Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 29.) önkormányzati rendelete

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2025. 04. 12- 2025. 08. 22

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 29.) önkormányzati rendelete

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2025.04.12.

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikkének (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva a 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el

1. § A Képviselő-testület és szervei számára a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (továbbiakban Mötv.) és a vonatkozó jogszabályokban foglalt feladat- és hatásköri, valamint szervezeti és működési előírásokat a jelen Szervezeti és Működési Szabályzatban (továbbiakban: SzMSz) foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.

2. § Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét az 1/1989.(IX. 25.) T. számú önkormányzati rendelet állapítja meg.

3. § Az önkormányzat a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására a 11/2023. (V.25.) és a 12/2023. (V.25.) önkormányzati rendeleteket alkotta meg.

4. § (1) Az Önkormányzat megnevezése: Szentes Város Önkormányzata.

(2) Az Önkormányzat székhelye: 6600 Szentes, Kossuth tér 6.

(3) Az Önkormányzat törzskönyvi azonosító száma: 726928.

5. § (1)1 Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Mötv 84. §-ában foglalt felhatalmazás alapján polgármesteri hivatalt alakított és tart fenn az igazgatási feladataik ellátására.

(2)2 A polgármesteri hivatal megnevezése: Szentesi Polgármesteri Hivatal.

6. § Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet 13. § (1) bekezdés d) pontja szerint megjelenítendő gazdálkodó szervezetek részletes felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.

Helyi közügy vállalása

7. § (1) Az önkormányzat képviselő-testületének önként vállalt önkormányzati feladatait a 2. melléklet rögzíti.

(2) A helyi közügy önálló megoldásának elvállalása előtt előkészítő eljárást kell lefolytatni, melyben szükséges tisztázni a feladat ellátásának anyagi, személyi és tárgyi feltételeit. Az előkészítő eljárás eredményéről összegző előterjesztés csak akkor kerülhet a képviselő-testület elé, ha az tartalmazza a feladat elvállalásával elérendő célt, a megoldás részletes feltételeit és költségeit, továbbá a végrehajtásért felelős szerv, személy megnevezését.

8. § A képviselő-testület egyes hatásköreinek gyakorlását a 3. melléklet szerint a polgármesterre és bizottságaira ruházza át.

A települési képviselő

9. § A települési képviselő kötelezettsége a Mötv.-ben foglaltakon túl:

a) akadályoztatása esetén távolmaradását a polgármesternek, vagy a bizottság elnökének előre be kell jelenteni. A képviselő-testület és a bizottság üléseiről igazoltan csak legkésőbb az ülés napját megelőző nap 12.00 óráig igazolható módon írásban a bizottság elnökének, vagy a polgármesternek történő bejelentés alapján lehet távol maradni. Igazolt távollétnek minősül, ha a képviselő több napon át tartó igazolt betegsége vagy önkormányzati hivatalos kiküldetése miatt nem tud részt venni az ülésen,

b) felkérés alapján a képviselő-testület, illetve az adott bizottság ténymegállapító és egyéb vizsgálatában közre kell működni,

c) a képviselői minőségben megszerzett vagy tudomására jutott információk nyilvánosságra kerüléséig annak saját maga és más előnyére, vagy hátrányára nem használhatja fel,

d) a feladatai ellátásához szükséges tájékoztatás iránti megkeresést kizárólag írásban, közvetlenül a polgármesterhez köteles benyújtani.

10. § A települési képviselők fogadóóráikat az általuk előre meghirdetett helyen és időben tartják.

11. § (1) Amennyiben a képviselő a Mötv.-ben meghatározott kötelezettségeinek nem tesz eleget, a polgármester a képviselő havi tiszteletdíját határozatában csökkentheti vagy megvonhatja.

(2) A képviselő akadályoztatása esetén távolmaradását köteles előre írásban bejelenteni a polgármesternek legkésőbb a képviselő-testületi ülés napját megelőző nap 12. 00 óráig.

(3) A Képviselő az ülés megkezdésekor köteles a polgármesternek, bizottsági elnöknek (ülésvezetőnek) írásban bejelenteni, ha az ülés közben véglegesen eltávozik. Igazolatlan hiányzásnak számít, ha az ülés közben előzetes írásbeli bejelentés nélkül véglegesen távozik az ülésről.

(4) Ha a képviselő igazolatlanul vagy előzetes írásbeli bejelentés nélkül nem vesz részt a bizottsági vagy a képviselő-testületi ülése/ke/n akkor az alábbiakban meghatározott módon és mértékben a havi tiszteletdíja csökkentésre kerül:

a) a képviselő-testületi ülésről való igazolatlan vagy előzetes bejelentés nélkül történő hiányzás esetén a képviselő következő havi tiszteletdíját 50%-al csökkenteni kell,

b) a bizottsági ülésről való igazolatlan vagy előzetes bejelentés nélküli hiányzás esetén a képviselő a következő havi bizottsági tiszteletdíját 50 %-al kell csökkenteni,

c) ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés újra megállapítható.

(5) Ha a képviselő hat hónapon belül a testületi vagy bizottsági ülések feléről igazolatlanul vagy előzetes írásbeli bejelentés nélkül hiányzik, a következő hat hónapra a tiszteletdíj megvonásra kerül.

(6) A (4) bekezdésben foglaltak ellenőrzése az üléseken készült jelenléti ívek, illetve az ülésekről készült jegyzőkönyvek alapján történik.

(7) A tiszteletdíj csökkentéséről, annak mértékéről a polgármester dönt. A csökkentés ténye, mértéke határozatban kerül megállapításra. A polgármester egyedi méltánylást érdemlő körülmény felmerülése esetén eltekinthet a (3)-(4) bekezdésben meghatározott szankció alkalmazásától.

(8) A képviselő-testületi ülésen, a bizottsági ülésen történő részvétel abban az esetben számít az ülésen való jelenlétnek, ha a képviselő a testületi vagy a bizottsági ülés időtartamának 80%-ában jelen van.

(9) Igazolt távollétnek minősül, ha igazolt betegség vagy hivatalos önkormányzati kiküldetés miatt nem tud részt venni a képviselő a testületi vagy a bizottsági ülésen.

12. § A képviselők, a tanácsnok és a bizottságok nem képviselő tagjainak tiszteletdíjáról a képviselő-testület külön önkormányzati rendeletet alkot.

A képviselő-testület

13. § (1) Az önkormányzati jogokat az önkormányzat képviselő-testülete gyakorolja. A Képviselő-testület által ellátandó kormányzati funkció szerint besorolt alaptevékenységeket az 5. melléklet tartalmazza.

(2) A képviselő-testület önkormányzati feladatai ellátásának meghatározásánál a munkaterv, az ellátáshoz szükséges anyagi eszközök tekintetében pedig az éves költségvetés előirányzatai a meghatározóak.

14. § (1) A képviselő-testület létszáma 14 fő. A Mötv. 66.§-a értelmében a polgármester is önkormányzati képviselőnek tekintendő, így a képviselő-testület létszáma 15 fő.

(2) A határozatképtelenség miatt elmaradt ülést 8 napon belül ugyanazon napirend megtárgyalására újra össze kell hívni.

A képviselő-testület munkaterve

15. § (1) A képviselő-testület éves munkaterv alapján végzi munkáját. A munkaterv az év folyamán módosítható.

(2) A munkatervet a polgármester terjeszti a testület elé, legkésőbb a tárgyévet megelőző év november 30-áig.

(3) A munkaterv tervezetére a jegyző előzetes felkérésére javaslatot tehetnek:

a) települési képviselők,

b) bizottságok, a bizottságok tagjai

c) jegyző,

d) önkormányzati tulajdonban álló gazdasági társaságok vezetői, intézményvezetők

e) az irodavezetők.

(4) A munkaterv tartalmazza:

a) a testületi ülések tervezett időpontjait, napirendjét,

b) a napirendi pontok előkészítéséért felelős szervezeti egység nevét,

c) a jogszabályban kötelezően előírt napirendi pontokat.

(5) A Képviselő-testület által elfogadott munkatervet az elfogadást követően meg kell jelentetni a város honlapján és meg kell küldeni:

a) a képviselőknek,

b) a bizottságok nem képviselő tagjainak,

c) a munkatervbe felvett javaslat előterjesztőjének,

d) az önkormányzat által fenntartott intézmények és az önkormányzat gazdasági társaságainak.

Előterjesztések

16. § (1) ) Az előterjesztések írásban vagy szóban tehetők meg. Az előterjesztésnek alkalmasnak kell lennie a tárgykör valósághű bemutatására, megfelelő következtetések levonására és a legcélszerűbb döntések meghozatalára, tömör , az érdekeltek számára világos megfogalmazására.

(2) A testületi ülésre előterjesztést tehetnek:

a) a polgármester,

b) az alpolgármester,

c) a bizottságok elnökei a bizottsági határozat alapján,

d) bármelyik képviselő,

e) a jegyző,

f)3 a jegyző megbízásából a Szentesi Polgármesteri Hivatal vezető köztisztviselői,

g) a főépítész,

h) a Képviselő-testület által alapított gazdasági társaságok ügyvezetői,

i) és mindazok, akiket a képviselő-testület előterjesztés készítésére felkér, illetve kötelez.

(3)4 Az írásbeli előterjesztéseket - kivéve 22. § (1) bekezdés szerinti sürgősségi indítvánnyal benyújtott előterjesztést - a Szentesi Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodájához kell leadni az ülést megelőzően legalább 8 nappal.

(4) A képviselő-testület tagjai által írásban benyújtott előterjesztés napirendre vételéről a képviselő-testület vita nélkül dönt. A napirendbe felvett előterjesztést az Önkormányzat honlapjára fel kell tenni.

(5) Az előterjesztés főbb elemei:

a) a tárgy pontos meghatározása,

b) annak áttekintése, hogy a témakör szerepelt-e már korábban is napirenden, s ha igen, akkor milyen döntés született,

c) az előkészítésben részt vevők megnevezése,

d) a meghozandó döntés indokainak bemutatása,

e) ha azt a kisebbségben maradt fél kéri, az előkészítés során felmerült kisebbségi vélemények bemutatása,

f) határozati javaslat, amely egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből áll,

g) az esetleges alternatív döntésre előterjesztett javaslatok egymástól elkülönülő megfogalmazása,

h) a végrehajtásért felelős személy megnevezése,

i) a végrehajtási határidő megjelölése,

j) amennyiben a határozat végrehajtásának pénzügyi vonzata van, annak összege és forrása.

(6) Egyszerűsített, azaz csak határozati javaslatból és értesítő részből álló előterjesztés kizárólag akkor szerepelhet a testület előtt, ha

a) csak egyféle döntés hozható és

b) a döntésnek közvetlen pénzügyi vonzata nincsen.

(7) Az előterjesztést tárgyaló ülésen a napirendi pont előadója az előterjesztést aláíró személy vagy az általa kijelölt témafelelős. Szervezet vagy bizottság esetén annak vezetője, illetve elnöke.

(8) Rendeletet csak az illetékes szakbizottság/ok és a Jogi és Ügyrendi Bizottság véleményezésével lehet előterjeszteni.

(9) Az előterjesztéseket – a zárt ülésen tárgyalandó kivételével – az ülés meghívójának és az előterjesztések írásos vagy elektronikus adathordozón történő kiadásával egyidejűleg elérhetővé kell tenni az Önkormányzat honlapján. Az ülésen kiadott előterjesztéseket az ülést követő munkanapon szintén el kell helyezni a honlapon.

17. § A képviselő-testület egyszerű többségű határozatával meghatározhatja, hogy a soron következő ülésére mely napirendi pontot/pontokat kötelező felvenni.

A Képviselő-testület ülésének összehívása

18. § (1) A Képviselő-testület feladat- és hatáskörét testületi ülésen gyakorolja.

(2) A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább a Mötv. 44. §-ában meghatározott számú ülést tart. Kivételes esetekben a testület ülésszakra is összehívható.

(3) A Képviselő-testület rendes ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester, mindkettőjük akadályoztatása esetén, valamint a polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége esetén a Jogi és Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze az önkormányzat székhelyére.

(4) Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más körülmény indokolja, a képviselő-testület ülése a székhelyén kívül máshová is összehívható. A meghívót és az írásbeli vagy elektronikus adathordozón tárolt előterjesztéseket úgy kell kézbesíteni, hogy azt az érdekeltek az ülés időpontját megelőzően legalább 6 nappal kézhez kapják. Ettől eltérni csak kivételesen lehet.

(5) Halasztást nem tűrő, indokolt esetben a képviselő-testület ülése a legalkalmasabb formában – akár telefonon – is összehívható.

(6) A Képviselő-testület rendes ülésének időpontjáról, helyéről és napirendjéről a meghívó küldésével egyidejűleg a település lakosságát is tájékoztatni kell. A tájékoztatás a város honlapján keresztül történik.

(7) Rendkívüli ülést kell összehívni az esetben, ha haladéktalanul dönteni kell a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyben és a munkaterv szerinti képviselő-testületi ülés bevárása az önkormányzat számára hátrányt okozhat.

19. § (1) A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni:

1. a képviselőket,

2. a bizottságok nem képviselő tagjait,

3. a jegyzőt,

4. a helyi önkormányzatok törvényességi ellenőrzéséért felelős szerv vezetőjét,

5. az önkormányzati intézmények vezetőit és gazdasági társaságok ügyvezetőit,

6. azokat a személyeket, akiknek a jelenléte az előterjesztés tárgyalásánál az előterjesztő megítélése szerint szükséges,

7. a választókerület országgyűlési képviselőjét,

8. a városi rendőrkapitányt,

9. a honvédség helyőrségi parancsnokát,

10. a Csongrád-Csanád Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Szentesi Katasztrófavédelmi Kirendeltségének vezetőjét,

11. a Szentesi Hivatásos Tűzoltóparancsnokság vezetőjét,

12. Szentes város díszpolgárait,

13.5 a Szentesi Polgármesteri Hivatal vezető köztisztviselőit,

14. a Szentesi Járási Hivatal vezetőjét,

15. a települési nemzetiségi önkormányzat elnökét,

16. Szentesen működő szakszervezetek, érdekképviseletek városi szintű vezetőit, koordinátorait,

17. az önkormányzat állandó könyvvizsgálóját,

18. az önkormányzat belső ellenőrét,

19. a helyi médiák tudósítóit

20.6 a Szentes Városi Diákönkormányzat képviselőjét

(2) A meghívottak részt vehetnek az (1) bekezdés 19. pontjában megjelöltek kivételével – tanácskozási joggal – összesen 5 perces időkeretű hozzászólással a képviselő-testület ülésén.

A napirend megállapítása

20. § (1) A képviselő-testület az előterjesztett napirendi javaslat elfogadásáról vita nélkül dönt.

(2) Napirendi pont tárgyalásának elhalasztására az előterjesztő és bármely képviselő tehet ügyrendi javaslatot. A javaslat elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül dönt.

(3) A képviselő-testület a napirendi pontokat az elfogadott sorrend szerint tárgyalja.

21. § A napirend összeállítása az alábbi sorrend szerint történik:

a) tájékoztató az előző testületi ülés óta történt fontosabb eseményekről,

b) munkatervben szereplő napirendi pontok,

c) egyéb előterjesztések,

d) interpellációkra adott válasz, interpellációk.

22. § (1)7 Halasztást nem tűrő ügyben, melyben a döntéshozatal elmaradása hátrányt jelentene az Önkormányzat számára sürgősségi indítványt lehet benyújtani írásban rövid indokolással legkésőbb az ülést megelőző napon, melyet a polgármesterhez kell eljuttatni. Sürgősségi indítványt a 16. § (2) bekezdésben meghatározott személyek nyújthatnak be.

(2) A sürgősség elfogadásáról a testület vita nélkül minősített többséggel határoz.

A Képviselő-testület ülésének vezetése

23. § A Képviselő-testület ülését a polgármester, a polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester, mindkettejük akadályoztatása, valamint a polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége esetén a Jogi és Ügyrendi Bizottság elnöke (továbbiakban: ülésvezető) vezeti.

24. § Az ülésvezető feladatai és jogosítványai:

a) megállapítja /figyelemmel kíséri/ a határozatképességet, megnyitja /berekeszti/ az ülést,

b) tájékoztatást ad a két ülés közötti eseményekről,

c) előterjeszti a napirendi javaslatot. A napirendi javaslattal kapcsolatban bármely képviselő indokolás nélkül indítványt terjeszthet elő újabb napirendi pont felvétele, egyes napirendi pontok összekapcsolása vagy szétválasztása, illetve egyes előterjesztéseknek a napirendről való levétele tárgyában. A napirendre tett javaslat, illetve az indítványok felett a képviselő-testület vita nélkül határoz,

d) a bizottsági vélemények esetében, ha azok konkrét javaslatot tartalmaznak, a bizottságok elnökeinek megadja a szót, kérdésfeltevésre ad lehetőséget, majd megnyitja, vezeti, majd lezárja a vitát, szavazásra bocsátja a döntési javaslatot,

e) a hosszúra nyúlt vita lezárása érdekében indítványozza a hozzászólások időtartamának korlátozását vagy a vita lezárását,

f) figyelmezteti a hozzászólót, ha mondanivalója eltér a tárgyalt témától. A figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót. A szómegvonás kivételes jog, amellyel csak rendkívüli esetben élhet, annak következményeként az illető ugyanazon ügyben ismételten nem szólalhat fel. Amennyiben a képviselő a vitában személyes érintettség okán szólni kíván, részére a hozzászólás lehetőségét biztosítani kell,

g) tárgyalási szünetet rendelhet el a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor: az ülést meghatározott időre félbeszakítja vagy berekeszti és bejelenti az ülés összehívásának idejét) biztosítja az ülés zavartalan rendjét, rendre utasíthatja vagy ismételt figyelmeztetés után kiutasíthatja azt, aki az üléshez méltatlan magatartást tanúsít.

Az interpelláció szabályai

25. § (1) A képviselők a polgármesterhez, alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez, valamint a jegyzőhöz önkormányzati feladatkörükbe tartozó ügyekben interpellációt terjeszthetnek elő.

(2) Az interpelláció olyan írásban - kivételes esetben szóban - benyújtott felvilágosítás kérés, melynek tárgya szoros kapcsolatban kell, hogy álljon az önkormányzat hatáskörébe tartozó feladatok ellátásával.

(3) Az interpellációt a polgármesternél – legkésőbb 8 nappal az ülés előtt – írásban, kivételesen a testületi ülésen szóban lehet előterjeszteni.

(4) Az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel, egyéb esetben írásban a soron következő munkatervi ülésen kell a választ megadni.

(5) Az ülésen az interpelláló képviselő nyilatkozik az interpellációra adott válasz elfogadásáról. Ha az interpelláló a választ nem fogadja el, arról a testület vita nélkül, többségi szavazással határoz.

(6) Ha az interpelláló képviselő az ülésről igazoltan van távol, abban az esetben a következő munkaterv szerinti ülésen dönt a válasz elfogadásáról. Amennyiben a képviselő az ülésen igazolatlanul nem jelenik meg, úgy a válasz elfogadásáról a testület vita nélkül, többségi szavazással határoz.

(7) Ha a testület a választ nem fogadja el, elrendeli az interpelláció tárgyának részletes kivizsgálását, amelyben az interpelláló képviselő köteles részt venni. A részletes kivizsgálás eredményéről a testületet az ügy kivizsgálását követő legkorábbi munkatervi ülésen tájékoztatni kell.

A vita és a döntéshozatal módja

26. § (1) Az egyes napirendi pontok tárgyalását megelőzően legfeljebb 3 percben ismertetendő az előterjesztés lényege. Ennek megtételére az előterjesztő vagy az általa kijelölt témafelelős és a tárgy szerint illetékes bizottság elnöke jogosult.

(2) A szóbeli kiegészítésnek az írásbeli előterjesztéshez képest új információkat és az előterjesztés lényegét kell tartalmaznia.

27. § (1) ) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők kérdéseket intézhetnek.

(2) Ha az előterjesztés vitája során ugyanazon személy ugyanazon napirendi ponttal kapcsolatosan másodszor jelentkezik szólásra, az ülésvezető a második hozzászólását 5 percre korlátozhatja. Ha ugyanazon személy ugyanazon napirendi ponttal kapcsolatosan esetlegesen harmadszor jelentkezik szólásra, az ülésvezető harmadik hozzászólásának időtartamát 2 percre korlátozhatja.

(3) A vita lezárása után személyes megjegyzésre legfeljebb 2 perc időtartamra szót kell adni annak, aki a vitában elhangzott, ellene szóló megjegyzést kívánja elhárítani vagy a felszólalásával kapcsolatos félreértést kívánja eloszlatni.

28. § Szavazás előtt a napirendi pont vitáját az előterjesztő vagy az ülésvezető összefoglalhatja és véleményt nyilváníthat a döntési javaslathoz elhangzott indítványokról.

29. § Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként a módosító indítványokat – akként, hogy elsőként az utolsó módosító indítványt -, majd az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra.A módosító indítvány elfogadásához olyan szavazati arány szükséges, amilyen szavazati arány az eredeti javaslat elfogadásához kell.

30. § (1) A határozat meghozatalához a jelen lévő képviselők több mint felének egybehangzó szavazata szükséges /egyszerű többség/.

(2) A megválasztott képviselők több mint felének egybehangzó szavazata szükséges (minősített többség) a Mötv. 50. §-ában foglaltakon túl az alábbiakkal kapcsolatos döntésekhez:

a) alapítványhoz való csatlakozás,

b) belföldi önkormányzattal való együttműködés,

c) gazdasági társaság alapításához, illetve abban való részvételhez, gazdasági társaságból való kilépéshez, illetve gazdasági társaság megszüntetéséhez,

d) a sürgősségi indítvány elfogadásához,

e) fegyelmi ügyben,

f) helyi közügy megoldásának vállalásához, vagy arról történő lemondáshoz,

g) díszpolgári cím adományozásához és visszavonásához,

h) közterület és létesítmény elnevezéséhez, emlékmű állításához,

i) településrendezési terv jóváhagyásához,

j) kötvénykibocsátáshoz,

k) a munkabér kifizetés teljesítéséhez szükséges hitel kivételével 10 millió Ft-ot meghaladó hitelfelvételhez,

l) helyi népszavazás kiírásához,

m) név szerinti szavazáshoz,

n) amit törvény vagy önkormányzati rendelet minősített többség meglétéhez köt.

31. § (1) A nyílt szavazás elsősorban szavazatszámláló géppel, az „igen”, „nem”, „tartózkodom” gomb megnyomásával, vagy kézfelemeléssel történik. Ha a szavazás kézfelemeléssel történt, a szavazatokat a polgármester számlálja össze. Kézfelemeléssel történő szavazás esetén az ülésvezetőnek először az igen, majd a nem, végül a tartózkodó álláspontra vonatkozóan kell a képviselőket a szavazásra felszólítani. Kétség esetén a szavazást kézfelemeléssel meg kell ismételni.

(2) A Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja szerinti esetekben a polgármester, alpolgármester, bármelyik önkormányzati képviselő, a jegyző és az érintett is indítványozhatja zárt ülés elrendelését. A javaslat elfogadásáról minősített többséggel a Képviselő-testület dönt.

32. § A képviselő-testület a Mötv. 48. § szerintiek indítványára minősített többséggel név szerinti szavazást rendelhet el. A név szerinti szavazás alkalmával a polgármester a jelenléti ív alapján a képviselőket abc sorrendben, személy szerint szólítja és mindegyik képviselő a nevének elhangzása után hangosan adja le szavazatát. A képviselő által adott választ /igen, nem, tartózkodom/ a jegyző a névsorban rögzíti.

33. § (1) A képviselő-testület

a) törvény által előírt esetekben titkos szavazást tart,

b) a Mötv. 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben titkos szavazást tarthat.

(2) Titkos szavazás tartására bármely képviselő javaslatot tehet. A képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.

(3) A szavazás lebonyolítását és eredményének megállapítását a Jogi és Ügyrendi Bizottság 3 képviselő tagjából létrejövő bizottság végzi, amit a képviselő-testület szavazással erősít meg.

(4)8 A titkos szavazás úgy történik, hogy az eldöntendő kérdést (választás esetén a javasolt személyeket ABC sorrendben) a szavazólapra fel kell írni. A szavazás a Szentesi Polgármesteri Hivatal hivatalos bélyegzőlenyomatával ellátott szavazólapon és urna igénybevételével történik. Érvényesen szavazni a kérdés vagy a név alatti „igen”, „nem”, „tartózkodom” szó mellett elhelyezett körben, golyóstollal írt, két egymást metsző vonallal lehet.

(5) Érvénytelen a szavazólap:

a) ha nem a hivatalos szavazólapon történt a szavazás,

b) ha nincs lebélyegezve,

c) ha kitöltése ceruzával történt,

d) ha egy válasz adható és több válasz került bejelölésre,

e) ha a szavazólapon nem kerül válasz bejelölésre.

(6) A lebonyolított titkos szavazásról a szavazatszámláló bizottság külön jegyzőkönyvet készít, amely tartalmazza:

a) a szavazás helyét és napját, a szavazás kezdetét és végét,

b) a szavazásra bocsátott kérdés(ek) meghatározását,

c) a szavazatszámláló bizottság elnökének, tagjainak nevét,

d) a kiadott szavazólapok számát,

e) az urnában levő szavazólapok számát, a szavazatok megoszlását, a szavazás eredményét,

f) a szavazás során felmerült észrevételeket, körülményeket,

g) a bizottsági tagok aláírását.

(7) A szavazásról készült jegyzőkönyv a képviselő-testületi ülésről készült jegyzőkönyv 1-2. példányának elválaszthatatlan mellékletét képezi.

A képviselő-testület döntései

34. § (1) A képviselő-testület:

a) rendeletet alkot vagy

b) határozatot hoz.

(2) A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott határozat nélkül dönt:

a) az ügyrendi kérdésekről

b) - a képviselői interpellációra és a kérdésre adott válasz

c) - tájékoztató anyag

d) - sürgősségi indítvány

elfogadásáról.

35. § (1) A képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a testület döntését, valamint a végrehajtás határidejét és felelősét, továbbá ha a határozat végrehajtásának pénzügyi vonzata van, annak összegét és forrását.

(2) A képviselő-testület hatósági határozataira – a Mötv.-ben foglalt eltérésekkel – a közigazgatási hatósági eljárás általános szabályait kell alkalmazni.

(3) A bonyolultabb, több módosító indítványról, valamint a szóban tett javaslatról hozott döntés szó szerinti megfogalmazásának idejére az ülésvezető az ülést felfüggesztheti.

36. § (1) A képviselő-testület által alkotott rendeletek jelölése: Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének ……./a rendelet sorszáma/ …./évszám/……./kihirdetés dátuma/ önkormányzati rendelete a ……………../tárgy megjelölése -ról/ről toldattal/

(2) A határozatok jelölése: a határozat sorszáma /dátum.

(3) A rendeletet és a határozatot a naptári év elejétől kezdődően, folyamatosan kell számozni.

Rendeletalkotás

37. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) a települési képviselő,

b) a képviselő-testület bizottsága,

c) a polgármester,

d) az alpolgármester,

e) a jegyző,

f) az aláírásgyűjtéssel a város választópolgárainak 5 %-a,

g) a szabályozandó tárgykörben érintett érdekképviseleti szerv- a nemzetiségi önkormányzat az adott nemzetiséget érintő ügyben.

(2) A rendelet-tervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik a Jogi és Ügyrendi Bizottság, valamint a tárgy szerint illetékes más bizottság közreműködésével.

(3) Biztosítani kell, hogy az állampolgárok működjenek közre az életviszonyaikat érintő jogszabályok előkészítésében és megalkotásában. Ennek érdekében a testület az egyes rendelet-tervezetek megvitatása előtt lakossági fórumot tarthat és közzé teheti Szentes város honlapján.

(4) A Képviselő-testület által megalkotott önkormányzati rendeletet és a Képviselő-testület által hozott normatív határozatot ki kell hirdetni, a számozott határozatokat pedig jegyzőkönyvi kivonat formájában az érdekelteknek meg kell küldeni.

(5) A megalkotott rendeletek és normatív határozatok kihirdetéséről, az egyéb határozatok közléséről, a rendeletek, határozatok nyilvántartásáról, folyamatos karbantartásáról a jegyző gondoskodik és szükség esetén kezdeményezi a rendeletek módosítását, hatályon kívül helyezését.

(6) Az önkormányzati rendelet kihirdetése a szabályszerűen megalkotott, a polgármester és a jegyző által aláírt rendelet teljes szövegének az önkormányzati hirdetőtáblán 15 napra történő kifüggesztéssel történik. A kihirdetésről a jegyző köteles gondoskodni.

(7) A megalkotott rendeletet fel kell töltetni a Nemzeti Jogszabálytárba, meg kell jelentetni a város honlapján és meg kell küldeni az érdekelteknek.

38. § A Képviselő-testület üléséről hang- és képfelvétel készül.

39. § (1) A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvének elkészíttetéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A jegyzőkönyv tartalmi követelményei:

a) jegyzőkönyvnek alkalmasnak kell lennie a képviselő-testület törvényes működésének megítélésére:

aa) megfelelően dokumentálnia kell a képviselő-testületi döntéseket, illetve a döntéseket kialakító, befolyásoló körülményeket,

ab) terjedelme és tartalma lényegbevágó legyen.

b) az ülés megnyitásának tényét,

c) a napirendi pontok tárgyalásánál a jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:

ca) a napirend tárgyát,

cb) szóbeli előterjesztés esetén annak lényegét, a határozati javaslatot pedig teljes egészében,

cc) a témafelelőshöz intézett kérdések lényegét és a kérdésre adott válaszokat,

cd) ha a kérdésre adott válasz az előterjesztésben foglaltaktól lényegesen eltérő adatokat tartalmaz, a válasz erre vonatkozó részét szó szerint,

ce) a hozzászólások lényegét,

cf) az ülésvezetői összefoglaló lényegét,

cg) a határozati javaslatok feletti szavazás eredményét, pontosan feltüntetve a határozat mellett és ellen leadott szavazatok, valamint a tartózkodók számát,

ch) név szerinti szavazás esetén a képviselők nevét és azt, hogy mire szavaztak,

ci) a hozott határozat számát, teljes szövegét,

cj) a megalkotott rendelet számát, teljes szövegét,

ck) interpellációk, bejelentések esetén az interpelláló /bejelentő/ nevét, az interpelláció lényegét, a válaszadó nevét, valamint a Képviselő-testületnek az interpelláció kapcsán hozott döntését,

d) Az ülés befejezésével kapcsolatban a jegyzőkönyv a következőket tartalmazza:

da) az ülés bezárásának tényét, időpontját,

db) a polgármester és a jegyző aláírását.

(3) A Képviselő-testület egyszerű többséggel bármely képviselőnek az adott ülésen tett indítványára dönthet arról, hogy

a) valamely hozzászólás vagy

b) a határozathozatal során kisebbségben maradt képviselők véleménye szó szerint kerüljön a jegyzőkönyvbe.

(4) A jegyzőkönyv mellékletei:

a) a meghívó,

b) a jelenléti ív,

c) a megtárgyalt előterjesztések,

d) a jegyzőkönyvben nem részletezett rendelet,

e) az írásban benyújtott hozzászólások,

f) egyéb írásos indítványok.

(5)9 A jegyzőkönyv eredeti példányát a mellékleteivel együtt a Szentesi Polgármesteri Hivatal kezeli.

(6)10 A jegyzőkönyvet – a zárt ülésről készült jegyzőkönyv kivételével – és mellékleteit a Szentesi Polgármesteri Hivatalban, az önkormányzat honlapján hozzáférhetővé kell tenni.

(7) A jegyzőkönyvet a zárt ülésről készült jegyzőkönyvvel, annak mellékleteivel és előterjesztéseivel együtt fel kell tölteni a Nemzeti Jogszabálytár Törvényességi Felügyelet Írásbeli Kapcsolattartás moduljára.

A bizottságok

40. § (1) A Képviselő-testület bizottságai - feladatkörükben - előkészítő, véleményező, javaslattevő, ellenőrző feladatokat ellátó – a Képviselő-testület által önkormányzati ügyekben döntési jogkörrel felruházható – egymással mellérendeltségi viszonyban álló, választott testületi szervek.

(2) A Képviselő-testület állandó és ideiglenes bizottságot hozhat létre. A Képviselő-testület fontosabb önkormányzati feladatkörökkel, közszolgáltatásokkal kapcsolatos feladatokra állandó bizottságokat hoz létre.

(3) A Képviselő-testület az ideiglenes bizottságot meghatározott időre vagy feladat elvégzésére hozza létre, amely ezt követően automatikusan megszűnik. Az ideiglenes bizottság működésére az állandó bizottságra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.

41. § (1) A bizottságok létszámát és személyi összetételét a bizottsági munka hatékonyságának szempontjai határozzák meg. A Képviselő-testület által létrehozott állandó bizottságok elnevezését, feladatait, tagjainak számát a 4. melléklet tartalmazza.

(2) A gazdasági érdek-képviseleti szervek, továbbá a Civil Tanács a Képviselő-testület által létrehozott állandó bizottságokhoz tanácskozási joggal képviselőket delegálhatnak. Részükre az ülésekre meghívót kell küldeni és a nyilvános ülések előterjesztéseit elektronikusan elérhetővé kell tenni.

42. § (1) A bizottságok működésének főbb részletszabályait a Szervezeti és Működési Szabályzat rendelkezéseivel összhangban a bizottságok az ügyrendjükben állapíthatják meg. A bizottság az ügyrendjét maga készíti és fogadja el, legkésőbb a megalakulását követő 30. napig.

(2) A bizottság feladatkörébe utalt ügyekben a Képviselő-testülethez csak a bizottság által tárgyalt előterjesztés nyújtható be.

43. § (1) A nem képviselő-testületi előterjesztést tárgyaló ülést is az elnök hívja össze úgy, hogy az érdekeltek a meghívót és az előterjesztéseket legalább az ülést megelőző 2 munkanappal előbb kézhez kapják. Kötelező a bizottság összehívása, ha azt a polgármester indítványozza.

(2) A bizottságok elnökei megállapodhatnak adott téma együttes ülés keretében történő megtárgyalásáról.

(3) A bizottsági ülés akkor határozatképes, ha azon a megválasztott bizottság tagjainak több mint a fele jelen van.

(4) A bizottság tagja a bizottság ülésein köteles részt venni. Amennyiben az éves bizottsági ülések számának 50 %-án nem vett részt, úgy a bizottság elnökének javaslata alapján a Képviselő-testület állást foglal a bizottsági tagság megszüntetéséről.

(5) A bizottság konkrét témakörben külső szakértőket is igénybe vehet. A szakértők megbízásáról és a szakértői díj elszámolásáról a bizottság elnökének javaslata alapján a jegyző gondoskodik.

(6) A bizottsági ülések időpontjáról, a tárgyalandó napirendről a polgármestert, alpolgármestert, valamint a jegyzőt legalább 2 munkanappal korábban értesíteni kell.

(7) A jegyző a bizottsági ülésről való távolmaradása esetén gondoskodik helyettesítéséről.

44. § (1) A bizottság feladat- és hatáskörébe tartozó kérdésekben egyszerű szótöbbséggel dönt.

(2) A bizottság hatósági jogkörében – a Mötv.-ben foglalt eltérésekkel – a közigazgatási hatósági eljárás általános szabályai, az átruházott hatáskör gyakorlása során pedig a Szervezeti és Működési Szabályzat szabálya szerinti határozati formában hozza meg döntését.

(3) A bizottság a Képviselő-testület feladat- és hatáskörébe tartozó téma előkészítése alkalmával állásfoglalást alakít ki.

(4) Két vagy több bizottság között keletkezett feladat- vagy hatásköri összeütközés esetén a képviselő-testület állásfoglalása az irányadó.

(5) A bizottság ülésén megfogalmazott kisebbségi véleményt a képviselő-testületi ülésen – amennyiben ezt a kisebbségben maradó kéri - ismertetni kell.

(6) A bizottság döntésének kiadmányozója a jegyzőkönyvvezető.

(7)11 A bizottsági döntések végrehajtásáról, továbbá a működésükhöz szükséges szakmai, technikai és adminisztrációs feltételek biztosításáról a jegyző – a Szentesi Polgármesteri Hivatal útján – gondoskodik.

45. § (1) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül, melyet a bizottság elnöke és egy bizottsági tag ír alá.

(2) A bizottság tevékenységéről választási ciklusonként egy alkalommal beszámol a Képviselő-testületnek.

A polgármester

46. § (1) A polgármester a választópolgárok által megválasztott, sajátos közszolgálati jogviszonyban álló tisztségviselő.

(2) A polgármester megbízatását főállásban látja el.

47. § (1) A polgármester önkormányzattal kapcsolatos feladatait a Mötv., más törvények, valamint a Szervezeti és Működési Szabályzat foglalja magába.

(2) A polgármester feladatai az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően a Képviselő-testülettel, annak szerveivel kapcsolatban a Képviselő-testület által elfogadott munkaterv céljaival összhangban a következők:

a) biztosítja a Képviselő-testület demokratikus működését széles nyilvánosság mellett,

b) segíti a települési képviselők munkáját,

c) biztosítja a bizottságok jogainak és kötelességeinek érvényesülését,

d) meghatározza a jegyző feladatait a Képviselő-testület működésével összefüggésben,

e) elősegíti a lakosság önkormányzati feladatokban való közreműködését,

f) fogadóórát tart,

g) ápolja az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatait,

h) figyelemmel kíséri az állami vagy egyházi fenntartásban működő szentesi intézmények munkáját, segíti az önkormányzat és a fenntartó szervezetek együttműködését,

i) elősegíti a lakosság és a közvélemény széleskörű tájékoztatását az önkormányzat céljairól,

j) javaslatot tesz Szentes Város Önkormányzata többségi tulajdoni érdekeltségébe lévő társaságai ügyvezetőinek javadalmazására.

Az alpolgármester

48. § (1) A Képviselő-testület a Mötv. 74. § (1) bekezdésében foglaltak alapján egy főállású alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester

a) teljesíti a Képviselő-testülettől és a polgármestertől önkormányzati ügyekben kapott megbízatásokat és azokról beszámol,

b) a polgármester megbízása alapján képviseli az önkormányzatot.

A tanácsnok

49. § (1) Tanácsnok által ellátandó feladatok különösen a népjóléti, a szociális, a szolgáltatási, a közbeszerzési, a kommunális, a környezetvédelmi, a vállalkozásfejlesztési, gazdaságélénkítési a kulturális és a nemzetközi kapcsolatokkal összefüggő önkormányzati feladatkörön belül jelölhetők ki.

(2) Az egyes tanácsnokok által felügyelt ügykörökben a Képviselő-testület elé csak az érintett tanácsnok ellenjegyzésével tehető előterjesztés.

(3) A tanácsnok köteles az általa felügyelt ügykörben tapasztalatairól a Képviselő-testületet félévente tájékoztatni, szükség esetén intézkedést kezdeményezni.

(4) A tanácsnok ügykörében kezdeményezett képviselő-testületi intézkedést a Képviselő-testület soron következő ülésének napirendjére fel kell venni.

50. § A Képviselő-testület a tanácsnok részére képviselői juttatásán felül – az általa végzett tevékenység arányában – külön rendeletben meghatározott mértékű havi tiszteletdíjat állapíthat meg.

51. § A polgármesteri (alpolgármesteri) és a tanácsnoki tisztség egyszemélyi ellátása összeférhetetlen.

A jegyző

52. § A polgármester a jegyzőt pályázat alapján határozatlan időre nevezi ki, feladatait a Mötv. 81. §-a rögzíti. A jegyzőt akadályoztatása esetén az aljegyző helyettesíti.

53. § (1) A jegyző feladatai a Mötv. 53. § (1) bekezdés k) pontjában és 81. § (3) bekezdéseiben foglaltakon túl az alábbiak:

a) a polgármester útmutatásával előkészíti a Képviselő-testület és a bizottság elé kerülő előterjesztéseket, állást foglal azok jogszerűsége tekintetében,

b) állást foglal a polgármester, az alpolgármester és a bizottsági elnökök kérésére jogértelmezési kérdésekben,

c) igény szerint tájékoztatja a Képviselő-testületet a hivatal munkájáról,

d)12 a Szentesi Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendjéhez igazodóan fogadónapokat tart,

e) javaslatot tesz az önkormányzat döntéseinek felülvizsgálatára,

f) rendszeres tájékoztatást ad a polgármesternek, alpolgármesternek a Képviselő-testületnek, a bizottságoknak az önkormányzat munkáját érintő változásokról,

g) gondoskodik a Szervezeti és Működési Szabályzat függelékeinek naprakészen tartásáról,

h) a képviselő-testület ülésén napirendi pontonként ismerteti a bizottsági véleményeket.

(2)13 A jegyző ellátja az 54. §-ban rögzített feladatokat is.

(3)14 A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a jegyző és aljegyző tartós akadályoztatása esetére legfeljebb 6 hónap időtartamra Szentes Város Polgármestere a Szentesi Polgármesteri Hivatal állományában lévő köztisztviselők közül kijelöli a jegyzői feladatokat ideiglenesen ellátó köztisztviselőt.

A Szentesi Polgármesteri Hivatal15

54. § (1)16 A Mötv. 84 §-a alapján Szentes város igazgatási feladatai ellátására Polgármesteri Hivatalt (továbbiakban: Hivatal) alakított és tart fenn. A Szentesi Polgármesteri Hivatal alapító okiratát Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a 145/2024. (XI. 28.) számú határozatával 2025. január 01. napjától kezdődő hatállyal fogadta el.

(2)17 A Hivatal elnevezése: Szentesi Polgármesteri Hivatal, melynek székhelye: 6600 Szentes, Kossuth tér 6.

(3) A Hivatal feladata az önkormányzatok működésével, valamint az közigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátása, a törvényesség betartása, a képviselő-testület döntéseinek végrehajtása az állampolgári jogok érvényesülésének biztosítása.

(4) A Hivatal segíti a képviselő-testületek és bizottságaik, valamint a nemzetiségi önkormányzat munkáját.

(5) A Hivatal egyes Irodáinak belső tagozódását és létszámát az optimális feladat-ellátást szem előtt tartva a jegyző a polgármesterrel egyetértésben a képviselő-testület határozata alapján állapítja meg.

A lakossággal való kapcsolati formák

55. § (1) A Képviselő-testület – a költségvetésben meghatározott összeg erejéig – anyagilag is támogatja a lakossági önszerveződő közösségek tevékenységét, a közösségekkel együttműködik.

(2) A lakossággal történő együttműködés különösen:

a) a közmeghallgatás

aa) a közmeghallgatás a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen megszólalási lehetőségét, a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonását szolgálja,

ab) a Képviselő-testület munkatervében meghatározott időpontban – évente legalább egy – előre meghirdetett közmeghallgatást tart,

ac) a közmeghallgatásról a kitűzött időpont előtt a polgármester a város honlapján értesíti a város lakosságát,

ad) az értesítés tartalmazza a közmeghallgatás helyét, időpontját,

ae) a közmeghallgatáson egy-egy felszólalás időtartama legfeljebb 5 perc,

af) amennyiben a felvetett kérdésre, javaslatra a közmeghallgatáson érdemi válasz nem adható, a szükséges intézkedésről, vizsgálatról érdemi választ 15 napon belül írásban kell megadni,

b) a képviselői fogadóóra,

c) a polgármesteri, alpolgármesteri fogadóóra,

d) a lakossági fórum.

(3) A lakossággal való élő és szorosabb kapcsolattartást szolgálják a helyi médiumok, az önkormányzat honlapja.

(4) A lakosság önszerveződő közösségeivel – a civil szervezetekkel – történő együttműködés, támogatás érdekében az önkormányzat civil referensi részmunkakört tart fenn. Az azt betöltő személy feladata a civil szervezeti ügyek intézésének elősegítése.

Az önkormányzat társulása

56. § (1) A Képviselő-testület önkormányzati és hatósági feladatainak hatékonyabb és gazdaságosabb ellátása érdekében részt vesz a Dél-kelet Alföld Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer Önkormányzati Társulásban, melynek feladata: Dél-alföldi Régió hulladékgazdálkodás szervezése, fejlesztése.

(2) A Képviselő-testület által a társulásra ruházott feladat- és hatásköröket a társulási megállapodás tartalmazza.

(3) A Képviselő-testület a társulás tevékenységét a polgármester által – a külön jogszabályban meghatározottak szerint – előterjesztett beszámolón keresztül kíséri figyelemmel.

Nemzetiségi önkormányzatok működési feltételeinek biztosítása

57. § Az Önkormányzat a nemzetiségek jogairól szóló törvény által előírt működési és feladat ellátási feltételeket a helyi nemzetiségi önkormányzattal megkötött megállapodás révén és keretén belül teljesíti, így különösen a helyiséghasználatot; a helyi nemzetiségi önkormányzat működésének személyi és tárgyi feltételeit; a nyilvántartási, iratkezelési, sokszorosítási, postázási feladatokat és költségeket; az Önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetésével kapcsolatos együttműködési kötelezettségeket; a helyi nemzetiségi önkormányzat kötelezettségvállalási szabályait és az Önkormányzat azokkal kapcsolatos feladatait; a helyi nemzetiségi önkormányzat működési feltételeinek és gazdálkodásának eljárási és dokumentációs szabályait, valamint az ezekkel kapcsolatos adatszolgáltatási feladatokat, szabályokat és felelősségi köröket.

A polgármester szakmai kabinetje

58. § (1) A polgármester Szentes város elismert szaktekintélyeit jelentős döntések előkészítésére felkérheti Szakmai Kabinetben történő részvételre.

(2) A kabinetet a polgármester saját hatáskörben, szuverén módon működtetheti.

(3) A kabinetbe felkért, abban résztvevő személyeket ezért díjazás nem illeti meg.

Adófizetők konzultatív testülete

59. § (1) A Képviselő-testület a polgármester javaslata alapján Szentes város adófizetőinek erre felkért képviselőiből konzultatív testületet hozhat létre.

(2) A konzultatív testület a befizetett adók felhasználásának fő területeire, a nagyobb jelentőségű ügyekre történő felhasználásra tehet javaslatot, melyet - szükség szerint - a képviselő-testület elé terjeszthet.

(3) A konzultatív testület létszáma maximum 10 fő lehet, melyből a „kis-adózóknak” és a „nagyadózóknak” is kell lenni képviselőjének.

(4) A konzultatív testület tagjai maguk közül képviselőt választanak, akit a releváns képviselő-testületi ülésre, bizottsági ülésekre tanácskozási joggal meg kell hívni.

Szentes Városi Diákönkormányzat18

59/A. § (1) Szentes városban demokratikusan választott diákönkormányzat működik.

(2) A Képviselő-testület és bizottságai, a tisztségviselők támogatják a diákönkormányzat tevékenységét.

(3) A diákönkormányzat polgármestere állandó meghívott a Képviselő-testület, valamint a Városrendezési, -fejlesztési és Idegenforgalmi Bizottság és a Művelődési, Oktatási, Ifjúsági és Sportbizottság üléseire véleményezési és kérdésfeltevési joggal minden, az ifjúságot és diákságot érintő ügyben.

Záró rendelkezések

60. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszíti az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XII.6.) önkormányzati rendelet.

(3) A Szervezeti és Működési Szabályzat megküldendő

a) a települési képviselőknek,

b) a nem képviselő bizottsági tagoknak,

c) továbbá mindenki számára elérhetővé kell tenni az Önkormányzat honlapján.

1. melléklet a 15/2024. (XI. 29.) önkormányzati rendelethez

Szentes Város Önkormányzata gazdálkodó szervei

1. Intézmények

1.1. Szentes Város Gondozási Központja

1.2. Dr. Sipos Ferenc Parkerdő Otthon

1.3. Szentesi Intézmények Gazdasági Szervezete

1.4. Szentesi Felsőpárti Óvoda

1.5. Szentesi Központi Óvoda

1.6. Szentesi Családsegítő Központ

1.7. Szentes Város Önkormányzata Bölcsődéje

1.8. Hajléktalan Segítő Központ

1.9. Szentesi Művelődési Központ

1.10. Koszta József Múzeum

1.11.19 Szentesi Polgármesteri Hivatal

1.12. Szentes Város Önkormányzatának Sportközpontja

1.13. Szentes Városi Könyvtár

2. Gazdasági társaságok

2.1. Szentes Városi Szolgáltató Kft.

2.2. Szentes Energia Kft.

2.3. Szentesi Sport- és Üdülőközpont Nkft.

2.4. Szentes Városellátó Nkft.

2.5. Szentesi Élet Kft

2. melléklet a 15/2024. (XI. 29.) önkormányzati rendelethez

Szentes Város Önkormányzata önként vállalt feladatai

1. Dr. Sipos Ferenc Parkerdő Otthon fenntartása

2. Sportközpont működtetése

3. Nemzetközi kapcsolatok fenntartása

4. Éjjeli menedékhely fenntartása

5. Átmeneti elhelyezést nyújtó ellátás (hajléktalanok átmeneti szállása) Családok Átmeneti Otthonának fenntartása

3. melléklet a 15/2024. (XI. 29.) önkormányzati rendelethez

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete által átruházott hatáskörökről

1. A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök

1.1. elrendeli a szociális és gyermekvédelmi törvényben meghatározott, alább felsorolt támogatások jogosulatlan felvétele esetén annak visszafizetését vagy ez alól felmentést ad.

1.2. települési támogatás keretén belül

1.2.1. rendkívüli települési támogatást nyújt

1.2.2. dönt a temetési segélyről

1.2.3. lakásfenntartási támogatást nyújt

1.2.4. dönt a gyógyszer támogatásról

1.2.5. adósságcsökkentési támogatást nyújt

1.3. elrendeli a köztemetést

1.4. gyakorolja a helyi rendeletben meghatározott hatásköreit

1.5. szükség esetén dönt a képviselők, bizottsági tagok tiszteletdíjának csökkentéséről vagy megvonásáról

1.6. engedélyezi Szentes város közterületeinek használatát

1.7. dönt az önkormányzati ösztöndíjról

2. A Képviselő-testület által a Művelődési, Oktatási, Ifjúsági és Sportbizottságra átruházott hatáskörök

2.1.20 Jóváhagyja a Szentesi Felsőpárti Óvoda és a Szentesi Központi Óvoda szervezeti és működési szabályzatát, a pedagógiai programot. A házirend és az éves munkaterv azon rendelkezéseinek hatálybalépéséhez, amelyekből a fenntartóra többletkötelezettség hárul a fenntartó egyetértése szükséges.

2.2. Dönt városi pedagógusnapi ünnepségeken kitüntetendő személyekről a helyi rendeletben megfogalmazott szempontok alapján.

2.3. Jóváhagyja a Szentesi Művelődési Központ, a Koszta József Múzeum és a Szentes Városi Könyvtár éves munkatervét, szervezeti és működési szabályzatát, továbbá az előző éves munkájáról szóló beszámolót.

2.4. Jóváhagyja a Szentesi Művelődési Központ helyiséghasználatának, eszközhasználatának térítésmentes biztosítását a Szentesi Művelődési Központ javaslata alapján.

2.5. A Képviselő-testület által elfogadott költségvetési rendeletben jóváhagyott kiadási előirányzat mértékéig pályázati rendszerben dönt a szentesi székhelyű civil szervezetek, a Szentesi Művelődési Központ szakkörei, klubjai és az önkormányzat által fenntartott köznevelési intézmények által szervezett városi, közérdekű, kulturális rendezvényeinek támogatásáról.

2.6. Jóváhagyja az önkormányzat által fenntartott Sportközpont szervezeti és működési szabályzatát.

2.7. A Képviselő-testület által elfogadott költségvetési rendeletben jóváhagyott kiadási előirányzat mértékéig pályázati rendszerben – a sportkoncepcióban és a sportrendeletben megfogalmazott szempontok alapján – dönt a sporthoz kapcsolódó működési és rendezvény támogatásokról.

2.8. A sportegyesületi igények alapján dönt – Szentes Város Önkormányzatának Sportközpontja igazgatója és a Szentesi Sport- és Üdülőközpont Nkft. ügyvezetőjének javaslatát figyelembe véve – a Sportközpontot igénybe vevő intézmények támogatott létesítményhasználatról és az uszodai támogatott vízfelület használatáról.

2.9. Dönt a sportolói ünnepségeken díjazandó sportolók és edzők kitüntetéséről, valamint a sportágában és egyesületében kimagasló sportoló címről, életmű díjról, év sportolója, év csapata, év edzője, év utánpótlás edzője díjakról.

2.10. A nemzeti értékek és hungarikumok gondozásával kapcsolatban jelentkező települési értéktári feladatok ellátása keretében dönt a helyi értéktárba történő felvételről.

3. A Képviselő-testület által a Szociális Egészségügyi és Lakásügyi Bizottságra átruházott hatáskörök

3.1. Jóváhagyja az önkormányzat által fenntartott szociális és gyermekjóléti intézmények szervezeti és működési szabályzatait, szakmai programjait, házirendjeit és ezeket évente ellenőrzi.

3.2. A gyermekjóléti intézmények, szociális intézmények és Központi Konyha működésével kapcsolatos panaszok kivizsgálása és a panaszt kiváltó okok megszüntetésére javaslattétel.

3.3. Az éves költségvetési rendeletben jóváhagyott kiadási előirányzat mértékéig dönt az egészségügyi alapellátás támogatásáról, fejlesztéséről.

3.4. Dönt a szociális bérlakások bérbeadásáról.

4. A Képviselő-testület által a Városrendezési, -fejlesztési és Idegenforgalmi Bizottságra átruházott hatáskörök

4.1. Jóváhagyja a településrendezési terv módosítására irányuló tervezési program tartalmát.

4.2. Az éves költségvetési rendeletben jóváhagyott kiadási előirányzat mértékéig dönt a járdák építéséről, járdák és önkormányzati közutak javításáról.

5.21

4. melléklet a 15/2024. (XI. 29.) önkormányzati rendelethez

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete bizottságairól és azok feladatairól
A bizottságok a Képviselő-testület és a Szentesi Polgármesteri Hivatal önkormányzati ügyekben kifejtett munkájának segítése érdekében a hatáskörükbe tartozó ügyekben kezdeményeznek, javaslatot tesznek, véleményt nyilvánítanak, részt vesznek az intézkedések kidolgozásában, felügyelik a végrehajtást, értékelik azt, és ha indokoltnak tartják, ismételt intézkedést kezdeményeznek különös tekintettel az alább felsorolt témakörökben:22

1. Jogi és Ügyrendi Bizottság (tagjainak száma: 5 fő, ebből 3 fő képviselő, 2 fő nem képviselő tag) Rövidített neve: Jogi Bizottság

1.1. önkormányzati rendelet előkészítése,

1.2. önkormányzati rendelet módosítására vonatkozó állásfoglalás,

1.3. összeférhetetlenségi és fegyelmi ügyek kivizsgálása,

1.4. véleménynyilvánítás jogi kérdésekben,

1.5. a képviselő-testület titkos szavazásainak lebonyolítása,

1.6.23 az önkormányzati képviselő és a vele közös háztartásban élő házas- vagy élettársa, valamint gyermeke vagyonnyilatkozatának, valamint a nem képviselő bizottsági tag és a vele közös háztartásban élő házas- vagy élettársa, továbbá gyermeke vagyonnyilatkozatának nyilvántartása, melynek adminisztratív feladataiban a Szentesi Polgármesteri Hivatal humánpolitikai referense működik közre,

1.7. Dr. Csergő Károly Emlékéért díj elnyerésére javaslattétel,

1.8. Szentes Város Közrendjéért és Közbiztonságáért díj elnyerésére - a mindenkori szentesi rendőrkapitány javaslata alapján - véleménynyilvánítás

2. Pénzügyi és Tulajdonosi Bizottság (tagjainak száma: 7 fő, ebből 4 fő képviselő, 3 fő nem képviselő tag ) Rövidített neve: Pénzügyi Bizottság

2.1. előkészíti Szentes Város Önkormányzat gazdasági programját, melyet a Képviselő-testület ülésére előterjeszt,

2.2. felügyeli a Képviselő-testület gazdasági programjának végrehajtását, a gazdasági program felülvizsgálatát szükség szerint, de legalább évente egyszer elvégzi. Javaslatot készít a gazdasági program módosítására a Képviselő-testület részére,

2.3. az önkormányzat költségvetési rendelet-tervezetének és a költségvetési rendeletének módosítására tett javaslat írásos véleményezése,

2.4. a költségvetési rendelet végrehajtásáról szóló éves beszámoló tervezetének szóbeli véleményezése,

2.5. a képviselő-testület elé kerülő, pénzügyi kihatású előterjesztések tervezeteinek megtárgyalása és véleményezése,

2.6. a költségvetési bevételek alakulásának – különös tekintettel a saját bevételek –, a vagyonváltozás alakulásának figyelemmel kísérése, az előidéző okok értékelése,

2.7. az alapító tulajdonos megbízásából a gazdasági társaságok ellenőrzésében való részvétel,

2.8. az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságoktól tájékoztatás kérése,

2.9. az érintett társaság ügyvezetőjének és felügyelő bizottságának előzetes értesítésével tájékozódás a társaságok tevékenységéről,

2.10. a gazdasági társaságok éves beszámolójának és az éves üzleti terv koncepciójának véleményezése,

2.11. gazdaságfejlesztési ügyek.

3. Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság (tagjainak száma: 7 fő, ebből 4 fő képviselő, 3 fő nem képviselő tag) Rövidített neve: Szociális Bizottság

3.1. a szociális és egészségügyi alapellátási intézményhálózat működésének figyelemmel kísérése és ellenőrzése,

3.2. szociális és egészségügyi ügyekben véleményezési jogával él,

3.3. az alkoholizmus és kábítószer elleni küzdelem segítése,

3.4. javaslatot tesz egészségügyi és szociális szférában önként vállalt önkormányzati közszolgáltatás megszervezésére,

3.5. rendelet-előkészítés támogatási ügyekben, lakásügyekben,

3.6. helyi rendelet módosítására vonatkozó állásfoglalás,

3.7. helyszíni szemlék lebonyolítása,

3.8. döntés a szociális bérlakások bérbeadásáról

3.9. lakhatás megvalósítást segítő támogatásokra javaslattétel a képviselő-testület döntéséhez

4. Művelődési, Oktatási, Ifjúsági és Sportbizottság (tagjainak száma: 7 fő, ebből 4 fő képviselő, 3 fő nem képviselő tag) Rövidített neve: Művelődési és Sportbizottság

4.1. véleménynyilvánítás minden olyan kérdésben, amelynek megvizsgálását, véleményezését az önkormányzat testülete vagy a bizottság indokoltnak tart, továbbá a szolgáltatást igénybe vevők részéről érkezett bejelentések vizsgálata,

4.2. véleményezés a bizottság hatáskörébe tartozó intézmények (Szentesi Művelődési Központ, Koszta József Múzeum, Szentesi Városi Könyvtár, Szentesi Központi Óvoda, Szentesi Felsőpárti Óvoda és Szentes Város Önkormányzata Sportközpontja) igazgatói állásokra benyújtott pályázatokkal kapcsolatosan,

4.3. a város kulturális ellátottságának, a művelődési feladatok végrehajtásának, a művészeti csoportok és a civil szervezetek működésének, a város sportegyesületek szakmai munkájának, valamint gyermek- és ifjúkorú lakossága helyzetének, életkörülményeinek alakulásának figyelemmel kísérése,

4.4. ifjúsági jogok érvényesülésének elősegítése a városban.

5.24 Városrendezési, -fejlesztési és Idegenforgalmi Bizottság (tagjainak száma: 7 fő, ebből 5 fő képviselő, 2 fő nem képviselő tag) Rövidített neve: Városfejlesztési Bizottság

5.1. a város településrendezési tervének módosítására irányuló javaslatokat összesíti. A javaslatokat egyezteti a Képviselő-testület gazdasági programjával, szükség szerint javaslatot tesz a gazdasági program kiegészítésére. A javaslatok alapján meghatározza a tervezési program tartalmát; melyről a Képviselő-testület döntésének előkészítése érdekében előterjesztést készít elő,

5.2. szükség szerint, de évente legalább két alkalommal összegyűjti a járdák építésére, járdák és önkormányzati közutak javítására irányuló javaslatokat, kérelmeket, ezek teljesítéséről a költségvetés e célra jóváhagyott kiadási keretei között dönt,

5.3. városképi szempontból kiemelkedő építkezések terveinek előzetes véleményezése,

5.4. közlekedési ügyek felügyelete,

5.5. közterületek és a köztemetők fenntartásának felügyelete,

5.6. a természetes környezet védelmét érintő kérdésekben vélemény nyilvánítása,

5.7. egyéb környezetvédelmi kérdésekben álláspont kialakítása,

5.8. a nem önkormányzati településfejlesztési tevékenység figyelemmel kísérése,

5.9. közreműködés az önkormányzati rendeletek előkészítésében a működési területét érintő ügyekben,

5.10. véleményezés a település belterületén a növényvédelmi feladatok ellátásában és ellenőrzésében,

5.11. véleményezés a feladatkörében a céltámogatás igénylésével kapcsolatban,

5.12. a képviselő-testület munkaprogramjának kialakításában részvétel, különös tekintettel annak a bizottság feladatkörébe tartozó részeire,

5.13. a Szentes Városi Szolgáltató Kft-n belül megalakult Városfejlesztési Csoport tevékenységének figyelemmel kísérése,

5.14. idegenforgalmi és városmarketing ügyek,

5.15. a Közbeszerzési Szabályzatban részére biztosított jogkörök gyakorolása,

5.16. véleményezi, figyelemmel kíséri a városra vonatkozó pályázatokat, egyéb fejlesztéseket az előkészítéstől a teljes megvalósulásig.

5. melléklet a 15/2024. (XI. 29.) önkormányzati rendelethez

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete által ellátandó kormányzati funkció szerint besorolt alaptevékenységekről

1

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2

011220

Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

3

013210

Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások

4

013320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

5

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

6

016010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

7

016020

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

8

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

9

022010

Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

10

041232

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

11

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

12

041236

Országos közfoglalkoztatási program

13

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

1425

042180

Állat-egészségügy (kivéve: kóbor állatokkal kapcsolatos feladatok)

15

045120

Út, autópálya építése

16

045130

Híd, alagút építése

17

045140

Városi és elővárosi közúti személyszállítás

18

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

19

047320

Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek

20

051040

Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

21

061020

Lakóépület építése

22

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

23

063080

Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

24

064010

Közvilágítás

25

066010

Zöldterület-kezelés

26

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

27

074040

Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás

28

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

29

081041

Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása

30

081042

Fogyatékossággal élők versenysport tevékenysége és támogatása

31

081043

Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása

32

081045

Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

33

082020

Színházak tevékenysége

34

082042

Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

35

082061

Múzeumi gyűjteményi tevékenység

36

082062

Múzeumi tudományos feldolgozó és publikációs tevékenység

37

082063

Múzeumi kiállítási tevékenység

38

082064

Múzeumi közművelődési, közönségkapcsolati tevékenység

39

082092

Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

40

084070

A fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások fejlesztése, működtetése

41

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

42

102050

Az időskorúak társadalmi integrációját célzó programok

43

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

44

106010

Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

45

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

46

107070

Menekültek, befogadottak, oltalmazottak ideiglenes ellátása és támogatása

1

Az 5. § (1) bekezdése a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

Az 5. § (2) bekezdése a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

3

A 16. § (2) bekezdés f) pontja a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

4

A 16. § (3) bekezdése a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

5

A 19. § (1) bekezdés 13. pontja a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

6

A 19. § (1) bekezdés 20. pontját a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (IV. 11.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

7

A 22. § (1) bekezdése a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

8

A 33. § (4) bekezdése a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

9

A 39. § (5) bekezdése a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

10

A 39. § (6) bekezdése a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

11

A 44. § (7) bekezdése a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

12

Az 53. § (1) bekezdés d) pontja a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 8. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

13

Az 53. § (2) bekezdése a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 8. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

14

Az 53. § (3) bekezdése a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 8. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

15

Az „A Szentesi Polgármesteri Hivatal” alcím címe a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.

16

Az 54. § (1) bekezdése a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

17

Az 54. § (2) bekezdése a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg. Az 54. § (2) bekezdése a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (IV. 11.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

18

A „Szentes Városi Diákönkormányzat” alcímet (59/A. §-t) a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (IV. 11.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.

19

Az 1. melléklet 1.11. pontja a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 11. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

20

A 3. melléklet 2.1. pontja a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (IV. 11.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

21

A 3. melléklet 5. pontját a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 12. §-a hatályon kívül helyezte.

22

A 4. melléklet cím szövege a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 11. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

23

A 4. melléklet 1.6. pontja a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 11. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 4. melléklet 1.6. pontja a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (IV. 11.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

24

A 4. melléklet 5. pontja a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2024. (XII. 31.) önkormányzati rendelete 11. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

25

Az 5. mellékletben foglalt táblázat 14. sora a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (IV. 11.) önkormányzati rendelete 4. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.