Sarkad Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelete
a települési támogatások rendszeréről és a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról
Hatályos: 2015. 08. 01- 2016. 01. 28Sarkad Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelete
A települési támogatások rendszeréről és a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról
Sarkad Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló l993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ban, 32. § (1) bekezdés b) pontjában, 32. § (3) bekezdésében, 33. § (7) bekezdésének, 45. § (1) bekezdésében, 48. § (4) bekezdésében, 92. § (1) bekezdésében, 132. § (4) bekezdés a), d) és g) pontjaiban, a 134/E. §-ban, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. A rendelet célja és hatálya
1. § A rendelet célja, hogy a szociális biztonság megteremtése, illetve megőrzése érdekében meghatározza Sarkad városa által települési támogatás keretében nyújtott kiadáskompenzáló ellátások jogosultsági feltételeit, illetve az ellátások megállapításának, kifizetésének, folyósításának, valamint felhasználása ellenőrzésének szabályait, a biztosított ellátások rendszerét.
2. § (1) E rendelet hatálya kiterjed Sarkad város közigazgatási területén
a) lakóhellyel rendelkező:
II.
2. Feladat és hatáskörök
3. § (1) E rendeletben meghatározott települési támogatással kapcsolatos feladat, és hatáskörök esetében átruházott hatáskörben
a) a 6. § (2) bekezdés a) pontja esetében Sarkad város jegyzője
b) a 6. § (2) bekezdés b) és a (3) bekezdés valamennyi pontja esetében Sarkad város polgármestere
jár el.
(2) Sarkad Város Önkormányzata az alapellátás, valamint a szakosított ellátások körébe tartozó személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátási formák közül a Sarkad és környéke Többcélú Kistérségi Társulás által fenntartott Kistérségi Humán Szolgáltató Központ útján látja el az alábbi feladatokat:
4. § (1) A helyi szolgáltatástervezési koncepcióban meghatározott feladatok megvalósítását, végrehajtását a helyi szociálpolitikai kerekasztal kíséri figyelemmel.
(2) A helyi szociálpolitikai kerekasztal tagjai:
5. § Az átruházott hatáskörök vonatkozásában a határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül fellebbezést lehet benyújtani a Képviselő-testülethez.
A települési ellátás keretében nyújtott támogatásokra vonatkozó rendelkezések
3. A települési támogatás keretében nyújtott ellátások típusai, formái
6. § (1) E rendelet szabályozza a szociális rászorultságtól, hátrányos helyzettől függő kiadást kompenzáló települési támogatások egyes formáit, az igénybevétel feltételeit, az egyes támogatások mértékét, a jogosultság megszűnésének módjait.
(2) A települési támogatás formái:
a) lakhatási támogatás
b) gyógyszertámogatás.
(3) Rendkívüli települési támogatások:
a) temetési költségekhez való hozzájárulás
b) iskolakezdési támogatás
c) eseti települési támogatás
d) válsághelyzeti támogatás
e) köztemetés.
(4) A települési támogatást a családi segélyezés elvének érvényesítésével kell biztosítani. A családban – lakhatási támogatás esetében háztartásban – életvitelszerűen együtt élő személyek szociális helyzetét, rászorultságát egységben kell vizsgálni.
(5) A támogatások részben vagy egészben természetbeni támogatásként nyújthatók.
(6) A természetben nyújtott támogatás különösen a Közétkeztetési Intézménynél igénybe vehető meleg étel, a gyógyszerköltség támogatás, a gyermekintézmények térítési díjának megfizetése, a tüzelőanyag.
(7) Nem nyújtható települési támogatás annak a személynek, aki bentlakásos szociális intézményben nyert elhelyezést.
(8) E rendelet vonatkozásában az Szt. 4. §-ában meghatározott fogalmakat kell alkalmazni.
4. A települési támogatás keretében nyújtott támogatásokra vonatkozó eljárási rendelkezések
7. § (1) A települési támogatás iránti kérelmeket – az igénylésre rendszeresített nyomtatványon – a Sarkadi Polgármesteri Hivatalnál (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) lehet benyújtani.
(2) A 29. § (1) bekezdésében felsorolt intézményi ellátások tekintetében az ellátásokra irányuló kérelmeket az adott intézmény vezetőjénél kell benyújtani.
(3) Az e rendeletben szabályozott önkormányzati hatósági ügyekben elektronikus úton eljárási cselekmények nem gyakorolhatók.
8. § (1) A települési támogatás iránti kérelemnek tartalmaznia kell
9. § Az igények elbírálás során a Polgármesteri Hivatal a kérelmező által közölt adatokat, tényeket, valamint a szociális helyzetet az alábbiak szerint ellenőrizheti:
a) megkeresheti az illetékes adóigazgatóságot, vagy adóhatóságot
b) megkeresheti a polgárok személyi adatait és lakcímét nyilvántartó szervet
c) megkeresheti az igazolást kiállító szervet, munkáltatót
d) megkeresheti a járási hivatalt annak igazolására, hogy ellátást a járási hivatal állapított-e meg, van-e folyamatban ezirányú eljárás
d) környezettanulmány lefolytatásával.
10. § A polgármester és a jegyző által hozott érdemi határozatok ellen a kézhezvételtől számított 15 napon belül a Képviselő-testülethez címzett, de a Polgármesteri Hivatalhoz két példányban benyújtott fellebbezéssel lehet élni. A Képviselő-testület által hozott határozat ellen fellebbezésnek helye nincs, ellene jogszabálysértésre hivatkozással a határozat kézhezvételét követő 30 napon belül a Gyulai Törvényszékhez lehet keresetet benyújtani.
11. § A települési támogatásban részesülő a jogosultság feltételeit érintő tények, körülmények változásáról 15 napon belül köteles értesíteni az ellátást megállapító szervet.
12. § A támogatások folyósítása, biztosítása:
a) a havi rendszerességgel nyújtott támogatás esetén a támogatás összegét a tárgyhónapot követő hó 5. napjáig kell a szolgáltató, nevelési-oktatási intézmény számlájára, a jogosult folyószámlájára átutalni, vagy postai úton kiutalni
b) eseti jelleggel nyújtott támogatás esetén a megállapított támogatást egy összegben kell a szolgáltató, a nevelési-oktatási intézmény számlájára, vagy a jogosult folyószámlájára, vagy a jogosult részére postai úton kiutalni, illetve a Polgármesteri Hivatal házipénztárából a támogatás megállapítását követő 15 napon belül kifizetni
c) a természetben nyújtott támogatást a megállapítást követő 15 napon belül kell biztosítani.
13. § (1) Az e rendeletben meghatározott feltételek hiányában vagy e rendelet megsértésével nyújtott szociális ellátást meg kell szüntetni, továbbá az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt kötelezni kell
a) a pénzbeli szociális ellátás visszafizetésére;
b) természetben nyújtott szociális ellátás esetén a dolog visszaszolgáltatására vagy a szolgáltatásnak megfelelő pénzegyenérték megfizetésére.
(2) Az (1) bekezdés szerinti megtérítést az elrendelése napján érvényes jegybanki alapkamattal megemelt összegben kell visszafizetni. Kamat csak a szociális ellátás jogosulatlan és rosszhiszemű igénybevétele és az erről való tudomásszerzés közötti időtartamra számítható fel.
(3) A jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett ellátás megtérítése az igénybevételről való tudomásszerzésétől számított három hónapon belül rendelhető el. Nem lehet a megtérítést elrendelni, ha az igénybevételtől, illetőleg folyamatos ellátás esetén az ellátás megszűnésétől egy év már eltelt.
(4) Ha a polgármester vagy a jegyző a hatáskörébe tartozó szociális ellátás megtérítését rendeli el, a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét és a kamat összegét - amennyiben annak megfizetése a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyeztetné - méltányosságból
a) csökkentheti vagy elengedheti, ha a visszafizetésre kötelezett személy családjának egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének kétszeresét
b) részletekben fizettetheti meg.
(5) A polgármester vagy a jegyző (4) bekezdése szerinti döntése ellen fellebbezésnek nincs helye.
(6) Meg kell szüntetni az ellátást
5. Rendszeres települési támogatások
Lakhatási támogatás
14. § (1) A lakhatási támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtott hozzájárulás.
(2) A jegyző a villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás, a lakbérhez, illetve a tüzelőanyag költségeihez lakhatási támogatást nyújt.
(3) A lakhatási támogatást elsősorban természetbeni szociális ellátás formájában, és a lakásfenntartással összefüggő azon rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.
(4) Lakhatási támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át, és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona. Az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem megegyezik a háztartás összjövedelmének és a fogyasztási egységek összegének hányadosával.
(5) A lakhatási támogatás tekintetében fogyasztási egység a háztartás tagjainak a háztartáson belüli fogyasztási szerkezetet kifejező arányszáma, ahol
a) a háztartás első nagykorú tagjának arányszáma 1,0,
b) a háztartás második nagykorú tagjának arányszáma 0,9,
c) a háztartás minden további nagykorú tagjának arányszáma 0,8,
d) a háztartás első és második kiskorú tagjának arányszáma személyenként 0,8,
e) a háztartás minden további kiskorú tagjának arányszáma tagonként 0,7.
15. § Ha a háztartás
a) (5) bekezdés a)-c) pontja szerinti tagja magasabb összegű családi pótlékban vagy fogyatékossági támogatásban részesül, vagy
b) (5) bekezdés d) vagy e) pontja szerinti tagjára tekintettel magasabb összegű családi pótlékot folyósítanak,
16. § (1) A lakáshatási támogatás esetében a lakhatás elismert havi költsége az elismert lakásnagyság és az egy négyzetméterre jutó elismert költség szorzata. Az egy négyzetméterre jutó elismert havi költség összege 450.-Ft
(2) A lakhatási támogatás esetében elismert lakásnagyság
a) ha a háztartásban egy személy lakik 35 nm,
b) ha a háztartásban két személy lakik 45 nm,
c) ha a háztartásban három személy lakik 55 nm,
d) ha a háztartásban négy személy lakik 65 nm,
e) ha négy személynél több lakik a háztartásban, a d) pontban megjelölt lakásnagyság és minden további személy után 5-5 nm,
de legfeljebb a jogosult által lakott lakás nagysága.
17. § (1) A lakhatási támogatás egy hónapra jutó összege
a) a lakhatás elismert havi költségének 30%-a, ha a jogosult háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50%-át,
b) a lakhatási elismert havi költségének és a támogatás mértékének (a továbbiakban: TM) szorzata, ha a jogosult háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem az a) pont szerinti mértéket meghaladja,
de nem lehet kevesebb, mint 2500 forint, azzal, hogy a támogatás összegét 100 forintra kerekítve kell meghatározni.
(2) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti TM kiszámítása a következő módon történik:
|
|
J-0,5 NYM |
|
|
NYM |
18. § A lakhatási támogatást egy évre kell megállapítani, a kérelem benyújtása hónapjának első napjától. Folyósítása havi rendszerességgel történik.
19. § Lakáshatási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától. Külön lakásnak kell tekinteni a társbérletet, az albérletet és a jogerős bírói határozattal vagy végzéssel megosztott lakás lakrészeit.
20. § A lakáshatási támogatás iránti kérelemhez csatolni kell
21. § (1) Gyógyszertámogatás kerül megállapításra annak a szociálisan rászoruló személynek, akinek az esetében a vényköteles havi rendszeres gyógyszerköltség (továbbiakban: gyógyszerköltség) legalább 8.000.-Ft és az egy főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg
a) családban élő esetében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át
b) egyedül élő esetében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250 %-át.
(2) Nem jogosult gyógyszertámogatásra az, aki közgyógyellátásra jogosult.
(3)1 A gyógyszertámogatás a határozathozatal hónapját követő hónap első napjától egy éves időtartamra állapítható meg, összege az igazolt gyógyszerköltség, de a havi összeg nem haladhatja meg
a) családban élő esetében 28.500.-Ft egy főre jutó jövedelem alatt a havi 4500.-Ft-ot, 28.501.-Ft-42.750.-Ft közötti egy főre jutó havi jövedelem esetében a 4.000.-Ft-ot, 42.751.-Ft-57.000.-Ft közötti egy főre jutó havi jövedelem esetében a 3.000.-Ft-ot
b) egyedül élő esetében 42.750.-Ft jövedelem alatt a 4.500.-Ft-ot, 42.751.-Ft-57.000.-Ft közötti jövedelem esetében a 4.000.-Ft-ot, 57.001.-Ft-71.250.-Ft jövedelem esetében a 3.000.-Ft-ot.
(4) A gyógyszerköltséget formanyomtatványon a háziorvos igazolja. Az igazoláson kizárólag a kérelmező személyes szükségletének kielégítéséhez szükséges gyógyszerköltség tüntethető fel.
6. Rendkívüli települési támogatások
Eseti települési támogatás
22. § (1) Eseti települési támogatás azon személyek részére állapítható meg,
23. § (1) Eseti települési támogatást elsősorban természetben nyújtott szociális ellátás formájában kell nyújtani.
(2) A természetbeni ellátásként nyújtott eseti települési támogatás formái:
a) A Közétkeztetési Intézménynél igénybe vehető meleg étel
b) Gyógyszerköltség támogatás
c) Napközi térítési díj
d) Tüzelőanyag
e) Közfürdő és közmosodai szolgáltatás igénybevétele
(3) A polgármester az eseti települési támogatás felhasználásának ellenőrzése keretében a felhasználást alátámasztó dokumentumok (számla, nyugta stb.) becsatolására hívhatja fel a jogosultat.
Válsághelyzeti támogatás
24. § (1) A polgármester – tekintet nélkül hatáskörére, illetékességére, illetőleg az e rendeletben foglalt korlátozásokra – a létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, elemi kárt elszenvedett, valamint időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő rászorulóknak rendkívüli települési támogatást, étkezést, illetve szállást biztosít, ha ennek hiánya a rászorulónak életét, testi épségét veszélyezteti.
(2) A támogatást biztosító az (1) bekezdésben foglalt ideiglenes intézkedéséről haladéktalanul értesíti a hatáskörrel rendelkező illetékes szervet, az értesítéssel egyidejűleg benyújtja a megtérítés iránti igényt a kifizetett települési támogatást illetően.
Temetési költségekhez való hozzájárulás
25. § (1) A temetési költségekhez való hozzájárulás az elhunyt eltemettetéséről gondoskodó személy részére nyújtott hozzájárulás.
(2) A temetési költségekhez való hozzájárulás összege a helyben szokásos legolcsóbb temetési költség 10 %-a. A helyben szokásos legolcsóbb temetés tárgyévi összege a településen temetkezési szolgáltatást nyújtó szervek által a tárgyévet megelőző év december hónapban – az önkormányzat megkeresésére – közölt legkisebb költség.
(3) A támogatás iránti kérelmet a haláleset bekövetkezésétől számított 60 napon belül lehet előterjeszteni, melyhez csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonat és a temetési költségeket tartalmazó számla másolatát.
26. §
.
Iskolakezdési támogatás
27. § (1) Iskolakezdési támogatást igényelhet az a szülő, vagy más törvényes képviselő, akinek kiskorú gyermeke nappali oktatás munkarendje szerint folytatja tanulmányait, továbbá nagykorúvá válása után az a gyermek, aki nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytat és 23. életévét még nem töltötte be, vagy felsőfokú oktatási intézmény nappali tagozatán tanul és a 25. életévét még nem töltötte be, és a tanévkezdéssel járó költségeket szociális helyzete miatt segítség nélkül nem képes fedezni.
(2) Az iskolakezdési támogatás egy naptári évben egy alkalommal vehető igénybe és a támogatásra az (1) bekezdésben meghatározott kiskorú és nagykorú gyermek (a továbbiakban gyermek) jogosult, akinek családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 200 %-át.
(3) Az iskolakezdési támogatás összege, amennyiben a gyermek nem jogosult rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre, a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 25 %-a.
(4) Amennyiben a kérelem benyújtásakor a gyermek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult, az iskolakezdési támogatás összege a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 12 %-a.
(5) A iskolakezdési támogatás igénybevételének feltétele, hogy a gyermek sarkadi lakóhellyel rendelkezzen. Az iskolakezdési támogatás megállapítása iránti kérelemhez, ha a gyermek nem sarkadi oktatási intézményben folytatja tanulmányait, mellékelni kell az oktatási intézmény által kiállított, 30 napnál nem régebbi tanulói, hallgatói jogviszonyról kiállított igazolást.
(6) Az iskolakezdési támogatást pénzbeli ellátási formában kell nyújtani. Ha a köznevelési intézmény jelzéssel él a gyermek iskolai felszerelésének hiányosságairól, a támogatást igénybe vevőt kötelezni kell a támogatás felhasználásának bizonylatokkal történő elszámolására.
(7) Az iskolakezdési támogatás megállapítása iránti kérelem minden év augusztus 1. és szeptember 30. között nyújtható be az erre a célra rendszeresített formanyomtatványon.
Személyes gondoskodást nyújtó ellátások
28. § (1) Az ellátások formái:
a) alapszolgáltatások:
29. § (1) A családsegítés az életvezetési problémákkal, szociális gondokkal küzdő családok, személyek mentális és szociális ellátása.
(2) A családsegítő csoport nyitott, szolgáltatásainak igénybevétele feltételhez nem kötött.
(3) A családsegítő csoport a hozzá forduló, vagy vele bármilyen kapcsolatban álló egyénekkel, családokkal az önkéntesség alapján alakít ki együttműködést, kivéve az önkormányzat által rendszeres szociális segélyben részesülő személyt.
(4) A családsegítő csoport kizárólag az érintett személy, illetve törvényes képviselője hozzájárulásával jogosult intézkedni, kivéve a különös veszélyeztetés esetét.
(5) Különös veszélyeztetés az a magatartás, amelynek következtében a magatartás tanúsítójának, vagy más személynek életét, vagy testi épségét közvetlenül és súlyosan fenyegető helyzet áll elő.
(6) A családsegítő csoport által nyújtott szolgáltatások térítésmentesek.
(7) Az önkormányzat a családsegítést a Sarkad és környéke Többcélú Kistérségi Társulás fenntartásában működő Kistérségi Humán Szolgáltató Központ által biztosítja.
30. § Gyermekek napközbeni ellátását, nappali gondozás keretében a munkanapokon nyitva tartó bölcsőde, óvodák, az iskola napközi otthonai, a középfokú iskolában tanuló gyermekeknél a menzai és externátusi ellátások biztosítják.
31. § (1) Szociális étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a napi legalább egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan, vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen:
32. § Az önkormányzat a házi segítségnyújtást a Sarkad és környéke Többcélú Kistérségi Társulás fenntartásában működő Kistérségi Humán Szolgáltató Központ által biztosítja.
33. § (1) Idősek klubjába a szociális és mentális támogatásra szoruló, önmaga ellátására részben képes, reá irányadó nyugdíjkorhatárt betöltő személy vehető fel. Felvehető az a 18. életévét betöltött személy is, akinek felvételét megváltozott egészségi állapota indokolja (Sztv. 65/F §), különösen: - a korábbi jogi szabályozás szerint munkaképességüket legalább 50%-ban elvesztették, illetve összervezeti egészségkárosodásuk mértéke legalább 50%-os mértékű.
(2) Az önkormányzat az idősek nappali ellátását a Sarkad és környéke Többcélú Kistérségi Társulás fenntartásában működő Kistérségi Humán Szolgáltató Központ által biztosítja.
34. § (1) Fogyatékosok Klubjába azok az önkiszolgálásra részben képes, de felügyeletre szoruló fogyatékos, illetve autista személyek vehetők fel, akik a 3. életévüket betöltötték. Rendkívül indokolt esetben olyan fogyatékos személy is felvehető, akire nézve szülője vagy más hozzátartozója gyermekgondozási segélyben, gyermeknevelési támogatásban vagy ápolási díjban részesül.
(2) Az önkormányzat a fogyatékosok nappali ellátását a Sarkad és környéke Többcélú Kistérségi Társulás fenntartásában működő Kistérségi Humán Szolgáltató Központ által biztosítja.
35. § (1) A támogató szolgálat keretén belül nyújtott szolgáltatások a fogyatékosság jellegének megfelelően:
36. § (1) Az Idősek Gondozóháza keretein belül az időskorú vagy a 18. életévüket betöltött beteg személy részére ideiglenes jelleggel - azaz amíg a gondozott családi környezetébe visszahelyezhetővé válik, de legfeljebb 1 év időtartamra, mely szükség esetén a jogszabálynak megfelelően, 1 évvel meghosszabbítható - az egészségi, pszichés állapotának és szociális helyzetének megfelelő komplex, személyre szóló teljes körű ellátást biztosítunk.
(2) Az Idősek Gondozóházába Magyarország közigazgatási területén élő, ellátásra jogosult személyek vehetők fel.
(3) A felvételről a Sarkad és környéke Többcélú Kistérségi Társulás fenntartásában működő Kistérségi Humán Szolgáltató Központ intézményvezetője dönt.
37. § (1) Idősek Otthonába az Sztv. 68/A. § (3) bekezdésében meghatározott gondozási szükséglettel rendelkező, de rendszeres fekvőbeteg gyógyintézeti kezelést nem igénylő, a reá irányadó öregségi nyugdíjkorhatárt betöltött személy vehető fel. Felvehető az a 18. életévét betöltött személy is, aki betegsége vagy fogyatékossága miatt önmagáról gondoskodni nem képes, amennyiben az Sztv. 68/A. § (3) bekezdése szerinti gondozási szükséglettel rendelkezik, és ellátása más típusú, ápolást-gondozást nyújtó intézményben nem biztosítható.
(2) Az Idősek Otthonába Magyarország közigazgatási területén élő, ellátásra jogosult személyek vehetők fel.
(3) A felvételről a Sarkad és környéke Többcélú Kistérségi Társulás fenntartásában működő Kistérségi Humán Szolgáltató Központ intézményvezetője dönt.
38. § (1) A Sarkad és környéke Többcélú Kistérségi Társulás fenntartásában működő Kistérségi Humán Szolgáltató Központ által személyi gondoskodást nyújtó ellátásokért térítési díjat kell fizetni, kivéve a családsegítést.
(2) A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások intézményi térítési díjait e rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.
39. § (1) Térítési díj fizetésére kötelezett:
40. § (1) A személyi térítési díj meghatározására jogosult: a Sarkad és környéke Többcélú Kistérségi Társulás által fenntartott Kistérség Humán Szolgáltató Központ intézményvezetője
(2) A személyi térítési díj összegéről írásban kell tájékoztatni a kötelezettet.
(3) Különös méltánylást érdemlő esetben az intézmény fenntartója a megállapított személyi térítési díj mértékét a jogosult kérelmére, határozatlan időre csökkentheti és a jogosultságot évente 1 alkalommal felülvizsgálja.
41. § A személyi térítési díj csökkenthető, ha:
a) a kérelmező jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj minimumát,
b) ha a jogosult albérletben lakik
c) ha a jogosult létfenntartása a térítési díj fizetésével veszélyeztetve van.
7. Hatályba léptető rendelkezés
42. § Ez a rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba.
8. Hatályon kívül helyező rendelkezés
43. § A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a szociális igazgatásról és a szociális ellátásról szóló 24/2013. (XII.27.) önkormányzati rendelet.
1. melléklet
személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások intézményi térítési díjai
1.1. 5720 Sarkad, Vasút u. 11.
1.2. 5720 Sarkad, Gyulai út 8.
1.3. Gondozási Központ, 5534 Okány, Kossuth L. 6.
2.1. Idősek nappali ellátása
2.1.1. 5720 Sarkad, Vasút u. 11.
2.1.2. 5720 Sarkad, Gyulai út 8.
2.1.3. 5534 Gondozási Központ, Okány, Kossuth L. 6.
2.2. Fogyatékosok nappali ellátása
2.2.1. 5720 Sarkad, Vasút 11.
2.2.2. 5534 Okány, Kossuth L. 10.
3.1. 5720 Sarkad, Vasút 11. 285,- Ft
3.2. 5534 Gondozási Központ, Okány, Kossuth L. 6. 285,- Ft
4.1. 5720 Sarkad, Vasút 11.
5.1. 5720 Sarkad, Gyulai út 8.
Módosította 5/2015. (VI.25.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos 2015. június 26. napjától.
Módosította 5/2015. (III.26.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2015. április 1. napjától.
Módosította 5/2015. (VI.25.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos 2015. augusztus 1. napjától.