Dévaványa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (IX. 30.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2023. 12. 05

Dévaványa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (IX. 30.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról

2023.12.05.

Dévaványa Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § A Képviselő-testület és szervei számára a jogszabályokban foglalt feladat és hatásköri, valamint szervezeti és működési előírásokat a jelen Szervezeti és Működési Szabályzatban foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.

2. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Dévaványa Város Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat)

(2) Székhelye: 5510 Dévaványa, Árpád utca 1.

(3) Az önkormányzat működési területe Dévaványa város közigazgatási területére terjed ki.

(4) Az önkormányzat telephelyei:

a) 5510 Dévaványa, Sport u. 5. (Dévaványai Strandfürdő és Gyógyászat, Ifjúsági tábor),

b)1 5510 Dévaványa, Széchenyi u. 9. (Háziorvosi Szolgálat),

c) 5510 Dévaványa, Széchenyi u. 8. (Vendégház).

(5) Az önkormányzat képviselő-testülete: Dévaványa Város Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület).

(6) A Képviselő-testületet 8 fő települési képviselő, továbbá a lakosság által közvetlenül megválasztott polgármester alkotja. A Képviselő-testület létszáma: 9 fő.

(7) Az önkormányzat települési képviselői névsorát a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzata (a továbbiakban: SZMSZ) 1. melléklete tartalmazza.

1. Az önkormányzat jelképei

3. § (1) Az önkormányzat hivatalos jelképei: a város címere és zászlaja.

(2) Dévaványa város címere: Kerek talpú pajzs kék mezejének zöld udvarán jobbra vágtató ezüst paripa, rajta ezüst szegélyű vörös süveges, vörös öltözékű, ezüst öves, fekete csizmás lovas ül. Ezüst szegélyű vörös mentéje panyókára vetve; arca, kezei természetes színűek; bajsza, haja fekete. Jobbjában aranyos markolatú ezüst szablyát emel feje fölé, baljában a fekete kantárt fogja. Nyeregtakarója kék szegélyű vörös, nyerge ezüst. A pajzson enyhén jobbra forduló, természetes színű, pántos tornasisak helyezkedik el, nyakában arany medalionnal. A sisakon ötágú, nyitott, leveles arany korona van. A sisakdísz balról jobbra kinyúló, természetes színű páncélos, vágott kar, kezében - a pajzskép egy motívumát ismételve - aranyos markolatú ezüst szablyát tart. A foszlányok, akantuszlevelet mintázva, jobbról kék és arany, balról vörös és ezüst.

(3) Dévaványa város zászlója: Dévaványa város zászlója téglalap alakú, szélén rojtokkal, színe krémszín. A város címere a zászló közepén helyezkedik el függőlegesen, alatta enyhe ívben DÉVAVÁNYA felírás. A zászló rojtjainak színe: váltakozva égszínkék, aranysárga, piros és fehér színű fonal.

(4)2 Dévaványa Város Önkormányzatának pecsétje: Dévaványa Város Önkormányzatának pecsétje kör alakú, középen a város címere, körben a következő felirattal: BÉKÉS VÁRMEGYE DÉVAVÁNYA.

(5) A Képviselő-testület a címer és a zászló használatát külön rendeletben szabályozza.

4. § (1) Az önkormányzat pecsétjét kell használni:

a) a Képviselő-testület által adományozott címeknél, kitüntetéseknél,

b) az önkormányzat nemzetközi kapcsolataiban,

c) egyéb protokolláris iratokon, okleveleken.

(2) Az önkormányzat testvértelepülési kapcsolatot tart fenn a romániai Székelykeresztúr Város Önkormányzatával.

2. Az önkormányzat hivatalos lapja

5. § (1) Az önkormányzat hivatalos lapja: a Dévaványai Hírlap. Az önkormányzati lap megjelenésével az önkormányzat eleget tesz tájékoztató kötelezettségének, valamint elősegíti a város hely- és kultúrtörténetének ápolásával kapcsolatos feladatainak ellátását is.

(2) Az önkormányzati lap alapítója és kiadója: Dévaványa Város Önkormányzata.

(3) Az önkormányzati lap működését a felelős szerkesztő irányítja, akinek a személyéről alapítói jogkörében eljárva a Képviselő-testület dönt. A felelős szerkesztő személyére a Polgármester tesz javaslatot. A kiadványszerkesztés a Bereczki Imre Helytörténeti Gyűjteményben történik.

(4) Az önkormányzati lap havonta jelenik meg.

(5) Az önkormányzati lapnak tartalmaznia kell különösen:

a) közérdekű önkormányzati és közigazgatási információkat,

b) a fontosabb helyi társadalmi eseményeket,

c) hirdetéseket is közölhet, melynek megszervezése a szerkesztőség feladata.

II. Fejezet

Az önkormányzat feladata, hatásköre

6. § (1) A Képviselő-testület a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (a továbbiakban: Mötv.) foglalt feladatokat intézménye, önkormányzati tulajdonú gazdasági társasága, társulással valamint nem önkormányzati szervvel kötött feladat ellátási megállapodás útján látja el.

(2)3 A Képviselő-testület a Mötv. 13. § (1) bekezdésében meghatározott feladatokon túl a gazdasági programjában meghatározott módon és az éves költségvetésében meghatározott mértékben önként vállalja:

1. strandfürdő, reumatológiai szakrendelés és gyógyászat, valamint szálláshely működtetését,

2. az idegenforgalmi feladatok finanszírozását, az idegenforgalom fejlesztését,

3. önkormányzati vendégház működtetését,

4. testvérvárosi kapcsolat ápolását,

5. helytörténeti gyűjtemény működtetését,

6. helyi újság kiadását,

7. helyi kitüntetések és elismerő címek alapítását,

8. mezőgazdasági termelést és értékesítést,

9. a vállalkozások munkahelyteremtő támogatását,

10. a lakáshoz jutók otthonteremtési támogatását,

11. fiatalok életkezdési kiegészítő támogatását,

12. Bursa Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíj pályázatot,

13. a sport támogatását, sporttelep és sportpálya fenntartását,

14. a lakosság önszerveződő közösségeivel való együttműködést, a civilszervezetek támogatását,

15. gyermekek, időskorúak védőoltásának támogatását,

16. születési támogatást

17. nyári diákmunkát,

18. hosszabb időtartamú közfoglalkoztatást,

19. bölcsőde működtetését,

20. támogató szolgáltatás működtetését, ápolást, gondosát nyújtó intézmény működtetését.

(3) Az önkormányzat kormányzati funkcióit a 3. melléklet tartalmazza.

(4) A Képviselő-testület az előtte álló feladatok hatékonyabb és célszerűbb megoldására együttműködik a település nem önkormányzati szerveivel, valamint a mikro térség önkormányzataival, szükség szerint feladatai ellátására társul, érdekei védelmére szövetségbe lép.

(5) Az együttműködés, társulás és szövetségbe lépés konkrét formáinak meghatározásában a Képviselő-testület támaszkodik a település meghatározó politikai, érdekközvetítő szervezeteinek irányadó véleményére is.

7. § (1) A polgármesterre átruházott hatásköröket az SZMSZ 4. melléklete tartalmazza.

(2) Az átruházott hatáskörök gyakorlásáról az azt gyakorló szerv szükség szerint, de legalább évente egyszer köteles a Képviselő-testületnek beszámolni.

(3) A Képviselő-testület együttműködik a Gyomaendrődi Járás önkormányzataival és állami szerveivel annak feladat – és hatáskörébe tartozó, a település érdekében is álló fejlesztést és közellátást közvetlenül érintő ügyekben, így különösen:

a) a foglalkoztatásban,

b) a foglalkoztatást elősegítő beruházásokban és programokban,

c) közművelődési, oktatási, népjóléti feladatokban.

(4)4 A polgármester kapcsolatot tart a járás önkormányzatai, állami szervei vezetőivel, a vármegyei önkormányzat tisztségviselőivel és rendszeresen tájékozódik annak fejlesztéspolitikai elképzeléseiről, valamint együttműködési kezdeményezéseiről.

III. Fejezet

A képviselő-testület működése

8. § (1) A Képviselő-testület július hónap kivételével havonta egy alkalommal rendes ülést tart.

(2) A Képviselő-testületet a polgármester előterjesztése alapján éves munkatervet állapít meg a tárgyévet megelőző év utolsó testületi ülésén.

(3) A munkaterv összeállításához javaslatot kell kérni:

a) a települési képviselőktől,

b) a jegyzőtől, aljegyzőtől,

c) a hivatal irodavezetőitől,

d) a nemzetiségi önkormányzattól,

e) a helyi politikai és civil szervezetektől,

f) az önkormányzati intézmények vezetőitől.

(4) A munkaterv a Képviselő-testületi ülések naptári napokban tervezett időpontját, a tárgyalásra tervezett napirendek címét, az előterjesztés elkészítésére felkért és az előkészítésben résztvevő hivatali felelősöket tartalmazza.

(5) A Képviselő-testület az előre tervezett kötelező egyszeri közmeghallgatásának időpontját a munkatervébe foglalja.

3. A Képviselő-testületi ülés előkészítése

9. § (1) A Képviselő-testületi írásos előterjesztéseket papíralapon, valamint elektronikus úton kell továbbítani a 10. § (1) bekezdésében meghatározottak részére.

(2) A Képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket a Gazdasági és Ügyrendi Bizottság előzetesen véleményezi. A bizottság elnöke a bizottság rendes ülését a Képviselő-testületi ülést megelőző időpontra hívja össze. A bizottság tervezett időpontját a Képviselő-testület bizottságának éves munkatervében kell rögzíteni.

(3) A Képviselő-testületi ülések előkészítésének rendelkezéseit a bizottsági ülések előkészítésénél is alkalmazni kell.

4. A Képviselő-testület ülése

10. § (1) A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni:

a) a képviselőket,

b) a jegyzőt,

c) az aljegyzőt,

d) a választókerület országgyűlési képviselőjét,

e) az önkormányzati intézmények vezetőit,

f) a nemzetiségi önkormányzat elnökét,

g) az önkormányzati hivatal irodavezetőit,

h) napirendi pontok előadóit,

i) az önkormányzat jogi szakértőjét,

j) szükség szerint egyéb szakértőket,

k) a helyi rendőrőrs parancsnokát.

(2) A lakosság értesítéséről hirdetmények kifüggesztése, továbbá az önkormányzat internetes hírportálján a tárgysorozat és a nyilvános ülés előterjesztéseinek elektronikus publikálása útján az önkormányzati hivatal gondoskodik.

11. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester – akadályoztatása esetén az alpolgármester – az ülés előtt legalább 5 nappal hívja össze.

(2) A Képviselő-testület az önkormányzat székhelyén tartja üléseit. Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más körülmény indokolja, a Képviselő-testület ülése a székhelyen kívül más helyszínen is megtartható a nyilvánosság biztosítása mellett.

(3) A meghívóhoz mellékelni kell a napirend döntési javaslatot is magában foglaló írásos előterjesztését.

(4) Az ülés előtti 5. napot követően továbbított, vagy az ülés napján kikézbesített előterjesztések, illetve határozati javaslatok napirendre tűzéséről a Képviselő-testület dönt.

(5) A bizottság a Képviselő-testület döntés előkészítési feladatkörében támogatja az előterjesztő döntésjavaslatát, vagy módosító indítvány formájában új döntésjavaslatot nyújt be. Ha a bizottság az előterjesztői döntésjavaslattól eltérő döntést támogat, akkor a Képviselő-testület elé elsőként a bizottság módosító indítványát kell terjeszteni, majd ezt követi az eredeti előterjesztői döntésjavaslat.

5. Az előterjesztés

12. § (1) A Képviselő-testület elé kerülő előterjesztések főbb fajtái:

a) beszámoló, valamely feladat elvégzéséről, valamely szerv tevékenységéről,

b) döntést igénylő javaslat, amely rendeletalkotásra, vagy határozathozatalra irányulhat,

c) tájékoztató anyagok, amelyek tudomásulvételt igényelnek.

(2) Döntést igénylő javaslat előterjesztésére jogosult:

a) a polgármester, és az alpolgármester,

b) a bizottság,

c) bármelyik képviselő,

d) a jegyző, aljegyző és az önkormányzati hivatal köztisztviselői,

e) az önkormányzati intézmények vezetői.

13. § (1) Előterjesztés a Képviselő-testület elé általában írásban nyújtható be.

(2) Szóbeli előterjesztés kivételesen tárgyalható, a számszaki adatokat, tartalmazó előterjesztést mindig írásba kell foglalni.

(3) Kizárólag írásban nyújtható be:

a) önkormányzati rendeletalkotásra,

b) intézmény alapítására, átszervezésére, megszüntetésére,

c) helyi népszavazás kiírására,

d) költségvetésre és zárszámadásra,

e) önkormányzati vagyonnal történő rendelkezésre vonatkozó előterjesztés.

(4) Halaszthatatlan esetben a Polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak a Képviselő-testületi ülésen történő kiosztását.

14. § (1) Az előterjesztésnek tartalmaznia kell:

a) az előterjesztés tárgyát, az előterjesztő személy illetve szervezet megnevezését, az előterjesztés sorszámát, a döntéshozatal módját, minősített többség esetén hivatkozással az Mötv. vagy az arról rendelkező önkormányzati rendelet megfelelő szakaszára, valamint az előterjesztés nyílt vagy zárt ülésen történő tárgyalásának módját

b) a tárgyalandó témakör tárgyilagos és tényszerű bemutatását,

c) az előzményeket, különösen a témában hozott korábbi testületi döntéseket, azok végrehajtásának állását,

d) a jogszabályi felhatalmazást,

e) több döntési változat esetén az egyes változatok mellett és ellen szóló érveket, valamint a várható következményeket,

f) a szakértői véleményeket,

g) a költségkihatásokat,

h) a határozati javaslatot, amennyiben az ügy tárgya megengedi, alternatív határozati javaslatokat,

i) a végrehajtásért felelős nevét és végrehajtási határidő megjelölését.

(2) Az előterjesztést legkésőbb az ülést megelőző 8 nappal a Jegyzőnél kell leadni írásban és elektronikus formában is.

(3) Az előterjesztés csak a bizottság véleményével kerülhet a Képviselő-testület elé, kivéve a sürgősségi indítvány által tárgyalt ügyeket.

(4) Rendkívüli indokolt esetben távközlési berendezés útján szóban is összehívható a Képviselő-testület ülése. A Képviselő-testület a napirendek feletti döntés előtt vita nélkül határoz arról, hogy a szóban történt összehívás ellenére van-e olyan helyzetben, hogy érdemben tud dönteni.

(5) A napirendi pontok előadói, valamint a Hivatal irodavezetői, illetve az általuk megbízottak kötelesek a képviselő-testület ülésén megjelenni kivéve, ha a Hivatal képviseletét az ülésen a jegyző személyesen látja el.

15. § (1) A Képviselő-testület nyilvános ülésén bármely állampolgár részt vehet.

(2) A Képviselő-testület a zárt ülés elrendeléséről az Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontjában foglalt esetekben a polgármester, illetve a bizottság javaslata alapján dönt.

(3) A zárt ülésen megvitatott napirendekről, valamint a közérdekű adatot, illetve közérdekből nyilvános adatot tartalmazó döntésekről az ülést követően a polgármester tájékoztatja a nyilvánosságot.

6. A tanácskozás rendje

16. § (1) A polgármester (a továbbiakban: ülésvezető) feladatai az ülés vezetésével kapcsolatban:

a) a Képviselő-testület összehívása törvényességének és az ülés határozatképességének a megállapítása,

b) beszámolás a lejárt határidejű döntések végrehajtásáról, az előző ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről, valamint a legutóbbi testületi ülés óta tett intézkedésekről,

c) napirendek előtti felszólalás biztosítása a Képviselő-testület tagjainak közérdekű kérdések és képviselői felvilágosítás kérések felvetéséhez, továbbá ünnepi, díjátadásai és önkormányzati érdeket szolgáló protokolláris esetekben más jelenlévő személynek,

d) az ülés napirend-tervezetének beterjesztése és szavazásra bocsájtása,

e) napirendi pontonként a vita megnyitása, irányítása, lezárása, valamint a határozatképesség folyamatos figyelemmel kísérése,

f) napirendi pontonként a határozati javaslatok szavazásra bocsátása, valamint a szavazás eredményének megállapítása,

g) az ülés zavartalan rendjének fenntartása, melynek keretében

ga) figyelmezteti azt, aki eltér a tárgyalt témától, a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a magatartása,

gb) rendre utasítja azt, aki a Képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít,

gc) ismétlődő rendzavarás esetén – a települési képviselő kivételével – a terem elhagyására kötelezheti a rendbontót,

gd) felfüggeszti az ülést legfeljebb 30 percre, ha tartós rendzavarás, állandó lárma az ülés szabályszerű menetét lehetővé tevő körülmények megszüntetésére alkalmazott figyelmeztetés nem vezetett eredményre

ge) ismételt rendzavarás esetén berekeszti az ülést.

h) a napirendek lezárása előtt hozzászólási jogot adhat a nem tanácskozási joggal jelenlévők számára,

i) biztosítja a képviselők felvilágosítás kérési jogának gyakorlását,

j) berekeszti az ülést.

(2) Az ülés napirend-tervezetéről a Képviselő-testület vita nélkül dönt.

(3) Az ülés napirendi pontja egy alkalommal elnapolható. Az elnapolás iránti javaslatot indokolni kell. Az elnapolást elrendelő Képviselő-testületi határozatban meg kell jelölni az elnapolás határidejét.

(4) Sürgősségi indítvány tárgyalásáról a Képviselő-testület vita nélkül dönt.

(5) Ha a Képviselő-testület nem ad helyt sürgősségi indítványnak, úgy az ügyet egyszerű napirendi javaslatként kezeli, s a napirendek meghatározásakor dönti el napirendi sorrendiségét.

(6) Az ülésvezető minden előterjesztés felett külön nyit vitát, de javasolhatja egyes napirendi pontok összevont tárgyalását is. Összevont napirendek tárgyalása esetén a határozathozatal külön történik.

17. § (1) Az ülésvezető minden előterjesztés és azzal kapcsolatos határozati javaslat felett külön-külön nyit vitát melynek keretében:

a) megadja a szót a bizottság elnökének a napirend rövid ismertetésére a bizottság állásfoglalásának, döntési javaslatának ismertetésére.

b) lehetőséget biztosít a téma előadójának arra, hogy a vita előtt szükség szerint szóban kiegészíthesse, módosíthassa, visszavonhassa a döntési javaslatát. Ez esetben a módosított, kiegészített döntési javaslat minősül az eredeti előterjesztői döntésjavaslatnak.

c) mindaddig fenntartja a vita lehetőségét, amíg a hozzászólásra jelentkező képviselők és tanácskozási joggal résztvevők között van olyan, aki a napirendi ponttal kapcsolatban, érdemben még nem nyilvánított véleményt, ennek hiányában lezárhatja a vitát.

d) a vita lezárása után összefoglalja az elhangzottak lényegét, biztosíthat zárszót a napirend előadója részére is.

e) ismerteti a vitában megfogalmazódott döntési javaslatok szövegét, azokat szavazásra bocsátja, majd lezárja a napirendet.

(2) A hozzászólás joga előbb a képviselőket, majd a tanácskozási joggal meghívottakat illeti meg.

(3) Felszólalásra a bizottság elnökének és a képviselőknek a jelentkezés sorrendjében a tanácskozási joggal megjelenteknek az általa megállapított sorrendben az ülésvezető adja meg a szót.

(4) A napirendi ponthoz hozzászólásra jelentkező állampolgárnak az ülésvezető adhatja meg a szót legfeljebb 3 perc időtartamra.

7. A szavazás rendje

18. § (1) Minősített többség szükséges az Mötv. 50. §-ában meghatározott eseteken túl:

a) a Képviselő-testület gazdasági programjának elfogadásához,

b) az önkormányzat tulajdonában lévő egymillió forint értékhatár feletti vagyontárgy elidegenítéséhez, megterheléséhez,

c) önkormányzati kitüntetés, elismerő cím adományozásához,

d) az elrendelhető helyi népszavazás kiírásához,

e) Képviselő-testület egyes hatásköreinek átruházásához, hatáskör visszavonásához,

f) hitelfelvételhez,

g) állami feladatnak az állammal kötött külön megállapodás alapján történő ellátásáról és az átvállalt feladatellátás finanszírozásának módjáról.

(2) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott határozati javaslatokat bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vita során elhangzott módosító, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatok felett kell dönteni.

(3) A titkos szavazás kivételével névszerinti szavazás rendelhető el a 18. §-ban meghatározott esetekben.

(4) Név szerinti szavazásnál a polgármester a jelenléti ív alapján felolvassa a képviselők nevét, akik nevük elhangzása után igen, nem, tartózkodom nyilatkozattal szavaznak.

(5) Titkos szavazással határoz a Képviselő-testület, ha azt jogszabály írja elő. A titkos szavazást a Gazdasági Ügyrendi Bizottság tagjaiból alakított 3 fős szavazatszámláló bizottság bonyolítja le.

(6) A titkos szavazást lebonyolító bizottság elnöke ismerteti a szavazás módját, gondoskodik a szavazatszámlálásról és a szavazási jegyzőkönyv alapján ismerteti a szavazás eredményét.

(7) A titkos szavazás lebonyolításáról és eredményéről külön jegyzőkönyv készül, amelyet csatolni kell a Képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez.

8. A szavazás módja

19. § (1) Szavazni személyesen kell. Személyesen úgy történik a szavazás, hogy az ülés helyszínén jelen lévő képviselő a kézfelemeléssel tartott szavazás esetén a kezét felemeli, titkos szavazás esetén a szavazólapot saját kezűleg kitölti, név szerinti szavazás esetén saját maga nyilatkozik. A jelen lévő, de a személyes szavazásban egészségügyi okok miatt fizikailag akadályoztatott képviselő a szavazáshoz más jelen lévő segítő személy közreműködését is igénybe veheti, amennyiben erről a szavazást megelőzően a Képviselő-testületet tájékoztatja.

(2) A szavazás eredményének megállapítása után a polgármester kihirdeti a döntést.

(3) A szavazás számszerű eredményének megállapítása és a döntés kihirdetése után a Képviselő-testület ugyanazon ülésen napirendi pont tárgyában ismételten szavazást tartani kizárólag abban az esetben lehet ha:

a) ha a szavazás eredményeként az önkormányzatot tételesen kimutatható jogvesztéssel vagy gazdasági hátránnyal sújtaná,

b) kézfelemeléssel történt szavazás során kétség merült fel a szavazás eredményének megállapítása felől,

c) a jegyző törvényességi észrevételt tett a szavazásról.

(4) Ismételt szavazásra minden napirendi pont tekintetében összesen egyetlen alkalommal lehet javaslatot tenni. A javaslat megtételére annak indokai megjelölésével együtt bármelyik képviselő, a polgármester és a jegyző jogosult. A javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül dönt.

9. Kizárás, személyes érintettség

20. § (1) Személyesen érintett az, aki a napirendi pont tárgyával maga, vagy a Polgári Törvénykönyv szerinti közeli hozzátartozója bármilyen jogviszony keretében a napirendi tárgyalásakor kapcsolatban áll, vagy gazdasági érdeke miatt felléphet.

(2) Amennyiben a döntéshozatal során a települési képviselő elmulasztja bejelenteni az ügyben fennálló személyes érintettségét és az elmulasztás ténye a Képviselő-testület megbízatásának időtartama alatt bizonyítást nyer, az elmulasztás tényéről a Képviselő-testület nyilvános ülésén határozatot hoz.

(3) Amennyiben a személyes érintettség bejelentését elmulasztó képviselő által leadott szavazat nélkül nem lenne meg a döntéshez szükséges többség, úgy a polgármester a következő Képviselő-testületi ülésre ismét előterjeszti a döntést igénylő ügyet.

10. A rendeletalkotás eljárási szabályai

21. § (1) Az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében foglalt eredeti jogalkotói hatáskörben megalkotandó rendeletre indítványt nyújthat be a Képviselő-testületnek:

a) önkormányzati képviselő,

b) a Képviselő-testület bizottsága,

c) a polgármester, alpolgármester és a jegyző,

d) nemzetiségi önkormányzat,

e) a helyi politikai vagy civil szervezetek vezetői.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt rendelet-alkotásra irányuló kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani a szabályozandó életviszony megjelölésével és a szabályozás indokaival.

(3) Az (1) bekezdés szerinti rendelet-alkotás szükségességéről a Képviselő-testület előzetesen állást foglal.

(4) A Képviselő-testület a rendeletalkotást célzó állásfoglalásában meghatározza:

a) a szabályozandó életviszonyok körét, a szabályozás célját, elveit és gondolati lényegét valamint a szabályozási tartalom fő irányvonalát,

b) kijelöli a rendelettervezet előkészítő szervét,

c) meghatározza a rendelettervezet elkészítésének határidejét.

(5) A rendelet tervezetet a jegyző vagy a Hivatalnak a szabályozás tárgya szerinti illetékes belső szervezeti egysége készíti el.

(6) A rendelet tervezetet véleményeztetni kell:

a) a bizottsággal,

b) a rendelet tárgyában érintett társadalmi és civil szervezetekkel,

c) a lakossággal.

(7) A rendelet tervezetet a Képviselő-testület elé a jegyző, illetve a bizottság elnöke terjeszti be.

(8) Ha a Képviselő-testület az eredeti jogalkotói hatáskörében alkotandó rendelet-tervezet lakossági véleményének megismeréséhez nem ír elő közmeghallgatást, akkor azt az önkormányzat honlapján legalább 8 napos közszemlére kell tenni, amely idő alatt a tervezetre a jegyzőnél bárki írásbeli észrevételt tehet.

22. § (1) A rendelet megalkotását követően annak hiteles szövegét a jegyző szerkeszti és gondoskodik a kihirdetéséről. A rendeletek kihirdetésének időpontja a Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztés napja.

(2) A rendeletek közzétételének módja:

a) a Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztés,

b) az önkormányzat internetes portálján történő publikálás.

(3) A rendeletek jegyzői záradékkal ellátott hiteles példányai az Önkormányzati Hivatalban tekinthetőek meg.

11. A rendelet nyilvántartása

23. § (1) A Képviselő-testület rendeleteiről nyilvántartást kell vezetni.

(2) A rendelet nyilvántartása tartalmazza:

a) a rendelet tárgyát és számát,

b) a megalkotás időpontját,

c) hatályba lépésének időpontját,

d) megjegyzés rovatban a későbbi módosított vagy megszüntető rendelet számát és a változás időpontját.

(3) A nyilvántartások vezetéséről a jegyző az önkormányzati hivatal útján köteles gondoskodni.

12. Képviselői felvilágosítás kérés, közérdekű kérdés, bejelentés és javaslat

24. § (1) A képviselői felvilágosítás kérés, közérdekű kérdés és bejelentés a testületi ülésen szóban vagy előtte írásban terjeszthető elő.

(2) Az (1) bekezdésben foglaltakat a képviselő maximum 3 percben adhatja elő.

(3) A képviselői felvilágosítás kérésre az ülésen érdemi válasz elfogadásáról a képviselő nyilatkozata után a Képviselő-testület vita nélkül határoz. Az írásban adott választ valamennyi képviselőnek meg kell küldeni, melynek elfogadásáról a következő ülésen dönt a Képviselő-testület.

(4) Ha a képviselő igényli a képviselői felvilágosítás kéréssel érintett ügy kivizsgálásába, továbbá közérdekű bejelentésével, javaslatával érintett kérdés megoldására irányuló eljárásba be kell vonni.

13. Az ülés jegyzőkönyve

25. § (1) A jegyzőkönyv vezetőjének kijelöléséről és a jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A jegyzőkönyvnek a Mötv. 52. § (1) bekezdésben foglaltakon túl tartalmaznia kell mellékletként:

a) a képviselő kérésére az írásban benyújtott hozzászólását,

b) a jelenléti íveket,

c) titkos szavazás esetén a szavazásról felvett jegyzőkönyvet.

(3) A jegyzőkönyv eredeti példányát a Hivatal kezeli. A jegyzőkönyveket évente be kell köttetni és az irattárban elhelyezni.

(4)5 A jegyzőkönyvet a Békés Vármegyei Kormányhivatalon kívül meg kell küldeni a Ladányi Mihály Könyvtár részére.

(5) A jegyzőkönyv alapját képező hangfelvételt külön jogszabályban meghatározott ideig kell őrizni.

(6) A döntések jegyzőkönyvi kivonatát a jegyzőkönyvnek a törvényességi felügyeleti szervhez történő továbbítását követő 5 napon belül meg kell küldeni a végrehajtásra kijelölteknek.

26. § (1) A normatív határozatokat a 22. § (2) bekezdésében foglaltak szerint kell közzétenni.

(2) A Képviselő-testület és szervei határozatait naptári évenként egytől kezdődő folyamatos sorszámmal kell ellátni. A rendelkezések megjelölése: arab sorszám, döntéshozatal éve, hónapja, napja a kibocsátó megnevezése, nevének rövidítése és a rendelkezés típusa.

(3) A Képviselő-testület és szervei nevének rövidítése:

a) Dévaványa Város Képviselő-testülete: Dv. Kt.

b) Dévaványa Város Képviselő-testületének Gazdasági és Ügyrendi Bizottsága: Dv. Kt. Gü. Biz.

c) Dévaványa Város Polgármestere: Dv. Polgm.

d) Dévaványai Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője: Dv. Jegyz.

(4) Az (3) bekezdésben foglalt megnevezést kell alkalmazni a hivatalos iratokban és kiadványokban. Ettől a technikai nyilvántartásokban, számítógépes szoftverekben el lehet térni amennyiben azok adatábrázolásukban a hivatalos konvenciót nem képesek követni.

14. A közvélemény tájékoztatása

27. § (1)6 Ha a Képviselő-testület nyilvános üléséről hang vagy videofelvétel készül, akkor azt elérhetővé kell tenni. A Képviselő-testület zárt üléséről, az ott hozott döntések publikus információiról a polgármester tájékoztatja a sajtót.

(2) A polgármester a regionális és helyi sajtó, valamint internetes hírportál útján rendszeresen tájékoztatja a lakosságot az önkormányzat előtt álló feladatokról, a tervezett döntésekről, a lakosság jogait és kötelezettségeit érintő jogszabályok végrehajtásáról.

(3) A jegyző a Képviselő-testület nyilvános üléseinek jegyzőkönyvét, valamint az önkormányzati rendeletek és a nyilvános üléseken született határozatok szövegét az önkormányzat internet portálján hozza nyilvánosságra.

(4) A zárt ülésen tárgyalt előterjesztésekben hozott döntéseket, amelyek közérdekű és közérdekből nyilvános adatot tartalmaznak az önkormányzat internet portálján kell nyilvánosságra hozni.

(5) A Képviselő-testület jegyzőkönyvei és az azokhoz tartozó mellékletek – a zárt ülésre vonatkozó jegyzőkönyvek és mellékletek kivételével – megtekinthetők az önkormányzati hivatal szervezési irodájában, illetve a Ladányi Mihály Könyvtárban is.

15. A képviselő-testület bizottsága

28. § (1) A Képviselő-testület állandó bizottságaként a Gazdasági és Ügyrendi Bizottság működik.

(2) A bizottság tagjainak névsorát a 2. melléklet tartalmazza.

(3) A bizottsági tag köteles jelezni a bizottság elnökének, ha a bizottság ülésén való részvételében, illetve egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van.

(4) A bizottság előkészíti a Képviselő-testület döntését, szervezi és ellenőrzi a döntések végrehajtását.

(5) A Gazdasági és Ügyrendi Bizottság ellátja a képviselők vagyonnyilatkozatainak, illetve az összeférhetetlenségi ügyeinek vizsgálatával kapcsolatos feladatokat.

(6) A Gazdasági és Ügyrendi Bizottság részletes feladatait és hatáskörét az 5. melléklet tartalmazza.

29. § (1) A bizottság ülését az elnök, akadályoztatása esetén a képviselő bizottsági tagok közül általa felkért személy hívja össze és vezeti le.

(2) A bizottság munkaterv alapján, és szükség szerint ülésezik. A bizottság munkatervét maga állapítja meg, melynek összeállításánál figyelembe kell venni a Képviselő-testület munkatervét.

(3) A bizottság választási ciklusonként 1 alkalommal beszámol a képviselő-testületnek a végzett tevékenységéről.

30. § (1) Ha az önkormányzati képviselő a Képviselő-testület két egymást követő ülésén nem vesz részt és hiányzását nem igazolta, a soron következő hónaptól kezdődően a tiszteletdíj 50 %-ával csökkentett mértékű juttatásra jogosult.

(2) Az (1) bekezdés rendelkezései alapján megállapított csökkentés hat hónapra szól. Amennyiben a képviselő ismételten igazolatlanul hiányzik, a képviselő-testületi ülésekről úgy a teljes tiszteletdíj megvonásának van helye a soron következő hónaptól.

(3) A távollétet írásos vagy szóbeli formában szükséges bejelenteni, úgy, hogy az az (4) bekezdésben meghatározott személy részére legkésőbb az ülés napján 12 óráig megérkezzen.

(4) A távollétet:

a) képviselő-testületi ülés esetén a polgármesternek, vagy távolléte, akadályoztatása esetén valamelyik alpolgármesternek,

b) bizottsági ülés esetén a bizottság elnökének kell jelezni, aki a hiányzás igazolt vagy igazolatlan jellegét megállapítja és az ülésen közli.

(5) A bizottság elnöke a távollétét a polgármesternek, vagy annak távolléte, akadályoztatása esetén valamelyik alpolgármestereknek jelenti be.

(6) Nem minősül igazolatlan hiányzásnak:

a) a keresőképtelenséggel járó betegség,

b) a képviselő-testület vagy a polgármester megbízása alapján közfeladat ellátása céljából történő távollét,

c) foglalkozással összefüggő hivatalos kiküldetés,

d) egyéb méltányolható, rendkívüli nem várt indok.

16. A helyi nemzetiségi önkormányzat

31. § (1) A Képviselő-testület az olyan tartalmú normatív rendelkezését, amely törvény által meghatározott nemzetiségi jogokat, különösen a kollektív nyelvhasználat, oktatás, nevelés, hagyományápolás és kultúra, a helyi sajtó, az esélyegyenlőség, társadalmi felzárkózás és a szociális ellátás kérdéskörében a nemzetiségi lakosságot e minőségében érinti, azt a települési nemzetiségi önkormányzat egyetértésével alkothatja meg.

(2) A (1) bekezdésben foglalt döntési javaslatot és a döntést megalapozó írásos előterjesztést a helyi nemzetiségi önkormányzat részére a Képviselő-testület ülését megelőző 30. napig kell megküldeni.

(3) A Roma Nemzetiségi Önkormányzat részére megállapodásban nyújtott működési feltételek:

a) az önkormányzat székhelyén kijelölt helyiség biztosítása a testületi ülések megtartásához,

b) az önkormányzati hivatalban ügyintézési és önkormányzati feladat ellátási hely térítésmentes biztosítása,

c) a b) pontban biztosított helyiséget terhelő közüzemi költségek viselése,

d) a testületi működéshez kapcsolódó dokumentumok nyilvántartásának szakszerű és pontos nyilvántartási rendjét garantáló a személyi feltételeket biztosítása,

e) a testületi működés és a testületi ülések előkészítése feltételeinek (meghívók, előterjesztések, postázása, testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, postázása, sokszorosítása) biztosítása,

f) a nemzetiségi önkormányzat működéséhez kapcsolódó tevékenységek koordinációjának, valamint a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete által hozott döntések nyilvántartásának, a testületi döntések és a tisztségviselők döntéseinek előkészítése, a testületi és tisztségviselői döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási és postázási feladatok, továbbá a nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatok ellátásához kijelölt ügyintéző köztisztviselő biztosítása.

17. A polgármester

32. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.

(2) A polgármester fő feladata:

a) biztosítja a Képviselő-testület demokratikus működését, széleskörű nyilvánosságát,

b) a településfejlesztés, a közszolgáltatások szervezése,

c) a képviselők és bizottság munkájának segítése,

d) együttműködés a helyi pártszervekkel, egyesületekkel és egyéb civil szervezetekkel.

(3) A polgármester hetente legalább egy alkalommal előre meghirdetett lakossági ügyfélfogadást tart, a képviselőket hivatali időben soron kívül fogadja.

(4) A polgármester javadalmazását a Képviselő-testület állapítja meg.

(5) A polgármester szabadság engedélyezéséről a Képviselő-testület dönt. A polgármester szabadságolásával kapcsolatos döntéseit a Képviselő-testület vita nélkül hozza meg.

18. Az alpolgármester

33. § (1) A Képviselő-testület a polgármesteri munka segítésére és folyamatosságának biztosítására két társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatás esetén a Gazdasági és Ügyrendi Bizottság elnöke látja el a Képviselő-testület összehívásával, a testületi ülés vezetésével kapcsolatos polgármesteri feladatokat.

(3) Az alpolgármester minden hét pénteki napján 13 és 14 óra között ügyfélfogadást tart.

(4) A polgármester és az alpolgármester közötti munkamegosztást a polgármester szabályozza.

19. A Jegyző

34. § (1) A jegyző feladata különösen:

a) az SZMSZ-nek megfelelően előkészíti a képviselő-testületek és a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének ülését, a bizottságok és a Képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket,

b) jelzi a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének és a polgármesternek ha döntésük, működésük jogszabálysértő,

c) ellátja a Képviselő-testületek és a bizottságok szervezési, ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,

d) gondoskodik a testületi ülés jegyzőkönyvének elkészítéséről, melyet a Polgármesterekkel együtt aláír,

e) szervezi a képviselő-testületek rendelkezéseinek végrehajtását

f) tájékoztatja a Polgármestereket, az Alpolgármestereket, képviselőket és a bizottságokat az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról, az önkormányzati hivatal munkájáról és az ügyintézésről,

g) ellátja közigazgatási tevékenység egyszerűsítésével, korszerűsítésével összefüggő feladatokat,

h) szervezi a hivatal felvilágosító munkáját,

i) ellátja a választási iroda vezető feladatait.

j) gondoskodik a hivatal dolgozóinak rendszeres továbbképzéséről,

k) évente beszámol a Képviselő-testületeknek a közös hivatal tevékenységéről.

(2) A Jegyző az önkormányzati hivatal ügyfélfogadási rendjének megfelelően ügyfélfogadást tart.

(3) A Jegyzőt akadályoztatása esetén az aljegyző helyettesíti.

(4) A jegyző és az aljegyző együttes távolléte esetén a jegyző által megbízott köztisztviselő látja el a jegyzői feladatokat.

(5) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére, a polgármester – legfeljebb hat hónap időtartamra – a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő köztisztviselőt nevez ki a jegyzői feladatok ellátására.

20. Közös Önkormányzati Hivatal

35. § (1) Dévaványa Város Önkormányzata, Ecsegfalva Község Önkormányzatával kötött megállapodás alapján közös hivatalt működtet.

(2) A közös hivatal hivatalos elnevezése: Dévaványai Közös Önkormányzati Hivatal

(3) A közös hivatal székhelye: 5510 Dévaványa, Árpád utca 1.

(4) A közös hivatal állandó kirendeltsége: Ecsegfalvi Kirendeltség, 5515 Ecsegfalva, Fő út 67.

(5) A (3) bekezdés szerinti törzshivatal szervezeti felépítése:

a) Igazgatási és szervezési Iroda,

b) Műszaki iroda,

c) Gazdálkodási Iroda.

(6) A (4) és (5) bekezdésben foglalt szervezeti egységek részletes feladat és hatáskörét, az irodák belső tagozódását a közös hivatal szervezeti és működési szabályzatában kell meghatározni.

21. Lakossági Fórumok

36. § (1) A Képviselő-testület lakossági fórumok szervezésével teremt lehetőséget az állampolgárok és közösségek számára a helyi ügyekben való részvételre.

(2) Fontosabb lakossági fórumok:

a) közmeghallgatás,

b) várospolitikai fórum.

(3) A lakossággal való élő és szorosabb kapcsolattartást szolgálja az önkormányzattal összefüggő híreknek a helyi sajtón keresztül történő tájékoztatása.

22. Közmeghallgatás

37. § (1) A Képviselő-testület minden évben testületi ülés keretében legalább 1 alkalommal előre meghirdetett közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatáson a város polgárai és a civil szervezetek képviselői közérdekű kérdést és javaslatot tehetnek.

(3) A közmeghallgatás helyét, időpontját és napirendjét legalább 10 nappal előbb az önkormányzat honlapján meg kell hirdetni, az előterjesztést a lakosság által megismerhetővé kell tenni. A közérdekű kérdéseket, javaslatokat a közmeghallgatás előtt írásban is el lehet juttatni.

(4) A közmeghallgatást a polgármester vezeti.

(5) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvére irányuló szabályok vonatkoznak.

(6) A közmeghallgatáson előterjesztett közérdekű kérdéseket és javaslatokat a közmeghallgatáson vagy legkésőbb 15 napon belül írásban kell megválaszolni.

23. Várospolitikai Fórum

38. § (1) A Képviselő-testület minden évben legalább egy alkalommal február hónapban előre meghirdetett várospolitikai fórumot tart.

(2) A várospolitikai fórumon a Képviselő-testület tájékoztatja a lakosságot

a) az önkormányzat elmúlt évi munkájáról,

b) az elmúlt évi költségvetés teljesítéséről,

c) a tárgyévi költségvetési koncepcióról,

d) véleményezteti a tárgyévben tervezett fejlesztéseket,

e) ismerteti a település legszélesebb rétegeit érintő tervezeteket,

f) biztosítja a véleménycserét.

(3) A várospolitikai fórumon a város polgárai és a civil szervezetek képviselői közérdekű kérdést és javaslatot tehetnek.

(4) A fórum megszervezése a polgármester feladata, aki gondoskodik a felmerült kérdések, javaslatok megválaszolásáról.

(5) A várospolitikai fórum idejéről, helyéről, illetve a várospolitikai fórum tárgyáról a lakosságot legalább 10 nappal korábban hirdetmények útján, a Dévaványai Hírlapban, valamint az önkormányzat honlapján tájékoztatni kell.

(6) A fórumról emlékeztető készül.

39. § A település lakosai, illetve a Képviselő-testület tagjai kezdeményezhetik – a munkatervben szereplő közmeghallgatáson vagy várospolitikai fórumon túl – a közvetlen tájékoztatás, illetve a lakosság fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása érdekében lakossági fórum tartását. Ezekben az esetekben a Képviselő-testület az adott témában köteles fórumot tartani.

24. Az önkormányzat gazdasági alapjai

40. § A Képviselő-testület megbízatásának időtartamára készített gazdasági program célkitűzéseit az éves költségvetése útján aktualizálja és realizálja.

25. A vagyon

41. § (1) Az önkormányzat vagyonleltárát jogszabályban meghatározott tartalommal a Hivatal számviteli információs rendszere útján a jegyző tartja nyilván, arról az éves költségvetési beszámolóban ad számot.

(2) Az önkormányzat tulajdonába tartozó vagyoni ügyeknél az átruházott hatáskörben hozható döntések értékhatárait a Képviselő-testület külön rendeletben szabályozza.

26. Gazdálkodás, ellenőrzés

42. § (1) A Képviselő-testület feladatai ellátásához költségvetési szervet vagy gazdasági társaságot hoz létre. A költségvetési szervek évente külön jogszabályban meghatározott módon elemi költségvetést készítenek és beszámolnak a Képviselő-testület felé.

(2) A Képviselő-testület intézményei gazdálkodását felül kell vizsgálni. Az éves beszámoló (zárszámadás) felülvizsgálata során az önkormányzat:

a) értékeli a költségvetési szerv alaptevékenységébe tartozó feladatainak szakmai teljesítését és annak a költségvetési előirányzattal való egyezőségét.

b) értékeli a költségvetési előirányzat megállapításának módja függvényében (normatív, feladat, intézményfinanszírozás) a pénzügyi teljesítés és a feladatmegvalósítás összhangját.

c) értékeli az eredeti, a módosított terv – és tényadatok eltérését.

(3) A költségvetési szervek beszámolásához a Képviselő-testület minden év január 31-ig a - polgármester javaslata alapján – előírja az éves költségvetési beszámoló szöveges indoklásának részletes tartalmi és formai követelményeit a szakmai feladatokat érintő jogszabályok és a Pénzügyminisztérium zárszámadásra vonatkozó tájékoztatójára figyelemmel.

(4) A Képviselő-testület az önkormányzat belső pénzügyi ellenőrzését a külön jogszabályok szerinti folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés (pénzügyi irányítás és ellenőrzés) és belső ellenőrzés útján biztosítja.

(5) A Képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei belső ellenőrzési feladatait külsős szolgáltatóval kötött szolgáltatási szerződés útján látja el.

(6) Az önkormányzatra vonatkozó éves belső ellenőrzési tervet a képviselő-testület novemberi rendes ülésére kell előterjeszteni jóváhagyásra.

(7) A polgármester az éves ellenőrzési jelentést, valamint az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szervek éves ellenőrzési jelentései alapján készített éves összefoglaló ellenőrzési jelentést a zárszámadási rendelettervezettel egyidejűleg a Képviselő-testület elé terjeszti.

27. Vagyonnyilatkozat

43. § (1) A vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettnek a vagyonnyilatkozatát az önkormányzati hivatal személyzeti ügyintézőjének kell átadnia.

(2) A személyzeti ügyintéző a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában előírt módon, de elkülönítetten tárolja és kezeli a jegyző kinevezési hatáskörébe tartozó köztisztviselők és a vagyonnyilatkozat tételre kötelezettek vagyonnyilatkozatait is.

44. §7

45. § Ez a rendelet 2022. október 1-jén lép hatályba.

1

A 2. § (4) bekezdés b) pontja a Dévaványa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2023. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 3. § (4) bekezdése a Dévaványa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2023. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

3

A 6. § (2) bekezdése a Dévaványa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2023. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

4

A 7. § (4) bekezdése a Dévaványa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2023. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

5

A 25. § (4) bekezdése a Dévaványa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2023. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

6

A 27. § (1) bekezdése a Dévaványa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2023. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

7

A 44. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

8

A 3. melléklet a Dévaványa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2023. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 7. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

9

A 4. melléklet a Dévaványa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2023. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 7. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.