Biatorbágy Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2017. (IX.29.) önkormányzati rendelete

A hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül történő családi esemény engedélyezésének szabályairól és díjairól

Hatályos: 2017. 09. 30

Biatorbágy Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2017. (IX.29.) önkormányzati rendelete

A hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül történő családi esemény engedélyezésének szabályairól és díjairól

Hatályos: 2017. 09. 30

Biatorbágy Város Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § E rendelet alkalmazásában

a) hivatali munkaidőn a Biatorbágyi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában a hivatal általános munkarendjeként meghatározott időszakot,

b) hivatali helyiségen a 2051 Biatorbágy, Baross Gábor utca 2/a szám alatti ingatlanon található épület helyiségeit,

c) családi eseményen a házasságkötést, illetve az anyakönyvi bejegyzést nem igénylő névadót, házassági fogadalom megerősítését kell érteni.

2. § (1) A hivatali munkaidőn és a hivatali helyiségen kívül történő családi esemény lebonyolítása esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként díjat kell fizetni. A díjat a családi esemény lebonyolítása iránti szándék bejelentését követő 5 napon belül kell megfizetni készpénz átutalási megbízáson vagy átutalással a Biatorbágyi Polgármesteri Hivatal számlájára.

(2) A családi esemény hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben történő lebonyolításáért fizetendő díj:

a) amennyiben legalább az egyik házasuló fél az anyakönyvi eseményre történő bejelentkezést megelőző 6 hónapban biatorbágyi állandó lakóhellyel rendelkezik: bruttó 5.000,- Ft

b) nem helyi lakos esetén: bruttó 25.000,- Ft

(3) A családi esemény hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül történő lebonyolításáért fizetendő díj:

a) amennyiben legalább az egyik házasuló fél az anyakönyvi eseményre történő bejelentkezést megelőző 6 hónapban biatorbágyi állandó lakóhellyel rendelkezik: bruttó 70.000,- Ft,

b) nem helyi lakos esetén: a (3) bekezdés a) pontjában megjelölt összegen felül bruttó 15.000,- Ft.

(4) Amennyiben a házasulandók az anyakönyvi eseményt biatorbágyi egyházi felekezetek templomaiban kívánják igénybe venni, a díj: bruttó 15.000,- Ft.

(5) A (2)–(4) bekezdésben foglaltakat nem kell alkalmazni a házasulók valamelyikének orvos által igazoltan közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetén.

(6) Az anyakönyvvezető a hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül történő családi eseményt az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 18. § (4) bekezdése szerint megadott jegyzői engedély alapján bonyolíthatja le.

(7) A családi esemény lebonyolítását kérők jogosultak a (2)-(4) bekezdés szerint megfizetett díj visszaigénylésére, ha a családi esemény lebonyolításának időpontja előtt legalább 15 nappal korábban írásban lemondják.

3. § A családi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt családi eseményenként

a) hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben bruttó 18.360,- Ft,

b) hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül bruttó 30.500,-Ft

díjazás illeti meg.

4. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a hivatali munkaidőn kívüli és hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatások ellentételezéseként fizetett díjakról szóló 5/2011.(02.25.) önkormányzati rendelet.

Tarjáni István polgármester

dr. Kovács András jegyző