Mezőzombor község önkormányzatának 5/2017(V.31.)
önkormányzati rendelete a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályiról, továbbá a többletszolgáltatás ellentételezéseként az önkormányzat részére, valamint az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértékéről
Hatályos: 2017. 06. 01Mezőzombor község önkormányzatának 5/2017(V.31.)
önkormányzati rendelete a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályiról, továbbá a többletszolgáltatás ellentételezéseként az önkormányzat részére, valamint az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértékéről
2017-06-01-tól
Mezőzombor község Önkormányzata
5/2017. (V.31. ) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól, továbbá a többletszolgáltatás ellentételezéseként az önkormányzat részére, valamint az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértékéről
Mezőzombor község Önkormányzata Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. tv. 96. § a) b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
- §
E rendelet hatálya Mezőzombor község közigazgatási területén házasságot kötő természetes személyekre, valamint Mezőzombor község Önkormányzata Polgármesteri Hivatalánál alkalmazásban álló anyakönyvvezetőkre terjed ki.
- §
E rendelet alkalmazásában:
- hivatali helyiség: Mezőzombor község Önkormányzata által biztosított, az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas helyiség (3931 Mezőzombor, Árpád út 11. szám alatti házasságkötő terem).
- hivatali munkaidő: Mezőzombor község Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.
- többletszolgáltatás: házasságkötés hivatali helyiségen kívül, továbbá hivatali helyiségben hivatali időn túl történő lebonyolításhoz anyakönyvvezető biztosítása.
- anyakönyvi esemény: házasságkötés
A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
- §
- Anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn kívül hétfőtől-csütörtökig 16-19 óráig, pénteken 13-19 óráig, szombaton 10-19 óráig terjedő időszakban tartható.
- Anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőben és hivatali munkaidőn kívül a hivatali helyiségben lehet lebonyolítani.
- Anyakönyvi esemény hivatali helyiségben hivatali munkaidőn túl történő lebonyolításáért 10.000.- + ÁFA azaz Tízezer forint plusz ÁFA díjat kell fizetni.
- Anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli lebonyolításáért 20.000.- + ÁFA azaz Húszezer forint plusz ÁFA díjat kell fizetni.
- Anyakönyvi esemény hivatali időn túli és hivatali helyiségen kívüli lebonyolításáért a (3) és (4) bekezdésben meghatározott díjat is meg kell fizetni.
- A (3)-(5) bekezdésben meghatározott díjakat banki átutalással, készpénz átutalási megbízással vagy pénztári befizetéssel lehet megfizetni. A befizetést igazoló iratot az anyakönyvvezetőnek az anyakönyvi esemény létesítésének időpontját megelőző 5 napon belül be kell mutatni.
- Az anyakönyvi esemény létesítése iránti kérelem elutasítása esetén a befizetett díjat a kérelmező részére 5 munkanapon belül vissza kell téríteni.
- A kérelmezők a megállapított díjak teljes összegének visszatérítésére jogosultak, amennyiben az anyakönyvi eseményre vonatkozó kérelmüket a tervezett időpont előtt legalább 10 munkanappal korábban, írásban visszavonják.
- A kérelmezők a megállapított díjak 50 %-ának visszatérítésére jogosultak, amennyiben az anyakönyvi eseményre vonatkozó kérelmüket a tervezett időpont előtt legalább 5 munkanappal korábban, írásban visszavonják.
4.§
(1) Hivatali munkaidőben, hivatali helyiségben az anyakönyvi esemény térítésmentesen bonyolítható.
(2) A kérelmezők valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota fennállása esetén az anyakönyvi eseménynek a hivatali helyiségen kívüli, illetve hivatali munkaidőn túli megtartása díjmentes.
5. §
(1) Az anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn túli, vagy hivatali helyiségen kívüli helyszínen való megtartásának engedélyezése iránti kérelmet az esemény tervezett időpontját megelőzően legalább 10 nappal kell benyújtani.
(2) A kérelem ügyében a jegyző az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően dönt. Az engedély kiadása előtt az anyakönyvvezető köteles meggyőződni a megjelölt helyszín esemény lebonyolítására való alkalmasságáról.
(3) Anyakönyvi esemény nem zárt térben történő lebonyolításához anyakönyvvezető közreműködése akkor engedélyezhető, ha a helyszínen történő anyakönyvvezetői tevékenységet ellehetetlenítő körülmények bekövetkezése esetén az esemény lebonyolítására alkalmas helyiség rendelkezésre áll.
(4) Hivatali helyiségen kívüli, illetve hivatali munkaidőn túli anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha az a korábbi előjegyzésbe vett anyakönyvi események megtartását, vagy az anyakönyvvezető munkakörének ellátását nem akadályozza.
Az anyakönyvvezető és közreműködő köztisztviselő díjazása
6. §
(1) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt anyakönyvi eseményenként nettó 10.000.- Ft azaz Tízezer forint illeti meg.
(2) A hivatali munkaidőn túl, hivatali helyiségen kívüli közreműködésért fizetendő 3. § (4) bekezdésben meghatározott díj nettó összegének 50 %-a az anyakönyvvezetőt illeti.
(3) A díjazás kifizetése havonta utólag történik.
Záró rendelkezések
7.§
(1) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) A rendelet hatálybalépésével hatályát veszti Mezőzombor község Önkormányzata Képviselő-testületének a házasságkötések engedélyezéséről és szolgáltatási díjairól szóló 2/2017. (III.23.) önkormányzati rendelete.
Radó Béla Oleárné dr. Kádas Marianna
polgármester címzetes főjegyző