Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2024. (IX. 27.) önkormányzati rendelete

Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 09. 30

Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2024. (IX. 27.) önkormányzati rendelete

Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.09.30.

Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. §. (1) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján Szervezeti- és Működési Szabályzatáról a következőket rendeli el:

1. § A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 6. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) Képviselő-testületi ülés esetében a polgármesternek, bizottsági ülés esetében a bizottság elnökének köteles a képviselő írásban előre bejelenteni, hogy a képviselő-testület, vagy valamely bizottság ülésén való részvételében, egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van. A bizottság nem képviselő tagja írásban köteles előre bejelenteni a bizottság elnökének, hogy a bizottság ülésén való részvételében, egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van.

(4) Igazolt távollétnek kell tekinteni annak a képviselőnek vagy bizottsági tagnak a távollétét, aki a távollétét az orvosi igazolás kivételével 3 nappal korábban, írásban a pm.titkar@budakeszi.hu e-mail címre bejelentette és képviselő-testületi ülés esetében a polgármester, bizottsági ülés esetében a bizottság elnöke a jelenléti íven leigazolta.”

2. § A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 9. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az alakuló ülés meghívóját az ülést megelőző nap 12 óráig kell kézbesíteni.”

3. § A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 11. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület rendes üléseit az adott hónap utolsó csütörtöki napján 8:00 - 12:30-ig tartja. A Képviselő-testület az elmaradt napirendi pontok tárgyalását a rendes ülés keretében kijelölt rendkívüli ülésen folytatja.”

4. § A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén a főállású alpolgármester hívja össze. A polgármester és a főállású alpolgármester együttes akadályoztatása esetén a Képviselő-testület összehívásával és vezetésével kapcsolatos feladatokat a társadalmi megbízatású alpolgármester látja el. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetére a Képviselő-testület ülését a Reál és Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze, a bizottsági elnök tartós akadályoztatása esetén pedig az Infrastrukturális és Városüzemeltetési Tanácsnok.”

5. § A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 19. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A Képviselő-testületi ülésen kép-, mozgókép- és hangfelvétel csak a Polgármesteri Hivatal munkatársa, vagy az Önkormányzattal erre a feladatra szerződött fél jogosult készíteni.”

6. § (1) A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 24. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) Azon személyek vagy szervezetek esetében, akiknek, amelyeknek az adott napirendi pont tárgyalása során az ülés vezetője vagy akinek a Képviselő-testület egyszerű többséggel hozott döntésével hozzászólási jogot biztosít, felszólalhat. A hozzászólás időtartama legfeljebb 3 perc.”

(2) A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 24. §-a a következő (6) és (7) bekezdéssel egészül ki:

„(6) A napirendi pont előterjesztője a vita tárgyalása során az előterjesztést pontot legfeljebb 5 perc időtartamban ismerteti.

(7) A bizottsági elnök a napirendi pont vitája során a bizottsági döntésről a Képviselő-testületet 5 perc időtartamban tájékoztatja.”

7. § A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet „Képviselői kérdés” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„Képviselői kérdés, interpelláció”

8. § (1) A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 26. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A kérdés: az önkormányzat hatáskörébe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetés, vagy tudakozódás. A képviselő a polgármesterhez, az alpolgármesterekhez, a bizottsági elnökökhöz és a jegyzőhöz elektronikus úton a pm.titkar@budakeszi.hu e-mail címre megküldve az ülést megelőzően legalább 3 nappal kérdést intézhet. A kérdésre az ülésen szóban, vagy az ülést követően legkésőbb 15 napon belül írásban kell érdemi választ adni. Az írásos választ elektronikus úton kell a képviselő részére eljuttatni.”

(2) A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 26. §-a a következő (4) és (5) bekezdéssel egészül ki:

„(4) Az interpelláció: olyan felszólalás, amelynek tárgya szoros kapcsolatban áll az önkormányzat hatáskörének ellátásával és annak valamely - az önkormányzat irányítása alá tartozó - szervezete hatáskörébe tartozik.

(5) Az interpellációt elektronikus úton kell benyújtani az ülést megelőzően legalább 3 nappal a pm.titkar@budakeszi.hu e-mail címre, amelyre az ülésen szóban, vagy az ülést követően legkésőbb 15 napon belül írásban kell érdemi választ adni. Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozik és külön dönt erről a Képviselő-testület.”

9. § A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 31. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„31. § Ha a képviselő az Mötv. 49. § (1) bekezdésében foglalt bejelentési kötelezettségét megszegi, a Képviselő-testület 2 havi tiszteletdíját megvonja.”

10. § A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet IV. Fejezet címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„IV. Fejezet

A Képviselő-testület Bizottsága, a Tanácsnok ”

11. § A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 35. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő-testület egyes önkormányzati feladatok ellátásának időtartamára ideiglenes bizottságot hozhat létre. Így például:

a) egyes önkormányzati rendeletek előkészítésére, felülvizsgálatára,

b) munkatervben meghatározott valamely napirend vagy határozat előkészítésére

c) társulási vagy együttműködési megállapodások előkészítésre,

d) valamely ügy kivizsgálására,

e) speciális ellenőrzési feladatok elvégzésére, vizsgálatok lefolytatására,

f) rendezvények előkészítésére.”

12. § (1) A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 36. § (1) bekezdés a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A Képviselő-testület bizottságai, tagjainak száma:)

„a) Reál és Pénzügyi Bizottság (maximum: 17 fő),
b) Humán Bizottság (maximum: 17 fő)”

(2) A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 36. § (2)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A képviselői vagyonnyilatkozatok, valamint az összeférhetetlenség megállapítására vonatkozó kezdeményezés vizsgálatát a Reál és Pénzügyi Bizottság végzi.

(3) Az Mötv. 120. §-ban meghatározott feladatokat a Reál és Pénzügyi Bizottság látja el.

(4) A polgármester külföldi kiküldetését a Reál és Pénzügyi Bizottság engedélyezi. Rendkívüli esetben – ha nincs mód a Bizottság összehívására – ezt utólag is jóváhagyhatja.”

13. § A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 39. §-a a következő (11) és (12) bekezdéssel egészül ki:

„(11) A Reál és Pénzügyi Bizottság üléseit az adott hónap utolsó előtti csütörtöki napján 8:00-12:00-ig tartja. A Humán Bizottság üléseit az adott hónap utolsó előtti keddi napján 8:30-12:30-ig tartja. A bizottság az elmaradt napirendi pontok tárgyalását a bizottsági ülés keretében kijelölt rendkívüli bizottsági ülésen folytatja.

(12) A bizottsági ülésen kép-, mozgókép-, és hangfelvételt csak a Polgármesteri Hivatal munkatársa, vagy az Önkormányzattal erre a feladatra szerződött fél jogosult készíteni.”

14. § A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 48. § (1) bekezdése a következő a) ponttal egészül ki:

(A Képviselő-testület az Mötv. 34. §-ban kapott felhatalmazás alapján alábbi tanácsnokot választja meg:)

„a) Oktatási Tanácsnok”

15. § A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 50. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület az Mötv. 74. § (1) bekezdésben foglalt szabályok szerint egy főállású alpolgármestert választ és egy nem képviselő alpolgármestert választhat.”

16. § (1) A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(2) A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(3) A Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

17. § Hatályát veszti a Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 26/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet

b) „Településrészi Önkormányzat” alcíme,

c) „A településrészi önkormányzat vezetője és tagjai” alcíme,

d) „A településrészi önkormányzat működésének rendje” alcíme,

e) „A részönkormányzati testület általános és speciális feladata” alcíme,

f) „A települési önkormányzat részönkormányzattal kapcsolatos feladat- és hatásköre” alcíme,

g) „A településrészi önkormányzat gazdálkodása” alcíme,

18. § Ez a rendelet 2024. szeptember 30-án lép hatályba.

1. melléklet a 26/2024. (IX. 27.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet a 26/2024. (IX. 27.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet

3. melléklet a 26/2024. (IX. 27.) önkormányzati rendelethez

4. melléklet