Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2019. (X.19.) önkormányzati rendelete
Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2018. (VIII. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2019. 10. 19- 2019. 10. 19Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2019. (X.19.) önkormányzati rendelete
Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2018. (VIII. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról1
Taktaharkány Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2018. (VIII. 28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: SZMSZ) 3. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A Képviselő-testület rendes üléseit – lehetőség szerint – hétfőnként 15.00 órai kezdettel tartja.”
(2) Az SZMSZ 3. § (6) bekezdés a)–b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„a) polgármesteri és az alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a tanácsnok,
b) a polgármesteri, az alpolgármesteri és a tanácsnoki tisztségek egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a legidősebb képviselő”
2. § Az SZMSZ 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„4. § A törvényben meghatározottakon túl a Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) a napirendi pontok előterjesztőit,
b) az önkormányzati és a Taktaharkányban működő állami intézmények vezetőit,
c) az 4. mellékletben meghatározott civil szervezetek egy-egy képviselőjét, kivéve, ha szavazati joggal, vagy az a)–b) pontokban meghatározott jogcímek valamelyikén is meghívást kapnak,
d) azon személyeket, akik jelenlétét a polgármester indokoltnak tartja.”
3. § Az SZMSZ 5. § (3) bekezdésében az „az érintett” szövegrész helyébe az „a” szöveg lép.
4. § (1) Az SZMSZ 10. alcímében a „bizottságai” szövegrész helyébe a „bizottsága” szöveg lép.
(2) Az SZMSZ 15. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„15. § (1) A Képviselő-testület állandó és szükség esetén ideiglenes bizottságokat hoz létre.
(2) A Képviselő-testület állandó bizottsága a Költségvetési és Szociális Bizottság.
(3) A Költségvetési és Szociális Bizottság öt képviselő tagból áll, feladatai:
a) előzetesen megtárgyalja a Képviselő-testület napirendjére kerülő
aa) pénzügyi, gazdálkodási, valamint önkormányzati vagyonnal kapcsolatos előterjesztéseket, így különösen az Önkormányzat költségvetéséről és zárszámadásáról, valamint azok módosításáról szóló rendelettervezetet, továbbá a belső ellenőrzésről szóló beszámolót, melyekről állásfoglalást készít a Képviselő-testületnek,
ab) szociális és gyermekjóléti szolgáltatásokkal, ellátásokkal kapcsolatos előterjesztéseket, melyekről állásfoglalást készít a Képviselő-testületnek
b) nyilvántartja és ellenőrzi, kezeli és őrzi a Képviselő-testület tagjai, valamint a velük egy háztartásban élő közeli hozzátartozóik vagyonnyilatkozatait,
c) ellátja az összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat.”
(3) Az SZMSZ 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A bizottság üléseit a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Ha a bizottság elnöke az ülésen nem vesz részt, az ülést az általa megbízott bizottsági tag, megbízás hiányában a legidősebb bizottsági tag vezeti.”
6. § Az SZMSZ 13. alcíme helyébe a következő rendelkezés lép:
20. § (1) A Képviselő-testület egy alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.
20/A. § A Képviselő-testület két tanácsnokot választ, akik közül
a) az egyik tanácsnok felügyeli az egészségügyi alapellátással, az egészséges életmód segítését célzó szolgáltatásokkal, valamint a környezet-egészségüggyel kapcsolatos feladatokat, részt vesz a feladatkörét érintő előterjesztések előkészítésében, javaslatot tesz a feladatkörét érintően szükséges változásokra, valamint ellátja mindazt, amivel feladatkörében a polgármester vagy a Képviselő-testület megbízza.
b) a másik tanácsnok felügyeli a gyermekjóléti, valamint a szociális szolgáltatásokkal és ellátásokkal, így különösen az időskorúakkal kapcsolatos feladatokat, részt vesz a feladatkörét érintő előterjesztések előkészítésében, javaslatot tesz a feladatkörét érintően szükséges változásokra, valamint ellátja mindazt, amivel feladatkörében a polgármester vagy a Képviselő-testület megbízza.”
7. § Az SZMSZ 17. § (1) bekezdésében a „, továbbá a képviselő és a nem képviselő bizottsági tag a tagságával működő” szövegrész helyébe az „és a” szöveg lép.
8. § Az SZMSZ 1. melléklete helybe a melléklet lép.
9. § Hatályát veszti
a) a 11. § (2) bekezdés 2. mondatában a „, a nem a Képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester, vagy a Képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagja” szövegrész,
b) a 11. § (2) bekezdés 3. mondata,
c) a 17. § (2) bekezdésében az „és a nem képviselő bizottsági tag” szövegrész,
d) a 17. § (3) bekezdésében az „és a nem képviselő bizottsági tag” szövegrész,
e) a 18. § (1) bekezdésébe a „, vagy a Pénzügyi Bizottságot bízza meg” szövegrész.
10. § Ez a rendelet 2019. október 18. napján 16 óra 30 perckor lép hatályba.
1. melléklet a 20/2019. (X. 19.) önkormányzati rendelethez
1. A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át:
a) a Környezetvédelmi Alapról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,
b) a közműfejlesztési hozzájárulásról szóló önkormányzati rendeletben maghatározott egyes feladatokat,
c) a közútkezelői hozzájárulás kiadását,
d) a lakások és a nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletéről és elidegenítéséről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,
e) a pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,
f) a településkép védelméről önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,
g) az államháztartáson kívüli források átvételének és átadásának szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,
h) az avar és növényi hulladék nyílttéri égetéséről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,
i) az önkormányzati kezelésű közutak forgalmi rendjéről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,
j) Taktaharkány jelképeiről és a Taktaharkányra utaló elnevezésekről, azok használatáról, valamint a közterületek fellobogózásának rendjéről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,
k) Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat.
2. A Képviselő-testület a jegyzőre ruházza át:
a) a kedvtelésből tartott állatok tartásának szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,
b) a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló önkormányzati rendeletben maghatározott egyes feladatokat,
c) a közterületek elnevezésének, valamint az elnevezésük megváltoztatására irányuló kezdeményezés és a házszám-megállapítás szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,
d) az ebrendészeti hozzájárulásról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,
e) Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,
f) az üzletek éjszakai nyitva tartási rendjéről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat.
3. A Képviselő-testület a Költségvetési és Szociális Bizottságra ruházza át:
a) Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,
b) a pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat.
4. A Képviselő-testület a Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulásra ruházza át a következő feladatokat:
a) belső ellenőrzés (a jegyző egyetértésével),
b) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,
c) támogató szolgáltatás.
6. A Képviselő-testület az Abaúj-Zempléni Szilárdhulladék Gazdálkodási Önkormányzati Társulásra ruházza át a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátását.
A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2019. október 20. napjával.