Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2018.(VI.26.) önkormányzati rendelete

a Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatalban a 2018. évi igazgatási szünet elrendeléséről

Hatályos: 2018. 06. 27- 2018. 12. 28

                                                          

    Sajószentpéter Városi Önkormányzat Képviselő-testületének

                                                              10/2018. (VI. 26.) önkormányzati rendelete

           a Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatalban

           a 2018. évi igazgatási szünet elrendeléséről


Sajószentpéter Városi Önkormányzat Képviselő-testülete a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunkavégzésről szóló 30/2012. (III. 7.) Korm. rendelet 13 – 15. §-aiban foglaltak figyelembevételével, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Sajószentpéter Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2017. (V. 2.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 2. b) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Jogi és Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:


  1. §


A rendelet hatálya kiterjed a Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) által foglalkoztatott valamennyi köztisztviselőre, ügykezelőre, valamint munkavállalóra.


  1. §


A Hivatal 2018. évi munkarendjében a téli igazgatási szünet 2018. december 19. napjától 2018. december 28. napjáig tart.


  1. §


(1) A lakosságot az igazgatási szünet elrendeléséről - annak kezdő napját megelőzően 30 nappal -  tájékoztatni kell.


(2) Az igazgatási szünet időtartama alatt a Hivatal ügyeletet tart.


(3) Az ügyeleti rendet a jegyző intézkedésben állapítja meg.


  1. §


Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és 2018. december 29. napján hatályát veszti.



Sajószentpéter, 2018. június 21.



Dr. Guláné Bacsó Krisztina                                                                  Dr. Faragó Péter

               jegyző                                                                                    polgármester



A rendeletet 2018. június 26. napján kihirdettem.


Dr. Guláné Bacsó Krisztina

               jegyző






                                                                                Indokolás

                                                  a Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatalban

                a 2018. évi igazgatási szünet elrendeléséről szóló …/2018. (VI. …) önkormányzati rendelethez



                                                                          Általános indokolás



A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdése alapján a Képviselő-testület – a Kormány ajánlásának figyelembevételével – a rendes szabadság kiadására igazgatási szünetet rendelhet el. Az így kiadott rendes szabadság nem haladhatja meg a köztisztviselő adott évre megállapított alapszabadságának a háromötödét.

Sajószentpéter Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az elmúlt évek pozitív tapasztalatai alapján célszerűnek látta a 2018. évi téli igazgatási szünet elrendelését.


Részletes indokolás


  1. §


Meghatározza azon személyek körét (személyi hatály), akikre a rendeletet alkalmazni kell.


  1. §


Meghatározza a 2018. évi téli igazgatási szünet időtartamát.


  1. §


A lakosságot az igazgatási szünet kezdő időpontja előtt 30 nappal tájékoztatni kell, illetve az igazgatási szünet időtartamára a jegyzőnek intézkednie kell az ügyelet biztosításáról.


  1. §


Hatályba léptető és hatályon kívül helyező rendelkezést tartalmaz.




Sajószentpéter, 2018. június 8.


                                                                                                          Dr. Faragó Péter





TÁJÉKOZTATÓ AZ ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLAT EREDMÉNYÉRŐL


Rendelet-tervezet címe:


Sajószentpéter Városi Önkormányzat Képviselő-testületének …/2018. (VI. …) önkormányzati rendelete a Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatalban a 2018. évi igazgatási szünet elrendeléséről

Rendelet-tervezet valamennyi jelentős hatása, különösen:


Társadalmi hatás:

Gazdasági, költségvetési hatás:

Környezeti következményei:

Egészségi következményei:

Adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:

nincs

Az igazgatási szünet alatt a Polgármesteri Hivatal dologi kiadásai csökkennek, ezáltal költségtakarékosság érhető el.

nincsenek

Az igazgatási szünet a Polgármesteri Hivatal alkalmazottai számára megfelelő hosszúságú pihenőidőt biztosít.

nincsenek

A rendelet megalkotása szükséges, mert: így biztosítható az évi rendes szabadság egy részének kiadása.

A rendelet megalkotásának elmaradása esetén várható következmények: nincsenek.

A rendelet alkalmazásához szükséges feltételek:

Személyi:

Szervezeti

Tárgyi:

Pénzügyi:

rendelkezésre áll

rendelkezésre áll

rendelkezésre áll

rendelkezésre áll