Kaszó Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 16/2017. (XII.14.) önkormányzati rendelete

a falugondnoki szolgálatról

Hatályos: 2017. 12. 15

Kaszó Községi Önkormányzat Képviselő-testületének


16/2017. (XII. 14.) önkormányzati rendelete


a falugondnoki szolgálatról



Kaszó Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 60. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. és 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:



1. A rendelet célja, hatálya


1. §


(1) Kaszó Községi Önkormányzat Képviselő-testülete falugondnoki szolgálatot hoz létre és működtet a 2. §-ban meghatározott célok megvalósítása érdekében.


(2) A falugondnoki szolgálat működési engedély alapján működik.


2. §


(1) A falugondnoki szolgáltatás célját az Szt. 60. § (1) bekezdése tartalmazza.


(2) A rendelet hatályára vonatkozóan az Szt. 3. §-a az irányadó.



2. A falugondnoki szolgálat keretében ellátandó feladatok


3. §


(1) A falugondnoki szolgálat keretében ellátandó feladatok:

  1. közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó alapfeladatok,
  2. közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó kiegészítő feladatok,
  3. önkormányzati feladatok megoldását segítő, közvetett szolgáltatások,
  4. egyéb feladatok.


(2) A falugondnoki szolgálat keretében ellátandó közvetlen személyes szolgáltatások körébe tartozó alapfeladatok: 

  1. közreműködés étkeztetésben,
  2. közreműködés a házi segítségnyújtásban,
  3. közreműködés a közösségi és szociális információk szolgáltatásában,
  4. egészségügyi ellátáshoz való hozzájutás segítése,
  5. gyermekszállítás, óvodások, iskolások, fiatalok szállítása.


(3) A falugondnoki szolgálat keretében ellátandó közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó kiegészítő feladatok:

  1. közösségi, művelődési, sport-és szabadidős tevékenységek szervezése, segítése,
  2. egyéni hivatalos ügyek intézésének segítése, lakossági igények továbbítása,
  3. egyéb alapszolgáltatásokhoz való hozzáférésben való közreműködés,
  4. egyéb lakossági szolgáltatások biztosításában való közreműködés.


(4) A falugondnoki szolgáltatás által ellátandó feladatokat részletesen falugondnoki szolgáltatás szakmai programja tartalmazza, mely a rendelet 1. függelékét képezi.



3. A falugondnoki szolgáltatás igénybevételi rendje


4.§


(1) A szolgáltatás igénybe vétele is önkéntes, az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője kérelmére, indítványára történik.


(2) A szolgáltatások iránti igényeket a falugondnoknál vagy a Somogyszobi Közös Önkormányzati Hivatal székhelyén személyesen vagy telefonon kell jelezni. A településen belüli szolgáltatási igényt minimum 2 munkanappal, míg a településen kívüli szolgáltatási igényt 3 munkanappal előbb kell bejelenteni és leegyeztetni a falugondnokkal. A feladatellátás a bejelentés sorrendjétől és a bejelentett probléma fontosságától függ.


(3) A falugondnoki szolgáltatás során az igények teljesítésének mérlegelésekor ügyelni kell, hogy a rendszeres, közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó alapellátási feladatok ne sérüljenek, valamint a gazdaságosság szempontjának figyelembe vételével kell dönteni.


(3) A falugondnoki szolgálat igénybevétele térítésmentes. 


(4) A falugondnoki szolgáltatás megszűnik:

  1. kérelmező halálával,
  2. kérelmező lemondása által,
  3. ha az ellátásban részesülő személy a szolgáltatásra nem szorul rá.


(5) A falugondnok által vezetendő tevékenységi naplót a szolgáltatást igénybe vevőnek nem kell aláírnia.



                                              4. A falugondnoki szolgálat ellátása


5. §


(1) A falugondnoki szolgálat keretében ellátandó feladatokat a falugondnok – a szolgálat rendelkezésére álló gépjármű segítségével – látja el.


(2) A gépjármű üzemeltetésével összefüggő szabályokat a gépjármű üzemeltetési szabályzat tartalmazza, mely a rendelet 2. függelékét képezi.


(3) A falugondnok foglalkoztatására a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény rendelkezései az irányadóak.



(4) A falugondnok tekintetében az alapvető munkáltatói jogokat a képviselő-testület, az egyéb munkáltatói jogokat a polgármester gyakorolja.


(5) A falugondnok a munkaköri leírásban írtak szerint, valamint a polgármester utasításának megfelelően látja el a falugondnoki szolgáltatás körébe tartozó feladatokat.


(6) A falugondnokot szabadsága, betegsége, egyéb törvényes távolmaradása esetében helyettesíteni kell, a helyettesítő személyről a polgármester gondoskodik.


(7) A falugondnoki szolgálat működtetésével, üzemeltetésével kapcsolatos költségvetési bevételeket-kiadásokat, egyéb költségvetési elszámolásokat a Somogyszobi Közös Önkormányzati Hivatal látja el. Az évenkénti falugondnoki költségvetés és beszámoló a Kaszó Községi Önkormányzat költségvetésébe épül be, külön kormányzati funkción és annak részét képezi.



5. Záró rendelkezések


6. §


E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.


7. §


A rendeletet a hatálybalépését követően indult ügyekben kell alkalmazni.


8. §


Hatályát veszti Kaszó Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a falugondnoki szolgálatról szóló 3/2007. (III. 26.) rendelete.





Hajdu Tibor

Nagy Zoltán Sándorné

polgármester

jegyző




Kihirdetési záradék:



A rendelet kihirdetve: 2017. december 14.



Nagy Zoltán Sándorné

jegyző