Tompa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2019.(XI.29.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2022. 11. 26- 2022. 12. 15Tompa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2019.(XI.29.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Tompa Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában továbbá Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, Tompa Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 28/2015.(XI.30.) önkormányzati rendelet 3. mellékletében biztosított véleményezési jogkörben eljáró Pénzügyi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. Alapvető rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Tompa Város Önkormányzat
2. § (1) Az önkormányzat által alapított kitüntetések:
a) Tompa Városért díj,
b) Tompa Városért emlékérem és oklevél
c) Tompa Város Közoktatásáért Díj
d) Tompa Város Közművelődéséért Díj
e) Tompa Város Egészségügyi és Szociális Ellátásáért Díj
f) Tompa Város Közszolgálatáért Díj
2. A képviselő-testület feladat- és hatásköre
3. § (1) Az önkormányzat ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (a továbbiakban: Mötv.) és az ágazati törvényekben meghatározott kötelező és önként vállalt feladatokat, amelyek felsorolását az 5. melléklet tartalmazza.
(2) A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatásköröket az 1. melléklet tartalmazza.
(3) A képviselő-testület által a jegyzőre átruházott hatásköröket a 2. melléklet tartalmazza.
(4) A képviselő-testület által a pénzügyi bizottság feladatait és átruházott hatásköreit a 3. melléklet tartalmazza.
AZ ÖNKORMÁNYZAT MŰKÖDÉSÉNEK SZABÁLYAI
2. A MŰKÖDÉS ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI
4. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma: 7 fő.
(2) A Képviselő-testületi ülések típusai:
a) alakuló ülés,
b) munkaterv szerinti ülés,
c) rendkívüli ülés.
(3) A Képviselő-testület ülése nyilvános. Az ülés időpontját és a napirendet is tartalmazó meghívónak a www.tompa.hu honlapon, valamint a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján történő közzétételével kell tájékoztatni a nyilvánosságot.
(4) Ahol a jogszabály helyben szokásos közzétételt határoz meg, ennek módja alatt a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján és a www.tompa.hu internetes portálon történő közzététel értendő.
3. ALAKULÓ ÜLÉS
5. § (1) A Képviselő- testület az alakuló ülését a választás eredményének jogerőssé válását követő tizenöt napon belül tartja meg.
(2) Az alakuló ülést a megválasztott polgármester hívja össze és vezeti.
(3) Az alakuló ülésen a Helyi Választási Bizottság elnöke beszámol a választások eredményéről, a képviselők és a polgármester az ülésen esküt tesznek. A polgármester ismerteti a programját, előterjesztése alapján a képviselő-testület megválasztja a bizottságait és bizottságok tagjait, az alpolgármestert, dönt illetményükről, tiszteletdíjukról.
(4) A polgármester javaslatára titkos szavazással a Képviselő-testület megbízatásának időtartamára – a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére – alpolgármestert választ.
4. MUNKATERV SZERINTI ÜLÉS, MUNKATERV
6. § (1) A Képviselő-testület munkaterv alapján, de évente legalább 6 ülést, és egy alkalommal közmeghallgatást tart.
(2) A Képviselő-testület ülései – eltérő jelzés hiányában – a hónap utolsó csütörtök reggelén 8.00 órakor kezdődnek, helye: Polgármesteri Hivatal tanácskozóterem, a közmeghallgatás tartása esetén a Tompai Művelődési Ház.
(3) A Képviselő-testület éves munkaterv alapján működik. A munkaterv előkészítése a jegyző feladata, előterjesztése a polgármester feladata. A munkatervet legkésőbb a decemberi testületi ülésre kell előterjeszteni.
(4) A munkaterv készítéséhez javaslatot tehet:
a) képviselők,
b) bizottság tagjai,
c) önkormányzati fenntartású intézmények vezetői,
(5) A munkaterv tartalmazza:
a) ülések tervezett időpontját,
b) a napirendek címét,
c) előadók nevét és beosztását,
(6) A képviselő-testület munkatervét a jegyző helyben szokásos módon közzéteszi.
5. RENDKÍVÜLI ÜLÉS
7. § (1) A polgármester a - Képviselő-testület munkatervétől eltérően - sürgős, halasztást nem tűrő esetekben rendkívüli testületi ülést hívhat össze telefonon vagy e-mailen keresztül.
(2) Rendkívüli ülésre szóló meghívót, előterjesztéseket, döntési javaslatokat legalább az ülés tartását megelőző 24 órával előbb kell kézbesíteni illetve közzétenni, de legkésőbb a rendkívüli ülésen az érintett napirendi pont tárgyalásának megkezdése előtt kell ismertetni vagy átadni.
(3) Rendkívüli ülés napirendjére csak olyan tárgysorozat vehető fel, amely annak összehívását indokolttá tette, vagy indokolttá tenné.
6. A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÖSSZEHÍVÁSA, MEGHÍVÓJA
8. §
.
7. MEGHÍVOTTAK
9. § (1) A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni:
a) képviselő-testület tagjait,
b) képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagjait a bizottság hatáskörét érintő napirendi pont tárgyában
c) jegyzőt,
d) aljegyzőt,
e) napirendi pont tárgyában érintett önkormányzati fenntartású költségvetési szerv vezetőjét,
f) napirendi pont tárgyában érintett kizárólagos önkormányzati tulajdonban álló vagy önkormányzat részvételével működő gazdasági társaság vezető tisztségviselőjét,
g) napirendi pont tárgyában érintett polgármesteri hivatal ügyintézőjét,
h) napirendi pont tárgya szerint érintett személyt, szervezet vezetőjét,
i) Bács-Kiskun Megye 05.sz. országgyűlési egyéni választókerület országgyűlési képviselőjét,
j) Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Kiskunhalasi Járási Hivatalának hivatalvezetőjét.
(2) A Képviselő-testület és a Pénzügyi Bizottság ülésein tevékenységéhez kapcsolódóan tanácskozási jog illeti meg az alább felsorolt önszerveződő közösségek, civil szervezetek képviselőit:
a) Kék Szivárvány Egyesület,
b) Tompai Nagycsaládosok Egyesülete,
c) Tompai Polgárőr Egyesület,
d) Tompai Sportegyesület,
e) „Városunkért Alapítvány” és a „Gyermekeinkért Ifjúsági Alapítvány” kuratóriumának elnöke.
(3) Az (1) bekezdés a)-d) pontokban megjelölt személyek esetében a meghívóhoz mellékelni kell az előterjesztéseket. Az (1) bekezdés e)-h) pontjaiban, a (2) bekezdésben megjelöltek esetében a meghívóhoz a tevékenységi körüket vagy személyüket érintő előterjesztéseket kell mellékelni, az (1) bekezdés i) és j) pontjaiban megjelöltek részére kizárólag a meghívót kell megküldeni elektronikus levélként.
8. AZ ÜLÉSEK NYILVÁNOSSÁGA
10. § (1) A képviselő-testület ülése nyilvános.
(2) A nyilvános ülésen a hallgatóság csak az ülésterem kijelölt helyein foglalhat helyet, az ülés rendjét nem zavarhatja.
(3) A polgármester az ülésen megjelenő polgároknak a napirenden szereplő ügyben hozzászólási lehetőséget ad, amennyiben a polgár írásban, szándékát és annak rövid tatalmát a polgármesternek az ülés megkezdéséig jelezte.
(4) A képviselő-testület zárt ülést tart az Mötv. 46. § (2) a) pontjában meghatározott esetekben.
(5) A képviselő-testület zárt ülés tart, az Mötv. 46. § (2) b) pontjában meghatározott esetekben az érintett írásban benyújtott kérelmére.
(6) A képviselő-testület zárt ülést rendelhet el az Mötv.46. § (2) c) pontjában meghatározott esetekben, minősített többséggel.
(7) A zárt ülésen az Mötv. 46. §(3) bekezdésben meghatározott személyek vehetnek részt.
(8) A közérdekű és a közérdekből nyilvános adat megismerhetőségét nem lehet megtagadni zárt ülés tartása esetén sem.
9. HATÁROZATKÉPESSÉG
11. § (1) A polgármester az ülés megnyitása előtt – a jegyző közreműködésével – megvizsgálja a Képviselő-testület határozatképességét, és kihirdeti az arra vonatkozó megállapítását.
(2) Az ülés akkor határozatképes, ha azon a megválasztott képviselők több mint fele /4 fő/ jelen van. A képviselő-testület határozatképességét a polgármester az ülés vezetése során folyamatosan figyelemmel kíséri.
(3) Ha a képviselő-testület határozatképtelenné válik, a polgármester kísérletet tesz a határozatképesség helyreállítására. Ha a képviselő-testület a polgármester kísérlete ellenére határozatképtelen marad, a polgármester az ülést berekeszti.
(4) Az ülés berekesztése esetén a képviselő-testület a következő ülésén elsőként az elmaradt napirendi pontokat tárgyalja meg.
10. AZ ÜLÉS RENDJÉNEK FENNTARTÁSA
12. § (1) Az ülés rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik.
(2) Figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ. Ha a felszólítás eredménytelen, a polgármester a felszólalótól megvonhatja a szót.
(3) Rendre utasíthatja azt a személyt, aki a testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít.
(4) Tartós rendzavarás, állandó lárma vagy a vita folyamatos rendjét ellehetetlenítő esemény következtében a polgármester, ha az ismételt figyelmeztetései nem jártak eredménnyel – felfüggesztheti az ülést.
(5) Nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalhatják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására is kötelezheti.
11. A NAPIREND TÁRGYALÁSA
KÉPVISELŐ-TESTÜLET TANÁCSKOZÁSI RENDJE
13. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester vezeti.
(2) A polgármester az ülés vezetése során:
a) megállapítja, hogy a Képviselő-testület ülését az SZMSZ szerint hívták össze,
b) megállapítja az ülés határozatképességét,
c) a jegyzőkönyv hitelesítéséhez megnevez 2 képviselőt,
d) javaslatot tesz az ülés napirendjére és azok tárgyalási sorrendjére, melyről a
12. SZEMÉLYES ÉRINTETTSÉG
14. § (1) A képviselő köteles a napirendi pont tárgyalása kezdetén – közeli hozzátartozójára is kiterjedően - bejelenteni személyes érintettségét. A Képviselő-testület döntéshozatalából kizárható az, akit vagy akinek közeli hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. Közeli hozzátartozón a Ptk. 8:1§(1) 1. pontja szerinti hozzátartozót kell érteni.
(2) A személyesen érintett képviselő – érintettségének jelzése mellett bejelentheti, hogy az adott döntéshozatalban nem kíván részt venni.
(3) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának esetén a képviselő-testület határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.
13. ÖSSZEFÉRHETETLENSÉGI ELJÁRÁS
15. § A polgármester az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést a Pénzügyi Bizottságnak adja át kivizsgálásra. A Pénzügyi Bizottság a vizsgálat eredményét a Képviselő-testület elé terjeszti.
14. DÖNTÉSHOZATAL
16. § (1) A Képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással hozza. A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik. A képviselők ” igen „ vagy „nem” szavazattal vesznek rész a szavazásban, illetve tartózkodnak a szavazástól.
(2) A szavazatok összeszámlálásáról a polgármester a jegyző útján gondoskodik. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, vagy ha azt a valamely képviselő kéri a polgármester a szavazást megismételni köteles.
(3) Titkos szavazás elrendelése esetén a szavazást a képviselő-testület a polgármester javaslatára –nyílt szavazással –három fős szavazatszámláló bizottságot választ.
17. § (1) A javaslat elfogadásához a – a (2) bekezdésben foglalt kivételekkel- jelenlévő települési képviselők több mint felének igen szavazata szükséges.
(2) Minősített többség szükséges a Mötv.50. §-ában meghatározottakon túl:
a) kitüntetés, Tompa Városért Díj, Tompa Városért Emlékérem, és a Szakmai kitüntető Díjjak adományozásához,
b) az önkormányzat vagyonával kapcsolatos döntések meghozatalához,
c) hitelfelvételhez,
d) gazdasági társaság létrehozásához vagy abba való belépéshez,
e) nem kötelezően ellátandó önkormányzati feladat vállalásához.
15. A KÉPVISELŐ-TESTÜLET JEGYZŐKÖNYVE
18. § (1) A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. Elkészíttetéséről a jegyző gondoskodik.
(2) Az írásos jegyzőkönyv tartalmát az az Mötv. szabályozza.
(3) A jegyzőkönyv mellékletei:
a) meghívó,
b) az írásos előterjesztések,
c) jelenléti ív,
d) titkos szavazás esetén az eredményt megállapító jegyzőkönyv.
(4) Az eredeti példányt a jegyző kezeli, elektronikusan az Törvényességi Felügyelet
Írásbeli Kapcsolattartás programon keresztül a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatalnak a mellékletekkel együtt az ülést követő 15 napon belül megküldi.
(5) Az eredeti példányt évente be kell köttetni.
(6) A testületi ülésről kép és hangfelvétel is készíthető.
(7) Zárt ülésről külön hangfelvétel és külön jegyzőkönyv készül. Zárt ülésen hozott döntés nyilvános. A zárt ülés jegyzőkönyvét elkülönítetten kell kezelni, betekintésre csak a zárt ülésen részvételi joggal rendelkező személyek jogosultak.
(8) A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző írja alá, valamint a két hitelesítő képviselő.
16. ELŐTERJESZTÉSEK
19. § (1) Előterjesztés a (2) bekezdésében megjelölt személy vagy szerv, szervezet által előzetesen javasolt, indokolt rendelet- vagy határozat-tervezet, beszámoló.
(2) Képviselő-testület elé előterjesztést terjeszthet:
a) polgármester,
b) alpolgármester,
c) jegyző, aljegyző,
d) képviselő,
e) képviselő-testület bizottsága,
f) társulás,
g) az önkormányzati fenntartású költségvetési szerv vezetője, a költségvetési szerv tevékenységét, működését érintő ügyben,
h) a kizárólagos önkormányzati tulajdonban álló vagy az önkormányzat részvételével működő gazdasági társaság vezető tisztségviselője, felügyelő bizottságának elnöke, a gazdasági társaság tevékenységét, működését érintő ügyben,
i) az a személy vagy szervezet, akit vagy amelyet a polgármester, a képviselő-testület a munkatervében vagy külön határozattal előterjesztés beterjesztésére kér fel vagy kötelez, továbbá akit jogszabály előterjesztés beterjesztésére kötelez.
(3) Az előterjesztéseket legkésőbb 7 nappal az ülés előtt le kell adni a jegyzőnek.
(4) Az előterjesztésekről a pénzügyi bizottság feladatkörében meghatározottak szerint állást foglal.
(5) Az előterjesztés főszabályként írásban nyújtandó be. Az előterjesztésben követelmény
a) a tárgy pontos bemutatása,
b) előkészítésben, véleményezésben résztvevők megnevezése,
c) annak megjelölése, hogy a képviselő-testület vagy szerve foglalkozott-e korábban az előterjesztés tárgykörével, ha igen milyen döntést hozott, milyen eredménnyel történt meg a döntés végrehajtása,
d) a hatályos szabályozás ismertetése, a tárgykört rendező jogszabályok ismertetése,
e) az esetleges alternatívák megjelölése, annak indokai, az előterjesztés célja,
f) mindazon körülmények, és információk feltüntetése, melyek indokolják a javasolt döntést, bemutatva a költségvetési és egyéb releváns hatásait.
(6) A döntési javaslat:
a) konkrétan meghatározza a döntést,
b) ha a döntésnek, végrehajtásnak több módja is lehetséges, szükség szerint tartalmazza az alternatívákat,
c) rendelkezik az ugyanabban a tárgykörben korábban hozott és hatályos határozat sorsáról,
d) megjelöli a végrehajtásért felelős személyt és a végrehajtás határidejét.
17. BESZÁMOLÓ
20. § (1) A beszámoló önkormányzati hatáskör gyakorlásáról, a képviselő-testület vagy szerve továbbá más önkormányzati fenntartású, tulajdonában álló szervezet tevékenységéről, a képviselő-testület határozatának végrehajtásáról készíthető írásban.
(2) A beszámoló elfogadásáról a képviselő-testület határozatot hoz.
18. TÁJÉKOZTATÓ
21. § (1) A tájékoztató olyan információk Képviselő-testület elé terjesztését jelenti, amelyek az önkormányzati döntések meghozatalát általános jelleggel támasztják alá.
(2) A tájékoztató határozati javaslatot nem tartalmaz, elfogadásáról a Képviselő-testület – a szavazati arányok rögzítésével – határozat nélkül dönt.
19. ÖNKORMÁNYZATI RENDELET
22. § (1) A rendelet alkotását kezdeményezheti:
a) polgármester,
b) alpolgármester,
c) a települési képviselő,
d) képviselő-testület bizottsága,
e) jegyző.
(4) A kezdeményezést a polgármesternek kell benyújtani.
(5) A rendeletet a jegyző polgármesteri hivatal tárgy szerint érintett munkatársaival készíti el, ennek során:
a) elosztja a munkát a közreműködők között,
b) biztosítja a rendelet-tervezet előkészítésében való társadalmi részvétel lehetőségét,
c) biztosítja a rendelet-tervezet bizottsági véleményezését, az észrevételek feldolgozását,
d) részt vesz a rendelet-tervezet képviselő.-testület előtti megvitatásában.
(6) A rendeletet véleményezés céljából a pénzügyi bizottság ülésére kell előterjeszteni.
(7) Megbízható az előkészítéssel illetékes önkormányzati bizottság, ideiglenes bizottság, sőt külső szakértő is.
(8) A rendelet-tervezet csak indokolással, bizottsági véleménnyel és - amennyiben előírt - társadalmi egyeztetés feldolgozott véleményeivel nyújtható be a képviselő-testület elé.
(9) A város helyi építési szabályzatáról szóló – rendeletet előzetesen társadalmi egyeztetésre kell bocsátani.
(10) A rendelettervezetet úgy kell a www.tompa.hu oldalon közzétenni, hogy a véleményezésre jogosultaknak legalább 3 nap álljon rendelkezésre a tervezet megismeréséhez, a véleményük kifejtéséhez.
(11) A véleményeket a hirdetményben megjelölt e-mail címre, határidőre kell megküldeni. A véleménynek tartalmaznia kell a véleményező nevét, lakcímét vagy egyéb postai címét, és azon e-mail címet, amelyre a képviselő-testületi értesítést a véleményező kéri.
(12) Nem kell a véleményt feldolgozni és figyelembe venni, ha
a) névtelen,
b) kétséget kizáróan megállapítható, hogy más valós vagy fiktív személy nevében terjesztették elő,
c) a közerkölcsöt sérti,
d) nem a rendelet-tervezethez kapcsolódik,
e) az (10) bekezdésben meghatározott határidőhöz képest elkésett.
(11) A beérkezett és feldolgozott véleményről, annak figyelembe vételéről, mellőzéséről vagy elutasításáról a véleményt adót az általa megjelölt e-mail címen a képviselő-testület döntését követő öt munkanapon belül értesíteni kell.
(12) A beérkezett vélemények, a véleményezésre jogosultak nevének, lakcímének és e-mail címének kezelése a véleményezett rendelet hatálybalépésétől számított egy évig történik, az adatvédelmi előírásokról az érintetteket előzetesen tájékoztatni kell.
(13) Az önkormányzati rendeletet ki kell hirdetni. A kihirdetési mód: a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztés. A kihirdetés időpontjának a hirdetőtáblán történő kifüggesztés napját kell tekinteni.
(14) A rendeletet meg kell küldeni azon szerveknek, szervezeteknek és intézményeknek, amelyek számára az feladatot, hatáskört állapít meg.
(15) Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 11. § (2) bekezdésében foglaltak szerint kell megjelölni.
(16) Az önkormányzati rendeletekről nyilvántartást kell vezetni, a nyilvántartásért és annak tartalmáért a jegyző felelős.
20. HATÁROZATOK
23. § (1) A határozatokról nyilvántartást kell vezetni.
(2) A nyilvántartásban: a döntések számát, tárgyát, végrehajtás határidejét, a végrehajtásért felelős személyt kell feltüntetni.
(3) A határozatokat az elkészítését követő 5 napon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személynek és szerveknek.
(4) A határozatok végrehajtásáról a polgármester írásban vagy szóban beszámol a végrehajtást követő munkaterv szerinti testületi ülésen.
(3) Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 15. § és 19. §-ban foglaltak szerint kell megjelölni.
(4) A testület – a szavazati arányok rögzítésével – alakszerű határozat nélkül dönt:
a) napirendi pontokról,
b) feladat-meghatározást nem tartalmazó, érdemi döntést nem igénylő tájékoztatók, bejelentések, állásfoglalások elfogadásáról,
c) név szerinti szavazás, zárt ülés elrendelése,
d) ügyrendi kérdésekről
e) kizárásról
f) napirenden belül a végleges döntést megelőzően az un. részdöntések esetében.
21.KÖZMEGHALLGATÁS
24. § (1) A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább egyszer előre meghirdetett közmeghallgatást tart, amelyen a helyi lakosság a városban érdekelt szervezetek helyi közügyeket érintően kérdést és javaslatot tehetnek.
(2) Közmeghallgatás időpontjáról és helyéről helyben szokásos módon– öt nappal előtte –a lakosságot tájékoztatni kell.
(3) Közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, melyre vonatkoznak a Képviselő-testület üléseinek jegyzőkönyveire irányadó szabályok.
(4) Az egyéb lakossági fórumot a képviselő-testület vagy a polgármester hívja össze.
ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐ, A KÉPVISELŐ-TESTÜLET SZERVEI
22. A KÉPVISELŐ
25. § (1) A képviselők száma: 6 fő.
(2) Képviselő a város egészéért vállalt felelősséggel képviseli választói érdekeit.
(3) A képviselő főbb jogai: Mötv. 32§
a) részt vehet a Képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk megszervezésében és ellenőrzésében.
b) kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül bizottságának, a polgármesternek, a Képviselő-testület átruházott hatáskörben hozott döntését.
c) hivataltól a polgármester és a jegyző útján igényelheti a képviselő munkájához szükséges tájékoztatást, illetőleg ügyviteli közreműködést.
d) bizottsági ülésen tanácskozási joggal részt vehet,
e) a képviselő-testület a képviselőnek, a bizottság tagjának rendeletében meghatározott tiszteletdíjat állapít meg. A tiszteletdíj részletes szabályait külön rendeletben szabályozza,
f) megbízás alapján képviselheti a Képviselő-testületet.
(4) A képviselő főbb kötelezettségei:
a) köteles részt venni a Képviselő-testület munkájában,
b) olyan magatartás tanúsítása, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,
c) kapcsolatot tartani a választópolgárokkal, illetve a lakosság önszerveződő közösségeivel,
d) felkérés alapján részvétel a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,
e) a tudomására jutott állami szolgálati, üzleti titok megőrzése, titoktartási kötelezettsége a megbízatásának lejárta után is fennáll,
23. TISZTELETDÍJ, TERMÉSZETBENI JUTTATÁS
26. § (1) A képviselőt és a bizottság nem képviselő tagjait a munkájuknak ellátásáért – megválasztása időpontjától megbízatása megszűnéséig tiszteletdíj illeti meg.
(2) Az önkormányzati képviselők és a bizottsági tagok kötelesek előre bejelenteni, ha a testületi vagy bizottsági ülésen nem tudnak megjelenni. A bejelentést az ülésről való távolmaradás esetén a Polgármesteri Hivatal titkárságán kell megtenni írásban vagy szóban; munkaterv szerinti ülés esetén az azt megelőző munkanapon, rendkívüli ülés esetén az ülés megkezdését megelőzően legalább három órával, betegség okozta váratlan helyzet esetén nincs időkorlát meghatározva.
(3) Az a képviselő vagy bizottsági tag, aki az ülésen való megjelenési kötelezettségét elmulasztja és bejelentési kötelezettségének sem tesz eleget, annak tiszteletdíja a mulasztást követő hónapban 50 %-al csökkentve kerül átutalásra.
(4) A képviselőt és a bizottság nem képviselő tagjait megillető tiszteletdíjra és természetbeni juttatásokra vonatkozó részletes szabályokat külön önkormányzati rendelet szabályozza.
24. KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÁLLANDÓ BIZOTTSÁGA
27. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzati törvényben kötelezően előírt pénzügyi bizottságot hozza létre.
(2) A bizottság létszáma 5 fő.
(3) A bizottságot a bizottság elnöke képviseli. A bizottság elnöki tisztség betöltetlensége, az elnök akadályoztatása, összeférhetetlensége esetén a bizottságot a bizottság legidősebb képviselő tagja képviseli, illetve vezeti a bizottság ülését.
(4) A pénzügyi bizottság tagjainak névsorát az 2. sz. függelék tartalmazza.
(5) A pénzügyi bizottság feladatkörét és az állásfoglalásával benyújtható napirendeket a 3. melléklet tartalmazza.
(6) Az ülést a bizottság elnöke hívja össze és vezeti, akadályoztatása esetén a bizottsági ülést a bizottság képviselő tagja hívja össze, illetve vezeti.
(7) A bizottságot a polgármester indítványára össze kell hívni. Az indítvány kézhezvételétől számított nyolc napon belül.
(8) A bizottsági üléseken tanácskozási joggal állandó meghívott a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, aljegyző és a bizottságban tagsággal nem rendelkező képviselő. A bizottság elnöke a napirendi pontok tárgyalásához bárkit meghívhat, aki véleményének megismerését az adott határozat meghozatalához szükségesnek tartja.
(9) A bizottság döntésének végrehajtását a polgármester felfüggesztheti, ha az ellentétes a Képviselő-testület döntésével, vagy sérti az önkormányzat érdekeit.
(10) Bármely képviselő javaslatot tehet valamely – a bizottság feladatkörébe tartozó – ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.
(11) A bizottság átruházott hatáskör gyakorlása során, valamint döntési jogkörébe utalt ügyekben határozatot hoz. A bizottság döntésének kiadmányozója a bizottság elnöke.
(12) A bizottság tevékenységéről valamint átruházott hatáskörben hozott döntéseiről félévente beszámoló formájában tájékoztatást ad a képviselő-testületnek.
(13) A bizottsági elnök a bizottsági ülésen hozott, napirendi ponttal kapcsolatos döntést a képviselő-testületi ülésen szóban ismerteti.
(14) A bizottság összehívására, működésére, nyilvánosságára, határozatképességére és határozat hozatalára, a döntések végrehajtására, a bizottság tagjainak kizárására a bizottság üléséről készített jegyzőkönyv tartalmára a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, azzal, hogy bizottság üléséről hangfelvétel készíthető a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá, továbbá a bizottság tagjainak kizárásáról a bizottság dönt.
(15) A bizottság a képviselő-testülettel együttes ülést is tarthat.
25.IDEIGLENES BIZOTTSÁG
28. § (1) A Képviselő-testület meghatározott feladat ellátására, javaslat kidolgozására bármelyik képviselő kezdeményezésére ideiglenes bizottságot választhat.
(2) Az ideiglenes bizottság feladatát, megbízatásának terjedelmét, elnevezését, tagjainak számát a Képviselő-testület a bizottság létrehozásakor határozza meg.
(3) Az ideiglenes bizottság összetételére, működésére az állandó bizottság megállapított szabályok vonatkoznak, tagjai tiszteletdíjban, juttatásban nem részesülnek. Az ideiglenes bizottságnak képviselők, és külső szakértők is a tagjai lehetnek. A polgármester, az alpolgármester nem lehet a bizottság elnöke, vagy tagja.
26. A POLGÁRMESTER
29. § (1) A polgármester Tompa Város Önkormányzatának vezetője, a Képviselő-testület elnöke. A polgármester megbízatását főállásban látja el.
(2) A polgármester tagja a Képviselő-testületnek, a Képviselő-testület határozatképessége, döntéshozatala, működése szempontjából települési képviselőnek tekintendő. A polgármester a megválasztását követően esküt tesz a Képviselő-testület előtt.
(3) Képviselő-testületnek a polgármesterre átruházott hatásköreit az 1. melléklet tartalmazza.
(4) A polgármesternek a Képviselő-testület működésével összefüggő feladatai különösen:
a) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széleskörű nyilvánosságát,
b) feladata a településfejlesztés, a közszolgáltatások szervezése,
c) segíti az önkormányzati képviselők, a bizottság munkáját,
d) együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel,
e) szervezi az önkormányzat és az állami szervek kapcsolatait és együttműködését, az önkormányzat és a külföldi partnertelepülések és -szervezetek együttműködését,
f) összehívja, és vezeti az ülést,
g) képviseli az önkormányzatot,
h) gondoskodik a helyi fórumok szervezéséről,
i) kapcsolatot tart a helyi pártok, társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések vezetőivel.
27. ALPOLGÁRMESTER
30. § (1) A Képviselő-testület – saját tagjai közül a polgármester javaslatára, titkos szavazással, a Képviselő-testület megbízatásának időtartamára, - a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.
(3) Az alpolgármester a feladatait a polgármester irányításával, annak távollétében, vagy akadályoztatása esetén a polgármesterrel egyeztetve látja el.
28. JEGYZŐ, ALJEGYZŐ
31. § (1) A polgármester pályázat alapján a jogszabályban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő jegyzőt nevez ki.
(2) A polgármester a jegyző javaslatára – a jegyzőre vonatkozó szabályok szerint aljegyzőt nevez ki a jegyző helyettesítésére, a jegyző által meghatározott feladatok ellátására. A kinevezés határozatlan időre szól.
(3) A jegyző vezeti a Képviselő-testület hivatalát. A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról. Ebben a körben különösen:
a) előkészíti a Képviselő-testület és a bizottság elé kerülő előterjesztéseket,
b) ellátja a testületek, a bizottság szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,
c) tanácskozási joggal részt vesz a testület és a bizottság ülésein,
d) jelzi a képviselő-testületnek, a bizottságnak, polgármesternek ha döntésüknél jogszabálysértést észlel,
e) gondoskodik a testületi és bizottsági ülések jegyzőkönyveinek elkészítéséről és a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal vezetőjének határidőben történő megküldéséről,
(4) Jegyző hatáskörében szabályozza a kiadmányozás rendjét, gyakorolja a munkáltató jogokat a hivatal közszolgálati tisztviselői felett.
(5) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetére –legfeljebb hat hónapidőtartamra – a polgármester által, a jegyző javaslatára írásban ezzel megbízott, a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő –, a polgármesteri hivatal állományába tartozó köztisztviselő bízható meg a jegyzői feladatok ellátásával.
(6) A képviselő-testület jegyzőre átruházott hatásköreit az 2. melléklet tartalmazza.
(7) A jegyző a hónap minden hétfőjén fogadónapot tart.
29.POLGÁRMESTERI HIVATAL
32. § (1) A Képviselő-testület egységes hivatalt hoz létre – Tompai Polgármesteri Hivatal elnevezéssel - az önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására.
(2) A polgármesteri hivatalt a polgármester iránymutatása mellett a jegyző vezeti.
(3) A polgármesteri hivatal belső szervezeti felépítését annak –a képviselő-testület által elfogadott –szervezeti és működési szabályzata határozza meg.
(4) A jegyző az önkormányzat és az önkormányzati költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló jogszabályokban előírt feladatait az önkormányzattal polgári jogi jogviszonyban álló külső szervezet útján látja el.
(5) Kttv. 89. § (1) bekezdése értelmében a munkaidő a polgármesteri hivatalban heti negyven óra. Az ebédidő harminc perc, amely a napi munkaidőn belül, 12:00 és 13:00 óra között kerülhet kiadásra, hétfőn ötven perc.
(6) Az ügyfélfogadási idő:
a) hétfőn: 8:00 órától 12:00 óráig és 13:00 órától 17:00 óráig,
b) kedden és csütörtökön:8:00 órától 12: óráig
c) szerdai napokon 8:00 órától 12:00 óráig és 13:00 órától 16:00 óráig,
d) pénteki napokon 8:00 órától 12:30 óráig
tart, az ezen kívüli időszakban az ügyfélfogadás szünetel.
30. TÁRSULÁS
33. § (1) Az önkormányzat a feladatainak hatékonyabb és gazdaságosabb megoldása érdekében társulásokban vehet részt.
(2) A Képviselő-testület a társulási megállapodások megkötése során az Mötv. helyi önkormányzati társulásira vonatkozó rendelkezéseiben foglaltak szerint jár el.
(3) Társulásra átruházott feladatokat az SZMSZ 5. mellékletet tartalmazza.
31. HELYI NÉPSZAVAZÁS
34. § A helyi népszavazás kezdeményezéséhez szükséges választópolgárok száma a település választópolgárainak 25%-a.
Záró rendelkezések
32. Hatályba léptető rendelkezések
35. § E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszíti Tompa Város Képviselő-testületének a Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 28/2015. (XI.30.) önkormányzati rendelete.
1. melléklet
1. a számlavezető pénzintézetnél a fizetési számlához kapcsolódóan alszámlát, számlát nyithat,
2. dönt az átmenetileg szabad pénzeszközök tartós betétben történő elhelyezéséről, illetve magyar állampapírvásárlásáról,
3. dönt az államháztartási tv. 34. §-a alapján az önkormányzat költségvetési rendeletben meghatározott bevételek és kiadások módosításáról és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról,
4. dönt a kiemelt előirányzatokon belüli átcsoportosításról,
Egyéb hatáskörök:
1. dönt a lakások bérletéről és elidegenítéséről szóló önkormányzati rendeletben foglaltak szerint a lakásszerződés hosszabbításról, a rendkívüli élethelyzetbe került család átmeneti elhelyezéséről, az élettárs befogadásához nyújtandó hozzájárulásról, lakás piaci alapon történő bérbeadására irányuló pályázat kiírásáról, a nem lakáscélú helyiség egy éves vagy az egy évet meg nem haladó bérletéről, a nem lakás célú helyiség bérleti szerződésének meghosszabbításáról,
2. dönt a mezőgazdasági rendeltetésű földek bérbeadásáról,
3. dönt rendkívüli települési támogatásról,
4. dönt a köztemetésről,
5. dönt a szociális célú tűzifa támogatásról,
6. jogosult az önkormányzat vagyonbiztosítási, tűzvédelmi, munkavédelmi és biztonságtechnikai szerződések megkötésére,
7. az önkormányzat jogi képviseletének biztosításáról gondoskodik,
8. dönt a „Tiszta Udvar rendes ház” cím odaítéléséhez szükséges 5 tagú bizottság tagjairól,
9. dönt a Holnap Hídjai programról
10. dönt a Bursa Hungarica ösztöndíjra benyújtott pályázatokról,
11. az iskola és óvoda felvételi körzeteinek meghatározása,
12. kiírja a hátrányos és halmozottan hátrányos gyermekek támogatására a városi ösztöndíj pályázatot,
13. szociális étkezés iránti kérelmek elbírálása, megállapodás megkötése, megszüntetése,
14. közterület használati engedély kiadása,
15. a nyomvonal jellegű építmények elhelyezéséhez szükséges tulajdonosi hozzájárulás megadása,
16. a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. tv. 46. § (1) a) bekezdésében meghatározott önkormányzati hatáskörbe tartozó közútkezelői feladatok, kivéve a forgalmi rend kialakítása és felülvizsgálata,
17. a kizárólagos önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság ügyvezetői felett a bér, prémium meghatározása, munkaviszony létesítése, megszüntetése, valamint a fegyelmi és anyagi felelősség megállapítása kivételével minden más munkáltatói jogkört gyakorol,
18. megköti az egészségügyi alapellátásokról szóló 2015. évi CXXIII. törvény 5. § (1) bekezdésének a hatálya alá tartozó egészségügyi szolgáltatókkal az alapellátás és ügyeleti ellátáshoz kapcsolódó szerződéseket.
19.1 dönt az egészségügyi szolgálati jogviszonyban álló személyek további jogviszony létesítésével kapcsolatos kérelmeiről, ideértve az engedélyezés feltételeinek meghatározását is, valamint a kiadott engedélyek esetleges módosításáról, visszavonásáról.
2. melléklet
1. Dönt települési támogatás megítéléséről.
3. melléklet
1. Nyilvántartja, ellenőrzi és vizsgálja a képviselők vagyonnyilatkozatát.
2. Ellátja az összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat
3. A pénzügyi bizottság a helyi önkormányzatnál és intézményeinél
a) véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit;
b) figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyon növekedés, -csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat;
c) vizsgálja az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését;
d) ellátja a képviselő-testület rendeletében meghatározott feladatokat.
4. a pénzügyi bizottság vizsgálati megállapításait a képviselő-testülettel haladéktalanul közli. Ha a képviselő-testület a vizsgálati megállapításokkal nem ért egyet vagy a szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a vizsgálati jegyzőkönyvet az észrevételeivel együtt megküldi az Állami Számvevőszéknek.
5. félévente beszámolót ad tevékenységéről a képviselő-testületnek.
6. önkormányzat gazdasági programjának elkészítése,
7. rendeletek elkészítése,
8. a várost érintő fejlesztési projektek megvalósításáról szóló előterjesztések, az önkormányzati beruházásokat előkészítő tervek, döntések, pályázati kiírások, a területfejlesztési és központi alapokra benyújtandó pályázatok, pénzügyet érintő előterjesztések,
9. önkormányzati tulajdon elidegenítése, cseréje, illetve más célú hasznosítása,
10. piaci alapon történő lakásbérletre vonatkozó pályázatok véleményezése,
11. nem lakás célú helyiség bérbeadására kiírt pályázatokat véleményezése.
4. melléklet
1. Halasi Többcélú Kistérségi Társulásban ellátott feladatok:
a) család és gyermekjóléti szolgálat,
b) idősek otthona,
c) időskorúak nappali ellátása.
5. melléklet ,234
A |
B |
|
---|---|---|
kormányzati |
Tompa Város Önkormányzata által ellátott önkormányzati feladatok államháztartási kormányzati funkció szerinti megnevezése |
|
1 |
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
2 |
013340 |
Az állami vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
3 |
013320 |
Köztemető- fenntartás és – működtetés |
4 |
013350 |
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
5 |
013360 |
Más szerv részére végzett pénzügyi, gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások |
6 |
016010 |
Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselő választásokhoz kapcsolódó tevékenységek |
7 |
016020 |
Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek |
8 |
041231 |
Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
9 |
041232 |
Start- munkaprogram-téli közfoglalkoztatás |
10 |
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
11 |
041236 |
Országos közfoglalkoztatási program |
12 |
041237 |
Közfoglalkoztatási mintaprogram |
13 |
045120 |
Út, autópálya építése |
14 |
045160 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
15 |
045161 |
Kerékpárutak üzemeltetése, fenntartása |
16 |
047320 |
Turizmusfejlesztési támogatások és fejlesztések |
17 |
051030 |
Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása |
18 |
051060 |
Veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása |
19 |
052020 |
Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése |
20 |
052080 |
Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése |
21 |
063020 |
Víztermelés,-kezelés, -ellátás |
22 |
064010 |
Közvilágítás |
23 |
066010 |
Zöldterület-kezelés |
24 |
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
25 |
072112 |
Házi orvosi ügyeleti ellátás |
26 |
072311 |
Fogorvosi alapellátás |
27 |
074031 |
Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás |
28 |
074032 |
Ifjúság- egészségügyi gondozás |
29 |
081030 |
Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése, fejlesztése |
30 |
081041 |
Versenysport és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása |
31 |
082042 |
Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása |
32 |
082043 |
Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme |
33 |
082044 |
Könyvtári szolgáltatások |
34 |
084070 |
A fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások fejlesztése, működtetése |
35 |
096015 |
Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben |
36 |
096025 |
Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben |
37 |
102023 |
Időskorúak tartós bentlakásos ellátása |
38 |
102024 |
Demens betegek tartós bentlakásos ellátása |
39 |
104037 |
Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
40 5 |
107051 |
Szociális étkeztetés szociális konyhán |
41 |
107055 |
Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás |
42 |
106010 |
Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése |
43 |
106020 |
Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
44 |
074040 |
Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás |
45 |
104031 |
Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása |
46 |
107080 |
Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok |
47 |
062020 |
Településfejlesztési projektek és támogatásuk |
48 |
072111 |
Háziorvosi alapellátás |
49 |
045140 |
Városi és elővárosi közúti személyszállítás |
50 |
053010 |
Környezetszennyezés csökkentésének igazgatása |
51 |
104030 |
Gyermekek napközbeni ellátása családi bölcsőde |
52 |
082091 |
Közművelődési-közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
53 |
095020 |
Iskolarendszeren kívüli egyéb oktatás, képzés |
54 |
104035 |
Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében |
55 |
047450 |
Szektorhoz nem köthető komplex gazdaságfejlesztési projektek támogatása |
56 |
042120 |
Mezőgazdasági támogatások |
57 |
082092 |
Közművelődés-hagyományos kulturális értékek gondozása |
58 6 |
082094 |
Közművelődés - kulturális alapú gazdaságfejlesztés |
6. melléklet
1. IDEGENFORGALOM ÉS NEMZETKÖZI KAPCSOLATOK
A |
B |
C |
|
---|---|---|---|
1. |
testvérvárosi kapcsolatok szervezése, külföldi önkormányzatokkal való együttműködés, ezeken belül programok, rendezvények, látogatások szervezése, együttműködés kialakítása, civil szervezetekkel való külkapcsolatok |
Alaptörvény 32.cikk k) pont |
|
2. |
idegenforgalom helyi fejlesztésének összehangolása, idegenforgalom alakulásának elemzése, értékelése |
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény (továbbiakban: Mötv.) 13. § (1) bekezdés 13. pont |
2. SZOCIÁLIS ELLÁTÁS ÉS GYERMEKVÉDELMI FELADATOK
A |
B |
C |
|
---|---|---|---|
1. |
falugondnoki és tanyagondnoki szolgáltatás |
A szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993.évi III. tv. (továbbiakban: Sztv.) 60. §, 62. §, 63§ |
|
2. |
bölcsődei ellátás |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 8. pont, |
|
3. |
települési támogatás és rendkívüli települési támogatás |
|
|
4. |
intézményi gyermekétkeztetés, |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 8. pont, |
|
5. |
közfoglalkoztatás |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 12. pont és 15. §, |
|
6 |
köztemetés |
Mötv.13. § (1) bekezdés 8/a.pont, |
|
2. |
Bursa Hungarica felsőoktatási önkormányzati ösztöndíjrendszer |
A Bursa Hungarica felsőoktatási önkormányzati ösztöndíj pályázatokról szóló önkormányzati rendelet |
2. EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÁS
A |
B |
C |
|
---|---|---|---|
1. |
háziorvosi és házi gyermekorvosi ellátás |
Mötv.13. § (1) bekezdés |
|
2. |
fogorvosi alapellátás |
Mötv.13. § (1) bekezdés |
|
3. |
alapellátáshoz kapcsolódó ügyeleti ellátás |
Mötv.13. § (1) bekezdés |
|
4. |
|
Mötv.13. § (1) bekezdés |
|
5. |
iskola-egészségügyi ellátás |
Mötv.13. § (1) bekezdés |
|
6 |
köztisztasági és településtisztasági feladatok |
Mötv.13. § (1) bekezdés 5.pont, az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV tv. ( továbbiakban: Eütv.) 153. § (1) bek. a) pont |
|
7 |
rovar- és rágcsálómentesítési |
Mötv.13. § (1) bekezdés |
4. KÖZMŰVELŐDÉSI ÉS KÖZGYŰJTEMÉNYI FELADATOK
A
KÖTELEZŐ FELADAT
B
ÖNKÉNT VÁLLALT FELADAT C
JOGSZABÁLY MEGJELÖLÉSE, FELADATELLÁTÁS ALAPJA
1. könyvtár fenntartása A közművelődésről szóló 1997. évi CXL. Tv. (továbbiakban: közművelődési tv.) 64. § (1) bek., Mötv. 13. § (1) bek. 7. pont
2. Helyi közművelődés feltételeinek biztosítása, a helyi közművelődési tevékenység támogatása Közművelődési törvény 73. § (2) bek., 76. § (1) bek., Mötv. 13. § (1) bek. 7. és 15. pont az önkormányzat közművelődési feladatairól, a helyi közművelődési tevékenység támogatásáról szóló önk.rendelet
3. Közművelődési intézmény biztosítása közművelődési törvény 75. § 78. § (2) bekezdés az önkormányzat közművelődési feladatairól, a helyi közművelődési tevékenység támogatásáról szóló önk.rendelet
4. kulturális örökség védelme A kulturális örökség védelméről szóló 2001. évi LXIV. törvény 5. § (1) bekezdés
5. városi nagyrendezvények szervezése, lebonyolítása, kiemelt kulturális programok támogatása Mindenkor hatályos költségvetési rendelet
6. Közművelődési célú tevékenységet folytatók támogatása közművelődési törvény 80. §, az önkormányzat közművelődési feladatairól, a helyi közművelődési tevékenység támogatásáról szóló.) önk.rendelet, mindenkor hatályos költségvetési rendelet
5. KÖZNEVELÉSI FELADATOK
A |
B |
C |
|
---|---|---|---|
1. |
óvodai nevelés, a nemzetiséghez tartozók óvodai nevelése, a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 6.pont, A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 74. § (1) bekezdése |
6. SPORT FELADATOK
A |
B |
C |
|
---|---|---|---|
1. |
helyi sportfejlesztési koncepció meghatározása és annak megvalósítása |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 15. pont, A sportról szóló 2004. évi I. törvény (továbbiakban: sporttv.) 55. § (1) bekezdés a) pont |
|
2. |
együttműködés a helyi sportszervezetekkel, sportszövetségekkel |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 15. pont, sporttv.55. § (1) bekezdés b) pont |
|
3. |
önkormányzat tulajdonát képező sportlétesítmények fenntartása és működtetése |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 15. pont, sporttv.55. § (1) bekezdés c) pont |
|
4. |
A területén tevékenykedő sportszövetség működése alapvető feltételeinek segítése |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 15. pont |
|
5. |
iskolai sportkörök működéséhez, vagy ezek feladatait ellátó diáksport- egyesületek feladatainak zavartalan ellátásához szükséges feltételek biztosítása a köznevelésről szóló törvényben meghatározottak szerint |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 15. pont, sporttv.55. § (2) bekezdés |
7. KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS KOMMUNÁLIS FELADATOK
A |
B |
C |
|
---|---|---|---|
1. |
Víziközmű szolgáltatás (közműves ivóvízellátás, szennyvízelvezetés-, tisztítás) |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 21. pont, a víziközmű szolgáltatásról szóló 2011. évi CCIX.tv |
|
2. |
A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtése |
A vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. Tv. (a továbbiakban: víztv.) 4. § (1) bek.d) pont, |
|
3. |
vízgazdálkodási feladatok |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 11. pont, víztv. 4. § |
|
4. |
közvilágítás |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 2. pont |
|
5. |
köztemető fenntartása és üzemeltetése |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 2. pont, a köztemetőkről és a temetkezések rendjéről szóló önkormányzati rendelet A temetőkről és a temetkezés rendjéről szóló 1999. évi XLIII. tv. 5. § (3) bekezdés |
|
6. |
helyi közutak fejlesztése, fenntartása és üzemeltetése, közlekedés szervezés, forgalmi rend kialakítása |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 2. pont, A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. tv. (továbbiakban: közúti tv.) 8. § (1) bekezdés, 34. § (2)- (3) és (5) bekezdés |
|
7. |
lakossági önerős út- és járdaépítések támogatása |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 2. pont, közúti tv. 31. § (1) bekezdés, mindenkor hatályos költségvetési rendelet |
|
8. |
helyi közparkok és egyéb közterületek kialakítása és fenntartása |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 2. pont, helyi környezetvédelem szabályairól szóló 7/2003. (IV.01.) önkormányzati rendelet |
|
9. |
hulladékgazdálkodás |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 19. pont, A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 33. § (1) bekezdése |
|
10. |
Kéményseprő- ipari közszolgáltatás |
kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló 2012. évi XC. törvény 2. § |
|
13. |
épített környezet akadálymentesítése |
A fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló 1998. évi XXVI. törvény 5. § (1) bekezdés |
|
14. |
környezetvédelmi feladatok, együttműködés a környezetvédelmi feladatokat ellátó szervezetekkel |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 11. pont, A környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény (továbbiakban: környtv.) 37. § (1) bekezdés, 46. § (1) bekezdés, 48. § (1)-(2) és (4) bekezdés |
|
15. |
Környezetvédelmi Program készítése |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 11. pont, környtv.46. § (1) bekezdés b) pont, |
|
16. |
környezeti állapot értékelése, lakosság tájékoztatása |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 11. pont, környtv. 46. § (1) bekezdés e) pont |
|
17. |
környezetvédelmi célú rendezvények szervezése |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 11.pont, környtv. 54. § (1)-(2) bekezdése |
|
18. |
Környezetvédelmi alap működtetése |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 11. pont, környtv. 58. § (1) bekezdés, a helyi környezetvédelmi alap létrehozásáról, az alappal való rendelkezés és gazdálkodás szabályairól szóló 13/2010. (VI.29.) önkormányzati rendelet |
|
19. |
természetvédelmi feladatok |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 11. pont, 1996. évi LIII.törvény 24. § (1) bekezdés b) pontja, 30. § (2) bekezdés b) pontja, 36. § (1) bekezdés, 55. § (1) bekezdés |
|
20. |
katasztrófavédelem, polgárvédelmi tevékenység |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 12. pont, A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 15. § (1)-(2) bekezdés, 16. § |
|
21. |
állat-egészségügyi feladatok |
Az élelmiszerláncról és a hatósági felügyeletről szóló 2008. évi XLVI. törvény 19. § (2) bekezdés |
8. LAKÁSGAZDÁLKODÁS
A |
B |
C |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
önkormányzati tulajdonú lakás céljára szolgáló ingatlanok hasznosítása/lakásgazdálkodás |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 9. pont, A lakások és helyiségek bérletére, valamint elidegenítésére vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. tv., |
||||
2. |
helyi lakás felújítási /lakásvásárlási támogatás |
A lakáshoz jutás helyi támogatásának szabályairól szóló önkormányzati rendelet |
||||
3. |
lakástörvény 85/F §-a szerinti |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 9. pont, |
1. VAGYONGAZDÁLKODÁS
A |
B |
C |
|
---|---|---|---|
1. |
kataszteri nyilvántartás vezetése |
Egyes állami tulajdonban lévő vagyontárgyak önkormányzati tulajdonba adásáról szóló 1991.évi XXXIII. Tv. 42. §, A nemzeti vagyonról szóló 2011.évi CXCVI. törvény (továbbiakban: vagyontörvény), Az önkormányzati tulajdonban lévő ingatlanvagyon nyilvántartási és adatszolgáltatási rendjéről szóló 147/1992. (XI.6.) Korm.rendelet, Az önkormányzat vagyonáról szóló 10/2013. (VII.16.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: vagyonrendelet) |
|
2. |
településrendezési eszköz változása, vagy az ott előírt korlátozás miatti kártalanítás, kisajátítás |
Az épített környezet átalakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. Törvény (továbbiakban: Étv.) 30. §, A kisajátításról szóló 2007. évi CXXIII. Törvény |
|
3. |
önkormányzati vagyon ingyenes hasznosítása |
vagyontörvény 11. §, |
|
4. |
önkormányzati tulajdonnal |
A polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 5:30. §, Mötv. 106-110. §, vagyontörvény, vagyonrendelet |
10. EGYÉB FELADATOK
A |
B |
C |
|
---|---|---|---|
1. |
esélyegyenlőséggel |
Az esélyegyenlőségről és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló 2003. évi CXXV. törvény 31. § (1) bekezdés |
|
2. |
Ifjúságpolitikai és bűnmegelőzési feladatok |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 15. és 17. pont |
|
3. |
településfejlesztési koncepció készítése, Integrált Településfejlesztési Stratégiai készítése, karbantartása |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 1. pont, Étv.6. §, A településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI.08.) Korm. rendelet |
|
4. |
településrendezési feladatok ellátása: |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 1. pont, Étv.6. § |
|
5. |
településképi véleményezési eljárás, |
Étv. 6/A. §, |
|
6. |
választási bizottságok (szavazatszámláló bizottság, helyi választási bizottság) tagjainak megválasztása |
A választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. tv. 22-23. § és 24. § (1) bekezdés |
|
7. |
városi kitüntetések, elismerő címek, díszoklevelek adományozása |
A Tompa városért díjról szóló, a szakmai kitüntető díjak alapításáról és adományozásáról szóló és a Tompa városért emlékérem és oklevél adományozásáról szóló önkormányzati rendeletek |
|
8. |
piac fenntartása |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 14. pont, az önkormányzat mindenkor hatályos éves költségvetési rendelete |
|
9. |
Együttműködés más önkormányzattal, tagság érdek-képviseleti szövetségben |
Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés k) pontja |
|
10. |
helyi adókkal kapcsolatos feladatok |
Mötv. 13. § (1) bekezdés 13. pont, A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 1. § (1) bekezdés, A helyi adókról szóló |
1. függelék
1. Véh László polgármester
2. Gubics Lajos alpolgármester
3. Farkas Tibor
4. Hornyákné Sivók Ildikó
5. Kószó László
6. Kovács Gábor
7. Kucsó István
2. függelék
1. Hornyákné Sivók Ildikó elnök
2. Farkas Tibor
3. Kovács Gábor
4. Rác Rita
5. Kasziba Sándor
Az 1. melléklet 19. pontját a Tompa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdése iktatta be.
Kiegészítette: 5/2020. (IV.1.) önk. rendelet 1.§-a. Hatályos: 2020. április 2-től.
Kiegészítette: 11/2020. (IX.24.) önk. rendelet 1.§-a. Hatályos: 2020. szeptember 25-től.
Kiegészítette:1/2021.(II.9.) önk. rendelet 1.§-a. Hatályos:2021. február 10. Az 5. melléklet a Tompa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (XII. 14.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 5. mellékletben foglalt táblázat 40. sora a Tompa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 5. mellékletben foglalt táblázat 58. sorát a Tompa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.