Sajószentpéter Városi Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (III. 28.) önkormányzati rendelete
a város jelképeiről, a jelképek és a városnév használatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2023. 03. 29- 2023. 03. 29Sajószentpéter Városi Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (III. 28.) önkormányzati rendelete
a város jelképeiről, a jelképek és a városnév használatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról
Sajószentpéter Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés i) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Sajószentpéter Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2017. (V. 2.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 2. b) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Jogi és Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. § (1) A város jelképeiről, a jelképek és a városnév használatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 6. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A címer (1) bekezdés szerinti használatát – kérelemre – a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester engedélyezi a kérelem beérkezését követő 15 napon belül. A kérelmet a 3. melléklet szerinti formanyomtatványon írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton kell benyújtani. A kérelem nyomtatvány letölthető az Önkormányzat honlapjáról (www.sajoszentpeter.hu).
(3) A címer használatára vonatkozó kérelemnek tartalmaznia kell
1. a kérelmező nevét vagy megnevezését, címét vagy székhelyét,
2. a kérelmező jogi személy képviselőjének nevét, címét, telefonszámát, KRID azonosítóját,
3. a használatért felelős személy – amennyiben a használatért felelős személy nem azonos a kérelmezővel, vagy a kérelmező jogi személy képviselőjével – nevét, címét, telefonszámát,
4. a címerhasználat célját, módját,
5. a címer előállításának anyagát,
6. az előállítani kívánt mennyiséget (darabszámot),
7. terjesztés vagy forgalomba hozatal esetén annak módját, tervezett fogyasztói árát,
8. a használat időtartamát,
9. a szervezet létesítő okiratának eredeti vagy másolati példányát amennyiben a kérelmező nem természetes személy, vagy hivatalos igazolást arról, hogy a kérelmező szerepel az adott tevékenységet végzők nyilvántartásában,
10. a címerrel díszítendő tárgy mintapéldányát, vagy méretarányos rajzát.”
(2) A Rendelet 6. § (6) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A címer használatára vonatkozó engedélynek tartalmaznia kell)
2. § A Rendelet 11. § d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A kiadott engedélyekről a Jegyző nyilvántartást vezet, amely tartalmazza)
3. § (1) A Rendelet 19. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A névhasználati kérelmet Sajószentpéter város polgármesteréhez címezve a 4. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton. A kérelem nyomtatvány letölthető az Önkormányzat honlapjáról (www.sajoszentpeter.hu).”
(2) A Rendelet 19. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A névhasználat iránti kérelemnek tartalmaznia kell
1. a kérelmező nevét vagy megnevezését, lakóhelyét vagy székhelyét,
2. a kérelmező jogi személy képviselőjének nevét, címét, telefonszámát, KRID azonosítóját,
3. a használatért felelős személy – amennyiben a használatért felelős személy nem azonos a kérelmezővel, vagy a kérelmező jogi személy képviselőjével – nevét, címét, telefonszámát,
4. a használni tervezett teljes elnevezést,
5. a kérelmező tevékenységi körét, a tevékenységi kör rövid ismertetését,
6. a névhasználat célját, indokát, módját,
7. a névhasználat időtartamát,
8. a szervezet létesítő okiratának eredeti vagy másolati példányát, amennyiben a kérelmező nem természetes személy, vagy hivatalos igazolást arról, hogy a kérelmező szerepel az adott tevékenységet végzők nyilvántartásában,
9. az embléma, jelvény, kiadvány, dísz- vagy emléktárgy, egyéb termék színes tervét – a tényleges méret és a nagyítás vagy kicsinyítés léptékének feltüntetésével –, amennyiben annak megjelölését szolgálná a városnév.”
(3) A Rendelet 19. § (6) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A névhasználatra vonatkozó engedélynek tartalmaznia kell)
4. § A Rendelet 20. § (1) bekezdése a következő f) ponttal egészül ki:
(A névhasználat nem engedélyezhető, ha)
5. § A Rendelet 22. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„22. § Sajószentpéter város jelképeinek, valamint Sajószentpéter városnevének használatára vonatkozó szabályok megsértése esetén Sajószentpéter Városi Önkormányzat Képviselő-testületének a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek megszegésének jogkövetkezményeiről szóló 9/2023. (II. 27.) önkormányzati rendeletben foglaltakat kell alkalmazni.”
6. § (1) A Rendelet az 1. melléklet szerinti 3. melléklettel egészül ki.
(2) A Rendelet a 2. melléklet szerinti 4. melléklettel egészül ki.
7. § Ez a rendelet 2023. március 29-én lép hatályba, és 2023. március 30-án hatályát veszti.
1. melléklet a 12/2023. (III. 28.) önkormányzati rendelethez
2. melléklet a 12/2023. (III. 28.) önkormányzati rendelethez