Szerep Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2014.(X.27.) önkormányzati rendelete
Szerep Községi Önkormányzat Képviselő-testülete 10/2014.(X.22.) rendelete SZEREP KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL
Hatályos: 2022. 01. 28- 2023. 02. 03Szerep Községi Önkormányzat Képviselő-testülete 10/2014.(X.22.) rendelete SZEREP KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL1
Szerep Községi Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva Szerep Községi Önkormányzat Képviselő-testületének és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat elnevezése: Szerep Községi Önkormányzat
(2) Az önkormányzat székhelye: 4163 Szerep Nagy u. 53.
(3) Az önkormányzat telephelyei: Védőnői szolgálat
Az önkormányzat feladat és hatásköre
2. § (1) Az önkormányzat önként vállalt feladatai:
b) civilszervezetek támogatása,
c) helyi lap kiadása.
3. § A Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik – az Mötv. 42. §-ában felsoroltakon túlmenően:
a) a közfeladat önkéntes felvállalása vagy erről történő lemondás,
b) megállapodás belföldi önkormányzattal és egyéb szervezettel, illetve annak felmondása,
c) gazdasági társaságba való belépés, kilépés, gazdasági társaság alapítása, megszüntetése,
d) a gazdálkodás átmeneti zavarának elhárítását szolgáló eseti hitelfelvétel az éves
költségvetési rendeletben meghatározottakon túl.
4. § Az önkormányzat által átruházott hatásköröket az 1. melléklet tartalmazza.
Képviselő-testület tagjai, tisztségviselői
5. § (1) Szerep Községi Önkormányzat Képviselő-testületének tagjai a polgármester és 6
6. § A Képviselő-testület tagjai közül egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
7. § (1) A Képviselő-testület bizottságai döntés-előkészítő, véleményező, javaslattevő és
8. § (1) A képviselőket és a bizottságok nem képviselő tagjait, munkájukért e rendeletben megállapított tiszteletdíj illeti meg.
(2) A képviselő
a) testületi munkájáért bruttó 55 000 Ft
b) a bizottsági elnök bruttó 75 000 Ft
c) a nem képviselő bizottsági tag munkájáét bruttó 25 000 Ft
tiszteletdíjra jogosult havonta.
(3) A képviselő, amennyiben kötelezettségét a jogszabályban előírtak ellenére megszegi, tiszteletdíja a kötelezettségszegés súlyának arányában legfeljebb 12 havi időtartamra 10 százalékkal csökkenthető.
(4) A nem képviselő bizottsági tagok tiszteletdíj kifizetésének feltétele, hogy a bizottsági üléseken részt vesznek. Igazolatlan távollét esetén adott havi tisz- teletdíjat 10 %-kal mérsékelni kell.
(5) A tiszteletdíj elszámolásáról és kifizetéséről a jegyző gondoskodik.
(6) Az önkormányzati képviselő, illetve a bizottsági tag saját elhatározása és írásbeli nyilatkozata alapján a tiszteletdíjról lemondhat.
9. § Szerep Községi Önkormányzat Közös Önkormányzati Hivatalt tart fenn Püspökladány Város Önkormányzatával Püspökladányi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) néven
10. § A Képviselő-testület szerve a jegyző, aki ellátja a jogszabályokban meghatározott, valamint a Képviselő-testület által átruházott hatásköröket
11. § Szerep Községi Önkormányzat a Segítő Kezek Szociális Szolgáltató Központ és Gyermekjóléti Szolgálat intézményfenntartó társulás keretében gondoskodik a házi
A képviselő-testület működésének általános szabályai
12. § (1) A Képviselő-testület éves munkaterv alapján tartja üléseit.
(2) A munkatervet minden év január 31-ig a polgármester terjeszti elő, melyet a beérkezett javaslatok alapján állít össze.
(3) A munkaterv tartalmazza:
a) az ülések időpontját,
b) az ülések napirendjeit,
c) a napirendek előadóinak nevét.
(4) Az ülésterv tervezetének összeállításához javaslatot kell kérni:
A Képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályok
13. § (1) A Képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli ülést, valamint közmeghallgatást tart.
(2) A Képviselő-testület minden hónap utolsó szerdáján – július hónap kivételével – rendes ülést tart.
(3) A határozatképtelenség miatt elmaradt ülést 8 napon belül ugyanazon napirendekkel újra össze kell hívni.
A rendes ülés összehívása
14. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja
Rendkívüli ülés összehívása
15. § (1) Amennyiben a Képviselő-testület bizottsága vagy a képviselők egynegyede írásban a Képviselő-testület összehívását kezdeményezi a polgármester az ülés időpontját a kezdeményezés kézhezvételétől számított 15 napon belül a meghívó kiküldésével egyidejűleg kitűzi. Az indítványban meg kell jelölni a rendkívüli ülés összehívásának indokát.
(2)
(3) A meghívót legalább az ülés megkezdése előtt 2 nappal kézbesíteni kell. Rendkívüli esetben a meghívás történhet rövidebb úton is. (telefon, fax, e-mail)
(4) A polgármester indokolt esetben összehívhat rendkívüli képviselő-testületi ülést.
(5) A Képviselőt-testület összehívását a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal is
Lakossági fórumok, a közmeghallgatás, falugyűlés
16. § (1) A Képviselő-testület évente legalább egyszer - általános - közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatást igénylő napirendeket tárgyaló ülések időpontját,
Az ülések nyilvánossága
17. § (1) A Képviselő-testület üléséről írásos jegyzőkönyv készül.
(2) A Képviselő-testület ülésének időpontjáról, helyéről és napirendjéről a meghívó egy
A Képviselő-testület üléseire meghívandók köre
18. § (1) A Képviselő-testület nyilvános ülésére tagjain és a jegyzőn kívül meg kell hívni az adott napirendre vonatkozó tanácskozási joggal:
a) önkormányzati intézmények vezetőit,
b) a hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit,
c) a településen működő önszerveződő közösségek képviselőit a tevékenységi körükbe tartozó napirendi pont tárgyalása alkalmával
d) nemzetiségi önkormányzat elnökét
e) azt a személyt, szervezet vezetőjét, képviselőjét, akinek jelenléte a napirend
Előterjesztések
19. § (1) A Képviselő-testület elé előterjesztést nyújthat be:
a) polgármester,
b) alpolgármester,
c) jegyző.
d) Képviselő-testület bizottsága,
e) települési képviselő,
f) intézmény vezetője,
g) felkért személy.
(2) A Képviselő-testület elé kerülő előterjesztések főbb fajtái:
a) beszámoló valamely feladat elvégzéséről, valamely önkormányzati intézmény, szerv tevékenységéről,
b) az a.) pont alá nem tartozó önálló döntést igénylő javaslat, amely rendeletalkotásra vagy határozathozatalra irányul,
c) tájékoztató anyagok, amelyek tudomásulvételt igényelnek.
(3) A jegyző az előterjesztéssel kapcsolatos törvényességi észrevételiről a napirend
Tartalmi és formai követelmények
20. § (1) A Képviselő-testület és Bizottság elé kerülő előterjesztés általában két részből áll:
Tanácskozás rendje
21. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester, a tisztségviselők akadályoztatása esetén a Gazdasági és Ügyrendi Bizottság elnöke vezeti.
(2) A Képviselő-testület ülése nyilvános. A nyilvános ülésen bárki korlátozás nélkül részt vehet , de az ülés rendjét nem zavarhatja.
(3) Az ülés menete:
22. § (1) Bármely képviselő javaslatot tehet név szerinti szavazásra. A kérdésben a Kép- viselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel dönt.
(2) A név szerinti szavazás esetén a képviselők névsorát ABC sorrendben a polgármester olvassa fel. A képviselők "igen", "nem", "tartózkodom" nyilatkozattal szavaznak. A polgármester szavazatát utolsóként adja le.”
23. § (1) A Képviselő-testület az előterjesztett napirendi javaslatról nyílt szavazással egyszerű
Vita és a döntéshozatal módja
24. § (1) A napirendi pont tárgyalását szóbeli kiegészítés előzheti meg. Ennek lehetőségét az elnök
25. § A bizottságok által megtárgyalt előterjesztésekre vonatkozó véleményt a bizottsági elnökök, akadályoztatásuk esetén a bizottság által megbízott tagok ismertetik.
26. § A napirenddel kapcsolatban az előterjesztőhöz a Képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal rendelkezők kérdéseket intézhetnek.
27. § (1) A kérdések elhangzása és a válaszadás után a hozzászólások következnek.
(2) A levezető elnök a hozzászólás lehetőségét a jelentkezés sorrendjében adja meg, kivéve:
28. § (1) A polgármester (elnök) a vita lezárása, összefoglalása után előbb a módosító indítványt,
(2) A módosító indítvány elfogadásához – a döntési javaslat részleteit érintő esetekben is –
29. § (1) A határozati javaslat elfogadásához – a minősített többséget igénylő döntések
kivételével – a jelenlévő képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges /egyszerű többség/. Ha ez nincs meg, a javaslatot a Képviselő-testület nem fogadta el, amit szintén határozatba kell foglalni.
(2) A megválasztott képviselők több mint felének igen szavazata (minősített többség) szükséges az Mötv. 50. §-ban rögzített eseteken kívül:
a) az SZMSZ 4. §-ában felsorolt ügyek eldöntéséhez;
b) kitüntetések, címek, elismerések adományozásakor;
c) amit a Képviselő-testület egyéb önkormányzati rendeleteiben minősített többségű elfogadáshoz köt.
(3) A Képviselő-testület döntését általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.
(4) A Képviselő-testületi döntéshozatalból kizárható az, akit vagy akinek a hozzátartozóját személyesen érinti az ügy. A személyes érintettséget az érdekelt köteles bejelenteni.
(5) Ha a képviselő a (4) bekezdésben meghatározott személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, a szavazás megkezdése előtt a személyes érintettség megállapítását és a képviselő kizárását bármely képviselő indítványozhatja. Az indítvány tárgyában a képviselő-testület az érintett meghallgatása után, határozatban dönt.
(6) Ha a képviselő-testület a (5) bekezdés szerint megállapítja, hogy a képviselő a személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségének rosszhiszeműen nem tett eleget, bármely képviselő javaslatára a határozatban dönthet arról is, hogy a képviselő egy havi tiszteletdíját megvonja.
(7) A polgármester, ha a képviselő-testület döntését az önkormányzat érdekeit sértőnek tartja, ugyanazon ügyben egy alkalommal kezdeményezheti a döntés ismételt megtárgyalását. A kezdeményezést az ülést követő három napon belül nyújthatja be, a képviselő-testület a benyújtástól számított tizenöt napon belül dönt.
(8) Az Mötv. 48. § (4) bekezdése alapján a Képviselő-testület titkos szavazást tarthat. Nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel határozza el, hogy titkos vagy nyílt szavazással dönt.
A szavazás eredményét a polgármester (elnök) állapítja meg.
(9) A titkos szavazás szavazóhelyiségben (fülkében), urna igénybevételével történik. A titkos szavazásról készült jegyzőkönyv tartalmazza:
a) a szavazás helyét, napját,
b) a szavazatszámláló bizottság elnökének, tagjainak nevét,
c) a szavazás során felmerült körülményeket,
d) a szavazás eredményét.
Interpelláció és felvilágosítás kérés
30. § (1) A Képviselő-testület tagjai a polgármesterhez, alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez, valamint a jegyzőhöz a feladatkörükbe tartozó témában interpellációt terjeszthetnek elő. Interpellációt valamely döntés végrehajtása tárgyában vagy intézkedés elmulasztása kapcsán szóban vagy írásban lehet előterjeszteni.
(2) Amennyiben az interpellációra az ülésen érdemi válasz nem adható, arra a soron következő ülésen kell választ adni.
(3) A képviselő-testületi ülésen az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik, majd a Képviselő-testület nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel dönt. Amennyiben a Képviselő-testület a választ elutasítja, elrendeli az interpelláció tárgyának részletes kivizsgálását, melyben az interpelláló képviselő részt vehet.
31. § (1) Felvilágosítás kérés (kérdés) minden olyan – önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezetre, működésre vonatkozó – tudakozódás, amely tartalma szerint nem sorolható az interpelláció fogalomkörébe és nem kapcsolódik valamely képviselő-testületi napirendi pont témájához.
(2) A kérdésre adott válasz elfogadásáról a kérdező nyilatkozik, a Képviselő-testület nem hoz határozatot.
(3) A bejelentés valamely tény, körülmény megismertetése a Képviselő-testülettel, amely intézkedést nem igényel.
(4) A felvetések olyan közérdekű témák jelzései, amelyekben a Képviselő-testület állást foglalhat, illetve az intézkedési jogosulthoz továbbíthat.
(5) Az ülésen az adott válasz elfogadásáról először a felvilágosítást kérő képviselő nyilatkozik. Ha a választ nem fogadja el, a válasz elfogadásáról a testület vita nélkül dönt. Amennyiben a választ a testület elutasítja, elrendeli a felvilágosítás-kérés tárgyának részletes kivizsgálását.
A Képviselő-testület döntései
32. § (1) A Képviselő-testület:
a) rendelet alkot,
b) határozatot hoz,
c)határozathozatal nélkül tudomásul veszi az előterjesztést.
(2) A jegyző gondoskodik a Képviselő-testületi határozatok nyilvántartásáról.
33. § (1) Rendelet alkotását kezdeményezheti:
a) polgármester,
b) bármelyik képviselő,
c) a Képviselő-testület tárgy szerint illetékes bizottsága,
d) jegyző,
e)
(2) A jegyző gondoskodik a rendelet tervezet szakszerű előkészítéséről. A rendelet-tervezet a
A Képviselő-testület dokumentumai
34. § (1) A jegyzőkönyvnek a jogszabályban meghatározottakon túl tartalmaznia kell
a) az ülés megnyitásának és bezárásának időpontját,
b) napirendi pontonként az elhangzott előterjesztői kiegészítést, bizottsági véleményt, a feltett kérdéseket és az azokra adott válaszokat,
c) a polgármester ülésvezetéssel összefüggő intézkedéseit, az ülésen történt fontosabb eseményeket,
d) a kérdéseket, interpellációkat és az azokra adott választ,
e) a névszerinti szavazás esetén a szavazatokat tartalmazó névsort.
(2) A jegyző gondoskodik a döntések végrehajtásában érintettek 8 napon belüli értesítéséről.”
A Képviselő-testület szervei
A polgármester
35. § (1) A képviselő-testület elnöke a polgármester, aki az önkormányzat egész működéséért felelős.
(2) A polgármester feladatait főállásban látja el.
(3) A polgármester feladatainak, hatásköreinek ellátására a Mötv.rendelkezései irányadók.
Alpolgármester
36. § (1) A Képviselő-testület – a polgármester javaslatára egy alpolgármestert választ a saját tagjai közül.
(2) Az alpolgármester helyettesíti a polgármestert, segíti munkájában. Feladatait a polgármester irányításával látja el.
(3) Hatályon kívül helyezve.
Jegyző, aljegyző
37. § (1) Hatályon kívül helyezve.
(2) A jegyzőt távolléte vagy akadályoztatása esetén az aljegyző helyettesíti.
(3) A jegyzői és aljegyzői tisztségek egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk
A Bizottságok típusai, feladatai
38. § A bizottságok típusait és feladatait az SZMSZ. 7. §-a szabályozza.
A bizottságok működése
39. § (1) A képviselő-testület meghatározza azokat az előterjesztéseket, amelyeket bizottság nyújt be, illetve azokat, amelyek csak a bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a képviselő-testülethez. E meghatározott előterjesztéseket az adott bizottságnak kötelessége megtárgyalni és álláspontját ismertetni a képviselő-testületi ülésen.
(2) Az önkormányzati képviselő tanácskozási joggal részt vehet a képviselő-testületbizottságainak nyilvános, vagy zárt ülésén. A képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet a bizottságnak valamely témakör megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, amelyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.
40. § (1) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti le. Az ülést a bizottság elnöke úgy köteles összehívni, hogy az előterjesztéseket és a meghívót legalább az ülést megelőző 3 nappal kézhez kapják az érdekeltek.
(2) A bizottságot össze kell hívni a képviselő-testület határozata alapján, illetve a polgármester, vagy a bizottsági tagok több mint felének napirendi javaslatot is tartalmazó indítványára.
(3) A bizottsági ülésekre állandó meghívott a polgármester, a jegyző.
(4) A bizottság ülése akkor határozatképes, ha azon a bizottság tagjainak többsége jelen van. A bizottság határozatképességére és határozathozatalára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell – megfelelően – alkalmazni. A bizottsági döntéshozatalból kizárható az, akit vagy akinek a hozzátartozóját személyesen érinti az ügy. A személyes érintettséget az érdekelt köteles bejelenteni.
(5) A bizottság ülése nyilvános, azokban az esetekben tart zárt ülést, amelyekben az
Mötv.kötelezővé teszi, vagy megengedi. Döntéséről azonban csak a bizottság elnöke adhat tájékoztatást.
(6) A bizottság a feladat- és hatáskörébe tartozó kérdésekben egyszerű többséggel hoz döntést. A bizottság döntéseiről csak annak elnöke adhat tájékoztatást.
41. § (1) A bizottság üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely az elhangzott felszólalások rövid ismertetését, a hozott döntést, valamint a jelenlévők véleményét tartalmazza.
(2)
(3) A jegyzőkönyv elkészítésére a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat kell – megfelelően – alkalmazni.
Hivatal
42. § A Hivatalnak a belső szervezeti egységeinek általános és részletes feladatait Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
Társulások
43. § (1) Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és ésszerűbb megoldása érdekében társulásokban vesz részt.
(2) A társulás célja és rendeltése:
a) társult településsel vagy településekkel együtt közös intézmény fenntartása,
b) tervek, fejlesztési koncepciók, programok egyeztetése, közös megvalósítása,
c) a lakossági szükségletek kielégítésére szolgáló beruházási és településfejlesztési tervek összehangolása,
d) a közös érdekképviselet, közös fellépés meghatározott közös érdekű feladatok ellátására.
(3) Azon társulások felsorolását, melyben az önkormányzat a társulás tagja, vagy alapítója, a rendelet 4. melléklete tartalmazza.
Az önkormányzat gazdasági alapjai
44. § (1) Az Önkormányzat éves költségvetését a Képviselő-testület önkormányzati rendelettel állapítja meg. A rendelet-tervezetet a polgármester terjeszti elő.
(2) A költségvetés tárgyalására, illetve az ezzel kapcsolatos rendelet megalkotására kétfordulós tárgyalási módszerrel kerül sor. Az első tárgyalás során meg kell határozni a költségvetési irányelveket.
45. § A költségvetési évet követően zárszámadási rendelet-tervezetet, az I. félévi költségvetési gazdálkodás, valamint a háromnegyedéves költségvetési gazdálkodás teljesítéséről készült beszámolót kell a Képviselő-testület elé terjeszteni, amelyet a költségvetési törvény előírásai szerint kell összeállítani.
Az önkormányzat kapcsolat rendszere
46. § (1) Az önkormányzat együttműködhet – megállapodás alapján – külföldi önkormányzattal, csatlakozhat nemzetközi önkormányzati szervezethez.
(2) Az önkormányzat és szervei feladataik ellátásában, a döntések előkészítésében, a hozott határozatok végrehajtásában és a végrehajtás ellenőrzésében együttműködik a nem önkormányzati szervekkel.
(3) Az együttműködési megállapodásokat az önkormányzat nevében a Képviselő-testület döntése alapján a polgármester jogosult megkötni.
(4) A polgármester az együttműködési megállapodásokról, szerződésekről, azok megvalósulásáról a Képviselő-testületet rendszeresen tájékoztatja.
A települési nemzetiségi önkormányzattal való kapcsolat
47. § (1) Szerep Községi Önkormányzat a nemzetiségi egyéni és közösségi jogok érvényesülése, a nemzetiséghez tartozók érdekeinek kifejezésre juttatása - különösen az anyanyelv ápolása, őrzése és gyarapítása, továbbá a nemzetiségek kulturális autonómiájának a nemzetiségi önkormányzatok által történő megvalósítása és megőrzése - érdekében együttműködik a települési nemzetiségi önkormányzattal.
A képviselői vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás
48. § (1) A képviselő vagyonnyilatkozatának vizsgálatát, nyilvántartását, ellenőrzését a Gazdasági és Ügyrendi Bizottság végzi.
(2) A vagyonnyilatkozatot a bizottság elnöke veszi át. A vagyonnyilatkozat átvételéről igazolást kell kiállítani 2 példányban, az igazolás egyik példányát az iratokhoz kell csatolni. Az igazolás tartalmazza a nyilatkozatot adó személyét, hozzátartozó esetében a családi jogállását, a nyilatkozat átvételének idejét, az átadó és az átvevő aláírását. A vagyonnyilatkozatokat lezárt, és a bizottság elnöke által az átvételkor lepecsételt borítékban kell leadni, tárolni.
(3) A vagyonnyilatkozat érvényességét nem befolyásolja a nyilatkozó (törvényes képviselője) aláírásának elmaradása.
(4) A bizottság a vagyonnyilatkozatról nyilvántartást vezet. Minden képviselőről egyedi nyilvántartó lapot kell kiállítani, amely tartalmazza a képviselő nevét, a vagyonnyilatkozatot tett hozzátartozója nevét, a benyújtás időpontját, a vagyonnyilatkozatba betekintés időpontját, jogalapját, a betekintő nevét.
(5) A bizottság a vagyonnyilatkozatot elkülönítetten tárolja. A vagyonnyilatkozatokat a Hivatalban külön vasszekrényben kell tárolni.
(6) A képviselő vagyonnyilatkozatával kapcsolatos eljárást a Bizottság elnökénél bárki kezdeményezheti. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás célja a vagyonnyilatkozatban foglaltak valóságtartalmának ellenőrzése.
(7) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vonatkozó tényállítás esetében van helye. Ha az eljárásra irányuló kezdeményezés nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, a Bizottság elnöke felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlására.
Helyi népszavazás
49. § Helyi népszavazást Szerep község legalább 250 számú választópolgára kezdeményezhet.
50. § Hatályon kívül helyezve.
51. § Hatályon kívül helyezve.
52. § Hatályon kívül helyezve.
53. § Hatályon kívül helyezve.
54. § Hatályon kívül helyezve.
55. § Hatályon kívül helyezve.
56. § Hatályon kívül helyezve.
57. § Hatályon kívül helyezve.
58. § Hatályon kívül helyezve.
Összeférhetetlenséggel és méltatlansággal
kapcsolatos rendelkezések
59. § A Gazdasági és Ügyrendi Bizottság az összeférhetetlenséggel és méltatlansággal kapcsolatosan az alábbi feladatokat látja el:
a) kivizsgálja az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést,
b) kivizsgálja a méltatlanság megállapítására irányuló kezdeményezést,
c) fogadja az összeférhetetlenség megszüntetésére irányuló lemondó nyilatkozatot,
d) fogadja a köztartozásmentes adózói adatbázisba való felvételről szóló igazolást.
59/A. § A rendelet függelékei:
a) a település legfontosabb adatait az 1. számú függelék tartalmazza.
b) a szervhez rendelt önállóan működő költségvetési intézmények adatait a 2. számú függelék tartalmazza.
c) Szerep Községi Önkormányzat törzskönyvi nyilvántartásában feltüntetett kormányzati funkcióit a 3. számú függelék tartalmazza.
Záró rendelkezések
60. § (1) Hatályon kívül helyezve.
(2) Hatályon kívül helyezve.
61. § (1) Hatályon kívül helyezve
(2) Hatályon kívül helyezve
62. § (1) Ez a rendelet 2014. október 27-én lép hatályba.
(2) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a 9/2013./IV.29./Ökt. rendelet.
A 10/2014(X.22.) önkormányzati rendeletet a 2/2023(II.01.) önkormányzati rendelet 52.§-a hatályon kívül helyezte 2023. február 4.. napjával.