyonnyilatkozat tételi kötelezettséggel kapcsolatos szabályokat az Mötv. 72. §-a állapítja meg.
Az alpolgármester
47. § (1) A képviselő-testület – saját tagjai közül a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel, a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.
(3) Az alpolgármesterre megfelelően irányadók a polgármesterre vonatkozó szabályok.
A jegyző
48. § (1) A jegyző vezeti a Berentei Közös Önkormányzati Hivatalt.
(2) A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról. Ennek keretében:
a) előkészíti a képviselő-testület, valamint a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket;
b) ellátja a képviselő-testület, a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat;
c) a képviselő-testületi ülésen az előterjesztés vitájában, a szavazás előtt bármely javaslatot érintően törvényességi észrevételt tehet;
d) rendszeresen ügyfélfogadást tart;
e) szervezi a Hivatal ügyfélszolgálati tevékenységét;
f) ellátja a közigazgatási tevékenység korszerűsítésével és fejlesztésével összefüggő feladatokat.
(3) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb 6 hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a Berentei Közös Önkormányzati Hivatalt fenntartó önkormányzatok polgármesterei által megbízott köztisztviselő látja el.
A Közös Önkormányzati Hivatal
49. § (1) Berente Község Önkormányzata Képviselő-testülete; Alacska Község Önkormányzat Képviselő-testülete és Rudolftelep Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Mötv.84. § (1) bekezdésének felhatalmazása alapján, az Mötv. 85. § (1)-(2) bekezdésének szabályai szerint, az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására közös önkormányzati hivatalt (továbbiakban: Hivatal) hoznak létre, melynek neve: Berentei Közös Önkormányzati Hivatal.
(2) A nem hivatali székhely településeken – Alacska és Rudolftelep – az ügyfélfogadást, a (1) bekezdés szerinti feladatok ellátását az állandó kirendeltségek biztosítják.
AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDASÁGI ALAPJAI, TÁRSULÁSAI
Az önkormányzat társulásai
Az önkormányzat vagyona, költségvetése
50. § (1) Az önkormányzat törzsvagyonára és a tulajdonosi jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat önkormányzati rendelet szabályozza.
(2) A polgármester évenként közmeghallgatáson köteles tájékoztatni a lakosságot az önkormányzat vagyoni helyzetének alakulásáról.
51. § (1) Az önkormányzat a Mötv.-ben szabályozottak szerint bonyolítja gazdálkodását, viseli veszteséges gazdálkodásának következményeit. A gazdálkodás formáit a helyi önkormányzat feladataihoz igazodóan választja meg, önállóan alakítja ki az érdekeltségi szabályokat a pénzügyi előírások keretei között.
(2) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötéséről vagy befektetéséről – a képviselő-testület folyamatos tájékoztatása mellett – saját hatáskörben döntsön.
(3)19 Az önkormányzat egységes kormányzati funkció rendjét a 3. melléklet tartalmazza.
52. § (1) A képviselő-testület a Mötv. előírásainak megfelelően egy vagy több önkormányzati feladat- és hatáskör, valamint a polgármester és a jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörének hatékonyabb, célszerűbb ellátására jogi személyiséggel rendelkező társulást hozhat létre, ahhoz csatlakozhat.
A LAKOSSÁGI FÓRUMOK, KÖZMEGHALLGATÁS
Lakossági fórumok
53. § (1) A képviselő-testület lakossági fórumok szervezésével teremt lehetőséget az állampolgárok és önszerveződő közösségeik számára a helyi ügyekben való részvételre:
a) a fontosabb döntések előkészítése során a vélemény nyilvánítására,
b) a közvetlen tájékoztatásra,
c) közérdekű bejelentésre vagy javaslattételre.
(2) Lakossági fórumok:
a) falugyűlés,
b) állampolgári közösségek rendezvényei.
(3) A lakossággal való élő és szorosabb kapcsolattartást szolgálja az önkormányzattal összefüggő híreknek a helyi tévén keresztül történő tájékoztatása és az önkormányzat hivatalos honlapjának fenntartása.
(4) A lakosságot a lakossági fórum helyéről és időpontjáról annak megtartása előtt legalább 8 nappal korábban a meghívó közzétételével értesíteni kell. A meghívót az önkormányzati hivatal rudolftelepi kirendeltségének hirdetőtábláján ki kell függeszteni és az önkormányzat hivatalos honlapján közzé kell tenni.
Falugyűlés
54. § (1) A polgármester vagy a képviselő-testület előre meghatározott közérdekű kérdésben, illetőleg a jelentősebb községi döntések előkészítésére az állampolgárok és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatására, véleményének kikérése céljából lakossági fórumot, falugyűlést hívhat össze.
(2) A falugyűlés egyaránt összehívható a község egészét, vagy annak nagyobb, illetőleg egy részét érintő tárgykörökben.
(3) A falugyűlés elé kerülő ügyeket a képviselő-testület előzetesen megtárgyalja és véleményt nyilvánít.
Közmeghallgatás
55. § (1) A képviselő-testület
a) munkaterve,
b) eseti döntése
alapján évente szükség szerint, de legalább egy alkalommal előre meghirdetett, közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatási napirendek tárgyát a képviselő-testület határozza meg, melynek a lakosság körében való megismertetéséről a polgármester gondoskodik.
(3) A lakosságot a közmeghallgatás helyéről és időpontjáról annak megtartása előtt legalább 8 nappal korábban a meghívó közzétételével értesíteni kell. A meghívót az önkormányzati hivatal rudolftelepi kirendeltségének hirdetőtábláján ki kell függeszteni és az önkormányzat hivatalos honlapján közzé kell tenni.
(4) A közmeghallgatáson résztvevők felszólalhatnak, észrevételeket tehetnek és kérdéseket intézhetnek a polgármesterhez, a jegyzőhöz, a képviselőkhöz, a képviselő-testület bizottságához.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
56. § (1) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszíti a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2018. (XI.27.) önkormányzati rendelet
1. melléklet a 4/2020. (V.12.) önkormányzati rendelethez20
1. A Képviselő-testület tagjainak névsora:
a) Zilahy Zoltán polgármester
b) Ardai László alpolgármester
c) Balázs István képviselő
d) Balázs Zoltán képviselő
e) Sipos-Primó Edina képviselő
2. A polgármesterre átruházott határkörök:
2.1. A munkaügyi igazgatás területén:
2.2. A szociális- és gyermekvédelmi igazgatás körében dönt:
a) a lakhatási támogatásról,
b) a gyermekszületési támogatásról,
c) a temetési támogatásról,
d) a köztemetésről
e) szociális szolgáltatások vonatkozásában étkeztetésre való jogosultság megállapításáról.
2.3. A pénzügyi igazgatás körében:
a) Kiadja a hozzájáruló nyilatkozatot jelzálogjog és az azt biztosító elidegenítési és terhelési tilalom bejegyzésére az önkormányzatot követő sorrendben.
b) Kiadja a nyilatkozatot az önkormányzat javára bejegyzett jelzálogjog és az azt biztosító elidegenítési és terhelési tilalom törlése iránt.
2.4. Az építésügyi igazgatás körében:
a) Dönt a közterület-használati engedély iránti kérelmek tárgyában.
b) Kiadja a tulajdonosi hozzájárulásokat.
c) Településképi véleményezési eljárás lefolytatása.
d) Településképi bejelentési eljárás lefolytatása.
e) Településképi kötelezési eljárás lefolytatása.
2.5. Közterület filmforgatási célú használatának engedélyezése.
2.6. Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek tekintetében gyakorolja a tulajdonosi, kezelői és bérbeadói jogokat. Írásbeli hozzájárulás adhat a bérbeadó nevében az önkormányzati tulajdonú lakás bérlőjének más személy lakásba fogadásához.
3. A társulásokra átruházott hatáskörök:
3.1. A Sajó-Bódva Völgye és Környéke Önkormányzati Társulásra átruházott feladat és hatáskör:
3.2. Kazincbarcika és Vonzáskörzete Többcélú Önkormányzati Kistérségi Társulásra átruházott feladat és hatáskör:
3.3. Rudabánya és Környéke Szociális Szolgáltató Önkormányzati Társulásra átruházott feladat és hatáskör:
4.21 A Képviselő-testülettől a jegyzőre ruházott feladat- és hatáskörök: a közösségi együttélés alapvető szabályai megsértése során közigazgatási bírság kiszabásával kapcsolatos ügyek.
2. melléklet a 4/2020. (V.12.)) önkormányzati rendelethez22
1. Az Ügyrendi Bizottság tagjainak névsora:
a) Sipos-Primó Edina elnök, képviselő
b) Balázs István tag, képviselő
c) Balázs Zoltán tag, képviselő
d) Dániel Szabolcs nem képviselő tag
e) Nagy Béláné nem képviselő tag
2. Ügyrendi Bizottság feladatai:
a) az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezések kivizsgálása,
b) a polgármester, az önkormányzati képviselők és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatának nyilvántartása, ellenőrzése,
c) a polgármester jutalmazására,egyéb juttatására vonatkozó javaslat előkészítése,
d) a titkos szavazások lebonyolítása,
e) a személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálása,
f) A Képviselő-testület megbízása alapján a rendeletalkotás előkészítése.
1. függelék23
2. függelék24
3. melléklet25
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
013320 Köztemető-fenntartása és –működtetés |
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatok feladatok |
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények |
022010 Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése |
032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek |
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás |
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
041236 Országos közfoglalkoztatási program |
041237 Közfoglalkoztatás mintaprogram |
045120 Út, autópálya építése |
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek |
051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása |
062020 Településfejlesztési projektek és támogatásuk |
064010 Közvilágítás |
066010 Zöldterület-kezelés |
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
072111 Háziorvosi alapellátás |
072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás |
072311 Fogorvosi alapellátás |
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás |
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése |
086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése |
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása |
082043 Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme |
082044 Könyvtári szolgáltatás |
082064 Múzeumi közművelődési, közönségkapcsolati tevékenység |
082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
082094 Közművelődés – kulturális alapú gazdaságfejlesztés |
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai |
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben |
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben |
104030 Gyermekek napközbeni ellátása családi bölcsőde, munkahelyi bölcsőde, napközbeni gyermekfelügyelet vagy alternatív napközbeni ellátás útján |
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
104042 Család és gyermekjóléti szolgáltatások |
106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán |
107052 Házi segítségnyújtás |
107053 Jelzőrendszeres ház segítségnyújtás |
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás |
107080 Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok |
A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2020. május 27. napjával.
A 2. § (3) bekezdését a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.
A 4. § (1) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Az 5. § (1) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 12. § (1) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 15. § (2) bekezdését a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 16. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 15. § (3) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
A 24. § (2) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A 28. § (4) bekezdés c) pontja a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.
A 28. § (6) bekezdését a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 16. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 29. § (1) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.
A 34. § (2) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.
A 35. § (2) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.
A 37. § a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 11. §-ával megállapított szöveg.
A 38. § (1) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.
A 40. § (1) bekezdését a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 16. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
A 44. § a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 13. §-ával megállapított szöveg.
A 45. § a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 13. §-ával megállapított szöveg.
Az 51. § (3) bekezdése a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 15. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Rudolftelep Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2023. (III. 10.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Rudolftelep Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2023. (IX. 21.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet 4. pontját a Rudolftelep Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2024. (IV. 23.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.
A 2. melléklet a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 15. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 1. függeléket a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 16. § d) pontja hatályon kívül helyezte.
A 2. függeléket a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 16. § e) pontja hatályon kívül helyezte.
A 3. mellékletet a Rudolftelep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 12.) önkormányzati rendelete 15. § (3) bekezdése iktatta be. A 3. melléklet a Rudolftelep Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2023. (III. 10.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.