Sarkad Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2013. (II. 22.) önkormányzati rendelete
Sarkad Város Polgármesteri Hivatalának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2003. (V.23.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Ör.) módosításáról
Hatályos: 2013. 03. 01- 2013. 03. 01
Sarkad Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2013. (II. 22.) önkormányzati rendelete
2013.03.01.
1. § Az Ör. 6. §-a az alábbiak szerint módosul:
A belső szervezeti egységek elnevezése
a./ Általános Igazgatási, Koordinációs és Népjóléti Osztály
b./ Műszaki és Beruházási Osztály
c./ Pénzügyi és Terv Osztály
d./ Belső ellenőr
e./ Városmenedzser”
2. § Az Ör. 7. §-a az alábbiak szerint módosul:
„A hivatal szervezeti egységei által ellátott feladatok
7. § (1) Általános Igazgatási, Koordinációs és Népjóléti Osztály
Általános Igazgatási Csoport
ellátja a képviselő-testület üléseinek előkészítésével, szervezésével és adminisztrációjával kapcsolatos feladatokat,
segíti a képviselőket a tisztségükkel együtt járó feladataik ellátásában,
a polgármester felügyelete mellett közreműködik az önkormányzat és intézményei dolgozóinak munkáltatói támogatásával együtt járó feladatai ellátásában,
végzi a sokszorosítást,
közreműködik az önkormányzati számítástechnikai, informatikai feladatok ellátásában, a hivatalon belül szervezi és biztosítja ezek megvalósítását,
az eddigiekben fel nem sorolt egyéb szervezési és információs feladatok elvégzése,
lebonyolítja az ifjúsági, testnevelési és sportszervezési feladatokat, jogszabályi felhatalmazás alapján ellátja az ezzel kapcsolatos teendőket,
előkészíti az önkormányzati lakások bérbeadását, ellátja a lakásokkal kapcsolatos végrehajtási jogosítványokat,
ellátja a kereskedelmi ágazathoz tartozó üzletek működésével és a telephely engedélyezésével kapcsolatos feladatokat,
a hatósági adatszolgáltatással kapcsolatos teendőket,
Eljár az első lakáshoz jutók, valamint a belvízkárosultak támogatási ügyeiben,
gondoskodik a hagyatékkal kapcsolatos önkormányzati feladatok elvégzéséről,
birtokháborítási, valamint a Ptk-ból eredő egyéb államigazgatási ügyekben jár el,
lebonyolítja a katonai és mozgósítási teendők önkormányzati, igazgatási körébe tartozó feladatokat,
gondoskodik a hatáskörébe utalt anyakönyvi nyilvántartás vezetéséről, az ezzel kapcsolatos teendők ellátásáról,
kezeli a központi irattárat, ellátja az iktató ügyiratkezelése révén jelentkező feladatokat,
gondoskodik az osztályhoz tartozó bizottságok (ügyrendi, művelődési, ifjúsági és sport) működésének ügyviteléről,
közreműködik az oktatási, közművelődési intézmények felügyeletében,
ellátja a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői állományával összefüggő személyzeti és munkaügyi feladatot a munkáltató megbízása alapján,
közreműködik a nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos szervezési és egyéb feladatok ellátásában.
- ellátja a rendszeres szociális segély megállapításával, felülvizsgálatával, megszüntetésével kapcsolatos feladatokat
- végzi a lakásfenntartási támogatás megállapításával és megszüntetésével kapcsolatos feladatokat
- ellátja az aktív korúak rendszeres szociális segélyének, foglalkozást helyettesítő támogatásának megállapításával, felülvizsgálatával, megszüntetésével kapcsolatos feladatokat
- végzi méltányossági alapon közgyógyellátásra jogosultak ellátásának megállapításával kapcsolatos feladatokat,
- ellátja az átmeneti, a temetési segéllyel és a köztemetéssel kapcsolatos feladatokat
- ellátja a jegyző hatáskörébe utalt gyermekvédelmi feladatokat
- ellátja az ágazat statisztikai jelentéssel kapcsolatos feladatokat, a nyilvántartási feladatokat
- ellátja a szociális és egészségügyi intézmények felügyeletéből eredő feladatokat
- ellátja az Egészségügyi, Szociális és Lakásügyi Bizottság ügyviteli teendőit
- végzi a méltányossági alapon korábban megállapított ápolási díjak felülvizsgálatával és megszüntetésével kapcsolatos feladatokat,
- egyéb hatóságok megkeresése alapján környezettanulmányt készít, valamint szociális és gyermekvédelmi ellátásokról adatot szolgáltat,
- felülvizsgálja, megszünteti a lakáscélú hitelhátralék törlesztési kötelezettség felfüggesztésére való jogosultságot,
- végzi a Bursa Hungarica ösztöndíj pályázatokkal, valamint a szilárdhulladék szállítási díjkedvezményekkel kapcsolatos helyi rendeletből adódó feladatokat.
Kistérségi Koordinációs Csoport
- ellátja a Sarkad és környéke Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Tanácsa, valamint Pénzügyi Bizottsága üléseinek, döntéseinek előkészítésével, szervezésével, adminisztrációjával és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat
- közreműködésével segíti a Társulás által vállalt szociális és gyermekjóléti alapellátási, egészségügyi alapellátási, belső ellenőrzési feladatok végrehajtását
- segíti a tanács tagjait a tisztségükkel együtt járó feladataik ellátásában
- ellátja a társulási költségvetés előkészítésével és végrehajtásának szervezésével kapcsolatos feladatokat
- költségvetési beszámolót és zárszámadást készít elő társulási tanácsi döntésre
- információt szolgáltat a központi költségvetés számára.
(2) Műszaki és Beruházási Osztály
elvégzi az építési igazgatás és ellenőrzés körébe tartozó feladatokat, beleértve azt az illetékességi területet, amelyet az épített környezet alakításáról és védelméről szóló törvény, e tárgyú kormányrendeletében meghatároz,
ellátja az önkormányzati út- és közlekedési igazgatási teendőket,
gondoskodik a környezetvédelemmel kapcsolatos feladatok ellátásáról,
intézi a földművelésüggyel és mezőgazdasággal kapcsolatos önkormányzati teendőket,
gondoskodik a vízügyi igazgatás önkormányzati feladatainak ellátásáról,
a kommunális feladatok köréből ellátja a helyi önkormányzathoz tartozó ügyeket,
elvégzi az önkormányzati vagyongazdálkodással kapcsolatos feladatokat,
közreműködik az ágazati önkormányzati intézmények feletti felügyeleti jogkör gyakorlásában,
intézi az önkormányzati felújításokat, fejlesztéseket, beruházásokat, valamint az ezekhez kapcsolódó közbeszerzési feladatokat,
ellátja a Gazdasági Bizottság, a Közbeszerzési Bizottság ügyviteli teendőit.
ellátja a Polgármesteri Hivatal gondnoksági feladatait.
(3) Pénzügyi és Tervosztály
ellátja a költségvetés előkészítésével kapcsolatos feladatokat,
költségvetési beszámolót és zárszámadást készít elő testületi döntésre,
előkészíti a hitelfelvétellel és kötvény kibocsátással kapcsolatos ügyeket,
információt szolgáltat a központi költségvetés számára,
lebonyolítja a polgármesteri hivatal költségvetésével kapcsolatos operatív feladatokat,
ellátja a selejtezéssel, leltározással kapcsolatos feladatokat,
kezeli a letéti és lakásalapot,
ellátja az önkormányzati intézmények pénzügyi, költségvetési felügyeletéből adódó feladatokat, illetve a Közétkeztetési Intézmény és az Intézményi Gondnokság felügyeletével kapcsolatos teendőket,
biztosítja a Pénzügyi Bizottság ügyvitelét,
ellátja a nemzetiségi önkormányzatok pénzügyi, számviteli feladatait.
beszedi és nyilvántartja a helyi adót és a gépjárműadót,
előkészíti az adóigazgatási eljáráshoz kapcsolódó méltányossági és mentességi ügyeket,
adó és értékbizonyítványt, valamint vagyoni bizonyítványt állít ki hivatalos megkeresésre,
adók módjára behajtható köztartozások kezelése.
(4) Belső ellenőr
éves munkaterv alapján a polgármesteri hivatalnál pénzügyi-gazdasági ellenőrzést végez,
utó-cél és témavizsgálatot tart terv szerint, illetve eseti megbízás alapján,
elvégzi a helyi önkormányzati intézmények, illetve az e tárgyú megállapodásban rögzítetteknek megfelelően a kistérségi önkormányzati intézmények és polgármesteri hivatalok pénzügyi-gazdasági ellenőrzését.
(5) Városmenedzser
Segítséget nyújt a város gazdasági jellegű ügyletkötései előkészítésében, a végrehajtás ellenőrzésében,
kialakítja és folyamatában kezeli a település megyén belüli és kívüli, esetleg határon túli jobb megítélését, részt vesz a város "image" megteremtésében,
koordinálja az önkormányzatot érintő pályázatokat a hivatalon belül és az önkormányzati intézmények körében.”
3. § Az Ör. 9. §-a az alábbiak szerint módosul:
9. § (1) A Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadása:
Hétfő 13.00 – 16.00 óráig
Kedd 7.30 – 12.00 óráig
Szerda 7.30 – 16.00 óráig
Csütörtök 7.30 – 12.00 óráig
Péntek 7.30 – 12.00 óráig
(2) Munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül is intézhető ügyek:
anyakönyvi ügyek,
élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető események bejelentése.
4. § Az Ör. 18. §-a az alábbiak szerint módosul:
„A bélyegző használat szabályai
18. § (1) Azokról a bélyegzőkről, amelyeken Magyarország címere van, vagy amelyekre nézve azt elrendelték, nyilvántartást kell vezetni. A nyilvántartás vezetéséről az Általános Igazgatás, Koordinációs és Népjóléti Osztály vezetője gondoskodik. Hivatalos bélyegzőt csak a legszükségesebb számban – jegyzői engedéllyel – lehet forgalomban tartani.”
„(2) A Szabályzatban nevesített és a jegyző saját hatáskörében kiadott belső szabályzatok és utasítások egy eredeti példányát az Általános Igazgatási, Koordinációs és Népjóléti Osztály vezetője tartja nyilván és kezeli.”
6. § Ez a rendelet 2013. március 1-én lép hatályba, 2013. március 2-án hatályát veszti.