Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2013. (II.20.) önkormányzati rendelete egységes szerkezetben a 13/2013.(VIII.05) sz. rendelettel. Az Önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2013. (II.20.) önkormányzati rendelete egységes szerkezetben a 13/2013.(VIII.05) sz. rendelettel. Az Önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

Hatályos: 2013. 02. 20- 2013. 09. 21

Harkány Város Önkormányzat Képviselő-testülete a Helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 91.§ (1) bekezdésében és az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében, a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011.évi CXCIV. törvény, valamint a Magyarország 2013. évi költségvetéséről szóló 2012. évi CCIV. törvény (továbbiakban Ktv.) alapján Harkány Város Önkormányzata 2013. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:

1.§.

A rendelet hatálya



 A rendelet hatálya a helyi önkormányzatra, annak képviselő-testületére, és szerveire és az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre terjed ki.

2.§.

Harkány város Önkormányzat címrendje


Az Önkormányzat Képviselő - Testülete a címrendet a következők szerint állapítja meg:

  1. I.    Harkány Város Önkormányzata
  2. II.   Harkány Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatala
  3. II.   Oktatási intézmény
  4. II/1  Harkányi óvoda
  5. III   Egyéb intézmények
  6. III/1 Harkányi Kulturális és Sportközpont
  7. III/2 Harkányi Városi Könyvtár


3.§.


[1]A költségvetés bevételei és kiadásai


A Képviselő-testület az Önkormányzat a Közös Hivatal és az Intézmények együttes 2013. évi módosított költségvetését


                        4 555 091.000,00 Ft bevétellel és kiadással, ezen belül

                          291 087.000,00 Ft személyi juttatással

                           76 011.000,00 Ft munkaadókat terhelő járulékkal

                          435 434.000,00 Ft dologi kiadással

                          162 106.000,00 Ft egyéb folyó kiadással

                          188 042 000,00 Ft felhalmozási kiadással,

                           61 796.000,00 Ft támogatással és pénzeszköz átadással

                              500.000,00 Ft általános tartalékkal

                            

                       

4 456 592 000,00 Ft költségvetési pénzforgalmi bevétellel

1.214.476 000,00 Ft költségvetési kiadással,

3 242 116 000,00 Ft költségvetési többlettel,


                                              

            0,00 Ft finanszírozási bevétellel,

3 340 115.000,00 Ft finanszírozási kiadással,

3 340 115.000,00 Ft finanszírozási hiánnyal,


   98 499.000,00 Ft előző évi pénzmaradvánnyal,



                                                           valamint


                                               145 fő engedélyezett létszámkerettel,

 továbbá

  7 fő közcélú foglalkoztatottal

állapítja meg.                                     



[1] Módosította a 13/2013. (VIII.05.) sz. Önkormányzati rendelet.

4.§


(1) A Képviselő-testület Harkány Város Önkormányzat összesített bevételeit az 1. sz. mellékletnek megfelelően állapítja meg.


  1. (2) A Képviselő-testület Harkány Város Önkormányzat összesített kiadásait a 2. sz. mellékletnek megfelelően állapítja meg.


  1. (3) Az önkormányzat összesített működési és felhalmozási bevételeinek és kiadásainak bemutatását a 3. sz. mellékletnek megfelelően állapítja meg.


  1. (4) A normatív állami támogatások alakulását jogcímenként az 4. számú melléklet tartalmazza.


  1. (5) A költségvétési támogatásokat és a sajátos bevételeket a 5.sz. melléklet tartalmazza.


  1. (6) A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetési szervei – Polgármesteri Hivatal és Intézmények - 2013 évi feladatrendje szerinti bevételeket és kiadásokat a 6. sz. melléklet szerint állapítja meg.


  1. (7) A Képviselő-testület az önkormányzat 2013 évi feladatrendje szerinti bevételeket és kiadásokat a 7. sz. melléklet szerint állapítja meg.


  1. (8) A Képviselő-testület az előirányzat-felhasználási ütemtervet a 8. sz. mellékletnek megfelelően állapítja meg.



  1. (9) A Képviselő-testület a többéves kihatással járó döntésekből származó kötelezettségeket a 9. számú mellékletben állapítja meg.


  1. (10) A Képviselő-testület a közvetett támogatásokat a 10. sz. mellékletnek megfelelően állapítja meg.


  1. (11) Az Önkormányzat gördülő mérlegét a 11. sz. melléklet mutatja be.


  1. (12) A Képviselő-testület európai uniós támogatással megvalósuló projektek bevételeit, kiadásait a 12. sz. mellékletnek megfelelően állapítja meg.


  1. (13) Az önkormányzat működési költségvetését a kötelezően előírt feladatkörök tekintetében a 13. sz. melléklet tartalmazza.


  1. (14) Az önkormányzat működési költségvetését az önként vállat feladatok tekintetében a 14. sz. melléklet tartalmazza.


  1. (15) A Képviselő-testület az Önkormányzat felújítási kiadásainak előirányzatát a 15. sz. melléklet szerint állapítja meg.


  1. (16) A Képviselő-testület az Önkormányzat beruházási kiadásainak előirányzatát a 16. sz. melléklet szerint állapítja meg.



  1. (17) A Képviselő-testület a tartalékokat a 17. sz. melléklet szerint állapítja meg.


  1. (18) Az Önkormányzat felvett hiteleinek és kölcsöneinek alakulását a 18. sz. táblázat szerint állapítja meg.


  1. (19) A Képviselő-testület a speciális célú támogatásokat, pénzeszköz átadásokat a 19. számú mellékletnek megfelelően állapítja meg.



  1. (20) A Képviselő-testület a Sportcsarnok igénybevételi díját a 20. számú mellékletnek megfelelően állapítja meg.


  1. (21) A Képviselő-testület a Művelődési Ház igénybevételi díját a 21. számú mellékletnek megfelelően állapítja meg.


  1. (22) A Képviselő-testület a Könyvtár beiratkozási és szolgáltatási díjait a 22. számú mellékletnek megfelelően állapítja meg.


  1. (23) A Képviselő testület az óvodai és iskolai intézményi étkezésre, munkahelyi vendéglátásra vonatkozó térítési díjakat a 23. számú mellékletnek megfelelően állapítja meg.


  1. (24) A Képviselő-testület a szociális étkezés térítési díjait a 24. sz. mellékletnek megfelelően állapítja meg.


  1. (25) A Képviselőtestület a Ktv és A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 132. § szerinti illetményalapot a 2013. évben 38 650 forintban állapítja meg.


  1. (26) A Képviselő-testület a 3§-ban megállapított forráshiányát pénzmaradvány igénybevételével fedezi.

2013. évi költségvetés végrehajtásának a szabályai


5.§.


  1. (1) A Képviselőtestület az államháztartási törvény 35.§. és a Ávr. 43.§ alapján a jóváhagyott kiadási előirányzatok átcsoportosítási jogát – az önállóan működő intézmények kivételével - 10.000.000,00 forint összeg határáig a polgármesterre ruházza át. Továbbá a Képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy az egyes címeken belüli előirányzatokat átcsoportosíthassa – önállóan működő intézményeknél az intézményvezetőkkel egyeztetve, anélkül, hogy ez többlet kiadást eredményezne.
  2. (2) Az (1) bekezdésben átruházott hatáskörben hozott döntések - a Képviselőtestület által jóváhagyottnál nagyobb - többletkiadással nem járhatnak.
  3. (3) Az 5.§ (1) bekezdésben foglalt átcsoportosításokról az érdekeltek - a polgármester koordinálásával - negyedévente, a negyedévet követő első képviselőtestületi ülésen kötelesek beszámolni. A költségvetési rendelet módosítására a polgármester ezzel egyidejűleg köteles javaslatot tenni.
  4. (4) A Képviselő-testület a tartalékkal való gazdálkodás jogát a polgármesterre ruházza át.

6.§.


  1. (1) Az évközben engedélyezett pótelőirányzatok felosztásáról - ha az érdemi döntést igényel - a Képviselőtestület dönt a polgármester előterjesztésében, a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.
  2. (2) Az (1) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok és az önállóan működő költségvetési szervek saját hatáskörben végrehajtott előirányzat módosítások miatti költségvetési rendelet módosításáról a Képviselőtestület 6 §. (3) bekezdésében foglaltak szerint jár el.
  3. (3) A képviselőtestület hozzájárul, hogy az önállóan működő intézmények saját költségvetésük terhére - 250.000,00 forint értékhatárig, előzetes bejelentési kötelezettség mellett - az e rendeletben nem szereplő beruházási, felújítási és kárelhárítási feladataikat elvégezhessék. Ezen feladatok megvalósítása azonban sem a tárgyévben, sem a későbbi években sem fejlesztési, sem felújítási, sem működési többlettámogatási igénnyel nem járhatnak.
  4. (4) Az önállóan működő intézmények a többletbevételük terhére a felhalmozási jellegű kiadási előirányzataikat saját hatáskörben nem emelhetik fel, ehhez a képviselő testület jóváhagyását kell kérni.


7.§


(1) A Képviselő-testület jóváhagyja az államháztartásról szóló törvény 25.§-a értelmében a polgármester ezen rendelet hatályba lépéséig, a 2012. évi költségvetési rendeletnek megfelelően tett intézkedéseit, a bevételek beszedéséről és a kiadások teljesítéséről.


(2) Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások a 2013-es költségvetésbe beépülnek.

8.§.


Záró rendelkezések


  1. (1) Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2013. január 1. napjától kell alkalmazni.
  2. (2) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.

A fenti rendeletet Harkány Város Önkormányzata a 2013. február 14. napján tartott. Képviselő-testületi ülésén fogadta el.





             Dr Imri Sándor                                                Dr Bíró Károly                    

             polgármester                                                  címzetes főjegyző



Kihirdetve: 2013. február 20.

Egységes szerkezetbe foglalva: 2013. augusztus 5.

                       

                                                          

                                                                                 

                                                                                  Dr Bíró Károly

                                                                                  címzetes főjegyző