Szerep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (II. 1.) önkormányzati rendelete
a települési támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti alapellátásokról
Hatályos: 2023. 02. 04Szerep Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (II. 1.) önkormányzati rendelete
a települési támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti alapellátásokról
Szerep Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 92. § (1) bekezdésében, 132. § (4) bekezdésében, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (1) bekezdésében, 131. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 104. § (1) bekezdés b) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Szerep Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Gazdasági és Ügyrendi Bizottság, valamint a Népjóléti Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. § A rendelet célja, hogy a szociális biztonság megteremtése, illetve megőrzése érdekében meghatározza Szerep község által települési támogatás keretében nyújtott, kiadáskompenzáló ellátások jogosultsági feltételeit, illetve az ellátások megállapításának, kifizetésének, folyósításának, valamint felhasználása ellenőrzésének szabályait; a biztosított személyes gondoskodást nyújtó alapszolgáltatások rendszerét.
2. § A rendelet hatálya kiterjed a szociális igazgatásról és ellátásokról szóló, valamint a gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló törvényben meghatározott azon személyekre, akik Szerep község közigazgatási területén bejelentett lakóhellyel, vagy tartózkodási hellyel rendelkeznek és életvitelszerűen itt laknak.
Az ellátások keretében nyújtott támogatásokra vonatkozó rendelkezések
1. Ellátások formái, hatáskörei
3. § (1) A települési támogatás típusai
a) lakhatási támogatás,
b) eseti jelleggel biztosított.
ba) rendkívüli települési támogatás,
bb) méltányossági rendkívüli települési támogatás
c) egyéb
ca) 90. életévüket betöltött személyek hulladékszállítási díjkedvezménye,
cb) temetési kölcsön
(2) Köztemetés.
(3) Az ellátásokkal kapcsolatos feladat- és hatáskört átruházott hatáskörben
a) az (1) bekezdés a) pontja esetén a jegyző,
b) az (1) bekezdés b) és c) pontja esetén a polgármester látja el.
2. Eljárási rendelkezések
4. § (1) Az ellátások iránti kérelmeket – a rendelet mellékletében erre rendszeresített nyomtatványokon – a Püspökladányi Közös Önkormányzati Hivatal Szerepi Kirendeltségen (a továbbiakban: Hivatal) lehet benyújtani. Az eljárás – indokolt esetben – hivatalból is indítható.
(2) A szociális ellátások elbírálásához a kérelmezőnek mellékelni kell továbbá a jogszabályban és e rendeletben meghatározott feltételeket, hitelt érdemlően igazoló dokumentumokat.
(3) A Hivatal a szociális ellátások megállapításához környezettanulmányt végezhet, nyilvántartások adatait felhasználhatja.
(4) A megállapított támogatások kifizetéséről, átutalásáról, utalványozásáról, egyes támogatások visszaigényléséről a Hivatal gondoskodik.
(5) A havi rendszerességgel nyújtott és az eseti jelleggel biztosított támogatások kifizetésének időpontjáról a támogatást megállapító határozat rendelkezik.
(6) Az átruházott hatáskörben döntésre jogosultak döntéseiket egyszerűsített határozat formájában is meghozhatják.
3. Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése
5. § (1) Az e rendeletben meghatározott feltételek hiányában megállapított, jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett ellátás megtéríttetése a rendeletben meghatározott döntésre jogosult hatáskörébe tartozik.
(2) Az ellátás megítélésére jogosult a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét, valamint a kamat összegét méltányosságból elengedheti, maximum 50 %-kal csökkentheti, részletekben fizettetheti meg, ha a visszafizetés a család megélhetését veszélyezteti.
(3) A (2) bekezdés szerinti méltányosság alkalmazása különösen akkor indokolt, ha
a) az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem éri el a szociális vetítési alap 200 %-át,
b) a családban legalább két kiskorút nevelnek, vagy kiskorút egyedül élő szülő nevel,
c) az egyik, vagy mindkét szülő munkanélküli.
Lakhatási támogatás
6. § (1) Lakhatási támogatás állapítható meg annak a háztartásnak a lakhatási kiadásainak enyhítésére, amelyben a háztartás tagjainak az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg a szociális vetítési alap 350 %-át, és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.
(2) Nem állapítható meg lakhatási támogatás azon háztartás részére a villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás, a csatornahasználat és a szemétszállítás díjához, a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz, a lakáscélú pénzintézeti kölcsön törlesztőrészletéhez, a közös költséghez, illetve a tüzelőanyag költségeihez, amennyiben a támogatásra a kérelmet nem a szolgáltatási díj fizetésére számlakibocsátó által kötelezett személy nyújtja be.
(3) Nem állapítható meg lakhatási támogatás azon háztartás részére, amelynek tagjai között van olyan személy, aki
a) lakóingatlan bérbeadásából jövedelemmel rendelkezik,
b) lakhatási támogatásban részesül,
c) lakásfenntartási támogatásban részesül.
(4) A (3) bekezdés tekintetében támogatásban részesülőnek minősül minden olyan személy, aki a támogatás megállapításakor a háztartás tagjaként került beszámításra.
(5) A lakhatási támogatás igény elbírálása szempontjából külön háztartásnak minősül
a) az albérlet, amennyiben a kérelmező az albérleti szerződéssel igazolja annak fennállását,
b) a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészei, amennyiben a kérelmező a jogerős bírói döntés bemutatásával igazolja annak fennállását,
c) azon osztatlan közös tulajdonban, lévő ingatlanban kialakított lakás, amelyben élő háztartás a közüzemi számláit elkülönülten fizeti, amennyiben a kérelmező az ingatlanban lévő háztartások mindegyikének villanyáram-, vagy vízfogyasztás számláit bemutatja, vagy a közüzemi szolgáltató által kiadott igazolással igazolja az ingatlanban lévő szolgáltatási helyeket. A kérelmező köteles az önkormányzat részére a lakóingatlanban lévő háztartások számáról, az abban lakó személyekről nyilatkozni, mely nyilatkozat valóság tartalmát az önkormányzat ellenőrizni jogosult.
(6) A lakhatási támogatás igény elbírálása szempontjából nem minősül a háztartás tagjának az, az ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személy, aki előzetes letartóztatásban van, elzárás büntetését, illetve szabadságvesztés büntetését tölti.
7. § (1) A támogatás a jogosultat 6 havi időtartamra illeti meg.
(2) A lakhatási támogatás megállapítása iránti kérelmet a 1. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelem mellé csatolni kell a 7. melléklet szerinti vagyonnyilatkozatot.
(3) A lakhatási támogatás kérelméhez becsatolandó további dokumentumok:
a) a kérelmező által lakott lakás tulajdonjogának hitelt érdemlő igazolása vagy
b) a lakáshasználatra vonatkozó bérleti szerződés másolata és
c) a szolgáltató által, a tárgyhónapot megelőző hónapban kibocsátott számla és számlarészletező.
(4) A lakhatási támogatás összege:
a) ha a kérelmező háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 250%-át 5.000 forint,
b) ha a kérelmező háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 300%-át és a kérelmező egyszemélyes háztartásban él, vagy gyermekét egyedülállóként nevelő szülő 6.000 forint,
c) ha a kérelmező háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 300%-át 4.000 forint,
d) ha a kérelmező háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 350%-át és a kérelmező egyszemélyes háztartásban él, vagy gyermekét egyedülállóként nevelő szülő 5.000 forint.
(5) A megállapított támogatás havonta a kérelmező által megjelölt közüzemi szolgáltató részére, illetve az ügyfél kérelmében megjelölt folyószámlára kerül átutalásra.
(6) Meg kell szüntetni a lakhatási támogatás folyósítását, ha
a) a jogosult meghal, a haláleset hónapjának utolsó napjával,
b) a jogosult lakcíme megváltozik, a lakcímváltozás hónapjának utolsó napjával,
c) a jogosult és a közüzemi szolgáltató közötti szolgáltatási szerződés megszűnik, a szerződés megszűnése hónapjának utolsó napjával,
d) a jogosultsági feltételek már nem állnak fenn, az erről való hivatalos tudomásszerzés hónapjának utolsó napjával,
e) a jogosult a támogatás megszüntetését kéri, a jogosult által megjelölt hónap utolsó napjával.
(7) A jogosult, vagy háztartásának tagja köteles a támogatás folyósítása időtartama alatt a tudomásra jutást követő 15 napon belül bejelenteni, ha az (5) bekezdésben foglaltak valamelyike bekövetkezik. Rosszhiszeműnek minősül az a jogosult, aki a bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget.
Eseti jelleggel biztosított települési támogatások
4. Rendkívüli települési támogatás
8. § (1) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg az e rendeletben meghatározott feltételek fennállása esetén
a) a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő személyek részére,
b) annak, aki meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott annak ellenére, hogy arra nem volt köteles, vagy tartásra köteles hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése a saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti.
(2) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti támogatás különösen az alábbi indokokra való tekintettel állapítható meg:
a) gyógyászati segédeszköz beszerzésére, gyógykezelésre, ha a kérelmező nem rendelkezik közgyógyellátási igazolvánnyal.
b) elemi kár (árvíz, talajvíz, tűzvész, villámcsapás stb.) elhárításához,
c) betegségből eredő többletköltségek enyhítésére,
d) válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához,
e) egyéb, a létfenntartást veszélyeztető helyzet fennállása esetén.
(3) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti támogatás akkor állapítható meg, ha
a) a kérelmező családjában az egy főre számított családi jövedelemhatár a szociális vetítési alap 300%-át,
b) egyedül élő esetében a szociális vetítési alap a 400%-át nem haladja meg.
(4) A támogatás természetbeni ellátás formájában is megállapítható. A támogatások módját (pénzbeli, vagy természetbeni) a döntésre jogosult állapítja meg. A támogatásokat természetbeni ellátás formájában indokolt nyújtani, különösen:
a) a védelembe vett gyermekek részére,
b) azon gyermekek részére, akiknek neveltetési költségeit (étkezés, tankönyv, tanszer, gyógykezelés stb.) családja – rendkívül alacsony jövedelme miatt – vélhetően nem tudja biztosítani.
(5) A megállapított természetbeni támogatás az ellátást biztosító gyermekintézménybe kerül átutalásra.
(6) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás akkor állapítható meg, ha a kérelmező családjában az egy főre számított családi jövedelemhatár nem haladja meg a szociális vetítési alap 500%-át.
(7) Az (2) bekezdés b) pontja alkalmazásában elemi károsultnak kell tekinteni azt a személyt, akinek az elemi csapás következtében a tulajdonában lévő és az általa lakott ingatlana, vagy ingósága oly mértékben pusztult, hogy létfenntartása átmenetileg lehetetlenné vagy nagy fokban veszélyeztetetté vált. Az elemi kár tényét és mértékét minden esetben szakértői véleménnyel kell igazolni.
(8) A rendkívüli települési támogatás – a temetéssel kapcsolatos költségek mérséklésére – a temettetést követő 60 napon belül lehet előterjeszteni, melyhez csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonat és a temetési költségeket tartalmazó főszámlát. A határidő elmulasztása jogvesztő.
9. § (1) A rendkívüli települési támogatás megállapítása iránti kérelmet a 2. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.
(2) A rendkívüli települési támogatás összegének megállapításakor arra kell törekedni, hogy az hathatós segítséget nyújtson az arra rászorulónak.
(3) Az egyszeri pénzbeli ellátásként megállapított rendkívüli települési támogatás összege nem lehet magasabb:
a) a szociális vetítési alapnál,
b) gyermeket, vagy fiatal felnőttet nevelő kérelmező esetén a szociális vetítési alap 200%-nál,
c) elemi kár esetén a szociális vetítési alap 300%-nál.
(4) A temetési költségekhez való hozzájárulás összege a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10 %-a.
5. Méltányossági rendkívüli települési támogatás
10. § (1) Méltányosságból eseti jelleggel pénzbeli ellátásként méltányossági települési támogatás állapítható meg abban az esetben, ha az adott évi költségvetésben ezen jogcímen elkülönített előirányzat időarányos része rendelkezésre áll.
(2) A méltányossági települési támogatás megállapítása iránti kérelmet a 3. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.
(3) A polgármester méltányossági jogkörében eljárva a kérelmező sajátos egyedi élethelyzetére, körülményeire tekintettel méltányossági települési támogatást állapíthat meg, tekintettel a (4) bekezdésben foglalt szempontok alapján.
(4) A méltányosság gyakorlása során mérlegelni kell továbbá az ellátott
a) testi, lelki egészségállapotát, (gyógykezeléshez kapcsolódó kiadások, tartós betegség miatti keresetkiesés, betegségből eredő többletköltség),
b) egyéb családi körülményeit (létfenntartást veszélyeztető helyzet, elemi kár, családi krízishelyzet, munkanélküliség, baleset).
(5) A támogatás akkor állapítható meg, ha a kérelmező családjában az egy főre számított családi jövedelemhatár a szociális vetítési alap 1200 %-át nem haladja meg.
(6) Méltányossági települési támogatás a jogosult családjában egy éven belül egy alkalommal kerülhet megállapításra, kivéve veszélyhelyzet okán kialakult egyedi élethelyzetben.
(7) A méltányossági települési támogatás legkisebb összege 5 000 forint, legmagasabb összege 30 000 forint.
Egyéb települési támogatások
6. 90. életévüket betöltött személyek hulladékszállítási díjkedvezménye
11. § (1) Hulladékszállítási díjkedvezmény igénybevételére jogosult az a 90. életévét betöltött személy, akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 900%-át, és az adott címen egyedül él, vagy kétszemélyes háztartásban kizárólag házastársával, élettársával vagy egyenesági hozzátartozójával él egy háztartásban és az adott címen más személy sem bejelentett lakó-, sem tartózkodási hellyel nem rendelkezik.
(2) A kedvezményt csak a jogosult által életvitelszerűen lakott ingatlanra lehet igénybe venni.
(3) A hulladékszállítási díjkedvezmény megállapítása iránti kérelmet a 4. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.
(4) A hulladékszállítási díjkedvezmény a jogosultat a kérelem benyújtása hónapjától illeti meg. A támogatás megállapítása határozatlan időre történik.
(5) A hulladékszállítási díjkedvezmény havi összege egyszemélyes háztartás esetében 60 literes űrmértékű gyűjtőedény, kétszemélyes háztartás esetében 80 literes űrmértékű gyűjtőedény ürítési díjának egy hónapra eső összege.
(6) A kedvezményt meg kell szüntetni, ha jogosult körülményeiben a jogosultsági feltételeket érintő változás következik be.
7. Temetési kölcsön
12. § (1) Kamatmentes temetési kölcsön biztosítható annak a személynek
a) aki az elhunyt személy eltemettetéséről gondoskodott,
b) családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 250 %-át.
(2) A temetési kölcsön megállapítása iránti kérelmet az 5. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.
(3) A kamatmentes temetési kölcsön összege legfeljebb 100 000 forint, de nem haladhatja meg a temetési költségek mérsékléséhez nyújtott rendkívüli települési támogatás összegével csökkentett, számlákkal igazolt temetési költséget.
(4) A kölcsön összegét legfeljebb 12 hónap alatt, havi egyenlő részletekben kell visszafizetni, minden hónap 15. napjáig.
(5) Amennyiben a kötelezett a részletet 3 hónapon keresztül nem fizeti meg, meg kell vonni a részletfizetési kedvezményt és a kölcsön még vissza nem fizetett részét 30 napon belül egy összegben kell visszafizetni.
(6) A kölcsönt felvevő a részletfizetési kedvezmény megvonását követően - rendkívüli települési támogatás kivételével - az önkormányzattól támogatásban mindaddig nem részesülhet, amíg visszafizetési kötelezettségének maradéktalanul nem tesz eleget.
Köztemetés
13. § (1) A köztemetés költsége hagyatéki teherként kerül behajtásra.
(2) A köztemetés megállapítása iránti kérelmet a 6. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.
Szociális és gyermekjóléti alapellátások
8. Személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatások
14. § (1) Az önkormányzat a szociálisan rászorultak részére személyes gondoskodást nyújtó alapszolgáltatásokat biztosít.
(2) A Segítő Kezek Szociális Szolgáltató Központ, Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Központ Intézményfenntartó Társulás keretében kötött megállapodás alapján biztosítja az alábbi személyes gondoskodást nyújtó ellátások körébe tartozó szociális alapellátásokat:
a) idősek nappali ellátása
b) házi segítségnyújtás
c) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
d) étkeztetés
e) gyermekjóléti szolgálat
f) családsegítő szolgálat
g) közösségi pszichiátriai ellátás (pályázat útján biztosított szolgáltatás)
(3) A személyes gondoskodást nyújtó alapellátások
a) igénybevételére irányuló kérelem benyújtásának módja
b) az ellátás megszüntetésének esetei és módja
c) a személyes gondoskodásért fizetendő térítési díjak mértéke
d) a fizetésre kötelezettek köre
e) a térítési díj csökkentésének és elengedésének esetei, és módjai
f) az intézményvezető külön eljárás nélküli ellátás nélküli esetkörei
g) külön eljárás esetében biztosítható ellátás esetei, valamint az
h) intézményvezető és az ellátást igénybe vevő között kötendő megállapodással kapcsolatos kérdések tekintetében a társulás székhelye szerinti gesztor önkormányzat /Püspökladány Város Önkormányzata/ rendeletében foglalt feltételek az irányadóak a társulási megállapodásban foglaltak szerint.
9. NÉPKONYHA
15. § Szerep község közigazgatási területén a szociális étkeztetés népkonyha szolgáltatást az önkormányzattal kötött külön megállapodás alapján a Civis Szociális Étkeztetési Központ látja el.
10. Gyermekjóléti alapellátások
16. § Az Önkormányzat az alábbi gyermekjóléti alapellátásokat és természetbeni ellátásokat biztosítja:
a) család- és gyermekjóléti szolgálat,
b) mini bölcsődei ellátás,
c) gyermekétkeztetés.
11. Gyermekjóléti szolgáltatás
17. § A család- és gyermekjóléti szolgáltatást az Önkormányzat a Segítő Kezek Szociális Szolgáltató Központ, Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Központ Intézményfenntartó Társulás keretében kötött megállapodás alapján biztosítja.
18. § 15.Mini bölcsődei ellátás
19. § (1) Az önkormányzat a mini bölcsődei ellátást a Szerepi Kelemen Hétpettyes Óvoda és Mini Bölcsőde ( továbbiakban: Intézmény) intézményen keresztül biztosítja.
(2) Az Intézmény által személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint fizetendő térítési díjakról szóló rendelet alkotási jogkörrel és egyéb felügyeleti jogkörrel Szerep Községi Önkormányzat Képviselő-testülete (továbbiakban: Fenntartó) rendelkezik.
(3) A mini bölcsődei felvétel iránti kérelmet a szülő vagy más törvényes képviselő az Intézmény vezetőjéhez nyújtja be. A kérelemnek tartalmaznia kell a gyermek személyi adatait, lakcímét, a szülő, vagy más törvényes képviselő nevét és lakcímét.
(4) A kérelemhez csatolni kell:
a) a házi gyermekorvos által kiállított orvosi igazolást arról, hogy a gyermek egészségi állapota alapján bölcsődében gondozható,
b) a Gyvt. 41 § (2) bekezdésében, és a 42/A §-ában meghatározott valamely körülmény fennállásáról szóló igazolást.
(5) A bölcsődei ellátás igénybevételéről az intézményvezető dönt. A kérelem elbírálásának szempontjait – a Gyvt. 43. § (3) bekezdésben foglaltak figyelembevételével – az Intézmény felvételi szabályzata tartalmazza.
(6) A bölcsődei ellátás megszűnik a bölcsődei nevelési év végén (a bölcsődei nevelési év szeptember 1-jétől a következő év augusztus 31-éig tart) ha a gyermek a Gyvt. 42/A. § rendelkezései szerinti életkort elérte, továbbá
a) a jogosultsági feltételek megszűnésével,
b) . a szülő/törvényes képviselő kérelmére,
c) az intézményvezető döntése következtében, ha a szülő/törvényes képviselő a bölcsőde házirendjét ismételten, súlyosan megsérti,
d) a szakmai bizottság (tagjai: intézményvezető, bölcsődeorvos, gyógypedagógus, kisgyermeknevelő) szakvéleménye alapján, illetve a Gyvt. 42/A. § (4) bekezdésében foglalt esetben.
(7) A bölcsődei ellátás megszüntetéséről, - a bölcsőde szakmai vezetőjének a javaslata alapján – az intézményvezető dönt.
(8) Ha a szülő, vagy más törvényes képviselő az intézményvezető döntését vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül az Intézmény Fenntartójához fordulhat. Ez az irányadó abban az esetben is, ha az intézményvezető az ellátás igénybevételéről nem intézkedik.
(9) A bölcsődei alapellátás szolgáltatás keretében biztosított gondozás ingyenes, azért intézményi térítési díjat nem kell fizetni.
12. Gyermekétkeztetés
20. § (1) Az intézményi gyermekétkeztetést, a szünidei gyermekétkeztetést, továbbá a munkahelyi és vendégétkeztetéssel kapcsolatos feladatokat az Önkormányzat a Szerepi Kelemen Hétpettyes Óvoda és Mini Bölcsőde Konyhán keresztül biztosítja a településen.
(2) A nevelési-oktatási intézményekben a gyermekek napközbeni ellátása keretében biztosított étkeztetésért térítési díjat kell fizetni.
(3) A gyermekétkeztetés intézményi térítési díjának alapja az élelmezés nyersanyagköltségének egy ellátottra jutó napi összege.
(4) Az intézményi gyermekétkeztetés iránti igényt a törvényes képviselő nyújtja be az Intézmény vezetőjéhez, a jogszabályban megállapított kedvezmények, mentességek igazolásához szükséges dokumentumokkal együtt. Az ellátás igénybevételéről az intézményvezető dönt.
(5) A fizetendő térítési díj csökkentésére és elengedésére a gyermekvédelmi törvényben foglaltak alapján van lehetőség. A jogosultság igazolásához szükséges nyilatkozatok és igazolások tartalmára a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 328/2011. (XI.25.) Korm.rendelet rendelkezései vonatkoznak.
(6) Az étkezésért fizetendő térítési díjakat a rendelet 8. melléklet tartalmazza
Záró rendelkezések
21. § Az e rendeletben nem szabályozott eljárási kérdésekben az általános közigazgatási rendtartásról szóló, valamint a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
22. § Hatályát veszti a települési támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti alapellátásokról szóló 12/2021. (IX.30.) önkormányzati rendelet.
23. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.