Kaszó Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 16/2017. (XII.14.) önkormányzati rendelete
a falugondnoki szolgálatról
Hatályos: 2017. 12. 15Kaszó Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 16/2017. (XII.14.) önkormányzati rendelete
a falugondnoki szolgálatról
2017-12-15-tól
Kaszó Községi Önkormányzat Képviselő-testületének
16/2017. (XII. 14.) önkormányzati rendelete
a falugondnoki szolgálatról
Kaszó Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 60. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. és 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A rendelet célja, hatálya
1. §
(1) Kaszó Községi Önkormányzat Képviselő-testülete falugondnoki szolgálatot hoz létre és működtet a 2. §-ban meghatározott célok megvalósítása érdekében.
(2) A falugondnoki szolgálat működési engedély alapján működik.
2. §
(1) A falugondnoki szolgáltatás célját az Szt. 60. § (1) bekezdése tartalmazza.
(2) A rendelet hatályára vonatkozóan az Szt. 3. §-a az irányadó.
2. A falugondnoki szolgálat keretében ellátandó feladatok
3. §
(1) A falugondnoki szolgálat keretében ellátandó feladatok:
- közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó alapfeladatok,
- közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó kiegészítő feladatok,
- önkormányzati feladatok megoldását segítő, közvetett szolgáltatások,
- egyéb feladatok.
(2) A falugondnoki szolgálat keretében ellátandó közvetlen személyes szolgáltatások körébe tartozó alapfeladatok:
- közreműködés étkeztetésben,
- közreműködés a házi segítségnyújtásban,
- közreműködés a közösségi és szociális információk szolgáltatásában,
- egészségügyi ellátáshoz való hozzájutás segítése,
- gyermekszállítás, óvodások, iskolások, fiatalok szállítása.
(3) A falugondnoki szolgálat keretében ellátandó közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó kiegészítő feladatok:
- közösségi, művelődési, sport-és szabadidős tevékenységek szervezése, segítése,
- egyéni hivatalos ügyek intézésének segítése, lakossági igények továbbítása,
- egyéb alapszolgáltatásokhoz való hozzáférésben való közreműködés,
- egyéb lakossági szolgáltatások biztosításában való közreműködés.
(4) A falugondnoki szolgáltatás által ellátandó feladatokat részletesen falugondnoki szolgáltatás szakmai programja tartalmazza, mely a rendelet 1. függelékét képezi.
3. A falugondnoki szolgáltatás igénybevételi rendje
4.§
(1) A szolgáltatás igénybe vétele is önkéntes, az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője kérelmére, indítványára történik.
(2) A szolgáltatások iránti igényeket a falugondnoknál vagy a Somogyszobi Közös Önkormányzati Hivatal székhelyén személyesen vagy telefonon kell jelezni. A településen belüli szolgáltatási igényt minimum 2 munkanappal, míg a településen kívüli szolgáltatási igényt 3 munkanappal előbb kell bejelenteni és leegyeztetni a falugondnokkal. A feladatellátás a bejelentés sorrendjétől és a bejelentett probléma fontosságától függ.
(3) A falugondnoki szolgáltatás során az igények teljesítésének mérlegelésekor ügyelni kell, hogy a rendszeres, közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó alapellátási feladatok ne sérüljenek, valamint a gazdaságosság szempontjának figyelembe vételével kell dönteni.
(3) A falugondnoki szolgálat igénybevétele térítésmentes.
(4) A falugondnoki szolgáltatás megszűnik:
- kérelmező halálával,
- kérelmező lemondása által,
- ha az ellátásban részesülő személy a szolgáltatásra nem szorul rá.
(5) A falugondnok által vezetendő tevékenységi naplót a szolgáltatást igénybe vevőnek nem kell aláírnia.
4. A falugondnoki szolgálat ellátása
5. §
(1) A falugondnoki szolgálat keretében ellátandó feladatokat a falugondnok – a szolgálat rendelkezésére álló gépjármű segítségével – látja el.
(2) A gépjármű üzemeltetésével összefüggő szabályokat a gépjármű üzemeltetési szabályzat tartalmazza, mely a rendelet 2. függelékét képezi.
(3) A falugondnok foglalkoztatására a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény rendelkezései az irányadóak.
(4) A falugondnok tekintetében az alapvető munkáltatói jogokat a képviselő-testület, az egyéb munkáltatói jogokat a polgármester gyakorolja.
(5) A falugondnok a munkaköri leírásban írtak szerint, valamint a polgármester utasításának megfelelően látja el a falugondnoki szolgáltatás körébe tartozó feladatokat.
(6) A falugondnokot szabadsága, betegsége, egyéb törvényes távolmaradása esetében helyettesíteni kell, a helyettesítő személyről a polgármester gondoskodik.
(7) A falugondnoki szolgálat működtetésével, üzemeltetésével kapcsolatos költségvetési bevételeket-kiadásokat, egyéb költségvetési elszámolásokat a Somogyszobi Közös Önkormányzati Hivatal látja el. Az évenkénti falugondnoki költségvetés és beszámoló a Kaszó Községi Önkormányzat költségvetésébe épül be, külön kormányzati funkción és annak részét képezi.
5. Záró rendelkezések
6. §
E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
7. §
A rendeletet a hatálybalépését követően indult ügyekben kell alkalmazni.
8. §
Hatályát veszti Kaszó Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a falugondnoki szolgálatról szóló 3/2007. (III. 26.) rendelete.
Hajdu Tibor | Nagy Zoltán Sándorné |
polgármester | jegyző |
Kihirdetési záradék:
A rendelet kihirdetve: 2017. december 14.
Nagy Zoltán Sándorné
jegyző