Kömlőd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelete

Kömlőd Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2023. 01. 31

Kömlőd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelete

Kömlőd Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2023.01.31.

Kömlőd Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, szervei

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Kömlőd Község Önkormányzata.

(2) Az önkormányzat székhelye: 2853 Kömlőd, Szabadság u. 9.

(3) Az önkormányzat szervei:

a) polgármester,

b) Területfejlesztési, Gazdasági és Ügyrendi Bizottság,

c) Oktatási, Egészségügyi és Szociális Bizottság,

d) jegyző,

e) Dadi Közös Önkormányzati Hivatal Kömlődi Kirendeltsége,

f) Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Társulás.

2. § Az önkormányzat ellátandó és kormányzati funkció szerint besorolt alaptevékenységét a 3. melléklet tartalmazza.

2. Az önkormányzat jelképei

3. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét.

(2) Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét rendelet állapítja meg.

(3) Az önkormányzat a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására rendeletet alkot.

3. Az ülések száma és összehívása

4. § (1) A képviselő-testület legalább 10 rendes ülést tart és 1 közmeghallgatást tart évente.

(2) A képviselő-testület a 4. § (1) bekezdésétől eltérően a munkatervében szereplő üléseken kívül rendkívüli ülést is tarthat. A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívására vonatkozó indítványt írásban vagy elektronikus formában a polgármesternél terjeszthető elő.

5. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetén a Területfejlesztési, Gazdasági és Ügyrendi bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(2) A képviselő-testületet az ülés helyének és napjának, kezdési időpontjának, a napirend tárgyának, előterjesztőjének megjelölését tartalmazó meghívóval kell összehívni.

(3) A rendes ülésre a meghívót úgy kell kézbesíteni, hogy a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak a rendes ülés napját megelőző legalább öt naptári nappal megkapják. Az ülés előterjesztésének anyaga indokolt esetben az ülésen is kiosztásra kerülhet.

(4) Az ülés napját a tárgyhó utolsó előtti hetének csütörtöki napjára, 17,00 órára kell ütemezni. Indokolt esetben el lehet térni, de a képviselőket az ülés előtt 5 nappal tájékoztatni kell.

(5) Az ülésre szóló meghívót közzé kell tenni a hivatal hirdetőtábláján.

(6) A rendkívüli ülés telefonon is összehívható. A rendkívüli ülés előterjesztésének anyaga az ülésen is kiosztásra kerülhet.

(7) A képviselő-testület ülésére állandó meghívottak:

a) a képviselő-testület tagjai,

b) a jegyző,

c) a bizottság tagjai és

d) a napirendi pontok előadói.

4. Tanácskozási jog

6. § (1) A képviselő-testület tagjain és a jegyzőn kívül tanácskozási jog illeti meg az ülés napirendi pontjához kapcsolódóan:

a) a napirend előterjesztőjét és szakmai előkészítőjét,

b) a napirendi ponthoz meghívottakat,

c) település napirendben érintett lakossági önszerveződő közösségeinek vezetőit.

(2) Képviselő-testület és bizottságai ülésein tevékenységi körükben tanácskozási jog illeti meg az alábbi önszerveződő közösségeket: Kömlődi Református Egyházközség, Római Katolikus Egyházközség, Kömlőd Község Polgárőr Egyesület, Mustáng Lovas Egyesület.

5. A képviselő-testület munkaterve

7. § (1) A képviselő-testület éves munkaterv szerint végzi a munkáját.

(2) A munkatervet a tárgyévet megelőző év december 31-ig a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.

(3) A munkaterv elkészítéséhez javaslatot kell kérni:

a) polgármestertől,

b) alpolgármestertől,

c) valamennyi képviselő-testületi tagtól,

d) a képviselő-testület bizottságaitól,

e) a jegyzőtől,

f) a helyi intézmények vezetőitől,

g) civil szervezetek vezetőitől.

(4) A munkaterv előterjesztésekor a polgármester tájékoztatást ad a tervezet összeállításánál figyelmen kívül hagyott javaslatokról, azok indokáról.

(5) A testület által elfogadott munkatervet írásban meg kell küldeni:

a) a települési képviselőknek,

b) a napirendi pont előterjesztőjének,

c) a munkatervbe felvett javaslat előterjesztőjének,

d) intézményvezetőknek,

e) a napirendi pont szakmai előkészítőjének.

(6) A munkaterv tartalmazza:

a) a képviselő-testület üléseinek tervezett időpontjait és napirendjét,

b) a tervezett napirendi pont előterjesztőjét,

c) a tervezett napirendi pontot véleményező bizottság nevét.

6. Határozatképtelenség esetén követendő eljárás

8. § (1) Ha a képviselő-testület határozatképtelen, a képviselő-testület ülését nyolc napon belül ugyanazon napirend megtárgyalására újra össze kell hívni.

(2) A határozatlan képtelenség miatt ismételten összehívott testületi ülésen az eredeti napirendeket kell tárgyalni.

(3) Amennyiben a képviselő-testület határozatképtelenség, vagy határozathozatal hiánya miatt két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42. §-ában meghatározott ügyek kivételével döntést hozhat az önkormányzat kötelező működtetését biztosító ügyben.

7. Az ülés napirendjének megállapítása

9. § (1) A képviselő-testület ülésének napirendjére a polgármester tesz javaslatot, melynek alapján a napirendet a képviselő-testület állapítja meg.

(2) A meghívóban szereplő napirendhez képest újabb napirendek felvételére lehetőség van, erről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

10. § A polgármester vagy bármely képviselő javasolhatja napirendi pont tárgyalásának elnapolását, erről a képviselő-testület határoz, és meghatározza a napirendi pont tárgyalásának új időpontját.

8. Az előterjesztések

11. § (1) Előterjesztésnek minősül:

a) a rendelettervezet

b) a határozati javaslat,

c) beszámoló,

d) tájékoztató,

e) kérdés, interpelláció.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt b) c) és d), valamint e) pont szerinti előterjesztés szóbeli is lehet.

(3) Testületi ülésre előterjesztést tehet:

a) a polgármester,

b) az alpolgármester,

c) a bizottság elnöke,

d) a képviselő,

e) a jegyző,

f) mindazok, akiket a képviselő-testület előterjesztés elkészítésére felkér, illetve kötelez.

(4) A jegyző a nem általa készített előterjesztést jogi ellenjegyzéssel látja el. Amennyiben az előterjesztés felülvizsgálata során észleli, hogy az előterjesztésben szereplő döntési javaslat jogszabálysértő, ezen tényt az előterjesztésen írásban jelzi. A képviselő-testületi ülésen benyújtott módosító indítvány esetében a jegyző az adott napirendi pont tárgyalásakor szóban jelzi, ha a döntési javaslat jogszabálysértő, amely tény a jegyzőkönyvben rögzítésre kerül

9. Önálló indítványok

12. § (1) Önálló indítványt a képviselő-testület bármely tagja vagy bizottsága előterjeszthet.

(2) Önálló indítványnak minősül a munkatervben nem szereplő, vagy nem a képviselő-testület megbízása alapján készült bizottsági, vagy képviselői előterjesztés.

(3) Az önálló indítványt a polgármesternél kell az ülés napját megelőző legalább 8 (nyolc) nappal írásban előterjeszteni.

(4) A beterjesztésnek tartalmaznia kell az önálló indítványt előterjeszteni kíván személy nevét, az indítvány elnevezését és szövegét.

10. Sürgősségi indítvány

13. § (1) A polgármester, a bizottság, a képviselő, a jegyző javasolhatja a képviselő-testületnek valamely előterjesztés vagy önálló indítvány sürgős tárgyalását. Valamely ügy sürgősségi tárgyalására vonatkozó indítványt indokolni kell.

(2) Sürgősségi indítvány a sürgősség tényének rövid indokolásával legkésőbb az ülést megelőző nap 16 óráig írásban nyújtandó be a polgármesternél.

(3) Valamely ügy sürgősségi tárgyalásáról – napirendre vételéről – a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt.

(4) Ha a képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget, úgy az adott képviselő-testületi ülésen nem tárgyalható.

11. Nem önálló indítványok

14. § Valamely napirendi ponthoz kapcsolódóan benyújtható nem önálló indítványok a következők:

a) módosító javaslat,

b) bizottsági ajánlás.

15. § A rendelettervezethez és a határozat javaslathoz a képviselő-testület bármely tagja vagy bizottsága módosító javaslatot tehet a vita lezárásáig. A módosító javaslatot indokolni kell.

16. § A képviselő-testület bizottsága a rendelet-tervezethez, határozati javaslathoz, a módosító javaslathoz bizottsági véleményt, állásfoglalást adhat a képviselő-testületnek.

12. Az indítványok szabályszerűsége és tanácskozási rendje

17. § (1) Minden indítványnak tárgyalásra és döntéshozatalra alkalmasnak kell lennie. A nem szabályszerűen benyújtott indítványt a polgármester visszautasíthatja.

(2) Az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóban maximum 10 perces kiegészítést tehet.

(3) Az előterjesztés előadójához a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket intézhetnek. Az előterjesztő, vagy az előterjesztő felkérésére a jegyző, vagy a szakmai előkészítő valamennyi kérdésre válaszol.

(4) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor. A felszólalás időtartama legfeljebb 10 perc. Ugyanazon napirend keretében az ismételt felszólalás időtartama az 5 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.

(5) Az adott napirend tárgyalása legfeljebb 1 óra időtartamban tarthat.

(6) A polgármester soron kívül felszólalást is engedélyezhet.

(7) Az önkormányzat bizottsága bármely előterjesztéshez ajánlást nyújthat be a képviselő-testülethez.

(8) Az előterjesztő - figyelemmel a vitában elhangzottakra - a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, és azt szavazás megkezdéséig visszavonhatja. Ha a képviselő a módosító javaslatát megváltoztatja, akkor az elnök azt újabb javaslatként véleményezésre az érintett bizottságnak átadja.

(9) Az előterjesztőt megilleti a döntéshozatal előtti felszólalás joga is.

18. § A vita lezárásról bármely képviselő javaslatára a képviselő-testület vita nélkül, szótöbbséggel határoz.

19. § Amennyiben megállapítást nyer, hogy egy képviselő a személyes érintettségét egy adott napirendi pont tárgyalásánál nem jelezte, akkor a polgármester a napirendi pont újbóli beterjesztéséről dönthet, és a képviselő figyelmét felhívja arra, hogy a jövőben a bejelentési kötelezettségét ne mulassza el.

13. A döntéshozatal módja

20. § A polgármester a napirendi ponthoz előterjesztett és a vitában elhangzott konkrét javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Előbb a módosító indítványokról előterjesztésük sorrendjében, majd az előterjesztésben szereplő javaslatokról dönt a testület.

21. § A törvényben meghatározott ügyek eldöntésén kívül minősített többség szükséges:

a) gazdasági program elfogadásához,

b) pénzügyi kezességvállaláshoz, kötvénykibocsátáshoz,

c) név szerinti szavazás elrendeléséhez,

d) a napirendi javaslatban szereplő napirendi pont tárgyalásának elnapolásához,

e) ügyrendi javaslat elfogadásához,

f) vagyon értékesítéséhez,

g) alapítvány támogatásához.

22. § Szavazni személyesen kell igennel, nemmel, vagy tartózkodás kifejezésével.

23. § Szavazás nyílt, titkos vagy név szerinti.

24. § A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik. A szavazatok összeszámlálásáról a polgármester gondoskodik. Ha a szavazás eredményéről kétség merül fel, és bármelyik képviselő kéri, a polgármester a szavazást köteles megismételni.

25. § (1) A titkos szavazásnál és a döntés hozatalból történő kizárásnál a képviselő-testület által a nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel megalakított eseti bizottság, mint szavazatszámláló bizottság jár el.

(2) A titkos szavazásnál és a döntéshozatalból történő kizárásnál a képviselő-testület által nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel megalakított ad hoc bizottság, mint szavazatszámláló bizottság jár el.

(3) A szavazás borítékba helyezett szavazólapon, szavazóhelyiség és urna igénybevételével történik.

(4) A szavazatszámláló bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja a szavazás eredményét, és arról jegyzőkönyvet készít.

(5) A szavazatszámláló bizottság jegyzőkönyve tartalmazza:

a) a szavazás helyét, napját,

b) a bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

c) a szavazás során felmerült körülményeket,

d) a szavazás eredményét.

(6) A szavazásról készült jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság tagjai és a jegyzőkönyvvezető aláírják.

(7) A szavazás eredményéről, a szavazatszámláló bizottság elnöke a képviselő-testületnek a jegyzőkönyv ismertetésével jelentést tesz.

26. § A képviselő-testület tagjai a polgármester név szerinti felszólítására „igen”, „nem”, vagy „ tartózkodom” kijelentéssel vesznek részt a szavazásban.

14. Az ülés vezetésével kapcsolatos feladatok

27. § (1) A polgármester az ülésen:

a) megállapítja (figyelemmel kíséri) a határozatképességet,

b) zárt ülés kivételével biztosítja az ülés nyilvánosságát,

c) előterjeszti a napirendi javaslatot, tájékoztatást ad a sürgősségi indítványokról,

d) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, illetve lezárja a vitát, szavazásra bocsájtja a döntési javaslatokat,

e) biztosítja az ülés folyamatosságát, gondoskodik a tanácskozás rendjének fenntartásáról, ennek keretében megadja a szót az előterjesztőnek, hozzászólóknak, figyelmezteti azt, aki eltér a tárgyalt témától,

f) minden előterjesztés és azzal összefüggő döntési javaslat felett külön-külön vitát nyit,

g) megállapítja a szavazás eredményét, és ismerteti a képviselő-testület döntését,

h) rendre utasíthatja azt a személyt, aki a tanácskozás rendjét megzavarja.

(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén az érintettet a terem elhagyására is kötelezheti. A polgármester berekesztheti az ülést.

(3) A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.

15. Az önkormányzati rendelet megtárgyalása

28. § (1) A rendelettervezetet a polgármesterhez kell benyújtani.

(2) A Területfejlesztési, Gazdasági és Ügyrendi bizottsága rendelettervezetet – témájától függetlenül minden esetben véleményezi.

(3) A javaslatot a benyújtástól számított 30 nap elteltével, de legkésőbb 60 napon belül a képviselő-testület ülésének napirendjére kell tűzni

(4) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a képviselő-testület tagja a módosító javaslatát a testület ülésén a vita bezárásig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig bármikor vissza is vonhatja.

(5) A képviselő-testület a szavazás során először a módosító javaslatról, majd a tervezet egészéről dönt.

(6) Ha a tervezet ugyanazon részéhez több javaslatot is benyújtottak, akkor a szavazás során a módosító indítványok benyújtásának sorrendjében kell szavazni.

16. Az önkormányzati rendelet és a normatív határozat

29. § (1) A rendelet elfogadását követően annak hiteles szövegét a jegyző szerkeszti.

(2) Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről és a hatályos önkormányzati rendeletek nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.

(3) A rendelet kihirdetésének módja a Dadi Közös Önkormányzati Hivatal Kömlődi Kirendeltségének hirdetőtáblájára való kifüggesztés. A kihirdetés napjának a kifüggesztés napja minősül.

(4) A kihirdetett rendeletet közzé kell tenni az önkormányzat honlapján.

17. A jegyzőkönyv

30. § (1) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvet, a zárt ülésről készített jegyzőkönyv kivételével, Kömlőd Község Könyvtárában kell elhelyezni és közzé kell tenni az önkormányzat honlapján.

(2) A jegyzőkönyv eredeti példányának mellékleteit képezik:

a) meghívó,

b) írásos előterjesztések, javaslatok,

c) jelenléti ív,

d) titkos szavazás jegyzőkönyv egy példánya,

e) a név szerinti szavazás esetén az arról készült jegyzőkönyv,

f) elfogadott önkormányzati rendelet.

18. A települési képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok

31. § (1) A települési képviselő a képviselő-testület ülésén, illetve bizottsági tag azon bizottsági ülésén, amelynek tagjává választották köteles részt venni.

(2) A képviselők és a bizottsági tagok, 3 igazolatlan hiányzása esetén a tiszteletdíj 25 %-kal csökken. 12 hónapon keresztül.

(3) Igazolatlan hiányzásnak minősül: A képviselő, bizottsági tag az ülés előtt vagy 24 órával utána nem jelenti be a polgármesternek vagy a jegyzőnek, a hiányzás okát.

(4) A képviselő köteles az esküjében foglaltakat és a közjót maradéktalanul szem előtt tartani.

(5) A képviselő köteles olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára.

(6) A képviselő a testület vagy a polgármester megbízása alapján köteles részt venni az ülések előkészítésében, az önkormányzati döntések végrehajtásában.

(7) A képviselő-testület a személyes érintettség bejelentésének elmulasztása esetén a képviselő megállapított tiszteletdíját 5%-kal, egy havi időtartamra csökkentheti.

19. Képviselő-testület bizottságai

32. § (1) A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

a) Területfejlesztési, Gazdasági és Ügyrendi Bizottság, létszáma: 2 fő képviselő, 1 fő külső tag,

b) Oktatási Egészségügyi és Szociális Bizottság, létszáma: 2 fő képviselő, 1 fő külső tag.

(2) Egy képviselő több bizottság tagjának is megválasztható.

(3) A Területfejlesztési, Gazdasági és Ügyrendi Bizottság feladatait az 1. melléklet tartalmazza.

(4) Az Oktatási Egészségügyi és Szociális Bizottság feladatait a 2. melléklet tartalmazza.

(5) A bizottság a belső működési szabályait SZMSZ 5. § (1), (2), (3) keretei között állapítja meg.

(6) A bizottság üléseit a bizottság elnöke tartós akadályoztatása esetén – az elnököt helyettesítő jogkörben - az általa megbízott bizottsági tag vezeti.

20. A polgármester, alpolgármester

33. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.

(2) A képviselő-testület 1 fő alpolgármestert választ. Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.

34. § (1) A polgármester átruházott hatáskörében ellátja a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló törvény által a képviselő-testület hatáskörébe utalt

a) temetési segély,

b) ingyenes étkezés,

c) babakelengye megállapítását.

(2) A polgármester átruházott hatáskörben ellátja:

a) a közterületek rendjéről és használatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott közterület engedélyezéssel,

b) az önkormányzat vagyonáról és a vagyonhasznosításról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott vagyonhasznosítással, önkormányzati vagyon versenytárgyalás útján, vagy versenytárgyalás mellőzésével történő értékesítését meghatározó döntéssel, önkormányzati vagyont érintő tulajdonosi jogok gyakorlásával jognyilatkozattal kapcsolatos feladatokat.

21. A jegyzői feladatok ellátása

35. § (1) A jegyző a képviselő-testület ülése alatt köteles jelezni a képviselő-testület jogszabálysértő működését, jogszabálysértő döntését.

(2) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetére a jegyzői feladatokat – legfeljebb hat hónap időtartamra - a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvény szerinti legmagasabb besorolású igazgatási ügyintéző látja el.

22. Közös Önkormányzati Hivatal elnevezése

36. § (1) A hivatal hivatalos elnevezése: Dadi Közös Önkormányzati Hivatal

(2) A hivatal kirendeltsége hivatalos elnevezése: Dadi Közös Önkormányzati Hivatal Kömlődi Kirendeltsége

(3) Dadi Közös Önkormányzati Hivatal székhelye: 2854 Dad Fő u. 21.

(4) Dadi Közös Önkormányzati Hivatal kirendeltsége: 2853 Kömlőd. Szabadság u.9.

23. A közmeghallgatás

37. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente egyszer előre meghirdetett közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás a képviselő-testület speciális ülése, amely a képviselő-testület határozatképessége esetén tartható meg.

(2) A közmeghallgatás helyéről, idejéről az ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a Hivatal hirdetőtábláján való közzététellel, a rendezvény előtt legalább 5 nappal kell tájékoztatást adni.

(3) A közmeghallgatást a polgármester vezeti, és arról jegyzőkönyv készül, amelyre a nyilvános képviselő-testületi ülés szabályai vonatkoznak

(4) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre, javaslatokra lehetőleg a helyszínen kell válaszolni.

(5) Az elhangzott és helyben meg nem válaszolható kérdéseket, javaslatokat a képviselő-testület a következő ülésén megtárgyalja és döntéséről az érdekeltet írásban, postai úton, 15 napon belül értesíti.

24. Községi fórum

38. § (1) A polgármester előre meghatározott közérdekű tárgykörben, illetve jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében az állampolgárok és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatására községi fórumot hívhat össze.

(2) A községi fórum előkészítése, összehívása, vezetése a polgármester feladata.

(3) A községi fórum összehívása a helyben szokásos módon történik. A fórumra meg kell hívni a képviselőket és a jegyzőt is.

(4) A fórum elé kerülő anyagot előzetesen a képviselő-testületnek meg kell tárgyalnia. A községi fórumon elhangzottakról rövid emlékeztetőt kell készíteni. A községi fórum tapasztalatairól a polgármester összegző jelentést ad a képviselő-testületnek.

39. § Az önkormányzat alapítói, tulajdonosi jogokat gyakorol az alábbi szervezetek felett:

a) Dadi Közös Önkormányzati Hivatal Kömlődi Kirendeltsége,

b) Kömlődi Gézengúz Napköziotthonos Óvoda.

25. Záró rendelkezések

40. § Hatályát veszti a Kömlőd Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és működési Szabályzatáról szóló 13/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendelet.

41. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.