Tarján Község Önkormányzati Képviselő-testületének 4/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelete

Tarján Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2024. 12. 01

Tarján Község Önkormányzati Képviselő-testületének 4/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelete

Tarján Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2024. 12. 01

Tarján Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. § (1)1 Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Tarján Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat).

(2) Az önkormányzat székhelye: Tarján, Rákóczi Ferenc utca 39.

2. § (1)2 A polgármesteri hivatal elnevezése: Tarjáni Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: polgármesteri hivatal).

(2) A polgármesteri hivatal címe: 2831 Tarján, Rákóczi Ferenc utca 39.

3. § (1) Az önkormányzat hivatalos internetes honlapjának címe: www.tarjan.hu

(2)3 Az önkormányzat elektronikus újságjának elnevezése: Tarjáni Képújság (a továbbiakban: képújság).

(3) A képújság elérhetősége: http://www.relaxvideo.hu/kepujsag/index.html

4. § (1) Az önkormányzat jelképe a települési címer és a zászló.

(2) Az önkormányzati jelképek használatának rendjét külön önkormányzati rendelet szabályozza.

5. § (1) Az önkormányzat – tekintettel arra, hogy Tarján német nemzetiségi település – feladatai ellátása során megkülönböztetett figyelmet fordít a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvényből eredő feladatok ellátására a Tarjáni Német Nemzetiségi Önkormányzattal együttműködve.

(2) Az önkormányzat és a Tarjáni Német Nemzetiségi Önkormányzat együttműködésének kereteit – a mindkét önkormányzat képviselő-testülete által elfogadott – Együttműködési megállapodás tartalmazza.

6. § Az önkormányzat – nemzetközi együttműködés keretében – határon átnyúló hivatalos kapcsolatot tart fenn a németországi Staufenberg, Kirchberg, Hattstedt és Duggendorf településekkel.

2. Az önkormányzat szervei

7. § (1)4 Az önkormányzat szervei:

a) főállású polgármester,

b) társadalmi megbízatású alpolgármester,

c) Pénzügyi és Gazdasági Bizottság,

d) Szociális, Egészségügyi, Kulturális és Sport Bizottság,

e) jegyző,

f) Tarjáni Polgármesteri Hivatal.

(2) Az önkormányzat a következő társulásokban, közösségekben vesz részt:

a) Tatabányai Többcélú Kistérségi Társulás,

b) Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás,

c) Komáromi Vízitársulat,

d) Vértes-Gerecse Vidékfejlesztési Közösség.

(3) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve a jegyző tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat – az aljegyzői státusz létrehozása mellett az aljegyző kinevezéséig – a polgármesteri hivatal szervezeti és működési szabályzatában megjelölt igazgatási ügyintéző látja el.

3. A képviselő-testület működése

8. § (1)5 A – polgármesterrel együtt – 7 tagú képviselő-testület az éves munkatervében meghatározott időpontokban ülésezik (a továbbiakban: rendes ülés).

(2) A közmeghallgatás kivételével a képviselő-testületi ülések helyszíne a polgármesteri hivatal épületének tanácsterme.

(3)6 A közmeghallgatás helyszíne a Közösségi Ház (2831 Tarján, Rákóczi út 32.).

4. A rendes ülés

9. § (1) A képviselő-testület évente 10 alkalommal rendes ülést tart.

(2) A rendes ülések időpontja: minden hónap utolsó hetének szerdai napján 16 óra.

(3) A képviselő-testület az éves munkatervében július és augusztus hónapokra nem tervez ülést.

„5. Rendkívüli ülés

10. § (1) Rendkívüli ülésnek minősül a munkatervtől eltérő időpontban és a munkatervben nem szereplő témában megtartott testületi ülés.

(2) A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívására vonatkozó indítvány a polgármesternél terjeszthető elő.

(3) A rendkívüli ülésre szóló meghívót legalább 2 nappal előbb kell kézbesíteni a meghívandók részére.

(4) A rendkívüli ülésre szóló meghívóban foglalt napirendekhez tartozó írásbeli előterjesztéseket a rendkívüli ülést megelőzően legalább 24 órával kell kézbesíteni.

(5) A képviselő-testület rendkívüli ülése – a (3)-(4) bekezdésektől eltérően – írásos meghívó és írásbeli előterjesztés nélkül, telefonon is összehívható, ha azonnali döntéshozatal szükséges, illetve ha a késedelmes döntés kárt vagy hátrányt okozhat. képviselő-testület rendkívüli ülése – a (3)-(4) bekezdésektől eltérően – írásos meghívó és írásbeli előterjesztés nélkül, telefonon is összehívható, ha azonnali döntéshozatal szükséges, illetve ha a késedelmes döntés kárt vagy hátrányt okozhat. képviselő-testület rendkívüli ülése – a (3)-(4) bekezdésektől eltérően – írásos meghívó és írásbeli előterjesztés nélkül, telefonon is összehívható, ha azonnali döntéshozatal szükséges, illetve ha a késedelmes döntés kárt vagy hátrányt okozhat. ”

6. A képviselő-testület munkaterve

11. § (1) A munkatervet a polgármester a tárgyév január 31. napjáig terjeszti a képviselő-testület elé. A munkatervet legkésőbb a beterjesztéstől számított 15 napon belül fogadja el a képviselő-testület.

(2) A munkaterv-tervezet összeállításakor kötelező javaslattevő

a) az alpolgármester,

b) a települési képviselő,

c) a képviselő-testület bizottsága,

d) a jegyző.

(3) A javaslattevők javaslatukat írásban – a tárgyidőszakot megelőző év december 31. napjáig juttatják el a polgármesternek.

12. § (1) A munkatervet a polgármester állítja össze a beérkezett és saját javaslatok alapján. A figyelembe nem vett javaslatokról a képviselő-testület ülésén a polgármester részletes indoklást ad.

(2) A munkaterv tartalmi elemei:

a) az ülések tervezett időpontja, napirendje,

b) a napirend előterjesztőjének neve,

c) a napirendet előzetesen véleményező(k) megnevezése,

d) a napirend előkészítésében résztvevő(k) megnevezése,

e) a közmeghallgatás időpontja.

7. Meghívó

13. § (1) A rendes ülések meghívóját és a kapcsolódó előterjesztéseket a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak részére az ülés előtt legalább 5 nappal kell eljuttatni elektronikus levél formájában.

(2) A polgármester a nyilvánosság biztosítása érdekében képviselő-testületi ülések időpontjáról, helyéről, tervezett napirendjéről értesíti a lakosságot az ülés előtt 5 nappal

a) a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján elhelyezett hirdetménnyel,

b) elektronikus formában a honlapon és a képújságban történő megjelenítéssel.

(3) A rendkívüli ülésre történő meghívás történhet írásban (papíralapon vagy elektronikus levél formájában) vagy szóban (személyesen vagy telefonon) olyan módon, hogy az ülés előtt legalább 1 nappal értesüljenek a meghívottak.

(4) A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni – a napirend témájától függetlenül – a bizottságok nem képviselő tagjait.

14. §7 A meghívó mellékletét képezi az írásos előterjesztés, kérelem (ha van), egyéb, a döntés szempontjából lényeges információ, és döntési javaslat.

8. Előterjesztés

15. § (1) Előterjesztésnek minősül

a) a munkatervben szereplő napirendhez kapcsolódó minden olyan anyag, amely a döntés meghozatalához szükséges, azt befolyásolhatja;

b) a képviselő-testület vagy a bizottság által előzetesen javasolt rendelet-tervezet, határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.

(2) Előterjesztést a polgármester, alpolgármester, a jegyző, a bizottság elnöke, a képviselők, illetve az intézményvezetők készíthetnek.

(3) Az előterjesztés írásos formában kerül benyújtásra, melyet legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 10. napig kell a jegyzőhöz eljuttatni.

(4) Az ülés vezetője halaszthatatlan esetben szóbeli, sürgősségi előterjesztést is engedélyezhet. Sürgősségi előterjesztésnek akkor van helye, ha határidő-mulasztás vagy önkormányzati érdeksérelem nélkül a napirend megtárgyalása nem halasztható el a következő ülésre. A sürgősségi előterjesztést legkésőbb az ülés napirendjének megszavazásáig kell előterjeszteni, melyet az előterjesztéskor meg is kell indokolni.

(5) Az előterjesztés tartalmi és alaki követelményei:

a) Az előterjesztés első része tartalmazza

aa) a címet vagy tárgyat, az előzmények ismertetetését, különös tekintettel a tárgykört érintő korábbi képviselő-testületi döntésekre,

ab) az előkészítésben részt vevők nevét, véleményét,

ac) mindazokat a tényeket, adatokat, körülményeket, összefüggéseket, amelyek lehetővé teszik a minősítést, és a döntést indokolják, alátámasztják.

b) Az előterjesztés második része tartalmazza

ba) az egyértelműen megfogalmazott határozati javaslatot vagy rendelet-tervezetet,

bb) a végrehajtásért felelős(ök) megnevezését és a végrehajtás határidejét.

9. Az ülés vezetése

16. § (1) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén az ülést a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(2) A polgármester, az alpolgármester, bizottsági elnök (a továbbiakban együtt: ülést vezető) állandó feladatai az ülés jellegétől függetlenül:

a) az ülés megnyitásakor számszerűen megállapítja a jelenlévő képviselők számát, megállapítja a határozatképességet és azt az ülés teljes időtartama alatt folyamatosan vizsgálja,

b) javaslatot tesz az ülés napirendjére és annak testület általi elfogadására,

c) minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát,

d) döntésre alkalmas módon összegzi az elhangzott javaslatokat,

e) az előterjesztésben és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokat az elhangzás sorrendjében, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatokat,

f) a szavazás eredményének megállapítása után kihirdeti a határozatot.

(3) A polgármester, az alpolgármester vagy bármely képviselő az ülés napirendjének elfogadását megelőzően kezdeményezheti a javasolt napirend sorrendjének megváltoztatását, valamely napirendi pont elnapolását, egy adott ügyben határozat meghozatalát, javaslatot tehet önkormányzati rendelet megalkotására. Amennyiben a határozathozatali vagy rendeletalkotási javaslat az adott ülés napirendjébe nem kerül felvételre, úgy azt az ülést követő egy hónapon belül az ülés napirendjére kell tűzni.

(4) Ügyrendi javaslat, amely az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő, döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat – legfeljebb egy perc időtartamban – a képviselő-testületi ülés során bármikor tehető.

17. § (1) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre még a vitát megelőzően válaszolni kell.

(2) Az előterjesztéshez szóbeli kiegészítés csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.

(3) A vita lezárására bármely képviselő javaslatot tehet. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra, ezt követően további hozzászólásra nincs lehetőség.

18. § (1) A nyilvános ülésen a képviselő-testület tagjain és a meghívottakon kívüli személyek (a továbbiakban: hallgatóság) a kijelölt helyen – a tanácsterem két oldala mentén elhelyezett székeken – foglalhatnak helyet.

(2) A hallgatóság tagjai a napirend(ek)hez csak az ülést vezető engedélyével szólhatnak hozzá, legfeljebb 5 perc időtartamban.

(3)8 A képviselő-testület ülésein – tevékenységi körükben – tanácskozási jog illeti meg a tarjáni székhelyű, létesítő okirattal és bejegyzéssel rendelkező önszerveződő közösségek képviselőit.”

10. A tanácskozás rendjének fenntartása

19. § (1) Az ülést vezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása.

(2) A tanácskozás rendjének fenntartása érdekében a feladatai a következők:

a) a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekszik a vita gyors, érdemi eldöntésére, és

b) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától.

11. Döntéshozatal

20. § (1) A képviselő-testület döntéseit – határozat, rendelet – kézfeltartás útján történő szavazással hozza.

(2) A szavazatok „igen”, „nem”, illetve „tartózkodó” tartalmúak lehetnek.

(3) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti

a) polgármester;

b) alpolgármester,

c) képviselő;

d) bizottság elnöke,

e) jegyző.

(4) A kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani.

(5) Az önkormányzati rendelet-tervezet elkészítése a jegyző feladata.

(6) A rendelet tervezet előkészítése és képviselő-testületi elfogadása az alábbiak szerint történik:

a) A rendelet-tervezetet a jegyző készíti el. A tervezet előkészítésében a bizottság is részt vehet, ha a tervezet érinti a bizottság hatáskörét.

b) A tervezetet megvitatás céljából a bizottság elé kell terjeszteni. Erre az ülésre a jegyzőt és szükség szerint más külső szakembereket is meg kell hívni.

c) A jegyző – a polgármester és a bizottság egyetértése esetén – a rendelet-tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti.

(7)9 A képviselő személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettségének elmulasztása esetén 2 hónapon keresztül tiszteletdíjának 50 %-ára jogosult.

12. Nyílt, név szerinti és titkos szavazás

21. § A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

22. § (1) A név szerinti szavazás esetén az ülés vezetője a jelenlévő képviselők nevét a nevük kezdőbetűjének sorrendjében olvassa fel.

(2) A képviselők "igen", "nem", "tartózkodom" nyilatkozattal szavaznak.

(3) A polgármester a saját szavazatával utolsóként szavaz.

23. § (1) A titkos szavazás lebonyolítása előtt a képviselő-testület 3 tagú (elnök és 2 tag), képviselőkből álló szavazatszámláló bizottságot hoz létre.

(2) A szükséges szavazólap elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(3) A polgármester a jelenlévő képviselők nevét a nevük kezdőbetűjének sorrendjében sorolja fel, akik nevük elhangzásakor a jegyzőtől átveszik a szavazólapot. A név szerinti sorrendtől függetlenül a polgármester utoljára veszi át a szavazólapot.

(4) A szavazólapot kitöltés után az urnába kell helyezni. A szavazás lezárását követően a szavazatszedő bizottság tagjai összeszámolják a leadott szavazatokat. A szavazás végeredményét a szavazatszedő bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testülettel.

13. A rendelet kihirdetése

24. § (1) Az önkormányzati rendeletet a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel hirdeti ki a jegyző, legalább 15 nap időtartamra.

(2) Az önkormányzati rendelet teljes terjedelmében – lehetőség szerint egységes szerkezetben – elhelyezésre kerül a honlapon.

14. Jogszabály-sértés jelzése

25. § (1) A jegyző köteles jelezni a képviselő-testületnek és szerveinek, ha a döntés meghozatala előtt, annak során, vagy a döntés meghozatalát követően jogszabály-sértést észlel, vagy a képviselő-testület és szerveinek működése jogszabálysértő.

(2) A jegyző az észrevételét

a) írásos formában a jegyzőkönyvhöz csatolja, vagy

b) a képviselő-testület ülésén a jegyzőkönyvbe mondja, vagy

c) írásban tájékoztatást küld a polgármesternek, a bizottság vagy a társulás elnökének.

15. A képviselő-testület átruházott hatáskörei

26. § (1) A képviselő-testület 5 tagú Pénzügyi és Gazdasági Bizottságot hoz létre, melyben a képviselők száma 3, a nem képviselők száma 2. A bizottságra átruházott hatáskörök és feladatok felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.

(2) A képviselő-testület 7 tagú Szociális, Egészségügyi, Kulturális és Sport Bizottságot hoz létre, melyben a képviselők száma 4, a nem képviselők száma 3. A bizottságra átruházott hatáskörök és feladatok felsorolását a 2. melléklet tartalmazza.

(3) A képviselő-testület polgármesterre átruházott hatásköreit a 3. melléklet tartalmazza.

27. § Az átruházott hatáskör gyakorlója az átruházott hatáskörben tett intézkedéseiről, azok eredményeiről – polgármester a soron következő rendes ülésen, egyéb hatáskörgyakorló – évente egyszer beszámol.

16. A bizottság működésének szabályai

28. § (1) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Az elnököt – távollétében – az elnökhelyettes helyettesíti.

(2) A bizottság a munkájába külső szakértőt vonhat be.

(3) A bizottság napirendjéhez előterjesztők lehetnek a bizottság tagjai.

(4) Az előterjesztést, a bizottság ülésének időpontját megelőzően legalább 3 nappal a bizottság elnökéhez kell benyújtani.

(5) Az előterjesztés szóban vagy írásban is előterjeszthető.

(6) Írásbeli előterjesztést kell készíteni:

a) rendeletalkotási javaslattal,

b) költségvetési szerv alapításával, megszüntetésével, átszervezésével,

c) társulás alakításával, megszüntetésével

kapcsolatos ügyekben.

29. § (1) A bizottság tanácskozási rendjére, döntéshozatalára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(2) A bizottsági ülés helyéről, időpontjáról, napirendjéről az ülést megelőző 5. naptól a bizottság elnöke tájékoztatást tesz közzé

c) a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján elhelyezett hirdetménnyel,

d) elektronikus formában a honlapon és a képújságban történő megjelenítéssel.

17. Egyéb működési kérdések

30. § A képviselők az ülésteremben a tanácskozás ideje alatt mobiltelefont nem használhatnak.

31. § A képviselő-testület üléséről és a bizottság üléséről 1 példányos jegyzőkönyv készül, mely a polgármesteri hivatal jegyzői irodájában kerül elhelyezésre.

18. Közmeghallgatás, falugyűlés

32. § (1) A közmeghallgatás időpontjáról a képviselő-testület az éves munkatervében rendelkezik. Közmeghallgatásról a közmeghallgatás időpontja előtt legalább 15 nappal korábban a polgármester tájékoztatást tesz közzé

a) a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel,

b) elektronikus formában a honlapon és a képújságban történő megjelenítéssel.

(2) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre – lehetőség szerint – azonnal válaszolni kell.

(3) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, a meg nem válaszolt közérdekű kérdést és javaslatot a polgármester megvizsgálja, és 15 napon belül írásban megválaszolja a kérdezőnek. A válaszadásról és annak tartalmáról a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.

33. § (1) A falugyűlést, mint lakossági fórumot a polgármester hívja össze, legalább 50 választópolgár írásbeli kezdeményezésre. A kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani. A kezdeményezésen meg kell jelölni azt a napirendet, amelynek okán a kezdeményezés benyújtásra kerül.

(2) A falugyűlés összehívásáról a polgármester hirdetményt tesz közzé a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján, a honlapon és a képújságban. A falugyűlés megtartására a kezdeményezés benyújtását követő 40 napon belül kerül sor.

(3) A falugyűlés napirendjére csak olyan kérdések vehetők fel, amelyek a településen tervezett ipari beruházás letelepedésével, vagy a települési közszolgáltatások fejlesztésével kapcsolatosak.

(4) A falugyűlés vezetésére a képviselő-testület ülésének vezetésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(5) A falugyűlésen megjelentek a véleményüket személyenként 5 perc időtartamban fejthetik ki. Egy személy több alkalommal is hozzászólhat.

(6) Valamennyi vélemény elhangzása után a polgármester összefoglalja az elhangzottakat és a falugyűlést berekeszti.

19. Az önkormányzat alaptevékenységének funkciók szerinti besorolása, megnevezése és felsorolása

34. § (1) Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását, megnevezését és felsorolását e rendelet 4. melléklete tartalmazza.

(2) A polgármesteri hivatal alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását, megnevezését és felsorolását e rendelet 5. melléklete tartalmazza.

20. Záró rendelkezések

35. § (1) Ez a rendelet kihirdetés napját követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti Tarján Község Önkormányzati Képviselő-testületének a Tarján Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelete.

1. melléklet a 4/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelethez10

Pénzügyi és Gazdasági Bizottság feladatai

1. Véleményezi az éves költségvetési tervezetet és a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló tervezetét.

2. Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását – különös tekintettel a saját bevételekre –, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az előidéző okokat.

3. Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.

4. Részt vesz a képviselő-testület pályázatainak előkészítésében.

5. Javaslatot tehet a polgármester jutalmának megállapítására, az alpolgármester tiszteletdíjának, jutalmának, és a képviselők tiszteletdíjának megállapítására.

6. Javaslatot tesz a helyi adók mértékére, a közterület-használati, bérleti és használati díjak összegére.

7. Tevékenységével, javaslataival közreműködik az önkormányzati vagyonnal, eszközökkel való hatékony gazdálkodásban, a felújítások, fejlesztések szakszerű, megalapozott lebonyolításában.

8. Előzetesen véleményezi a képviselő-testület hatáskörébe tartozó, az önkormányzati vagyont érintő döntéseket, beleértve a különböző fejlesztési terveket, a helyi építési szabályzatot, a konkrét (egyedi) önkormányzati beruházásokat, fejlesztési és felújítási javaslatokat, valamint azokat a pályázatokat, feltéve, hogy a döntés a képviselő-testület hatáskörébe tartozik, vagy a pályázat megvalósítása önkormányzati kötelezettségvállalást is igényel.

9. Ellenőrzési tevékenységet gyakorol mindazokban a kérdésekben, amelyek előzetes véleményezési jogkörébe tartoznak.

10. Nyilvántartja, kezeli, őrzi, vizsgálja és ellenőrzi a polgármester, az alpolgármester és a képviselők saját és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatát.

11. A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítéséhez információ és nyomtatvány biztosítása a jegyző közreműködésével.

12. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárás lefolytatása.

13. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén való tájékoztatás.

14. Az összeférhetetlenség és méltatlanság megállapítására irányuló kezdeményezés alapján indult eljárás lefolytatása.

15. A 30 napon belül nem megszüntethető összeférhetetlenség esetén a lemondó nyilatkozat átvétele, kezelése.

16. A bizottság állásfoglalása nélkül nem nyújtható be a képviselő-testületnek olyan előterjesztés, amely az önkormányzat költségvetésével, zárszámadásával, gazdálkodásával, vagyonával, hitelfelvételével, bevezetett vagy bevezetni tervezett helyi adókkal és azok mértékével kapcsolatos.

17. A bizottságnak nem feladata előterjesztés önálló benyújtása.

2. melléklet a 4/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelethez

Szociális, Egészségügyi, Kulturális és Sport Bizottság feladatai
1) Közreműködik a szociális, egészségügyi, nevelési-oktatási intézményekkel és sport szervezetekkel való kapcsolattartásban.
2) Véleményezi a szociális, egészségügyi, oktatási és sport témájú testületi előterjesztéseket, javaslatokat, határozat-tervezeteket, a képviselő testület felkérésére e tárgyban önálló előterjesztéseket készít.
3) Kiemelt figyelmet fordít a feladatkörébe tartozó intézményeket, szervezeteket és tevékenységeket érintően megjelent pályázatokra.
4) Átruházott hatáskörben dönt a szociális igazgatásról és ellátásokról, valamint a gyermekjóléti ellátásokról szóló önkormányzati rendeletben szabályozott ellátási formákról.
5) Figyelemmel kíséri az önkormányzat által biztosított egészségügyi és szociális ellátás működését, arra vonatkozóan javaslatot dolgoz ki.
6) Megszervezi és lebonyolítja az idősek napját.

3. melléklet a 4/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelethez

A képviselő-testület polgármesterre átruházott hatásköreit tartalmazó önkormányzati rendeletek:
1) 6/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelet a közterületek elnevezésének, az elnevezésük megváltoztatására irányuló kezdeményezésnek és a házszám-megállapításnak a szabályairól
2) 1/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet a települési támogatásról és a személyes gondoskodásról
3) 8/2015. (XI. 30.) a közterületek használatáról, rendjéről és tisztántartásáról
4) 9/2015. (XI. 30.) az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról, a civil szervezetek támogatásának rendjéről
5) 4/2018. (IV. 27.) a partnerségi egyeztetés szabályairól
6)

4. melléklet a 4/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelethez

Tarján Község Önkormányzatának kormányzati funkciói
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető fenntartása és működtetése
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
041140 Területfejlesztés igazgatása
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start – munkaprogram – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
074031 Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság – egészségügyi gondozás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
081041 Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása
081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
082044 Könyvtári szolgáltatások
082061 Múzeumi gyűjteményi tevékenység
082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
086030 Nemzetközi kulturális együttműködés
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
107051 Szociális étkeztetés

5. melléklet a 4/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelethez

Tarjáni Polgármesteri Hivatal kormányzati funkciói
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013210 Átfogó tervezési és statisztikai adatszolgáltatás
016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek
1

Az 1. § (1) bekezdése a Tarján Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 2. § (1) bekezdése a Tarján Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

3

A 3. § (2) bekezdése a Tarján Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

4

A 7. § (1) bekezdése a Tarján Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (XI. 29.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

5

A 8. § (1) bekezdése a Tarján Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

6

A 8. § (3) bekezdése a Tarján Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (XI. 29.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

7

A 14. § a Tarján Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (XI. 29.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

8

A 18. § (3) bekezdését a Tarján Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 5. §-a iktatta be.

9

A 20. § (7) bekezdését a Tarján Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 6. §-a iktatta be.

10

Az 1. melléklet a Tarján Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.