Sarkad Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2013. (II. 22.) önkormányzati rendelete

Sarkad Város Polgármesteri Hivatalának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2003. (V.23.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Ör.) módosításáról

Hatályos: 2013. 03. 01- 2013. 03. 01

Sarkad Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2013. (II. 22.) önkormányzati rendelete

Sarkad Város Polgármesteri Hivatalának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2003. (V.23.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Ör.) módosításáról

2013.03.01.

Sarkad Város Önkormányzatnak Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (2) bekezdésében, 67. § b), d) pontjaiban foglalt felhatalmazás alapján, figyelemmel az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 10. § (5) bekezdésére az alábbiakat rendeli el:

1. § Az Ör. 6. §-a az alábbiak szerint módosul:

„6. §

A belső szervezeti egységek elnevezése

a./ Általános Igazgatási, Koordinációs és Népjóléti Osztály
b./ Műszaki és Beruházási Osztály
c./ Pénzügyi és Terv Osztály
d./ Belső ellenőr
e./ Városmenedzser”

2. § Az Ör. 7. §-a az alábbiak szerint módosul:

„A hivatal szervezeti egységei által ellátott feladatok

7. § (1) Általános Igazgatási, Koordinációs és Népjóléti Osztály

Általános Igazgatási Csoport
 ellátja a képviselő-testület üléseinek előkészítésével, szervezésével és adminisztrációjával kapcsolatos feladatokat,
 segíti a képviselőket a tisztségükkel együtt járó feladataik ellátásában,
 a polgármester felügyelete mellett közreműködik az önkormányzat és intézményei dolgozóinak munkáltatói támogatásával együtt járó feladatai ellátásában,
 végzi a sokszorosítást,
 közreműködik az önkormányzati számítástechnikai, informatikai feladatok ellátásában, a hivatalon belül szervezi és biztosítja ezek megvalósítását,
 az eddigiekben fel nem sorolt egyéb szervezési és információs feladatok elvégzése,
 lebonyolítja az ifjúsági, testnevelési és sportszervezési feladatokat, jogszabályi felhatalmazás alapján ellátja az ezzel kapcsolatos teendőket,
 előkészíti az önkormányzati lakások bérbeadását, ellátja a lakásokkal kapcsolatos végrehajtási jogosítványokat,
 ellátja a kereskedelmi ágazathoz tartozó üzletek működésével és a telephely engedélyezésével kapcsolatos feladatokat,
 a hatósági adatszolgáltatással kapcsolatos teendőket,
 Eljár az első lakáshoz jutók, valamint a belvízkárosultak támogatási ügyeiben,
 gondoskodik a hagyatékkal kapcsolatos önkormányzati feladatok elvégzéséről,
 birtokháborítási, valamint a Ptk-ból eredő egyéb államigazgatási ügyekben jár el,
 lebonyolítja a katonai és mozgósítási teendők önkormányzati, igazgatási körébe tartozó feladatokat,
 gondoskodik a hatáskörébe utalt anyakönyvi nyilvántartás vezetéséről, az ezzel kapcsolatos teendők ellátásáról,
 kezeli a központi irattárat, ellátja az iktató ügyiratkezelése révén jelentkező feladatokat,
 gondoskodik az osztályhoz tartozó bizottságok (ügyrendi, művelődési, ifjúsági és sport) működésének ügyviteléről,
 közreműködik az oktatási, közművelődési intézmények felügyeletében,
 ellátja a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői állományával összefüggő személyzeti és munkaügyi feladatot a munkáltató megbízása alapján,
 közreműködik a nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos szervezési és egyéb feladatok ellátásában.
Népjóléti Csoport
- ellátja a rendszeres szociális segély megállapításával, felülvizsgálatával, megszüntetésével kapcsolatos feladatokat
- végzi a lakásfenntartási támogatás megállapításával és megszüntetésével kapcsolatos feladatokat
- ellátja az aktív korúak rendszeres szociális segélyének, foglalkozást helyettesítő támogatásának megállapításával, felülvizsgálatával, megszüntetésével kapcsolatos feladatokat
- végzi méltányossági alapon közgyógyellátásra jogosultak ellátásának megállapításával kapcsolatos feladatokat,
- ellátja az átmeneti, a temetési segéllyel és a köztemetéssel kapcsolatos feladatokat
- ellátja a jegyző hatáskörébe utalt gyermekvédelmi feladatokat
- ellátja az ágazat statisztikai jelentéssel kapcsolatos feladatokat, a nyilvántartási feladatokat
- ellátja a szociális és egészségügyi intézmények felügyeletéből eredő feladatokat
- ellátja az Egészségügyi, Szociális és Lakásügyi Bizottság ügyviteli teendőit
- végzi a méltányossági alapon korábban megállapított ápolási díjak felülvizsgálatával és megszüntetésével kapcsolatos feladatokat,
- egyéb hatóságok megkeresése alapján környezettanulmányt készít, valamint szociális és gyermekvédelmi ellátásokról adatot szolgáltat,
- felülvizsgálja, megszünteti a lakáscélú hitelhátralék törlesztési kötelezettség felfüggesztésére való jogosultságot,
- végzi a Bursa Hungarica ösztöndíj pályázatokkal, valamint a szilárdhulladék szállítási díjkedvezményekkel kapcsolatos helyi rendeletből adódó feladatokat.
Kistérségi Koordinációs Csoport
- ellátja a Sarkad és környéke Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Tanácsa, valamint Pénzügyi Bizottsága üléseinek, döntéseinek előkészítésével, szervezésével, adminisztrációjával és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat
- közreműködésével segíti a Társulás által vállalt szociális és gyermekjóléti alapellátási, egészségügyi alapellátási, belső ellenőrzési feladatok végrehajtását
- segíti a tanács tagjait a tisztségükkel együtt járó feladataik ellátásában
- ellátja a társulási költségvetés előkészítésével és végrehajtásának szervezésével kapcsolatos feladatokat
- költségvetési beszámolót és zárszámadást készít elő társulási tanácsi döntésre
- információt szolgáltat a központi költségvetés számára.
(2) Műszaki és Beruházási Osztály
 elvégzi az építési igazgatás és ellenőrzés körébe tartozó feladatokat, beleértve azt az illetékességi területet, amelyet az épített környezet alakításáról és védelméről szóló törvény, e tárgyú kormányrendeletében meghatároz,
 ellátja az önkormányzati út- és közlekedési igazgatási teendőket,
 gondoskodik a környezetvédelemmel kapcsolatos feladatok ellátásáról,
 intézi a földművelésüggyel és mezőgazdasággal kapcsolatos önkormányzati teendőket,
 gondoskodik a vízügyi igazgatás önkormányzati feladatainak ellátásáról,
 a kommunális feladatok köréből ellátja a helyi önkormányzathoz tartozó ügyeket,
 elvégzi az önkormányzati vagyongazdálkodással kapcsolatos feladatokat,
 közreműködik az ágazati önkormányzati intézmények feletti felügyeleti jogkör gyakorlásában,
 intézi az önkormányzati felújításokat, fejlesztéseket, beruházásokat, valamint az ezekhez kapcsolódó közbeszerzési feladatokat,
 ellátja a Gazdasági Bizottság, a Közbeszerzési Bizottság ügyviteli teendőit.
 ellátja a Polgármesteri Hivatal gondnoksági feladatait.
(3) Pénzügyi és Tervosztály
Gazdálkodási Csoport
 ellátja a költségvetés előkészítésével kapcsolatos feladatokat,
 költségvetési beszámolót és zárszámadást készít elő testületi döntésre,
 előkészíti a hitelfelvétellel és kötvény kibocsátással kapcsolatos ügyeket,
 információt szolgáltat a központi költségvetés számára,
 lebonyolítja a polgármesteri hivatal költségvetésével kapcsolatos operatív feladatokat,
 ellátja a selejtezéssel, leltározással kapcsolatos feladatokat,
 kezeli a letéti és lakásalapot,
 ellátja az önkormányzati intézmények pénzügyi, költségvetési felügyeletéből adódó feladatokat, illetve a Közétkeztetési Intézmény és az Intézményi Gondnokság felügyeletével kapcsolatos teendőket,
 biztosítja a Pénzügyi Bizottság ügyvitelét,
 ellátja a nemzetiségi önkormányzatok pénzügyi, számviteli feladatait.
Adócsoport
 beszedi és nyilvántartja a helyi adót és a gépjárműadót,
 előkészíti az adóigazgatási eljáráshoz kapcsolódó méltányossági és mentességi ügyeket,
 adó és értékbizonyítványt, valamint vagyoni bizonyítványt állít ki hivatalos megkeresésre,
 adók módjára behajtható köztartozások kezelése.
(4) Belső ellenőr
 éves munkaterv alapján a polgármesteri hivatalnál pénzügyi-gazdasági ellenőrzést végez,
 utó-cél és témavizsgálatot tart terv szerint, illetve eseti megbízás alapján,
 elvégzi a helyi önkormányzati intézmények, illetve az e tárgyú megállapodásban rögzítetteknek megfelelően a kistérségi önkormányzati intézmények és polgármesteri hivatalok pénzügyi-gazdasági ellenőrzését.
(5) Városmenedzser
 Segítséget nyújt a város gazdasági jellegű ügyletkötései előkészítésében, a végrehajtás ellenőrzésében,
 kialakítja és folyamatában kezeli a település megyén belüli és kívüli, esetleg határon túli jobb megítélését, részt vesz a város "image" megteremtésében,
 koordinálja az önkormányzatot érintő pályázatokat a hivatalon belül és az önkormányzati intézmények körében.”

3. § Az Ör. 9. §-a az alábbiak szerint módosul:

9. § (1) A Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadása:

Hétfő 13.00 – 16.00 óráig
Kedd 7.30 – 12.00 óráig
Szerda 7.30 – 16.00 óráig
Csütörtök 7.30 – 12.00 óráig
Péntek 7.30 – 12.00 óráig
(2) Munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül is intézhető ügyek:
 anyakönyvi ügyek,
 élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető események bejelentése.

4. § Az Ör. 18. §-a az alábbiak szerint módosul:

„A bélyegző használat szabályai

18. § (1) Azokról a bélyegzőkről, amelyeken Magyarország címere van, vagy amelyekre nézve azt elrendelték, nyilvántartást kell vezetni. A nyilvántartás vezetéséről az Általános Igazgatás, Koordinációs és Népjóléti Osztály vezetője gondoskodik. Hivatalos bélyegzőt csak a legszükségesebb számban – jegyzői engedéllyel – lehet forgalomban tartani.”

5. § Az Ör. 22. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

„(2) A Szabályzatban nevesített és a jegyző saját hatáskörében kiadott belső szabályzatok és utasítások egy eredeti példányát az Általános Igazgatási, Koordinációs és Népjóléti Osztály vezetője tartja nyilván és kezeli.”

6. § Ez a rendelet 2013. március 1-én lép hatályba, 2013. március 2-án hatályát veszti.