Tarján Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 28.) önkormányzati rendelete
a Tarján Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2023. 05. 01- 2023. 05. 02Tarján Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 28.) önkormányzati rendelete
a Tarján Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet módosításáról
Tarján Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Tarján Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Tarján Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat).”
2. § A Tarján Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A polgármesteri hivatal elnevezése: Tarjáni Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: polgármesteri hivatal).”
3. § A Tarján Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az önkormányzat elektronikus újságjának elnevezése: Tarjáni Képújság (a továbbiakban: képújság).”
4. § A Tarján Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A – polgármesterrel együtt – 7 tagú képviselő-testület az éves munkatervében meghatározott időpontokban ülésezik (a továbbiakban: rendes ülés).”
5. § A Tarján Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelet 18. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A képviselő-testület ülésein – tevékenységi körükben – tanácskozási jog illeti meg a tarjáni székhelyű, létesítő okirattal és bejegyzéssel rendelkező önszerveződő közösségek képviselőit.””
6. § A Tarján Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelet 20. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:
„(7) A képviselő személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettségének elmulasztása esetén 2 hónapon keresztül tiszteletdíjának 50 %-ára jogosult.”
7. § A Tarján Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
8. § Ez a rendelet 2023. május 1-jén lép hatályba.
1. melléklet a 3/2023. (IV. 28.) önkormányzati rendelethez
1. Véleményezi az éves költségvetési tervezetet és a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló tervezetét.
2. Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását – különös tekintettel a saját bevételekre –, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az előidéző okokat.
3. Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.
4. Részt vesz a képviselő-testület pályázatainak előkészítésében.
5. Javaslatot tehet a polgármester jutalmának megállapítására, az alpolgármester tiszteletdíjának, jutalmának, és a képviselők tiszteletdíjának megállapítására.
6. Javaslatot tesz a helyi adók mértékére, a közterület-használati, bérleti és használati díjak összegére.
7. Tevékenységével, javaslataival közreműködik az önkormányzati vagyonnal, eszközökkel való hatékony gazdálkodásban, a felújítások, fejlesztések szakszerű, megalapozott lebonyolításában.
8. Előzetesen véleményezi a képviselő-testület hatáskörébe tartozó, az önkormányzati vagyont érintő döntéseket, beleértve a különböző fejlesztési terveket, a helyi építési szabályzatot, a konkrét (egyedi) önkormányzati beruházásokat, fejlesztési és felújítási javaslatokat, valamint azokat a pályázatokat, feltéve, hogy a döntés a képviselő-testület hatáskörébe tartozik, vagy a pályázat megvalósítása önkormányzati kötelezettségvállalást is igényel.
9. Ellenőrzési tevékenységet gyakorol mindazokban a kérdésekben, amelyek előzetes véleményezési jogkörébe tartoznak.
10. Nyilvántartja, kezeli, őrzi, vizsgálja és ellenőrzi a polgármester, az alpolgármester és a képviselők saját és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatát.
11. A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítéséhez információ és nyomtatvány biztosítása a jegyző közreműködésével.
12. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárás lefolytatása.
13. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén való tájékoztatás.
14. Az összeférhetetlenség és méltatlanság megállapítására irányuló kezdeményezés alapján indult eljárás lefolytatása.
15. A 30 napon belül nem megszüntethető összeférhetetlenség esetén a lemondó nyilatkozat átvétele, kezelése.
16. A bizottság állásfoglalása nélkül nem nyújtható be a képviselő-testületnek olyan előterjesztés, amely az önkormányzat költségvetésével, zárszámadásával, gazdálkodásával, vagyonával, hitelfelvételével, bevezetett vagy bevezetni tervezett helyi adókkal és azok mértékével kapcsolatos.
17. A bizottságnak nem feladata előterjesztés önálló benyújtása.”