Rudabánya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (V. 29.) önkormányzati rendelete
a 2024. évi pénzügyi terv végrehajtásáról
Hatályos: 2025. 05. 30Rudabánya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (V. 29.) önkormányzati rendelete
a 2024. évi pénzügyi terv végrehajtásáról
[1] Rudabánya Város Önkormányzata Képviselő-testülete a rendelet megalkotásával az önkormányzat és intézménye 2024. évi vagyoni, pénzügyi helyzetéről ad megbízható és valós képet. A feladatellátás általános értékelése során elmondható, hogy az önkormányzat legfontosabb feladata a 2024. év során is a kiegyensúlyozott gazdálkodás biztosítása, a megtakarítást jelentő lehetőségek kiaknázása, és a pályázatokban rejlő beruházási, finanszírozási lehetőségek maximális felhasználása volt.
[2] Rudabánya Város Önkormányzata az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Rudabánya Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (II. 16.) önkormányzati rendelet 64. § (1) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi- és Szociális Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. § (1) Az önkormányzat képviselő-testülete a 2024. évi költségvetés végrehajtásáról szóló zárszámadást
a) 982 558 471,-Ft költségvetési bevétellel
b) 1 629 231 355,-Ft költségvetési kiadással
c) - 646 672 884,-Ft költségvetési maradvánnyal
d) 1 154 232 537,-Ft finanszírozási bevétellel
e) 320 639 407,-Ft finanszírozási kiadással
f) 833 593 130-Ft finanszírozási maradvánnyal
g) 2 136 791 008,-Ft összes teljesített bevétellel
h) 1 949 870 762,-Ft összes teljesített kiadással hagyja jóvá.
(2) Az önkormányzati szinten mérlegszerűen bemutatott kiadásokat, bevételeket, valamint azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a képviselő-testület az 1. melléklet szerint fogadja el.
(3) A működési bevételek és kiadások, valamint a felhalmozási bevételek és kiadások mérlegét a 2. melléklet tartalmazza.
2. § (1) Az önkormányzat beruházási kiadásait a 3. melléklet szerint hagyja jóvá.
(2) Az önkormányzat felújítási kiadásait a 4. melléklet szerint hagyja jóvá.
(3) Az EU-s támogatással megvalósuló programok és projektek, valamint az önkormányzaton kívül megvalósult projektekhez való hozzájárulás pénzügyi elszámolását az 5. melléklet szerint fogadja el.
(4) Az önkormányzat költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatainak teljesítését a 6. melléklet tartalmazza.
(5) A képviselő-testület a költségvetési szervek maradványát és annak felhasználását a 7. melléklet szerint hagyja jóvá, illetve engedélyezi.
(6) A képviselő-testület az önkormányzat feladatalapú állami támogatását jogcímenként a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.
(7) A képviselő-testület a 2024. évben céljelleggel juttatott támogatásokat a 9. melléklet szerint hagyja jóvá.
(8) Az önkormányzat vagyonkimutatását a 10. melléklet szerint fogadja el
3. § (1) A képviselő-testület utasítja az önkormányzat jegyzőjét, hogy a költségvetési maradványt érintő fizetési kötelezettségek teljesítését biztosítsa, illetve kísérje figyelemmel.
(2) Az önkormányzat jegyzője és a költségvetési szervek vezetői a költségvetési maradványnak a 2025. évi előirányzatokon történő átvezetéséről gondoskodni kötelesek.
4. § A képviselő testület utasítja az önkormányzat jegyzőjét, hogy a költségvetési beszámoló elfogadásáról a költségvetési maradvány jóváhagyott összegéről, elvonásáról a költségvetési szervek vezetőit a rendelet kihirdetését követő 15 napon belül írásban értesítse.
5. § Ez a rendelet 2025. május 30-án lép hatályba.