Beremend Nagyközség Önkormányzat Képviselőtestületének 5/2015. (II.26.) önkormányzati rendelete
a pénzbeli és természetbeni támogatásokról, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról
Hatályos: 2023. 04. 01- 2023. 09. 28Beremend Nagyközség Önkormányzat Képviselőtestületének 5/2015. (II.26.) önkormányzati rendelete
a pénzbeli és természetbeni támogatásokról, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról
Beremend Nagyközség Önkormányzatának Képviselőtestülete a szociális igazgatásról és a szociális ellátásról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.). 1. §-ának (2) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában,, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. § -ában, 48. § (4) bekezdésében, 92. § (1) bekezdésében, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (továbbiakban: Gyvt.) 18. § (2) bekezdésében, 29. § (2) bekezdésében, 131. § (1) bekezdésében, valamint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL törvény 74. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja:
Általános rendelkezések
1. A rendelet célja
1. § (1) A rendelet célja, hogy a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében szabályozza a pénzbeli és természetbeni juttatások, valamint a szociális ellátások igénybevételének helyi szabályait, rendelkezzék a szociális és gyermekjóléti szolgáltatások igénybevételének jogosultságáról, mértékéről, igénybevételük módjáról és térítési díjairól.
(2) A képviselő-testület az ellátások biztosításával a szociális szempontokból rászorult családok életminőségén kíván javítani, egyidejűleg ösztönözni kívánja a kérelmezőket arra, hogy maguk is tegyenek meg minden tőlük elvárhatót annak érdekében, hogy családjuk eltartásáról elsősorban kereső tevékenységből származó jövedelemből tudjanak gondoskodni.
(3) E rendelet a Szt-ben és Gyvt-ben foglalt rendeletalkotási kötelezettségnek megfelelően a Szt. 1. § (2) bekezdés felhatalmazása alapján rendelkezik az önkormányzat által nyújtható szociális ellátásokról.
2. A rendelet hatálya
2. § (1) E rendeletet kell alkalmazni Beremend Nagyközség Önkormányzat közigazgatási területén életvitelszerűen élő
a) magyar állampolgárokra,
b) bevándoroltakra és letelepedettekre,
c) hontalanokra,
d) a magyar hatóság által menekültként vagy oltalmazottként elismert személyekre.
(2) E rendelet hatálya a Szt. 7. § (1) bekezdésben meghatározott ellátások tekintetében az a)-d) pontokon túlmenően kiterjed az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak a Magyarország területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira is.
(3) E rendelet hatálya kiterjed a Szt. 3. § (3) bekezdésében, a Gyvt. 4. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározottakra.
(4) E rendelet szerint kell eljárni az (1) és (2) bekezdésben meghatározott személyeken kívül a település területén tartózkodó nem magyar állampolgárságú gyermek védelmében is, ha az ideiglenes hatályú elhelyezés vagy más ideiglenes hatósági intézkedés elmulasztása a gyermek veszélyeztetettségével vagy elháríthatatlan kárral járna.
(5) E rendelet hatálya kiterjed az önkormányzat együttműködési megállapodás keretében más önkormányzattal kötött ellátási szerződés alapján a személyes gondoskodást nyújtó ellátások esetében az ellátásban részesülő személyekre.
3. Hatásköri szabályok
3. § (1) Az Szt.-ben valamint a rendeletben meghatározott feltételek szerint a Beremend Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet alapján átruházott hatáskörében a polgármester dönt:
a) települési támogatás megállapításáról,
b) köztemetésről.
(2) Képviselő-testület dönt:
a) a személyi térítési díj mérsékléséről, elengedéséről,
b) a jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett ellátások tekintetében részletfizetés engedélyezéséről, a részbeni vagy teljes elengedéséről.
(3) Az intézményvezető a rendeletben meghatározott feltételek szerint:
a) dönt a személyes gondoskodást nyújtó szociális, gyermekjóléti ellátások iránti kérelemről,
b) a Szt. 59/A § (3) bekezdés szerint vizsgálja az igényvevő szociális rászorultságát
4. Eljárási rendelkezések
4. § (1) A szociális, gyermekjóléti ellátások iránti kérelmet – az igénylésre rendszeresített nyomtatványon – egész évben folyamatosan lehet benyújtani a Beremendi Közös Önkormányzati Hivatal szociális ügyekkel foglalkozó ügyintézőjénél. A személyes gondoskodás keretében nyújtott szociális és gyermekjóléti ellátások iránti kérelmet az intézményvezetőnél kell benyújtani.
(2) A szociális gondoskodás biztosítása érdekében az Önkormányzat, valamint annak intézményei, továbbá a működő köznevelési, egészségügyi szervezetek egymással és a civil szervezetekkel kötelesek együttműködni, a tudomásukra jutott, gondoskodást igénylő problémák megoldását kötelesek kezdeményezni.
5. § A benyújtott igazolások, nyilatkozatok tartalmát a szociális ügyekkel foglalkozó ügyintéző az alábbiak szerint ellenőrizheti:
a) megkeresheti az illetékességgel rendelkező adóhatóságot,
b) megkeresheti a polgárok személyi adatait és lakcímét nyilvántartó szervet,
c) elrendelheti környezettanulmány készítését,
d) megkeresheti az igazolást kiállító szervet, munkáltatót.
5. A települési támogatás
6. §1 A települési támogatást a családi segélyezés elvének érvényesítésével kell biztosítani. A családban életvitelszerűen együtt élő személyek életmódját, szociális helyzetét, együttműködő készségét, a rászorultságot egységben kell vizsgálni. Vizsgálni kell továbbá, hogy a kérelmező, valamint kérelmező családja maga is meg tett minden tőle telhetőt, annak érdekében, hogy maga illetőleg a család eltartásáról megfelelőképpen gondoskodni tudjon. A nyújtandó támogatást úgy kell megállapítani, hogy elősegítsék a család létfenntartási és lakhatási lehetőségeit.
7. § (1) Nem szükséges a kérelmezőnek új igazolást csatolni, illetve nyilatkozatot tenni a tárgyévi kérelméhez, ha a jogszabályoknak és a rendelet előírásainak megfelelően már benyújtotta
a) a tárgyévi nyugdíjáról szóló igazolást,
b) a társadalombiztosítási ellátás esetében a kérelem benyújtását megelőző hónapban kifizetett ellátást igazoló szelvényt, vagy társadalombiztosítási szerv igazolását,
c) a szülői felügyeleti jog egyik szülő általi gyakorlása esetén az erre vonatkozó okiratot,
d) a tartósan beteg, illetőleg fogyatékos gyermek egészségi állapotára vonatkozó igazolást,
e) a középfokú, vagy felsőfokú oktatási intézmény nappali tagozatán tanuló esetében az oktatási intézmény adott félévi igazolását a tanulói vagy hallgatói jogviszony fennállásáról,
f) álláskereső esetén az együttműködésről, az álláskereső ellátásról, vagy a regisztrálásról a munkaügyi központ illetékes kirendeltsége által kiadott előző havi igazolást, határozatot, vagy aktív korú ellátásra való jogosultságot megállapító határozatot,
g) a gyermek elhelyezése vagy ideiglenes hatályú elhelyezése és a gyámrendelés tárgyában hozott bírósági és gyámhatósági határozatot.
(2) Annak igazolására, hogy a szülő gyermekét egyedül neveli, illetve gyermektartásdíjban részesül, bontóperi vagy gyermekelhelyezésről szóló ítélet, képzelt apát megállapító határozat, gyermektartásdíjat megállapító bírói ítélet vagy ez irányú bírósági eljárás megindításáról szóló okirat szolgálhat.
8. § (1) A települési támogatás egészben vagy részben természetbeni szociális ellátás formájában is nyújtható. A természetbeni szociális ellátás formájáról és módjáról az ellátást megállapító határozatban rendelkezni kell.
(2) A természetbeni szociális ellátás formái: étkezés, gondozási díj átvállalása, a gyermek tanulmányaival és lakhatással összefüggő kiadások támogatása.
(3) A települési támogatás folyósítása készpénzben, gyógyszer-, vásárlási utalvány formájában vagy a jogosult közvetlen költségeinek átvállalásával történhet.
(4) A készpénzben megállapított települési támogatás felhasználásáról a jogosult az összeg felvételétől számított 30 napon belül elszámoltatható. Amennyiben az előírt határidőre jogosult nem számol el, a határidő lejártát követő naptól számított hat hónapon belül újabb települési támogatás iránt a jogosult, illetőleg családja nem nyújthat be kérelmet.
6. Szociális szolgáltatások
9. § (1) Az ellátás igénylésénél csatolni kell a nyugdíjszerű ellátásban részesülők esetén a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság igazolását a nyugdíjszerű ellátás összegéről, egyéb esetben előző havi jövedelemigazolást.
(2) A személyi térítési díjak elengedése, mérséklése iránti kérelmet az intézmény vezetőjéhez kell megnyújtani, melyhez csatolni kell az igénybevevő és családtagjai nyugdíjszerű ellátásáról szóló igazolást a nyugdíjszerű ellátás összegéről, előző havi jövedelemigazolást, továbbá nyilatkozatát, hogy nincs tartásra kötelezett és képes hozzátartozója, valamint az egészségi állapotáról szóló háziorvosi szakvéleményt.
(3) A személyi térítési díjak megállapításához szükséges jövedelemszámításnál a kérelem benyújtását megelőző havi rendszeres jövedelem vehető figyelembe.
7. Az ellátások folyósítása
10. § (1) A megállapított támogatás folyósítása elsősorban az ügyfél folyószámlájára történő utalással történik.
(2) A természetbeni ellátásként megállapított lakhatási támogatást havonta kell folyósítani.
A települési támogatás formái
11. §2 (1) Települési támogatás
a) a létfenntartási gondok enyhítése;
b) a lakhatás támogatása;
c) gyógyszer-, gyógyászati segédeszköz költségeihez való részbeni hozzájárulás;
d) az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás;
e) a gyermekek családban történő gondozásának költségeihez való hozzájárulás
f) ápolás
céljából nyújtható.
(2) Nem állapítható meg települési támogatás annak az aktív korú személynek, aki, valamint vele életvitelszerűen együtt élő közeli hozzátartozója a beremendi önkormányzattal, intézményeivel, valamint álláskeresőként, munkanélküliként munkahely keresés céljából nem működik együtt az illetékes Munkaügyi Központtal, a beremendi családsegítőkkel.
(3) Nem állapítható meg települési támogatás annak a személynek sem, akinek az önkormányzattal szemben adó-, bérleti- térítési díj tartozása áll fenn.
8. Rendkívüli Települési támogatás
12. §3 (1) Rendkívüli Települési támogatás állapítható meg annak a létfenntartási gondokkal küzdő személynek, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, egyedül élő esetében a 250 %-át, és önmaga vagy családja létfenntartásáról más módon gondoskodni nem tud, mert
a) tartós betegség vagy rokkantság miatt legalább 40 %-os jövedelem-kiesése következett be, vagy
b) elemi kár, vagy sérelmére elkövetett bűncselekményből anyagi kára keletkezett, vagy
c) nyugdíj vagy a megváltozott munkaképességű személyek ellátásairól és egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXCI. törvény 3. § (1) bekezdése szerint folyósított ellátás kifizetése a jogosultság megállapításának elhúzódása miatt késik, vagy
d) nagyobb összegű, váratlan kiadásai vannak, amelyeket önerőből nem tud kiegyenlíteni, vagy
e) gyermek neveléséhez, gondozásához, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához kapcsolódó kiadásai keletkeztek.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetekben a települési támogatás összege a kérelmező jövedelmének mértékéhez képest 5-15.000 Ft lehet, de nem haladhatja meg a tényleges költség mértékét.
(3)4 Az (1) bekezdés d) pontjában meghatározottakra hivatkozással évente legfeljebb 4 alkalommal nyújtható települési támogatás.
9. Lakhatási támogatás
13. § (1) A lakhatás elősegítése érdekében települési támogatásként
a) fűtési támogatás október 15. – április 15. napjáig terjedő időtartamban, a fűtési időszakra;
b) közüzemi díj támogatás a megjelölt szolgáltatóhoz történő utalással
állapítható meg.
(2) Fűtési támogatás állapítható meg annak a bérlőnek, tulajdonosnak aki
a) egyedül élő nyugdíjas, vagy a reá irányadó nyugdíjkorhatárt betöltötte;
b) saját háztartásában legalább 2 kiskorú, vagy nappali tagozaton tanulmányokat folytató és önálló jövedelemmel nem rendelkező nagykorú gyermeket tart el;
feltéve, hogy: a) pont esetén a jövedelme nem haladja az öregségi nyugdíjminimum mindenkori legkisebb összegének 250 %-át, b) pont esetén családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a mindenkori nyugdíjminimum legkisebb összegének 150 %-át.
(3) Közüzemi díj támogatás állapítható meg annak a személynek, akinek a háztartásában egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át.
14. § (1) a 13. § (1) bekezdés a) pontjában megállapított támogatás összege, fűtési időszakra, havonta 5.000 Ft.
(2) A 13. § (1) bekezdés b) pontja szerinti közüzemi díj támogatás összege 2.500 Ft, de nem haladhatja meg a havi számla összegét.
(3) A 13. § (1) bekezdésében meghatározott támogatások párhuzamos igénybevételére lehetőség nincs, illetőleg háztartásonként egy személy részére állapítható meg.
(4) Nem jogosult lakhatást elősegítő támogatásra
a) aki albérlőt tart, vagy más módon hasznosítja a lakását,
b) akinek a lakásbérleti, vagy tulajdonára vonatkozóan tartási, életjáradéki vagy öröklési szerződése áll fenn,
c) aki a bérleti szerződésben vállalt rendeltetésszerű lakáshasználattal kapcsolatos szabályokat, vagy az emberi együttélés szabályait nem tartja be,
d) aki a Szt. 4. § b) pontjában meghatározott vagyonnal rendelkezik.
(5) A 13. § (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás a kérelem benyújtása hónapjában első napjától a 12. hónap végéig kerül megállapításra, de legfeljebb a lakáshoz kapcsolódó jogviszony időtartamára.
10. Gyógyszer- gyógyászati segédeszköz költségeihez való részbeni hozzájárulás
15. § (1) Települési támogatásként az egészségi állapot megőrzését jelentő szolgáltatások költségeihez való teljes vagy részbeni hozzájárulás állapítható meg annak a személynek, aki közgyógyellátási igazolványra nem jogosult és
a) igazoltan a rendszeresen szedett gyógyszer kiadása, vagy gyógyászati segédeszköz beszerzésének költsége meghaladja saját jövedelme 15 %-át, és családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át;
b) esetenként felírt gyógyszerkiadása, vagy gyógyászati segédeszköz beszerzésének költségét önerőből biztosítani nem tudja, és családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, egyedül élő esetén 250 %-át.
(2) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti települési támogatás a kérelem benyújtásától egy éves időtartamra állapítható meg, összege az igazolt gyógyszerköltség, de nem haladhatja meg a havi 3.000 Ft-ot.
(3) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti települési támogatás összege az igazolt gyógyszerköltség, de éves szinten nem haladhatja meg a 15.000 Ft-ot.
(4) Az (1) bekezdésben szabályozott települési támogatás iránti kérelem kötelező melléklete a háziorvos és/vagy kezelőorvos által felírt rendszeresen vagy esetenként szedett gyógyszerek, gyógyászati segédeszköz költségének összegéről szóló igazolás.
11. Temetési segély
16. § (1) Települési támogatásként elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás nyújtható annak a személynek, aki a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott, és a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, egyedül élő esetén 250 %-át.
(2) A segély mértéke az eredeti temetési számla költéségének 25%-a, de nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10 %-ánál, és nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 %-át.
(3) A támogatás összegét 1.000 Ft-ra kerekítve kell megállapítani.
(4)5 Fenti szabályoktól függetlenül Beremend Nagyközség Önkormányzata 30.000,- Ft temetési hozzájárulást nyújt minden – a kérelem benyújtásakor és az azt megelőző három évben – beremendi lakóhellyel rendelkező személynek, aki beremendi lakóhelyű személy eltemettetéséről gondoskodott.
12. Gyermekek esetenkénti támogatása
17. § (1) Települési támogatás nyújtható annak a személynek, aki a köznevelési intézménybe járó gyermekre való tekintettel rendszeres gyermekvédelmi támogatásra nem jogosult, és a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-ánt, a gyermek(ek) családban történő gondozásának költségeihez való hozzájárulásként
a) a tanköteles gyermekek tanszer, tankönyv ellátásának támogatására,
b) a gyermek köznevelési intézmény, sportegyesület javaslatára a táborozási-nyaralási költségére.
(2) Települési támogatás nyújtható a gyermek születésekor, ha a kérelmező a kérelem benyújtásakor és az azt megelőző egy évben beremendi lakóhellyel rendelkezik.
18. § (1) A 17. § (1) bekezdés a) pontjában szabályozott települési támogatás iránti kérelem a tárgy év július és augusztus hónapban nyújtható be. Kötelező melléklete a tanköteles gyermek tanulói jogviszonyának fennállására vonatkozó igazolás.
(2) A 17. § (1) bekezdés a) pontjában szabályozott települési támogatás összege gyermekenként 4.000 Ft.
(3) A 17. § (1) bekezdés b) pontjában szabályozott települési támogatás összege legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50 %-a lehet, de nem lehet több a tényleges bekerülési költségnél.
(4)6 A 17. § (2) bekezdésében szabályozott települési támogatás
a) iránti kérelem kötelező melléklete a gyermek születési anyakönyvi kivonata és a Start számla másolata,
b) összege gyermekenként 30.000 Ft, amely a született gyermek részére nyitott Start számlára kerül átutalásra.
13. Ápolási támogatás
19. § Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Beremend közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen itt lakó nagykorú közeli hozzátartozónak az alábbi feltételek együttes fennállása esetén
a) az igénylő
aa) 18. életévét betöltött tartós beteg személy gondozását, ápolását végzi;
ab) kora, egészségi állapota alapján alkalmas az ápolt személy gondozási és ápolási igényére tekintettel a feladat ellátására;
ac) regisztrált álláskereső és a munkanélküliek ellátásra, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult;
ad) családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, és vagyonnal nem rendelkeznek;
ae) nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra;
b) a 18. életévét betöltött tartós beteg személy háztartásában a kérelmezőn kívül ápolásra gondozásra alkalmas más személy nincs;
c) az ápoló és az ápolt között tartási, életjáradéki vagy öröklési szerződés nem áll fenn.
20. § (1) Az ápolási támogatás ügyében hozott döntés megalapozása érdekében szakmai bizottság működik, melynek véleményét - az ápolt halála miatti megszűntetés kivételével – ki kell kérni.
(2) A szakmai bizottság tagjai a Beremendi Szociális Alapszolgáltatási Központ vezetője, Idősek Szociális Otthona vezetője és a Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője.
(3) A bizottság szakmai véleményét a 18. életévét betöltött tartós beteg személy háziorvosa, vagy szakorvosa igazolása, a lakókörnyezetben végzett környezettanulmány figyelembe vételével adja meg.
(4) A környezettanulmány kiterjed arra, hogy az ápolt személy közvetlen lakó környezete mennyiben biztosítja
a) a megfelelő lakhatását, személyi higiéniáját,
b) a megfelelő étkeztetését, felügyeletét, gyógyszerezését,
c) egészségi állapotának megfelelő háziorvosi, kezelőorvosi kapcsolattartást.
(5) Az ápolási célú települési támogatás folyósítása alatt az ápolást végző személy ápolási kötelezettségének teljesítése bármikor ellenőrizhető.
21. § (1) Az ápolási célú települési támogatás összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 80 %-a.
(2) Az ápolási támogatás legfeljebb tizenkét hónap időtartamra állapítható meg.
Természetben nyújtott szociális ellátások
13/A.8 Köztemetés
21/A. §9 (1) Kérelemre mentesíthető a köztemetés költségeinek megtérítése alól az az eltemettetésre köteles személy, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét és vagyona nincs.
(2) Kérelemre a köztemetés költségének megfizetése alól legfeljebb a költségek 20%-ának mértékéig mentesíthető, az eltemettetésre köteles személy, amennyiben családjában az egy főre jutó jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének kétszeresét nem haladja meg, a fennmaradó 80% tekintetében részletfizetés engedélyezhető.
(3) Kérelemre, a köztemetés költségének megtérítésére részletfizetés engedélyezhető, különös méltánylást érdemlő körülmények fennállása esetén, az eltemettetésre köteles személy részére, ha családjában az egy főre jutó jövedelem meghaladja a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének kétszeresét.
Szociális és gyermekjóléti szolgáltatások
13. A szociális szolgáltatások formái
22. §10 (1) Az önkormányzat által biztosított szociális alapszolgáltatások formái:
a) étkeztetés
b) házi segítségnyújtás
c) családsegítés
d) nappali ellátás:
da) időskorúak nappali ellátása
db) fogyatékos személyek nappali ellátása
(2) Az önkormányzat a szociális szakosított ellátások közül az időskorúak ápolása, gondozása ellátást biztosítja.
14. Ellátások biztosítása
23. § (1)11 A szociális alapszolgáltatások – a családsegítés kivételével – írásban kell kérelmezni. A kérelem előterjesztésekor mellékelni kell a 9/1999. (XI. 24.) SZCSM rendelet. 1. melléklete I. rész szerinti orvosi igazolást, vagy a fekvőbeteg-gyógyintézeti ellátás ideje alatt, illetve annak megszűnését követő 30 napon belül történő igénylésnél a kórházi zárójelentést, valamint az 1. melléklet II. része szerinti jövedelemnyilatkozatot.
(2) A szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatás igénybevételének időpontjában az intézményvezető – 22. § (1) bekezdés c) pont kivételével – az ellátást igénybevevővel, illetőleg törvényes képviselőjével megállapodást köt figyelemmel a Szt-ben és a szakmai jogszabályokban foglaltakra.
(3) az intézményvezetője külön eljárás nélkül biztosíthatja az ellátást, ha
a) a kérelmező önmaga ellátásáról részben vagy teljesen nem tud gondoskodni, és nincs hozzátartozója, aki ellátásáról gondoskodna;
b) szociális helyzetében, egészségi állapotában olyan igazolt kedvezőtlen változás következett be, amely azonnali ellátást igényli;
c) a kérelmező kapcsolata a vele együtt élő hozzátartozójával, eltartójával helyrehozhatatlanul megromlott, és az igénylő életét, vagy testi épséget veszélyeztető helyzetbe került,
d) ha a gyermek elhelyezését azonnali végrehajtást elrendelő határozat alapozza meg.
15. Szociálpolitikai Kerekasztal
24. § (1) Képviselő-testület a helyi szociális, gyermekvédelmi ellátó rendszer közötti információ nyújtására, állampolgárok nagy részét érintő döntések, intézkedések, jogszabálytervezete véleményezésére Szociálpolitikai Kerekasztalt hoz létre. A feladata a szociális koncepcióban meghatározott célkitűzések folyamatos figyelemmel kísérése.
(2) A Szociálpolitikai Kerekasztal szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal ülést tart.
(3) Tagjai a településen működő szociális, gyermekjóléti intézményeket működtető fenntartók képviselői, az önkormányzati szociális intézmények vezetői, továbbá a helyi civil szervezetek képviselői.
(4) A Szociális Kerekasztal tagjai közül négy év időtartamra elnököt választanak. Az elnök feladata a Szociális Kerekasztal képviselete, az ülések összehívása, vezetése.
16. Alapszolgáltatások
25. §12 Az alapellátás megszervezésével a települési önkormányzat segítséget nyújt a szociálisan rászorulók részére saját otthonunkban és lakókörnyezetükben önálló életvitelük fenntartásában, valamint egészségi állapotukból, mentális állapotukban vagy más okból származó problémáik megoldásában. Az Önkormányzat a szociális alapszolgáltatási feladatokat a Beremendi Gyermekjóléti és Szociális Társulás által fenntartott Beremend székhelyű Alapszolgáltatási Központ útján látja el.
17. Étkeztetés
26. § (1) Az önkormányzat étkeztetés keretében munkanapokon főétkezésként napi egyszeri meleg ételt biztosít. Azon igénybevevő részére, aki egészségi állapota miatt otthonát nem tudja elhagyni részére munkaszüneti napokon is biztosított az étkeztetés.
(2)13 Étkezésre jogosult:
a) kora miatt, aki 70. életévét betöltötte, vagy
b) házi orvos igazolása szerint az aki: egészségi állapota miatt önmaga ellátásáról részben vagy teljesen nem tud gondoskodni és nincs olyan hozzátartozója, aki ellátásáról gondoskodna
c) hajléktalan
és jövedelme nem haladja meg a havi 105.000 Ft-ot.
(3) Egészségi állapota miatt rászorultnak kell tekintetni azt a személyt, aki
a) mozgásában korlátozott,
b) krónikus vagy akut betegségben szenved,
c) fogyatékossága miatt önmaga ellátásáról gondoskodni nem tud,
d) pszichiátriai beteg, szenvedélybeteg, és fekvőbeteg gyógyintézeti kezelést nem igényel, önmaga ellátására részben képes.
(4) Ha az étkezésben részesülő személy egészségi állapota indokolja, a háziorvos javaslata alapján az ellátást igénybevevő részére cukorbeteg és epekímélő diétás étkeztetés biztosítható.
18. Házi segítségnyújtás
27. §14 Házi segítségnyújtás célja, hogy az ellátást igénybevevő fizikai, mentális, szociális szükségleteinek kielégítése saját környezetében, életkorának, élethelyzetének és egészségi állapotának megfelelően, képességeinek fenntartásával, felhasználásával, fejlesztésével biztosított legyen.
19. Családsegítés
28. § Az önkormányzat a Beremendi Szociális Alapszolgáltatási Központ családsegítőin keresztül családsegítést nyújt a szociális vagy mentálhigiénés problémák, illetve egyéb krízishelyzet miatt segítséget igénylő személyek, családok számára az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése, a krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség megőrzése céljából.
20.15 Nappali ellátás
29. § Beremendi Szociális Alapszolgáltatási Központ az Idősek Klubján keresztül szervezi a tizennyolcadik életévüket betöltött, egészségi állapotuk vagy idős koruk miatt szociális és mentális támogatásra szoruló, önmaguk ellátására részben képes személyek nappali ellátását.
29/A. §16 (1) Az intézmény feladata a szolgáltatásait igénybe vevők szükségleteihez igazodó mentális, pszichés, egészségügyi és szociális gondozási szükségleteinek kielégítése.
(2) Feladata elsősorban a saját otthonukban élő, tizennyolcadik életévüket betöltött, önkiszolgálásra, önellátásra részben képes, felügyeletre szoruló, enyhe és középsúlyos értelmi fogyatékkal élők napközbeni tartózkodásának a megszervezése, társas kapcsolatok biztosítása, valamint az alapvető higiéniai szükségletek kielégítése, továbbá igény szerint a napközbeni étkeztetés megszervezése kiszolgálással.
(3) Rendkívül indokolt esetben nappali ellátás olyan fogyatékos személyek részére is biztosítható, akire nézve szülője vagy más hozzátartozója gyermekgondozási segélyben, gyermeknevelési támogatásban vagy ápolási díjban részesül.
21. Idősek Szociális Otthona
30. § (1) Az önmaguk ellátására nem, vagy csak folyamatos segítséggel képes személyek napi legalább háromszori étkeztetéséről, szükség szerint ruházattal, illetve textíliával való ellátásáról, mentális gondozásáról, a külön jogszabályban meghatározott egészségügyi ellátásáról, valamint lakhatásáról a képviselőtestület Idősek Szociális Otthona útján gondoskodik.
(2) Az (1) bekezdés alapján az intézményben elsősorban a beremendi lakóhellyel rendelkező nyugdíjkorhatárt betöltő személyeknek a gondozását, ápolását kell megoldani.
(3) Pszichiátriai- vagy szenvedélybetegségben szenvedők az Idősek Szociális Otthonába nem vehetők fel.
(4) Ha az idősek otthona ellátását igénybe vevő személy esetében demencia körébe tartozó kórkép került megállapításra, ellátásáról az intézményen belül intenzív gondozást biztosító részleg vagy gondozási csoport kialakításával különállóan kell gondoskodni.
(5) Az ellátás igénybevételének megkezdésekor az intézményvezető az ellátást igénylővel a rendelet 1. sz. melléklete szerinti tartalmú megállapodást köt.
22. Érdekképviseleti fórum
31. § (1) Az idősek otthonával jogviszonyban állók és az ellátásra jogosultak érdekeinek védelmére érdekképviseleti fórumot kell működtetni.
(2) Az érdekképviseleti fórum választott tagjai
a) az intézményben ellátásban részesítettek közül 2 fő,
b) az intézményben ellátásban részesítettek hozzátartozóinak képviseletében 1 fő,
c) az intézmény dolgozóinak képviseletében 1 fő,
d) kijelölés alapján az önkormányzat képviseletében 1 fő.
(3) Az érdekképviseleti fórum
a) előzetesen véleményezi az intézmény vezetője által készített, az ellátottakkal, valamint az intézmény belső életében kapcsolatos dokumentumok közül a szakmai programot, az éves munkatervet, a házirendet, az ellátottak részére készült tájékoztatókat,
b) megtárgyalja az intézményben élők panaszait - ide nem értve a jogviszony keletkezésével, megszüntetésével és az áthelyezéssel kapcsolatos panaszokat -, és intézkedést kezdeményez az intézményvezető felé,
c) tájékoztatást kérhet az intézményvezetőtől az ellátottakat érintő kérdésekben, az ellátás szervezésével kapcsolatos feladatokban,
d) intézkedés megtételét kezdeményezheti a fenntartó felé, valamint más illetékes hatóságok, szervek felé, amennyiben az intézmény működésével kapcsolatos jogszabálysértésre utaló jeleket észlel.
(4) Az érdekképviseleti fórum működésének és választásának részletes szabályait a házirend tartalmazza.
32. § (1) A jogosult és hozzátartozója a házirendben foglaltak szerint panasszal élhet az intézmény vezetőjénél vagy az érdekképviseleti fórumnál
a) személyiségi jogainak, kapcsolattartásának sérelme,
b) az ellátás körülményeit érintő kifogások orvoslása érdekében,
c) az intézmény dolgozóinak szakmai, titoktartási és vagyonvédelmi kötelezettségei megszegése esetén.
(2) Az intézményvezető az (1) bekezdés a)-b) pontjaiban meghatározott esetekben csak az érdekképviseleti fórum előzetes véleményének kikérésével dönthet.
(3) A panasz kivizsgálására jogosult köteles 15 napon belül írásban értesíteni a panasztevőt az elé terjesztett panasz kivizsgálásának eredményéről.
(4) Az (1) bekezdésben meghatározott személyek a képviselőtestülethez fordulhatnak, ha a panasz kivizsgálására jogosult
a) határidőben nem intézkedik,
b) intézkedésével nem értenek egyet.
(5) Az intézmény Házi Rendjét Beremend Nagyközség Képviselőtestülete fogadja el.
23. Bentlakásos ellátás megszüntetésének esetei
33. § (1) A személyes gondoskodást nyújtó ellátás megszűnik:
a) az intézmény jogutód nélküli megszűnésével,
b) a jogosult halálával,
c) határozott idejű megállapodás esetén a megjelölt időtartam lejártával, kivéve ha az intézményi jogviszony meghosszabbítható,
d) a megállapodás felmondásával.
(2) A megállapodást felmondhatja
a) az ellátott, illetve törvényes képviselője, indokolás nélkül,
b) az intézményvezető
ba) az ellátott másik intézménybe történő elhelyezése indokolt, vagy további intézményi elhelyezése nem indokolt,
bb) az ellátott a házirendet súlyosan megsérti,
bc) az ellátott, a törvényes képviselő vagy térítési díjat megfizető személyi térítési díj fizetési kötelezettségének - a Szt. 102. § szerint - nem tesz eleget.
(3) Felmondási idő – ha a Szt. 94/. § szerinti megállapodás másként nem rendelkezik - alapszolgáltatás esetén tizenöt nap, bentlakásos intézmény esetén három hónap.
24. Gyermekjóléti alapszolgáltatások
34. § (1) A gyermekek napközbeni ellátásaként a családban élő gyermekek életkorának megfelelő nappali felügyeletét, gondozását, nevelését, foglalkoztatását és étkeztetését kell megszervezni azon gyermekek számára, akiknek szülei, nevelői, gondozói munkavégzésük - ideértve a gyermekgondozási díj folyósítása melletti munkavégzést is -, munkaerő-piaci részvételt elősegítő programban, képzésben való részvételük, betegségük vagy egyéb ok miatt napközbeni ellátásukról nem tudnak gondoskodni. A napközbeni ellátás keretében biztosított szolgáltatások időtartama lehetőleg a szülő munkarendjéhez igazodik.
(2)17 Alapszolgáltatások formái:
a) gyermekjóléti szolgáltatás
b) gyermekek napközbeni ellátása keretében:
ba) bölcsőde,
bb) köznevelési törvény rendelkezései szerinti óvodai és iskolai napközi otthoni ellátás.
25. Gyermekjóléti szolgálat
35. § (1) A gyermekjóléti szolgálat olyan, a gyermek érdekeit védő speciális személyes szociális szolgáltatás, amely a szociális munka módszereinek és eszközeinek felhasználásával szolgálja a gyermek testi és lelki egészségének, családban történő nevelkedésének elősegítését, a gyermek veszélyeztetettségének megelőzését, a kialakult veszélyeztetettség megszüntetését, illetve a családjából kiemelt gyermek visszahelyezését.
(2)18 A gyermekjóléti szolgálat feladatait a Gyvt. 39. §-ban foglaltak szerint látja el.
(3)19 Az Önkormányzat a gyermekjóléti alapszolgáltatási feladatokat a Beremendi Gyermekjóléti és Szociális Társulás által fenntartott Beremend székhelyű Alapszolgáltatási Központ útján látja el.
26. Gyermekek napközbeni ellátása Bölcsődei ellátás
36. § (1) A bölcsőde a családban nevelkedő 3 éven aluli gyermekek napközbeni ellátását, szakszerű gondozását és nevelését biztosító intézmény. Ha a gyermek a 3. évét betöltötte, de testi vagy szellemi fejlettségi szintje alapján még nem érett az óvodai nevelésre, a 4. évének betöltését követő augusztus 31-ig nevelhető és gondozható a bölcsődében.
(2) Az ellátást meg kell szüntetni, ha
a) a bölcsődei nevelési év végén, ha a gyermek a 3. életévét betöltötte.
b) a gyermek az (1) bekezdés szerinti életkort elérte.
Térítési díjak
27. Szociális alap- és szakosított ellátások személyi térítési díjának általános szabályai
37. § (1)20 A szociális alap- és szakosított ellátások intézményi térítési díját a 2. melléklet tartalmazza.
(2) A fenntartó ingyenes ellátásban részesíti azt az ellátottat aki
a) alapellátás esetén jövedelemmel nem rendelkezik,
b) tartós bentlakásos ellátás esetében jövedelemmel, jelentős pénzvagyonnal, illetőleg jelentős ingatlan vagyonnal nem rendelkezik.
(3) A személyi térítési díjat havonta utólag a tárgyhót követő hó 10. napjáig kell megfizetni.
(4) A Képviselő-testület a személyi térítési díjat elengedheti, ha
a) az igénybevevő egyedül élő és nincs tartásra képes vagy köteles hozzátartozója, vagy önmaga ellátására képtelen és jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, vagy
b) családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét és nem rendelkeznek vagyonnal.
(5) Ha a kötelezett a személyi térítési díj összegével nem ért egyet, az értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül – az intézményvezetőn keresztül – a Képviselő-testülethez fordulhat.
(6) A személyi térítési díj megállapításánál az Szt. vonatkozó rendelkezéseinek figyelembevételével kell eljárni.
28. Gyermekek napközbeni ellátások személyi térítési díjának szabályai
38. § (1)21 A gyermekjóléti alapellátás keretében biztosított gyermekek napközbeni ellátásáért – az ingyenes gyermekétkeztetés kivételével – térítési díjat kell fizetni.
(2)22 Az intézményi térítési díjat a képviselő-testület évente két alkalommal, rendeletben határozhatja meg. Az intézményi térítési díjat e rendelet 3. melléklete tartalmazza.
39. § (1) Az intézmény vezetője a megállapodás megkötésekor írásban értesíti a kötelezettet a személyi térítési díjról.
(2) Ha a kötelezett a személyi térítési díj összegével nem ért egyet, az értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a Képviselő-testülethez fordulhat. A képviselő-testület a kérelem tárgyában határozattal dönt. A képviselő-testület határozata ellen jogszabálysértésre való hivatkozással bírósághoz lehet fordulni.
(3) A személyi térítési díjat előre, a tárgyhó 10. napjáig kell megfizetni. Ha a kötelezett a befizetést elmulasztja, az intézményvezető 15 napos határidővel felszólítja az elmaradt térítési díj befizetésére. A határidő eredménytelen eltelte esetén az intézményvezető a hátralékot nyilvántartásba veszi, s erről negyedévenként tájékoztatja a képviselő-testületet. A térítési díjhátralék behajtásáról a képviselő-testület intézkedik.
40. §23 Az önkormányzat a normatív kedvezményben nem részesülő beremendi állandó lakóhellyel rendelkező bölcsődés, óvodás és általános iskolai tanuló számára a 3. melléklet szerinti kedvezményt biztosítja.
Záró rendelkezések
41. § (1) Ez a rendelet 2015. március 1-jén lép hatályba. A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti az „egyes szociális ellátásokról” szóló 3/2011. (III. 23.) számú, a „gyermekvédelmi ellátásokról” szóló 8/2005. (III. 24.) számú, a személyes gondoskodást nyújtó alapellátásokról szóló 5/2014. (V. 28.) számú, valamint az újszülöttek támogatásáról szóló 17/2005. (VIII. 4.) számú önkormányzati rendelet.
(2) A rendelet kihirdetéséről az önkormányzat jegyzője gondoskodik.
1. számú melléklet24
2. számú melléklet25
1. Szociális ellátások díjai:
1.1. Szociális alapszolgáltatások díjai:
1.1.1. Étkeztetés
Szociális étkeztetés díja |
0 Ft és 50.000 Ft közötti összegű |
750 Ft/nap/adag |
50.001 Ft és 85.000 Ft közötti összegű |
900 Ft/nap/adag |
|
85.001 Ft és 105.000 Ft közötti összegű |
1.100 Ft/nap/adag |
|
Szociális étkeztetés szállítási költsége |
200 Ft/nap |
1.1.2. Házi segítségnyújtás
személyes gondoskodás |
0 Ft/óra |
szociális segítés |
400 Ft/óra |
1.1.3. Családsegítés (törvényi előírás alapján) 0 Ft/nap
1.1.4. Nappali ellátás
Időskorúak Nappali ellátása (étkezés nélkül) |
0 Ft/óra |
Fogyatékos személyek nappali ellátása |
0 Ft/óra |
1.2. Idősek Szociális Otthonban biztosított szociális szakosított ellátás díja:
Gondozási díj |
1.565 Ft/ellátási nap |
Étkezési térítési díj |
2.515 Ft/ellátási nap |
2. Bölcsőde által biztosított gyermekjóléti ellátások díjai:
Egész napos gondozási díj |
300 Ft/nap |
Játszócsoport és gyermekfelügyelet óradíja |
50 Ft/óra |
3. számú melléklet26
1. Bölcsőde:
nyersanyagnorma: |
térítési díj: |
ebből az önk. térít: |
ebből a szülő térít: |
|
egész napos |
533 Ft |
677 Ft |
195 Ft |
482 Ft |
2. Napsugár Óvoda:
nyersanyagnorma: |
térítési díj: |
ebből az önk. térít: |
ebből a szülő térít: |
|
egész napos |
481 Ft |
611 Ft |
145 Ft |
466 Ft |
3. Konyha és étterem
3.1. gyermek
nyersanyagnorma: |
térítési díj: |
ebből az önk. térít: |
ebből a szülő térít: |
|
egész napos |
546 Ft |
693 Ft |
155 Ft |
538 Ft |
ebéd |
403 Ft |
512 Ft |
140 Ft |
372 Ft |
3.2. vendég étkező
3.2.1. menük
nyersanyagnorma: |
térítési díj: |
ebből az önk. térít: |
|
„A” menü |
716 Ft |
1.500 Ft |
— |
„B” menü |
859 Ft |
1.800 Ft |
— |
„C” menü |
859 Ft |
1.800 Ft |
— |
3.2.2. sültes tálak
nyersanyagnorma: |
rezsi (65%): |
térítési díj (27% Áfa) |
|
sültes tálak |
1.910 Ft |
3.150 Ft |
4.000 Ft |
A 6. § a Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2016. (III.30.) önkormányzat rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2016. 04. 01.
A 11. § a Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2016. (III.30.) önkormányzat rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2016. 04. 01.
A 12. § a Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2021. (X.8.) önkormányzat rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2021. 10. 09.
A 12. § (4) bekezdését Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete 4/2016. (III.30.) önkormányzat rendelete 3. §-a iktatta be. Hatályos: 2016. 04. 01.
A 16. § (4) bekezdése Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete 2/2018. (II.14.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2018. 02. 15.
A 18. § (4) bekezdése Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete 15/2017. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2018. 01. 01.
A II/A. Fejezetet Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete 2/2019. (II.15.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be. Hatályos: 2019. 02. 16.
A 13/A. alcímet Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete 2/2019. (II.15.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be. Hatályos: 2019. 02. 16.
A 21/A. §-t Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete 2/2019. (II.15.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be. Hatályos: 2019. 02. 16.
A 22. § a Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2022. (VII. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2022. 08. 01.
A 16. § (4) bekezdése a Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2021. (X.8.) önkormányzat rendelete 2. §--ával megállapított szöveg. Hatályos: 2021. 10. 09.
A 25. § Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete 12/2016. (XI.30.) 1.§-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2017. 01. 01.
A 26. § (2) bekezdése a Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2022. (VII. 27.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2022. 08. 01.
A 27. § Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete 4/2021. (X.8.) önkormányzat rendelete 3. §-ával megállapított. Hatályos: 2021. 10. 09.
A 20. alcím címe a Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2022. (VII. 27.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2022. 08. 01.
A 29/A. §-t a Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2022. (VII. 27.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be. Hatályos: 2022. 08. 01.
A 34. § (2) bekezdése Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete 4/2021. (X.8.) önkormányzat rendelete 4. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2021. 10. 09.
A 35. § (2) bekezdése Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete 4/2016. (III.30.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2016. 04. 01.
A 35. § (3) bekezdését Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete 12/2016. (XI.30.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be. Hatályos: 2017. 01. 01.
A 37. § (1) bekezdése Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete 4/2021. (X.8.) önkormányzat rendelete 5. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2021. 10. 09.
A 38. § (1) bekezdése Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete 4/2016. (III.30.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2016. 04. 01.
A 38. § (2) bekezdése Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete 4/2021. (X.8.) önkormányzat rendelet 6. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2021. 10. 09.
A 40. § Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete 4/2021. (X.8.) önkormányzat rendelet 7. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2021. 10. 09.
Az 1. melléklet Beremend Nagyközség Önkormányzata 4/2016.(III.30.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2016. 04. 01.
A 2. melléklet Beremend Nagyközség Önkormányzata 4/2016.(III.30.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2016. 04. 01. A 2. melléklet Beremend Nagyközség Önkormányzata 12/2016. (XI.30.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2017.01.01. A 2. melléklet Beremend Nagyközség Önkormányzata 3/2018. (III.28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2018. 04. 01. A 2. melléklet Beremend Nagyközség Önkormányzata 12/2020. (XI.27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2020. 12. 01. A 2. melléklet Beremend Nagyközség Önkormányzata 4/2021. (X.8.) önkormányzati rendelete 8. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. Hatályos: 2021. 10. 09. A 2. melléklet a Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2022. (VII. 27.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. Hatályos: 2022. 08. 01. A 2. melléklet a Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. Hatályos: 2023. 04. 01.
A 3. melléklet Beremend Nagyközség Önkormányzata 4/2016.(III.30.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2016. 04. 01. A 3. melléklet Beremend Nagyközség Önkormányzata 9/2020. (XI.30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2020. 10 01. A 3. melléklet Beremend Nagyközség Önkormányzata 12/2020. (XI.27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. Hatályos: 2020. 12. 01. A 3. melléklet Beremend Nagyközség Önkormányzata 4/2021. (X.8.) önkormányzati rendelete 8. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. Hatályos: 2021. 10. 09. A 3. melléklet a Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2022. (VII. 27.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. Hatályos: 2022. 08. 01. A 3. melléklet a Beremend Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. Hatályos: 2023. 04. 01.