Nagylók Község Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2023. (XI. 23.) önkormányzati rendelete

a Nagylók Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X.28.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 11. 26- 2023. 11. 27

Nagylók Község Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2023. (XI. 23.) önkormányzati rendelete

a Nagylók Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X.28.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.11.26.

Nagylók Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A Nagylók Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X.28.) önkormányzati rendelet 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület üléseit a polgármester, az ő tartós akadályoztatása vagy a polgármesteri tisztség betöltetlensége esetén az alpolgármester, a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása, vagy a két tisztség egyidejű betöltetlensége esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze.”

(2) A Nagylók Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X.28.) önkormányzati rendelet 15. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) Az (1) bekezdés alkalmazásában a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatásának számít a nyolc összefüggő naptári napot meghaladó időtartamú, az (1) bekezdésben foglalt feladatok ellátását lehetetlenné tevő akadályoztatás vagy távollét.”

2. § (1) A Nagylók Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X.28.) önkormányzati rendelet 18. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület ülését a polgármester, az ő tartós akadályoztatása vagy a polgármesteri tisztség betöltetlensége esetén az alpolgármester, a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása, vagy a két tisztség egyidejű betöltetlensége esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke vezeti.”

(2) A Nagylók Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X.28.) önkormányzati rendelet 18. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) Az (1) bekezdés alkalmazásában a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatásának számít az öt összefüggő naptári napot meghaladó időtartamú, az (1) bekezdésben foglalt feladatok ellátását lehetetlenné tevő akadályoztatás vagy távollét.”

3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.