Mezőzombor község önkormányzatának 5/2017(V.31.)

önkormányzati rendelete a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályiról, továbbá a többletszolgáltatás ellentételezéseként az önkormányzat részére, valamint az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértékéről

Hatályos: 2017. 06. 01

Mezőzombor község Önkormányzata

5/2017. (V.31. ) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés  engedélyezésének szabályairól, továbbá a többletszolgáltatás ellentételezéseként az önkormányzat részére, valamint az anyakönyvvezető  részére fizetendő díj mértékéről


Mezőzombor község Önkormányzata Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. tv.  96. § a) b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

Általános rendelkezések

  1. §

E rendelet hatálya Mezőzombor község közigazgatási területén házasságot kötő természetes személyekre, valamint Mezőzombor község Önkormányzata Polgármesteri Hivatalánál alkalmazásban álló anyakönyvvezetőkre terjed ki.

  1. §

E rendelet alkalmazásában:

  1. hivatali helyiség: Mezőzombor község Önkormányzata által biztosított, az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas helyiség (3931 Mezőzombor, Árpád út 11. szám alatti házasságkötő terem).
  2. hivatali munkaidő: Mezőzombor község Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.
  3. többletszolgáltatás: házasságkötés hivatali helyiségen kívül, továbbá hivatali helyiségben hivatali időn túl történő lebonyolításhoz anyakönyvvezető biztosítása.
  4. anyakönyvi esemény: házasságkötés

A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai

  1. §
  1. Anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn kívül hétfőtől-csütörtökig 16-19 óráig, pénteken 13-19 óráig, szombaton 10-19 óráig terjedő időszakban tartható.
  2. Anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőben és hivatali munkaidőn kívül a hivatali helyiségben lehet lebonyolítani.
  3. Anyakönyvi esemény hivatali helyiségben hivatali munkaidőn túl történő lebonyolításáért 10.000.- + ÁFA azaz Tízezer forint plusz ÁFA díjat kell fizetni.
  4. Anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli lebonyolításáért 20.000.- + ÁFA azaz Húszezer forint plusz ÁFA díjat kell fizetni.
  5. Anyakönyvi esemény hivatali időn túli és hivatali helyiségen kívüli lebonyolításáért a (3) és (4) bekezdésben meghatározott díjat is meg kell fizetni.
  6. A (3)-(5) bekezdésben meghatározott díjakat banki átutalással, készpénz átutalási megbízással vagy pénztári befizetéssel lehet megfizetni. A befizetést igazoló iratot az anyakönyvvezetőnek az anyakönyvi esemény létesítésének időpontját megelőző 5 napon belül be kell mutatni.
  7. Az anyakönyvi esemény létesítése iránti kérelem elutasítása esetén a befizetett díjat a kérelmező részére 5 munkanapon belül vissza kell téríteni.
  8. A kérelmezők a megállapított díjak teljes összegének visszatérítésére jogosultak, amennyiben az anyakönyvi eseményre vonatkozó kérelmüket a tervezett időpont előtt legalább 10 munkanappal korábban, írásban visszavonják.
  9. A kérelmezők a megállapított díjak 50 %-ának visszatérítésére jogosultak, amennyiben az anyakönyvi eseményre vonatkozó kérelmüket a tervezett időpont előtt legalább 5 munkanappal korábban, írásban visszavonják.

4.§

(1) Hivatali munkaidőben, hivatali helyiségben az anyakönyvi esemény térítésmentesen  bonyolítható.

(2) A kérelmezők valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota fennállása esetén az anyakönyvi eseménynek a hivatali helyiségen kívüli, illetve hivatali munkaidőn túli megtartása díjmentes.

5. §

 (1) Az anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn túli, vagy hivatali helyiségen kívüli helyszínen való megtartásának engedélyezése iránti kérelmet az esemény tervezett időpontját megelőzően legalább 10 nappal kell benyújtani.

(2) A kérelem ügyében a jegyző az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően dönt. Az engedély kiadása előtt az anyakönyvvezető köteles meggyőződni a megjelölt helyszín esemény lebonyolítására való alkalmasságáról.

 (3) Anyakönyvi esemény nem zárt térben történő lebonyolításához anyakönyvvezető közreműködése akkor engedélyezhető, ha a helyszínen történő anyakönyvvezetői tevékenységet ellehetetlenítő körülmények bekövetkezése esetén az esemény lebonyolítására alkalmas helyiség rendelkezésre áll.

(4) Hivatali helyiségen kívüli, illetve hivatali munkaidőn túli anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha az a korábbi előjegyzésbe vett anyakönyvi események megtartását, vagy az anyakönyvvezető munkakörének ellátását nem akadályozza.

Az anyakönyvvezető és közreműködő köztisztviselő díjazása

6. §

(1) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt anyakönyvi eseményenként nettó 10.000.- Ft azaz Tízezer forint illeti meg. 

(2) A hivatali munkaidőn túl, hivatali helyiségen kívüli közreműködésért fizetendő 3. § (4) bekezdésben meghatározott díj nettó összegének 50 %-a az anyakönyvvezetőt illeti.

(3) A díjazás kifizetése havonta utólag történik.

Záró rendelkezések

7.§

(1) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A rendelet hatálybalépésével hatályát veszti Mezőzombor község Önkormányzata Képviselő-testületének a házasságkötések engedélyezéséről és szolgáltatási díjairól szóló 2/2017. (III.23.) önkormányzati rendelete.



                                  Radó Béla                                                           Oleárné dr. Kádas Marianna

                             polgármester                                                                     címzetes főjegyző


Mellékletek