Vámosgyörk Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2017.(V.30.) önkormányzati rendelete

az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2017. 07. 01- 2017. 07. 10

Vámosgyörk Községi Önkormányzat  Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

                                                                               I. Fejezet

  1. Általános rendelkezések

1.§


A rendelet hatálya kiterjed Vámosgyörk Községi  Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötések létesítésére (a  továbbiakban: anyakönyvi esemény).


2.§


(1)E rendelet alkalmazásában hivatali helyiség :Vámosgyörki Közös Önkormányzati Hivatal 

     Vámosgyörki  Kirendeltsége ( 3293 Vámosgyörk, Szabadság út 63.)

(2)Hivatali munkaidő: a Vámosgyörki Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési

    Szabályzatában meghatározott a vámosgyörki székhelyre  vonatkozó munkarend.





  1. Fejezet

2.A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi

esemény engedélyezésének szabályai


3.§


            (1)           A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezését a rendelet

  1. melléklete       szerinti nyomtatványon kell kérni az anyakönyvi eseményre történő bejelentkezéskor.

(2)               A kérelemről a jegyző az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével

            dönt.

(3)               Anyakönyvi eseményt lebonyolítani munkanapokon, valamint szombaton lehet.

(4)               Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőn belül csak

              ügyfélfogadási időn kívül lehet lebonyolítani.

(5)               Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során

             figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményekre, azok

             lebonyolítását az engedélyezendő hivatalon kívüli anyakönyvi esemény nem

             veszélyeztetheti.

(6)               Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megtartása

             akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető a helyszínen meggyőződött arról,

             hogy a helyszínen az anyakönyvi esemény ünnepélyes és méltó körülmények

             között megtartható, valamint az anyakönyvi alapiratok és a személyes adatok

             védelme biztosított. A külső helyszínen zajló  anyakönyvi események

             lebonyolításakor az anyakönyvi alapiratok biztonságos szállításáért és épségéért

             az anyakönyvvezető felel.

(7)               A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló

            kérelemhez csatolni kell a kérelemben megjelölt helyszín 

            tulajdonosának,üzemeltetőjének, azzal rendelkezni jogosultnak a helyszín

            biztosításáról szóló nyilatkozatát, vagy a használatról

            szóló megállapodás másolatát.


3.Az anyakönyvi események díjazása


4.§

 

                     Hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításának díja:

                           a)    amennyiben legalább          az        egyik fél          Vámosgyörki  állandó

lakóhellyel rendelkezik: 5.000 Ft, va

b)    amennyiben egyik fél sem rendelkezik Vámosgyörki állandó lakóhellyel:

                           20000 Ft.


                                                                                       5.§   


                   (1)  Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen

                    biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.


                   (2) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításnak díja:

   a)   amennyiben legalább            az        egyik fél Vámosgyörki           állandó

         lakóhellyel rendelkezik: 5.000 Ft, vagy

                   b)  amennyiben egyik fél sem rendelkezik Vámosgyörki állandó

                          lakóhellyel: 20000 Ft.

(3)    A 4. és 5. § -okban meghatározott díjak a mindenkor hatályos ÁFA-t nem   

tartalmazzák.

(4)    Az anyakönyvi esemény - igénylő döntése szerint igénybe vehető - egyéb szolgáltatásainak díját a rendelet 2. melléklete tartalmazza.

(5)    Mentes a díjfizetési kötelezettség alól:

           a)    A hivatali helyiségben és hivatali munkaidőben közreműködő és az egyéb

     szolgáltatás nélkül lebonyolított anyakönyvi esemény, továbbá

b)   a rendkívüli körülmény, különösen a házasulók valamelyikének közeli halállal  fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben vagy lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény.

                                                            6.§


(1)  A hivatali munkaidőn kívüli és a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményért

             a szolgáltatási díjfizetési kötelezettséget az anyakönyvvezető által biztosított 

             csekkel kell teljesíteni.

(2)  A szolgáltatási díjnak a befizetését a feladóvevény bemutatásával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A szolgáltatási díjat legkésőbb az anyakönyvi esemény létesítését megelőzően egy héttel kell teljesíteni.

(3)  Amennyiben az anyakönyvi esemény az Önkormányzat hibájából meghiúsul, a          kérelmező részére a befizetett szolgáltatási díjat vissza kell fizetni.


4.Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke


                                                                                    7.§    

 

                   (1) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában

közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti nettó 10.000 Ft díjazás illeti meg.

(2)  A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti nettó 15.000 Ft díjazás illeti meg.

(3)  A jegyző - figyelemmel a hatályos jogszabályok rendelkezéseire - az anyakönyvvezető részére évente egy alkalommal, a feladat ellátására tekintettel bruttó 38650 Ft összegben munkaruha juttatást biztosít. A munkaruha juttatás kifizetése és elszámolása a ruházati költségtérítésre vonatkozó szabályok alapul vételével történik, azzal, hogy az összeg felhasználásáról az anyakönyvvezető számlával köteles elszámolni tárgyév december 15-ig. Az anyakönyvvezető a munkaruha juttatást az alábbi ruházat megvásárlására fordíthatja: cipő, kosztüm, szoknya, blúz. A munkaruha kihordási ideje egy év.


III.       Fejezet

                                                                                5. Záró rendelkezések

                                                                                                 8.§


            (1)   A rendelet 2017. július 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépését

követően bejelentett, e rendelet szerinti anyakönyvi események létesítése iránti eljárásokban kell alkalmazni.