Nagykamarás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 28.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024.(X.25.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 03. 01- 2025. 03. 02Nagykamarás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 28.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024.(X.25.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Nagykamarás Község Önkormányzata Képviselő-testülete tiszteletben tartja a helyi választópolgárok közösségének önkormányzáshoz való jogát, amelyet a választópolgárok közössége demokratikus választáson leadott szavazata alapján, a település egészéért vállalt felelősséggel, közvetett módon gyakorol. A helyi közügyek intézésének, azaz a lakosság közszolgáltatásokkal való ellátásának, illetve a helyi hatalom önkormányzati típusú gyakorlásának szervezeti és működési kereteit - az Alaptörvénybe foglalt államcélok megvalósításának követelményével, valamint a jogszabályokban meghatározott jogaival és kötelezettségeivel összhangban -, az önkormányzati jogok kiteljesítése, a demokratikus működés feltételeinek megteremtése, a település önfenntartó képességének biztosítása és a helyi közösség öngondoskodásra való képességének erősítése érdekében állapítja meg. Az újonnan választott Polgármester elkötelezett a választási programjának teljesítésében, és ehhez igazodóan kerül megalkotásra a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata.
[2] Nagykamarás Község Önkormányzat Képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület) az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024.(X.25.) önkormányzati rendelet módosításáról a következőket rendeli el:
1. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„1. § A képviselő-testület és szervei számára Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben, és az ágazati jogszabályokban foglalt feladat és hatáskör, szervezeti és működési eljárásokat a jelen Szervezeti és Működési Szabályzatban foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.”
2. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 2. § (3) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő-testület szervei:)
(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 2. § (3) bekezdés e) pontja a következő ed) alponttal egészül ki:
(A képviselő-testület szervei:
társulások: )
„ed) Dombegyház és Térsége Önkormányzati Társulás”
3. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzat kötelező és önként vállalható feladat- és hatásköreit a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény, és az ágazati jogszabályok rögzítik. Ellátásukról a Szervezeti és Működési Szabályzat által meghatározott módon a Képviselő-testület saját, vagy átruházott hatáskörben gondoskodik.”
4. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 5. § e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az alakuló ülés napirendje:)
(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 5. § g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az alakuló ülés napirendje:)
5. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 6. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A képviselő-testület évente legalább 6 rendes ülést tart és rendkívüli ülést tarthat.
(2) A képviselő-testület a polgármester előterjesztése alapján éves munkatervet fogadhat el.
(3) A munkaterv a képviselő-testületi ülések naptári napokban tervezet időpontját, és a tárgyalásra tervezett napirendek címét tartalmazza.”
(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 6. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:
„(3a) A képviselő-testület az előre tervezett kötelező egyszeri közmeghallgatás időpontját a munkatervében határozhatja meg. ”
6. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása esetében az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti a képviselő-testületet és vezeti a képviselő-testület ülését. Tartós akadályoztatásnak minősül e bekezdés alkalmazásában a 34. § (2) bekezdés rendelkezései.”
(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 7. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A képviselő-testület üléséről a lakosságot tájékoztatni kell. A tájékoztatás formája: a meghívó kifüggesztése az önkormányzat hirdetőtábláin, valamint a honlapon, melyről a kirendeltségvezető gondoskodik.”
7. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület rendes ülésének napja lehetőleg szerdai nap, kezdete 14 óra. A lejárt határidejű képviselő-testületi határozatokról szóló jelentést a két ülés között történt fontosabb eseményekről szóló tájékoztatást a minden második rendes ülés első napirendi pontjaként kell tárgyalni. A nyilvános ülést követően kell a zárt ülést megtartani, melynek állandó napirendje a szociális ügyekben való döntés.”
(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 8. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A meghívót és az ülés írásos anyagát úgy kell kiadni, hogy a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak az ülés előtt 3 nappal megkapják. Ettől a rendkívüli ülés esetén indokolt esetben lehet eltérni.”
(3) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 8. § (5) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:)
8. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 10. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az előterjesztés benyújtására jogosult személyek:
a) a polgármester és az alpolgármester,
b) települési képviselő,
c) a képviselő-testület bizottságai
d) a jegyző,
e) az aljegyző
f) önkormányzati intézmény vezetője,
g) napirend előterjesztésére felkért szervezet vezetője,
h) az, akit a polgármester előterjesztőként felkér. (projektmenedzser, ügyvéd, orvos stb.)”
(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 10. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) Sürgősségi indítványnak minősül minden olyan indítvány, mely az ülés meghívójában nem szerepel és a jogszabályban előírt, vagy a képviselő-testület által megállapított határidő mulasztása miatt önkormányzati érdeksérelem nélkül a következő ülésre már nem terjeszthető be, vagy a pályázat benyújtása, elbírálása vagy véleményezése indokolt. A képviselő-testület – a polgármester javaslatára – egyszerű szótöbbséggel, soron kívül dönt az előterjesztés tárgyában.”
9. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 11. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik, ennek során:
a) figyelmezteti a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót, aminek következményeként az illető személy ugyanazon ügyben már nem szólalhat fel. Rendre utasítja azt, aki a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ.
b) Rendre utasítja azt a személyt, aki a képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít.
c) Ismétlődő rendzavarás esetén javaslatot tehet a testületnek arra, hogy a rendbontó tiszteletdíját csökkentse.
d) A hosszúra nyúlt vita esetén indítványozza a hozzászólások időtartamának korlátozását vagy a vita lezárását.
e) Tárgyalási szünetet rendelhet el, a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor, az ülést meghatározott időre félbeszakíthatja és berekesztheti.
f) Amennyiben szükséges, úgy felszólítja a mobil telefon használót a készülék kikapcsolására.”
(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 11. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:
„(3a) A napirend lezárása előtt a polgármester hozzászólási jogot adhat a nem tanácskozási joggal jelenlévőnek 1 alkalommal, 3 percben.”
10. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 14. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A zárt ülések előterjesztéseit az azok megismerésére jogosult személyek kötelesek úgy kezelni, hogy annak tartalmáról illetéktelenek ne szerezhessenek felvilágosítást, illetve ne tekinthessék meg. ”
11. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 16. §-a a következő (3) és (4) bekezdéssel egészül ki:
„(3) Szavazategyenlőség esetén döntéshiány miatt a képviselő-testület tovább folytatja a vitát és megismétli a szavazást. A második eredménytelen szavazás után a polgármester szünetet rendel el, majd még egyszer szavazásra teszi fel a kérdést. Abban az esetben, ha a harmadik szavazás is eredménytelen, az előterjesztést a soron következő ülés elé kell terjeszteni.
(4) A javaslat elutasítása esetén a képviselő-testület a szavazás megismétléséről határozhat, melynek száma nem korlátozott. ”
12. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 22. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(4) Az önkormányzati rendeletet a helyben szokásos módon ki kell hirdetni. Az elfogadott rendelet kihirdetésének módja az önkormányzat épületének hirdetőtábláján történő kifüggesztés.
(5) Az önkormányzati rendeleteket kétévente felül kell vizsgálni.”
13. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 24. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A testületi ülésről 2 példányban kell jegyzőkönyvet készíteni. Ebből:
a) egy eredeti és egy másolati példányt a mellékleteivel együtt a közös önkormányzati hivatal kezeli.
b) az eredeti példány szkennelt formában a Törvényességi Felügyelet Írásbeli Kapcsolattartás Modul felületére 15 napon belül feltöltésre kerül az illetékes kormányhivatal részére.
c) egy másolati példány a Közös Önkormányzati Hivatal kirendeltségvezető irodájában megtekinthető és a település honlapján is közzétételre kerül a lakosság szélesebb körének tájékoztatása céljából, melyről a kirendeltségvezető gondoskodik”
(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 24. § (3) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni 2 példányban. Ebből:)
(3) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 24. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A zárt ülés jegyzőkönyveibe, az érintetteken és a képviselő-testület tagjain, a jegyzőn, az aljegyzőn és a kirendeltségvezetőn és a jegyző által kijelölt közös önkormányzati hivatali dolgozón kívül más nem tekinthet bele, kivétel, ha közérdekű vagy közérdekből nyilvános adatot tartalmaz.”
14. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 25. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A képviselő-testület nyilvános ülésekről digitális kép, hanganyag és videofelvétel készülhet.
(3) A képviselő-testület zárt üléséről hanganyag készül, képanyag és videofelvétel nem készülhet.”
15. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 26. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„26. § Az állampolgárok a képviselő-testület nyílt üléséről készült jegyzőkönyvet megtekinthetik a Kunágotai Közös Önkormányzati Hivatal Nagykamarási Kirendeltség kirendeltségvezetőjének irodájában, a videofelvétel webes felületen kerül közzétételre.”
16. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 28. §-a a következő (3a) és (3b) bekezdéssel egészül ki:
„(3a) Az ügyrendi Bizottság feladat és hatáskörét a rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(3b) A Vagyongazdálkodási Bizottság feladat és hatáskörét a rendelet 2. melléklete tartalmazza. ”
17. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 29. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A bizottsági üléseket a bizottság elnöke hívja össze, akadályoztatása esetén a korelnök. A polgármester és a jegyző, aljegyző, valamint a kirendeltségvezető is kezdeményezheti a bizottság összehívását. A bizottságot úgy kell összehívni, hogy a meghívót a tagok az ülés tervezett időpontja előtt három nappal megkapják.”
(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 29. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) A bizottsági ülésről jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza az ülés helyét, idejét, a napirendet, a tanácskozás lényegét, a hozott döntéseket.”
18. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 30. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A polgármester a képviselő-testület törvényes képviselője, aki a képviseleti jog, esetenkénti ellátásával az alpolgármestert is megbízhatja.”
19. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 34. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) A jegyző Nagykamarás községben csütörtöki napon 9 és 12 óra között tart fogadóórát.”
(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 34. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, valamint egyidejű tartós akadályoztatása esetén, a jegyző helyettesítését a Kunágotai Közös Önkormányzati Hivatal székhelyén anyakönyvvezetői, hagyatéki ügyintézői feladatokat ellátó köztisztviselő látja el.”
20. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 35. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Nagykamarás Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az önkormányzat működésével, az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására Kunágota Községi Önkormányzat Képviselő-testületével Almáskamarás Községi Önkormányzat Képviselő-testületével és Pusztaottlaka Községi Önkormányzat Képviselő-testületével közösen, közös önkormányzati hivatalt hoztak létre 2025. január 1. napjától.
(2) A hivatal megnevezése és székhelye: Kunágotai Közös Önkormányzati Hivatal 5746 Kunágota, Rákóczi utca 9. szám.
(3) Kirendeltségei:
a) Kunágotai Közös Önkormányzati Hivatal Almáskamarási Kirendeltsége 5747 Almáskamarás, Dózsa György utca 54. szám.
b) Kunágotai Közös Önkormányzati Hivatal Pusztaottlakai Kirendeltsége 5665 Pusztaottlaka, Dragán utca 12. szám.
c) Kunágotai Közös Önkormányzati Hivatal Nagykamarási Kirendeltsége 5751 Nagykamarás, Kossuth utca 2. szám.”
(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 35. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A Közös Önkormányzati Hivatal alakítását, működését, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét a hivatalt létrehozó települések közigazgatási szerződésben szabályozzák.”
(3) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 35. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A jegyző a közös önkormányzati hivatal előző évi munkájáról minden év április 30-ig a képviselő-testületnek beszámol.”
21. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 36. § (5) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A koordináció főbb módszerei:)
22. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 38. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) A közérdekű kérdéseket, javaslatokat a közmeghallgatás előtt írásban is el lehet juttatni az önkormányzathoz.”
(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 38. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A közmeghallgatás, ennek időpontját legalább 15 nappal előbb az önkormányzat hirdetőtábláin, a település honlapján, valamint a település frekventált helyein közzé kell tenni. A közmeghallgatás meghirdetéséről a polgármester gondoskodik. ”
(3) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 38. §-a a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:
„(4a) A közmeghallgatáson a tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik az SZMSZ 11. §-ában foglaltak szerint. ”
(4) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 38. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A közmeghallgatáson felmerült kérdésre a polgármester, a jegyző, aljegyző és a kirendeltségvezető vagy megbízottja érdemi választ adhat. Bonyolultabb ügy vizsgálatával a képviselő-testület megbízza a polgármestert vagy a bizottságokat, ha szükséges az ügy vizsgálatára ideiglenes bizottságot is létrehozhat. Vizsgálat elrendelése esetén a közérdekű javaslattevőt fel kell kérni a vizsgálatban való részvételre, vagy lehetővé tenni számára, hogy a vizsgálatot figyelemmel kísérje.”
(5) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 38. §-a a következő (6) és (7) bekezdéssel egészül ki:
„(6) A kérdező, javaslattevő személy maximum 2 alkalommal, 3-3 percben szólalhat fel, melyre irányuló szándékát kézfelnyújtással jelezheti.
(7) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni. ”
23. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 40. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) Az egységes és szabályszerű iratkezelési gyakorlat általános felügyeletét a jegyző, aljegyző, valamint a kirendeltségvezető felügyeli.
(3) A jegyző, aljegyző és a kirendeltségvezető közvetlenül felelős az Iratkezelési Szabályzatban foglaltak végrehajtásáért, a szervezeti, működési és ügyrendi szabályok, az alkalmazott informatikai eszközök és eljárások, valamint az irattári tervek és iratkezelési előírások folyamatos összhangjáért, az iratok jogszerű, szakszerű, és biztonságos megőrzésére, kezelésére alkalmas irattár kialakításáért és működéséért, továbbá az iratkezeléshez szükséges tárgyi, technikai és személyi feltételek biztosításáért, felügyeletéért.”
24. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 41. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„41. § A képviselő-testület intézményeinek pénzügyi belső ellenőrzését a Képviselő-testület által megbízott belső ellenőr, vagy ellenőrző szervezet látja el.”
25. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet
a) 38. § (3) bekezdés a) pontjában a „következőképviselő-testületiülésre” szövegrész helyébe a „következő képviselő-testületi ülésre” szöveg,
b) 38. § (3) bekezdés b) pontjában a „közmeghallgatás” szövegrész helyébe a „közmeghallgatást” szöveg
lép.
26. § Hatályát veszti a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet
a) 25. § (1) bekezdése,
c) 35. § (6) bekezdése,
d) 42. § c) pontja,
e) 3. melléklet szerinti csatolmánya.
27. § Ez a rendelet 2025. március 1-jén lép hatályba.