Földes Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2016. (III. 4.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2013. (II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2016. 03. 05- 2016. 03. 05

Földes Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2016. (III. 4.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2013. (II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról1

2016.03.05.

Földes Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2013. (II.28.) számú önkormányzati rendeletét az alábbiak szerint módosítja:

1. § A Rendelet 5. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A Képviselő-testülettől átruházott hatáskörök jegyzékét a Szabályzat 3. számú melléklete tartalmazza.

2. § A Rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„9. § (1) A Képviselő-testület rendes üléseit – főszabály szerint – az éves munkatervében meghatározott időpontokban, azaz minden hónap utolsó csütörtöki napján 15.00 órai kezdettel tartja.”

3. § A Rendelet 21. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az állandó bizottságok:
- személyi összetételét,
- az ellátandó feladataik részletes jegyzékét,
- a bizottsági állásfoglalással benyújtandó előterjesztések jegyzékét, a
Szabályzat 2. számú melléklete rögzíti.”

4. § A Rendelet 21. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A képviselő-testület a Szabályzat 2. számú mellékletében határozza meg azokat az előterjesztéseket is, amelyeket bizottság nyújt be, illetve azokat, amelyek csak a bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a képviselő-testülethez. E meghatározott előterjesztéseket az adott bizottságnak kötelessége megtárgyalni és álláspontját ismertetni a képviselő-testületi ülésen.”

5. § A Rendelet 24. § (6) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv:
a.) a naptári év elejétől kezdődően folyamatosan oldalszámozott jegyzőkönyv eredeti példányát a jegyző kezeli, évente tartalomjegyzéket készíttet hozzá, és könyv formájában történő bekötéséről gondoskodik, majd elhelyezi azt a polgármesteri hivatal irattárában,
b) a jegyzőkönyv második példánya tartalmazza az iktatóiroda bélyegzőjét és az ülés teljes anyagával együtt, mint munkapéldány kerül a polgármesteri hivatal irattárába elhelyezésre,
c.) a jegyzőkönyvet elektronikus formában a Nemzeti Jogtár szolgáltatója által e célra kialakított informatikai rendszerén keresztül kell megküldeni a kormányhivatalnak.”

6. § A Rendelet 26. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A helyi önkormányzati rendeleteknek és jegyzőkönyveknek a fővárosi és megyei kormányhivatalok részére történő megküldésének rendjéről szóló 23/2012. (IV.25.) KIM rendelet alapján a jegyző köteles gondoskodni arról, hogy az önkormányzat rendeletei egységes szerkezetű szövegét „a Nemzeti jogtár szolgáltatója által e célra kialakított informatikai rendszeren keresztül” legkésőbb a kihirdetést követő harmadik munkanapon a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal részére továbbításra kerüljön.”

7. § A Rendelet 28. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A polgármester foglalkoztatási viszonyával kapcsolatos szabályokat, az összeférhetetlenségére vonatkozó rendelkezéseket, valamint a díjazásra, költségtérítésre irányuló rendelkezéseket a Mötv-ben foglaltak alkalmazandók.”

8. § A Rendelet 36. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A költségvetési rendelet tervezetét a jegyző készíti elő. A jegyző által elkészített költségvetési rendelet-tervezetet a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé. A jegyző a költségvetési rendelet-tervezetet a költségvetési szervek vezetőivel egyezteti, annak eredményét írásban rögzíti, majd a rendelet-tervezetet és az egyeztetés eredményét a polgármester a képviselő-testület bizottságai elé terjeszti. A polgármester a képviselő-testület elé terjeszti a bizottságok által megtárgyalt rendelet-tervezetet, amelyhez csatolja legalább a Pénzügyi-, Településfejlesztési és Ügyrendi Bizottság írásos véleményét.”

9. § A Rendelet 36. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A képviselő-testület a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolóról rendeleti formában dönt.”

10. § A Rendelet 37. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Földes Nagyközség Önkormányzata által használt kormányzati funkciók felsorolását a Szabályzat 4. számú melléklete tartalmazza.”

11. § A Rendelet 2. számú melléklet 1. pontja első szakaszában a Pénzügyi,- Településfejlesztési és Ügyrendi Bizottság tagjainak felsorolása helyébe az alábbi lép:

Elnök: Bíró Imre
Tagok: Horváth Sándorné
Péter Imre
Külső tagok: Máté Istvánné
Nagy Tibor”

12. § A rendelet 4. számú melléklete helyébe e rendelet 1 számú melléklete lép.

13. § A rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba

1. melléklet

üres címFÖLDES NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA ÁLTAL HASZNÁLT KORMÁNYZATI FUNKCIÓK FELSOROLÁSA
- FÖLDES -
FÖLDES NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA ÁLTAL HASZNÁLT
KORMÁNYZATI FUNKCIÓK

Sorszám

Kormányzati funkció száma

Kormányzati funkció megnevezés

1.

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2.

013320

Köztemető-fenntartás és - működtetés

3.

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

4.

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

5.

032020

Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek

6.

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

7.

041232

Start- munkaprogram – Téli közfoglalkoztatás

8.

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

9.

041236

Országos közfoglalkoztatási program

10.

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

11.

045120

Út, autópálya építése

12.

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

13.

047120

Piac üzemeltetése

14.

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

15.

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

16.

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

17.

052030

Szennyvíziszap kezelése, ártalmatlanítása

18.

063020

Víztermelés,- kezelés,- ellátás

19.

063080

Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

20.

064010

Közvilágítás

21.

066010

Zöldterület-kezelés

22.

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

23.

072111

Háziorvosi alapellátás

24.

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

25.

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

26.

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

27.

076062

Település-egészségügyi feladatok

28.

081041

Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása

29.

081061

Szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás

30.

081071

Üdülői szálláshely-szolgáltatás és étkeztetés

31.

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

32.

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

33.

098010

Oktatás igazgatása

34.

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

35.

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

36.

109010

Szociális szolgáltatások igazgatása

1

A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2016. március 6. napjával.