Tiszakécske Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2014. (I. 15.) önkormányzati rendelete
TISZAKÉCSKE VÁROS KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 1/2014. (I.15.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE TISZAKÉCSKE VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2014. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL
Hatályos: 2014. 01. 15- 2022. 12. 152014. évi költségvetés
TISZAKÉCSKE VÁROS KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 1/2014. (I.15.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE TISZAKÉCSKE VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2014. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL
2014-01-15-tól
Az önkormányzat képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. Törvény, a végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet, a 2014. évi költségvetésről szóló 2013. évi CCXXX. törvény, továbbá az önkormányzat által elfogadott költségvetési koncepció alapján Tiszakécske Város Önkormányzatának 2014. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja.
1.§
A rendelet hatálya Tiszakécske Város Önkormányzatára, Polgármesteri Hivatalára, intézményeire, Képviselő-testületére és annak bizottságaira terjed ki.
2.§
A testület az önkormányzat 2014. évi költségvetésének
bevételét 3.751.909 eFt-ban,
működési kiadásait 2.596.720 eFt-ban
felhalmozási, felújítási kiadásait 1.964.684 eFt-ban,
tartalékát 117.909 eFt-ban
állapítja meg.
költségvetési kiadások és bevételek
összesítésének egyenlege 927.404 eFt, amelyet az
előző évi pénzmaradvány igénybevételével és 471.330 eFt
értékpapírok értékesítésének bevételével 456.074 eFt
finanszíroz.
A kiadási előirányzatokon belül az alábbi kiemelt előirányzatok kerülnek meghatározásra:
Intézmény-finanszírozás 1.054.638 eFt
személyi juttatás 621.523 eFt
munkaadókat terhelő járulékok 180.405 eFt
dologi kiadások 547.261 eFt
ellátottak pénzbeli juttatásai 80.845 eFt
egyéb működési célú támog.ÁH belülre 17.318 eFt
egyéb működési célú támog.ÁH kivülre 94.730 eFt
felhalmozási kiadás 1.952.684 eFt
egyéb felhalmozási célú kiadások 12.000 eFt
3.§
A helyi önkormányzat költségvetése
- A Képviselő-testület az Önkormányzat 2014. évi bevételeit és kiadásait a rendelet 1.sz. mellékletének részletezése szerinti tartalommal mutatja be. A várható általános működési támogatás és ágazati feladatok támogatását az 1/a sz. melléklet foglalja magában.
- A felhalmozási bevétel részletezését az 1/b sz. melléklet mutatja.
- A szociális feladatok előirányzatainak részletezését az 1/c sz. melléklet mutatja.
- A felhalmozási kiadásokat felújításonként és beruházásonként az 1/d sz. melléklet mutatja be.
- A tartalék, ezen belül a céltartalék - működési és felhalmozási célonként - és általános tartalék kimutatását az 1/e sz. melléklet tartalmazza.
- Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló projekthez kapcsolódó bevételeket és kiadásokat a 7.sz. melléklet szemlélteti.
- Tiszakécske Város 2014. évi költségvetésének mérlege a 8. sz. mellékletben kerül bemutatásra.
- A közvetett támogatásokat a 9.sz. melléklet tartalmazza.
- Az önkormányzat 2014. évre vonatkozó előirányzat felhasználási ütemtervét a 10. sz. táblázat mutatja be.
- A több éves kihatással járó önkormányzati döntés kiadásvonzatát a
11. sz. melléklet tartalmazza.
4.§
A helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek költségvetései
A Képviselő-testület :
- A Polgármesteri Hivatal 2014. évi költségvetését a rendelet 2. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.
- Az Egyesített Szociális Intézmény és Egészségügyi Központ 2014. évi költségvetését külön intézményekre bontva a rendelet 3. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.
- A Városgondnokság 2014. évi költségvetését a rendelet 4. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.
- A Városi Óvodák és Bölcsőde 2014. évi költségvetését a rendelet 5. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.
- Az Arany János Művelődési Központ és Városi Könyvtár 2014. évi költségvetését a rendelet 6. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.
5.§
- Az önkormányzat az általa fenntartott intézmények közalkalmazottainak étkezési támogatását 9.000,-Ft/hó mértékig finanszírozza, a köztisztviselőinek pedig a jogszabályban meghatározott minimális 12.200,- Ft/hó összegben. Amennyiben az intézményvezető ezen felül nyújt dolgozóinak étkezési támogatást, annak kiadásvonzatát az intézményeknek saját személyi juttatás előirányzata terhére kell biztosítania.
6. §
A 2014. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS VÉGREHAJTÁSÁNAK
ÉS AZ INTÉZMÉNYI GAZDÁLKODÁS SZABÁLYAI
(1) Az önkormányzat a költségvetését a költségvetési törvény, az államháztartási törvény, az államháztartás végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Kormányrendelet, valamint e rendelet előírásainak megfelelően hajtja végre az önkormányzat hivatala és valamennyi költségvetési intézménye útján.
- Az intézmények finanszírozása a kincstári finanszírozási rendről szóló 5/2013.(I.26.) KR. sz. helyi rendelet alapján történik.
- Az intézmények vezetői a képviselő-testület által jóváhagyott költségvetés kiadási fő összegét, kiemelt előirányzatokat és részelőirányzatokat - fegyelmi felelősség terhe mellett - kötelesek betartani.
- A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatok között átcsoportosítás a polgármester kezdeményezésére a képviselő-testület által e rendelet módosításával lehetséges.
- Az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szervek a kiadások készpénzben történő teljesítésének eseteiről szóló 24/2013.(X.31.) önkormányzati rendelete alapján igényelhetnek készpénzes kifizetésekre felvételt házipénztárból.
- Az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szerveknél a dologi kiadások körében megtervezett kiemelt részelőirányzatokat más célra nem használhatják fel, viszont amennyiben a tárgyévben nem elengedő, akkor az intézményeknek egyéb előirányzatából kell pótolni. Ezeket a részelőirányzatokat és a létszámkeretet érintő átcsoportosítás csak a testület jóváhagyásával történhet.
- A költségvetési szervek költségvetési támogatási előirányzata csak alaptevékenységgel kapcsolatos kiadásokra használható fel.
- Az intézmények év közben az előirányzatot meghaladó bevételei terhére kérhetik kiadási előirányzatainak megemelését, mely csak a Képviselő-testület döntését követően használható fel.
- A személyi juttatások előirányzatból származó megtakarítás terhére tartós kötelezettség (ideértve az illetményemelést is) vállalható, ha a megtakarítás a létszám-előirányzat, létszámösszetétel, illetményszükséget vagy a munkaidőalap évközi, tartós hatású csökkentéséből származik. Az előirányzat átmeneti megtakarítása terhére tartós kötelezettség nem vállalható.
- Az önkormányzat költségvetési szervei által a bérmegtakarításból jutalmazásra, prémium címén teljesítményösztönzésre, személyi ösztönzésre kifizethető összeg az eredeti rendszeres személyi juttatás 10%-át nem haladhatja meg.
- A Városgondnokság kiadási előirányzata tartalmazza az intézmények ingatlanainak folyamatos karbantartásához szükséges anyagok beszerzésének és karbantartási szolgáltatás előirányzatát is. Városgondnokság így saját részelőirányzata terhére köteles ellátni az önkormányzat intézményeinek karbantartási feladatait.
- Az intézményeknél meghatározott létszámkeret a különféle jogviszonyban foglalkoztatott dolgozók teljes munkaidős foglalkoztatottra átszámítva, éves átlagban értendő, amely tartalmazza a túlórák és a számlát adó dolgozók óráinak létszámosításával megállapított pedagóguslétszámot is. A nem pedagógus alkalmazottak létszámának meghatározásakor ugyanígy kell eljárni - kivéve a túlóra átszámítását.
- Az önkormányzat által fenntartott intézményeknél nyugdíjazás miatt megszűnt munkaviszony helyett új létesítése csak a jegyzővel történő egyeztetést követően, a Pénzügyi, Településfejlesztési- és Vagyonhasznosító Bizottság egyetértésével történhet, tekintettel az esetleges későbbi szervezési intézkedésekre.
- Az alkalmazottak létszámáról a tárgyévet követő február 10-ig információt kell nyújtani a polgármesteri hivatal gazdálkodási osztálya felé, amelyet - a statisztikai útmutatóban foglaltak szerint – megfelelő nyilvántartással kell alátámasztani. Ebből egyértelműen - havi részletezésben – megállapíthatónak kell lenni a foglalkoztatott közalkalmazottak, megbízással alkalmazottak és vállalkozók létszámának, így az éves átlaglétszámnak is.
- A céltartalékban az intézmények működtetéséhez elkülönített összeg 2014. október hónap előtti időszakban csak rendkívül indokolt esetben használható fel.
- Amennyiben a pályázatok benyújtásának jóváhagyásakor a testület határozattal dönt, az eredményes pályázatok megvalósításához szükséges saját forrást - a megállapodás megkötése előtt - e rendelet módosításával kell biztosítani.
- Amennyiben az önkormányzatnak abból származik visszafizetési kötelezettsége az állam által nyújtott támogatások elszámolása során, hogy az intézmény neki felróható ok – nem eléggé megalapozott igénylés, illetve elszámolásnál nem megfelelő dokumentálás - miatt téves adatot szolgáltatott, annak következményét az adott intézmény köteles viselni.
- Az egyéb működési célú kiadásoknál jóváhagyott támogatások csak megállapodás alapján és számadási kötelezettséggel folyósíthatók.
- A képviselő-testület kötelezi a polgármestert és az intézményvezetőket, hogy a költségvetés végrehajtása során biztosítsák az önkormányzat pénzeinek takarékos, hatékony felhasználását.
7.§
A Pénzügyi és Vagyonhasznosító Bizottság döntési jogkörébe tartozik az alkalmankénti 500.000,-Ft-ot meg nem haladó – nem vagyonnal kapcsolatos – összeg felhasználása az általános tartalékkeret terhére. Ezen döntések kiadásvonzata éves szinten az 5 millió forintot nem haladhatja meg.
8.§
Amennyiben az önkormányzati intézmény 30 napon túl - elismert - tartozásállománya meghaladja a költségvetési szerv éves eredeti dologi kiadási előirányzatának 10 %-át, a képviselő-testület önkormányzati biztost jelöl ki. (Az ilyen tartozásállományról az intézmény köteles a jegyzőt értesíteni.)
9.§
Az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek lekötésére a polgármesternek és az önkormányzat hivatalának - a vonatkozó jogszabályi keretek között – a legbiztonságosabb és a legkedvezőbb lekötési formát kell választania.
10.§
A rendelet 2014. január 15-től lép hatályba, kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
Tiszakécske, 2014. február 5.
Dombiné Horpácsi Mária sk . Kovács Ernő sk.
mb.jegyző polgármester