Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete

a pedagógus ösztöndíjról szóló 8/2023. (III.13.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 05. 20- 2023. 05. 20

Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete

a pedagógus ösztöndíjról szóló 8/2023. (III.13.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.05.20.

Törökbálint Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A pedagógus ösztöndíjról szóló 8/2023. (III. 13.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R.) 1. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Törökbálint Város Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) pedagógus ösztöndíjat alapít a törökbálinti székhelyű bölcsődében dolgozó kisgyermeknevelők és köznevelési intézményekben dolgozó óvoda-és iskolapedagógusok (a továbbiakban együtt: pedagógusok) kiemelkedő szakmai munkájának, munkaidőn kívüli feladatvégzésének, innovatív kezdeményezőkészségének, a gyermekek, tanulók nevelése és a város érdekében végzett tevékenységének anyagi és erkölcsi elismerése céljából.”

(2) A R. 1. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) E rendelet alkalmazásában ösztöndíj: pedagógusok által egyénileg, párban vagy legfeljebb 3-5 fős csoportban benyújtott pályázat útján elnyerhető támogatás, amely a törökbálinti székhelyű bölcsődében, óvodákban és iskolákban (a továbbiakban együtt: köznevelési intézmények) dolgozó pedagógusok helyi szakmai és szervezeti szintű elköteleződését pénzügyi ösztönzéssel szolgálja.”

2. § A R. 2. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A rendelet hatálya a törökbálinti székhelyű köznevelési intézményekben közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatott pedagógusokra terjed ki.”

3. § A R. 3. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) Pályázni a pedagógus által a pályázat benyújtását megelőző 3 nevelési évben/tanévben megvalósított programmal, elvégzett tevékenységgel lehet. Korábban már benyújtott pályázat – függetlenül attól, hogy ösztöndíjban részesült vagy nem részesült – változatlan formában ismételten nem nyújtható be.”

4. § A R. 5. alcíme a következő 8. §-sal egészül ki:

„8. § Hatályát veszti a pedagógus ösztöndíjról szóló 20/2015. (VI.29.) önkormányzati rendelet.”

5. § A R. 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

6. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 10/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelethez

1. A R. 1. melléklet 1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„Intézményi szintű pedagógiai, szervezeti, vezetési koncepció, illetve stratégia kidolgozása, bevezetése. A Digitális tanrend intézményi (tagozati) szintű rendszerének megtervezése, létrehozása, működtetése, ellenőrzése, értékelése, továbbfejlesztése. Szakmai Program, Pedagógiai Program, Szervezeti és Működési Szabályzat, Helyi Tanterv stb. összeállítása, módosítása, a megvalósítás ellenőrzése, értékelése. Tanügyigazgatási feladatok végrehajtása. Szervezeti és vezetési kultúra fejlesztése. A bölcsőde, óvoda, iskola belső és külső kapcsolatrendszerének fejlesztése.”

2. A R. 1. melléklet 3. pontja helyébe a következő pont lép:

„3. Bölcsődei foglalkozás, óvodai csoportfoglalkozás. Tanórai és online tanítás – tanulás. Innovatív bölcsődei, óvoda- és iskolapedagógiai megoldások

Bölcsődei szakmai program, nevelési terv, óvodai nevelési programok, iskolai pedagógiai programok, tantervek csoport- illetve osztályszintű megvalósítása. Fejlesztési területekhez, műveltségterületekhez, tantárgyakhoz kapcsolódó, bevált jó gyakorlatok, pedagógiai kihívásokra reflektáló nevelési, tanítási, kompetenciafejlesztési megoldások, e-tanulási módszerek, e-tanulásszervezési eljárások. Integrativitás, inkluzivitás, differenciálás. Projektpedagógia. „Kifordított osztályterem”. Az offline és online nevelés, illetve tanítás világának összekapcsolása, módszertani áthidalása óvodai csoportok/ iskolai osztályok szintjén.”

3. A R. 1. melléklet 4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„Bölcsődések, óvodások, iskolások beszoktatása. Egyéni és közös játék. Értékorientáció és normakövetés, egészséges életmódra, kulturált viselkedésre, etikus magatartásra nevelés. Önismeret, társismeret. A digitális jelenlét kultúrájának, illetve szokásrendszerének kialakítása és támogatása pedagógiai/ pszichológiai módszerekkel, online közösségszervezési megoldásokkal. Vitakultúra, párbeszédkészség. Közösségfejlesztés, konfliktuskezelés. Tanulásmódszertan, könyv- és könyvtárhasználat tanítása. Együttműködés és versengés a játékban, a tanulásban és a munkában. Munkakultúra és pályaszocializáció a középiskolában.”

4. A R. 1. melléklet 7. pontja helyébe a következő pont lép:

„7. Család és intézmény – szülők és pedagógusok. Az otthoni tanulásszervezés tanári támogatása. Gyermek- és ifjúságvédelem, egészséges életmódra nevelés

Együttműködés a szülőkkel, szülői csoportokkal, szülői szervezetekkel. Szülői és pedagógusi jogok, kötelezettségek tiszteletben tartása, összehangolása. A szülőkkel való kapcsolattartás rendszerének kialakítása, szülői értekezletek, fogadóórák és egyéb találkozási alkalmak szervezése és lebonyolítása. Családlátogatás, gyermekek, tanulók családi hátterének megismerése. Konfliktuskezelés szülők és pedagógusok között. Eljárás a veszélyeztetett gyermekek és tanulók érdekében. Az otthontanulás, illetve az önálló tanulás támogatása digitális térben. A (több gyermekes) családok otthoni tanulásszervezésének támogatása digitális tanrend idején.”

5. A R. 1. melléklet 10. és 11. pontja helyébe a következő pontok lépnek:

„10. A „láthatatlan” bölcsőde, óvoda, iskola: komfortérzetet biztosító, adminisztratív jellegű tevékenységek. Iskola a virtuális valóságban

Óvodai, iskolai könyvtár működtetése. Informatikai infrastruktúra gondozása. Az online szervezeti-vezetési és szakmai munkához szükséges infrastruktúra telepítése, működtetése, karbantartása, a kollégák technikai támogatása a Digitális tanrend idején. Belső információs rendszerek (faliújságok, levelezőrendszerek) gondozása. Pályázatfigyelés, intézményi pályázat kidolgozása, adminisztrálása, pályázati projektek menedzselése. Beiratkozás, beiskolázás, tankönyvrendelés, órarendkészítés, leltározás, szertárrendezés

11. A „látható” bölcsőde, óvoda, iskola: exkluzív események, arculat és önkommunikáció

A bölcsőde, az óvoda, illetve iskola médiakommunikációjának irányítása. Bölcsőde, óvoda és iskola a digitális térben: weboldalak, honlapok, szakmai blogok létrehozása, működtetése, gondozása. Helyi és/vagy online iskolarádió működtetése, iskolaújság szerkesztése. Intézményi szintű bemutatók, ünnepélyek, nyílt napok, kirándulások, táborok, sport- és egyéb rendezvények szervezése. Évfolyam-, tagozat-, intézményszintű kulturális események, házi versenyek, vetélkedők lebonyolítása”

6. A R. 1. melléklet 12. pont helyébe a következő pont lép:

„12. Bölcsőde, óvodák, iskolák Törökbálintért. Együttműködés a város és intézményei között. Társadalmi együttműködés a helyi óvodák és iskolák között Helyi települési hagyományok ápolása, átörökítésük korszerű – offline és online – lehetőségei. Városi ünnepségek, jeles napok szervezése, lebonyolítása. Pedagógusok, gyermekek és fiatalok részvétele a helyi közösségi életben. Környezettudatos magatartás kialakítása és fenntartása a gyakorlatban. Közösségi diákmunka a lakosság körében. Intézményközi közösségszervezés óvodások, iskolások és/ vagy törökbálinti pedagógusok számára valós és virtuális térben.”